09 Noiembrie 2024, 02:10:50

Autor Subiect: Comunicate de presa, stiri, noutati, perspective privind transportului feroviar  (Citit de 66033 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

19 Septembrie 2010, 13:15:35
Răspuns #140

Adrian Dorofte

  • Vizitator
Tarifele CFR Călători se majorează cu 8%, din data de 20 septembrie 2010
19-09-2010
CFR Călători anunţă că, începând cu data de 20 septembrie 2010, tarifele din transportul feroviar de călători se vor majora cu 8%.
 
Facilităţile de călătorie acordate de CFR Călători până la acest moment se aplică în continuare şi după majorare, menţinându-se principiile de protejare a călătorilor care utilizează frecvent trenurile de persoane, prin continuarea acordării de reduceri de 50% din tariful integral la abonamente pentru navetişti şi de 75% la abonamente pentru elevi şi studenţi.
 
Ultima ajustare tarifară a avut loc la data de 1 septembrie 2007.

www.cfr.ro/calatori



Domnii de la CFR uita cumva ca, incepand cu 1 iulie 2010, s-a produs o noua ajustare tarifara datorata cresterii TVA de la 19% la 24%? Sau asta nu se pune?

In fine, din 20 septembrie, spre exemplu, pe distanta Bucuresti - Brasov, un bilet integral pentru tren rapid la clasa a 2-a va costa 44,17 lei. Da, mai mult decat un bilet la IC clasa a 2-a pe aceeasi distanta inainte de majorarea TVA, care costa 43 lei.

Foarte dragut, nu? Calitatea ramane la aceleasi standarde (ma rog, care standarde?), viteza comerciala medie se duce in jos, preturile "creste", dom'le. Halal economie de piata!  :D
memorat
24 Septembrie 2010, 09:47:01
Răspuns #141

vlaicuandrei

  • Vizitator
Adrian, sa nu iti fie cu suparare ca ma iau de tine, dar te consideri pasionat feroviar da?
Stii bine ca Infrastructura este de vina si nu CFR Calatori. Ca vagoane si locomotive exista (stii asta) dar linii mai greu. Deci este un cerc vicios. Cand Infra mareste taxele (care si asa sunt uriase pentru noi si mari chiar si pentru restul Europei), Calatori-ul care nu este subventionat cat ar trebui in mod normal, logic, mareste tarifele ca sa nu o ia la vale de tot. Pana acum sunt cat de cat pe plus cu incasarile si le mai si ramane ceva (un pic mai mult de o paine, vb aia :D) dupa ce platesc totul (si aici nu ma refer si la datoriile deja existente, ci doar cele la zi).

SI CUM STII CA TOTI SUNT PUSI PE DISTRUGEREA CFR DIN VARFUL TARII PANA LA CEL MAI JOS NIVEL, ce te mira? :-X
memorat
24 Septembrie 2010, 09:55:26
Răspuns #142

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Cred ca o sa punem aripi la locomotive/vagoane si o sa zburam daca infrastructura feroviara va disparea incet incet...
Ieri am avut o discutie cu proful de TM in care dezbateam conditiile de calatorie, pretul biletelor si viitorul CFR-ului.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
24 Septembrie 2010, 09:57:23
Răspuns #143

Adrian Dorofte

  • Vizitator
Adrian, sa nu iti fie cu suparare ca ma iau de tine, dar te consideri pasionat feroviar da?
Stii bine ca Infrastructura este de vina si nu CFR Calatori. Ca vagoane si locomotive exista (stii asta) dar linii mai greu. Deci este un cerc vicios. Cand Infra mareste taxele (care si asa sunt uriase pentru noi si mari chiar si pentru restul Europei), Calatori-ul care nu este subventionat cat ar trebui in mod normal, logic, mareste tarifele ca sa nu o ia la vale de tot. Pana acum sunt cat de cat pe plus cu incasarile si le mai si ramane ceva (un pic mai mult de o paine, vb aia :D) dupa ce platesc totul (si aici nu ma refer si la datoriile deja existente, ci doar cele la zi).

SI CUM STII CA TOTI SUNT PUSI PE DISTRUGEREA CFR DIN VARFUL TARII PANA LA CEL MAI JOS NIVEL, ce te mira? :-X

Ma consider, pe alocuri, mai degraba calator fidel si cu toate acestea profund revoltat decat pasionat feroviar (asta e si o gluma, sper sa fie inteleasa  :D), caci asta e modelul.

Cum vin acasa la Brasov saptamanal, iti dai seama ca sunt zile in care imi vine sa o iau pe jos pe langa tren, pentru ca oricum am certitudinea ca voi ajunge cu siguranta mai repede la destinatie. Singurul lucru care m-a revoltat a fost exprimarea cu ultima ajustare tarifara realizata in 2007. De parca cresterea TVA-ului, economic vorbind, nu a adus cu sine o ajustare tarifara la 1 iulie 2010. Asta a fost singura mea problema cu respectivul comunicat de presa.

