04 Noiembrie 2024, 16:45:37

Autor Subiect: Magistrala 5 » Opera-Dr. Taberei-Raul Doamnei-Depou -> Discutii, stiri, noutati  (Citit de 54165 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

28 Februarie 2013, 20:14:50
Răspuns #100

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Protest la adresa opririi lucrărilor la Magistrala M5 de metrou: scrisoare deschisă pentru Ponta
FOCUS • 28 Februarie 2013 - 16:18 • B365.ro


Mai multe asociații și ONG-uri protestează împotriva opririi lucrărilor la metroul din Drumul Taberei din cauza lipsei de finanțare din partea guvernului. Victor Ponta este criticat într-o scrisoare deschisă pentru că a abandonat lucrările la metrou și nu și-a respectat promisiunea de a finanța cea mai amplă lucrare de infrastructură pe care a văzut-o Capitala în ultimii 30 de ani.

Lucrările la metroul din Drumul Taberei au început în 2011 și trebuiau inițial să fie finalizate în 2015. Acestea au fost însă oprite la începutul lunii februarie, din cauza finanțării insuficiente în bugetul pe 2013. Astfel, se pare că șantierele le vor da bătăi din cap locuitorii din Drumul Taberei mulți ani de acum înainte.

În acest context, mai multe ONG-uri s-au sesizat și au trimis o scrisoare deschisă către premierul Victor Ponta prin care cer reluarea și finalizarea lucrărilor la metrou.

"Cetăţenii sunt foarte nemulÅ£umiÅ£i de abandonarea ÅŸantierului din cauza lipsei  finanţării, a nerespectării angajamentelor ÅŸi promisiunilor făcute de Guvern, nemaifiind dispuÅŸi ca aceste lucrări să se prelungească la nesfârÅŸit" scriu asociaÈ›iile non-guvernamentale într-o scrisoare deschisă adresată lui Victor Ponta.

Asociațiile fac referire la faptul că pentru anul 2013, au fost alocate 200 de milioane de lei pentru proiectul construcţiei liniei de metrou Drumul Taberei-Universitate, dintre care 100 de milioane de lei arierate aferente plăţii datoriilor din 2012. Şi în 2012 bugetul pentru lucrările la metroul din Drumul Taberei a fost redus la 178 milioane lei de la 360 milioane lei, printr-o rectificare bugetară. În plus, cu prilejul acelei rectificări, cheltuielile estimate pentru 2013 creşteau de la 300 la 500 de milioane de lei. Prin urmare, la o vizită făcută de reporterii B365.ro pe traseul Magistralei 5 din cartierul Drumul Taberei, șantierele stațiilor de metrou păreau că ar fi fost deja abandonate.

"O soluție ar fi ca Guvernul să lase BEI să finanțeze M5, dar asta ar însemna să se mărească deficitul bugetar, lucru care nu se vrea. Mărirea ar fi totuși insesizabilă și așa s-ar putea asigura continuarea lucrărilor în ritmul stabilit", ne-a declarat Dan Trifu, consultat al Metrorex pentru Magistrala 5 și unul dintre semnatarii scrisorii deschise.

Pe lângă lipsa finanțării pentru 2013, ONG-urile acuză Primăria Capitalei și Guvernul că sunt mai preocupate de mutarea Metrorex de la o instituție la alta decât de lucrările la metrou. "Constatăm că atât P.M.B. cât şi Guvernul României sunt mult mai preocupate de trecerea Metrorex la P.M.B. decât de calitatea aerului şi datele false prin care se încearcă mascărea gradului de poluare", scriu ONG-iștii, făcând referire și la faptul că refacerea mediului înconjurător și calitatea aerului din zona Drumul Taberei vor avea de suferit din cauza opririi lucrărilor, "cu repercursiuni foarte grave asupra sănătăţii populaţiei".

