Comunicate de presa, stiri si articole privind metroul bucurestean
19 Iunie 2019, 15:46:37

Autor Subiect: Comunicate de presa, stiri si articole privind metroul bucurestean  (Citit de 32665 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

24 Noiembrie 2008, 20:13:35
Răspuns #20

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Metrou f?r? frontiere: magistralele noi vor ie?i din Capital?



Peste 100 de sta?ii noi, mai mult de 70 km de tunele - aceasta e re?eaua de care spune conducerea Metrorex c? are nevoie Bucure?tiul pân? în 2025. Pe hârtie, ea este f?cut?. Transpus? pe teren, ar costa peste 5 miliarde euro

 
Traseul magistralei de metrou Universitate-Pantelimon
Conducerea Metrorex prive?te cu optimism pân? în 2025. Conducerea companiei a prezentat vineri, în cadrul seminarului “Infrastructura ?i transporturile României în perspectiva anului 2009”, organizat de revista “Finan?e ?i Afaceri”, propria sa viziune asupra dezvolt?rii metroului în urm?torii 16 ani. Oficialii companiei nu au putut prezenta ?i sumele necesare acestor investi?ii, afirmând c? lipsesc studiile de fezabilitate care ar putea da valorile orientative ale acestora. Singurele estim?ri privesc viitoarea magistral? Drumul Taberei-Pantelimon, cu o valoare de 1,45 miliarde de euro. Calcule f?cute de Cotidianul, pe baza costurilor presupuse de actualele proiecte, arat? c? valorile dep??esc cinci miliarde de euro.

În afar? de Magistrala V Drumul Taberei-Pantelimon, a c?rei construc?ie ar putea începe anul viitor, Metrorex spune c? mai este nevoie de alte magistrale noi sau de prelungirea celor existente.
Publicitate
 
Distan?a medie între sta?ii va fi de aproximativ 700 de metri, jum?tate din cea actual?, de 1,5 kilometri. Actuala Magistral? IV Laromet-Gara de Nord, din care lipse?te por?iunea Laromet-1 Mai, ar urma s? fie prelungit? pân? la Gara Progresu, în sudul Capitalei, cu 20 de sta?ii. Nodurile cu celelalte magistrale vor fi în zonele Izvor (cu Magistrala I), Chirigiu (cu viitoarea Magistral? VII Colentina-Alexandria), Eroii Revolu?iei (cu Magistrala II) ?i în zona Izvorul Rece, intersec?ie cu viitorul inel de sud. Acesta va porni de la Dristor ?i va intersecta Magistrala II la Pia?a Sudului, Magistralele IV ?i VII, Magistrala V în zona Parcului Drumul Taberei, Magistrala III la Armata Poporului ?i se va termina la Crânga?i pe Magistrala I. Magistrala VII, nou?, va porni din zona Alexandria ?i va avea noduri la intersectarea inelului de sud a Magistralelor I (la Pia?a Unirii ?i la Obor), IV ?i V. Acest tronson nou se va sfâr?i în zona Colentina ?i va avea 25 de sta?ii. Alt proiect prevede realizarea unui tronson de metrou care s? porneasc? de la Pia?a Victoriei spre Expozi?iei ?i mai departe spre aeroporturile B?neasa ?i Otopeni. Toate aceste proiecte, care, potrivit directorului general Metrorex, Gabriel Mocanu, ar trebui definitivate în 2025, presupun ca re?eaua bucure?tean? de metrou s? ajung? la 161 de sta?ii fa?? de 49 în prezent, iar lungimea acesteia s? creasc? de la 67 de kilometri de cale dubl? la aproximativ 142 de kilometri. La o distan?? medie între sta?ii de 700 de metri, cele 112 sta?ii noi ar însemna o lungime nou construit? de 75 de kilometri.

Dup? împânzirea Capitalei cu magistrale noi de metrou, gândurile Metrorex se îndreapt? spre zona metropolitan?. Planurile prev?d extensia Magistralei II de la Pipera spre comuna Tunari ?i de la IMGB spre comuna Berceni, a Magistralei IV pân? la Buftea, a tronsonului III între Industriilor ?i localitatea Bolintin ?i de la Centur? spre Glina. Magistrala V ar urma s? fie extins? într-o parte, pân? la Domne?ti, ?i în cealalt?, pân? la Br?ne?ti. Chiar dac? sunt în faza planurilor pe hârtie, Magistralele IV ?i VII vor ajunge într-un final la localit??ile Jilava, 30 Decembrie, respectiv Mih?ile?ti.

Planurile Metrorex sunt ambi?ioase ?i presupun aloca?ii anuale de trei ori mai mari decât cele prezente în bugetul companiei. Luând în calcul c? un kilometru din Magistrala V, între Drumul Taberei ?i Universitate, va costa 69 de milioane de euro, adic? 623 de milioane de euro pentru nou? kilometri, rezult? c? pentru cei 70 de kilometri noi de sta?ii ?i tunele vor trebui alocate 5,25 miliarde de euro, adic? 328 de milioane de euro în fiecare din cei 16 ani r?ma?i. Aceasta f?r? a lua în considera?ie extensiile c?tre zona metropolitan?, precum ?i parcul rulant necesar. Pentru anul viitor, proiectul de buget al Metrorex are prev?zut pentru investi?ii 151 de milioane de euro, fa?? de 90 de milioane de euro din acest an. 