Cat despre CFR Infrastructura, care infrastructura, bai nene? :D :D :D
memorat
24 Septembrie 2010, 10:01:49
Răspuns #144

vlaicuandrei

  • Vizitator
Pai la ce oameni sunt in conducere....o sa deraiem cat de curand. Apropo, stiti ca Delfinele (Elodiile) sunt facute cu banii imprumutati de la Raiffeisen Bank? Iar in cazul imposibilitatii platii lor, banca nu ne ia din prima masinile (care erau de altfel ale noastre inainte de modernizare), ne ia un numar de 200 de vagoane ;D toate vagoanele business class si cele pe care scrie EXPRESS :P cu asa o "sabie a lui Damocles" deasupra capului...sa tot traiesti :-X
memorat
24 Septembrie 2010, 10:04:48
Răspuns #145

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Si CFR-ul Marfa se afla in aceeasi situatie, un nr. de vreo 6 sulzere de la Dep. Bucuresti Triaj sunt achizitionate sub imprumut tot de la Raiffeisen Bank!
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
24 Septembrie 2010, 10:07:38
Răspuns #146

vlaicuandrei

  • Vizitator
Si CFR-ul Marfa se afla in aceeasi situatie, un nr. de vreo 6 sulzere de la Dep. Bucuresti Triaj sunt achizitionate sub imprumut tot de la Raiffeisen Bank!
Stai usor stimabile, ca la ei sunt 6, dar noua ne iau si locomotivele si vagoanele, si o sa mai realizam transportul cu Malaxe in cel mai bun caz ::)
Apropo de Malaxe, stiti ca un numar de 3 malaxe seria 700 (clasa 78) sunt la Reloc Craiova. Doua pentru modernizare si unu pe post de model de reasamblare a celor 2 demontate si modenizate. Stau acolo de ceva vreme ca nu mai stiu sa le reasambleze  :D.
memorat
24 Septembrie 2010, 12:36:45
Răspuns #147

p1tz1man

  • Mesaje postate: 79
  • Gen: Bărbat
Podul CFR de la Poiana Campina a fost consolidat

Din programul de reabilitarea si modernizarea tronsonului Bucuresti – Campina, demarat in anii din urma de catre Compania Nationala de Cai Ferate CFR – SA, nu putea sa lipseasca podul CFR de la Poiana Campina. Cu atat mai mult cu cat s-a trecut, de ceva vreme, la modernizarea tronsonului Campina – Predeal. Podul CFR de la Poiana Campina se afla la doar o suta de metri distanta de Gara Campina. La prima vedere, in informatia precedenta s-ar putea crede ca exista o contradictie in termeni, un nonsens, dar nu trebuie uitat ca municipiul Campina este (poate) singurul oras din tara care are gara intr-o alta localitate, chiar daca este invecinata si cu denumire apropiata. Podul pe sub care trece soseaua ce leaga municipiul campinean de centrul comunei Poiana Campina a fost supus unor lucrari de consolidare care au durat doar 40 de zile. Un timp record pentru Romania, mai ales dupa termenele cu care ne-au obisnuit constructorii romani. Insa daca facem precizarea ca lucrarile au fost executate de o firma germana (infrastructura si suprastructura magistralei de cale ferata Bucuresti-Brasov sunt realizate de un consortiu din care fac parte o firma germana si una austriaca), lucrurile nu mai par atat de neobisnuite. Mai bine de o luna, pe sub podul de cale ferata amintit, s-a circulat alternativ pe o singura banda, iar in vederea fluidizarii circulatiei rutiere din zona au fost instalate panouri de avertizare pentru pietoni si semafoare pentru conducatorii auto. Cu toate acestea, la orele de varf (in special, in perioada examenelor pentru admiterea la Scoala de Politie), se formau cozi impresionante de masini, mai ales ca pe ruta respectiva circula numeroase camioane de mare tonaj. Investitia a fost finalizata zilele trecute, iar in prezent, pe sub Podul CFR de la Poiana Campina se circula normal. Ar mai fi de mentionat ca, datorita solutiilor tehnice adoptate, pe magistrala Bucuresti-Brasov, dupa finalizarea tuturor lucrarilor de modernizare, circulatia trenurilor de calatori se va desfasura cu viteze de pana la 160 km/h.


http://www.ziarulprahova.ro/stiri/administratia-locala/77580/podul-cfr-de-la-poiana-campina-a-fost-consolidat
memorat
13 Octombrie 2010, 17:52:18
Răspuns #148

Adrian Dorofte

  • Vizitator
Superofertă la privatizările din România. Guvernul Boc se pregăteşte să vândă CFR Marfă pe un euro

După ce în prima jumătate a acestui an statul a dat afară peste 6.000 de ceferişti, Guvernul reia privatizarea societăţii CFR Marfă, constrâns de lipsa resurselor bugetare. Dacă în 2008, statul ar fi obţinut cel puţin un miliard de euro pe CFR Marfă, în prezent operatorul feroviar ar valora maximum 250 milioane de euro, dacă managementul societăţii ar reduce datoriile de zeci de milioane de euro şi ar continua procedurile de restructurare a personalului. Specialiştii din industria feroviară şi liderii de sindicat spun că procesul de privatizare a societăţii CFR Marfă ar putea dura între 1,5 şi 2 ani. În plină criză şi cu obligaţia de a investi sute de milioane de euro în ecologizarea a zeci de depouri unde se repară lomotive şi vagoane ale CFR Marfă, Ministerul Transporturilor ar putea da şi pe gratis operatorul feroviar.

