Comunicate de presa, stiri si articole privind metroul bucurestean
04 Iulie 2020, 13:59:01

Autor Subiect: Comunicate de presa, stiri si articole privind metroul bucurestean  (Citit de 39152 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

26 Iulie 2010, 14:54:58
Răspuns #60

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Ma duc sa investighez "incidentul".

La orele 10:40, traficul metroului pe M1/3 revenise la normal, dar se simtea un miros acut de fum intre statiile Mihai Bravu / Dristor 1.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
26 Iulie 2010, 16:04:39
Răspuns #61

Alex

  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 760
  • Gen: Bărbat
  • Secretarul General Asociatiei Ro-Trans!
    • Forumul RoTrans
Stiam de ambulanta de la Unirii, insa nu de echipa asta speciala.

Pai aia saracii inseamna ca n-au prea multe de facut... la cateee accidente avem noi (0/zi - 2/luna) nu prea e nevoie de ei. Poate ma insel eu... :P

Mai este una daca nu ma insel si pe la Basarab.





memorat
05 August 2010, 14:54:11
Răspuns #62

ByOnu

  • Mesaje postate: 683
  • Gen: Bărbat
    • RTF
http://observator.antena1.ro/economic/Un-nou-val-de-scumpiri_16524.html

In acest reportaj apare un TEM IVA destul de curat, pe care scrie "Dristor 2".

Imi place foarte mult cum a iesit filmarea cand se vede venind in viteza din tunel de dupa curba. Poate cineva sa reproduca o filmare de acest gen? :)
memorat
11 August 2010, 08:46:46
Răspuns #63

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Ecranele de la metrou fac mişto de călători
Marţi 10 aug 2010, Adevarul de Seara.


Panourile electronice îi induc în eroare pe călători
Călătorii sunt bulversaţi zilnic de informaţii eronate, afişate pe panourile electronice din staţiile Metrorex. Ecranele au fost instalate în urmă cu câteva luni, iar responsabilii de la metrou le cer bucureştenilor să ignore informaţiile afişate pe acestea, deoarece panourile se află în probe.

Pasajul pietonal subteran care leagă staţiile de metrou de la Piaţa Unirii au fost renovate în toamna anului trecut. În urma finalizării lucrărilor, aspectul pasajului care leagă magistrala 1 de magistrala 2 s-a schimbat total, iar, după scurt timp, au fost instalate şi câteva panouri electronice, ce ar fi trebuit să le arate călătorilor în cât timp vine trenul la cealaltă linie.



Bucureştenii, „păcăliţi" de panourile de la metrou

Liber cu bicicleta în metrou!

Autobuzul pe sub care trec maÅŸini
De câteva săptămâni însă, bucureÅŸtenii care schimbă metroul la PiaÅ£a Unirii se plâng că sunt păcăliÅ£i de informaÅ£iile afiÅŸate pe aceste ecrane. „Prima dată când m-am păcălit a fost acum câteva zile, când vroiam să aflu în câte minute ajunge metroul care circulă în direcÅ£ia Berceni”, a spus  Doina, o tânără care foloseÅŸte zilnic metroul de la Unirii. Ea a adăugat că panoul indica trei minute, aÅŸa că atât ea, cât ÅŸi alte câteva zeci de călători au fugit să-l prindă. „Când colo, metroul tocmai pleca din staÅ£ie. Nu mă mai iau după ele“, a mai spus Doina.

Panourile sunt încă în probe
Un simplu test arată că minutele afişate pe panou sunt altele decât cele din realitate. De exemplu, ieri, panourile din pasaj arătau că trenul care circulă în direcţia Dimitrie Leonida va ajunge în staţie în 2 minute. În schimb, la faţa locului, trenul tocmai pleca din staţie.

Sistemul face parte din proiectul de informare dinamică a călătorilor, vizând Magistrala 3 de metrou – Anghel Saligny – Preciziei şi staţiile de corespondenţă între liniile magistralelor.

