13 Decembrie 2024, 04:07:30

Autor Subiect: Comunicate de presa, stiri, noutati, perspective privind transportului feroviar  (Citit de 67201 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

29 Aprilie 2012, 01:36:49
Răspuns #180

Shinkasen

  • Mesaje postate: 45
"Acolo unde toti gandesc la fel, nimeni nu gandeste prea mult."
"Cea mai mare glorie nu o dobandesti atunci cand nu esti doborat niciodata, ci atunci cand te ridici dupa fiecare cazatura."
memorat
01 Iunie 2012, 01:29:22
Răspuns #181

Esemina

  • Vizitator
Trei adolescenţi din Craiova, ELECTROCUTAŢI după ce au urcat pe un tren

Trei adolescenţi din Craiova au fost electrocutaţi, joi seară, după ce s-au urcat pe un vagon staţionat în Gara Craiova, la ora transmiterii acestei ştiri aceştia fiind transportaţi la spital, unul dintre ei în stare mai gravă, informează Mediafax.

Potrivit medicului Cristina Guţă, cei trei au fost preluaţi de echipajele de urgenţă şi duşi la Unitatea de Primiri Urgenţe a Spitalului Judeţean de Urgenţă din Craiova.

"Am preluat trei victime, este vorba despre trei adolescenţi care s-au urcat pe un vagon şi s-au electrocutat. Unul dintre ei are arsuri pe jumătate din suprafaţa corpului, al doilea are arsuri oculare, iar cel de-al treilea a suferit arsuri minore. Cu toţii vor fi investigaţi la Spitalul de Urgenţă Craiova. Din punctul nostru de vedere nu le este pusă viaţa în pericol, mai grav este cel care are arsuri pe jumătate din suprafaţa corpului pentru că starea lui se poate schimba dintr-un moment în altul", a spus Cristina Guţă.

La faţa locului, au ajuns şi poliţiştii de la IPJ Dolj, aceştia începând cercetările pentru a afla cu exactitate cum s-a întâmplat incidentul şi ce căutau adolescenţii pe vagonul respectiv.

SURSA:Realitatea.net



memorat
04 Septembrie 2012, 19:29:56
Răspuns #182

mihaiatanasie

  • Mesaje postate: 2605
  • Gen: Bărbat
memorat
27 Septembrie 2012, 16:27:04
Răspuns #183

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Gara de Nord din București se transformă într-o grădină franceză| FOTO

Un artist francez care a lucrat și la grupul Hermes a transformat Gara de Nord într-o adevărată grădină franceză, cu ajutorul creațiilor sale.
Specializat în arta tradițională a împletiturilor, artistul Laurent Weiss a creat un complex de instalație efemeră din răchită și crengi fixate pe sol, care vor schimba imagina Gării de Nord în perioada 27 septembrie-7 octombrie. Totul se desfășoară în cadrul proiectului Artă și Peisaj al Institutului Francez din București și este coordonat de peisagistul Nicolas Triboi.

Ediția de anul acesta se desfășoară în trei locuri din București : curtea Institutului Francez (Dacia 77), Piața Verona (lângă Biserica Anglicană) și Gara de Nord. Tema este denumită sugestiv „Strigătul Peisajului” și propune o reinventare a peisajelor prin sonoritate, fie că este vorba de sunetele specifice unor piețe urbane sau ale unor păduri.
Ediția a treia propune și o seară de dezbatere pe această temă, la care va paticipa și artista Maria Balabaș. Evenimentul va avea loc, în această seară, la sala Elvire Popesco a Institutului Francez. Seara se va încheia cu proiecția filmului Pădurea Mogari, de Kavase Naomi, premiat la Cannes, în 2007.


http://www.evz.ro/detalii/stiri/Gara-de-Nord-din-Bucureti-se-transform-ntr-o-grdin-francez-FOTO-1002831.html
memorat
04 Octombrie 2012, 15:34:31
Răspuns #184

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Astra Vagoane e gata să trimită primele vagoane în Brazilia. Vezi cum arată


Astra Vagoane Călători,cel mai mare jucător intern pe piața producătorilor de vagoane de cale ferată și tramvaie, face ultimele pregătiri pentru a putea expedia primele vagoane de călători în Brazilia. Industriaşul a câştigat un contract de 100 milioane de euro cu Vale, una dintre cele mai mari companii din lume.


Astra Vagoane Călători, deţinută de omul de afaceri Valer Blidar, se pregăteşte să onoreze primele comenzi din partea gigantului Vale, compania cu sediul la Rio de Janeiro, una dintre cele mai mari companii din lume, cu activităţi în siderurgie, energie, producţie de oţel, minerit şi logistică. Astra a câştigat în urma unei licitaţii un contract în valoare de 100 de milioane de euro, urmând să livreze companiei braziliene aproximativ 100 de vagoane de călători, într-o perioadă de doi ani şi jumătate.

Primele 11 vagoane destinate Braziliei sunt aproape gata. "Primele 11 vagoane vor fi recepţionate luna viitoare, urmând ca expedierea (către Brazilia n.red) să se facă în decembrie", a declarat pentru ECONOMICA.NET Valer Blidar, patronul Astra Vagoane. Potrivit acestuia, compania va livra al doilea transport, format din 28 de vagoane, în luna aprilie a anului viitor.

Din cele 100 de vagoane, 96 sunt de călători, 2 sunt vagoane generator şi alte 2 sunt vagoane poştale. Vagoanele de călători au o capacitate de 96 de locuri la clasa a doua şi 74 la clasa 1.
Vagoanele Astra vor transporta călători pe o lungime de 1.200 de km în regiunea de Nord-Est a ţării sud-americane pe o cale ferată care face legătura între ţărmul atlantic şi bazinul Amazonian.

Am pierdut alte contracte în faţa chinezilor

Blidar nu se mulţumeşte însă cu contractul cu Vale, care îi va asigura un venit considerabil timp de doi ani şi jumătate. Omul de afaceri caută şi alte contracte în America de Sud. "Noi avem om în zonă, în America de Sud, care tatonează terenul acolo, discută. O să vedem ce se va întâmpla pentru că un contract se obţine foarte greu", ne-a mai declarat Blidar.

