04 Noiembrie 2024, 16:14:10

Autor Subiect: Magistrala 5 » Opera-Dr. Taberei-Raul Doamnei-Depou -> Discutii, stiri, noutati  (Citit de 54163 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

22 Martie 2012, 17:48:01
Răspuns #20

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Atenție, șoferi! Circulația pe str. Drumul Taberei va fi deviată din cauza lucrărilor la metrou

Începând de vineri, traficul auto pe Drumul Taberei va fi deviat din cauza lucrărilor la magistrala M5 de metrou.
n scopul realizării unor lucrări la staţia de metrou “Romancierilor”, circulaţia rutiera pe strada Drumul Taberei, între străzile Nera şi Valea Argeşului, va fi deviată, începând de vineri, 23 martie, de la ora 10:00, și până pe 23 iulie, la ora 24:00. În acest interval, vor fi menținute câte două benzi de circulaţie pe fiecare sens.


http://b365.realitatea.net/news/circulatia-pe-drumul-taberei-deviata-din-cauza-lucrarilor-la-metrou/
memorat
24 Martie 2012, 10:17:30
Răspuns #21

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Gheorghe Udrişte: "La metroul din sectorul 6 se lucrează la foc continuu"

Şeful Metrorex spune că noua magistrală, care costă 250 de milioane de euro, va fi gata în 2015.
Noua magistrală de metrou 5, cea care va face legătura între Valea Ialomiţei-Drumul Taberei şi staţia Eroilor, continuând cu viitorul tronson Universitate-Pantelimon, se conturează de la o zi la alta.

Se lucrează încontinuu, cu cele mai performante utilaje. Şi, deşi muncitorii au întâmpinat greutăţi "foarte mari", potrivit directorului companiei Metrorex, Gheroghe Udrişte, termenele au fost respectate până în prezent. În opinia lui Udrişte, noua magistrală nu se va lăsa aşteptată prea mult de bucureşteni.
Proiectul a început în toamna anului trecut şi se estimează că lucrările vor fi gata în 2015. Linia va avea o lungime de şase kilometri şi zece staţii. Lucrările de structură şi realizarea staţiilor costă 250 milioane de euro. Mai mult, linia de metrou Eroilor-Drumul Taberei ar putea fi extinsă până în Prelungirea Ghencea. Primarul sectorului 6, Cristian Poteraş, a discutat deja cu şeful Metrorex despre această modificare a proiectului.

EVZ: În ce stadiu sunt lucrările la noua magistrală de metrou?
Gheorghe Udrişte: E greu de cuantificat acum cât s-a lucrat exact. Se foloseşte un alt sistem decât cel folosit la săpatul tunelurilor. Restricţii de circulaţie vor fi în dreptul tuturor celor zece staţii care ar urma să se construiască pe noua magistrală. În prezent, sunt întârzieri nesemnificative, deşi am întâmpinat greutăţi foarte mari. Totul depinde de viteza maşinilor de forat.

Care au fost cauzele pentru care s-au înregistrat acele "întârzieri nesemnificative"?
Atunci când am început să săpăm, cablurile electrice şi de telefonie nu erau exact ca pe schiţele existente sau erau reţele de care nu se ştia. A trebuit şi trebuie să luăm acordul companiilor care le deţin şi durează şi mutarea lor. Mai sunt şi utilităţile: gaze, ţevi de apă. Se lucrează încontinuu, sperăm să nu avem întârzieri mari. Unele faze au fost terminate mai repede, altele mai târziu. Putem spune că suntem în grafic. Este cea mai grea lucrare din România.

Acum, oamenii sunt nemulţumiţi că sunt restricţii de circulaţie în zonă. Câţi călători va deservi noua magistrală?
E adevărat, acum sunt restricţii, pentru că nu poţi să construieşti altfel. Când va fi gata, noua magistrală va putea deservi 50.000 de călători pe oră, pe un sens. Noi credem că vor fi destui călători. Este o zonă aglomerată.
"În prezent, sunt întârzieri nesemnificative, deşi am întâmpinat greutăţi foarte mari.“
GHEORGHE UDRIÅžTE, director Metrorex

TOVARÄ‚ÅžUL ÅžI BURGHEZII

Interzis în Drumul Taberei de Nicolae Ceauşescu

Legendele Capitalei spun că, în cartierul Drumul Taberei, nu s-a construit o linie de metrou din vina lui Nicolae Ceauşescu. Tovarăşul considera că în această zonă locuiesc "burghezii", dat fiind faptul că pe vremea lui Gheorghe Gheorghiu Dej s-au ridicat acolo primele blocuri. Tehnologia folosită la construcţia noii magistrale este asemănătoare cu cea care a fost pusă în practică pentru reţeaua de metrou a New York-ului. Utilajele de forare, care au forma unui scut, au fost aduse la Bucureşti din Istanbul.
TRASEU. Noul tronson va face legătura între Ghencea și Eroilor


http://www.evz.ro/detalii/stiri/gheorghe-udriste-la-metroul-din-sectorul-6-se-lucreaza-la-foc-continuu-973267.html