Construirea re?elei de metrou a Capitalei a început în 1975. În patru ani, pân? în 1979, au fost deschise primele ?ase sta?ii, între Sem?n?toarea ?i Timpuri Noi, iar în zece ani au fost terminate alte 37 de sta?ii. Din 1990 pân? în prezent au mai fost date în folosin?? ?apte sta?ii noi, adic? Basarab, Grivi?a, 1 Mai, Grigorescu 2, 1 Decembrie, Policolor ?i Linia de Centur?.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
15 Mai 2009, 15:04:05
Răspuns #21

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
Metrorex si-a ales consultant pentru lucrarile la Magistrala 5 Drumul Taberei-Universitate
Citat
Metrorex a selectat consorţiul româno-francez format din firmele Metroul SA/SYSTRA pentru consultanţă şi asistenţă tehnică la lucrările la Magistrala V, respectiv tronsonul Drumul Taberei-Universitate, valoarea contractului fiind de 36,68 milioane de lei, fără TVA, transmite Mediafax

Consorţiul va presta servicii de arhitectură, de inginerie specializată şi integrată, de proiectare urbanistică şi peisagistică, servicii conexe de consultanţă ştiinţifică şi tehnică, de testări şi analize tehnice pentru tronsonul respectiv de metrou, anunţă Metrorex.

Contarctul durează 120 de luni de la data adjudecării şi este finanţat de la bugetul de stat.

Printre criteriile folosite la selectarea firmei de consultanţă s-au numărat preţul ofertei ( 55%) şi organizarea, metodele şi planul de lucru pentru asigurarea serviciilor (45%).

Antena3.ro

Sursa http://www.antena3.ro/economic/companii/metrorex-si-a-ales-consultant-pentru-lucrarile-la-magistrala-v_71585.html
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
10 Septembrie 2009, 00:50:28
Răspuns #22

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
O stire preluata in seara aceasta din ziarul cotidian GRATUIT "ADEVARUL DE SEARA".
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
10 Septembrie 2009, 01:01:22
Răspuns #23

CRAZY BOY

  • Vizitator
O pozA pe care am facut-o acum cateva zile.
memorat
19 Septembrie 2009, 01:44:00
Răspuns #24

Ikarus 5229

  • Mesaje postate: 31
  • Gen: Bărbat
    • Ro-Trans
Metroul va circula, sâmbătă, până la ora 5.00

ÃŽÅŸi prelungeÅŸte programul pentru Zilele BucureÅŸtiului

V-aţi hotărât să vă petreceţi weekend-ul pe stradă, la Zilele Bucureştiului? Vă dăm o veste bună. Dacă vă apucă zorii zilei, drumul spre casă vă este asigurat. Metroul îşi prelungeşte programul.

Metrorex va prelungi circulaţia metroului, în noaptea de sâmbătă spre duminică, până la ora 5.00. Garniturile de tren vor ajunge în staţii la un interval de 20 de minute, pentru a deservi locuitorii Capitalei care doresc să participe la sărbătoarea Bucureştiului. În mod normal, metroul circulă doar până la miezul nopţii.

http://www.click.ro/actualitate/bucuresti/_0_813518709.html
memorat
01 Octombrie 2009, 10:55:14
Răspuns #25

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
29 septembrie 2009

Finalizarea lucrărilor de structură ale staţiei Parc Bazilescu
S.C. Metrorex S.A. informează că lucrările de structură şi de amenajare la suprafaţă ale staţiei Parc Bazilescu au fost finalizate.
În urma încheierii acestor lucrări şi prin readucerea zonei la parametrii iniţiali, începând cu data de 30 septembrie 2009, traficul general pe Strada Pieţei - intersecţie cu bulevardul Bucureştii Noi se redeschide.
Strada Pieţei a fost  închisă circulaţiei în anul 2004, odata cu începerea lucrărilor de metrou la staţia Parc Bazilescu.

Ministerul Transporturilor.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
03 Octombrie 2009, 11:04:58
Răspuns #26

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Metroul va circula mai des din 2010
Oana Dan,   Vineri, 02 Octombrie 2009


AÅŸa promite directorul
general Gheorghe Udrişte, care a declarat, pentru evz.ro, că din ianuarie-februarie 2010 intervalul de succedare pe magistrala Berceni-Pipera va fi mai scurt în orele aglomerate, iar după finalizarea lucrărilor de automatizare pe liniile Dristor şi Preciziei-Anghel Saligny, trenurilor vor sosi mai repede şi aici.

Printre planurile de modernizare a metroului bucureştean se numără şi instalarea de infochioşcuri cu informaţii, introducerea unui sistem de informare a călătorilor la peron care va anunţa
în cât timp soseşte următorul tren şi către ce direcţie şi plasarea de borne de ajutor în fiecare staţie, prin intermediul cărora călătorii să poată lua legătura cu personalul Metrorex dacă sunt în pericol.

Toate acestea fac parte dintr-un amplu plan de modernizare a metroului, realizat pe banii de investiţii ai companiei şi care are ca scop aducerea transportului
pe sub pământ la standardele internaţionale.

După ce a renovat pasajul de corespondenţă de la staţia Unirii, reducând timpul petrecut pentru a schimba magistrala şi a modernizat scările rulante, compania va investi bani şi în modernizarea instalaţiilor electrice şi a finisajelor din staţiile mai vechi, în următorii trei ani.

Infochioşcuri de la care nu se pot face reclamaţii

Terminalele cu informaţii despre traseele de metrou, frecvenţă, istoricul companiei, tarife de călătorie etc., dar şi informaţii utile
despre Bucureşti sunt deja funcţionale. Ele se regăsesc în staţiile de pe magistrala 3 (Preciziei-Anghel Saligny) şi la Piaţa Unirii 2, Dristor 2, Piaţa Victoriei, Gara de Nord şi Basarab.

Infochioşcurile au şi o secţiune de reclamaţii dar care deocamdată nu funcţionează. „Dacă primesc o reclamaţie pe e-mail, aceasta se rezolvă în două-trei zile”, susţine Udrişte. Călătorii pot face reclamaţii şi la numărul călătorului, afişat în toate staţiile şi trenurile, mai spune acesta, dar recunoaşte că nu există un sistem de compensaţii pus la punct, prin care, în cazul unor probleme grave întâmpinate de călători, să le fie returnaţi banii cheltuiţi pe abonament sau cartele.

