Comunicate de presa, stiri si articole privind metroul bucurestean
04 Iulie 2020, 15:06:37

Autor Subiect: Comunicate de presa, stiri si articole privind metroul bucurestean  (Citit de 39162 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

26 Septembrie 2011, 10:49:42
Răspuns #80

Esemina

  • Vizitator
La data de 16.09.2011 S.C. Metrorex S.A. a lansat ordinul de incepere a activitatii de elaborare a Studiului de prefezabilitate si a Studiului de fundamentare in cadrul Proiectului noii linii de metrou, „Magistrala 7. Bragadiru – Voluntari”, proiect ce urmeaza a fi executat in parteneriat public privat.

La data de 16.09.2011 S.C.Metrorex S.A. a initiat prima  faza in implementarea Proiectului noii linii de metrou, „Magistrala 7.Bragadiru – Voluntari”, prin lansarea ordinului de incepere a elaborarii Studiului de prefezabilitate si a Studiului de fundamentare.
In data de 23.08.2011 a fost semnat contractul avand ca obiect achizitionarea Serviciilor de proiectare, asistenta si consultanta tehnica, economico-financiara si juridica pentru pregatirea si derularea procedurii de atribuire a contractului de parteneriat public – privat pentru proiectul linia de metrou “Magistrala 7. Bragadiru – Voluntari” cu Asocierea formata din firmele PricewaterhouseCoopers Management Consultants S.R.L., Pricewaterhouse Coopers Audit S.R.L., S.C. Metroul S.A., Salans Moore si Asociatii SCA.
Obiectivul principal al contractului este de a furniza Beneficiarului consultanta specializata pentru stabilirea solutiei optime atat din punct de vedere tehnico-economic cat si cu asigurarea incadrarii in timpul si in bugetul previzionat, in vederea realizarii in regim de parteneriat public-privat, in conditiile legislatiei nationale aplicabile, a proiectului noii linii de metrou “Magistrala 7. Bragadiru – Voluntari”.
Valoarea contractului de proiectare, asistenta si consultanta tehnica, economico-financiara si juridica este de 36.257.159,00 lei, la care se adauga TVA, finantarea urmand a fi asigurata din Cheltuieli de capital, iar durata acestui contract este estimata la 36 luni. 
Atributiile si responsabilitatile principale ale consultantului angajat, corespunzator etapelor specifice de derulare a contractului sunt:

A. Elaborarea studiului de prefezabilitate si fundamentare a proiectului de parteneriat public-privat, a anuntului de selectie si a documentului atasat;
B. Elaborarea documentatiei de atribuire a contractului de parteneriat public-privat;
C. Asistenta si consultanta pe parcursul etapei de analiza si selectie a candidatilor in cadrul procedurii de atribuire a contractului de parteneriat – public- privat;
D. Asistenta si consultanta pe parcursul etapei de negociere in cadrul procedurii de atribuire a contractului de parteneriat – public- privat;
E. Elaborarea documentelor privind organizarea si functionarea companiei de proiect;
       
Demararea actiunilor in cadrul Proiectului noii linii de metrou, “Magistrala 7. Bragadiru – Voluntari”,  are la baza urmatoarele:
 - recomandarea cuprinsa in documentul Master Plan JICA(2000) pentru realizarea unui nou coridor de transport public pe traseul Alexandriei – Rahova - Piata Unirii – Mosilor – Colentina-Voluntari;
 - necesitatea de  preluare in conditii de capacitate si viteza superioare a traficului actual si a celui previzionat,  pe directia Sud Vest - Nord Est a Municipiului Bucuresti;
 - reducerea investitiilor publice in dezvoltarea si sistematizarea retelei rutiere prin reducerea gradului de utilizare a autoturismelor individuale;
 - reducerea consumului de carburanti superiori si a gradului de poluare din aceleasi motive;
 - stimularea unor activitati economice prin imbunatatirea transportului la si de la locul de munca;
 - crearea de noi locuri de munca pe perioada executiei si pe perioada exploatarii curente ulterioare;
 - stimularea unor activitati economice din industria pe orizontala si crearea de noi locuri de munca.
Linia de metrou ce urmeaza a se realiza va asigura legatura, pe directia Sud Vest –Nord Est a zonei centrale (zona de afaceri, comert, administratie, educatie, cultura, teatru, cinema etc.) cu cartierele Alexandriei-Rahova si Obor-Colentina.
Magistrala 7 va avea o lungime de cca 25,00 Km, 30 statii, un depou si o parcare. Durata pentru realizarea lucrarilor si punerea in functiune cu calatori a noii linii de metrou este estimata la  7-8 ani.
Particularitatea proiectului consta in faptul ca acesta va include lucrari specifice unei linii de metrou, precum si o serie de proiecte de urbanizare mixta (dezvoltari rezidentiale, comerciale, de agrement, etc.) asociate investitiei de baza.

     
memorat
26 Septembrie 2011, 10:52:50
Răspuns #81

Esemina

  • Vizitator
Metrorex informeaza publicul calator cu metroul despre o noua serie de spectacole sustinute de Teatrul Masca in luna octombrie 2011 , cu urmatorul program:

