Initial pe acest tronson al magistralei 4 de metrou, lucrarile s-au desfasurat atat de greu, deoarece panza freatica se afla la mica adancime, iar sapaturile trebuiau facute cu grija, deoarece puteau fi inundatii.In al doilea rand, interesul a fost din prima scazut, singurul motiv pentru care acest tronson a fost executat si dupa revolutie, a fost pentru ca pe vremea comunismului deja se sapase o parte din tunel si mai ales incepuse lucrarea la Pasajul Constantei(lucrare care se executa si astazi... Shocked.Initial tronsonul a avut o importanta maxima, insa dupa ce zona industriala Laromet, si fabricile de pe langa Pajura s-au desfiintat, practic acest tronson nu mai are de cine sa fie folosit.Linia 97 merge semi-plina pe tot parcursul traseului, tramvaiele merg goale(20 vine ceva mai plin), iar 300 se umple cu oamenii din Clabucet si mult prea putin cu oamenii din Bucurestii Noi.Oricum tind sa cred ca lucrarile se executa lent, tocmai din cauza ca lucrarea nu necesita prea multa atentie, nu este ceva de genul:"Hai mai repede ca arde", cum AR TREBUI sa fie proiectul Drumul Taberei - Universitate, sau Piata Victoriei - Aeroport Otopeni.Si pentru ca suntem aici, in topicul cu pricina o sa va spun si parerea despre cel din urma tronson:Piata Victoriei - Bulevardul Ion Mihalache - Zona Clabucet(chiar ma intreb cum vor face tunel pe sub acele case, alte demolari, alte scandaluri, Pasajul Basarab partea a 2-a...) - Bulevardul Expozitiei - Piata Presei Libere - Soseaua Bucuresti Ploiesti - Oras Otopeni - Calea Bucurestilor - Aeroport Otopeni.Ok.Haideti sa analizam statiile ce vor fi construite pe acest tronson.In primul rand:
1.PIATA VICTORIEI 3
Imi este imposibil sa ma gandesc unde va fi construita aceasta statie, probabil undeva cu o iesire pe Titulescu spre Piata Victoriei, si alta spre strada Dr.Felix...Oricum, la ce aglomeratie este acum la statiile Piata Victoriei 1 si 2, nu vreau sa ma gandesc la ce va fi pe tunelul de corespondenta intre aceste doua statii comune, si viitoarea Piata Victoriei 3...
-------------------------------------------------------------
2.Piata Ion Mihalache
Aici se dau jos multi.Din 205, 282, 300, sau in viitor, din metroul ce tocmai a sosit plin cu oameni de pe M2, din centru(caci in 300 sunt masini nearticulate si este imposibil sa te urci), sau cu oamenii de la Gara de Nord).Este o statie extrem de rentabila, la fel ca si Piata Victoriei 3.
-------------------------------------------------------------
3.Maresal Averescu
Aceasta statie o gandesc a semana exact cu Crangasi.Crangasi se va mai elibera, linia 41 la fel(sens spre Piata Presei), iar statii pe peroanele liniei 41 si pe cele doua trotuare ale bulevardului, cred ca patru iesiri vor fi de ajuns.Una dintre statiile unde se vor urca multi calatori, si vor cobora mai multi(saracele tramvaie de pe 41...)
-------------------------------------------------------------
4.Piata Domenii
Mda...oamenii coboara in aceasta statie si din 205 si din 282 dar mai ales din 300.Totusi, masinile se mentin full si dupa aceasta statie, ceea ce inseamna ca nu coboara un numar foarte mare de oameni.Statia dinspre centru, rar o vad aglomerata, oamenii se urca 90% in 300.Totusi, un autobuz este un autobuz, iar un metrou este un metrou.Sa nu le comparam capacitatile...Sunt sceptic in privinta traficului din aceasta statie, totusi cred ca as indrazni sa o compar cu statia Aparatorii Patriei sau Costin Georgian, statii destul de pline, insa nu intr-atat cat sa stea in topul aglomeratiei.
-------------------------------------------------------------
5.Clabucet
O prima dorinta ar fi sa nu se numeasca tot 1 Mai si atunci(poate si 1 Mai actual se va numi tot Clabucet...)In al doilea rand, din nou, mijloacele RATB ar avantaja din nou utilitatea acestei statii, oamenii care vin de la Gara cu 65 ori 97, ori Magistrala 4, s-ar transborda pentru destinatia Piata Presei Libere, sau Aeroport Baneasa/Otopeni.
In al doilea rand, oamenii care vor veni din Bucurestii Noi cu metroul, vor putea lua aceasta magistrala in eventualitatea ca 300 va veni mai greu(logic ca asa va fi, din moment ce va dubla o magistrala de metrou), iar astfel, RATB si Metrorex s-ar completa reciproc.