Pot sa confirm si eu asta si anume ca se lucra ieri "la greu" cum se spune deoarece am avut ceva treaba prin aceea zona ieri si am vazut numai putin de 5-6 macarale pe senila si utilaje de foraje daca zic bine(alea care lucreaza la peretii mulati ).Daca continua treaba asa si nu apar probleme de natura cu banii sau altele sunt sanse mari sa se termine la timp lucrarea.

memorat
24 Martie 2012, 13:48:50
Răspuns #22

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Udriste bate campii. Metroul din Dr. Taberei - daca se mentine ritmul actual de lucru care nu este formidabil, poate sa fie inaugurat cel mai devreme prin iunie 2017. Mai devreme imposibil.
Statii neatacate deloc :
- Eroilor
-Parc
-Rau.
Interstatia Vale - Romancierilor - intarzieri mari.
In stadiul incipient al PM - urilor : "34", Romancierilor, Brancusi.
Asa ca domnul Udriste s-o mai slabeasca putin.
Sa vedem ce bani vor mai fi dupa alegerile din iarna !
PS : Harta aceea e bestiala rau de tot, Valea nici macar nu e pe traseul descris de harta, asadar Valea nu este intre Romancierilor si Brancusi.
Articol si harta de cacao, cu multa, multa frisca.
Hai sa revenim la lucruri mai serioase in ceea ce priveste M 5 !
PS 2
Deocamdata lucreaza numai domnisoarele Kelly
Daca ati vrea sa aveti un ritm de lucru normal ar trebui sa vedeti la fiecare statie doua astfel de domnisoare, iar la Vale inclusiv de la Vale pana la Romancierilor 4.
Cate domnisoare ati vazut voi pana acum ca sa spuneti ca "se lucreaza la greu" ?
memorat
31 Martie 2012, 10:50:09
Răspuns #23

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Chiar se lucrează la metroul din Drumul Taberei!

Reporterii Click! au inspectat ÅŸantierul Magistralei a V-a
Poate că în acest moment americanii se pregătesc să mai facă un zbor spre Lună sau sunt pe cale să dezlege tainele teleportării.

Pentru bucureşteni, însă, mai importante par a fi lucrările la magistrala a V-a de metrou care „au prins aripi". Click! vă spune unde se lucrează cel mai intens.

În cartierul care suferă cel mai mult la capitolul trafic, Drumul Taberei, e agitaţie mare. La 200 de metri mai la nord de strada Valea Argeşului, terenul pe care se va ridica staţia de metrou Brâncuşi s-a transformat într-un adevărat furnicar.

Metroul din Drumul Taberei are nouă staţii şi un depou. Lungimea tronsonului Râul Doamnei-Eroilor e de 6,2 km
Basculantele vin şi pleacă, buldozerele sapă necontenit, iar 40 de oameni lucrează la turnarea a 9.800 de metri pătraţi de pereţi mulaţi. Aceştia delimitează staţia, care va fi săpată la 25 de metri adâncime. Se munceşte intens, aşa că mergem mai departe.

În dreptul Parcului Drumul Taberei, unde ar trebui ridicată altă staţie, e linişte. Nici un muncitor, nici un utilaj. Explicaţia: proiectul a fost refăcut fiindcă realizarea staţiei ar fi distrus prea mult spaţiu verde. Locul e împrejmuit şi muncitorii sunt în „stand by".

La viitoarea staţie Favorit lucrează circa 100 de oameni în fiecare zi. Aici, traficul a fost mutat exclusiv pe partea dreaptă a străzii (dinspre parc spre Orizont). Cristiano Pietro, şeful de şantier al staţiei, ne spune că nişte italieni de-ai lui i-au cam întârziat lucrarea.

„De multe ori săpăm şi ne aşteptăm să găsim apă, dar dăm de cabluri de curent, pe care nu le recunoaşte nimeni", ne spune italianul. La Orizont, lucrurile se mişcă şi mai alert. Până în septembrie staţia trebuie să fie gata pentru ca aceasta să poată fi subtraversată de un utilaj de mari dimensiuni (TBM), responsabil cu execuţia tunelurilor. „Cârtiţa" va porni de la Răzoare, unde se sapă pentru staţia Academia Militară şi, până la Râul Doamnei, staţia terminus, nu va scoate capul afară.
Staţia Valea Ialomiţei
E prima staţie care a intrat în şantier. Aici va fi realizat chiar şi un depou pentru parcarea şi întreţinerea garniturilor de metrou. Lucrările sunt executate de compania germană Max Bogl, în urma unui contract în valoare de 56 de milioane de euro, atribuit separat de Metrorex.

