Forumul Asociatiei Ro-Trans

Transportul Feroviar (CAILE FERATE ROMANE) => Utilaje feroviare => Subiect creat de: mihaiatanasie din 23 Februarie 2010, 12:18:36

Titlu: Utilaje pentru deszapezire (Pluguri si Turbofrezele C.F.R.)
Scris de: mihaiatanasie din 23 Februarie 2010, 12:18:36
Am aflat ca masinaria din poze este un plug de la un domn care initial a vrut sa ma certe "E plugul dumneavoastra?" I-am spus omului cine sunt si de ce fac poze acolo si ne-am despartit prieteni.
Vorba e ca obiectul asta l-am vazut prima data acolo (langa Gara de Est a Rosiorilor de Vede) in 1981, la prima mea zi de naveta cu trenul, si nu cred ca s-o miscat vreodata din loc. Intre timp, depoul de langa el a fost vandut unei pravalii de materiale de constructie, iar masinaria rugineste trista ca o masinarie uitata de toata lumea. Cetateanul cu care am stat de vorba mi-a spus ca intr-un anumit moment istoric niste tineri cu nabadai au reusit sa forteze usa si au profitat de cat de retras este locul. Intre timp s-au sudat belciuge si s-a pus un lacat.
Mai a exista asa ceva prin tara? Poate conducerea CFR ar putea fi sensibilizata ca sa conserve masinaria asta daca e unicat?
Titlu: Raspuns: Pluguri
Scris de: vlaicuandrei din 24 Februarie 2010, 20:57:49
Exista. Este un plug de zapada WPZ. Mai era unu la Sinaia de mai de mult, la Fetesti inca unul, dar nu mai este nici unul functional.
Titlu: Raspuns: Pluguri
Scris de: vlaicuandrei din 24 Februarie 2010, 21:00:37
Poze cu inca un plug de aceeasi natura.
Titlu: Raspuns: Pluguri
Scris de: mihaiatanasie din 02 Martie 2010, 19:55:21
Asta de la urma pare sa semene cu cel de la Rosiori Est.
Titlu: Raspuns: Pluguri
Scris de: fzcsm din 31 Martie 2010, 21:20:22
Plugul de zapada din Gara Episcopia Bihor(langa Oradea) UWPZ 30531000-14-9. Pozele sunt facute de tatal meu in data de, 30.03.2010.
Titlu: Raspuns: Pluguri
Scris de: mihaiatanasie din 31 Martie 2010, 22:29:08
Pare cam la fel de jupuit ca si cel de la Rosiori Est.
Am vazut un astfel de utilaj si in gara Videle, dar trenul cu care calatoream mergea asa de iute ca n-am apucat sa folosesc camera.
Titlu: Raspuns: Pluguri
Scris de: IASMIN SANDU din 02 Aprilie 2010, 08:38:01
Utilajele respective nu vor mai fi folosite vreodata!
Multumim de reportaj!
Titlu: Raspuns: Pluguri
Scris de: vlaicuandrei din 02 Aprilie 2010, 21:39:13
Nu vor mai fi folosite vreodata de pro*ti ce sunt unii din conducere >:( Acum au stricat si Henschel-ul ca i-au rupt palele de deszapezire intr-un bolovan :( au mai ramas cu 23 August-urile alea rosii. Ce le strica la astea un RK sau un RR? Dar nu, pentru ca "noi suntem romani, noi suntem romani, noi suntem aici pe veci stapani" :-X
Titlu: Raspuns: Pluguri C.F.R.
Scris de: mihaiatanasie din 29 Septembrie 2010, 16:38:31
Am vazut doua pluguri legate unul de celalalt in gara Craiova, dar din fuga trenului. Deci exista obiecte de genul asta, numai eu nu le vedeam, pentru ca umblu destul de rar cu trenul.
Titlu: 94-0005-4 (PH-05) & 94-0001-1 (PH-01
Scris de: IASMIN SANDU din 24 Noiembrie 2010, 23:14:38
Turbofrezele 94-0005-4 (PH-05) & 94-0001-1 (PH-01) deplasandu-se dinspre Pantelimon spre Bucuresti Triaj, fotografiate la Podul Herastrau, 24-11-2010:
Titlu: Raspuns: Pluguri C.F.R.
Scris de: mihaiatanasie din 25 Noiembrie 2010, 09:52:00
Ai pus logo-ul belea rau nu mai vezi nici un detaliu  >:( >:( >:( >:( >:(

