27 Aprilie 2024, 10:20:39

Autor Subiect: Tramvaie Bucur LF-CH - 401 > 405 (fabricat in 2006/7 si 2010/11 by URAC)  (Citit de 446729 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

02 Noiembrie 2012, 16:25:54
Răspuns #1120

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
memorat
06 Noiembrie 2012, 21:52:56
Răspuns #1121

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
07 Noiembrie 2012, 16:24:21
Răspuns #1122

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Lacusta #405 linia 1-Posta Vitan
memorat
09 Noiembrie 2012, 11:42:13
Răspuns #1123

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Industrie. În Capitală, există o mică uzină numită URAC care produce şi repară tramvaie.
Cele 5 tramvaie care au ţinut în spate industria din Bucureşti


În 2009, fabrica a lansat pe piaţă tramvaiul Bucur Low Floor, unul dintre cele mai ieftine din lume, iar pentru la anul se mai pregătesc încă opt astfel de modele. Când nu fac tramvaie moderne, angajaţii URAC se ocupă cu restaurarea tramvaielor de epocă pentru Austria şi Germania sau repară vehiculele care au început să îşi dea duhul.



Puţini ştiu că există o fabrică de tramvaie în Bucureşti. Îi spune URAC - Uzina de Reparaţii „Atelierele Centrale", se află undeva pe la Lizeanu, în apropierea spitalului Colentina şi în curând va împlini o sută de ani de existenţă. De pe poarta acestei mici uzine a ieşit în 2009 tramvaiul Bucur Low Floor ("Bucur, Podea joasă"), cel mai modern tramvai romanesc, cu podeaua coborâtă, până în dreptul refugiului. Unii i-au zis Loganul tramvaielor fiindcă e ieftin (costă sub un milion de euro faţă de trei milioane de euro, cât face un tramvai produs în străinătate), este adaptat nevoilor românilor şi este produs în totalitate în ţară. Vatmanii l-au poreclit simplu „Lăcusta", datorită culorii sale măslinii. De altfel, în depou toate tramvaiele au poreclă, indifferent de anul lor de fabricaţie. Se numesc Obama dacă sunt negre, Submarinul, dacă sunt galbene şi lista poate continua cu „Băiatul cu apă" sau „Pantera Roz" (tramvaie care au fost roz, dar care acum sunt albe). „Aşa le alintă vatamanii. Până la urmă una e să strigi „Vino cu Lăcusta", alta e să zici „Adu-mi Bucur Law Floor", dezleagă enigma Toma Constantin, şeful depoului Dudeşti din Bucureşti, locul în care trag cele mai moderne tramvaie care circula pe liniile din Capitală.

Se pregătesc încă opt tramvaie Bucur LF

Proiectanţii nu s-au gândit prea mult la denumire, au ales un nume simbolic pentru Bucureşti şi în rest au avut grijă ca noul lor model să fie unul fiabil care să nu treacă prea des prin service pentru reparaţii. „Prima ieşire cu tramvaiul a fost într-o noapte de vară. Unul asculta motorul, altul era atent la suspensii. Eram bucuroşi că suntem cu tramvaiul pe stradă, că circulăm cu un produs la care am lucrat, dar ne-am izbit şi de probleme. Ne-am dat seama că multe dintre refugii nu erau pregătite pentru acest tip de tramvai şi, mai târziu, am desfăcut părţile din refugiu care se intersectau cu geometria tramaviului", povesteşte inginerul George Cazan, unul dintre cei care au fost implicaţi în proiectul Bucur Low Floor.


În trafic sunt înscrise deocamdată cinci modele Bucur LF, care circula doar pe linia 1, dar de la anul ar mai putea intra în circulaţie încă opt. Acestea sunt deja în procesul de producţie, cinci fiind în stadiu avansat, iar trei într-o etapă intermediară de fabricaţie. „Dacă au linie separată, tramvaiele sunt un mijloc de transport foarte efficient. Sunt rapide, nepoluante, pot duce mulţi călători pe o distanţă mai mare", spune inginerul George Cazan de la urac.

Ca să iasă în trafic şi celelalte tramvaie Bucur LF totul va depinde de finanţarea Primăriei. „Dacă primăria va cumpăra tramvaiele produse de noi, treptat vom putea înlocui vehiculele mai vechi, care circulă în tot Bucureştiul", speră iginerul George Cazan. Noile tramvaie vor avea un design elegant, podeaua total coborâtă, trapă pentru persoanele cu disabilităţi, sistem modern de frânare, motoare cu consum mic de eneergie. „Cele cinci modele Bucur LF produse până acum au un consum de energie cu 40% mai mic faţă de vehiculele mai vechi. Sunt motoare robuste, fiabile, care nu au nevoie de multe operaţii de întreţinere", explică Valeriu Bulf, inginer proiectant la URAC. Nu le lipseşte nici măcar „cutia neagră", întocmai ca la avioane. „De fapt, este vorba despre un sistem de diagnoză, care arată când a frânat şoferul, când a semnalizat stânga-dreapta, ce viteză avea când a frânat şi multe alte date care, la o adică, pot ajuta în caz că s-a produs un accident", detaliază Valeriu Bulf.