„Pe un astfel de <display> este indicată ora de plecare a trenului din staţie şi nu minutele de aşteptare. Totodată vă informăm că panourile instalate în pasajul pietonal precum şi cele amplasate în staţiile de corespondenţă ale liniei 3 cu alte linii sunt în probe tehnologice, urmând ca în scurtă vreme să fie puse în funcţiune definitiv şi să dea informaţii corecte“, a declarat directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte.





Bucureştenii, „păcăliţi“ de panourile de la metrou
Marţi 10 aug 2010, Adevarul de Seara

Panourile electronice din Pasajul Unirii afişează informaţii greşite bucuresti

Panourile electronice din Pasajul Unirii afişează informaţii greşite bucuresti

După finalizarea lucrărilor de modernizare, de la sfârşitul anului trecut, în toate staţiile de metrou cu mai multe magistrale au fost instalate panouri informative care ar trebui să le arate călătorilor în cât timp vin trenurile la cealaltă magistrală.

De câteva săptămâni însă, bucureştenii care circulă zilnic cu metroul şi schimbă magistrala la staţia Piaţa Unirii se plâng că acestea nu mai funcţionează, ba mai mult, le arată informaţii eronate. De exemplu, azi-dimineaţă panourile din pasaj arătau că trenul care circulă în direcţia Dimitrie Leonida va ajunge în staţie în 2 minute. În schimb, acesta era fix pe punctul de a pleca din staţie. Conducerea Metrorex a anunţat însă ca o anumită perioadă de timp, până vor fi reglate, este posibil să funcţioneze decalat.
taguri

„Timpul arătat pe panouri nu coincide cu mersul trenurilor pentru că încă sunt în probe“, au declarat reprezentanţii Metrorex.

Trenul către Berceni, tot timpul „în staţie”
„Nu mă mai iau după ecrane pentru că sunt decalate. Mă uitam într-un timp, dar am realizat că alerg degeaba până la linia cealaltă şi de fapt îl pierd“, a spus un tânăr care circulă zilnic cu metroul şi schimbă de la magistrala 1 de la Unirii către cealaltă linie.
De asemenea, pe panoul de la magistrala 1, pe care ar trebui afişate minutele pentru magistrala 2, trenul către Berceni arată că este în permanenţă în staţie. Situaţia este aceeaşi şi la Piaţa Victoriei, Gara de Nord, dar şi la Eroilor.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
11 August 2010, 16:17:49
Răspuns #64

ByOnu

  • Mesaje postate: 683
  • Gen: Bărbat
    • RTF
Metroul aduce panica în Drumul Taberei!
Panica coboara din Metrou in Valea Ialomnitei

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Bucuresti-_Metroul_aduce_panica_in_Drumul_Taberei_0_314968791.html


Locuitorii din zona Valea Ialomiţei sunt speriaţi că le vor fi demolte blocurile odată cu lucrările la magistrala Universitate-Drumul Taberei. Potrivit autorităţilor, lucrările ar trebui să înceapă în acest an, iar finalizarea este estimată pentru anul 2015.

Odată cu aprobarea proiectului care vizează construirea Magistralei 5 de metrou, între Universitate şi Drumul Taberei, locuitorii din zonele în care vor fi amplasate gurile de acces la metrou erau cei mai fericiţi.

„Suntem prea gâtuiţi aici. Este util metroul pentru a putea ieşi şi noi mai uşor din această zonă“, spune Gabriel Sandu, un bucureştean în vârstă de 55 de ani care locuieşte într-un bloc de pe Valea Ialomiţei. Cu toate acestea, oamenii au început să se sperie după ce în urmă cu o lună mai mulţi muncitori au făcut săpături în jurul blocurilor cu scopul de a testa solul în vederea construirii gurilor de metrou. „Acum vreo lună au venit în faţa blocului să facă determinari, să testeze solul şi oamenii au început să-şi facă griji că ne demolează“, mai spune Gabriel.