Promite, însă, că se vor gândi şi la asta. Între timp şi site-ul Metrorex este în reconstrucţie şi nu se pot face reclamaţii nici aici.

EVZ.



Pentru a vedea in ce situatie penibila am ajuns va rog sa urmariti sectiunea de reclamatii de pe infochioscurile montate in statiile importante din metrou. (foto EVZ, statia Gorjului)
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
14 Octombrie 2009, 00:42:10
Răspuns #27

zofei.2006

  • Vizitator
Peticesc metroul în fiecare noapte
Angajaţii Metrorex astupă cu humă găurile săpate de apă în subteran

O armată de angajaţi METROREX roboteşte, noapte de noapte, pentru a astupa găurile provocate de apă. Infiltraţiile pot duce la prăbuşirea tunelurilor.

Odată ce traficul la metrou se opreşte, lucrătorii de noapte încep să mişune în tuneluri, în căutarea defecţiunilor la calea de rulare sau la instalaţii. Reporterii Click! au însoţit muncitorii în subteran ca să vadă cum fac ei metroul să funcţioneze în stare bună.

Pentru început, ne-am oprit la un grup de bărbaţi înarmaţi cu târnăcoape, care pregăteau şinele pentru verificările cu tiparul de măsurat geometria căii. Orice abatere sesizată necesită intervenţii promte, altfel riscul producerii unei catastrofe este iminent.

La verificarea de la Piaţa Victoriei lucrurile sunt în ordine, aşa că mergem mai departe. Am înaintat în tunel, unde un alt grup de muncitori lucrau de zor să oprească o infiltraţie de apă. „Cu apa şi cu focul nu te joci", ne spune, serios, Gheorghe Enescu, unul dintre muncitorii care lucrează, noapte de noapte sub pământ.

Misiunea de a descoperi şi de a rezolva promt o infiltraţie este extrem de importantă. Altfel apa poate săpa o cavernă în spatele tunelului, lucru ce duce la slăbirea structurii de rezistenţă. În acest caz, muncitorii perforează tunelul, în zona în care s-a infiltrat apa şi introduc o ţeavă, un pucker în limbajul specialiştilor.

Printr-un furtun introduc ciment, humă şi silicat. Acest amestec este menit să umple golul format de apă. După ce infiltraţia este stopată, însoţim un alt echipaj la verificarea şinelor, de la Piaţa Victoriei până la staţia Obor.

Este deja ora 03.00 dimineaţa, iar echipajele trebuie să-şi termine treaba într-o oră şi jumătate.

Cu toţii muncesc de parcă ziua lor atunci ar fi început. Pe noi ne-a doboarât somnul. Am plecat din subteran cu gândul la oamenii care, de mai bine de 20 de ani, îşi petrec zilele dormind ca să muncească noapte de noapte.


CLICK.
memorat
06 Noiembrie 2009, 08:10:35
Răspuns #28

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!
Conductor de metrou: „Stimaţi călători, v-aţi tâmpit cu toţii?“

Data: 5 nov 2009
   
Aceasta este atitudinea unui conductor de metrou faţă de călători. Tot mai mulţi bucureşteni sunt nemulţumiţi de modul în care sunt trataţi în mijlocul de transport în comun de către şoferi sau conductori.

Gabriela, o bucureşteancă în vârstă de 31 de ani, a fost aseară martora unei situaţii neplăcute în metrou. Tânăra se întorcea de la serviciu şi a luat metroul din staţia Pipera. „În staţia Aviatorilor, cineva a forţat uşa de acces, vrând să intre după semnalul «Atenţie! Se închid uşile». Conductorul a deschis microfonul şi a spus nervos «Las-o în morţii mă-sii de uşă!“, povesteşte Gabriela.

„Am rămas cu gura căscată“
Pasagerii care se aflau la acea oră în metroul 1008 au rămas stupefiaţi.  „Am rămas cu gura căscată când l-am auzit! Nu este posibil să te adresezi în felul ăsta unui tren plin cu sute de călători de bună-credinţă care şi-au plătit călătoria sperând să circule în condiţii civilizate“, ne-a povestit Cristina Pleş, un alt pasager care a asistat la jignirile conductorului.

La următoarea staţie, la Piaţa Victoriei, şoferul metroului deschide din nou microfonul la fel de nervos. „Stimaţi călători, de ce nu lăsaţi uşile să se închidă? V-aţi tâmpit cu toţii, ce aveţi?!“, a continuat conductorul. Imediat după ce a coborât din metrou, bucureşteanca a depus o sesizare telefonică la numărul Metrorex.  Plângerea a fost înregistrată la ora 19.11 şi are numărul 5.

Directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, a declarat astăzi, pentru „Adevărul de Seară“, că nu este normală atitudinea conductorului de tren.

„Mecanicul nu trebuia să se adreseze astfel călătorilor. Vom face cercetări pentru a vedea împrejurările în care s-a produs incidentul şi dacă va fi sancţionat. Nu este normal nici ca uşile să fie forţate la închidere. În condiţiile în care avem 700.000 de călători pe zi, dacă 100 ar forţa uşile s-ar da peste cap circulaţia metroului“, a explicat Udrişte.                                 sursa www.adevarul.ro
Cu respect si admiratie.
memorat
11 Noiembrie 2009, 23:50:33
Răspuns #29

zofei.2006

  • Vizitator
Guvernul a aprobat bugetul Metrorex

Guvernul a aprobat miercuri bugetul de venituri şi cheltuieli pe 2009 al Metrorex, a declarat purtătorul de cuvânt al guvernului, Ioana Muntean.