Patronul Astra Vagoane dorea un contract şi în Malaysia, dar business-ul a căzut. "În Malaysia nu am reuşit pentru că s-au dus chinezii, inclusiv cu finanţare. Statul chinez sprijină firmele în domeniul acesta, astfel că au mai multe şanse deşi produsul lor e mult inferior", ne-a explicat Blidar.

Cum a obţinut contractul din Brazilia

În ceea ce priveşte contractul cu Vale, Blidar spunea la vremea participării la licitaţie, că obţinerea contractului a fost un demers destul de dificil. Mai ales că a avut nevoie de o scrisoare de garanţie bancară, pe care a obţinut-o, într-un final, de la EximBank. "Am fost la patru, cinci bănci locale şi niciuna nu mi-a dat această scrisoare ce acoperea 30% din valoarea contractului. Condiţiile impuse de aceste bănci, pe care nu vreau să le numesc, erau imposibil de îndeplinit, în schimb la EximBank am găsit ajutorul de care aveam nevoie", declara în luna februarie Valer Blidar.
Mai rău ca în Congo

Blidar mai speră să vândă din vagoanele produse la Arad şi către CFR Călători, dar pe termen scurt proiectul pare puţin realizabil. "Noi sperăm că se va trezi şi CFR să facă investiţii, pentru că foarte puţine vagoane de-ale lor corespund normelor europene. Majoritatea sunt vechi de 50-70 de ani. În 2012 însă nu am avut repartiţii pentru investiţii în calea ferată. Suntem singura ţară din lume care nu a repartizat bani pentru investiţii în calea ferată. Până şi în Congo se fac astfel de investiţii", a mai spus Blidar.

Grupul Vale, este un conglomerat de companii cu sediul central în Brazilia și se situează pe locul doi în lume în sectorul mineritului. Prezent în 38 de țări, de pe cinci continente, gigantul are la momentul actual peste 126.000 de angajați proprii și încă 50.000 care sunt implicați în proiectele companiei.

Compania Astra Vagoane Călători Arad este cel mai mare jucător intern pe piața producătorilor de vagoane de cale ferată și tramvaie pentru călători din România, fiind principalul furnizor al CFR Călători.



http://www.economica.net/astra-vagoane-e-gata-sa-trimita-primele-vagoane-in-brazilia-vezi-cum-arata-pt-campanie_35199.html

memorat
09 Octombrie 2012, 15:26:50
Răspuns #185

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Trenul urban de pe Centura Feroviară București, așteptat cu gări în paragină și câini vagabonzi


CFR călători ar fi investit deja 234.000 de euro în centura feroviară a Bucureștiului. Totuși, gările sunt încă într-o stare deplorabilă.
Reprezentanții companiei, citați de Realitatea tv, susțin că se așteaptă ca zilnic trenul urban să fie folosit de 2.000-3.000 de călători. Trenul ar urma să lege Gara de Nord de Gara Progresu, pentru ca apoi să ajungă și la Jilava. Gările, însă, se află în același stadiu de degradare ca și până acum, în ciuda investițiilor de care vorbesc reprezentanții CFR: instalațiile sanitare nu sunt legate la canalizare, mobilierul a rămas același dinainte de 1989, iar câinii vagabonzi și-au găsit adăpost în construcții.

Din totalul de centură feroviară a Bucureștiului, ce are o lungime de 72 de kilometri, va fi utilizată doar jumătate.
În prezent, doar trenurile de marfă folosesc centura.

Proiectul centurii feroviare a Capitalei este dezvoltat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) şi vizează realizarea unor puncte intermodale şi de transfer de călători între operatorii CFR Călători, Metrorex şi Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB).

Stații pentru marfă

Situația nu s-a schimbat foarte mult în ultima jumătate de an: "E aproape finalizată. S-au realizat lucrările la calea ferată şi la liniile electrice, iar acum se lucrează îndeosebi la staţii. Centura feroviară va putea fi deschisă începnd din acest an, dar etapizat. Vom pune în funcţiune la început staţiile care favorizează transportul de călători. Pe viitor avem în vedere şi amenajarea unor parcări în zona staţiilor", preciza pentru B365.ro, Adrian Criţ, Directorul Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti,în luna aprilie.

Astfel, staţiile sunt principalele impedimente pentru inaugurarea integrală a centurii. "Multe staţii de pe traseul centurii au fost construite pentru transportul de marfă, şi astfel nu corespund pentru transportul de călători. În multe cazuri, ele nu se leagă de reţeaua rutieră. Vor fi necesare investiţii mai mari în cazul acestora", a explicat Adrian Criţ.

În staţiile Pantelimon,Voluntari, Otopeni, Bucureşti Vest, Vârteju, Mogoşoaia, Jilava, Bucureşti Progresu, Berceni, Popeşti Leordeni, Bucureşti Sud - gr. Tehnica se vor desfăşura lucrări de reparaţii interioare şi exterioare la clădiri. Termenul estimat de finalizare a lucrărilor este anul 2012, iar costurile estimate pentru aceste lucrări sunt de 1.241.200 lei", se arată intr-o notă a CFR. În plus, potrivit companiei, în strategia CFR SA pentru perioada 2012-2020 sunt prevăzute lucrări de modernizare a reţelei de cale ferată în zona Bucuresti şi de dezvoltare a reţelei existente pentru transportul de călători în zona metropolitană.

Potrivit acestei strategii, se vor moderniza tronsoanele aflate între staţiile c.f. Chitila, Mogosoaia, Otopeni, Voluntari, Bucuresti Sud, Berceni, Jilava, Varteju, Bucuresti Vest, Chiajna, Chitila. Se va reabilita sectorul Bucureşti Sud Grupa Calatori (fost Titan Sud) - Titan si racordarile acesteia cu linia de cale ferată de centură, precum şi tronsonul Jilava-Bucuresti Progresu, care urmează a fi racordat la calea ferată de centură.

"Centura feroviară a Capitalei va fi conectată prin mijloace de transport rutier la staţiile RATB şi la metrou. Urmează să stabilim dacă aceste legături vor fi realizate prin intermediul mijloacelor de transport RATB sau cu operatorii privaţi", a mai precizat directorul Autorităţii Metropolitane de Transport.