Metrorex informeaza publicul calator cu metroul despre o noua serie de spectacole sustinute de Teatrul Masca in luna octombrie 2011 , cu urmatorul program:
- Duminica, 2 octombrie – ora 12.30, spectacolul „Ex Libris” in statia de metrou Piata Unirii 1;
- Sambata, 8 octombrie – ora 12.30, spectacolul „Ex Libris” in statia de metrou Piata Unirii 1;
- Duminica, 9 octombrie – ora 12.30, spectacolul „Statui Vivante” in statia de metrou Piata Unirii 1;
- Sambata, 15 octombrie – ora 12.30, spectacolul „Pierrot Lunatecul” in statia de metrou Piata Unirii 1;
- Duminica, 16 octombrie – ora 12.30, spectacolul „Ex Libris” in statia de metrou Piata Unirii 1;
- Sambata, 22 octombrie – ora 12.30, spectacolul „Pierrot Lunatecul” in statia de metrou Piata Unirii 1;
- Duminica, 23 octombrie – ora 12.30, spectacolul „Ex Libris” in statia de metrou Piata Unirii 1;
- Sambata, 29 octombrie – ora 12.30, spectacolul „Teatrul de 2 minute” in statia de metrou Piata Unirii 1;
- Duminica, 30 octombrie – ora 12.30, spectacolul „Statui Vivante” in statia de metrou Piata Unirii 1.
Exprimare a creativitatii si talentului in incinta metroului, aceasta noua suita de spectacole se inscrie in seria de proiecte derulate de Metrorex in colaborare cu diferiti parteneri, avand ca scop promovarea culturii in metroul bucurestean.
Va asteptam la teatru in metrou!


SURSA:http://www.metrorex.ro
memorat
20 Decembrie 2011, 15:47:20
Răspuns #82

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
De revelion, metrourile vor circula toată noaptea: Programul de sărbători

Trenurile de metrou vor circula, în zilele de 24, 25, 26 şi 31 decembrie 2011 şi 1, 2 ianuarie 2012, conform unui program special.
Pe Linia M1 pe ruta Republica- Dristor 2 şi Linia M3 dintre stațiile Anghel Saligny- Preciziei, trenurile vor circula într-un interval de 8-10 minute.

Pe tronsonul comun Liniilor M1 şi M3, Dristor 1- Eroilor, trenurile de metrou se vor deplasa într-un interval de 4 – 5 minute.

Pe Linia M2, care face legătura dintre Berceni și Pipera, trenurile vor circula la o distanță în timp de 8- 10 minute. Pe Linia M4, pe ruta Gara de Nord 2 – Parc Bazilescu, trenurile vor circula la un interval de 8- 9 minute.

În noaptea de 31 decembrie 2011/ 01 ianuarie 2012, bucureștenii vor putea călătorii cu metroul la un interval de circa 20 de minute, pe toată durata nopții.

Dacă va fi cazul, iar numărul călătorilor va fi prea mare, Metrorex va introduce trenuri suplimentare pentru micşorarea intervalului de succesiune dintre trenuri pentru a adapta traficul la cererea de transport cu metroul în această perioadă.

http://b365.realitatea.net/news/programul-metroului-de-sarbatori-2/
memorat
01 Ianuarie 2012, 12:05:50
Răspuns #83

Esemina

  • Vizitator
2012 face prima victimă! O tânără de 25 de ani s-a aruncat în faţa metroului în această dimineaţă!


Începutul de an a fost extrem de fericit pentru majoritatea dintre noi, dar se pare că nu toţi suntem împliniţi

O tânără de 25 de ani a decis să îşi încheie socotelile cu viaţa şi s-a aruncat în faţa unei garnituri de metrou. Incidentul s-a petrecut în această dimineaţă în staţia Nicolae Grigorescu. Circulaţia trenurilor a fost întreruptă mai bine de o oră pe magistrala 1. Poliţiştii veniţi la faţa locului au declarat că fata nu avea asupra ei niciun act de identitate. Martorii au rămas şocaţi de cele întâmplate. Trupul neînsufleţit al tinerei a fost dus la Institutul de Medicină Legală pentru autopsie

SURSA: http://www.cancan.ro
memorat
03 Ianuarie 2012, 15:15:24
Răspuns #84

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
ÃŽncepe demolarea chioÅŸcurilor de la gurile de metrou

Potrivit unei decizii a Metrorex SA, transmisă primăriilor de sector din Capitală, toate chioşcurile, magazinele şi florăriile din apropierea staţiilor de metrou trebuie să dispară, în perioada imediat următoare.
Primarul Sectorului 4, Cristian Popescu Piedone, a anunţat marţi că a dispus dezafectarea tuturor chioşcurilor amplasate, cu ani în urmă, la intrarea în staţiile de metrou. Decizia a fost luată în urma solicitării Metrorex SA privind eliberarea terenului pe o rază de 10 metri pătraţi în jurul gurilor de metrou despre care B365.ro a scris aici.