-------------------------------------------------------------
6.Piata Presei Libere
Ecuatia acestei statii ar fi:Piata Romana x Piata Unirii + Gara de Nord radical din Eroilor.Aceasta statie va fi arhiplina, parc, linia 41, liniile RATB dinspre Piata Charles de Gaulle sau oamenii care lucreaza in Casa Presei Libere.Va fi probabil(fara exagerari), cea mai aglomerata statie de metrou.Ziceam eu ca trebuia sa circule metrou pe-aici demult.Se vehicula o statie si pe Bd.Expozitiei, insa ma indoiesc ca aceea ar fi generat ceva trafic, acum ideea a cazut, s-a ramas la varianta Clabucet --> Piata Presei Libere direct.
-------------------------------------------------------------
7.Gara Baneasa
Va spun din start.Aceasta statie va semana la gradul de umplere cu Semanatoarea.Sunt ceva Bussines Park-uri prin zona, si pentru a nu-si scoate masina la fiecare ora, angajatii ar putea merge cu metroul pana in centru.Insa de la cativa angajati, si pana la o statie de metrou utilizata mai este mult.Nu incetez si fac comparatii si cu RATB.De multe ori, dupa scaparea din infernul numit Aeroport Baneasa, soferii RATB pur si simplu nu mai opresc in aceasta statie, pentru ca nimeni nu coboara(intreaba in microfon), si nici nu urca.Nu de multe ori am vazut statia RATB Gara Baneasa stinghera(in ambele sensuri), dar totusi cred ca metroul va avea pentru cine sa opreasca.Oricum aceasta statie este in proiect, zona este libera(nu sunt constructii mari deasupra), iar pentru doua iesiri, trotuarul este extrem de larg...
-------------------------------------------------------------
8.Pod Baneasa
Aceasta statie va fi de genul statiei de cartier...Blocurile din zona Pod Baneasa genereaza destui calatori, si cu siguranta RATB-ul(care tot greu se va misca si atunci), va fi imediat exteriorizat, pentru o buna legatura cu centrul orasului, oamenii preferand metroul.As indrazni sa o compar cu Piata Ion Mihalache, iar dintre statiile existente pe magistralele din zilele noastre, as compara-o cam cu Stefan cel Mare...Oricum, va fi o statie rentabila.
-------------------------------------------------------------
9.Aeroport Baneasa
Aeroportul, studiourile unui post de televiziune(sa nu fac reclama...), aceleasi blocuri prezente si in zona Pod Baneasa, desi va fi una din cele mai aglomerate statii, va fi extrem de apropriata de Pod Baneasa, insa din cauza aeroportului, statia va genera o gramada de calatori.
-------------------------------------------------------------
10.Complex Baneasa
Perfect.Daca aceasta statie va fi asezata unde trebuie(undeva mai spre parcari), va fi poate mai aglomerata ca Aeroport Baneasa.Nu stiu daca peronul spre Aeroport Otopeni va fi plin, insa oamenii si angajatii vor umple peronul spre centru, deoarece acolo se afla multe centre comerciale si cel mai mare Mall din Romania.
-------------------------------------------------------------
11.Institutul Meteorologic
Este mai aproape de magazinul Metro, oamenii de acolo pot genera trafic, si dealtfel, oamenii care vin din Cartierul Vatra Noua cu linia 261 vor utiliza aceasta statie.Incepand de la aceasta statie, peroanele spre Aeroport Otopeni vor fi extrem de goale, dar si metroul spre aceeasi destinatie va fi plin...
-------------------------------------------------------------
12.Privighetorilor
Simplu.Stiti cum este statia Depoul IMGB?Exact asa va fi, toti oamenii de la Zoo vor folosi 301, iar in apropiere nu exista nici un punct de interes major.Poate doar daca va fi deschis un camping undeva in zona Padurii Baneasa, sau daca cineva din cartierul rezidential va folosi metroul.Totusi nu uitati ca, de cateva ori pe zi, si statia Depoul IMGB este plina, deci si aceasta statie va avea totusi utilitatea ei, nu mare, dar totusi va avea o utilitate.Din nou, sensul mai utilizat va fi spre centru.
-------------------------------------------------------------
13.Padina
Situata in dreptul statiei RATB Soseaua Bucuresti - Ploiesti 107 va fi ceva de genul Gara de Nord 2, insa pentru a nu fi distanta exagerata intre doua statii, aceasta statie va fi construita, trotuarele sunt largi si de o parte si de alta.Aceasta statie se va numi Padina din pricina faptului ca singura strada se numeste astfel, si merge pana undeva spre zona Pipera, paralel cu Aleea Privighetorilor.Totusi as regreta mult sa se distruga si acea mica padure care a mai ramas in zona de nord Baneasa - Otopeni, insa cred destul de mult ca prin zona ar mai putea aparea niste Bussines - Park care sa dea calatori.