Alți cetățeni nemulțumiți au creat și o pagină de Facebook pentru a-și promova cauza, cu titlul Vrem Metrou în Drumul Taberei.
Către: GUVERNUL ROMÂNIEI,
În atenția: DOMNULUI PRIM-MINISTRU,
Organizaţiile neguvernamentale reunite sub sigla Platforma pentru Oraşe Durabile (P.O.D.) şi Coaliţia pentru Mediu din România (CMR), va prezentăm un punct de vedere referitor la importanța dezvoltării rapide a reţelei de metrou în Municipiul Bucureşti.
Este un mijloc de transport care asigură deplasarea simultană a unui număr mare de călători, în condiţii de confort şi siguranţă, înregistrând şi cea mai bună viteză comercială (în jur de 35 km/h). Datorită condiţiilor din subteran, călătorii beneficiază de o climatizare naturală, aproape constantă, în toate anotimpurile anului.
În 33 de ani de activitate, Metroul bucureştean nu a avut niciun eveniment major în ceea ce priveşte siguranţa circulaţiei.
Tragem două concluzii majore: că metroul este cel mai sigur şi cel mai ecologic mijloc de transport în comun.
Lipsa unei finanţări corespunzătoare duce la mărirea perioadei de disconfort pentru populaţia din zonă, la accentuarea problemelor de mediu, prin creşterea alarmantă a emisiilor şi a zgomotului, cu repercursiuni foarte grave asupra sănătăţii populaţiei.
Un alt factor agravant este întârzierea refacerii de mediu din cauza prelungirii duratei şantierelor şi imposibilitatea eliberării perimetrelor destinate refacerii ecologice. Aceste agresiuni asupra populaţiei din zonă, în afară de sănătatea afectată, diminuează considerabil productivitatea pe care cetăţenii respectivi o au la locurile de muncă.
Considerăm total nepotrivită abandonarea, atât a locuitorilor cât şi a lucrărilor din Cartierul Drumul Taberei, în speţă Magistrala 5 de Metrou, în condiţiile în care ONG-urile au mediat continuu relaţiile dintre cetăţeni, autorităţi, constructor şi se intrase într-o normalitate nesperată.
Cetăţenii sunt foarte nemulţumiţi de abandonarea şantierului din cauza lipsei finanţării, a nerespectării angajamentelor şi promisiunilor făcute de Guvern, nemaifiind dispuşi ca aceste lucrări să se prelungească la nesfârşit.
Vă reamintim că Municipiul Bucureşti este monitorizat pe calitatea aerului de către Uniunea Europeană, putându-se declanşa procedura de infringement. Constatăm că atât P.M.B. cât şi Guvernul României sunt mult mai preocupate de trecerea Metrorex la P.M.B. decât de calitatea aerului şi datele false prin care se încearcă mascărea gradului de poluare.
Solicitarea noastră este să dezvoltaţi reţeaua de metrou aşa cum v-aţi angajat, să respectaţi finanţările stabilite anterior şi, după finalizarea reţelei, vedem cine o poate exploata mai bine.
Cu deosebită consideraţie,
Secretariatul Coaliției pentru Mediu din România
Oana Neneciu
Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis
oana@ecopolis.org.ro
secretariat_coalitie@ecopolis.org.ro
0720 154 503
Platforma pentru Orașe Durabile
Irina Zamfirescu
ActiveWatch – Agenția de Monitorizare a Presei
irina@mma.ro
0727 736 572
Pentru mai multe informații contactați:
Dan Trifu
Vicepreședinte EcoCivica
0722 227 780

Sursa
memorat
09 Martie 2013, 17:53:09
Răspuns #101

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Conservarea șantierelor la Magistrala M5, unde s-au oprit lucrările, costă 3,5 milioane euro pe lună


Bucureștenii care sperau să scape de aglomerație și să ajungă până în Drumul Taberei cu metroul mai au de așteptat câțiva ani pentru că Guvernul a oprit finanțarea la magistrala M5. Deși autorităție spun că nu au bani pentru metroul din Drumul Taberei, statul va plăti lunar 3,5 milioane euro pentru conservarea șantierelor.
Lucrările care blochează cel mai mare cartier din Capitală au fost oprite din lipsa finanțării, iar construcția a întârziat deja un an. Deși se plâng că nu au bani pentru lucrările la magistrala M5, autoritățile trebuie să plătească 3,5 milioane euro lunar pentru conservarea șantierelor, anunță stirileprotv.ro.

”Statul plătește 15 milioane lei pe lună (n.red - pentru conservarea șantierelor). Era de ajuns să dublăm suma și șantierul putea lucra o lună din acești bani”, a explicat Dan Trifu, consultant pentru constructorul metroului din Drumul Taberei.

Cele doua "cârtițe" uriașe, care au costat 15 milioane de euro fiecare, ar fi trebuit să sape deja de o lună în subteran și să ajungă cel puțin la următoarea stație de metrou, însă utilajele au fost trase pe dreapta pentru că Guvernul a blocat finanțarea lucrărilor.

Potrivit aceleiași surse, în prezent nu sunt bani nici pentru curentul electric.

Ministrul Transporturilor a precizat că sistarea lucrărilor la magistrala M5 a survenit din cauza unei "pene" financiare. "Promisiunea pe care o am de la Ministerul de Finanțe este că ne vor da toți banii necesari pentru a continua lucrările. Atât cât se poate continua. O să văd ce pot sa fac", a declarat anterior Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor.