Staţia Favorit
De azi, în dreptul viitoarei staţii Favorit nu mai circulă nici un vehicul care e străin de şantier. RATB a mutat inclusiv liniile de troleibuz din calea excavatoarelor. Se circulă doar pe trei benzi, în ambele sensuri. Când va fi gata, staţia de la Favorit va avea cinci guri de acces în subteran.

Staţia Orizont
De la Academia Militară şi până la Orizont, bucureştenii vor străbate un tunel de 1,2 km în doar un minut, din 2015. Pentru aceasta se lucrează intens la turnarea pereţilor mulaţi şi la devierea reţelelor de utilităţi. Când va fi dată în folosinţă, ea va avea trei guri de acces: două dinspre Academie şi una dinspre Favorit.

Staţia Academia Militară
Aici se lucrează non stop. Noaptea se fac excavări, iar pe timp de zi se fixează armături în pământ şi se toarnă beton pentru realizarea nelipsiţilor pereţi mulaţi. De aici, gigantica freză îşi va începe periplul de 6,2 kilometri spre măruntaiele Bucureştiului. Staţia va fi conectată, printr-un tunel, de actuala staţie Eroilor.


http://www.click.ro/news/bucuresti/lucreaza-metroul-drumul_taberei_0_1367863307.html

memorat
31 Martie 2012, 20:47:40
Răspuns #24

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Citat din: ”Click”
Reporterii Click! au inspectat ÅŸantierul Magistralei a V-a
Sa luam reportajul pe rand, sa vedem cat de cretini sunt reporterii Click. Asadar :

Citat din: ”Click”
Poate că în acest moment americanii se pregătesc să mai facă un zbor spre Lună sau sunt pe cale să dezlege tainele teleportării.
Aiurea, nici una nici alta nu este o tema actuala.

Citat din: ”Click”
În cartierul care suferă cel mai mult la capitolul trafic, Drumul Taberei, e agitaţie mare.
Aiurea, nu e cartierul care sufera cel mai mult la acest capitol !

Citat din: ”Click”
La 200 de metri mai la nord de strada Valea Argeşului, terenul pe care se va ridica staţia de metrou Brâncuşi s-a transformat într-un adevărat furnicar.
?  ?   ?
Citat din: ”Click”
...buldozerele sapă necontenit,

?  ? Cum sapa un buldozer, si unde a vazut stimabilul buldozere in santier ?
Citat din: ”Click”
iar 40 de oameni lucrează la turnarea a 9.800 de metri pătraţi de pereţi mulaţi. Aceştia delimitează staţia, care va fi săpată la 25 de metri adâncime.
?? Statia Brancusi nu va fi sapata la aceasta adancime, sorry !

Citat din: ”Click”
La Orizont, lucrurile se mişcă şi mai alert. Până în septembrie staţia trebuie să fie gata pentru ca aceasta să poată fi subtraversată de un utilaj de mari dimensiuni (TBM), responsabil cu execuţia tunelurilor.

Aiurea, statia Orizont va fi singura statie pe care TBM – ul nu o va gasi sub stadiul de groapa / santier in constructie. Reporteri de 2 bani, evident.


Citat din: ”Click”
Staţia Favorit
Când va fi gata, staţia de la Favorit va avea cinci guri de acces în subteran.
6 !

Citat din: ”Click”
De la Academia Militară şi până la Orizont, bucureştenii vor străbate un tunel de 1,2 km

700 metri,

Citat din: ”Click”
în doar un minut, din 2015.
Linia nu va fi data in exploatare in 2015, sorry. E imposibil fizic.

Citat din: ”Click”
Staţia Academia Militară
Aici se lucrează non stop. Noaptea se fac excavări, iar pe timp de zi se fixează armături în pământ şi se toarnă beton pentru realizarea nelipsiţilor pereţi mulaţi. De aici, gigantica freză îşi va începe periplul de 6,2 kilometri spre măruntaiele Bucureştiului. Staţia va fi conectată, printr-un tunel, de actuala staţie Eroilor.
Cea mai cretina exprimare cu putinta, tovarasilor reporteri de la Click.
memorat
03 Aprilie 2012, 15:48:56
Răspuns #25

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
In  scopul realizării obiectivului „Magistrala de metrou 5 – Drumul Taberei – Universitate – lot L1.2 – staÅ£ia Favorit”, începând cu data de 08 martie 2012, ora 10.00, se vor institui restricÅ£ii de circulaÅ£ie pe Drumul Taberei, între aleea Poiana Sibiului ÅŸi str. Sibiu.

În aceste condiţii traficul rutier se va desfăşura pe câte două benzi de circulaţie pentru fiecare sens, pe zona rămasă liberă, în dreptul lucrărilor.

Paralel cu zona restricţionată se va crea un culoar unic pentru circulaţia vehiculelor aparţinând R.A.T.B.