„Nu vreau să mă mute“ La parterul unui bloc din aceeasi zonă, doamna Maria şi-a deschis de aproape trei ani un magazin, a investit în apartament cât şi-a permis, iar gândul că ar putea fi expropriată nu-i dă pace.

„Am venit de la Suceava, de şase ani stau aici şi m-am ataşat. Suntem foarte speriaţi cu toţii. Peste 80% dintre locuitorii blocului sunt pensionari, iar unii dintre ei au mai fost daţi afară din casele naţionalizate şi aduşi aici“, povesteşte Maria Suciu, în vârstă de 57 de ani. Femeia spune că în tot acest timp s-a ocupat de grădiniţa din faţa blocului, a plantat flori, a pus gard şi copertină şi a cheltuit mult pentru deschiderea magazinului de lângă scară. Zvonurile au circulat prin tot blocul chiar dacă oamenii nu au fost anunţaţi oficial de nimeni. „Dacă mă mută e ca şi cum aş lua-o de la capăt, chiar dacă ne dau bani“, mai spune Maria.

„Am făcut tot posibilul să nu demolăm nimic“ Directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, îi linişteşte pe locuitorii din zonele vizate pentru construirea metroului. „Am făcut tot posibilul să nu expropriem. Gurile de metrou vor fi, in funcţie de spaţiu, câte 2, 3 sau 4 şi am ales spaţiile publice din intersecţiile cele mai mari din respectivele zone“, a declarat directorul Metrorex.

Astfel, proiectul vizează construirea unei magistrale de 9 kilometri care să facă legătura între Drumul Taberei – Universitate şi costă aproximativ 900 de milioane de euro. Segmentul va avea 14 staţii:
Universitate 2, Cişmigiu, Haşdeu, Eroilor 2, Academia Militară, Orizont, Favorit, Drumul Taberei 34, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiţei. De la Romanciarilor o altă linie va duce către Brâncuşi, Râul Doamnei, Prelungirea Ghencea şi Ghencea.
memorat
10 Noiembrie 2010, 20:34:16
Răspuns #65

Tibi

  • Mesaje postate: 979
  • Gen: Bărbat
  • Dubstep it's a religion!
    • Ro-Trans
Metrorex a primit patru oferte pentru construcţia magistralei 5 de metrou

Un număr de patru consorţii şi firme au depus oferte finale la licitaţia pentru construcţia magistralei 5 de metrou, tronsonul Râul Doamnei-Haşdeu, urmând ca în aproximativ două luni să fie desemnat câştigătorul.

Consorţiul turco-rus Dogus-Gulermak-Moscovskii-Metrostroi-Salini a depus o ofertă de 1,076 miliarde lei şi un timp de execuţie de 22 luni.


http://www.curierulnational.ro/Ultima%20ora/2010-11-10/Metrorex+a+primit+patru+oferte+pentru+constructia+magistralei+5+de+metrou
What most people think about most things is mostly wrong.
memorat
20 Noiembrie 2010, 04:12:56
Răspuns #66

ByOnu

  • Mesaje postate: 683
  • Gen: Bărbat
    • RTF
Pentru cei interesati am incarcat pe YouTube aprox. 70 de documentare de la programele de stiri exclusiv despre metroul bucurestean! http://www.youtube.com/user/metroubucuresti
memorat
17 Ianuarie 2011, 02:12:52
Răspuns #67

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Scări rulante de 22 milioane euro la metrou, pentru persoanele în cărucior cu rotile
10 Jan, 16:00 / Cristina Macuc


Compania de transport va investi în acest an încă aproximativ 10 milioane lei în scări rulante şi escalatoare pentru a facilita astfel accesul la reţeaua de metrou a persoanelor cu handicap. Anul trecut Metrorex a mai plătit 84,7 milioane lei pentru astfel de lucrări.