Subscriu. De ce mai pui poze pe forum daca tot nu se pot vedea?
Titlu: Raspuns: Pluguri C.F.R.
Scris de: IASMIN SANDU din 25 Noiembrie 2010, 10:04:00
Subscriu. De ce mai pui poze pe forum daca tot nu se pot vedea?
Pentru ca nu le mai am originale. Le am pe cele originale, dar a trebuit sa le editez o leaca!!! Pun doar doua......
Titlu: Raspuns: Pluguri C.F.R.
Scris de: mihaiatanasie din 25 Noiembrie 2010, 16:17:26
N-am mai vazut astfel de utilaje pana acum, sau am vazut, dar pe roti de cauciuc, folosite la drumuri sau aeroport.
Titlu: Raspuns: 94-0005-4 (PH-05) & 94-0001-1 (PH-01
Scris de: IASMIN SANDU din 29 Ianuarie 2012, 23:53:11
Turbofrezele 94-0005-4 (PH-05) & 94-0001-1 (PH-01) deplasandu-se dinspre Pantelimon spre Bucuresti Triaj, fotografiate la Podul Herastrau, 24-11-2010:

94-0005-4 (PH-05) impins de 92-53-0-60-1102-2 pregatindu-se sa plece spre Gara Baneasa - Pantelimon SUD, ulterior ajungand sa curete CENTURA CFR a BUCURESTIULUI.
Titlu: Raspuns: 94-0005-4 (PH-05) & 94-0001-1 (PH-01
Scris de: IASMIN SANDU din 29 Ianuarie 2012, 23:58:02
94-0005-4 (PH-05) pregatindu-se sa plece spre Gara Baneasa - Pantelimon SUD, ulterior ajungand sa curete CENTURA CFR a BUCURESTIULUI.
+ CABINA.
Titlu: Raspuns: Utilaje pentru deszapezire (Pluguri si Turbofrezele C.F.R.)
Scris de: costi din 30 Ianuarie 2012, 00:45:03
Vin si eu cu un utilaj de deszapezire, din pacate dezafectat. Este de fabricatie USSR-ista, fiind un fost tren de zapada.
Titlu: Raspuns: Utilaje pentru deszapezire (Pluguri si Turbofrezele C.F.R.)
Scris de: mihaiatanasie din 30 Ianuarie 2012, 09:52:10
Vrei sa explici ce inseamna "tren de zapada"? Multumesc.
Titlu: Raspuns: Utilaje pentru deszapezire (Pluguri si Turbofrezele C.F.R.)
Scris de: costi din 31 Ianuarie 2012, 00:01:36
Din cate stiam eu, respectivul utilaj era folosit pentru deszapezire in zonele unde nu se putea arunca zapada in lateralele liniei, cum ar fi garile. Zapada era incarcata in vagoanele utilajului si transportata in zone unde putea fi depozitata, de aici si denumirea de "tren de zapada".
Titlu: Raspuns: Utilaje pentru deszapezire (Pluguri si Turbofrezele C.F.R.)
Scris de: mihaiatanasie din 31 Ianuarie 2012, 08:32:07
La asa ceva ma gandeam si eu. Multumesc. Acum ma mai gandesc oare cum il descarcau?
Titlu: Raspuns: Utilaje pentru deszapezire (Pluguri si Turbofrezele C.F.R.)
Scris de: andrei11 din 31 Ianuarie 2012, 08:57:41
De ce noile aceste utilaje sunt unisens, asta inseamna ca la statiile de domiciliu îi trebuie o ''rotativa" obligatoriu. OK, pe undeva e de inteles, freza aceea costa ceva bani si mai degraba ai o rotativa la depou decat un utilaj bisens.
Mai apoi nu am inteles de ce lucreaza in cuplu cu un Diesel normal, ce, nu are motor propriu ? Ma gandesc ca la "smecheria'' pe care o detine, nu-i trebuie masa asa de mare.
In ceea ce priveste utilajul prezentat de colegul mihaiatanasie in prima postare din aceasta sectiune, evident ca acesta e depasit moral. Daca intalneai zapada troienita de 5 metri inaltime si la temperaturi de minus 20 de grade, risti sa ramai cu plugul in zapada.
Freza evident ca o spulbera, de aceea am spus ca frezei nu-i trebuie masa cine stie ce.
Titlu: Raspuns: Utilaje pentru deszapezire (Pluguri si Turbofrezele C.F.R.)
Scris de: IASMIN SANDU din 31 Ianuarie 2012, 10:12:29