Chiar dacă şeful Guvernului, Emil Boc, “flutură” privatizarea CFR Marfă, subalternul acestuia, ministrul transporturilor şi infrastructurii, Anca Boagiu, nu se grăbeşte să demareze procedurile de vânzare a operatorului feroviar pentru care, în această perioadă de criză, statul nu va încasa nici un sfert de miliard de euro. “În acest moment, în Europa există mai mulţi operatori feroviari de marfă, aflaţi pe profit, care sunt în diferite proceduri de privatizare. În Germania, Franţa, Bulgaria, Slovacia şi Polonia sunt societăţi feroviare de marfă aflate în diferite proceduri de privatizare. În Germania există un operator feroviar de marfă, care are o cifră de afaceri de circa 500 milioane de euro, aflat în proceduri avansate de privatizare. În această perioadă de criză se vând foarte greu companiile cu datorii cum este CFR Marfă. Operatorul feroviar naţional din România are o grămadă de balast, începând de la cele două nave ferry-boat şi până la cei peste 10.000 de salariaţi care stau în şomaj tehnic de la începutul acestui an”, ne-au declarat specialişti din industria feroviară.

Potrivit acestora, Ministerul Transporturilor are toate şansele să nu vadă nici un ban din privatizarea CFR Marfă. “Există fabricile de reparat locomotive şi vagoane, ale CFR Marfă, modenizate la nivelul anilor 1970-1980. Cel care cumpără CFR Marfă este obligat să investească câteva sute de milioane de euro şi aceste fabrici şi depouri sau să le închidă. Există zeci de terenuri care au situaţie incertă. Până nu se curăţă aceste probleme juridice ale CFR Marfă, nu se poate privatiza operatorul feroviar. Atât timp cât infrastructura feroviară este la pământ, zeci de vagoane şi locomotive sunt imobilizate în toată ţara. CFR Marfă a pierdut peste 50% din nivelul de transport de pe calea ferată. CFR Marfă poate fi privatizată pe un euro pentru un plan de afaceri”, ne-au mai declarat sursele citate.

De ce este confidenţial auditul pentru privatizarea CFR Marfă?

Preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Voicu Sala, ne-a explicat că oficialii Ministerului Transpotrurilor refuză să facă public auditul prinvind privatizarea societăţii CFR Marfă. “Am discutat cu ministrul transporturilor, Anca Boagiu, despre graba cu care fostul ministrul Radu Berceanu a demarat procedurile de privatizare a CFR Marfă. Există un audit pentru privatizarea CFR Marfă, plătit din banii statului. De ce este confidenţial acest document? Există o diferenţă de abordare între ministrul Anca Boagiu şi premierul Emil Boc privind privatizarea CFR Marfă. Fiecare ministru care vine la Transporturi îşi propune privatizarea CFR Marfă”, ne-a spus Voicu Sala. Acesta a precizat că mecanii de locomotivă se opun privatizării CFF Marfă. “Societatea de Marfă este concurată de 28 de operatori agresivi. Avem de recuperat milioane de lei de la CET-uri. Ne vom opune privatizării CFR Marfă”, a adăugat liderul de sindicat din CFR.

Sursa: www.puterea.ro



Sa vanda, dom'le. Tot ce se poate. Sa privatizam tot, exact asa cum stim noi de vreo 20 de ani incoace. Nu zic ca-i rau sa ne vindem, din contra, e chiar bine avand in vedere mocirla in care ne zbatem fara sa intrevedem vreo proxima iesire, dar macar sa ne vindem cui trebuie si cum trebuie. Bineinteles ca asa ceva nu se va intampla niciodata intr-o imitatie de stat in care "alesii neamului" (cum le place fatucilor prompteriste sa exclame) sunt pusi pe capatuiala cam de cand strigam cu totii ca, cica, ne-am eliberat de demonul societatii totalitare. Da, ne-om fi eliberat, insa metehnele latente s-au exacerbat in mod irational. Si daca nu, macar au fost deprinse ulterior. Fiecare a inteles ce-a vrut din gustul libertatii. Cei mai multi n-au inteles nimic...

Ce sa ne mai mire, acu' sincer vorbind? Asta-i tara!

P.S.: Aveti impresia ca se va inhama vreun operator privat feroviar de marfa cu un dram de neuron in creier la un asemenea sport extrem gen preluarea unei relicve care a functionat dintotdeauna in pierdere si ale carei datorii acumulate cu anii ar putea fi sterse printr-o simpla semnatura? Pai, sa n-aveti deloc impresia!
memorat
14 Octombrie 2010, 13:17:06
Răspuns #149

Adrian Dorofte

  • Vizitator
Un articol ceva mai vechi, dar la fel de bun:


CFR Călători, vacă de muls pentru băieţii deştepţi

După ce mai bine de 20 de ani a fost o vacă numai bună de muls pentru toţi politicienii care s-au perindat pe la conducerea Ministerului Transporturilor, CFR Călători se apropie cu paşi repezi de faliment, înregistrând datorii din ce în ce mai mari de la un an la altul.