“În urma controlului pe teren efectuat de către personalul de specialitate al societăţii s-a constatat în zona minimă de siguranţă, protecţie şi funcţionalitate a metroului (sub limita de 10 metri de jur împrejurul acceselor în staţiile de metrou) a unor construcţii pentru care SC Metrorex SA nu a emis aviz”, se menţionează în adresa înaintată de compania de transport administraţiilor locale din Capitală.

În aceste condiţii, urmează să dispară toate magazinele şi florăriile din apropierea intrării în staţiile de metrou, precum şi rulotele Mic.ro, panourile publicitare şi mesele pliabile ale vânzătorilor ambulanţi. Nu vor scăpa nici tarabele cu fructe și legume, automatele de cartele de telefon mobil și cele de cafea.

“În zona acceselor, pe o rază de 10 metri, nu se adminte amplasarea niciunei construcţii (provizorie sau definitivă). Vă rugăm să luați măsurile ce se impun pentru intrarea în legalitate”, avertizează compania de transport subteran.

Autorizaţii false la chioşcurile de la metrou?

Cu prilejul controlului efectuat pe teren, în cursul zilei de marţi, edilul Sectorului 4 susţine că a constatat că unii vânzători ignoră, cu bună ştiinţă, normele unui comerţ civilizat. Astfel, când inspectorii primăriei au solicitat autorizaţia de funcţionare şi actele de provenienţă a mărfii, un agent economic a prezentat un fals.

“Autorizaţia care permitea comercializarea era o fotocopie a unui acord de funcţionare, eliberat în urmă cu un an şi jumătate, când o altă direcţie din cadrul primăriei avea competenţe în acest sens. Inconştient, respectivul comerciant falsificase semnătura responsabilului, cât şi anul tipărit pe autorizaţie”, informează reprezentanţii Primăriei sectorului 4.

Administratorul magazinului a fost amendat cu 1.000 de lei, marfa pentru care nu au putut fi prezentate actele de provenienţă fiind totodată confiscată de Poliţia Locală Sector 4. De asemenea, primarul Piedone a solicitat sprijinul Poliţiei pentru a întreprinde cercetări în privinţa documentului falsificat.


http://b365.realitatea.net/news/incepe-demolarea-chioscurilor-de-la-gurile-de-metrou/


Personal mi se pare o initiativa foarte buna.Domnul Udriste incepe sa ne surprinda din ce in ce mai mult intr-un mod placut si eficient ! Bravo ,deci se poate !
memorat
05 Ianuarie 2012, 16:10:39
Răspuns #85

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Care este secretul celei mai grandioase stații de metrou din București

Stația de metrou Titan a fost dată în folosință după un volum de muncă impresionant. Pentru a atinge uriaşele dimensiuni ale bolţii, arhitecţii şi inginerii vremii au venit cu o soluţie de pionierat pentru lucrările de infrastructură din Bucureşti dar şi din România.
Datorită deschiderii foarte mari şi a lipsei de coloane sau stâlpi, staţia Titan a rămas încă de la inaugurare una dintre cele mai impresionante din totalul de 49, cât numără reţeaua de metrou bucureșteană. Bolta de deasupra peroanelor şi a liniilor de metrou, care are o deschidere foarte mare, a fost o idee ce a prins greu, la vremea respectivă. Norocul proiectanţilor a stat într-o planşă, cu o viziune arhitecturală a staţiei, care i-a lăsat cu gura căscată până şi pe Elena şi Nicolae Ceauşescu. „A fost o ambiţie care s-a transmis de jos în sus. După ce s-a hotărât amplasamentul staţiei interveneau inginerii, tehnologii şi arhitecții. Arhitecţii au fost cei care «au împins» lucrarea spre boltă. Nu s-a opus nimeni. Norocul nostru a fost că aveam pe cineva bun la perspective şi a desenat staţia cu reflexe în pardoseală şi oameni pe peron. Planşa care a ieşit a fost fenomenală”, explică pentru B365.ro arhitectul Gheorghe Beznilă, care a făcut parte din echipa de proiectanți a Magistralei 1 de metrou – o echipă de ingineri și arhitecți recrutați din toate companiile statului de profil ale acelei perioade. Modul în care s-a lucrat la stația Titan a presupus o tehnică revoluționară. În 1977 şantierul a putut lua fiinţă abia după ce vizionarii au venit cu o soluţie de pionierat pentru acele vremuri. Pentru realizarea staţiei de metrou a fost nevoie de îngheţarea solului, operaţiune realizată cu ajutorul unei impresionante instalaţii cu amoniac. „Staţia a fost foarte bine amplasată și uşor de executat. Nu a încurcat pe nimeni pentru că este sub parc. A fost un experiment. Metoda îngheţării solului nu se mai aplicase nicăieri în România. Pentru că era la stadiul de pionierat ne-au fost asigurate toate cele necesare”, mai spune arhitectul.
Tehnica aleasă a făcut ca până şi aspectul şantierului să fie ieşit din comun. ”Execuţia a fost rapidă. La Titan am apucat cea mai impresionantă scena pe care am văzut-o în viaţa mea la metrou: schela tavanului. Era pur şi simplu o catedrală! ”

Stația „săracului”