Ea a precizat că majorările salariale soliciate de sindicate sunt cuprinse în acest buget şi că au fost operate reduceri de 40 la sută la cheltuielile materiale.

De asemenea, au fost anulate cheltuielile de reclamă şi publicitate şi fondurile aferente tichetelor de vacanţă şi tichetelor cadou.

Sindicaliştii de la metrou ameninţă că vor declanşa greva generală săptămâna viitoare dacă nu li se aprobă o majorare salarială direct proporţională cu inflaţia şi devalorizarea leului. Joi, pe 12 noiembrie, angajaţii Metrorex se vor afla în grevă de avertisment între orele 4,00 - 6,00.

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, consideră că angajaţii de la metrou trăiesc 'într-o altă realitate' pentru că cer măriri salariale în fiecare an şi chiar într-un an de criză.

'Domniile lor vor ca în fiecare an să aibă măriri de salariu, probabil că, nu ştiu, consideră că stau foarte mult acolo şi nu trebuie să vadă şi realitatea de afară, pentru că au cerut 23 la sută mărire în 2008 şi dacă ar mai primi şi 26 la sută cât cer acum, faţă de 2008 ar avea cu 50 la sută salariile mărite', a declarat miercuri Radu Berceanu.

Ministrul a spus că şi el ar vrea ca la fiecare doi ani de zile să i se mărească salariul cu 50 la sută, dar a precizat că în niciun caz salariile nu pot fi mărite într-un an de criză.

Contractul colectiv de muncă al angajaţilor de la metrou a expirat pe 1 noiembrie. În cadrul negocierilor cu administraţia Metrorex sindicaliştii au cerut pe lângă majorarea salarială direct proporţională cu inflaţia şi devalorizarea leului, precum şi îmbunătăţirea condiţiilor de muncă.
memorat
12 Noiembrie 2009, 16:08:14
Răspuns #30

zofei.2006

  • Vizitator
395 de milioane de euro, împrumut pentru lungirea metroului

Metrorex vrea să ducă metroul în Drumul Taberei

Banca Europeană de Investiţii a aceptat să împrumute Metrorex cu o parte din banii necesari realizării a 14 staţii pe tronsonul Drumul Taberei-Universitate, care reprezintă jumătate din a cincea magistrală de metrou.

Reprezentanţii Metrorex au declarat azi că procedurile de licitaţie au fost demarate, urmând ca în scurt timp să fie stabilit numele constructorului care va executa săpături în subteran. Pentru realizarea celor 14 staţii de metrou, care se întind pe 9 km, compania va obţine fonduri de stat. Până atunci, Metrorex va aloca 808,69 milioane de lei, fără TVA, pentru lucrări de structură pe loturile Râul Doamnei-Parc Drumul Taberei, Parc Drumul Taberei-Academia Militară şi pentru secţiuni ale tronsonului Drumul Taberei-Universitate.

http://www.click.ro/actualitate/bucuresti/metrou-metrorex-Drumul_Taberei-imprumut_0_846515417.html
memorat
21 Noiembrie 2009, 10:20:10
Răspuns #31

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Udrişte: “O să vedem dacă mai suntem în stare să facem metrou”     
 
Dollores Benezic
   Vineri, 20 Noiembrie 2009
INTERVIU EXCLUSIV ONLINE. Directorul Metrorex spune că azi costă 50 de milioane de euro un km de metrou până în Drumul Taberei. La Ceauşescu era mai ieftin.

Între 1975 şi 1989 statul român a cheltuit sume echivalente azi cu 1,5 miliarde de euro pentru 60 de km de metrou.

Metroul, aşa cum îl ştim şi-l folosim noi azi, a fost făcut de români, sub dictatură. Mânat de bici sau de mândria de a făuri ceva durabil, acelaşi popor care azi acuză dureri în coate şi sictir politic existenţial a fost în stare într-o vreme să construiască ceva bun.

Cu sacrificii, cu bani mulţi - până acum statul a cheltuit peste două miliarde de euro pentru construcţia metroului - România a intrat şi ea în rândul lumii, cu metroul.

Azi ne batem pe el cu sindicaliştii, traficul ne e mai infernal (dacă se poate, iar ultimele zile ne-au dovedit că se poate) fără el, şi ascultăm de 20 de ani poveştile celor care ne tot promit că vor extinde reţeaua în toate punctele nevralgice ale Capitalei. Cea mai recentă promisiune îi aparţine lui Gheorghe Udrişte, actualul director al Metrorex.

După 1989 nimeni n-a mai avut interes să facă metrou

Gheorghe Udrişte a lucrat la metrou din 1978, când era un simplu inginer la secţia electromecanică. Vremelnic, într-unul din mandatele de ministru ale lui Basescu, a mai fost şi director general pentru câţiva ani. Spune că a fost “eliberat din funcţie”, nu dat afară “cum s-a spus atunci” şi împarte şi azi funcţia de director cu sentimentul că scenariul se va repeta. Politica e o femeie schimbătoare.

Priveşte însă lucrurile cu seriozitate de oltean, aşa cum a făcut-o şi la Primăria Capitalei, unde timp de opt ani a fost ţinta înjurăturilor multor şoferi pentru traficul din oraş. El promite că va da gata metroul până în Drumul Taberei în vara
lui 2013, şi că nu va pregeta să închidă traficul auto în zone importante şi critice din Bucureşti – cum ar fi intersecţia de la Răzoare – atunci când şantierul o va cere.

E de părere că bucureştenii se vor sătura să-l înjure după trei zile, când se vor fi şi obişnuit cu neplăcerea. Câştigul va fi, însă, de ambele părţi: oraşul va rămâne cu o investiţie, iar el, Udrişte, va rămâne în istorie.