Conducătorii auto sunt rugaţi să circule cu maximă atenţie in zonele mai sus menţionate şi să respecte cu stricteţe semnificaţia indicatoarelor şi a marcajelor rutiere.

http://b365.realitatea.net/news/noi-restrictii-de-circulatie-in-drumul-taberei/

Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
04 Aprilie 2012, 18:38:14
Răspuns #26

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Dorel loveşte în Drumul Taberei. Un muncitor de la metrou a spart o conductă de gaze

O conductă de gaz a fost spartă miercuri în cartierul Drumul Taberei din Capitală. Conducta a fost spartă de un muncitor care lucra la metrou. Aceasta se afla în incinta şantierului pentru construcţia magistralei de metrou Drumul Taberei, astfel că în apropiere nu sunt clădiri.
O echipă a DISTRIGAZ intervine pentru remedierea avariei la conducta cu diametrul de 250 de milimetri.

ISU supraveghează remedierea avariei, cu o autospecială dotată cu apă şi spumă.

Potrivit purtătorului de cuvânt al Brigăzii de Poliţie Rutieră a Capitalei, Andrei Codău, circulaţia este restricţionată de aproximativ 45 de minute în zona în care bulevardul Drumul Taberei se intersectează cu străzile Valea Ialomiţei şi Valea Argeşului.

Traficul dinspre bd. Drumul Taberei către cele două străzi este deviat pe ambele sensuri, a precizat Codău.


http://b365.realitatea.net/news/dorel-loveste-in-drumul-taberei-un-muncitor-de-la-metrou-a-spart-o-conducta-de-gaze/
memorat
04 Aprilie 2012, 20:34:02
Răspuns #27

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
04 Aprilie 2012, 21:12:15
Răspuns #28

Shinkasen

  • Mesaje postate: 45
Linia nu va fi data in exploatare in 2015, sorry. E imposibil fizic.

Cu muncitori romani, cred ca vrei sa spui imposibil, nu? ca daca ar angaja niste chinezi, ne-ar sapa tot Bucurestiul, pana in 2015, dar nah costa si nu promovezi locuriile de munca pentru romani.
"Acolo unde toti gandesc la fel, nimeni nu gandeste prea mult."
"Cea mai mare glorie nu o dobandesti atunci cand nu esti doborat niciodata, ci atunci cand te ridici dupa fiecare cazatura."
memorat
04 Mai 2012, 20:45:38
Răspuns #29

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
In zona santierului la razoare a aparut o masina macara de la DEME MACARALE .
memorat
06 Mai 2012, 23:52:01
Răspuns #30

Tibi

  • Mesaje postate: 979
  • Gen: Bărbat
  • Dubstep it's a religion!
    • Ro-Trans
Am zarit azi pe santier utilajul de sapare a tunelului, TBM.
What most people think about most things is mostly wrong.
memorat
08 Mai 2012, 13:59:44
Răspuns #31

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
“Cârtițele” uriașe care sapă metroul de Drumul Taberei au ajuns la Răzoare

Dacă până acum galeriile de metrou din București au fost săpate de muncitori cu utilaje obișnuite, magistrala M5 se va face cu tehnologie grea: Tunnel Boring Machine – “cârtițele uriașe” care “mănâncă pământul”.
Pe șantierul Magistralei M5 de la Răzoare încep lucrările de asamblare la mașinile de foraj ce vor săpa tunelurile de metru, informează forumiștii de la metrouusor.com. Două utilaje de tipul Tunnel Boring Machine vor săpa în paralel, de la Academia Militară către Drumul Taberei, pe o distanță de 3.900 de metri, conform companiei Herrenknecht, producătoare a mașinilor de forat. Costurile pentru mașini sunt de 267 de milioane de euro, conform tunnellingjournal.com. O a treia mașină ar trebui să facă legătura în subteran cu tronsonul al doilea, Eroilor-Pantelimon.

Tunnel Boring Machine are un cap rotativ de forare de mărimea tunelului ce se construiește, cu dinți foarte puternici, iar pământul forat este trimis către spatele aparatului. Lungimea aparatului este de 70 de metri, iar diametrul frezei este de 6,5 metri, cu 58 de dinți pentru forat. Mașina cântărește 960 de tone și înaintează cu o viteză de 15-30 metri pe zi.
Firmele care au câştigat licitaţia pentru metroul din Drumul Taberei au la dispoziţie cel mult 25 de luni pentru executarea tunelurilor şi a structurii şi cel mult 18 luni pentru finisarea staţiilor. Potrivit Metrorex, în 2015 va fi dat în folosinţă tronsonul Drumul Taberei-Eroilor care cuprinde un număr de 10 staţii (Eroilor, Academia Militară, Orizont, Favorit, Drumul Taberei 34, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiţei – staţie depou, Brâncuşi, Râul Doamnei).