O călătorie cu trenul urban va costa doi lei.


http://b365.realitatea.net/trenul-urban-de-pe-centura-feroviara-bucure-ti-a-teptat-cu-gari-in-paragina-i-caini-vagabonzi_183523.html
memorat
20 Octombrie 2012, 18:13:39
Răspuns #186

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Ești prins fără bilet în tren și nu plătești amenda? Vei presta muncă în folosul comunității


Călătorii care nu-şi plătesc amenda după ce au fost prinşi în tren fără bilet ar putea ajunge să planteze panseluţe sau să curăţe străzile. Potrivit unui proiect al Ministerului Transporturilor, călătorii fără bilet pot fi obligaţi să presteze muncă în folosul comunităţii.
Proiectul de lege, postat pe site-ul Ministerului Transporturilor, prevede că, în cazul în care nu a achitat amenda contravenţională în termen de 30 zile, contravenientul poate fi obligat de o instanţă judecătorească la efectuarea unei munci în folosul comunităţii până la concurenţa valorii amenzii contravenţionale, anunță RTV.

"În cazul în care contravenientul nu a achitat amenda în termen de 30 de zile de la rămânerea definitivă a sancţiunii şi nu există posibilitatea executării silite, organul administraţiei publice locale va sesiza instanţa de judecată pe a cărei rază teritorială se află domiciliul fiscal al contravenientului, în vederea înlocuirii amenzii cu sancţiunea obligării contravenientului la prestarea unei activităţi în folosul comunităţii, ţinându-se seama de partea din amendă care a fost achitată", este propunerea Ministerului Transportului de amendare a Ordonanţei nr.2 din 2001 privind regimul juridic al contravenţiilor.

Proiectul de lege urmează să fie depus la Parlament pentru dezbatere şi adoptare. În prezent, amenzile pentru cei care călătoresc fără bilet ajung și la 400 de lei.


http://b365.realitatea.net/e-ti-prins-fara-bilet-in-tren-i-nu-plate-ti-amenda-vei-presta-munca-in-folosul-comunita-ii_183922.html



Hahaha...ne vor pune sa dam cu matura sau sa stergem cu mopul vagoanele !!!
memorat
02 Decembrie 2012, 15:04:40
Răspuns #187

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
În luna cadourilor, CFR Călători şi MasterCard reduc cu 15% biletele de tren cumpărate online


CFR Călători şi MasterCard anunţă o nouă campanie promoţională din seria „Amintiri frumoase cu trenul, fără timp pierdut la coadă”, care va avea loc în perioada 1-31 decembrie 2012. Pe parcursul ultimei luni din an, biletele cumpărate online şi plătite cu un card MasterCard sau Maestro sunt cu 15% mai ieftine. Reducerea se aplică la preţul de vânzare de la casa de bilete, 5% fiind acordată de CFR Călători, iar 10% de MasterCard.
Pentru a accesa oferta promoţională, posesorii unui card MasterCard sau Maestro trebuie să intre pe site-ul www.cfrcalatori.ro, la secţiunea „Cumpărare bilete” şi să-şi înregistreze un cont. După ce au completat toate datele necesare, aceştia aleg destinaţia şi confirmă plata cu cardul prin serviciul E-Commerce oferit de Raiffeisen Bank. La final, clientul primeşte pe e-mail varianta electronică a biletului, care nu este obligatoriu de tipărit, pentru că identificarea în tren are loc pe baza ID-ului de bilet sau a buletinului de identitate.
“Cumpărarea online a biletului de tren este deja obișnuiță în rândul unui segment tot mai mare de pasageri. Este o variantă simplă și rapidă – la îndemâna oricui are conexiune la internet- cu atât mai utilă în contextul perioadei de sărbători. Pe lângă facilitatea de a-l cumpăra online, clienții noștri beneficiază de o reducere substanțială. Iată o invitație a CFR Călători pentru a utiliza trenul la plecarea în vacanță!”, a afirmat Ștefan ROȘEANU, Director General S.N.T.F.C. “CFR Călători” – S.A.
Serviciul Bilete CFR online/e-commerce este oferit de CFR Călători şi Raiffeisen Bank. Pe site-ul www.cfrcalatori.ro, toţi cei interesaţi pot găsi mai multe informaţii despre utilizarea sa şi despre oferta lunii decembrie, valabilă pentru cardurile MasterCard şi Maestro.


http://portal.ro-trans.net/in-luna-cadourilor-cfr-calatori-si-mastercard-reduc-cu-15-biletele-de-tren-cumparate-online/
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
02 Decembrie 2012, 15:11:19
Răspuns #188

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Modificări în circulaţia trenurilor in perioada 8 decembrie – 14 ianuarie


CFR Călători informează că, în perioada 8 decembrie 2012 – 14 ianuarie 2013, pentru efectuarea lucrărilor de reabilitare a tunelului feroviar Feneș, situat între halta Teregova și stația Armenis (pe secția Băile Herculane – Caransebeș), vor interveni următoarele modificări în circulația trenurilor:
 