EVZ:De ce nu s-a mai construit niciun centimetru de metrou după 1989, domnule Udrişte?
Gheorghe Udrişte: Din cauza dezinteresului autorităţilor pentru infrastructura publică. În 1989 fiecare s-a orientat către altceva. N-a mai preocupat pe nimeni să dea în funcţiune o nouă linie de metrou. Am convingerea că dacă n-ar fi existat tunelele şi structura de bază la cele două racorduri – Nicolae Grigorescu – Anghel Saligny - linia de centură, şi incintele staţiilor, nimeni n-ar fi putut să le mai facă. Am exemplul magistralei 5 – Drumul Taberei. În 1990 s-au aprobat indicatorii tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern. Au trecut exact 20 de ani de atunci şi iată că abia acum am reuşit să determinăm statul să facem ceva.

Acolo nu se făcuse nimic înainte de 89?
Nimic. E o lucrare care ne va pune la încercare. Vom putea face dovada de ce mai suntem în stare.

Cât a durat delăsarea asta după 1989 la metrou?
Aproape 15 ani. La metrou s-a mai lucrat cu ţârâita, din inerţie, vreo doi-trei ani. Erau investiţiile în curs, minerii nu plecaseră din Bucureşti, după aceea s-a intrat într-o stare de cădere. După 1997 când ministrul (n.r. ministrul transporturilor era Traian Băsescu) transporturilor a început investiţiile şi cu Banca Europeană, s-au mai obţinut finanţări. Dar mărunţişuri. Dezvoltarea modernă a început după 2001 când cuvântul de ordine a fost infrastructură: investim în infrastructutră ca să rămână după noi.

Când s-a reluat lucrul la tunelele conservate ce s-a mai găsit?
Nişte zone inundate, în care copiii pescuiau. A trebuit să muncim luni de zile ca să scoatem apa şi noroiul. Să facem etanşarea să ne apucăm de dotare cu echipamente.

Dar greul era făcut, nu?
Da, ce e mai greu e să faci tunelul şi săpătura.

Şi totuşi a durat mai mult partea uşoară…
Da, a durat tot din motive
de lipsă de finanţare. Nu a fost o finanţare coerentă, deşi nu aveam problemele de acum cu deficit, criză…

Cam cât a costat metroul până acum?
Cifra exactă este de 2.130.552.000 euro până la acest moment.

Şi cât din această sumă s-a cheltuit după 1989?
După 1989 credite luate de la Banca Europeană de Investiţii au fost cam de 600 de milioane de euro.

Pentru opt km de linie?
Da, şi o staţie, Gorjului.

Cât costă acum un km de metrou?
Între 50 şi 60 de milioane de euro, cu dotări cu tot, şi cu trenuri.

Oamenii lucrează dacă le dai bani sau…

Ce urmează să se construiască de acum incolo, era prevăzut de planurile din vremea lui Ceauşescu?
Tot ce continuăm noi acum era prevăzut de studiile iniţiale din vremea lui Ceauşescu, pentru că studiul urmărea felul în care s-a dezvoltat oraşul, pe cartiere, urmărind şi transportul de suprafaţă. E un oraş subteran. Se urmăresc diametralele: N-S linia 2, V-E linia 1 şi 3, NV-SV linia 4. Inelul care a fost gândit de atunci, dar s-a făcut numai în partea de nord.
 
Noi am adăugat magistrala Colentina Rahova, la recomandarea celor de la JICA (agenţia guvernamentală niponă care a făcut un studiu de trafic în Bucureşti în anii 90 – n.r ) care cereau un nou coridor de transport pe această rută, fără să precizeze dacă e subteran sau altceva, precum şi legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Otopeni.

Asta nu era prevăzută pe vremea lui Ceauşescu ?
Nu, şi nici Drumul Taberei-Pantelimon. După ‘90 am pus-o noi pe planşetă.

Credeţi că azi se mai poate face metrou în acelaşi fel ca atunci?
Sunt alte premise. Statutul actual al societăţii care îl poate determina pe om să lucreze la fel de bine ca în perioada respectivă, dar motivat de aspectul material, de bani. După aceea competiţia care se dă între firme, din ţară şi din afară. Schimbul de experienţă, necesitatea de a avea cât mai mult de lucru. Atunci această competiţie nu exista. Acum se poate. Plătindu-i pe oameni bine e probabil să se obţină rezultate similare, dacă nu chiar mai bune.

5 km pe an?
Da, dar lucrurile au evoluat. De exemplu Madridul lucrează cu un ritm de îi sperie şi pe americani. Au avut în ultimii ani situaţii în care au dat în funcţiune până la 14-15 km pe an.

A evoluat tehnologia
Da, e şi solul, şi tehnologia. La noi au fost alte impedimente. Solul, apa, a fost de scos apă, de îngheţare a solului. Scutul semi mecanizat care era pe vremea aia tot ce puteam avea noi la îndemână. Şi atunci puteam să avem recorduri chiar mai mari de 5 km pe an. Important e să ai sursa de finanţare asigurată şi cu continuitate.

OLTEAN. Gheorghe Udrişte nu se dezice de originea sa şi e mandru că a reuşit să boteze o staţie de metrou cu numele judeţului sau: Gorjului


… dacă stai pe capul lor şi-i ameninţi


Aşa spuneau şi cei de la CCCF cu care am vorbit noi, şi care îl acuzau pe domnul Mitrea că ar fi favorizat ACM4, şi a înlăturat CCCF de la metrou…
Da, ei îşi dezvoltaseră o industrie pentru componente de metrou, bolţari. Au dispărut acum, şi nici scuturile nu mai există. Dar eu n-aş spune că CCCF a fost mai breaz decât ACM4. Pentru că lucram în perioada 1997-2000 pentru Gara de Nord - 1 Mai, aveam comandamente zilnice în fiecare staţie ca să urmărim progresul şi-mi aduc aminte că CCCF lucra în zona Basarab şi eram nemulţumit de modul în care lucrau. Eram nevoit să-i somez.