Politica în construcții, impusă de regimul comunist, era funcționalitatea. Chiar dacă nu prea se făcea rabat de la materiale şi ore de muncă, se trecea uşor cu vederea confortul călătorilor. „Accesele pietonale au fost bine gândite acolo însă n-au fost realizate în totalitate. În momentul de față noi avem proiectat un acces peste linia de tramvai, de pe strada Liviu Rebreanu. Acolo trebuia să fie un acces şi se rezolvau probleme cu traficul în zonă”, adaugă Beznilă. Tocmai din aceste motive arhitecţii nu au avut voie să includă în proiect scări rulante. “Lucrarea a fost executată în baza unei politici de săraci. Nu am avut cum să punem escalatoare. Luasem câteva bune de la cehi dar nu ni s-a dat voie, ca arhitecţi, să le includem în toate proiectele. Era stabilit ca până la o adâncime de 3,5 m să nu se pună escalatoare”, continuă proiectantul. Cu toate acestea, faptul că proiectul în sine a plăcut cuplului dictatorial arhitecții au putut să-şi pună în practică viziunea. „Toţi proiectanţii trebuiau să facă în aşa fel încât să reducă volumul construit în subteran. Aici nu s-a făcut economie. Toate spaţiile tehnologice sunt băgate sub parc, lângă staţie”, conchide arhitectul Gheorghe Beznilă.

La inaugurare, stația Titan a făcut parte din cel de-al doilea tronson al Magistralei 1 de metrou. Acesta a fost deschis în decembrie 1981 și a continuat drumul spre est; cele două tronsoane aveau lungimea de 17,5 km. Numărul stațiilor crescuse la 12, nou inaugurate fiind: Mihai Bravu, Dristor, Leontin Sălăjan, Titan, Muncii și Republica.


http://b365.realitatea.net/news/care-este-secretul-celei-mai-grandioase-statii-de-metrou-din-bucuresti/
memorat
13 Ianuarie 2012, 18:02:25
Răspuns #86

Esemina

  • Vizitator
Muncitorii care refac Piața Apărătorii Patriei din Capitală au descoperit, recent, o ieșire din stația de metrou despre care nu se știa nimic.

De fapt este vorba despre o altă gură de metrou la  staÈ›ia Apărătorii Patriei. Potrivit primarului Sectorului 4, Cristian Popescu Piedone, reprezentanÈ›ii Metrorex aveau cunoÈ™tință de aceasta. „Este un alt punct de acces pe care muncitorii l-au descoperit din greÈ™eală È™i de care Primăria nu a È™tiut nimic până ieri. Din câte am înÈ›eles, aceasta a fost construită în 1986”, a declarat primarul Piedone.
 Edilul a mai adăugat că noua ieÈ™ire de la Apărătorii Patriei va fi dată în folosință din luna aprilie. „Trebuie să se spargă un perete care există între această ieÈ™ire È™i staÈ›ia deja existentă. Noi ne vom ocupa de montarea scării rulante, iar Metrorex de celalate lucrări care È›in de ei”, a mai adăugat primarul Sectorului 4.

SURSA:http://www.evz.ro



Si daca doriti sa vedeti si video din incinta http://webtv.realitatea.net/actual/noua-gura-de-metrou-de-la-aparatorii-patriei-vizitata-de-piedone

SURSA:realitatea.net
memorat
13 Ianuarie 2012, 22:26:47
Răspuns #87

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
O gură “secretă” de metrou, descoperită de muncitori în Sectorul 4. FOTO

Cea de-a doua gură de metrou a staţiei Apărătorii Patriei a fost descoperită, recent, în timpul lucrărilor de modernizare a pieţei Apărătorii Patriei din Sectorul 4 al Capitalei. Primarul Cristian Popescu Piedone susţine că aceasta este singura piaţă cu acces direct la metrou, iar Primăria nu știa de această ieșire. Nu este însă vorba de o “stație secretă” – așa cum au speculat unele mass-media.
După cum a declarat pentru B365.ro primarul Sectorului 4, Cristian Popescu Piedone, noua ieşire de la metroul Apărătorii Patriei va fi exact în incinta pieţei cu acelaşi nume, pe care administraţia locală o amenajează în zonă. Ce de-a doua ieșire a stației de metrou era acoperită de beton.

Descoperirea noii guri de metrou a fost făcută de muncitorii care lucrează la amenajarea pieţei Apărătorii Patriei.

“A doua ieşire de la metrou va da în incinta pieţei. Va fi singura piaţă cu acces direct în staţia de metrou. Gura de metrou are totul pregătit, numai trebuie spart deasupra. Nimeni nu a ştiut de ea. Nu apărea nicăieri în documente. Se pare că Ceauşescu lucrează şi din mormânt”, a declarat Piedone pentru B365.ro.

Edilul Sectorului 4 a precizat că descoperirea noii ieşiri de metrou va modifica planurile de construcţie ale pieţei Apărătorii Patriei, însă proiectul nu va suferi ajustări semnificative de cost.

