Cu metroul de la Unirii la IMGBPosted: 2013/01/24 in Istoria pe gaura cheii, By Mihaita Enache.
Cu 27 de ani în urmă, mai exact pe 24 ianuarie 1986, era dată în exploatare prima parte a Magistralei a II-a de metrou. Gândită să lege platformele industriale Pipera și IMGB de restul orașului, povestea acestei artere a metroului bucureştean a început în februarie ’82, atunci când s-a aprobat atât investiţia, cât şi lucrǎrile de construcţie. Acesta aveau sǎ se desfǎşoare în mare parte cu ajutorul scuturilor realizate de Întreprinderea 23 August. Excepţie de la aceastǎ tehnologie a fǎcut porţiunea cuprinsǎ între staţiile IMGB şi Piaţa Sudului, care a fost executatǎ în galerie deschisǎ, aşa cum s-a lucrat pe malul Dâmboviţei. În 1986, primele douǎ tronsoane ale Magistralei II erau terminate.
Conform ziarelor de atunci, odatǎ cu intrarea în exploatare a noii linii de metrou, s-au înfǎptuit prevederile stabilite de Congresul al XIII-lea al partidului privind punerea la dispoziţia cetǎţenilor Capitalei, pânǎ la începutul acestui an, a 35 km de reţea a acestui modern şi eficient sistem de transport în comun. În spatele cuvintelor pompoase, mass-media vremii mai prezeciza faptul cǎ aceastǎ cale a metroului reprezinta un complex funcţional alcǎtuit dintr-un depou şi 6 staţii: IMGB, Apǎratorii Patriei, Piaţa Sudului, Pieptǎnari, Tineretului şi Piaţa Unirii 2. Ceea ce mass-media omitea să menționeze era faptul că stația Tineretului nu era încă finalizată, aceasta intrând în exploatare abia din aprilie ’86. Remarcăm de asemenea și lipsa stației Constantin Brâncoveanu. Aceasta avea să fie deschisă abia în decembrie 1988.
GânditÇŽ ca o legÇŽturÇŽ directÇŽ între platforma industrialÇŽ Berceni, marele cartier de locuinÅ£e cu acelaÅŸi nume ÅŸi centrul municipiului, noul bulevard subteran al metroului avea o lungime de 10,4 km. ÃŽnaugurarea lui a avut loc la început de an ÅŸi de cincinal, în staÅ£ia IMGB (azi Dimitrie Leonida). Aici, în dimineaÅ£a zilei de 24 ianuarie 1986, tovarÇŽÅŸul Nicolae CeauÅŸescu a tÇŽiat panglica tricolorÇŽ, marcând astfel intrarea în exploatare a acestei noi magistrale a Metroului BucureÅŸtean. O inaugurare „cliÅŸeizatÇŽâ€, marca Nicolae CeauÅŸescu, identicÇŽ cu celelalte tÇŽieri de panglici de la metrou: aplauze ÅŸi ovaÅ£ii, tÇŽierea panglicii tricolore, cÇŽlÇŽtoria cu trenul inaugural ÅŸi semnarea în cartea de onoare a constructorilor metroului, urmând ca traficul de cÇŽlÇŽtori pe noua linie de metrou să fie deschis în ziua urmÇŽtoare. ÃŽn prima zi de exploatare, numai prin staÅ£ia Unirii 2 au intrat peste 60.000 de bucureÅŸteni. Majoritatea celor care au cÇŽlÇŽtorit în primele zile - notau ziarele vremii - au venit mai ales ca sÇŽ vadÇŽ. ÃŽntre aceÅŸtia – Eugenia Dobre ÅŸi Ion Popescu, ambii muncitori la Electromagnetica: Am vrut sÇŽ-l vedem, înainte de a-l folosi, în drumul nostru spre muncÇŽ ÅŸi spre casÇŽ. Este frumos, dar mai înainte de toate este practic: punctual, rapid ÅŸi civilizat.
După două decenii și jumătate de la inaugurare, Magistrala a II-a, arată precum o doamnă trecută de prima tinereţe. Doar trenurile care opresc în stațiile îmbătrânite par a fi rupte dintr-o altă lume. Albe, bombardierele merg aproape singure, grație conducerii simplificate. Și tot la capitolul schimbări putem nota actualizarea numelor stațiilor Depoul IMGB și IMGB. Din 2009, acestea se numesc Berceni, respectiv Dimitrie Leonida. Atunci, timpul nu mai avea răbdare…
http://zimbrulcarpatin.wordpress.com/2013/01/24/cu-metroul-de-la-unirii-la-imgb/