Îmi amintesc că aveam în cap să terminăm până în Anul Nou. Cei de la CCCF comentau: “ce crede el, Udrişte că noi la iarnă o să ieşim de aicea? Noi ce să facem, n-o să lucrăm?”. De aceeaşi manieră ca şi ACM4, care lucrează de 5 ani de zile şi trebuie să trec săptămânal pe acolo. Aşa am reuşit să terminăm staţia Bazilescu. Stând pe capul lor şi ameninţându-i.

E adevărat că sunt şi condiţii grele de lucru, dar sunt şi eu nedumerit. Stau acolo de 5 ani de zile! E o dovadă a faptului că ai dat cuiva nepregătit să facă o lucrare. E drept că în timp învaţă. Dar acum e prea târziu. Nu mă pot antepronunţa, dar ei ar putea să aibă o problemă dacă vor vrea să lucreze în continuare la metrou.

Când începe licitaţia pentru Drumul Taberei?
Lucrarea e declarată de utilitate publică şi am lansat luna asta primele licitaţii pentru execuţia structurii, pentru precalificarea constructorilor. În două luni de zile vom primi ofertele financiare şi tehnice pentru demarearea lucrărilor.

Sunt şi firme străine interesate?
Da, şi firme româneşti şi străine. Cam două treimi străini. Am semnat şi contractul de finanţare cu BEI - 395 de milioane, din 830 de milioane cât costă tot proiectul Drumul Taberei-Universitate. Restul e pus de stat. Dar din cele 395 de milioane finanţăm şi dotarea cu material rulant.

Staţiile multe şi dese până în Drumul Taberei

Va fi ceva nou pe linia asta, ce nu mai există în restul metroului?
Avem în vedere îmbrăcarea intersecţiilor cu staţiile. Să nu fie ca la Nicolae Grigorescu care e pusă numai într-o parte, Lujerului la fel. Unde ai o intersecţie, interesul e să te suprapui cu staţia peste intersecţie, astfel încât să realizezi şi pasaje subterane suficiente ca lumea să se mişte subteran, iar la suprafaţă circulaţia auto să fie nestingherită. De exemplu la Râul Doamnei vom trece şi dincolo de Drumul Taberei. Va fi altă abordare urbanistică.

Pe hartă staţiile par mai dese.
Da, distanţa medie va fi de 500-600 de m. Faţă de  1.500-1.600 de m distanţă înainte de 89. Metroul nu era util cartierului, ci doar îl traversa. Pe plan mondial distanţele aşa sunt, la 500 de m, metroul trebuie să toace mărunt oraşul, te-ai urcat, ai coborât. Metroul trebuie să fie principalul mijloc de transport public.

Şi cât durează facerea metroului spre Drumul Taberei?
36 de luni cu posibilitate de scurtare. Deci începe în vara lui 2010 şi ar trebui să se termine în vara lui 2013. Concomitent vom organiza şi celelalte licitaţii pentru dotarea cu echipamente.

Ce zone de pe traseu ar urma să fie afectate de lucrările la suprafaţă?
Răzoare ar fi una...

Alternative la Răzoare aveţi? Că e de acum un punct nevralgic
Staţia va fi undeva între Progresului şi Panduri, pe o zonă care nu e circulată acum.

Expropieri?
Da. Avem o lege nouă de declarare a utilităţii publice, şi vor fi nişte neînţelegeri până ajungem la bani. Zona nu e însă foarte folosită de construcţii civile. Zona de exproprieri va fi chiar pe terenul fabricii de ventilatoare care nu mai funcţionează.

Construcţia începe doar din Răzoare?
Nu, din mai multe locuri în acelaşi timp. Râul Doamnei spre Parcul Drumul Taberei -Academia Militată, De la Academie către Eroilor Haşdeu, şi Romancierilor- Valea Ialomiţei. Scuturile se vor băga în zonele de care am spus. Constructorul îşi face şi detaliile de execuţie, va decide dacă bagă scutul într-un loc şi merge pe dedesubt până la cealaltă staţie sau face mai multe spărturi.

Răzoare şi Drumul Taberei-Moghioroş vor fi cele mai afectate într-o primă etapă, adică la anul?
Da şi în viitor Eroilor, cu subtraversarea Dâmboviţei, pentru legătura cu linia 1.


Nu ne mai crede nimeni, pentru că nu s-a făcut nimic până acum
Următoarea lucrare care va fi?
Aproape simultan ar fi legătura cu Otopeni. Avem indicatorii tehnici aprobaţi. Tot cam un miliard de euro va costa şi asta, avem o promisiune de bani de la Guvernul Japoniei, un prim împrumut de 300 de milioane de euro. Deocamdată s-a aprobat soluţia cu plecare din Piaţa Victoriei - Ion Mihalache - Gara de Nord - 1 Mai.

Mai e o variantă cu ramificaţie din staţia 1Mai, Pajura şi Poligrafiei-Casa Presei şi mai deprate. Am scurta traseul, n-am crea disconfortul care s-ar ivi pe Mihalache, care e mult mai îngust. Imaginaţi-vă în Piaţa Victoriei la BRD să faci o staţie şi să închizi zona. Varianta a doua micşorează şi numărul de staţii şi costul proiectului.

În felul ăsta realizăm legătura directă a două mari mijloace de transport: aerian şi calea ferată, două aeroporturi, gara Băneasa, bara Basarab, Gara de Nord şi după aia ne-am înscrie cu linia 4 către sud, Gara Porgresul. Va fi cea mai eficientă şi cea mai lungă diametrală N-S.