Vezi Cum vor arăta staţiile de metrou din Drumul Taberei.


http://b365.realitatea.net/news/cartitele-uriase-care-sapa-tunelurile-de-metrou-se-ridica-la-razoare-cum-functioneaza-uriasele-utilaje/
memorat
16 Mai 2012, 15:58:12
Răspuns #32

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Lucrările la magistrala M5 modifică locul de desfășurare a probei practice pentru examenul auto

Din cauza lucrărilor la magistrala de metrou M5, care au dus la aglomerarea traficului în zonă, dar și la recomandarea poliţiei rutiere, Serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor din cadrul Instituţiei Prefectului Municipiului Bucureşti anunță că, începând de luni, se modifică locul de desfășurare a probei practice pentru examenul auto.
Din cauza lucrărilor la magistrala de metrou M5, a aglomerării de trafic şi urmare a recomandărilor poliţiei rutiere, Serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor din cadrul Instituţiei Prefectului Municipiului Bucureşti informează că, începând de luni, 21 mai, se modifică locul de plecare la proba practică a examenului de obţinere a permisului de conducere din cartierul Drumul Taberei – Piaţa Moghioroş în cartierul Bucureştii Noi, în zona fostului Teatru Masca. Locul de plecare Piaţa Libertăţii – zona Parcul Carol rămâne valabil.

Totodată, începând cu data de 21 mai, pentru examinarea la categoriile C1, C, CE, C1E şi D1, D, DE, D1E va fi folosit doar punctul de plecare Piaţa Libertăţii, iar proba practică va începe la ora 07,30 pentru locaţia Bucureştii Noi şi la ora 08,00 pentru locaţia Piaţa Libertăţii.

Persoanele planificate pentru susţinerea probei practice la date ulterioare zilei de 21 mai se vor prezenta direct la noul loc de plecare, la ora precizată mai sus, nefiind necesar să se replanifice.

Mijloace de transport către zona Bucureştii Noi:

- metrou, magistrala IV Gara de Nord – Laminorului, staţia Parc Bazilescu,

- tramvai 20, troleibuz 97, autobuz 112 – staţia Teatru Masca,

- autoturism – intersecţia bdul Bucureştii Noi cu str. Nuvelei.


http://b365.realitatea.net/news/lucrarile-la-magistrala-m5-modifica-locul-de-desfasurare-a-probei-practice-pentru-examenul-auto/
memorat
18 Mai 2012, 16:28:50
Răspuns #33

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Noi restricţii de circulaţie în Drumul Taberei din cauza lucrărilor la metrou

Restricţiile de circulaţie intră în vigoare începând de luni, 21 mai 2012, ora 24.00.
În scopul realizării obiectivului „Magistrala de metrou 5 – Drumul Taberei – Universitate – lot L1.2 – staţia Râul Doamnei”, începând cu data de 21 mai 2012, ora 24.00, vor fi create restricţii de circulaţie pe Drumul Taberei, între str. Valea Argeşului şi str. Segarcea, informează Primăria Capitalei.

În aceste condiţii, traficul rutier se va desfăşura pe câte două benzi de circulaţie pentru fiecare sens, pe zona rămasă liberă, în dreptul lucrărilor.

Conducătorii auto sunt sfătuiţi să circule cu maximă atenţie in zonele mai sus menţionate şi să respecte cu stricteţe semnificaţia indicatoarelor şi a marcajelor rutiere.


http://b365.realitatea.net/news/noi-restrictii-de-circulatie-in-drumul-taberei-din-cauza-lucrarilor-la-metrou/
memorat
22 Mai 2012, 15:35:07
Răspuns #34

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Lucrările la metroul de Drumul Taberei, în întârziere

Ministerul Transporturilor susține însă că termenul de finalizare pentru lucrările la magistrala M5 rămâne în 2015.
Lucrările la magistrala 5, tronsonul Râul Doamnei-Eroilor, au o întârziere de 1-2 luni, care însă va fi recuperată, potrivit MTI, astfel încât termenul de finalizare rămâne 2015.

Responsabilul tehnic al proiectului, Ioan Ursu, a declarat că până la finele anului viitor companiile constructoare vor finaliza structura staţiilor, scrie Mediafax.

“Până la sfârşitul anului viitor vom termina structura staţiilor şi apoi mai durează aproximativ doi ani până la finalizare”, a spus Ursu.

Pentru finalizarea lucrărilor, respectiv dotarea reţelei cu echipamentele necesare, Metrorex va organiza anul viitor o licitaţie.

Ursu a mai spus că întârzierile au fost determinate de mutarea utilităţilor.

În martie 2011 Metrorex a semnat un contract de 215 milioane euro, fără TVA, pentru execuţia tronsonului Râul Doamnei-Eroilor cu un consorţiu condus de compania italiană Astaldi şi anunţa că tronsonul va fi deschis în 2014.