Gurile rele spun că această falimentare a operatorului feroviar de stat este una dorită de un "grup de interese". Una dintre metodele de risipire a banului public la care au apelat persoanele aflate la cârma Ministerului Transporturilor constă în cumpărarea de vagoane vechi la preţuri cu mult peste cele practicate pe piaţă pentru cele nou-nouţe sau prin modernizarea unor vagoane vechi cu bani mult mai mulţi decât ar fi fost necesar. Toate bune şi frumoase, însă autorităţile nu au ţinut cont de cererea şi oferta din piaţă, multe vagoane fiind neutilizate.

Astfel, câteva firme româneşti, patronate de importanţi oameni de afaceri, au câştigat de-a lungul anilor sute de contracte de achiziţionare de vagoane noi sau modernizarea vagoanelor vechi ale CFR. Patronii firmelor româneşti care desfăşoară activităţi în domeniul feroviar sunt foşti directori sau angajaţi ai companiei.
Fericitele firme câştigătoare de contracte grase, cu bani de la stat, pentru modernizarea vagoanelor CFR sunt Astra Vagoane Călători Arad, Remarul 16 Februarie Cluj, Remar Paşcani, Griviţa, IRVC CFR SIRV Braşov, IRV Călători, SIRV Titu, Astra Vest Bucureşti, Tristar Bucureşti etc.

Cu firmele menţionate mai sus CFR Călători a semnat contracte de sute de milioane de euro în vederea realizării lucrărilor de reparaţii sau modernizare a vagoanelor companiei, precum şi pentru cumpărarea de automotoare sau rame electrice noi sau vechi. Astfel, la licitaţie, autoritatea contractantă nu scrie că vrea să cumpere automotoare second-hand ca să nu se sesizeze anumite instituţii, însă se menţionează că se caută "automotoare adaptate pentru circulaţia pe Căile Ferate Române". Numai cine nu cunoaşte mersul lucrurilor cere clarificări, fără a-şi da seama ce se ascunde în spatele cerinţelor din caietul de sarcini. Astfel, cunoscătorii ştiu că termenul de "automotoare adaptate pentru circulaţia pe Căile Ferate Române" se traduce prin automotoare second-hand.

"Automotoarele diesel care fac obiectul licitaţiei pot fi noi sau second-hand, dar apte şi adaptate pentru circulaţia pe Calea Ferată Română şi având aprobările de circulaţie pe CFR date de AFER. Automotoarele diesel trebuie să îndeplinească cerinţele tehnice prevăzute în Caietul de sarcini publicat pe SEAP. În cazul automotoarelor diesel second-hand, principalele agregate (motor diesel, transmisie hidraulică etc.) vor avea efectuată reparaţia capitală", potrivit clarificărilor postate pe site-ul SEAP, semnat de Liviu Pescăraşu, directorul general al CFR Călători. Mai mult, la dotările tehnice menţionate iniţial în caietul de sarcini se aduc clarificări prin care se menţionează că se acceptă şi "echivalent" al dotărilor cerute.

CFR Călători a pompat bani mulţi către Astra Vagoane Călători Arad (AVCA), societatea lui Valer Blidar, cunoscut ca fiind apropiat al PDL şi sponsor al partidului. Blidar deţine în mod direct 44,91% din acţiuni AVCA şi un pachet de 51% indirect, prin firma Tristar SRL, unde controlează 80% din părţile sociale.

Valer Blidar are o ofertă variată pentru toate oportunităţile de afaceri cu CFR. Astra construieşte vagoane de călători ce pot merge cu 200 de kilometri pe oră, viteză ce poate fi atinsă, probabil, în centrul de Testări Feroviare de la Făurei. CFR Călători cumpără vagoane de la societatea lui Blidar în condiţiile în care pe linia ferată de la noi se circulă cu o viteză medie de 60 km/h, neexistând nici un proiect de infrastructură feroviară pe care trenul să poată circula cu 200 km/h. În prezent, se lucrează la infrastructura feroviară pe ruta Bucureşti - Constanţa şi Bucureşti - Braşov, unde trenul urmează să circule cu o viteză maximă de 160 km/h.

La începutul acestui an, AVCA a încheiat cu CFR Călători un acord-cadru în valoare de un miliard de lei, fără TVA, cu privire la livrarea a 400 de vagoane noi, tip salon InterRegio, în următorii patru ani, potrivit Mediafax. Fondurile vor fi asigurate de la bugetul de stat, cuprind contracte atribuite la un interval de şase luni, şi privesc livrarea a 80 de vagoane de clasa I şi 320 de clasa a II-a. Astra Vagoane a primit în 2008 o comandă de 200 de vagoane pentru care urmează să primească 718 milioane de lei, fără TVA.