în perioada 10 decembrie – 13 ianuarie, trenurile IC 592 si IC 593 Bucuresti Nord – Timisoara Nord si retur vor fi anulate
în perioada 10 decembrie – 14 ianuarie, făra zilele de duminica, trenul IR 1698/-1 Resita Nord – Timisoara Nord va circula ca tren IR 12168/-1, cu plecare din Resita Nord la ora 05.42 si sosire in Timisoara Nord la ora 08.20.
în perioada 09 decembrie – 14 ianuarie, trenul IR 1692 Timisoara Nord – Lugoj – Orsova – Craiova – Bucuresti Nord va circula ca ten IR 12162, cu plecare din Timisoara Nord la ora 07.15 si sosire in Bucuresti Nord la ora 16.30.
în data de 08/09 decembrie, trenul IR 1695 Bucuresti Nord – Craiova – Orsova – Lugoj – Timisoara Nord va fi anulat, iar in perioada 09 decembrie – 14 ianuarie va circula ca tren IR 12165, cu plecare din Bucuresti Nord la ora 00.15 si sosire in Timisoara Nord la ora 10.24
în perioada 09 decembrie – 14 ianuarie, trenul R 9161 Caransebes – Resita Nord (ramura de la IR 1695) va circula ca tren R 13227 (ramura de la trenul IR 12165), cu plecare din Caransebes la ora 09.30 si sosire in Resita Nord la ora 10.16
în perioada 08/09 decembrie – 13/14 ianuarie, trenul IR 1696 Timisoara Nord – Lugoj – Orsova – Craiova – Bucuresti Nord va circula ca tren IR 12166, cu plecare din Timisoara Nord la ora 19.18 si sosire in Bucuresti Nord la ora 04.57
în perioada 08 decembrie – 13 ianuarie, trenul R 9170 Resita Nord – Caransebes (ramura pentru IR 1696) va circula tren R 13226 (ramura pentru trenul IR 12166), cu plecare din Resita Nord la ora 19.27 si sosire in Caransebes la ora 20.34
în perioada 8 decembrie – 13 ianuarie, trenul R 9195 Drobeta Turnu Severin – Timisoara Nord va circula ca tren R 13213, cu plecare din Drobeta Turnu Severin la ora 19.20 si sosire in Timisoara Nord la ora 23.48
în perioada 08 decembrie- 13 ianuarie, trenul R 9192 Timișoara Nord– Caransebes – Drobeta Turnu Severin se va anula pe distanta Caransebes – Drobeta Turnu Severin si va circula zilnic (inclusiv în zilele de sambata) pe distanta Timisoara Nord – Caransebes.
în perioada 09 decembrie – 14 ianuarie, trenul R 9193 Timisoara Nord - Caransebes - Drobeta Turnu Severin se va anula pe distanta Drobeta Turnu Severin -Caransebes si va circula zilnic (inclusiv în zilele de duminica) pe distanta Caransebes -Timisoara Nord
în data de 08 decembrie, trenul 1691 Bucuresti Nord – Craiova – Orsova – Lugoj – Timisoara Nord va circula ca tren IR 12161, cu plecare din Bucuresti Nord la ora 10.45 si sosire in Timisoara Nord la ora 19.33.


FOTO: www.bahnseite.de
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
01 Februarie 2013, 19:49:43
Răspuns #189

costi

  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 2076
  • Gen: Bărbat
    • http://ontherail.at.ua/
De astazi, trenurile Intercity nu mai circula pana la mare. Decizia controversata luata de Ministerul Transporturilor este motivata de furturile care nu pot fi oprite pe calea ferata, de parca Romania ar fi un sat fara caini.

Dar mizele acestei povesti ar putea fi altele. Sindicalistii sugereaza ca sefi importanti din CFR au tot interesul ca pe ruta Bucuresti - Constanta calatorii sa aleaga microbuzele pentru ca respectivii ar avea actiuni la aceste firme de transport.

Peste un miliard de euro au costat lucrarile de reabilitare pe calea ferata Bucuresti-Constanta. 10 ani de munca pentru ca trenurile sa circule cu ametitoarea viteza de ...20 de km la ora.

Pe linia Constanta - Bucuresti nu mai functioneaza nici un semnalizator asa ca mecanicii conduc trenurile in sistem de avarie. La iesirile si intrarile in statie viteza maxima admisa este de 20 km la ora iar in rest de 60 km.

Pana in toamna ajungeam cu Intercityul la mare in 2 ore si un sfert si trenurile erau arhipline. In ultima perioada insa s-a ajuns la 5 ore pentru Bucuresti-Constanta. De vina sunt hotii de cale ferata. Dar, in loc sa-i opreasca, oficialii au hotarat sa anuleze toate cursele intercity.

Decizia de astazi a fost surprinzatoare."Nu ma poate convinge nimic ca Bucuresti-Constanta nu este o trasa profitabila, eu cred ca e un interes strategic al nostru sa pastram pentru CFR calatori aceasta trasa si sa folosim investia de un miliard de euro" crede Alexandru Nazare, fost ministru al transporturilor.

Angajatii din CFR sunt convinsi ca furturile sunt doar un pretext.

"S-a investit ca asa a vrut UE, dar cateii nostri nu vor, ei vor sa le mearga lor pentru ca ei nu au nici un interes aici. Vor sa alunge calatorii spre microbuze, pentru ca sefii de sus sunt actionari la companiile astea Bucuresti Constanta. Sa fuga lumea la autocare sunt actionari majoritari" spune un operator de trafic.

Se vorbeste chiar ca anumite furturi ar fi comandate pentru a justifica imbogatirea transportatorilor rutieri de maxi-taxi. Cale ferata este in toata Romania, de ce se fura in special pe aceasta ruta?

21 de microbuze si autobuze pleaca in fiecare zi de aici din Constanta spre Bucuresti. Orarul este fix: prima cursa pleaca la ora 5.45 si ultima la 20.45.

Pretul e acelasi ca la intercity, dar masinile ajung in 3 ore. Nimeni nu vrea sa plateasca servicii pe care nu le primeste.

Sindicalistii de la calea ferata sunt convinsi ca acesta este doar inceputul, aproape jumatate dintre vagoanele existente acum la CFR calatori vor ramane fara inspectiile periodice si nimeni nu stie daca vor fi repuse pe sine.

In ciuda promisiunilor ministrului, odata scoase, intercity-urile vor reveni cu greu pe sine.

http://stirileprotv.ro/special/interesele-ascunse-care-ingroapa-o-investitie-de-1-miliard-eur-cum-a-fost-anulat-intercity-buc-ct.html

memorat
17 Februarie 2013, 22:56:35
Răspuns #190

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Din | interior. De ce nu are Bucureștiul o rețea de trenuri urbane?

În București sunt mai multe mașini pe cap de locuitor decât în marile metropole Moscova sau New York. Unul din doi bucureșteni este posesorul unui autoturism. Să încerci să ajungi dintr-o parte într-altă a orașului este un calvar. Pierzi timp important, nervi și mulți bani. La tot acest haos, alte capitale europene au găsit o soluție: trenul urban.
 L-am avut È™i noi, vreme de zeci de ani, dar l-am distrus după 1989. ÃŽn timp ce stăm cu orele blocaÈ›i în trafic, un patrimoniu feroviar de peste 100 de milioane de euro zace la cheremul hoÈ›ilor de fier vechi.