Nedreptăţite ani la rând în privinţa accesului la mijloacele de transport în comun, persoanele cu dizabilităţi ar putea scăpa de corvoada intrării la metrou.
Contractul de execuţie a lucrărilor la platformele de rulare ce urmează să fie realizate în staţiile de metrou în 2011 a fost câştigat de societăţile SC Somet SA şi SC Schindler România SRL, prima dintre acestea fiind una dintre firmele de casă ale Metrorex. Potrivit anunţului de atribuire publicat luni, Metrorex va plăti celor două companii menţionate suma de 8,117 milioane lei, la care se adaugă TVA, pentru realizarea lucrărilor de instalare a escalatoarelor şi a scărilor rulante.
În cursul anului 2010, Metrorex a mai plătit firmei Somet SA suma de 68,3 milioane lei, fără TVA, pentru lucrări de achiziţie şi instalare de ascensoare, dispozitive de ridicare, scări şi trotuare rulante, finanţarea fiind asigurată în cadrul unui acord încheiat cu Banca Europeană de Investiţii.
SC Somet SA a obţinut, de asemenea, şi contractul de proiectare şi execuţie a magistralei IV de metrou pe tronsonul 1 Mai-Parc Bazilescu, al cărui valoare se ridică la 21,4 milioane lei, fără TVA. În 2005, Metrorex a atribuit companiei Astaldi Spa în asociere cu SC Somet SA un alt contract în valoare de 26,8 milioane de lei, plus TVA, iar un an mai târziu un alt contract în valoare de 1,1 milioane de lei.
Societatea Somet SA este controlată în proporţie de 48,19% de Ştefan Marian Stanciu, din acţionariatul firmei făcând parte şi Societatea de Investiţii Financiare (SIF) Muntenia.



::) ??? ???
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
04 Iunie 2011, 11:02:16
Răspuns #68

Esemina

  • Vizitator
Metrorex informeaza publicul calator ca in perioada 06.06 – 31.08.2011, va fi inchis accesul in statia de metrou Piata Muncii, cap X (spre statia Dristor 2) pentru desfasurarea unor lucrari vizand obiectivul “Imbunatatirea conditiilor de circulatie – Pasaj Piata Muncii”.
Lucrarile au ca scop imbunatatirea conditiilor de transport oferite publicului calator si implicit cresterea calitatii transportului cu metroul. Cerem scuze pentru disconfortul creat in aceasta perioada si multumim pentru intelegerea acordata.
Pe perioada inchiderii accesului dinspre statia Dristor, utilizatorii metroului sunt rugati sa foloseasca accesul Y dinspre statia Piata Iancului.
memorat
22 Iunie 2011, 02:04:57
Răspuns #69

bygy007

  • Mesaje postate: 207
  • Gen: Bărbat
memorat
06 August 2011, 01:15:54
Răspuns #70

Esemina

  • Vizitator
Metroul se scumpeşte, de sâmbătă

Compania de stat Metrorex a anunţat, vineri, că, începând de sâmbătă, 6 august, tarifele la călătoria cu metroul se scumpesc, din cauză că există un deficit de finanţare de 90 milioane lei în ceea ce priveşte subvenţiile, dar şi din cauza scumpirii electricităţii şi a combustibililor.
O cartelă cu două călătorii va costa 4 lei, în timp ce cartela cu 10 călătorii va costa 10 lei. Totodată, un abonament lunar cu 62 călătorii va fi cumpărat cu 35 de lei, în timp ce abonamentul lunar cu număr nelimitat de călătorii va fi 50 de lei. De asemenea, un abonament săptămânal cu număr nelimitat de călători va costa 15 lei, iar abonamentul de o zi  - 6 lei.

O cartelă cu două călătorii va costa 4 lei, în timp ce cartela cu 10 călătorii va costa 10 lei. Totodată, un abonament lunar cu 62 călătorii va fi cumpărat cu 35 de lei, în timp ce abonamentul lunar cu număr nelimitat de călătorii va fi 50 de lei. De asemenea, un abonament săptămânal cu număr nelimitat de călători va costa 15 lei, iar abonamentul de o zi  - 6 lei.