Până în prezent, lucrările au întârziat cu un an și două luni, iar până când se vor finaliza lucrările, peste 300.000 de oameni care locuiesc în Drumul Taberei sunt obligați să circule pe străzile îngustate de șantier, unde se formează cozi uriașe de mașini.


http://www.b365.ro/statul-va-plati-3-5-milioane-euro-lunar-pentru-conservarea-antirelor-la-magistrala-m5_188009.html
memorat
11 Martie 2013, 21:00:14
Răspuns #102

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
VESTI BUNE !!!

Victor Ponta: Lucrările la metroul din Drumul Taberei continuă cu finanțare europeană

Construcţia liniei de metrou Universitate-Drumul Taberei va continua cu finanţare asigurată din creditul BEI şi din fonduri guvernamentale, a declarat, luni, premierul Victor Ponta, după întâlnirea cu preşedintele Băncii Europene de Investiţii, Werner Hoyer. Primul Ministru a declarat că lucrările la noua magistrală de metrou nu sunt oprite în acest moment.
Ponta a arătat că, înaintea întâlnirii cu preşedintele Băncii Europene de Investiţii (BEI), a avut, împreună cu ministrul Finanţelor şi ministrul pentru Buget, o discuţie cu conducerea Metrorex şi directorii celor două companii care lucrează la acest proiect, Astaldi şi Max Bogel, şi s-a putut convinge că lucrările continuă.

"M-am convins exact de la reprezentanţii companiilor că nu s-a oprit nicio lucrare acolo. Necesarul de finanţare pentru acest proiect va continua să fie asigurat. În primul rând, avem în continuare încă 300 milioane de euro din creditul de la BEI, care urmează să fie accesat într-un calendar care să se încadreze şi în obligaţiile noastre privind deficitul bugetar. De asemenea, e vorba de fonduri guvernamentale care sunt afectate", a susţinut primul-ministru, citat de Realitatea.net.

Acesta a adăugat că valoarea investiţiei se ridică la 1,2 miliarde euro, sumă egală cu cea necesară pentru constucţia autostrăzii Bucureşti-Comarnic.

Lucrările la metrou din Drumul Taberei au fost oprite la începutul lunii februarie, din cauza finanțării insuficiente în bugetul pe 2013. pentru anul 2013, au fost alocate 200 de milioane de lei pentru proiectul construcţiei liniei de metrou Drumul Taberei-Universitate, dintre care 100 de milioane de lei arierate aferente plăţii datoriilor din 2012. Şi în 2012 bugetul fusese redus de la 178 milioane lei de la 360 milioane lei, printr-o rectificare bugetară. În plus, cu prilejul acelei rectificări, cheltuielile estimate pentru 2013 creşteau de la 300 la 500 de milioane de lei.

Prin urmare, la o vizită făcută de reporterii B365.ro pe traseul Magistralei 5 din cartierul Drumul Taberei, șantierele stațiilor de metrou păreau că ar fi fost deja abandonate încă de acum două săptămâni.

”Statul plătește 15 milioane lei pe lună (n.red - pentru conservarea șantierelor). Era de ajuns să dublăm suma și șantierul putea lucra o lună din acești bani”, a explicat Dan Trifu, consultant pentru constructorul metroului din Drumul Taberei.

Finanțarea prin BEI era o posiblitate vehiculată de atunci, însă din partea Guvernului nu a venit niciun semn în acest sens. "O soluție ar fi ca Guvernul să lase BEI să finanțeze M5, dar asta ar însemna să se mărească deficitul bugetar, lucru care nu se vrea. Mărirea ar fi totuși insesizabilă și așa s-ar putea asigura continuarea lucrărilor în ritmul stabilit", declara Dan Trifu la vremea respectivă.


http://www.b365.ro/victor-ponta-lucrarile-la-metroul-din-drumul-taberei-continua-cu-finan-are-europeana_188088.html

memorat
12 Martie 2013, 00:27:58
Răspuns #103

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Victor Ponta nu  stie ce vorbeste. Deocamdata santierul e parasit. Se mai lucreaza ceva la Valea Ialomitiei dar in dorul lelii.
memorat
12 Martie 2013, 11:20:22
Răspuns #104

Adrian RATB

  • Vizitator
memorat
12 Martie 2013, 12:55:38
Răspuns #105

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Si ramanem cu lucrariile neterminate?
Se vor conserva. La fel si aparatura foto pe care firma Astaldi a cumparat-o din banii care trebuiau  sa construiasca metroul.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
12 Martie 2013, 20:46:20
Răspuns #106

Adrian RATB

  • Vizitator
Se vor conserva [...]
La fel ca si pasajul de la Mihai Bravu... n-avem muncitori sau stat care sa-i plateasca?!?
memorat
13 Martie 2013, 16:08:09
Răspuns #107

