22 Iulie 2017, 09:53:17

Autor Subiect: Stiri din judetul Constanta  (Citit de 1390 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

06 Decembrie 2008, 21:18:11

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
Stiri din judetul si orasul Constanta.
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":

            

23 Aprilie 2009, 19:13:50
Răspuns #1

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
Se pare ca il ajung blestemele si pe Mazare sa de-a Domnul sa fie asa !!! Detalii aici http://www.ziuaconstanta.ro/rubrici/politic/ce-are-de-ascuns-primaria-constanta.html
Citat

 

 
Joi, 23 Aprilie 2009
Editia Nr. 2551 

 
Ce are de ascuns Primaria Constanta? 
Joi, 23 Aprilie 2009
Manuela MOLDOVEANU  e-mailPrint

Tag-uri: Legea nr. 544/2001 Legea nr. 52/2003 transparenţă informaţii de interes public Consiliul Judeţean Constanţa Primăria Constanţa Radu Mazăre Gabi Stan
(354)Instituţia nu şi-a depus din 2007 rapoartele referitoare la implementarea Legii 544/2001 şi la transparenţa decizională # În plus, subalternii lui Radu Mazăre răspund la mişto solicitărilor de acces la informaţii de interes public
Instituţiile publice sunt obligate prin lege să asigure transparenţa decizională, dar şi liberul acces la informaţiile de interes public. La Constanţa însă, litera legii nu este prea clară pentru Primăria şi Consiliul Judeţean Constanţa.


Conform legii, instituţiile pentru care este reglementată transparenţa decizională şi liberul acces la informaţiile de interes public trebuie să depună, la sfârşitul fiecărui an, câte un raport de evaluare referitor la modul cum s-au achitat de obligaţiile prevăzute în cele două acte normative.

Consiliul Judeţean Constanţa a întocmit atât Raportul de evaluare a implementării Legii nr. 544/2001 în 2008, cât şi Raportul anual privind transparenţa decizională. Ambele documente au fost afişate pe site-ul CJC. Potrivit art. 1 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, normativul are drept scop sporirea gradului de responsabilitate a administraţiei publice faţă de cetăţean, stimularea participării acestuia în procesul de luare a deciziilor administrative şi în cel de elaborare a actelor normative şi sporirea gradului de transparenţă la nivelul întregii administraţii publice. Din păcate însă, în afara faptului că CJC îşi publică pe site-ul propriu şi în mass-media proiectele de hotărâre, nu se poate vorbi despre un dialog prea strâns cu societatea civilă. Asta reiese şi din raportul anual, în care se precizează că o singură persoană se ocupă de relaţia cu societatea. În plus, aşa cum arată raportul anual, nu au fost primite recomandări sau sugestii din partea cetăţenilor sau a asociaţiilor legal constituite. Nu există nici acţiuni în justiţie ale celor nemulţumiţi de nerespectarea prevederilor legii privind participarea cetăţenilor la procesul de elaborare a actelor normative sau privind participarea lor la procesul de luare a deciziilor.


CJC a oferit informaţii de doi lei 


Asta nu înseamnă, însă, că toată lumea este mulţumită de adoptarea proiectelor de hotărâre la nivelul CJC. Acest lucru poate însemna atât un dezinteres din partea societăţii civile, dar şi faptul că participarea locuitorilor judeţului la luarea deciziilor nu este stimulată. Păi cum să fie cetăţeanul interesat de hotărârile luate la nivelul CJC, când instituţia nu are nici măcar un program de audienţe stabil, aşa cum ne informa chiar purtătorul de cuvânt al CJC cu ceva timp în urmă.

Nici raportul privind implementarea Legii 544/2001 nu este mai convingător. Din el aflăm că, în 2008, CJC a încasat „colosala" sumă de 25,8 lei pentru serviciile de copiere a informaţiilor de interes public furnizate. Dacă ţinem cont de faptul că xeroxarea unei pagini costă, în medie, cam 15 bani (1.500 lei vechi), constatăm că, într-un an de zile, CJC a eliberat doar 172 de pagini cu informaţii de interes public. Totuşi, instituţia judeţeană are o bilă albă, având în vedere faptul că hotărârile supuse votului consilierilor judeţeni pot fi consultate de către orice cetăţean direct de pe site-ul CJC.


