10 Noiembrie 2024, 21:45:36

Autor Subiect: Intoarcere in timp, trecutul si prezentul in subteranele Bucurestiului  (Citit de 7208 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

04 Ianuarie 2009, 09:56:51

ADMINISTRATOR FORUM

  • Ro-Trans - Cea mai mare comunitate on-line a iubitorilor transportului in comun
  • ADMINISTRATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 279
  • ADMINISTRATOR FORUM
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Intoarcere in timp, trecutul si prezentul in subteranele Bucurestiului
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":

            

23 Iulie 2009, 14:56:54
Răspuns #1

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Cateva fotografii din constructia Metroului Bucurestean.

Postez cateva fotografii gasite pe un site comunist.



Iva efectuand probe.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
23 Iulie 2009, 18:12:04
Răspuns #2

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
23 Iulie 2009, 18:12:46
Răspuns #3

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
O rama Iva Astra de metrou in anul 1979.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
23 Iulie 2009, 18:16:32
Răspuns #4

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Metroul Bucurestean in anul 1984:
- Statia Dristor 1
- Statia Leontin Salajan (actuala Nicolae Grigorescu)
- Statia Mihai Bravu
- MUNCII in constructie
- Titan
- in timpul constructiei unei galerii de metrou.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
29 Iulie 2009, 00:47:23
Răspuns #5

AlexYo

  • Vizitator

- Republica in constructie

Este fosta statie " MUNCII " , actuala "COSTIN GEORGIAN"
memorat
07 Februarie 2010, 11:56:34
Răspuns #6

Trainspotter Europe

  • Mesaje postate: 1131
Iasmine, foarte frumoase pozele, de colectie as putea spune :).
memorat
12 Noiembrie 2010, 22:36:56
Răspuns #7

ByOnu

  • Vizitator
Un timbru din anii 90, cand IVA inca mai era simbolul institutiei metroului bucurestean, ci nu doar o asa zisa "povara" pusa la colt pentru a fi inlocuit cu un tren din plastic... :(

memorat
12 Noiembrie 2010, 22:49:19
Răspuns #8

Doctorusat

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 612
  • Gen: Bărbat
  • Just Mee...
Facand un mic search pe google, am dat si eu de..
http://bukresh.blogspot.com/2007_08_01_archive.html
Un mic blog, nu stiu cui ai apartine, dar au doua timbre minunate... la o rezolutie buna :)
Multumin, ca s-a mai gasit cineva, care sa pastreze acceste bijuteri de timbre.
memorat
06 Aprilie 2011, 10:21:53
Răspuns #9

costi

  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 2076
  • Gen: Bărbat
    • http://ontherail.at.ua/
Cateva de la mine  ;D :D
O sa fac si niste scan-uri cand o sa am timp.

memorat
04 Noiembrie 2012, 23:16:21
Răspuns #10

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Cateva de la mine  ;D :D
O sa fac si niste scan-uri cand o sa am timp.
REATASEAZA FOTOGRAFIA.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
04 Noiembrie 2012, 23:36:01
Răspuns #11

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
Frumoase amintiri. M-am intors in timp privinde pozele de mai sus.
memorat
27 Ianuarie 2013, 11:29:43
Răspuns #12

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Cu metroul de la Unirii la IMGB
Posted: 2013/01/24 in Istoria pe gaura cheii, By Mihaita Enache.