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Revoltă la Metrou: sindicaliştii îl contestă pe directorul numit ilegal. Aurel Radu se relaxează în Alpi, premierul spune că se lucrează. Șantierul, fără muncitori | VIDEO

Angajații Metrorex au aflat din EVZ că șeful lor, Aurel Radu, milionarul în euro care se relaxează în Alpi, nu are dreptul să ocupe această poziție Mai mult, fostul ministru al Transporturi nu-și asumă numirea lui și dă vina pe Fenechiu
După ce „Evenimentul zilei” a dezvăluit faptul că directorul Metrorex, Aurel Radu, ocupă ilegal funcţia, publicând în exclusivitate CV-ul şi cererea de angajare a acestuia, liderii sindicali de la Metrou s-au arătat revoltaţi. „S-a încălcat flagrant Contractul Colectiv de Muncă. Directorul general trebuie să aibă cel puţin 12 ani experienţă în Metrorex”, a declarat secretarul general al Sindicatului Liber din Metrou, Florin Crişu. Şi angajaţii Metrorex au rămas uimiţi când au aflat ce experienţă are directorul lor.

Silaghi se face că nu îl ştie pe Radu
Numit pe 6 noiembrie 2012, director general a ajuns în fruntea instituţiei pe vremea când Ministerul Transporturilor, instituţie care gestionează Metrorex, era condus de liberalul Ovidiu Silaghi. Contactat de EVZ pentru a-l întreba cum a fost posibilă numirea lui Radu, în condiţiile în care acesta nu are experienţă în domeniu şi a fost angajat în septembrie 2012 la metrou ca inginer IV, adică stagiar, Ovidiu Silaghi a dat un răspuns halucinant: „Cine, cine? A, nu îl ştiu! Nu l-am numit eu. Fenechiu l-a numit. Întrebaţi-l pe el”.

„Evenimentul zilei” a solicitat Ministerului Transporturilor şi Guvernului să precizeze cum a fost posibil ca Aurel Radu să fie numit director general al Metroulu

    EXCLUSIV EVZ. Guvernul l-a pus ilegal director la Metrou pe un È™ef de la cantina săracilor, putred de bogat

Fost şef de cantină

Apropiat al primarului sectorului 5, Marian Vanghelie, şeful Metrorex are o avere impresionantă: deţine bijuterii în valoare de 200.000 de euro, a dat cu împrumut 430.000 de euro, are şapte terenuri în zone de lux ale Capitalei şi deţine o vilă, un apartament şi 100.000 de dolari în cont. A terminat Facultatea de Transporturi, dar nu a profesat. A fost şef al cantinelor sociale, apoi şef peste cadastru la RAAPPS. Potrivit unui mail primit pe adresa redacţiei, „în 1994 era lacheul lui Dan Baranga (fostul prefect de la Ilfov), iar acum îi cară schiurile deputatului Eugen Bejenariu în staţiunea luxoasă de schi din Alpii Francezi-Courchevel. A luat terenuri de la RAAPPS cu Sandu Gherghiţă - pe numele lor retrocedate”.

„Nu se poate ca acest individ să fie director general. Un inginer stagiar, adică o persoană încadrată ca şi unul ieşit de pe băncile facutăţii.”
FLORIN CRIÅžU, Sindicatul Liber de la Metrou
Pe şantierele Magistralei 5 n-a rămas picior de muncitor

Vlad Teodorescu

Marţi, 12 martie 2013, în miezul zilei. Adică la câteva ore de când, pe toate posturile de televiziune, reprezentanţii Guvernului, ba’ chiar şeful acestuia, ne-au asigurat că lucrările la tronsonul de metrou Drumul Taberei -Universitate nu s-au oprit şi nici nu o să se oprească, fiindcă s-a „identificat” sursa de finanţare.
    Bătaia de joc din Drumul Taberei. Åžeful Metroului - la schi în Alpi, bucureÅŸtenii merg prin ÅŸanÅ£uri ÅŸi noroi

De la şantierul staţiei de metrou Răzoare, trecând pe lângă Favorit şi până la staţia Drumul Taberei 34 sunt, număraţi pe degete, 14 lucrători. Şi-un câine! Mai mult de jumătate dintre cei prezenţi aparţin firmei de pază. „Ei, aş! Nu lucrează nimeni”, ne spune un paznic de la staţia Răzoare. Mai aflăm că pe şantier nu se mişcă un pai, dar că a auzit şi el, de la televizor, că se munceşte şi că sunt bani. E pustiu! Până la sfârşitul anului trecut, la staţia Drumul Taberei 34 era un furnicar de oameni. Acum este un singur muncitor pe şantier care a aflat tot de la televizor că e bine, dar acolo nu numai că nu se lucrează, dar „au fost şi disponibilizaţi mulţi angajaţi care abia se familiarizaseră cu munca la metrou”.