Rămân neschimbate tarifele la abonamentele lunare şi săptămânale cu număr nelimitat de călătorii, spun oficialii Metrorex.

Potrivit acestora, cartelele de călătorie cu metroul achiziţionate până la data 5 august 2011 inclusiv pot fi utilizate până la terminarea numărului de călătorii sau expirarea duratei de valabilitate înscrisă pe cartelă la data achiziţiei.

Preţul cartelelor de călătorie cu metroul a fost majorat ultima oară în septembrie 2010, când scumpirea a fost de 8%.

Utilizatorii metroului se pot deplasa pe toată reÅ£eaua  metroului din BucureÅŸti, respectiv pe toate cele 4 linii magistrale ÅŸi 51 de staÅ£ii, prin achitarea o singură dată a taxei de călătorie, transferul de pe o linie pe alta, indiferent de titlul de călătorie utilizat, făcându-se fără taxe suplimentare.

memorat
23 August 2011, 23:49:09
Răspuns #71

Esemina

  • Vizitator
Cum va arăta metroul în 2030: Cinci linii noi şi căi ferate subterane

În urma unor investiţii totale de 8,5 miliarde de euro, harta metroului din Bucureşti va semăna din ce în ce mai mult cu cea a unei capitale europene precum Paris sau Bruxelles, susţine Ziarul Financiar, care publică marţi, un interviu cu directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte.

Liniile de metrou care ar putea brăzda Bucureştiul peste 20 de ani ar putea fi Magistrala 4 Gara de Nord-Gara Progresul, Magistrala 5 Drumul Taberei-Pantelimon, Magistrala 6 Otopeni-1 Mai, Magistrala Bragadiru-Voluntari, precum şi semi-inelul de sud, acesta din urmă asigurând conexiunea între staţiile Dristor şi Crângaşi prin partea de sud şi sud-vest a oraşului. Alte investiţii în valoare de 1,84 miliarde de euro vizează prelungirea liniilor deja existente, pe rutele Păcii-Linia de Centură Vest, Laminorului-Mogoşoaia, Pipera-Tunari, Pantelimon-Cernica (şi Ghencea-Domneşti).


SURSA: www.realitatea.net
memorat
23 August 2011, 23:54:10
Răspuns #72

costi

  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 2076
  • Gen: Bărbat
    • http://ontherail.at.ua/
Cum va arăta metroul în 2030: Cinci linii noi şi căi ferate subterane
OFF-TOPIC: Ce amintiri imi trezeste poza aia. ;D

memorat
16 Septembrie 2011, 20:42:33
Răspuns #73

Upz

  • Mesaje postate: 114
  • Gen: Bărbat
Metrorex va achizitiona 16 garnituri in valoare de peste 107 mil. Euro

Compania spaniola Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) a castigat contractul in valoare de 107,2 milioane euro privind livrarea a 16 trenuri noi de metrou companiei Metrorex, a declarat vineri directorul general al companiei romanesti, Gheorghe Udriste, informeaza Mediafax.
Metrorex va achizitiona 16 garnituri in valoare de peste 107 mil. Euro

"CAF a castigat contractul. Anuntul oficial va fi facut luni. Diferenta de pret fata de celalalt competitor, Bombardier din Canada, este de 20 milioane euro", a afirmat Udriste prezent la un eveniment organizat de Complexul Energetic Turceni, la care ocupa un loc de membru in Consiliul de Administratie.

Contractul prevede posibilitatea achizitionarii altor opt garnituri de metrou. Primele treburi vor fi livrate in 2012.

Contractul are o durata de 38 luni si este finantat printr-un credit de la Banca Europeana de Investitii si bugetul de stat. Trenurile au in total 96 de vagoane si vor inlocui garniturile vechi de tip IVA.

Achizitia celor 16 trenuri este inclusa, alaturi de alte 21 de garnituri, in acordul de imprumut incheiat in 2009 de Guvern cu Banca Europeana de Investitii (BEI), de 395 milioane euro, pentru constructia Magistralei V Drumul Taberei-Universitate.