„Este mult mai ieftin să călătorești cu un astfel de tren (urban -€“ n.r.) decât să pui benzină la mașină. Îți asigură mobilitate care nu ține de traficul rutier, nu ține de ambuteiaje", spune arhitectul Andrei Egli.
Pomi pe calea ferată

Înainte de 1989 și Bucureștiul a avut trenuri urbane, care au circulat mai bine de 50 de ani. Marele lor avantaj era că puteai să ajungi, cu bani puțini, în maximum 30 de minute, dintr-un capăt în altul al Capitalei. Trenurile ocoleau orașul pe centura feroviară. Marile zone industriale erau și ele aprovizionate rapid și eficient cu marfă.

„Da, se circula foarte bine! Cine nu era ceferist cumpăra abonament și efectiv făcea naveta foarte repede către serviciu și către locuința", își aduce aminte Victor Baboi, lider de sindicat la CFR București. Acum, „au crescut pomii pe calea ferată!”, constată Victor Baboi.

După 1990 însă, de trenul urban s-a ales praful. Odată cu închiderea marilor fabrici, numărul de călători a scăzut, iar statul nu a fost interesat să investească în modernizarea caii ferate. Un patrimoniu de sute de milioane de euro, format din peste 60 de kilometri de cale ferată și zece gări, a fost abandonat.

„Odată cu scăderea activității economice au scăzut și solicitările pe aceste trenuri și nu avea rost să ținem în circulație niște trenuri care circulau goale", explică Adrian Vlaicu, consilier la CFR Călători.

Foști oficiali ai Ministerului Transporturilor recunosc, însă, că nimeni nu a fost interesat de găsirea unor soluții. „Nu a existat, după opinia mea, un interes real din partea celor care au condus nu numai Ministerul Transporturilor și e vorba și de implicarea Primăriei Capitalei într-un astfel de proiect", spune Ludovic Orban, fost ministru al Transporturilor.
Raiul hoților de fier vechi

Interesați și inventivi au fost, în schimb, hoții de fier vechi. Au furat de toate: șine, macazuri, prezoane, sute de metri de cabluri de înaltă tensiune și instalații din cupru și aluminiu. Pagubă: milioane de euro, spun polițiștii.

„La infrastructura feroviară se fură cam tot! Au fost înregistrate aproximativ 400 de dosare cu autori cunoscut și necunoscuți. Valorea prejudiciului estimat s-a ridicat la sumă de 10 milioane de lei noi", arată Sorin Marinescu, inspector principal la Poliția Transporturi București.

„Este un fenomen de amploare pentru care noi cerem sprijinul autorităților specializate ca să stopăm aceste pierderi financiare de fapt", întărește Jean Nicolaos, director de strategie la CFR S.A.

Afacerile cu fier vechi au înflorit, iar centrele de colectare au apărut, culmea, chiar lângă calea ferată. Polițiștii au descoperit că, în unele cazuri, hoții au fost chiar ai angajații caii ferate. Ultimul jaf de acest fel a avut loc în luna ianuarie, în gara Băneasa. „Sunt și muncitori mai certați cu legea. Cred că ceea ce îl împinge pe om la asta este sărăcia", justifică liderul sindical Victor Baboi.
5 km/h pe două coridoare europene de cale ferată. Investiții de sute de mii de euro, irosite

Pe centura feroviară a Capitalei peisajul este dezolant. Între Otopeni și Volutari șinele au ruginit, iar stâlpii de electricitate au rămas fără instalații. În zona de sud, puținele trenuri de mărfuri se deplasează, pe unele sectoare, cu viteză melcului: cinci kilometri la oră. Deși pare incredibil, pe aici trec două coridoare feroviare, strategice pentru Europa: coridorul IV, care leagă centrul Europei de portul Constanța, și coridorul IX, care leagă granițele de Est ale Uniunii Europene.

În urmă cu patru ani, compania CFR S.A a decis să înceapă primele lucrări de reabilitare a centurii feroviare a Capitalei. În jurul orașului, activitatea economică a renăscut: sunt 13.000 de firme cu peste 300.000 de salariați. În fiecare zi, peste 20.000 de persoane ar putea să folosească trenul urban, arată un studiu al Ministerului Transporturilor. Și ar fi un cîștig pentru toată lumea.

„Noi, anul trecut, un milion de lei am cheltuit pentru reparații la linie și la partea de patrimoniu, clădiri etc. Noi spunem că linia este operațională din punct de vedere al circulației feroviare", spune Jean Nicolaos, director de strategie la CFR S.A.

În realitate, CFR S.A și-a făcut treaba doar pe jumătate. Compania a renovat unele gări, dar cea mai mare parte a șinelor și a terasamentelor necesită reparații capitale. În condițiile actuale, CFR Călători susține că nu poate să pună în circulație niciun tren. „Liniile sunt, viteza este foarte mică! Sunt restricții și limitări de viteză datorită terasamentului, datorită semnalizarilor. Deocamdată nu există niciun interes pentru trenurile de călători, cu aceste performanțe", aratムAdrian Vlaicu, consilier la CFR Călători.

.Așa se face că s-au investit sute de mii de euro fără niciun rezultat. În unele gări de curând renovate, au apărut deja primele stricăciuni. „Un astfel de proiect trebuie gândit integrat. Renovarea gărilor mă tem că este, pur și simplu, o mișcare mai degrabă de imagine”, este de părere arhitectul Andrei Egli.

Angajații cailor ferate, amenințați de un nou val de concedieri, sunt revoltați. Ei bănuiesc autoritățile că nu vor să pună în circulație trenuri de călători pentru bucureșteni. În opinia lor, sunt încurajați transportatorii privați de maxi-taxi. Autoritățile neagă acest lucru. „Sunt multe firme private...Sunt și unele interese ca trenurile să nu mai aibă aceași frecvență. Se încurajează transportul rutier", susține liderul sindical Victor Baboi.