“Vom face jumi-juma: interiorul va fi amenajat de Metrorex, iar primăria se va ocupa de partea de deasupra, respectiv construcţia pieţei. Luni sau marţi, săptămâna viitoare, luăm avizul de la Metrorex şi dăm drumul la treabă”, a explicat Piedone.

Din cauza noilor lucrări, inaugurarea pieţei Apărătorii Patriei – programată iniţial pentru data de 8 Martie 2012, va fi amânată până în luna aprilie, după cum a estimat primarul Sectorului 4. “Cred că o să fie finalizată la sfârşitul lui martie – mijlocul lui aprilie”, a menţionat Piedone.

Noua piaţă de la Apărătorii Patriei va avea o suprafaţă de 2.600 mp şi va fi destinată atât comercializării produselor alimentare, cât și celor nealimentare. La parterul acesteia, pe o suprafaţă de circa 1.830 mp, vor fi amenajate spaţii comerciale, grupuri sanitare şi vor fi amplasate tarabe pentru fructe şi legume. Alţi 700 mp vor fi utilizaţi pentru construirea unui miniabator pentru sacrificarea animalelor. “Bucureştenilor li se vor putea livra, pe tot parcursul anului, diverse sortimente de carne sacrificată în cele mai bune condiţii”, a detaliat Piedone.
Piedone a precizat că la cele aproximativ 700 de tarabe îşi vor găsi locul inclusiv micii producători locali care vor plăti taxe “accesibile”, asemănătoare celor din prezent. “Spaţiile comerciale vor fi scoase la licitaţie, iar licitaţia va pleca de la minimul zonei”, a specificat primarul Sectorului 4.

Vezi aici cum va arăta Piaţa Apărătorii Patriei. Investiţia în noua piaţă se ridică la 5,8 milioane de lei, banii fiind acoperiţi dintr-un credit bancar pentru care va plăti ratele Administraţia Pieţelor Sector 4.


http://b365.realitatea.net/news/o-gura-secreta-de-metrou-descoperita-de-muncitori-foto/
memorat
13 Ianuarie 2012, 22:45:42
Răspuns #88

Esemina

  • Vizitator
Copia nu are valoare ;) Eu am venit cu stirea nu trebuia sa completezi si u ;)...In fine....
memorat
18 Ianuarie 2012, 23:32:36
Răspuns #89

Esemina

  • Vizitator
Stația de metrou Piața Romană nu trebuia să existe AFLĂ DE CE

Piaţa Romană a devenit în ultima sută de ani unul dintre locurile cheie ale Bucureştiului. Şi din punct de vedere al infrastructurii subterane, locul a devenit intens circulat, mai ales după ce a fost dată în folosinţă, într-un târziu, şi staţia de metrou cu acelaşi nume. Aceasta a fost construită după staţiile Universitate şi Piaţa Victoriei, dintr-un motiv ilar.

Nicolae Ceaușescu a dispus construirea metroului bucureștean după nenumărate vizite în Occident. Dincolo de ambiția personală a dictatorului, pe hârtie argumentul era simplu: el voia să unească prin subteran cartierele „dormitor” ale capitalei cu zonele industriale din Berceni și Militari. Cum avea bugetul de stat la degetul mic şi nu trebuia să dea socoteală nimănui, el a dictat, de multe ori după propria judecată și fară nicio analiză din punct de vedere urbanistic, locurile unde să fie construite staţiile. Chiar dacă în unele cazuri proiectele ajungeau să fie parafate chiar şi de arhitecţi, tehnicieni şi ingineri în urma unor calcule stricte, un simplu deget în semn de „nu” era suficient ca planul să cadă. Aşa s-a întâmplat şi în cazul stației Piața Romană, asupra căreia dicatorul a revenit cu ordinul de construcţie în urma unor “bârfe” care au ajuns la urechile Elenei Ceaușescu.

Pană, fricosul

Începutul lucrărilor la metrou a găsit Capitala în mâinile primarului Gheorghe Pană. Un politruc sadea, de meserie strungar, a cărei principală menire politică era să-i facă pe plac lui Nicolae Ceauşescu. Vizitele sale pe marile şantiere ale Capitele alături de dictator erau sub semnul obedienței, şi dispunea mai departe, fără niciun fel de judecată sau argumente, execuţia unor ordine care nu de puține ori erau absurde. Un exemplu al acestei politici îl reprezintă staţia de metrou Piața Romană, după cum își aduce aminte arhitectul Gheorghe Beznilă, unul dintre tinerii arhitecţi recrutaţi la vremea respectivă pentru proiectul rețelei de transport subteran din Capitală: „Gheorghe Pană este unul din vinovaţii pentru care stația Piața Romană nu a fost făcută când trebuia. Staţia era gata proiectată: cu accese şi pasaj pietonal în piaţă. A început execuţia iar la un moment dat, într-o vizită de lucru la Piaţa Victoriei, Ceauşescu trece prin zonă și-l întreabă pe Pană ce-i acolo. Fricosul de Pană începuse tăierea copacilor ca să desfacem amplasamentul iar lucrarea începuse bine de tot. El s-a pierdut la întrebarea asta: «- Tovarăşu’ Secretar General, facem o stație de metrou și aici…». «Pentru cine?», l-a întrebat Ceauşescu. «- Știți… studenți…» «- Studenții să meargă pe jos», a fost reacția Răposatului, care a fost mai mult în treacăt. A doua zi s-a închis șantierul”, își amintește arhitectul. Momentul s-a transformat într-o bârfă ce se învârtea în cercul nomenclaturiştilor, care ulterior a ajuns la urechile Elenei Ceaușescu. „Din cauza lui Pană, care nici măcar n-a avut curaj să zică ceva, stația a fost făcută mult mai târziu. Totuşi toți proiectanții (tehnologi, directori, ingineri) au făcut, fară ordin de sus, o galerie mai mare «pentru mai târziu». A prins bine pentru ca Elena Ceaușescu a aflat că stația Piața Romană nu se mai face din cauza prostălăului de Pană. Atunci a pus piciorul în prag și în aceeași manieră cum a contramandat lucrările, Ceaușescu a dispus reluarea lor”, continua arhitectul.