Astra Vagoane a asamblat "săgeţile"
Firma lui Blidar este cea care a beneficiat de contracte în valoare de peste 320 de milioane de euro pentru furnizarea de "Săgeţi albastre". Cele 120 de Automotoare Desiro, cunoscute sub denumirea de "Săgeată albastră", au fost cumpărate de la Siemens şi asamblate de AVCA. Tot Astra Vagoane se bucură de finanţare consistentă pentru serviciile de întreţinere a automotoarelor vândute. În timp ce preţul de achiziţie al unui automotor a fost de circa 3 milioane de euro, lucrările de reparaţii şi întreţinere la fiecare 750.000 de kilometri parcurşi se ridică la peste 2 milioane de euro. Un automotor parcurge cei 750.000 km cam în doi ani. Şi cum afacerile cu bani grei de la stat nu sunt suficiente, la începutul lunii iunie a acestui an Valer Blidar a cerut insolvenţa CFR Călători pentru a-şi recupera suma de 33 milioane de lei pe care operatorul feroviar de stat trebuia să-i achite. La scurt timp, şi firma Atelierele Griviţa a cerut insolvenţa CFR Călători, pentru recuperarea unei datorii cam de acelaşi nivel cu cea a Astra Vagoane. Gurile rele spun că în spatele Atelierelor Griviţa este tot Valer Blidar, care urmăreşte să pună mâna pe CFR Gevaro, care se ocupă cu exploatarea vagoanelor de dormit, cuşetă, restaurante şi bar ale CFR.

Sursa: www.jurnalul.ro



Pe principiul "procedura de licitatie se organizeaza joi, castigatorii se stiu de marti". Oricum, nu-i intreaba nimeni cum fac achizitiile de material rulant sau de orice altceva in genere, avand in vedere ca la ANRMAP (Autoritatea Nationala de Reglementare si Monitorizare a Achizitiilor Publice) taie si spanzura madam Cristina Traila (cu o pregatire intelectual-profesionala mai mult decat indoielnica, conform "gurilor rele"), pedelista de frunte de la sectoru' 5. Cat despre SEAP (Sistemul Electronic de Achizitii Publice), e mai mult decat perfectibil. Intr-un stat normal, principial vorbind, un asemenea sistem este unul foarte inteligent gandit, a carui modalitate de functionare este solid pusa la punct si perfectata, asigurand astfel echitate si securitate pentru partile participante la licitatii, indiferent de procedura utilizata. In Romanica, SEAP poate fi foarte usor hacker-it (de fapt, de-asta a fost creat, printre altele). Si oricum sunt extrem de putini ce-i care ii deprind si ii inteleg pe deplin principiile de functionare.

E bine ca punem in circulatie vagoane noi. E bine rau. Dar pe ce dracu' sa circule? Pe o infrastructura aflata aproape in moarte clinica?

Asta-i tara...

P.S.: Imi plac mult de tot toti baietii astia abonati pe la toate licitatiile cu schepsis. Cum castiga ei tot timpul, dom'le. Pe merit, caci nu-i putem banui de vreun interes, pe ici pe colo...
memorat
21 Octombrie 2010, 15:23:47
Răspuns #150

Adrian Dorofte

  • Vizitator
Din ciclul "Dorel loveste din nou...PROST", primim pe adresa redactiei urmatoarea stire imbucuratoare:



Traficul feroviar este oprit pe Valea Prahovei. Şapte trenuri staţionează în staţii adiacente

Defecţiunea tehnică a fost provocată de un utilaj greu care desfăşura lucrări pe şantierul de reabilitare şi care, în urma unei manevre greşite, a lovit şi inclinat un stâlp de înaltă tensiune.


Circulaţia feroviară pe Valea Prahovei a fost oprită, joi dimineaţă, la ora 08:30, între staţiile Valea Largă şi Predeal din cauza unei defecţiuni la un stâlp al liniei de contact.

"Defecţiunea tehnică a fost provocată de un utilaj greu care desfăşura lucrări pe şantierul de reabilitare şi care, în urma unei manevre greşite, a lovit şi inclinat un stâlp de înaltă tensiune", spun reprezentanţii CFR Infrastructură.

Astfel, până la remediere, sunt oprite în staţii adiacente sau în linie curentă trenurile P 3001 (circulă pe relaţia Bucureşti - Braşov) staţionează în linie curentă, între Comarnic şi Valea Largă, de la ora 08.19, P 3002 (circulă pe relaţia Braşov - Bucureşti) staţionează în Sinaia de la ora 08.27, Acc 1745 (circulă pe relaţia Bucureşti - Satu Mare) staţioneză în linie curentă, între Câmpina şi Comarnic, de la ora 08.36, R 473-2 (circulă pe relaţia Curtici - Bucureşti) staţionează în Buşteni de la ora 09.16, P 3024 (circulă pe relaţia Braşov - Ploieşti Sud) staţionează în Azuga de la ora 09.16, R 831 (circulă pe relaţia Bucureşti - Braşov) staţionează în Câmpina de la ora 09.36 şi R 826 (circulă pe relaţia Braşov - Cluj Napoca - Bucureşti) staţionează în Timişu de Sus de la ora 09.52.

www.realitatea.net



Fain asa, nu? Dupa ce ca se circula ca un cuc fara erectie (ca sa nu zic ca o P**A BLEAGA), se mai intampla si asemenea accidente, care, mai mult ca sigur, ar fi putut fi evitate, daca s-ar fi masurat de doua ori si s-ar fi taiat o data. Si bine.