„Nu pot să mă pronunț în acest sens, dar este puțin probabil din punctul meu de vedere", spune, în replică, Adrian Vlaicu, consilier la CFR Călători.
Cu trenul până aproape de aeroport. Ultimii trei kilometri, cu microbuzul

În anul 2009, CFR S.A și CFR Călători au convenit să pună în circulație un tren care să lege Gara de Nord cu Aeroportul Henri Coandă. În teorie, trenul prezintă numai avantaje: un bilet costă doar 8 lei și călătorii scapă de taximetriști sau de aglomerația din trafic. În practică, turiștii îl evită pe un motiv cât se poate de întemeiat: Îi lasă în câmp, la trei kilometri de aeroport. Turiștii trebuie să își continue călătoria cu microbuzul pus la dispoziție prin bunăvoința CFR.

„Este evident, calitatea serviciului are foarte mult de suferit. Dar deocamdată, aceasta este alternativa", recunoaște Adrian Vlaicu.

De ce nu au prelungit autoritățile cu încă trei kilometri linia de tren până la aeroport? Din cauza costurilor astronomice la care s-au gândit. „Peste 300 de milioane de euro costă lucrarea, asta în ipoteza în care făceam reabilitarea liniei și de la București la Mogoșoaia", susține Jean Nicolaos, director de strategie CFR S.A

În fapt, cu acești bani s-ar fi putut construi 300 de kilometri de cale ferată de la zero, conform standardelor de cost calculate de Ministerul Transporturilor. 300 și nu trei!

„S-a blocat pentru că au apărut alte priorități, dar probabil că, în perioadă următoare, vom relua aceste discuții", dă asigurări Jean Nicolaos.
Gara din Băneasa - teren de fotbal; Gara Cotroceni - focar de infecție

În paragină au ajuns și vechile magistrale de cale ferată care traversează Bucureștiul. Înainte de 1989, prin gara de protocol Băneasa au trecut regi și șefi de state din întreaga lume. Acum, edificiul „gazduiește” partide de fotbal. Urme sunt pe toate zidurile. În plus, instalațiile de luminat au fost furate, iar vechile porți au fost sparte.

„Gara Băneasa avea un aer misterios, romantic, desuet, avea o copertină splendidă. Avea un parfum legat de căi ferate", spune Dan Ghelase, președintele Asociației pentru Promovarea Artei și Culturii tradiționale.

În centrul orașului, în vecinătatea Palatul Prezidențial, Gara Cotroceni a ajuns un focar de infecție. Zeci de ani, aceste linii au alimentat orașul cu materiale de construcții și navetiști. În imediata apropiere, tunelul feroviar Lujerului are aceeași soartă. Este înecat în gunoaie și adăpostește oamenii străzii.

„E păcat, pentru că orice spațiu, orice metru pătrat din București este prețios și toate aceste terenuri-pârloagă nu fac bani", spune Dan Ghelase.

Gara Progresu se află și ea într-o stare avansată de degradare. În anul 2005, inundațiile de pe râul Argeș au distrus un pod de cale ferată în apropiere de Grădiștea. În loc să repare podul, autoritățile au închis linia care lega Bucureștiul direct de Giurgiu. De opt ani, trenurile ocolesc 50 de kilometri, pe ruta Giurgiu - Videle - București Nord, și ajung la destinație cu întârzieri de peste o oră.

„Colegii de la infrastructura lucrează pentru reabilitarea podului căzut. Nu ni s-a avansat o dată când acest serviciu devine fezabil", spune Adrian Vlaicu, consilier la CFR Călători.

În realitate, singurii care „lucrează” sunt căutătorii de fier vechi. Din vechiul pod nu au mai rămas decât pilonii de beton.

Culmea e că după anul 2005 cei care s-au îmbogățit pe seama neputinței autorităților române au fost bulgarii. Când ruta era funcțională, mulți dintre ei veneau cu trenul la București, la aeroportul Henri Coandă. Otopeniul este cel mai apropiat aeroport internațional pentru localități din nordul Bulgariei precum Ruse. „Au apărut firme de taxi bulgărești care oferă transport către Otopeni la un preț foarte mare pentru distanța asta. Eu am văzut reclame la 40 de euro. Dus-întors ar fi 80 de euro", spune arhitectul Andrei Egli.
TER - proiectul pentru un tren urban al Bucureștiului

El a propus autorităților un proiect al trenului urban pentru București. Proiectul sau, intitulat TER, prevede utilizarea a șase magistrale feroviare și construcția a 60 de puncte de oprire noi, direct conectate cu metroul. Marele avantaj al TER este că ar decongestiona orașul.

„Este un câștig cert, mai ales că poți să te muți în afara orașelor și să locuiești în sateliți. Nu depinzi de timpii morți, de stat bară la bară, ci te urci în tren, are un orar fix, știi la ce oră pleci, știi la ce oră ajungi", argumentează Egli.

Proiectul a stârnit interesul investitorilor privați. În schimb, autoritățile române nu s-au arătat mai deloc interesate. „Deci nu am văzut nimic concret. Am înțeles acum că, în ultima vreme, există niște propuneri de revitalizare, cel puțin a liniei din jurul Bucureștiului, dar nu știu de vreo inițiativă integrată", declară arhitectul.

CFR promite că Bucureștiul va avea, în cele din urmă, un tren urban, după modelul marilor capitale europene.

„Anul acesta continuăm reparațiile pe zona București Sud-Berceni la linie și vom efectua procedurile de achiziție a serviciului de proiectare pentru reparații capitale pe zona Chiajna-Jilavă", susține Jean Nicolaos, directorul de strategie de la CFR SA.

Când vor circula aceste trenuri? Nimeni nu știe cu exactitate. „Cel puțin acum nu pot să avansez o dată. În momentul în care va fi cel puțin la parametri constructivi, atunci vom putea intra și încerca un serviciu", declară consilierul Vlaicu.