Șantierul a luat ființă, culmea, în timp ce Magistrala 2 era funcțională iar arhitecții au trebuit să refacă proiectul „pe genunchi” astfel încât să se lucreze fără ca circulația trenurilor să fie întreruptă. Costurile au fost pe măsură, în condiţiile în care stația Piața Romană cu greu a căpătat forma de acum. „De-asta la Piaţa Romană a ieşit ce a ieşit: fără accese bine gândite, fără pasaj în piață, fără nimic. Pentru că nu s-au putut da găuri în pereţii staţiei s-a lucrat cu explozibil şi s-au fisurat destul de bine. A avut mari belele staţia aia mai ales că trenurile au circulat pe perioada construcţiei. Şi-acum susura apa de la infiltraţii”, conchide Gheorghe Beznilă.

SURSA:http://b365.realitatea.net
memorat
19 Ianuarie 2012, 00:08:18
Răspuns #90

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Stația de metrou Piața Romană nu trebuia să existe AFLĂ DE CE

Piaţa Romană a devenit în ultima sută de ani unul dintre locurile cheie ale Bucureştiului. Şi din punct de vedere al infrastructurii subterane, locul a devenit intens circulat, mai ales după ce a fost dată în folosinţă, într-un târziu, şi staţia de metrou cu acelaşi nume. Aceasta a fost construită după staţiile Universitate şi Piaţa Victoriei, dintr-un motiv ilar.

Nicolae Ceaușescu a dispus construirea metroului bucureștean după nenumărate vizite în Occident. Dincolo de ambiția personală a dictatorului, pe hârtie argumentul era simplu: el voia să unească prin subteran cartierele „dormitor” ale capitalei cu zonele industriale din Berceni și Militari. Cum avea bugetul de stat la degetul mic şi nu trebuia să dea socoteală nimănui, el a dictat, de multe ori după propria judecată și fară nicio analiză din punct de vedere urbanistic, locurile unde să fie construite staţiile. Chiar dacă în unele cazuri proiectele ajungeau să fie parafate chiar şi de arhitecţi, tehnicieni şi ingineri în urma unor calcule stricte, un simplu deget în semn de „nu” era suficient ca planul să cadă. Aşa s-a întâmplat şi în cazul stației Piața Romană, asupra căreia dicatorul a revenit cu ordinul de construcţie în urma unor “bârfe” care au ajuns la urechile Elenei Ceaușescu.

Pană, fricosul

Începutul lucrărilor la metrou a găsit Capitala în mâinile primarului Gheorghe Pană. Un politruc sadea, de meserie strungar, a cărei principală menire politică era să-i facă pe plac lui Nicolae Ceauşescu. Vizitele sale pe marile şantiere ale Capitele alături de dictator erau sub semnul obedienței, şi dispunea mai departe, fără niciun fel de judecată sau argumente, execuţia unor ordine care nu de puține ori erau absurde. Un exemplu al acestei politici îl reprezintă staţia de metrou Piața Romană, după cum își aduce aminte arhitectul Gheorghe Beznilă, unul dintre tinerii arhitecţi recrutaţi la vremea respectivă pentru proiectul rețelei de transport subteran din Capitală: „Gheorghe Pană este unul din vinovaţii pentru care stația Piața Romană nu a fost făcută când trebuia. Staţia era gata proiectată: cu accese şi pasaj pietonal în piaţă. A început execuţia iar la un moment dat, într-o vizită de lucru la Piaţa Victoriei, Ceauşescu trece prin zonă și-l întreabă pe Pană ce-i acolo. Fricosul de Pană începuse tăierea copacilor ca să desfacem amplasamentul iar lucrarea începuse bine de tot. El s-a pierdut la întrebarea asta: «- Tovarăşu’ Secretar General, facem o stație de metrou și aici…». «Pentru cine?», l-a întrebat Ceauşescu. «- Știți… studenți…» «- Studenții să meargă pe jos», a fost reacția Răposatului, care a fost mai mult în treacăt. A doua zi s-a închis șantierul”, își amintește arhitectul. Momentul s-a transformat într-o bârfă ce se învârtea în cercul nomenclaturiştilor, care ulterior a ajuns la urechile Elenei Ceaușescu. „Din cauza lui Pană, care nici măcar n-a avut curaj să zică ceva, stația a fost făcută mult mai târziu. Totuşi toți proiectanții (tehnologi, directori, ingineri) au făcut, fară ordin de sus, o galerie mai mare «pentru mai târziu». A prins bine pentru ca Elena Ceaușescu a aflat că stația Piața Romană nu se mai face din cauza prostălăului de Pană. Atunci a pus piciorul în prag și în aceeași manieră cum a contramandat lucrările, Ceaușescu a dispus reluarea lor”, continua arhitectul.