„Afli ce spun hotărârile de Consiliu Local?"


Acest lucru nu se întâmplă şi în cazul Primăriei Constanţa, de pe site-ul căreia nu poţi afla mare lucru, dacă eşti un om de rând şi nu un hacker. Deşi este extrem de stufoasă, pagina de web a administraţiei locale nu facilitează accesul la hotărârile adoptate de Consiliul Local. Dacă vrei să găseşti o hotărâte adoptată de consilierii municipali, ai la îndemână rubrica „Află ce spun hotărârile de Consiliu Local". În zadar însă, pentru că aşa-zisa rubrică este făcută mai mult la derută, pentru că dacă o accesezi, afli instantaneu că, pentru a găsi hotărârea pe care o cauţi, trebuie musai să ştii: numărul ei, data la care a fost adoptată, iniţiatorul, titlul, şedinţa şi, şi mai absurd, cuprinsul. Iată de ce este imposibil să găseşti un astfel de document pe site-ul primăriei. De altfel, Primăria Constanţa nu şi-a afişat pe site raportul pe 2008 privind implementarea Legii nr. 544/2001 şi pe cel referitor la transparenţa decizională pe 2008. Deşi ne aflăm în 2009, pe site se află tot rapoartele din 2007.


Miştocăreală în loc de informaţii publice


Aşadar, Primăria Constanţa este la pământ în ce priveşte transparenţa. În acest sens, putem da ca exemplu o adresă trimisă primăriei de către cotidianul nostru, în februarie, anul acesta. Prin acea adresă am solicitat informaţii cu privire la parcul de autovehicule al primăriei, norma lunară de combustibil pentru fiecare autoturism în parte şi despre furnizorul de combustibil. După o lună de zile am primit şi răspunsul, însă nu pe cel aşteptat, ci unul la mişto, de un dispreţ suveran, semnat de viceprimarul Gabi Stan. La întrebarea: „Care este furnizorul de combustibil pentru autoturismele la care facem referire?", reprezentanţii primăriei ne-au răspuns: „Primăria Municipiului Constanţa are încheiat un contract de prestări servicii privind «Transportul de persoane» în baza căruia se asigură atât întreţinerea curentă, cât şi alimentarea cu combustibil a autovehiculelor". Cât despre norma de combustibil pentru fiecare maşină, niciun cuvânt. Am putea trage concluzia, de aici, că la Primăria Constanţa nu se ţine o evidenţă clară a consumului de combustibil şi că fiecare se deplasează cu maşinile instituţiei după pofta inimii. În ediţia online a ziarului Ziua de Constanţa, puteţi vizualiza răspunsul la mişto al secundului lui Radu Mazăre
 
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
12 Mai 2009, 12:22:35
Răspuns #2

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
Sa vedem ce se mai dezbate prin CJ Constanta
Citat
Consilierii judeţeni vor numi directori noi în trei instituţii subordonate CJC-ului