In prezent, parcul de metrouri al Metrorex numara 44 de trenuri noi de tip Bombardier si 31 de trenuri de constructie veche de tip IVA.

CAF este o companie din Spania specializata in producerea si intretinerea de material rulant si furnizarea de echipamente si componente pentru industria feroviara. Compania a avut anul trecut un profit de aproape 130 milioane euro si de-a lungul timpului a livrat metrouri in Mexic, Turcia, Suedia, Franta, Anglia (Heathrow Express), Portugalia si China (Hong-Kong Lar Airport).
memorat
16 Septembrie 2011, 21:09:17
Răspuns #74

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Metrorex va achizitiona 16 garnituri in valoare de peste 107 mil. Euro

Compania spaniola Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) a castigat contractul in valoare de 107,2 milioane euro privind livrarea a 16 trenuri noi de metrou companiei Metrorex, a declarat vineri directorul general al companiei romanesti, Gheorghe Udriste, informeaza Mediafax.
Metrorex va achizitiona 16 garnituri in valoare de peste 107 mil. Euro

"CAF a castigat contractul. Anuntul oficial va fi facut luni. Diferenta de pret fata de celalalt competitor, Bombardier din Canada, este de 20 milioane euro", a afirmat Udriste prezent la un eveniment organizat de Complexul Energetic Turceni, la care ocupa un loc de membru in Consiliul de Administratie.

Contractul prevede posibilitatea achizitionarii altor opt garnituri de metrou. Primele treburi vor fi livrate in 2012.

Contractul are o durata de 38 luni si este finantat printr-un credit de la Banca Europeana de Investitii si bugetul de stat. Trenurile au in total 96 de vagoane si vor inlocui garniturile vechi de tip IVA.

Achizitia celor 16 trenuri este inclusa, alaturi de alte 21 de garnituri, in acordul de imprumut incheiat in 2009 de Guvern cu Banca Europeana de Investitii (BEI), de 395 milioane euro, pentru constructia Magistralei V Drumul Taberei-Universitate.

In prezent, parcul de metrouri al Metrorex numara 44 de trenuri noi de tip Bombardier si 31 de trenuri de constructie veche de tip IVA.

CAF este o companie din Spania specializata in producerea si intretinerea de material rulant si furnizarea de echipamente si componente pentru industria feroviara. Compania a avut anul trecut un profit de aproape 130 milioane euro si de-a lungul timpului a livrat metrouri in Mexic, Turcia, Suedia, Franta, Anglia (Heathrow Express), Portugalia si China (Hong-Kong Lar Airport).
Sursa stirei?!
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
16 Septembrie 2011, 21:14:17
Răspuns #75

costi

  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 2076
  • Gen: Bărbat
    • http://ontherail.at.ua/
Metrorex va achizitiona 16 garnituri in valoare de peste 107 mil. Euro

Compania spaniola Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) a castigat contractul in valoare de 107,2 milioane euro privind livrarea a 16 trenuri noi de metrou companiei Metrorex, a declarat vineri directorul general al companiei romanesti, Gheorghe Udriste, informeaza Mediafax.
Metrorex va achizitiona 16 garnituri in valoare de peste 107 mil. Euro

"CAF a castigat contractul. Anuntul oficial va fi facut luni. Diferenta de pret fata de celalalt competitor, Bombardier din Canada, este de 20 milioane euro", a afirmat Udriste prezent la un eveniment organizat de Complexul Energetic Turceni, la care ocupa un loc de membru in Consiliul de Administratie.

Contractul prevede posibilitatea achizitionarii altor opt garnituri de metrou. Primele treburi vor fi livrate in 2012.

Contractul are o durata de 38 luni si este finantat printr-un credit de la Banca Europeana de Investitii si bugetul de stat. Trenurile au in total 96 de vagoane si vor inlocui garniturile vechi de tip IVA.