De ce noile aceste utilaje sunt unisens, asta inseamna ca la statiile de domiciliu îi trebuie o ''rotativa" obligatoriu. OK, pe undeva e de inteles, freza aceea costa ceva bani si mai degraba ai o rotativa la depou decat un utilaj bisens.
Mai apoi nu am inteles de ce lucreaza in cuplu cu un Diesel normal, ce, nu are motor propriu ? Ma gandesc ca la "smecheria'' pe care o detine, nu-i trebuie masa asa de mare.
In ceea ce priveste utilajul prezentat de colegul mihaiatanasie in prima postare din aceasta sectiune, evident ca acesta e depasit moral. Daca intalneai zapada troienita de 5 metri inaltime si la temperaturi de minus 20 de grade, risti sa ramai cu plugul in zapada.
Freza evident ca o spulbera, de aceea am spus ca frezei nu-i trebuie masa cine stie ce.
Daca vrei in amandoua sensuri poti cupla doua freze.
Titlu: Raspuns: Utilaje pentru deszapezire (Pluguri si Turbofrezele C.F.R.)
Scris de: andrei11 din 31 Ianuarie 2012, 11:16:15
Fii mai explicit, cuplezi 2 freze la acelasi utilaj sau doua utilaje puse spate in spate ? Si de ce mai trebuie sa aiba si Locomotiva Diesel atasata ? In ambele poze se vede ca mai exista si o locomotiva "normala".
Titlu: Raspuns: Utilaje pentru deszapezire (Pluguri si Turbofrezele C.F.R.)
Scris de: IASMIN SANDU din 31 Ianuarie 2012, 12:36:01
Fii mai explicit, cuplezi 2 freze la acelasi utilaj sau doua utilaje puse spate in spate ? Si de ce mai trebuie sa aiba si Locomotiva Diesel atasata ? In ambele poze se vede ca mai exista si o locomotiva "normala".
Locomotiva DIESEL sau ELECTRICA este folosita pentru tractiune.
Pentru a nu mai folosii o rotativa pentru intoarcere cuplezi doua turbofreze cur in cur!  ;D
ok?!
Titlu: Raspuns: Utilaje pentru deszapezire (Pluguri si Turbofrezele C.F.R.)
Scris de: andrei11 din 31 Ianuarie 2012, 18:06:44
Asadar au considerat mai economic ca turbofreza sa nu aiba motor propriu pentru deplasare, o avea vreun ''motoraÅŸ" pentru actionarea frezei. Probabil ca si-au facut niste calcule pe baza carora au ajuns la aceasta concluzie.
Titlu: Raspuns: Utilaje pentru deszapezire (Pluguri si Turbofrezele C.F.R.)
Scris de: IASMIN SANDU din 31 Ianuarie 2012, 19:37:19
Asadar au considerat mai economic ca turbofreza sa nu aiba motor propriu pentru deplasare, o avea vreun ''motoraş" pentru actionarea frezei. Probabil ca si-au facut niste calcule pe baza carora au ajuns la aceasta concluzie.
Frezele au un motor de 950CP tractiune LDH.
Da este montat pentru a ajuta turbofreza in caz de urgenta. (locomotiva de ajutor se numeste).
Titlu: Raspuns: Utilaje pentru deszapezire (Pluguri si Turbofrezele C.F.R.)
Scris de: Trainspotter Europe din 01 Februarie 2012, 20:08:52
Plug de Zapada Hidraulic PZH95 in dotarea CFR, statia Chitila.

Titlu: 94-0001-1 (PH-01)
Scris de: IASMIN SANDU din 02 Februarie 2012, 03:49:03
94-0001-1 (PH-01) plecand din Gara CHitila spre Ploiesti -- 01.02.2012:
Titlu: Raspuns: Utilaje pentru deszapezire (Pluguri si Turbofrezele C.F.R.)
Scris de: Trainspotter Europe din 03 Februarie 2012, 11:13:49
Pacat ca foarte pluguri VPZ-uri au putrezit prin diferite parti ale tarii, si cand este nevoie de ele se da din colt in colt ca n-au cu se sa iasa la treaba..:|
Titlu: Raspuns: Utilaje pentru deszapezire (Pluguri si Turbofrezele C.F.R.)
Scris de: cci_alex din 18 Ianuarie 2013, 15:46:48
Pacat ca foarte pluguri VPZ-uri au putrezit prin diferite parti ale tarii, si cand este nevoie de ele se da din colt in colt ca n-au cu se sa iasa la treaba..:|
foarte multe ;D