http://www.evz.ro/detalii/stiri/revolta-la-metrou-sindicalistii-il-contesta-pe-directorul-numit-ilegal-aurel-radu-se-rel-10278.html
memorat
18 Martie 2013, 18:47:57
Răspuns #108

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
O poza care-mi place. E luata de pe net, nu e furata de pe nici un forum.
memorat
05 Aprilie 2013, 14:19:12
Răspuns #109

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Comisia Europeană va finanţa liniile de metrou Bazilescu-Străuleşti şi Drumul Taberei-Universitate

Ministrul Transporturilor Relu Fenechiu spune că a primit din partea Comisiei Europene un acord "verbal şi sigur" pentru finanţarea extinderii magistralei de metrou M4 (Parc Bazilescu - Străuleşti) şi construcţia magistralei M5 (Drumul Taberei-Universitate), prin POS Transport 2007-2013.
"Contribuţia publică naţională pentru aceste două magistrale va fi de 15% din valoarea proiectelor fără TVA", a spus Fenechiu, într-o conferinţă de presă.

El a precizat că în cazul magistralei M4 (Parc Bazilescu - Străuleşti) s-a discutat finanţarea prin POS T a extinderii cu o lungime de doi kilometri şi o valoare de 284 milioane euro.

Referindu-se la magistrala M5 (Drumul Taberei-Universitate), Fenechiu a spus că a fost virată constructorilor suma de 104 milioane lei, aceştia având la dispoziţie încă aproximativ 40 milioane lei.

La sfârșitul lunii martie, Premierul Victor Ponta a declarat că vor fi alocate încă 104 milioane de lei pentru lucrările de la Magistrala 5 de metrou, printr-o Ordonanță de Urgență.

"Am reușit să deblocăm de la Guvern 104 milioane de lei pentru lucrările de la Magistrala 5 de metrou. Odată ce reușim să rezolăm problemele de ordin legal și administrativ vom implementa trecerea metroului în subordinea Primăriei Capitalei", a spus premierul Victor Ponta în cursul zilei de miercuri, într-o conferință de presă.

Acesta a menționat că banii vor fi alocați printr-o Ordonanță de Urgență. Suma provine din fondul de mediu, potrivit informațiilor prezentate de ministrul transporturilor, Relu Fenechiu, în urmă cu o săptămână.

"Vom aloca 104 milioane lei saptamana viitoare prin Ordonanta de Urgenta astfel incat sa continuam lucrarile, iar la rectificarea din iunie vom mai aloca 250 milioane lei astfel incat in iunie scuturile care lucreaza in subteran sa poata pleca catre statiile Orizont si Favorit", a spus Ministrul Transporturilor în urmă cu o săptămână.

Potrivit unui document postat pe site-ul Guvernului, a fost modificata o Ordonanta de Urgenta care stabileste cadrul institutional pentru scoaterea la licitatie a certificatelor de emisii de de gaze cu efect de sera atribuite Romaniei la nivelul UE. OUG a fost modificata astfel incat sumele obtinute din comercializarea acestor certificate sa poata fi utilizate pentru proiecte urgente. In acest context, "se propune alocarea sumei de 104.000 mii lei" in anul 2013 pentru Magistrala V. Problema este ca Romania nu se poate lauda cu vanzarile de astfel de certificate, concurenta fiind acerba in acest domeniu.

Finanțarea suplimentară a lucrărilor la magistrala 5 de metrou, Drumul Taberei-Universitate este o necesitate la momentul actual pentru că în noul buget pe anul 2013, Guvernul a alocat fonduri insuficiente pentru continuarea lucrărilor din cartierul Drumul Taberei. Drept urmare, lucrările sunt la ora actuală oprite la 9 din cele 10 stații, iar inaugurarea tronsonului, care trebuia să aibă loc în 2015, va avea întârzieri de cel puțin un an.

De menționat faptul că în primă fază, când presa a anunțat inițial că lucrările s-au oprit din cauza subfinanțării, premierul Victor Ponta și ministerul Transporturilor Relu Fenechiu negau faptul că șantierele ar fi puse în pericol din cauza subfinanțării și dădeau asigurări că acestea nu vor fi oprite.