Achizitia celor 16 trenuri este inclusa, alaturi de alte 21 de garnituri, in acordul de imprumut incheiat in 2009 de Guvern cu Banca Europeana de Investitii (BEI), de 395 milioane euro, pentru constructia Magistralei V Drumul Taberei-Universitate.

In prezent, parcul de metrouri al Metrorex numara 44 de trenuri noi de tip Bombardier si 31 de trenuri de constructie veche de tip IVA.

CAF este o companie din Spania specializata in producerea si intretinerea de material rulant si furnizarea de echipamente si componente pentru industria feroviara. Compania a avut anul trecut un profit de aproape 130 milioane euro si de-a lungul timpului a livrat metrouri in Mexic, Turcia, Suedia, Franta, Anglia (Heathrow Express), Portugalia si China (Hong-Kong Lar Airport).
In sfarsit ceva ce nu provine de la Bombardier...sa speram.

memorat
17 Septembrie 2011, 00:31:46
Răspuns #76

bygy007

  • Mesaje postate: 207
  • Gen: Bărbat
Sint tare curios de alegere , dar cred ca in proportie de 60% inclin spre BM de ce?

Pai una din explicatii ar fi piesele de schimb si compatibilitatea lor si unele din ele ar ajunge la sume destul de mari (cit un BMW X5 de exemplu)

Nu mai zic de schimbarea infrastrucurii (din nou) aferente sistemelor ATO - ATP
memorat
17 Septembrie 2011, 02:29:43
Răspuns #77

Esemina

  • Vizitator
Un nou model de metrou va circula la Bucureşti


Compania spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) a câştigat contractul în valoare de 107,2 milioane euro privind livrarea a 16 trenuri noi de metrou companiei Metrorex.

CAF a câştigat contractul. Anunţul oficial va fi făcut luni. Diferenţa de preţ faţă de celălalt competitor, Bombardier din Canada, este de 20 milioane euro“, a afirmat directorul general al Metrorex Gheorghe Udrişte, citat de ZF.ro
Cei de la Metrorex au în acest moment de ales dintr-o ofertă de 29 de modele. Este vorba despre garnituri de trenuri, produse de spanioli, care circula în prezent prin subteranul Madridului, Romei sau Barcelonei. „Nu ne-am hotarat inca asupra acestuia. Ramane sa stabilim in perioada imediat urmatoare. Va trebui sa tina cont de tunelurile noastre si arhitectura statiilor, insa cu siguranță va avea un design futurist”, a declarat Udriște contactat de B365.ro
Din portofoliul companiei, cele care s-ar incadra in aceasta categorie sunt garniturile care circula deja in Bruxelles, Istanbul, Madrid sau Sao Paulo. (VEZI FOTOGALERIA)
Contractul prevede posibilitatea achiziţionării altor opt garnituri de metrou, care vor fi livrate începând cu 2012, și este finanţat printr-un credit de la Banca Europeană de Investiţii şi bugetul de stat. Trenurile au în total 96 de vagoane şi vor înlocui garniturile vechi de tip IVA. În prezent, parcul de metrouri al Metrorex numără 44 de trenuri noi de tip Bombardier şi 31 de trenuri de construcţie veche de tip IVA.


SURSA: b365.realitatea.net
memorat
21 Septembrie 2011, 11:17:49
Răspuns #78

Esemina

  • Vizitator
A trecut metroul peste ea! O femeie s-a aruncat pe linia de tren în Piața Victoriei


Peste o mie de bucureșteni au rămas prinși în subteran în această dimineață, după ce un incident grav a avut loc la Stația Piața Victoriei. O persoană a ajuns sub roțile trenului. Circulaţia la metrou a fost afectată pentru aproximativ o oră.

Incidentul a avut loc în jurul orei 7.00 pe sensul de mers dinspre Pipera către Berceni. Echipajele de salvare au ajuns imediat la fața locului. Încă nu se știe dacă persoana respectivă s-a aruncat sub tren sau totul a fost un accident. Femeia  a fost resuscitată de membrii echipajului SMURD și a fost transportată la spital. Metroul dinspre Berceni care circulă în direcția Pipera s-a oprit la Piața Romană, dar acum circulația a fost reluată.