Deci linia Otopeni ar putea începe în 2010? Până când?
Da, semnăm acordul de împrumut în primele luni ale anului viitor. Tot vreo 4-5 ani. După 2015 se poate discuta...

Nu prea vă mai crede nimeni.
Păi nu ne crede că nu s-a făcut nimic până acum...

Circulă pe internet
un filmuleţ cu figura neîncrezătoare a domnului Berceanu când anunţa ministrul Pogea finanţarea pentru linia Drumul Taberei. De ce era aşa sceptic domnul Berceanu?
Da, păi e neîncrezător dacă ştie că Pogea nu ne dă banii. Noi avem şi acum bani de la BEI pentru Gara de Nord - 1 Mai, dar nu ne dă bani câţi putem să cheltuim, ca să menţină deficitul în balanţa cheltuielilor. Tot Ceauşescu a fost magistral. Cea mai mare pondere în bugetul naţional, pentru dezvoltare, a fost pe vremea lui.

PLANURI. Gheorghe Udrişte arată proiectele pe care le visează pentru metrou în următorii 15-20 de ani


Trebuie să fii radical cu oraşul ca să laşi ceva în urmă

Dacă n-ar fi fost Ceauşescu am fi avut metrou?
Nu, exclus! Păi de ce nu l-au făcut în perioada interbelică? Pentru că tot aşa era ca şi acum, grupuri de interese. Aici trebuie să fii radical şi cu oraşul. Altfel nu se face nimic. Trei zile ne înjură lumea că închidem traficul, dar după aia se obişnuiesc. Dar la final ai o lucrare care rămâne în istorie. Ce circ ne făceau nouă toate televiziunile la primărie când făceam marile bulevarde, şi uite cum arată acum!

Vă asumaţi să fiţi cel mai înjurat om şi la metrou, cum aţi fost la primărie?
Da. La primarie am rămas cu nişte nerealizări. Mi-ar fi plăcut să mai fac Dudeşti, Berzei, mai puteau fi făcute Uranusul, Călăraşi. Parcările subterane au rămas nefăcute. Dacă venea Blaga după Videanu rupeam Bucureştiul. Ca primar eşti expus, dar şi rămâi în istorie dacă faci ceva.

Lucraţi din 1978 la metrou?
Da, prima dată inginer simplu, la secţia Electromecanică, gestionam secţia de întreţinere a instalaţiilor de vitalitate ale metroului. Încălzire, aerisire, apă şi canalizare, scări rulante. După şase luni am fost şef de secţie până în 1990. În 1994 am fost şef departament instalaţii şi din 1997 director general până în 2001.

Cum era înainte de 1990 la metrou?
Încerc să-mi amintesc cum comunicam. Nu aveam telefon nici acasă. Acum au mobile toţi, şi copiii, şi muncitorii din metrou. Îmi amintesc, sunau pe telefoane, că ieşea apă în tunel. Anunţa dispeceratul, şi dispeceratul trebuia să mă anunţe acasă. Nici nu ştiu cum îi anunţam pe toţi, dar mergeau lucrurile strună. Era altă educaţie atunci. După 90 a început nebunia, oamenii au început să nu mai asculte. Un lider de sindicat a devenit în 20 de ani tatăl tuturor şi politizează excesiv lucrurile. Timp de opt ani a fost o pace socială convenită între conducători şi sindicate, cumpărată cu locuri în Parlament.

Trenuri automatizate între Berceni şi Pipera

Câţi angajaţi are metroul acum?
4255. Am mărit anul acesta capacitatea cu aproape 15% şi nu am angajat pe nimeni, am redistribuit şi păstrăm numărul de personal la nivelul ăsta. Dacă n-am fi pus trenurile în regim automat pe magistrala 2 ar fi trebuit să fie doi mecanici pe un tren.

Cum în regim automat?
Mecanicul doar apasă pe demaraj şi apoi stă şi se uită. Trenul urcă, coboară în viteză, opreşte la punct fix. Pe traseul Berceni-Pipera se întâmplă asta, deocamdată, pentru că aici s-au finalizat instalaţiile de automatizare şi necesită un singur
mecanic. Am luat această decizie astă vară când îmi trebuiau oameni pentru reorganizarea circulaţiei ca să nu se mai producă debarcarea la Eroilor. Îmi mai trebuiau vreo 200 de oameni. Le-a fost frică la început, dar nu aveam de unde să luăm oameni. 95% din costuri sunt costuri fixe, fără de care nu se poate funcţiona. Un tren în circulaţie presupune 7 oameni ca să lucreze 24 din 24. Numai mecanici.

Păreţi pasionat de job-ul ăsta!
Da, îmi place, deşi eu am făcut energetică, dar când am auzit de metrou, parcă m-a tras aţa. Dar la primărie mi-am desăvârşit totuşi felul de a lucra.

Deci un vis secret ar fi să fiţi primar?
Daa, mi-ar place mult, recunosc. Ştiţi că oltenii sunt ăia care în armată caută magazia cu grade, vor să fie şefi, sau dacă te urci într-un tramvai şi te dai într-un cap şi strigi odată: şefule! Care întorc capul sunt olteni.

Care dintre metrourile lumii vă place cel mai mult?
Sunt unele de care am aflat, dar nu le-am văzut. Dar mi-a plăcut Praga, Budapesta, Paris, Madrid şi Barcelona, Londra. Felul în care sunt gândite ca funcţionalitate, arhitectură.

Moscova nu vă place?
Ala deja e monument istoric, operă de artă. Zici că e catedrală nu staţie de metrou.

Când o să aflăm şi noi în cât timp vine metroul în staţie?
Lucrăm la asta acum. În ianuarie-februarie ar trebui să fie gata proiectul de informare dinamică. Dar e doar parţial de la Anghel Saligny spre Unirea. Urmează pe celelalte.