Lucrările la noua linie de metrou Drumul Taberei - Universitate au fost oprite pe 20 februarie, constructorii sistând lucrarea din cauza lipsei banilor. Conservarea șantierelor la Magistrala M5 costă 3,5 milioane euro pe lună, potrivit consultantului pentru constructorul metroului din Drumul Taberei. În urmă cu aproape o săptămână, după sistarea lucrărilor la Magistrala 5, premierul Victor Ponta a dat de înţeles că la Magistrala 5 de metrou s-au încheiat contracte umflate ilegal.


http://www.b365.ro/fenechiu-ce-va-finanta-liniile-de-metrou-parc-bazilescu-straulesti-si-drumul-taberei-universitate_189069.html
memorat
19 Aprilie 2013, 19:26:02
Răspuns #110

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Au reînceput lucrările la metroul din Drumul Taberei, "pe datorie". Tramvaiul 41 va fi deviat


Constructorii au reînceput lucrările la mai multe stații de pe viitoarea Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei. Firmele de construcție lucrează din fonduri proprii, în așteptarea banilor promiși de Victor Ponta printr-o Ordonanță de Guvern. Odată cu progresul lucrărilor, linia tramvaiului 41 ar putea fi deviată.
Lucrările la Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei - Universitate au stat "în amorțire" timp de peste două luni, după ce Guvernul nu a alocat fonduri suficiente în bugetul pe 2013 pentru continuarea lucrărilor. La momentul actual se pare că muncitorii au revenit pe șantierele stațiilor pentru a efectua lucrările cele mai importante, din fondurile proprii ale firmelor de construcții Max Boegl și Tehnologica Radion.

"Se mai lucrează la Valea Ialomiției din fonduri proprii, pentru că sunt lucrări foarte importante. Firmele au fost de acord să lucreze din fonduri proprii pentru a finaliza mai rapid lucrările, până la venirea iernii, la străpungerea Valea Ialomiței în Drumul Taberei și să fie terminate magistralele și terminalele, cu utilității și acces, la Parcul Moghioroș", a declarat pentru B365.ro Dan Trifu, consultant la Magistrala 5 și vice-președinte al asociației Eco-Civica.

Firmele de construcții așteaptă în continuare certitudini privind finanțarea. "Tot ce înseamnă Asocierea de constructori e în stand by. Se așteaptă fondurile promise de Ponta prin OG și atunci vor începe din nou lucrările. La capacitate maximă se va ajunge după cam 30 de zie de la începerea lucrărilor, adică pe la mijlocul lunii mai. Banii ar trebui să ajungă circa 3 luni, până la rectificarea bugetară promisă de Guvern", a continuat sursa citată.

Momentul în care vor intra fondurile suplimentare alocate de Guvern, din fondul de mediu în conturile constructorilor, depinde acum de procedura bancară. Dat fiind că OG a fost deja dată de Guvern È™i aprobată de Senat, procedura rămasă este transferul fondurilor de la Ministerul FinanÈ›elor la Ministerul Transporturilor, de aici în conturile Metrorex È™i mai apoi către Asocierea de constructori. 

Lucrările la noua linie de metrou Drumul Taberei - Universitate au fost oprite pe 20 februarie, constructorii sistând lucrarea din cauza lipsei banilor. După ce prim-ministrul Victor Ponta și Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, au negat în primă instanță pericolul de oprire a lucrărille din cauza subfinanțării la începutul acestui an, mai târziu cei doi au promis în mai multe rânduri că vor asigura continuarea lucrărilor din diverse surse, prin Ordonanța Guvernamentală și rectificarea de la bugetul de stat și încercarea de a obține finanțare din fonduri europene.

Tramvaiul 41 deviat

Dacă lucrările la metrou vor decurge conform planului și nu vor mai avea intârzieri, acestea vor forța devierea sau suspendarea tramvaiului 41. La momentul actual ar exista mai multe variante de deviere a tramvaiului, dar nu s-a convenit la folosirea vreuneia dintre ele. Astfel, tramvaiul 41 se va alătura unui lung șir de mijloace de transport în comun care sunt deviate pentru realizarea metroului din Drumul Taberei.

"Linia tramvaiului 41 va fi blocată câteva luni de zile la intersecția Bd. Timișoara-Strada Brașov, spre capăt la Ghencea. Primăria cere devierea atât la dreapta, spre Industriilor cât și la stânga, înspre Vasile Milea-Răzoare. S-ar putea să meargă pe Calea 13 Septembrie până la capătul din Ghencea" a spus Dan Trifu.

Acesta a menționat că lucrările pentru devierea tramvaiului sunt foarte costisitoare și vor fi executate excusiv pe cheltuiala Metrorex, motiv pentru care în acest moment sunt încă în negociere pentru a stabili traseul pe care se va devia 41.