 Potrivit martorilor, femeia are în jur de 45 de ani. După incident, ea a stat sub tren câteva zeci de minute până au intervenit echipele de salvare. Asupra ei au fost găsite documente care atestau faptul că suferă de cancer.
Potrivit directorului de la Metrorex, Gheorghe Udrişte, circulaţia la metrou a fost afectată pentru aproximativ o oră. „A fost o tentativă de suicid în jurul orei 6.50. Circulaţia la metrou a fost afectată pe ambele fire pentru aproximativ o oră. La ora 7.45, trenurile au circulat în ambele părţi. Metroul a mers între Berceni şi Piaţa Romană dar şi între Aviatorilor şi Pipera.  Au intervenit salvatorii de la metrou şi cei de la ISU. Femeia a fost transportată la spitalul Floreasca în stare de semiconştienţă“, a declarat directorul Metrorex.

Femeia s-a aruncat pe linia de metrou, după care s-a ghemuit și metroul a trecut peste ea. Din fericire nu a fost atinsă de „roţile“ trenului. Mecanicul a reușit să oprească imediat, dar a trecut pe deasupra ei aproximativ 30 de metri. Bucureșteanca era conștientă când medicii SMURD au ajuns la ea, dar se afla în stare de șoc.



SURSA:www.adevarul.ro
memorat
26 Septembrie 2011, 10:47:27
Răspuns #79

Esemina

  • Vizitator
Achizitie trenuri metrou.


S.C. METROREX S.A. a finalizat procesul de evaluare a ofertelor depuse in cadrul procedurii de licitatie deschisa avand ca obiect “achizitia si punerea in functiune a 16 trenuri noi de metrou”.
Cele 16 trenuri noi de metrou vor inlocui etapizat, pe parcursul a trei ani, pe cele vechi, de tip Astra, fabricate inainte de 1990 la Intreprinderea de Vagoane Arad, care circula pe Magistrala 3 de metrou. Prin aceasta achizitie METROREX finalizeaza o etapa importanta din cadrul actiunii de modernizare a metroului bucurestean, asigurand pentru serviciul public de transport al calatorilor, un numar de 60 de trenuri de ultima generatie. Pentru imbunatatirea sigurantei si confortului calatorilor, METROREX a urmarit ca noile trenuri sa fie dotate cu sisteme automate de protectie si operare (ATP si ATO), sistem performant de informare a publicului calator, semnalizari suplimentare acustice si video pentru accesul in/din trenuri, locuri special amenajate pentru transportul bicicletelor cu metroul in interiorul vagoanelor precum si alte dotari specifice. Achizitia de trenuri de metrou este o componenta a Acordului de finantare pentru modernizarea metroului din Bucuresti, semnat cu Banca Europeana de Investitii in toamna anului 2009. Aceasta este prima etapa a proiectului, in viitor urmand a se achizitiona alte 21 trenuri noi de metrou, ce vor circula pe Magistrala 5 de metrou, tronsonul Drumul Taberei – Eroilor. Trenurile vor fi proiectate si realizate de compania spaniola CONSTRUCCIONES Y AUXILIAR DE FERROCARRILES S.A (CAE). Un aspect important il constituie faptul ca asamblarea finala a trenurilor de metrou se va realiza in Romania in cadrul unei unitati de profil din Bucuresti, asigurand astfel transferul de tehnologie de ultima generatie si crearea de noi locuri de munca. Pretul pe care METROREX urmeaza sa-l plateasca pentru cele 16 trenuri noi de metrou este de 97.012.450,00 euro fara TVA. Contractul de achizitie publica se va semna dupa implinirea termenului de asteptare prevazut de legislatia in domeniul achizitiilor publice.


SURSA:www.metrorex.ro
memorat