Comentariul unuia dintre calatori, la stirea respectiva, e foarte graitor:

<<  In rapidul 826 am fost si eu, NU inteleg de ce la Brasov cand am cumparat biletul era ora 9:00 nu am fost anuntat de aceasta problema, a trebuit sa fac 3 h pana la Busteni unde m-am dat jos si am plecat spre buc cu "ia-ma nene"! Chiar suntem prostii (printre altii) si ai CFR-lui. o lucrare care trebuia sa fie gata se va lucra inca xxxx ani. CHIAR NU V-ATI SATURAT SA FURATI SI SA VA BATETI JOC DE NOI !?!? >>

ALOOOO, " PIARU' " de la CFR!!!! Aveti ceva scuze oficiale in program, BAETZI? Neee, bineinteles ca nu!!!! >:(
memorat
26 Octombrie 2010, 19:46:36
Răspuns #151

Adrian Dorofte

  • Vizitator
I-auzi! Mai sa fie, nu ma asteptam... >:(



Traficul feroviar a fost oprit pe Valea Prahovei

Circulaţia feroviară pe Valea Prahovei a fost oprită marţi după-amiază din cauza unei defecţiuni tehnice la locomotiva unui tren de marfă, care aparţine unui operator feroviar privat.

În urma incidentului, şapte trenuri care au circulat marţi prin Valea Prahovei vor ajunge la destinaţie cu întârziere:

- trenul R 347-2 care circulă pe relaţia Curtici - Bucureşti a staţionat în Sinaia de la ora 13.00
- trenul P 3004 care circulă pe relaţia Braşov - Bucureşti a staţionat în Buşteni de la ora 13.42
- trenul IC 531 care circulă pe relaţia Bucureşti - Oradea a staţionat în Câmpina de la ora 14.02
- trenul R 832 care circulă pe relaţia Braşov - Bucureşti a staţionat în Azuga de la ora 14.50
- trenul P 3006 care circulă pe relaÅ£ia BraÅŸov - BucureÅŸti a staÅ£ionat în  Predeal de la ora 15.12
- trenul P 3005 care circulă pe relaţia Bucureşti - Braşov a staţionat în Buda de la ora 15.34
- trenul R 346-1 care circulă pe relaţia Bucureşti - Curtici a staţionat în Câmpina de la ora 16.20

www.realitatea.net
memorat
04 Noiembrie 2010, 17:13:14
Răspuns #152

Adrian Dorofte

  • Vizitator
Modificări în circulaţia trenurilor de călători în trafic internaţional
04-11-2010

În conformitate cu avizarea căilor ferate turce TCDD, CFR Călători informează că în perioada 07 - 12 noiembrie 2010 vor avea loc lucrări la infrastructura feroviară între staţiile Cerkezkoy – Istanbul, fiind afectată circulaţia următoarelor trenuri:

1. trenul 463/465/491/81031, cu plecare din Bucureşti Nord în datele de 07, 08, 09, 10, 11 noiembrie 2010 va circula numai pe relaţia Bucureşti Nord – Cerkezköy (este anulat pe relaţia Cerkezköy – Istanbul). Între staţiile Cerkezköy – Istanbul se va efectua transbordarea călătorilor cu autobuzele.

2. trenul 81032/492/464/462 cu sosire BucureÅŸti Nord în datele de 08, 09, 10, 11, 12 noiembrie 2010 va circula numai pe relaÅ£ia Cerkezköy - BucureÅŸti Nord (este anulat pe relaÅ£ia Istanbul –Cerkezköy). ÃŽntre staÅ£iile Istanbul - Cerkezköy se va efectua transbordarea călătorilor cu autobuzele.

CFR Călători recomandă pasagerilor ca înainte de efectuarea călătoriei să solicite informaţii despre circulaţia trenurilor în staţiile CFR din Bucureşti şi din ţară, la numărul de telefon 021/9521.

www.cfr.ro/calatori
memorat
08 Noiembrie 2010, 16:56:25
Răspuns #153

Adrian Dorofte

  • Vizitator
Zece trenuri de pe ruta Bucureşti - Craiova, întârziate în urma unui furt de cablu

Zece trenuri de călători de pe ruta Bucureşti - Craiova au avut întârzieri, luni, din cauza unui furt de cablu. Între staţiile Grădinari şi Chaijna au fost furaţi aproximativ patru metri de cablu de la instalaţia de alimentare cu energie electrică, au anunţat reprezentanţii companiei CFR, citaţi de Mediafax.


Astfel, trenul Rapid 361/2, care circulă pe relaţia Stamora Moraviţa - Bucureşti Nord, a ajuns la destinaţie cu 176 de minute întârziere, Acceleratul 1822 Arad - Bucureşti Nord - Constanţa a ajuns în Gara de Nord cu 169 de minute întârziere, iar Acceleratul 1698 Roşiori Nord - Bucureşti Nord a avut 141 de minute întârziere.

Echipele de intervenţie înlocuiesc în prezent cablul furat, astfel încât circulaţia trenurilor să fie reluată în condiţii normale.