Oficialii RATB sunt rezervați privind posibila deviere a tramvaiului 41 și viitorul traseu al acestuia. "Până în momentul de față nu am o asemenea informație", a spus Brândușa Raeceanu, purtător de cuvânt al RATB.


http://www.b365.ro/au-reinceput-lucrarile-la-metroul-din-drumul-taberei-pe-datorie-tramvaiul-41-va-fi-deviat_189610.html
memorat
19 Aprilie 2013, 22:34:23
Răspuns #111

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Intrebare : De ce modificarile traseului lui 41 sunt "foarte costisitoare" ?
memorat
20 Aprilie 2013, 17:44:50
Răspuns #112

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
memorat
20 Aprilie 2013, 23:59:38
Răspuns #113

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Cred ca studiul de fezabilitate costa cat sa ne usuce !
Mai cred ca e o expresie de "jurnalista de investigatii" blonda marca scoala "Pro"  >:(
memorat
21 Aprilie 2013, 15:29:26
Răspuns #114

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Se REIAU lucrările la METROUL DRUMUL TABEREI. Tramvaiul 41 va fi DEVIAT sau SUSPENDAT

Lucrările la Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei - Universitate au fost oprite de peste două luni, după ce Guvernul nu a alocat fonduri suficiente în bugetul pe 2013 pentru continuarea lucrărilor. "Firmele au fost de acord să lucreze din fonduri proprii pentru a finaliza lucrările, până la venirea iernii, la străpungerea Valea Ialomiței în Drumul Taberei și să fie terminate și lucrările la Parcul Moghioroș", a declarat Dan Trifu, consultant la Magistrala 5, scrie evz.ro.

Dacă lucrările la metrou vor decurge conform planului și nu vor mai avea întârzieri, acestea vor forța devierea sau suspendarea tramvaiului 41. La momentul actual ar exista mai multe variante de deviere a tramvaiului, dar nu s-a convenit la folosirea vreuneia dintre ele. Astfel, tramvaiul 41 se va alătura unui lung șir de mijloace de transport în comun care sunt deviate pentru realizarea metroului din Drumul Taberei.


http://www.realitatea.net/se-reiau-lucrarile-la-metroul-drumul-taberei-tramvaiul-41-va-fi-deviat-sau-suspendat_1164190.html?utm_source=Cub-Homepage&utm_medium=Clicks&utm_campaign=trkweb


Mai nou cica se vrea suspendarea lui 41...nu-i nimic se baga linia naveta 641,dar de unde autobuze?
memorat
21 Aprilie 2013, 15:37:49
Răspuns #115

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
„Metroul nepăsării” din Drumul Taberei. Fenechiu recunoaște că dacă nu vor veni bani de la UE, Magistrala 5 nu se mai termină



Praf, trafic restricționat și spații vrezi distruse. Bucureștenii au acceptat toate acestea cu gândul că în câțiva ani se va putea circula pe o nouă Magistrală de metrou pe ruta Universitate-Drumul Taberei. Acum, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, recunoaște că lucrările pot fi continuate doar dacă se va primi finanțare de la Uniunea Europeană.
Constructorii așteaptă de mai bine de două luni ca să primească bani pentru a putea continua lucrările pe șantierul din Drumul Taberei. Și, în timp ce premierul Victor Ponta a promis, acum aproximativ o lună, că se vor aloca bani și susținea, la televizor, că muncitorii nu au plecat acasă, în Drumul Taberei nu se mai sapă de aproape două luni.
Și, după două luni de tergiversări, ministrul Transporturilor a recunoscut astăzi, în emisiunea „După 20 de ani”, că dacă nu va face rost de fonduri europene, Magistrala 5 nu va putea fi finalizată.

        Metroul din Drumul Taberei este părăsit

„Dacă suntem corecţi cu noi, fără fonduri europene nu avem posibilitatea să terminăm acest proiect, pentru că vorbim de peste două miliarde de euro, adică de mai mult decât pentru Autostrada Braşov-Comarnic. În aceşti bani proiectul este la cheie, însă pe mine mă interesează deocamdată ca, din banii europeni, să facem infrastructura totală, betoanele adică, iar din exerciţiul financiar 2014-2020 să facem finisajele şi dotările', a subliniat ministrul Transporturilor”, a explicat Fenechiu.

Metroul, cadou pentru Oprescu. Edilul va gestiona, Ministrul Transporturilor va face investițile

În ceea ce priveşte entitatea care se va ocupa de operarea metroului bucureştean, Fenechiu a subliniat că Autoritatea Metropolitană de Transport va prelua tot transportul public din Bucureşti şi din localităţile învecinate.
„La ora actuală, avem o discuţie foarte avansată cu domnul primar Sorin Oprescu şi cu cei din Ilfov, pentru că vrem ca Autoritatea Metropolitană de Transport să fie sub tutela Primăriei Municipiului Bucureşti, a Consiliului judeţean Ilfov şi parţial a Ministerului Transporturilor, iar această autoritate să se ocupe de tot transportul public în Bucureşti şi în localităţile învecinate. Operarea metroului va fi în subordinea acestei Autorităţi metropolitane, iar dezvoltarea metroului va rămâne la Ministerul Transporturilor”, a adăugat Relu Fenechiu.