Șantierul a luat ființă, culmea, în timp ce Magistrala 2 era funcțională iar arhitecții au trebuit să refacă proiectul „pe genunchi” astfel încât să se lucreze fără ca circulația trenurilor să fie întreruptă. Costurile au fost pe măsură, în condiţiile în care stația Piața Romană cu greu a căpătat forma de acum. „De-asta la Piaţa Romană a ieşit ce a ieşit: fără accese bine gândite, fără pasaj în piață, fără nimic. Pentru că nu s-au putut da găuri în pereţii staţiei s-a lucrat cu explozibil şi s-au fisurat destul de bine. A avut mari belele staţia aia mai ales că trenurile au circulat pe perioada construcţiei. Şi-acum susura apa de la infiltraţii”, conchide Gheorghe Beznilă.

SURSA:http://b365.realitatea.net
Oare cine a scris articolul?!  ;D
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
19 Ianuarie 2012, 07:30:37
Răspuns #91

Esemina

  • Vizitator
Oare cine a scris articolul?!  ;D
     

Oare cine se ocupa de articolele in legatura cu Transportul in Comun la ei?...Hai ca ai dat si mana cu el... :-\ :-[
memorat
19 Ianuarie 2012, 12:05:53
Răspuns #92

Doctorusat

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 612
  • Gen: Bărbat
  • Just Mee...
In legatura cu "Iesire neconstruita, si necunoscuta de la Aparatorii Patriei", voi chiar nu va dati seama de cateva aspecte, si deja ramaneti cu gura cascata.
In orce spatiu tehnic al metroului, NU este amenajat cu marmura pe pereti, mai putin la Aparatorii Patriei, undeva pe Firul 1, in spatele peronului, cam pe la vagonul 5.
Tot odata, de ce credeti ca la Aparatorii Patriei, in "fundul" peronului, este o SUBTRANVERSARE, ca sa treaca calatorii de la o linie la alta?
Logic, acea gura de acces in statie, ducea catre un singur peron, firul 1, sensul Berceni > Pipera.
Iar calatori care doreau sa intre pe acolo, si vroiau sa mearga spre Berceni, treceau la linia cealanta prin acea subtranversare.

Am mai scris eu pe forum traba asta, uite Link aici: http://www.forum.ro-trans.net/index.php/topic,676.msg100044986.html#msg100044986

Ma intreb, oare angajatii statiei de metrou nu stiau? oare Directorul metroului nu stia? oare chiar nimeni nu stia? este evident... s-a construit, desi nu se dorea de catre Ceausescu.

Ma intreb oare cate sute de ani o sa le ia pana isi da seama ca si la Tineretului mai este o iesire, neterminata!!!
La Aparatorii Patriei, noroc cu Dl Primar Piedone, si cu re-amenajarea pietei, ca alfel asa ramanea... necunoscuta.
memorat
08 Februarie 2012, 13:31:10
Răspuns #93

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Prioritățile noului Guvern pentru Capitală: centura feroviară și magistralele 6 și 7 de metrou

România are un nou Guvern, dar și un nou program de guvernare. Printre prioritățile noului Guvern Ungureanu se numără și proiecte de infrastructură importante din Capitală. Mai exact, centura feroviară a Capitalei, Magistrala 6 de metrou către Otopeni, dar și Magistrala 7 Bragadiru-Voluntari se află pe lista de priorități a noului cabinet.
Imediat după anunțarea miniștrilor din Cabinetul Ungureanu a apărut și programul de guvernare al noii conduceri. Astfel, la capitolul infrastructură de transport printre priorități au fost incluse și punerea în funcțiune a centurii feroviare amunicipiului București, demararea licitației pentru Magistrala 6 de metrou care va asigura legătura cu aeroportul Otopeni, dar și începerea negocierilor pentru desemnarea partenerului privat la Magistrala 7 de metrou Bragadiru-Voluntari. De asmenea, pe lista priorităților se află și finalizarea lucrărilor la noul terminal Plecări al Aeroportului Henri Coandă (Otopeni).

Proiectul centurii feroviare a Capitalei urmează să fie dezvoltat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) și vizează realizarea unor puncte intermodale și de transfer de călători între operatorii CFR Călători, Metrorex şi Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB).