Lista trenurilor cu întârzieri:

- trenul Rapid 361/2, care circulă pe relaţia Stamora Moraviţa - Bucureşti Nord

- Acceleratul 1822 Arad - Bucureşti Nord - Constanţa

- Acceleratul 1698 RoÅŸiori Nord - BucureÅŸti Nord

- Rapidul 696 TimiÅŸoara Nord - BucureÅŸti Nord

- Personalul 9342 Giurgiu - BucureÅŸti Nord

- Rapidul 794 Craiova - BucureÅŸti Nord

- Personalul 9302 Caracal - BucureÅŸti Nord

- Personalul 9001 BucureÅŸti Nord - Craiova

- Intercity-ul 591 BucureÅŸti Nord - TimiÅŸoara

- Rapidul 791 BucureÅŸti Nord - Drobeta Turnu Severin

www.antena3.ro
memorat
12 Noiembrie 2010, 14:55:10
Răspuns #154

p1tz1man

  • Mesaje postate: 79
  • Gen: Bărbat
Dupa trei ani de la intreruperea circulatiei feroviare, Slanicul ar putea fi repus pe... sine in 2011

Altadata statiune recunoscuta la nivel european, in principal, datorita salinei, orasul Slanic este, de mai bine de trei ani, blocat la un capat de pod. Miile de turisti care umpleau localitatea, in special vara, pentru a gasi sub arsita sezonului cald racoarea vindecatoare din strafundurile minelor de sare, au ajuns doar o amintire in memoria colectiva a localnicilor.

Refacerea podului de cale ferata de la Prajani, afectat in urma cu aproape trei ani de inundatiile care au avut loc in zona Slanicului este asteptata de o lunga perioada de timp de locuitorii acestui oras si, potrivit primarului Danelus Costea, se apropie de concretizare.
In vara acestui an, un licar de speranta a aparut printre navetistii care se inghesuie in microbuze pentru a ajunge la locurile lor de munca, de pe valea inferioara a Slanicului. Bucati dintr-un pod dezafectat de prin zona Moldovei au fost aduse si depozitate in imediata apropiere a caii ferate, iar podul mancat de rugina de la Prajani a inceput sa fie demontat. Oamenii au intrat in panica, insa, cand tablierele podului ce urma sa fie instalat au inceput sa fie incarcate in camioane, unul cate unul. Primarul orasului Slanic, Danelus Costea, ne-a declarat, ieri, ca din cauza unor inconveniente de ordin tehnic, podul CFR care va fi instalat la intrarea in oras va fi asamblat aproape integral la Craiova, urmand ca, in primavara anului viitor, acesta sa fie deja montat. "Pana cand noul pod va fi gata se va lucra la fundatie, si se spera ca trenurile sa inceapa sa circule, din nou, pana la Gara Slanic, cel mai tarziu in vara anului 2011", a precizat primarul orasului Slanic.
Unul dintre sustinatorii reluarii circulatiei pe calea ferata Buda-Slanic pana la statia terminus, prin refacerea podului de la kilometrul 30+370, a fost si ramane senatorul PSD de Prahova Iulian Badescu, cel care reprezinta in Parlamentul Romaniei si locuitorii de pe Valea Slanicului. Acesta a purtat o corespondenta neintrerupta, timp de doi ani, cu reprezentantii Ministerului Transporturilor, carora le-a cerut sa aiba in vedere alocarea de fonduri pentru repararea podului situat la intrarea in Slanic.
Reluarea circulatiei – care a afectat in mare masura activitatea economica a orasului prahovean – ar putea sa dea un nou impuls dezvoltarii Slanicului, localitate care are un potential turistic inca nevalorificat in intregime.

http://www.ziarulprahova.ro/stiri/administratia-locala/80404/dupa-trei-ani-de-la-intreruperea-circulatiei-feroviare-slanicul-ar-putea-fi-repus-pe-sine-in-2011
memorat
12 Noiembrie 2010, 22:47:25
Răspuns #155

Adrian Dorofte

  • Vizitator
Achiziţionarea anticipată a biletelor CFR în perioada trecerii la planul de mers de tren 2010/2011
12-11-2010

CFR Călători anunţă publicul călător că, începând din data de 12 decembrie 2010 se va trece la noul plan de mers de tren 2010/2011.

ÃŽn vederea corelării bazei de date cu oferta din noul mers al trenurilor, biletele pentru trenurile care vor circula în perioada 10 – 18 decembrie 2010 vor fi disponibile la vânzare începând din 19 noiembrie 2010, perioada de vânzare cu anticipaÅ£ie fiind redusă de la 30 până la 22 de zile.  

Pentru evitarea alegerii eronate a rutelor compuse din trenuri cu circulaţie pe mersul actual şi cel valabil din 12 decembrie 2010, la trenurile cu plecare din staţia de formare în data de 11.12.2010 nu se vor putea cumpăra legitimaţii prin sistemul de vânzare Bilete CFR online, automatele de bilete aflate în staţii sau aparţinând distribuitorilor autorizaţi. Pentru aceste trenuri, călătorii pot achiziţiona legitimaţii de călătorie de la casele de bilete ale staţiilor sau agenţiilor de voiaj.

Ne cerem scuze şi vă mulţumim pentru înţelegere.