Administratorul reţelei de metrou a lansat, în mai 2012, anunţul de intenţie pentru licitaţia privind construcţia magistralei 6, de legătură cu aeroportul Henri Coandă. Linia ar urma să fie pusă în funcţiune în 2017-2018, valoarea estimativă a contractului fiind de 1,05 miliarde euro, fără TVA.

Citește și Varvara și Maria, cele două super-cârtițe care sapă metroul de Drumul Taberei

De asemeni, Ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, a trimis corpul de control al Ministerului să verifice stadiul proiectului de legătură a reţelei de metrou din Bucureşti cu aeroportul Henri Coandă din Otopeni.

“Corpul de control nu este o sperietoare, el trebuie să constate în ce fază se află proiectul şi dacă sunt greutăţi care depind de noi să le rezolvăm”, a spus Silaghi, aflat în vizită pe şantierul magistralei 5 de metrou.


http://b365.realitatea.net/news/lucrarile-la-metroul-de-drumul-taberei-in-intarziere/
memorat
22 Mai 2012, 15:37:18
Răspuns #35

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Lucrările la metrou le crapă blocul

Locuitorii din blocurile de la Valea Ialomiței, acolo unde urmează să se termine magistrala M5 de metrou, se plâng că lucrările le afectează locuințele. Metrorex a încheiat un contract de 28 de milioane de lei cu societatea SolData SAS pentru monitorizarea lucrărilor la magistrala M5, inclusiv pentru Evaluarea impactului asupra mediului pentru constructii.
Pe strada Valea Ialomiţei, săpăturile se fac la doar câţiva metri de un imobil cu zece etaje. Tanti Ecaterina locuieşte la etajul şase. După sosirea cohortelor de utilaje, bătrâna a început să observe cum tencuiala de pe pereţii apartamentului în care stă de 38 de ani a început să cadă. “Pereţii din baie. Pereţii din sufragerie. Tavanul din hol. Tavanul din dormitor. Nu mai am niciun perete necrăpat. Nici uşile nu se mai inchid”, se plânge femeia, în timp ce se chinuie să închidă uşa din bucătărie. Contrastul dintre pereţii crăpaţi şi pereţii încă “sănătoşi” creşte în sufrageria proaspăt zugrăvită în portocaliu. Aici, crăpătura începe într-un colţ al camerei, face o buclă în jurul lustrei şi se termină sub covor, în celălalt capăt al încăperii, scrie Mediafax, conform RTV.net.

Un etaj mai jos, aceeaşi poveste. Tencuiala a căzut, pereţii au crăpat, uşile scârţâie. În plus, Sorin, proprietarul apartamentului, se plânge că e obligat să plătească un loc de parcare care nu mai există decât în acte. “Locul de parcare era pe partea pe care se lucrează, aşa că l-au demolat. Am fost, am făcut sesizări ca să-mi sisteze plata, dar au spus că nu se poate face nimic. Singura soluţie să păstrez locul e să continuu să plătesc, încă trei sau patru ani, un garaj pe care, de fapt, nu îl mai am”, spune bărbatul.

Nici doamna Zoica, de la acelaşi etaj, nu e mai mulţumită. “Toţi pereţii au crăpat de când au început să sape. Blocul s-a înclinat, nu se mai inchid nici uşile…Ei spun că totul e perfect, că au montat «martori» şi că, dacă măsurătorile vor arăta neregului, vor schimba tehnica de lucru. E o aberaţie. Şi dacă schimbă tehnica, de săpat tot trebuie să sape!”, spune femeia.

Locuitorii de pe Valea Ialomiţei mai spun că nu au scăpat nici de tradiţionalul personaj Dorel, arhiprezent deja pe şantierele româneşti.

Dorel de pe Valea Ialomiţei se poate lăuda, zic locatarii din zonă, cu o stradă lăsată fără lumină şi cu un balcon făcut ţăndări. “Eram în sufragerie şi am auzit o bufnitură în balcon. Macaragiul băgase bila de la macara în balcon. Au zis că a fost o greşeală, că nu a văzut”, spune Maria, proprietara balconului şifonat. “Mi-au spus că or să-mi dea patru cărămizi şi doi saci de ciment, ca să-l repar. Dar cum să repar eu un balcon, la etajul opt?”, se întreaba femeia, în timp ce îşi pune masca de oxigen la gură. Pensia i se duce pe ratele aparatului pentru respirat, aşa că, spune ea, ar fi primit bucuroasă şi sacii de ciment. Însă nimeni nu i-a mai bătut la uşă. “L-am reparat, până la urmă. Dar tot mi-e frică să ies, fundaţia a rămas şubredă”. De la mijlocul balconului şi până la balustradă, fundaţia e peticită. Printre crăpăturile din fundaţie, se văd barăcile muncitorilor care stau ciorchine în jurul lopeţilor.