Singura certitudine este că avem un patrimoniu impresionant de cale ferată, ce ruginește de peste 20 de ani. Și asta din cauza autorităților, care au rămas blocate între proiecte și promisiuni. În timp ce trenul urban rămâne doar un vis frumos, călătorii trăiesc în fiecare zi coșmarul de a înfrunta în fiecare zi un trafic infernal.


http://www.digi24.ro/stire/Din-interior-De-ce-nu-are-Bucurestiul-o-retea-de-trenuri-urbane_81046
memorat
23 Februarie 2013, 01:08:35
Răspuns #191

costi

  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 2076
  • Gen: Bărbat
    • http://ontherail.at.ua/

memorat
23 Februarie 2013, 07:34:13
Răspuns #192

Adrian RATB

  • Vizitator
memorat
09 Martie 2013, 21:41:30
Răspuns #193

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Hibridul care va salva CFR Călători: tren închiriat de la privaţi, cu mecanic şi naş de la stat


Noii şefi de la CFR Călători au găsit o soluţie ingenioasă pentru a reduce costurile de operare la trenurile de scurt parcurs, care acum sunt învechite şi consumă mult. Acestea vor fi înlocuite cu automotoare de la companiile private, însă mecanicul şi controlorii vor proveni tot de la compania de stat.
„Am deja aprobarea Comitetului Tehnico-Economic şi a Consiliului de Administraţie pentru a dezvolta un business-plan privitor la închirierea de automotoare pentru înlocuirea trenurilor cu compunere clasică, locomotivă plus unul sau două vagoane”, a declarat Valentin Dorobanţu, directorul general al CFR Călători, citat de Ziarul de Investigaţii.

40 de automotoare pentru navetiÅŸti

Licitaţia va viza închirierea a patru loturi a câte maximum 10 automotoare, care vor fi utilizate pe distanţe mici, la trenuri clasificate ca Regio (fostele personale). Conducerea operatorului feroviar de stat speră ca astfel să reducă semnificativ cheltuielile cu consumul de carburant.
Un automotor consumă de zece ori mai puţină motorină decât o locomotivă clasică, folosirea acestora din urmă nefiind eficientă decât atunci când tractează un număr mai mare de vagoane şi trenul parcurge o distanţă mai mare. Cei care vor închiria automotoare către CFR Călători vor fi obligaţi să asigure şi piesele de schimb şi mentenanţa.
„Noi vom veni doar cu mecanicii, controlorii şi motorina. Restul va reveni în sarcina proprietarului automotorului respectiv”, a mai spus, pentru Ziarul de Investigaţii, Valentin Dorobanţu. Cu alte cuvinte, trenul va fi privat, dar naşii şi mecanicii vor lucra la stat.

Materialul rulant a îmbătrânit

În structura actuală a parcului de material rulant, CFR Călători deţine 274 de automotoare. Dintre acestea, 120 sunt de tip Siemens Desiro (cunoscute sub numele de „Săgeata Albastră”), care au o vechime medie de şase ani şi jumătate. Celelalte 154 de automotoare Diesel au respectabila vârstă medie de 62 de ani, doar 52 dintre ele fiind modernizate.

http://adevarul.ro/economie/afaceri/hibridul-salva-cfr-calatori-tren-inchiriat-privati-mecanic-nas-stat-1_512f774200f5182b85b41ecd/index.html
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
09 Martie 2013, 22:44:12
Răspuns #194

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Licitatia de inchirierea a sectiilor neinteroperabile (01.03.2013)

[UPDATE - licitația s-a amânat, din lipsa solicitanților, până pe 14 martie 2013, conform informațiilor apărute pe site-ul BRM]

Compania Nationala de Cai Ferate “CFR” SA organizează în ziua de 01.03.2013, la Bursa Română de Mărfuri (BRM), prima etapă din acest an de licitaţie publică cu strigare pentru închirierea unor secţii de cale ferată care aparţin infrastructurii feroviare neinteroperabile scrie FEROVIARUL.RO.

Va fi o licitație deschisă, urmată de strigare liberă a prețului.
Durata de valabilitate a contractului de închiriere este de 4 ani, iar criteriul de atribuire va fi preţul cel mai mare.
Documentația procedurii se poate ridica de la sediul B.R.M. contra sumei de 200 lei/caiet secție, la care se adaugă TVA. Oferta și documentele care însoțesc oferta se vor depune la sediul BRM până la data de 01.03.2013 ora 09:00.
Tariful de acces Ia procedură este de 300 lei, la care se adaugă TVA și poate fi achitat la casieria B.R.M.
Ofertele se pot depune pentru una sau mai multe din cele 15 secţii de circulaţie, aflate pe raza următoarelor centre regionale feroviare:

Secţii neinteroperabile aflate pe raza sucursalei teritoriale CREIR Bucureşti:
Ploieşti Vest – Târgovişte Nord – Fieni – Pietroşiţa;
Diţeşti – Gura Palăngii;
I.L. Caragiale – Diţeşti – Moreni;
Ploieşti Nord – Măneciu.

Secții neinteroperabile aflate pe raza sucursalei regionale CREIR Craiova:
Costești – Roșiori Nord

Secţii neinteroperabile aflate pe raza sucursalei teritoriale CREIR Timişoara:
Caransebeș – Bouțari;
Hațeg – Subcetate;
Oraviţa – Anina

Secţii neinteroperabile aflate pe raza sucursalei teritoriale CREIR Cluj:
Câmpia Turzii – Turda;
Baia Mare – Baia Mare Nord.

Secţii neinteroperabile aflate pe raza sucursalei teritoriale CREIR Braşov:
Sebeş Alba – Petreştii de Pădure

Secţii neinteroperabile aflate pe raza sucursalei teritoriale CREIR Iaşi:
Dorneşti – Gura Putnei – Putna;
Gura Humorului – Dărmăneşti;
Dornişoara – Floreni;
Crasna – Huşi.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
04 Aprilie 2013, 18:27:08
Răspuns #195

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Ce schimbări vrea să facă noul director de la CFR în Gara de Nord


Directorul general CFR vrea să schimbe înfăţişarea Gării de Nord, începând din această primăvară.


Directorul general al CFR SA, Dimitrios Sophocleous, a declarat joi că doreşte "un refresh" la Gara de Nord, care include lucrări de întreţinere şi reabilitare, dar şi schimbarea şi uniformizarea chioşcurilor de pe peronul Gării de Nord, care să arate "precum cele de epocă", scrie Mediafax, citat de rtv.net.