Magistrala 6 metrou va lega cele două aeroporturi internaţionale Băneasa şi Otopeni de gările Băneasa şi Gara de Nord. Calculele iniţiale arată că aproximativ 150.000 de persoane vor utiliza zilnic viitoarea linie iar alte 100.000 de persoane vor beneficia indirect datorită descongestionării traficului de suprafaţa din zona de Nord a Capitalei. Noua linie de metrou va avea 14 kilometri lungime, între 10 și 14 stații și o capacitate maximă posibilă de transport 50.000 călători/ (oră și sens)

Gabriel Berca, Cristian Petrescu, Alexandru Nazare, Stelian Fuia, Cătălin Baba, Răzvan Mustea, Claudia Boghicevici, Bogdan Drăgoi şi Lucian Bode sunt propunerile PDL pentru miniştri în Cabinetul Ungureanu. Pentru portofoliile deţinute de UNPR şi UDMR nu au fost anunţate modificări. De asemenea, Cătălin Predoiu conduce în continuare Ministerul Justiţiei, iar Leonard Orban – Ministerul Afacerilor Europene.


http://b365.realitatea.net/news/prioritatile-noului-guvern-centura-feroviara-a-capitalei-si-magistralele-6-si-7-de-metrou/
memorat
11 Februarie 2012, 09:31:00
Răspuns #94

ByOnu

  • Mesaje postate: 683
  • Gen: Bărbat
    • RTF
Prioritățile POVESTILE noului Guvern pentru Capitală: centura feroviară și magistralele 6 și 7 de metrou
:-X
memorat
11 Februarie 2012, 11:08:14
Răspuns #95

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
14 Februarie 2012, 10:31:52
Răspuns #96

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!
Metroul are nevoie de un orar şi trenuri noi


Fondul Monetar Internaţional a cerut ca Metroul din Bucureşti să-şi adapteze programul de funcţionare "la cerinţele pieţei", până la sfârşitul lunii iunie.
Compania Metrorex mai trebuie săşi mărească şi veniturile, prin punerea în circulaţie, începând cu anul viitor, a 16 noi garnituri de tren.
Noile condiţii au fost incluse în scrisoarea de intenţie convenită de Fond cu Guvernul în urma misiunii FMI din ianuarie-februarie.
Un studiu elaborat de Banca Mondială arată că Metrorex se află printre companiile naţionale cu mari pierderi, respectiv de 14.000 de lei pe angajat.

Citiţi mai mult: Metroul are nevoie de un orar şi trenuri noi - Bucureşti > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/metroul-are-nevoie-de-un-orar-si-trenuri-noi-966301.html#ixzz1mLKXJww8
Cu respect si admiratie.
memorat
14 Februarie 2012, 13:25:48
Răspuns #97

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Asadar 3 metrouri / ora si sens in fiecare statie. Maximmmmmmm. :'( Pus frumusel program de circulatie, ca la SNCFR si rezolvam problemele. Sa stie omul sa nu piarda 20 minute aiurea in statie. Deschis si minirestaurante / baruri in anexe pentru cei care totusi nu stiu sa citeasca.
memorat
14 Februarie 2012, 14:05:26
Răspuns #98

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Asadar 3 metrouri / ora si sens in fiecare statie. Maximmmmmmm. :'( Pus frumusel program de circulatie, ca la SNCFR si rezolvam problemele. Sa stie omul sa nu piarda 20 minute aiurea in statie. Deschis si minirestaurante / baruri in anexe pentru cei care totusi nu stiu sa citeasca.
Nu am inteles "aroganta dvs".
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
14 Februarie 2012, 16:45:20
Răspuns #99

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Îmbulzeală de record la metrou

Bucureștenii s-au speriat de urgia de pe străzi, așa că au preferat subteranul pentru a călători către locurile de muncă.
Luni, 13 februarie, Metrorex a înregistrat un record al numărului de călători. 660.000 de bucureșteni au optat pentru transportul subteran în condițiile de iarnă, cu 10% mai mult decât cifrele înregistrate în mod obișnuit.

Cu toate că Metrorex a anunțat suplimentarea garniturilor de metrou zilele acestea, în stațiile mari s-a creat o îmbulzează de nedescris.

Conform Regiei, pe liniile 1 (Republica – Gara de Nord 1 – Dristor 2), 3 (Anghel Saligny – Eroilor – Preciziei), şi 4 (Gara de Nord 2 – Parc Bazilescu) trenurile circulă la intervale orare cuprinse între 4-6 minute, pe tot parcursul zilei, iar pe linia 2 (Berceni – Pipera) trenurile se succedă la intervale de 3 – 6 minute.

Pentru preluarea cererii suplimentare, pe distanţa Crîngaşi – Gara de Nord 1 – Piaţa Victoriei 2 – Dristor 2, în perioada orelor de vârf de trafic, atât dimineaţa, cât şi dupa-amiaza, circulă un tren suplimentar faţă de graficul normal.


http://b365.realitatea.net/news/imbulzeala-de-record-la-metrou/

Iar asta e "vrajeala" ca sa zic asa, in sensul ca strazile bucurestiului erau aglomerate,marile bulevarde,deci din asta ne dam seama ce comod e romanul in sensul ca dintr-o familie daca putem sa ne exprimam asa, cel putin 3 membri din familie ies cu masinile personale(fiecare cu a lui) !
memorat