Locatarii mai spun că blocul a fost construit pe o fostă groapă de gunoi şi că pământul de sub el e nisipos. “Pământul pe care l-am scos de sub blocul ăsta e ca nisipul de la mare. Nu am mai văzut aşa ceva. Am auzit că a fost construit peste o groapă de gunoi. Nu ai cum să sapi lângă el fără să se încline cât de cât”, confirmă unul dintre muncitori.

Fundaţia, şi ea şubrezită, îi îngrijorează şi mai mult pe oameni. “Tot timpul măsoară, să vadă dacă nu cumva s-a înclinat. Dacă nu le-ar fi frică, nu ar măsura din oră în oră. Şefii ne spun că nu s-a înclinat, dar muncitorii ne spun altceva”, oftează Iulian, de la etajul 10.

Jos, pe şantier, muncitorii şi-au luat pauză de masă. Mănâncă salam cu pâine şi joacă şeptică. Şefii sunt ceva mai încolo, măsoară. “Blocurile nu sunt afectate. Nu e niciun pericol. Nu s-a înclinat nimic, blocul nu s-a deplasat nici măcar cu un centimetru. Nu a ieşit nimic la măsurători, să fie liniştiţi!”, le transmite locatarilor unul dintre şefii de echipă.

Cât despre balconul şifonat de Dorel, coordonatorul de echipă are o singură părere: “Nu a fost accidentat niciun balcon, nu există!”.

De sus, din balconul care “nu există”, tanti Maria se uită în jos, la muncitorii care fluieră cu spor o domnişoară blondă.


http://b365.realitatea.net/news/lucrarile-la-metrou-le-crapa-blocul/
memorat
22 Mai 2012, 20:13:41
Răspuns #36

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
"Sfanta Varvara" si "Sfanta Parascheva" - super-scuturile ce vor sapa 10 statii de metrou in 3 ani

Cea mai moderna tehnologie pentru saparea galeriilor de metrou a ajuns la Bucuresti.
Scutul, asemanator cu cel folosit la metroul new-yorkez, va intra in subteran pe 1 iunie si va fi utilizat pentru constructia magistralei 5, care porneste de la Eroilor si ajunge in cartierul Drumul Taberei.
Cu acest utilaj, autoritatile se lauda ca vor termina 10 statii in 3 ani.
Scutul, numit TBM in limbajul constructorilor, este impresionant. La New York, o masina similara a fost sarbatorita cu sampanie cand si-a inceput lucrul.
Pe masura ce avanseaza, in spatele ei se monteaza boltari din beton, care formeaza peretele tunelului.
Prima sa misiune va fi saparea galeriei de pe tronsonul Raul Doamnei - Eroilor, care are peste 6 kilometri.

Scutul, cu un diametru de 6,5 metri, va intra in subteran la Academia Militara, spre Drumul Taberei. Specialistii de la metrou spun ca sapaturile nu vor provoca vibratii, dar ca masura de prevedere au verificat starea blocurilor de pe traseu.

Probleme cu vibratiile au aparut la Valea Ialomitei, unde se lucreaza la noul depou al metroului. Aici locatarii unui bloc alaturat se plang ca le-au crapat peretii si nu li se mai inchid usile. Un balcon a fost lovit de un macaragiu neatent. Santierul merge insa inainte.

Masinarie a venit aici din Turcia, iar in curand va sosi si o sora geamana. Constructorii le-au botezat Sfanta Varvara si Sfanta Parasheva.

Ele au un diametru de peste 6 metri si jumatate fiecare si vor fi impinse in tunel cu forta de peste 4 de tone.

La viteza normala de lucru, vor avea nevoie de 7 luni pentru a sapa cei 4 kilometri de galerie care ii va reveni fiecarui scut.

Constructorii promit ca vor termina cu sapaturile si structurile de beton la sfarsitul anului viitor. Urmeaza montarea sinelor si instalatiilor, iar metroul va fi pus in functiune in 2015.


http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/sfanta-varvara-si-sfanta-parascheva-vor-sapa-galeriile-de-la-metroul-din-drumul-taberei.html
memorat
05 Iunie 2012, 19:20:34
Răspuns #37

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Apartamentele din Drumul Taberei, scumpite de viitoarea magistrală de metrou

In ultimul an, odata cu inceperea lucrarilor de constructie pentru magistrala 5 a metroului, proprietarii au incercat sa speculeze, ridicand usor preturile.
In total, 65% din oferta disponibila spre vanzare este compusa din apartamente mai vechi de 1977, in timp ce locuintele construite dupa cutremur reprezinta 22% din oferta, iar apartamentele noi, dezvoltate dupa anul 2000, constituie doar 16% din stocul ofertat.