"Sunt nişte chioşcuri, fiecare arată aşa cum arată astăzi. Intenţia noastră este să facem o uniformizare a chioşcurilor respective, să arate precum cele de epocă", a spus Sophocleous, într-o conferinţă de presă.

Sophoclepus a afirmat că merge în Gara de Nord aproape săptămânal, la 7:30 dimineaţa, şi observă lucrurile care sunt în neregulă. "Sperăm că în 2-3 luni nişte puncte negre din Gara de Nord vor fi schimbate. Cred că am tot sprijinul de la şeful de gară şi de la directorul de regională", a adăugat şeful CFR.

Schimbările vizează reabilitarea băncilor şi scaunelor, schimbarea coşurilor, dar şi zugrăveli, atunci când vremea o va permite. Pentru activitatea din urmă, Sophocleous a afirmat că materialele vor fi achiziţionate de CFR, iar lucrările ar putea fi realizate de angajaţii companiei, după acordul sindicatelor.

Potrivit noului director, repararea acoperişului de pe peron face obiectul unui proiect separat şi ar implica o investiţie majoră, pentru care compania nu a bugetat fonduri deocamdată.



http://www.b365.ro/ce-schimbari-vrea-sa-faca-noul-director-de-la-cfr-in-gara-de-nord_189036.html
memorat
15 Aprilie 2013, 17:46:15
Răspuns #196

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Directorul CFR S. A. a demisionat


Directorul CFR S.A. Dimitris Sophocleous, primul manager privat al instituției, a demisionat luni. Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, motivul demisiei ar fi controlul efectuat de Minister la CFR, în timp ce alte surse anunță faptul că acesta ar fi demisionat pentru că actionarii i-au respins planul de administrare.
Dimitris Sophocleous era primul manager privat al CFR S.A, numit în urmă cu 5 luni. Acesta era remunerat cu 11.800 de euro pe luna, conform B1 TV.

Managerul grec a anuntat, dupa patru luni de mandat, ca a facut o economie de un milion de lei, dar in realitate, afirmatia sa nu este confirmata de acte. In plus, in timpul mandatului sau au fost mai multe probleme legate de neplata unor facturi catre companiile de electricitate, printre care un contract de 9 milioane de lei, din care se platise doar 4.000 de lei, potrivit Business24.

Grecul Dimitris Sophocleous, fost director financiar la divizia de telefonie mobila a RomTelecom si la A&D Pharma Holdings, a fost numit membru al Consiliului de Administratie si director general al CNCF CFR SA, in decembrie 2012.


http://www.b365.ro/directorul-cfr-s-a-a-demisionat_189432.html
memorat
17 Aprilie 2013, 13:33:43
Răspuns #197

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
FOTO Ca la Bruxelles. Gara de Nord va fi modernizată cu 1,3 miliarde de euro



Cum ar fi să mergi la Gara de Nord ca la un mall? Acest lucru va fi posibil în următorii ani. Autorităţile au de gând să o transforme într-o construcţie SF, după modelul celei din Bruxelles.

Gara de Nord, cel mai important nod feroviar al României, care arată absolut deplorabil, va fi transformată într-o eurogară. În cadrul proiectului de modernizare sunt incluse lucrări de îngropare a celor 14 linii de cale ferată, dar şi construirea unui tunel care să facă legătura cu celelalte două gări: Progresul şi Obor.

Trenurile circulă acum pe afară, după modernizare le voma ştepta în subteran
„Vom avea un nivel suprateran şi două subterane: o linie pentru tren suburban şi una pentru metrou. Tunelul va avea o lungime de 20 km şi va fi proiectat pentru trenurile de mare viteză, care pot circula cu 200 km/oră", a explicat Ştefan Roşeanu, preşedintele Clubului Feroviar Român.

În gară vor exista spaţii comerciale, ca într-un adevărat mall. Compania belgiană Euro Station se va ocupa de proiectare, astfel că modelul gândit este cel deja existent la Bruxelles: Gara Midi. Eurogara de la Bucureşti ar putea fi gata abia în 2020 şi va costa 1,3 miliarde de euro.


http://www.click.ro/news/bucuresti/gara_de_nord-modernizata-gara_din_bruxelles_0_1597040390.html
memorat
17 Aprilie 2013, 17:08:16
Răspuns #198

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
FOTO Ca la Bruxelles. Gara de Nord va fi modernizată cu 1,3 miliarde de euro



Cum ar fi să mergi la Gara de Nord ca la un mall? Acest lucru va fi posibil în următorii ani. Autorităţile au de gând să o transforme într-o construcţie SF, după modelul celei din Bruxelles.

Gara de Nord, cel mai important nod feroviar al României, care arată absolut deplorabil, va fi transformată într-o eurogară. În cadrul proiectului de modernizare sunt incluse lucrări de îngropare a celor 14 linii de cale ferată, dar şi construirea unui tunel care să facă legătura cu celelalte două gări: Progresul şi Obor.

Trenurile circulă acum pe afară, după modernizare le voma ştepta în subteran
„Vom avea un nivel suprateran şi două subterane: o linie pentru tren suburban şi una pentru metrou. Tunelul va avea o lungime de 20 km şi va fi proiectat pentru trenurile de mare viteză, care pot circula cu 200 km/oră", a explicat Ştefan Roşeanu, preşedintele Clubului Feroviar Român.

În gară vor exista spaţii comerciale, ca într-un adevărat mall. Compania belgiană Euro Station se va ocupa de proiectare, astfel că modelul gândit este cel deja existent la Bruxelles: Gara Midi. Eurogara de la Bucureşti ar putea fi gata abia în 2020 şi va costa 1,3 miliarde de euro.


http://www.click.ro/news/bucuresti/gara_de_nord-modernizata-gara_din_bruxelles_0_1597040390.html


POZE NU PUI?!?!
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
21 Aprilie 2013, 00:03:22
Răspuns #199

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Prostii - Prostii - Prostii.
Gara de Nord ramane asa cum s-a stabilit cand s-a construit.
Auzi, tunele pana la Progresu / Obor ?
Ei s-au apucat de metrou in Bucuresti si dupa un an l-au lasat balta !
memorat