Un convocator publicat încă de sâmbătă într-un cotidian local anunţa programarea în data de 15 mai a unei şedinţe ordinare,  convocatorul fiind postat, ieri, şi pe site-ul CJC.
Legislaţia în vigoare prevede că proiectele de hotărâre ce urmează a fi dezbătute şi supuse aprobării trebuie făcute publice cu cinci zile înaintea şedinţei. Ieri, în jurul prânzului, o parte dintre ele puteau fi „analizate", fiind postate pe site-ul Consiliului Judeţean Constanţa. Convocatorul confirmă că aleşii judeţeni vor avea pe ordinea de zi 70 de proiecte de hotărâre, asta dacă nu va apărea şi o listă suplimentară cu alte iniţiative. Trei dintre proiecte vor „legaliza" eliberarea din funcţiile de conducere a unor şefi: Constantin Chera - director al Muzeului de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa, Petre Paul Nicolaescu - director al Centrului Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Constanţa şi Decebal Făgădău - ex-director la Complexul Muzeal de Ştiinţe ale Naturii, promovat încă din ianuarie în funcţia de viceprimar al municipiului Constanţa. Odată instalat „secund" al municipalităţii, Decebal Făgădău, fostul director al Complexului Muzeal de Ştiinţe ale Naturii, declara că în locul său speră să fie numit un specialist, un om din interior, care să cunoască situaţia instituţiei.
Dorinţa sa n-a contat, de ultimul delfin de la complex urmând să se ocupe Adrian Mihai Mânăstireanu. Potrivit lui Făgădău, succesorul său nu provine din cadrul instituţiei şi este de profesie ofiţer de marină. La cei 37 de ani ai săi, Adrian Mihai Mânăstireanu are, se pare, alte atuuri ce au cântărit în numirea sa ca director al Complexului Muzeal de Ştiinţe ale Naturii. Firesc, el este  membru PSD, precum şi o prezenţă frecventă în anturajul primarului Radu Mazăre. Până nu de mult, Mânăstireanu a coordonat activitatea Biobazei animalelor fără stăpân, post deţinut de soţia sa, Cezara, până la promovarea ei ca director general al Administraţiei Creşelor Constanţa.
Surse din PSD Constanţa au afirmat că noul şef al complexului „are experienţă managerială, ar fi un bun organizator şi, nu în ultimul rând, iubeşte animalele". Totuşi, la o privire succintă asupra firmelor în care este implicată familia Mânăstireanu s-ar putea spune că soţia are mai multă experienţă managerială. Numele ei apare în trei firme - Jolie Club SRL, Boxarena SRL şi Alfmob Exim SRL, în timp ce Adrian Mânăstireanu este administrator la Seaside Estate Company SRL. Această firmă are ca acţionari două societăţi liberiene, Rectangle Transport LTD şi Gypsy Investments LTD, dar şi pe „sora" Nitalexil.

Noi şefi în instituţii de cultură

Alte două proiecte de hotărâre aflate pe ordinea de zi a şedinţei din 15 mai a Consiliului Judeţean Constanţa ne prezintă şi înlocuitorii celorlalţi doi directori eliberaţi din funcţie.
Prin votul consilierilor judeţeni, la conducerea Centrului Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Constanţa va ajunge Mihaela Cleo Popescu, iar activitatea Muzeului de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa va fi coordonată de Gabriel Gheorghe Custurea.
Sursa http://www.ziuaconstanta.ro/rubrici/politic/ofiterul-adrian-manastireanu-se-va-ocupa-de-delfinul-marc.html
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
24 Mai 2009, 10:49:45
Răspuns #3

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
Suplimentari de curse pe ruta Constanta-Navodari "
Transport interjudeţean
Publicitate Consilierii judeţeni constănţeni au aprobat la solicitarea primarilor, pentru deplasările interjudeţene, opt curse noi pentru Constanţa - Mamaia - Năvodari şi una nouă pe ruta Medigidia - Tortomanu - Hârşova. Cu ajutorul unui singur autovehicul vor fi asigurate trei curse pe acest traseu.

Transport suplimentat

De asemenea, la solicitarea autorităţilor locale publice, vor fi introduse trei curse pentru ruta Constanţa - Ghindăreşti - Hârşova, câte una pentru Constanţa - Băneasa - Almalău - Ostrov, Hârşova - Topalu - Dunărea - Cernavodă - Topalu şi Medigidia - Dobromin - Oltina, rute slab deservite de transportatorii privaţi.
Pe traseul Constanţa - Ciocârlia - Cobadin va fi introdusă o buclă, iar pe relaţia Negreşti - Conacu şi Fântâna Mare va fi suplimentat numărul de curse şi de vehicule. Alte trei curse suplimentare şi un microbuz vor asigura transportul pe ruta Medgidia - Mircea Vodă - Ţibrinu. " Articol si poza din http://www.adevarul.ro/articole/constanta-opt-curse-noi-pentru-ruta-constanta-navodari.html
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
14 Februarie 2012, 10:45:58
Răspuns #4

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!
Accident naval în Portul Constanţa Sud-Agigea

Marti, 14 Februarie 2012 | 07:59
Aseară, Căpitănia Zonală Constanţa a raportat un eveniment naval petrecut în danele 108-110, în timpul manevrei de plecare a navei Nova, sub pavilion Malta.