-------------------------------------------------------------
14.Pasaj Otopeni
Va avea un trafic enorm de mare din cauza numarului de firme, depozite, fabrici, santiere, oamenii din satul Odai(zona apropiata de centura), din cauza bussines park-urilor care exista si se vor mai infiinta, din cauza ca in zona se afla reprezentantele multor fabrici, firme auto etc. ai caror angajati sau chiar patroni vor folosi metroul, deoarece sunt ferm convins ca atunci(peste 8-9 ani sper...) va fi aceeasi aglomeratie, si o populatie probabil dubla a Bucurestiului.Inca ma gandesc la ce a mai ramas din Padurea Baneasa, sper sa nu se distruga de tot, desi protectia mediului o protejeaza temeinic.Oricum, va fi o statie extrem de aglomerata, chiar si acum ar fi o statie aglomerata...
-------------------------------------------------------------
15.Metro Otopeni
Situata in zona statiei RATB Amco S.A.(nu chiar in vecinatate), aceasta statie este in apropierea orasului Otopeni, acolo deja se afla un Metro, se vor mai deschide cu siguranta alte firme(Bucuresti - Otopeni va deveni un oras al afacerilor, in mod sigur...), plus ca in aceeasi zona se va deschide si un Carrefour, drept pentru care clientii acestor magazine, oamenii care muncesc si vor munci la firmele din zona, vor asigura si pentru aceasta statie un trafic decent, as indrazni pe viitor sa o compar cu statia Obor a zilelor noastre, este o zona cu mult potential de marketing si cu posibilitati de dezvoltare multiple.
-------------------------------------------------------------
16.Primaria Otopeni
Nu gasesc alt nume mai potrivit pentru aceasta statie situata in mijlocul orasului Otopeni.Blocurile de aici seamana cu cele din zona Baneasa, sunt insa mai multe, sunt ca de obicei in aceasta zona ceva Bussines Park-uri, amestecate cu traficul blocurilor, aceasta statie se va compara cu Piata Sudului din zilele de astazi(exceptand orele de varf), adica toti oamenii din statie ar cam putea ocupa 80 % din scaunele ramei de metrou.Desigur, va fi o statie rentabila si destul de aglomerata...
-------------------------------------------------------------
17.Otopeni Nord
In dreptul statiei Icsitmua, se aude ca aici ar fi de fapt depoul facut special pentru aceasta magistrala, si ca statia va fi construita ca "element de rezistenta" din nou pentru a nu fi distanta prea mare intre statii.Este o zona unde culmea, nu prea sunt firme sau celebrele bussines park-uri, insa nu va fi nici asa de goala ca Padina, dar nici asa de plina ca Metro Otopeni sa spunem.Calatori vor fi, dar nu tot timpul zilei si nu in numar prea mare.Nu imi amintesc prea bine zona, insa estimez ca nu va fi o statie chiar nerentabila...
-------------------------------------------------------------
18.AEROPORT INTERNATIONAL HENRI COANDA
Toti oamenii pe care i-am adunat de pe traseu vor cobori aici, pentru a merge la munca, pentru a se deplasa in alta tara sau pentru a isi astepta rudele.Datorita dezvoltarii prin care acest aeroport va trece, aceasta presupun ca va fi o statie ultramoderna cu terminal in aeroport(se are in vedere constructia unei noi cladiri, unita cu aceasta, ce sa spun ar iesi ceva frumos, si desigur, potentialul de umplere, mai ales in sezon estival(turistii si oamenii ce vin din Europa in vacante la familii), va fi probabil una din cele mai utilizate statii din reteaua Metrorex.
-------------------------------------------------------------
Cam asta ar fi parerea mea despre situatia M4, la al carui final ne gandim cu atata patos, dar si cum va arata in viziunea mea viitoarea magistrala PIATA VICTORIEI 3 - AEROPORT INTERNATIONAL HENRI COANDA.La fel ca orice magistrala sau ca orice traseu RATB, va avea si ea 3-4 statii ceva mai nerentabile, insa daca avem vointa, daca stim ce sa facem cu banii, daca gasim un constructor bun, si daca alti oameni vor veni la conducerea tarii, oameni care ar stii sa tina in frau un asemenea proiect, eu cred ca vom avea de ce sa fim mandri ca suntem Bucuresteni si Romani.Deocamdata tot ce ne ramane de facut este sa asteptam si sa speram intr-un transport cu metroul si RATB-ul mai bun, sa ne gandin la o viata mai buna...
Va multumesc pentru atentie, la revedere !