Executivul a decis să de banii, fondurile sunt invizibile

DeÈ™i, Guvernul a adoptat în 27 martie 2013 o Ordonanţă de urgenţă care va permite deblocarea unei sume de 104 milioane de lei pentru lucrările de construcÅ£ie la Magistrala V a metroului, Dan Trifu, consultant al Metrorex legat de proiectul de  construire a Magistralei 5, spune că firmele care lucrează nu au primit niciun ban până în prezent È™i că munictorii au reânceput să facă unele lucrări pe banii constructorilor care speră ca autoritățile să aloce resurse financiare.

„Astăzi (n.r. miercuri) am adoptat o OUG care ne permite să deblocăm încă 104 milioane de lei, acum, imediat, pentru lucrările de la Magistrala V a metroului Bucureşti, decizie pe care am anunţat-o de altfel de anul trecut, pe care urmează să o implementăm pe măsură ce toate problemele legislative şi procedurale se rezolvă, cea privind trecerea metroului - aşa cum se întâmplă în absolut toate capitalele europene - la Primăria Municipiului', a spus premierul Victor Ponta, la finalul şedinţei de guvern din 27 martie 2013.

Premierul Victor Ponta declarase că lucrările la Magistrala V a metroului Universitate - Drumul Taberei continuă, dar că se dovedesc a fi din ce în ce mai scumpe. Totodată, el a arătat că Executivul va asigura resursele financiare necesare.

Pentru tronsonul de metrou Universitate - Drumul Taberei a fost prevăzută în buget, în 2013, suma de 135 de milioane de lei, aceasta fiind concentrată în primele două trimestre, iar la rectificare vor fi alocate sume suplimentare, a declarat, pe 11 martie, ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea.


http://www.evz.ro/detalii/stiri/metroul-nepasarii-din-drumul-taberei-fenechiu-recunoaste-ca-daca-nu-vor-veni-bani-de-l.html


memorat
21 Aprilie 2013, 22:30:12
Răspuns #116

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
Cine nu ar vrea sa le vada finalizate? Am impresia ca o sa dureze constructia la prima parte (Dr Taberei - Eroilor) mai mult de 2 ani.
Cat ar dura, dar sa le termine. Din poze, am vazut ca noile peroane vor avea un design placut, modern, fata de cele actuale.
memorat
21 Aprilie 2013, 22:43:14
Răspuns #117

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
O poza care-mi place. E luata de pe net, nu e furata de pe nici un forum.
Asta-i super tare (Doamne fereste sa nu fie si adevarata...) ;D ;D ;D
memorat
25 Aprilie 2013, 17:00:57
Răspuns #118

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Fenechiu: Comisia Europeană și-a dat acordul "verbal" pentru magistrala M5. Când începe finanțarea
   

Comisia Europeană (CE) ÅŸi-a dat acordul verbal pentru finanÅ£area construcÅ£iei magistralei de metrou M5 din fonduri europene.  FinanÅ£area ar putea începe chiar din acest an, dacă toate condiÅ£ionalităţile sunt îndeplinite.
Declarația a fost făcută, joi, la Bruxelles, de ministrul transporturilor Relu Fenechiu, după o întrevedere cu comisarul european pentru politică regională, Johannes Hahn, informează Realitatea.net.

Oficialul guvernamental român a precizat că deocamdată are un 'acord verbal' din partea executivului comunitar privind finanţarea lucrărilor la magistrala M5, dar că, în opinia sa, în curând va exista şi un document scris în acest sens.

'Proiectul e eligibil, cei de la CE sunt de acord să-l finanţăm. În condiţiile în care toate condiţionalităţile sunt îndeplinite, cred că vom putea începe finanţarea chiar din acest an şi nu mai avem, cred eu, o limită superioară de finanţare, din fonduri europene putem finanţa cu siguranţă toate lucrările care pot să se execute până la sfârşitul anului 2015. Putem să mergem până la 600-700 de milioane' de euro, a mai spus Fenechiu.


http://www.b365.ro/fenechiu-comisia-europeana-i-a-dat-acordul-verbal-pentru-magistrala-m5_189811.html
memorat
26 Aprilie 2013, 17:52:51
Răspuns #119

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Favorit

Timid dar se lucreaza

Sursa:magistrala5.ro
memorat