Iată cum este descris accidentul: "avarii:13.02.2012 ora 17:56, pilotul Cocone anunţă începerea manevrei navei Nova-pavilion Malta din dana 108 pentru crosă/voiaj. La ora 18:29 pilotul anunţă ieşirea navei Nova din zona de jurisdicţie. La ora 18:40 am fost anunţat de comandantul navei JUHAYNNA că în momentul plecării navei Nova din dana 108 sloiurile de gheaţă din jurul navei au împins împingătorul Petar Beron acostat în dana 109, i-au rupt acestuia două parâme metalice cu care era legat la cheu, acestea ajungând peste cârma navei JUHAYNNA acostată în dana 110.
Avarii posibile doar după inspecţia cârmei navei Juhaynna. Împingătorul Petar Beron nu a suferit avarii cu excepţia parâmelor metalice rupte. Nu au fost victime omeneşti sau cazuri de poluare"
www.ziuaconstanta.ro
Cu respect si admiratie.
memorat
26 Iunie 2014, 23:40:54
Răspuns #5

David

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 892
  • Gen: Bărbat
  • 4149
Transport public catre Mamaia

Incepand cu 27 iunie 2014 R.A.T.C. Constanta va introduce 5 trasee care deservesc si Statiunea Mamaia, astfel:

1. Traseul MAMAIA ESTIVAL deservit de 3 autobuze etajate.
Program de transport zilnic intre 10:00 - 20:00 cu plecare din 30 in 30 de minute din Gara, pana la Tabara Turist (Hotel Caraiman) din Mamaia.
Durata semicursei - 40 minute.
Biletele pentru autobuzele etajate se procura numai de la conducatorul auto la tafirul unic de 4 lei pe semicursa. (Biletele sunt cele cu calut de mare).

2. Traseul 100 MAMAIA deservit de 3 autobuze.
Program de transport 06:00 - 22:00 cu plecare din 24 in 24 de minute din Gara, pana la Tabara Turist (Hotel Caraiman) din Mamaia.
Durata semicursei - 35 minute.

3.Traseul 102 MAMAIA deservit de 4 autobuze.
Program de transport 06:00 - 22:00 cu plecari din 24 in 24 minute din Zona Industriala, pana la Tabara Turist (Hotel Caraiman) din Mamaia.
Durata semicursei - 45 minute.
Noutatile sezonului Estival 2014:
4. Traseul 5 - 40 MAMAIA deservit de 5 autobuze.
Program de transport 06:00 - 22:00 cu plecari din 24 in 24 minute de la Cap de Linie Sere (Str. Varful cu Dor) catre Km5, pana la fosta Tabara Nord (Butoaie).
Durata semicursei - 55 minute.

5. Traseul 2 - 43 MAMAIA deservit de 5 autobuze.
Program de transport 06:00 - 22:00 cu plecari din 24 in 24 minute de la Poarta 6 - Port pe traseul liniei 2 - 43 pana la Cap de Linie Ciresica de unde isi continua drumul pe Str. Dispensarului, B-dul Aurel Vlaicu, B-dul Lapusneanu, B-dul Mamaia, pana la fosta Tabara Nord (Butoaie).
Durata semicursei - 53 minute.

Avand in vedere ca in perioada orara 10:00 - 15:00 numarul de calatori este mai redus si frecventa autobuzelor va fi la un interval putin marit.

Tariful pentru calatoria Constanta - Mamaia sau retur este de 1,5 lei/calatoria (exceptand autobuzele etajate).

Biletele se gasesc la toti conducatorii autobuzelor de Mamaia.

Link: http://www.ratc.ro
Linia 331:Cartier Damaroaia-Piata Presei-Piata Romana
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":