In cadrul Interprinderii Electromecanica Timisoara ,sa proiectat prima linie de
troleibuze din tara, care sa construit si sa dat in functiune in anul 1942,
cu 7 troleibuze de tipul Fiat-Morelli(importate din Italia)
Troleibuzele erau echipate cu cate doua motoare cuplate mecanic ,cu o putere
de 29,5 kW ficare, si controler automat actionat cu aer comprimat.
Volanul era amplast pe axa longitudinala a vehiculului .Pentru intretinearea
si revizii sau construit o hala de 10,5x30 m. Exploatarea troleibuzelor a durat numai doi ani, pana
pana in anul 1944 cand circuatia a fost oprita din cauza razboiului si a lipsei de piese de schimb
(relatile economice cu Italia fiid sistate) ,exploatarea a fost reluata si dezvoltata cu troleibuze MTB.
Exploatare troleibuzelor ,inceputa in 1942 la Timisoara a fost intrerupata in noaptea de 16-17 iunie 1944
dupa bombardamentul fortelor aeriene angloamericane asupra orasului,cu obiectiv
direct distrugerea Garii de Nord . Odata aceasta distrusa si reteaua electrica
de conctact a troleibuzelor. Din ziua de 17 iunie 1944 troleibuzele si-au incetat activitatea in Timisoara
pentru o lunga perioada de timp.
In anul 1920 se punea problema construirii unui atelier in cadrul Interprinderii de Tramvaie
Comunale Electrice din Timisoara ,in care sa se faca reparatii si sa se construiasca vagoane noi.
In anul 1922, constructia atelierului era incheiata si incepea constructia de
vagoane noi. Pana in anul 1928 sa-u realizat 17 vagoane motor si 18 vagoane remorca.
La fine anilor "40 a fost proiectat si construit vagonul Gb 2/2.
Interprinderea de Transport Timisoara termina in 1970 constructia unei hale pentru
fabrica propie de tramvaie de tipul TIMIS 2, atat pentru uzul propiu cat si pentru alte orase din tara.