Nu v-aţi gândit să le faceţi cinste călătorilor de ziua metroului, să intre gratis? Mai ales că sindicatele i-au tratat cu greva.
Nuu, că vine Curtea de conturi..

Ce ar însemna ca bani?
Păi uite, de exemplu ieri am avut încasări de 234.522 pe liniile 1 şi 3 120.900 pe linia 2 şi 8.000 pe linia 4. În total  363.480 de lei încasări pe ziua de ieri (joi, 12 noiembrie – n.r.). Pe computer pot să văd şi câţi călători intră zilnic şi pe ce categorii: abonament, cartele, studenţi, veterani, handicapaţi. De exemplu, în data de 11 noiembrie, 223.581 abonamente lunare, student  99.911, handicapati - 11.000, cartela de 10 călătorii 123.000. În total 650.000 de călătorii pe zi. În week-end cam 250.000 de călători.

Dacă se schimbă ministrul nu mai prind nimic

Linia roz de pe harta dumneavoastră când se face (Rahova-Colentina - n.r.)?
Dăm drumul la studiul de fezabilitate acum . Eu lucrez olteneşte. Metroul n-a fost inclus în proiectele finanţate din fonduri structurale, deşi ar fi putut. Aşa că eu stau la pândă, fac proiecte şi când se iveşte o finanţare, sar cu ele. Mizez pe asta. Ca ordine de prioritate e Drumul Taberei şi Otopeni.  După aia Rahova - Colentina şi după aia inelul de sud. Cred că asta ar putea să fie peste 15-20 de ani. Mai e şi Drumul Taberei - Pantelimon care trebuie continuat....

Câţi ani aveţi?
(se uită neîncrezător şi înţelege sensul întrebării) Dublul decât metroul…

Şi cât credeţi că mai prindeţi din tot ce e pe harta asta?
Păi dacă se schimbă ministrul nu mai prind nimic. Aş mai sta cel puţin 5 ani de zile fără problemă. Aş mai sta şi fără bani numai să le fac. Când mă duc la Carrefour la cumpărături îmi las maşina în parcare şi mă uit peste gard la Pasajul Basarab şi mi se pune nodul în gât.

Asta a fost una dintre cele mai mari investiţii, după metrou, în Bucureşti (şi a fost începută în mandatul primarului Videanu, când Udrişte era directorul infrastructurii- nr.r). Dar dacă facem şi investiţiile astea la metrou şi repunem metroul pe locul lui firesc.…

http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/876632/Udriste-O-sa-vedem-daca-mai-suntem-in-stare-sa-facem-metrou.


Va rog sa intrati pe linkul de mai sus si sa vizionati un film realizat de ziarul EVZ. Un angajat al Metrorexului vorbeste in finalul reportajului despre Ramele Iva Astra care sunt in curs de casare (Astrele Albastre).
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
21 Noiembrie 2009, 11:17:37
Răspuns #32

MTROE

  • Mesaje postate: 108
  • Gen: Bărbat
IVA isi facea foarte bine treaba in continuare, dar nu s-a dorit acest lucru!
MTRO
memorat
09 Decembrie 2009, 21:13:14
Răspuns #33

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Comunicat de presa Metrorex:

Citat
Invitaţie la LECTURI URBANE, proiect de promovare a culturii în metroul bucureştean...

Administraţia METROREX vă invită în data de 15.12. 2009, începând cu ora 19:00 în metrou, pe ruta Unirii1-Grozăveşti-Dristor2 , unde se va derula proiectul cultural LECTURI URBANE, proiect de promovare a culturii în metroul bucureştean, iniţiat de civika.ro. Un grup de voluntari vor citi şi vor oferi 300 de cărţi călătorilor prezenţi la eveniment.

Totusi de ce trebuie afisata data de 15 Decembrie 2009 in loc de 9 Decembrie 2009 la ziua in care sa afisat Comunicatul de Presa. http://www.metrorex.ro/comunicate.html#com1
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
21 Martie 2010, 19:09:04
Răspuns #34

ByOnu

  • Mesaje postate: 683
  • Gen: Bărbat
    • RTF
memorat
23 Martie 2010, 20:54:59
Răspuns #35

ByOnu

  • Mesaje postate: 683
  • Gen: Bărbat
    • RTF
memorat
28 Mai 2010, 23:58:07
Răspuns #36

ByOnu

  • Mesaje postate: 683
  • Gen: Bărbat
    • RTF
Scuze de double-post (!!) dar tocmai am citit ca ieri seara-azi dimineatza a avut loc o "petrecere" in Gara de Nord 2 + trenuri IVA in statie:
http://www.click.ro/actualitate/bucuresti/facut-petrecere-vagoanele-metrou_0_964703642.html

SURSA FOTO:
Ziarul Click
memorat
29 Mai 2010, 02:53:55
Răspuns #37

bygy007

  • Mesaje postate: 207
  • Gen: Bărbat
Ca idee nu este aproape nici o diferenta intre un ursus si berea aia, am baut si eu una, numai sticla este de efect, in rest berea e normala, sa vedem reclama filmata la aceasta bere, care este filmata tot intr-un tren :D
memorat
29 Mai 2010, 09:44:55
Răspuns #38

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Ca idee nu este aproape nici o diferenta intre un ursus si berea aia, am baut si eu una, numai sticla este de efect, in rest berea e normala, sa vedem reclama filmata la aceasta bere, care este filmata tot intr-un tren :D
Se pare ca tot Metrorexul a incercat noua bere?
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
30 Mai 2010, 02:53:07
Răspuns #39

bygy007

  • Mesaje postate: 207
  • Gen: Bărbat
memorat