„Pretul cerut pe metru patrat util pentru apartamentele construite intre 1945-1977 in Drumul Taberei era cu 22% mai mic fata de pretul mediu din Bucuresti. In 2012, aceasta diferenta s-a redus la numai 8%, ceea ce indica interes in crestere pentru acest cartier”, potrivit datelor platformei Analize Imobiliare, dezvoltata de imobiliare.ro şi citată de wall-street.ro.

Cele mai cautate zone din Drumul Taberei sunt Orizont si Moghioros, aici fiind si intervalurile superioare de preturi de tranzactionare, spune Catalin Apetri, managing partner in cadrul agentiei imobiliare Coldwell Banker Bulevardul Timisoara. Limitele inferioare ale preturilor de tranzactionare sunt intalnite in Prelungirea Ghencea si in cazul locuintelor confort 2.

In ceea ce priveste tipul de locuinte preferate de cumparatori, cele mai „vanate” sunt apartamentele cu doua si trei camere.

Preţurile de tranzacţionare a locuinţelor din Drumul Taberei pot fi consultate pe wall-street.ro.

Firmele care au câştigat licitaţia pentru metroul din Drumul Taberei au la dispoziţie cel mult 25 de luni pentru executarea tunelurilor şi a structurii şi cel mult 18 luni pentru finisarea staţiilor. Potrivit Metrorex, în 2015 va fi dat în folosinţă tronsonul Drumul Taberei-Eroilor care cuprinde un număr de 10 staţii (Eroilor, Academia Militară, Orizont, Favorit, Drumul Taberei 34, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiţei – staţie depou, Brâncuşi, Râul Doamnei).


http://b365.realitatea.net/news/apartamentele-din-drumul-taberei-scumpite-de-viitoarea-magistrala-de-metrou/
memorat
26 Iunie 2012, 18:14:25
Răspuns #38

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Atenție! Noi restricții de circulație în Drumul Taberei, de miercuri până la 1 octombrie

Începând de miercuri, se deviază traficul rutier pe b-dul Drumul Taberei, între str. Poiana Muntelui și str. Brașov, ca urmare a lucrărilor efectuate la magistrala 5 de metrou Drumul Taberei – Opera.
Restricția este valabilă în perioada 27.06.2012, ora 11:00 – 01.10.2012, ora 24:00, informează Primăria Capitalei într-un comunicat remis la redacție.

Circulația autovehiculelor pe acest tronson se va desfășura pe câte două benzi pe sens.

Totodată, în aceeași perioadă, se va închide accesul dinspre Drumul Taberei spre strada Crinul de Pădure, urmând ca accesul în zonă să se facă numai dinspre strada Brașov.


http://b365.realitatea.net/news/noi-restrictii-de-circulatie-in-drumul-taberei-pana-la-1-octombrie/
memorat
04 Iulie 2012, 15:21:24
Răspuns #39

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
«Maria» și «Varvara» vor săpa la metrou de la toamnă

Utilajele care forează sub pământ sunt aproape asamblate și așteaptă să treacă la treabă


Doi "monştri" au apărut de câteva săptămâni la Răzoare. Nu sunt animale preistorice ci două foreze imense care vor săpa la metroul din Drumul Taberei. Acestea au şi nume. Pe una o cheamă "Maria" şi pe cealaltă "Varvara".

Utilajele sunt atât de impunătoare încât te simţi ca o furnică pe lângă ele. Fiecare cântăreşte 960 de tone, adică de 34 de ori mai mult decât cel mai cunoscut avion de pasageri din lume (Boeing 737).

Au fost aduse pe bucăţele, cu vaporul, din Turcia şi cărate cu 127 de maşini agabaritice până la Bucureşti. Pentru a le asambla pe jumătate, muncitorii au avut nevoie de aproape două luni.
Acum sunt aproape gata şi se înalţă pe şantierul deschis la Răzoare, acolo unde va fi construită staţia "Academia Militară". "Maria" şi "Varvara", aşa cum au fost botezate de constructori, au o misiune importantă: vor săpa din toamnă tunelurile de metrou pe tronsonul Râul Doamnei-Eroilor.

Fiecare are 70 de metri lungime, înaintează 30 de metri pe zi, pe sub pământ, iar dacă nu întâmpină obstacole, ar trebui să ajungă la capătul de linie de la Râul Doamnei în circa 200 de zile. Maşinăriile vor realiza cei 6 km de galerii subterane ale tronsonului de metrou Drumul Taberei-Eroilor.

Va fi amplasată între str. Prof. dr. Bagdasar  Dumitru- Åžos. Panduri - str. Răzoare ÅŸi str. Progresului. Designul ei va fi unul modern
Proiectantul machetei, Iulian Oprea, vrea ca staţia să fie ca în “Star Trek”, cu multe elemente „suprarealiste”.


http://www.click.ro/news/bucuresti/Maria-Varvara-sapa-metrou-toamna_0_1424857618.html
memorat