Cu 27 de ani în urmă, mai exact pe 24 ianuarie 1986, era dată în exploatare prima parte a Magistralei a II-a de metrou. Gândită să lege platformele industriale Pipera și IMGB de restul orașului, povestea acestei artere a metroului bucureştean a început în februarie ’82, atunci când s-a aprobat atât investiţia, cât şi lucrǎrile de construcţie. Acesta aveau sǎ se desfǎşoare în mare parte cu ajutorul scuturilor realizate de Întreprinderea 23 August. Excepţie de la aceastǎ tehnologie a fǎcut porţiunea cuprinsǎ între staţiile IMGB şi Piaţa Sudului, care a fost executatǎ în galerie deschisǎ, aşa cum s-a lucrat pe malul Dâmboviţei. În 1986, primele douǎ tronsoane ale Magistralei II erau terminate.
Conform ziarelor de atunci, odatǎ cu intrarea în exploatare a noii linii de metrou, s-au înfǎptuit prevederile stabilite de Congresul al XIII-lea al partidului privind punerea la dispoziţia cetǎţenilor Capitalei, pânǎ la începutul acestui an, a 35 km de reţea a acestui modern şi eficient sistem de transport în comun. În spatele cuvintelor pompoase, mass-media vremii mai prezeciza faptul cǎ aceastǎ cale a metroului reprezinta un complex funcţional alcǎtuit dintr-un depou şi 6 staţii: IMGB, Apǎratorii Patriei, Piaţa Sudului, Pieptǎnari, Tineretului şi Piaţa Unirii 2. Ceea ce mass-media omitea să menționeze era faptul că stația Tineretului nu era încă finalizată, aceasta intrând în exploatare abia din aprilie ’86. Remarcăm de asemenea și lipsa stației Constantin Brâncoveanu. Aceasta avea să fie deschisă abia în decembrie 1988.
GânditÇŽ ca o legÇŽturÇŽ directÇŽ între platforma industrialÇŽ Berceni, marele cartier de locuinÅ£e cu acelaÅŸi nume ÅŸi centrul  municipiului, noul bulevard subteran al metroului avea o lungime de 10,4 km. ÃŽnaugurarea lui a avut loc la început de an ÅŸi de cincinal, în staÅ£ia IMGB (azi Dimitrie Leonida). Aici, în dimineaÅ£a zilei de 24 ianuarie 1986, tovarÇŽÅŸul Nicolae CeauÅŸescu a tÇŽiat panglica tricolorÇŽ, marcând astfel intrarea în exploatare a acestei noi magistrale a Metroului BucureÅŸtean. O inaugurare „cliÅŸeizatǎ”, marca Nicolae CeauÅŸescu, identicÇŽ cu celelalte tÇŽieri de panglici de la metrou: aplauze ÅŸi ovaÅ£ii, tÇŽierea panglicii tricolore, cÇŽlÇŽtoria cu trenul inaugural ÅŸi semnarea în cartea de onoare a constructorilor metroului, urmând ca traficul de cÇŽlÇŽtori pe noua linie de metrou să fie deschis în ziua urmÇŽtoare. ÃŽn prima zi de exploatare, numai prin staÅ£ia Unirii 2 au intrat peste 60.000 de bucureÅŸteni. Majoritatea celor care au cÇŽlÇŽtorit în primele zile - notau ziarele vremii - au venit mai ales ca sÇŽ vadÇŽ. ÃŽntre aceÅŸtia – Eugenia Dobre ÅŸi Ion Popescu, ambii muncitori la Electromagnetica: Am vrut sÇŽ-l vedem, înainte de a-l folosi, în drumul nostru spre muncÇŽ ÅŸi spre casÇŽ. Este frumos, dar mai înainte de toate este practic: punctual, rapid ÅŸi civilizat.
După două decenii și jumătate de la inaugurare, Magistrala a II-a, arată precum o doamnă trecută de prima tinereţe. Doar trenurile care opresc în stațiile îmbătrânite par a fi rupte dintr-o altă lume. Albe, bombardierele merg aproape singure, grație conducerii simplificate. Și tot la capitolul schimbări putem nota actualizarea numelor stațiilor Depoul IMGB și IMGB. Din 2009, acestea se numesc Berceni, respectiv Dimitrie Leonida. Atunci, timpul nu mai avea răbdare…

http://zimbrulcarpatin.wordpress.com/2013/01/24/cu-metroul-de-la-unirii-la-imgb/
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
Advertisement