Înainte de efectuarea călătoriei, rugăm pasagerii să solicite informaţii despre circulaţia trenurilor în staţiile CFR, la numărul de telefon 021/9521.

www.cfr.ro/calatori
memorat
16 Noiembrie 2010, 18:29:59
Răspuns #156

Adrian Dorofte

  • Vizitator
Reluarea traficului feroviar pe secţia Ghimeş – Lunca de Mijloc
16-11-2010

CFR Călători vă informează că, urmare a redeschiderii traficului feroviar între staţiile Ghimeş - Lunca de Mijloc de pe secţia de circulaţie Adjud – Ghimeş – Siculeni, circulaţia trenurilor de călători va fi adaptată începând de astăzi, 16 noiembrie 2010, la noile condiţii de trafic, astfel:
 
Trenurile de rang îşi reiau programul normal de circulaţie:
-       trenul accelerat 1751/1751-2, începând cu data de 16/17 noiembrie 2010, în relaÅ£ia BraÅŸov – Suceava.
-       trenul accelerat 1665-2/1665 (ramura de la tren 1751/-2), începand cu data de 17 noiembrie 2010, în relaÅ£ia Adjud – IaÅŸi.
-       trenul accelerat 1752/1752-1, începând cu data de 17 noiembrie 2010, în relaÅ£ia Suceava – BraÅŸov.
-       trenul accelerat 1664/1664-1, (ramura pentru tren 1752/-1), începând cu data de 17 noiembrie 2010, în relaÅ£ia IaÅŸi – Adjud.
-       trenul accelerat 1972/1972-1, începând cu data de 17 noiembrie 2010, în relaÅ£ia GalaÅ£i – Târgu MureÅŸ.
-       trenul accelerat 1551/1551-2, (ramura pentru tren 1972/-1), începand cu data de 17 noiembrie 2010, în relaÅ£ia IaÅŸi – Adjud.
-       trenul accelerat 1973-2/1973, începând cu data de 18 noiembrie 2010, în relaÅ£ia Târgu MureÅŸ – GalaÅ£i.
-       trenul accelerat 1552-1/1552 (ramura de la tren 1973/-2), începând cu data de 18 noiembrie 2010, în relaÅ£ia Adjud – IaÅŸi.
 
Trenurile de persoane îşi vor modifica programul de circulaţie, începând cu data de 16.11.2010
-       trenurile personale: 5202/5202-1, 5203/5203-2, 5204/5204-1 ÅŸi 5205/5205-2 îşi reiau circulaÅ£ia în relaÅ£ia MărăşeÅŸti – Miercurea Ciuc ÅŸi retur.
-       trenurile personale 5223/5223-2 ÅŸi 5224/5224-1 îşi reiau circulaÅ£ia în relaÅ£ia Miercurea Ciuc - ComăneÅŸti ÅŸi retur.
-       trenurile personale: 19400, 19412, 19411, 19402, 19403, 19404, 19405, 19407 sunt anulate în relaÅ£ia Miercurea Ciuc – Lunca de Mijloc ÅŸi retur.
 
Rugăm călătorii ca înainte de efectuarea călătoriei să solicite informaţii despre circulaţia trenurilor în staţiile CFR, la numărul de telefon 021/9521.

www.cfr.ro/calatori
memorat
04 Iunie 2011, 11:07:50
Răspuns #157

Esemina

  • Vizitator
Trafic feroviar blocat pe ruta Suceava-Vatra Dornei


Traficul feroviar este blocat, la această oră, în judeţul Suceava, pe ruta Suceava-Vatra Dornei, după ce un camion s-a răsturnat peste calea ferată.

Traficul feroviar între Moldova şi Ardeal este blocat, la această oră, după ce o betonieră s-a răsturnat pe şine.

Potrivit primelor informaţii, se pare că şoferul betonierei a pierdut controlul maşinii şi s-a răsturnat.

La această oră, acceleratul care circula pe ruta Iaşi-Vatra Dornei a fost oprit în staţia Burduşeni, sute de pasageri aşteptând să se reia traficul.

În prezent, la faţa locului se află mai multe echipe de poliţişti şi pompieri care încearcă să mute betoniera de pe şine. Acţiunea este dificilă însă, şi asta deoarece betoniera este încărcată.
memorat
08 Iunie 2011, 23:01:44
Răspuns #158

Upz

  • Mesaje postate: 114
  • Gen: Bărbat
CFR Calatori va moderniza 45 de locomotive electrice

  CFR Calatori vrea sa modernizeze 45 de locomotive electrice si sa cumpere piese de schimb pentru automotoarele Desiro de tipul Sageata Albastra.

 Valoarea estimativa totala a contractelor este de 177,82 milioane lei, fara TVA.

  Licitatia pentru modernizarea locomotivelor vizeaza incheierea unui contract cadru pe o perioada de patru ani prin care sa modernizeze minim o locomotiva (3,9 milioane lei, fara TVA) si maxim 45 de unitati (175,5 milioane lei, fara TVA).

  Contractul este finantat de la bugetul de stat, iar criteriul de atribuire este pretul cel mai mic.

  Investitorii interesati pot depune oferte pana la 23 iunie, data la care vor fi deschise.

  Contractul pentru achizitia de piese de schimb are o valoare estimativa de 2,32 milioane lei, fara TVA, este finantat din surse proprii si are o durata de sase luni.

   Contractul va fi atribuit dupa criteriul pretul cel mai mic.

www.wall-street.ro
memorat
08 Iunie 2011, 23:10:02
Răspuns #159

costi

  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 2076
  • Gen: Bărbat
    • http://ontherail.at.ua/
Poate modernizeaza 45-urile care stau in BC moarte de destul timp. ;D

memorat