Un singur lucru le lipseşte celor cinci tramvaie Bucur LF - aerul condiţionat. Norc însă cu acoperişul din material termoizolant care nu atrage căldura. „Sperăm ca noile modele să aibă altă soartă şi să le putem echipa şi cu aer condiţionat. A fost o problemă de finanţare, nu de tehnică", spune inginerul George Cazan.

Am supravieţuit pe timp de criză

De pe urma producţiei de tramvaie au câştigat nu doar călătorii care s-au ales cu mijloace noi de transport în comun, ci şi cei o mie de angajaţi ai uzinei bucureştene URAC. „Producţia ne-a permis supravieţuirea pe timp de criză. Au fost şi l anoi disponibilizări, darn u putem spune că au fost massive. „Ar fi păcat să se termine şi cu industria asta. Nu e atât de poluantă, plus că antrenează alte industrii. Avem nevoie de ţevi, de vopseluri, de produse electronice, de boghiuri. E bine când se mai produce şi ceva românesc", spune George Cazan, unul dintre cei mai vechi angajati de la URAC. In uzina sunt angajati o mie de muncitori, însă nu toţi sunt implicaţi in procesul de producţie. „Tot noi facem şi mentenanţa tramvaielor mai vechi, reparaţii, plus partea de resturare şi confecţionare vagoane de epocă. De exemplu acum, avem un contract cu un muzeu al transporturilor din Viena. Am resturat cinci vagoane pentru muzeu, iar pentru regia noastră alte patru" explică inginerul George Cazan, apoi vine cu exemplul orasului Cluj, unde acum câţiva ani a câştigat o firmă poloneză contractul cu primaria. „Au comandat vreo 12 tramvaie. Nu-i păcat că nu s-au făcut în România", se întreabă inginerul.

Şi la Bucureşti au fost discuţii legate de achiziţionarea din afară a unor tramvaie moderne, dar în cele din urmă s-a renunţat la idee. „Să dai trei milioane pe un asemnea tramvai faţă de un milion cât costă al nostru şi să mai menţii şi mâna de lucru e o diferenţă. În plus, tot noi facem şi mententaţă, ceea ce scade mult costurile", completează inginerul Valeriu Bulf.

Pentru tramvaiul Bucur LF a lucrat o echipă de 50 de oameni care a reuşit să prducă tramvaiul în aproximativ două luni. Perioada de testare a fost de o săptămână, iar durata de viaţă pentur acest model ar putea fi de aproximativ 20 de ani. În mod normal, un tramvai ar trebui scos din uz după 15 ani de folosire.

 

Bucur LF: CARACTERISTICI

26 de metri lungime,
2,45 metri lăţime
43 de locuri pe scaune,
265 locuri în picioare
3 corpuri de caroserie,
Viteză de 60 de kilometri pe oră, dar a fost programat să nu depăşească mai mult de 50 de kilometri pe oră

http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/reportaj/cele-5-tramvaie-care-au-tinut-in-spate-industria-din-bucuresti-268413-main_pic2.html#

Un reportaj care dezimformeaza opinia publica:
- tramvaiul nu are 365 locuri in picioare ci doar 238.
- tramvaiele se construiesc in minim 10 luni de zile si nu 2 luni.
- lucreaza peste 200 de persoane la aceste tramvaie.
- finantarea tramvaielor respective se fac din fonduri EUROPENE si deasemenea si o parte din banii Bucurestesnilor.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
09 Noiembrie 2012, 11:50:19
Răspuns #1124

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Cred ca am mai dezbatut acest lucru: tramvaiul #404 este un fel de prototip, sistemul de iluminat fiind pe leduri eliminadu-se invertorul. Ledurile sunt plasate in interiorul unui tub de neon. De la seria #406 se va implementa acest sistem ingenios.

Haideti sa vedem cam cat costa un singur neon: ~ Pret: 57.00 $.  :P :'(

http://www.magazin.iluminare-led.ro/acasa-2/neon-cu-led/neon-cu-led-900mm/#more-48
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
09 Noiembrie 2012, 15:13:11
Răspuns #1125

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Un reportaj care dezimformeaza opinia publica:
- tramvaiul nu are 365 locuri in picioare ci doar 238.
- tramvaiele se construiesc in minim 10 luni de zile si nu 2 luni.
- lucreaza peste 200 de persoane la aceste tramvaie.
- finantarea tramvaielor respective se fac din fonduri EUROPENE si deasemenea si o parte din banii Bucurestesnilor.

Din reportajul cu pricina se intelege ca si urmatoarele 8 vagoane vor ajunge tot la depoul Dudesti,cel putin asa am inteles eu.Ar fi fost bine daca s-ar fi construit cate un vagon la 2 luni si nu la 10 luni ca erau mult mai multe vagoane la ora actuala in traseu.Sper ca de acum incolo se vor misca mai repede cu constructia vagoanelor...
memorat
10 Noiembrie 2012, 15:31:27
Răspuns #1126

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Un singur lucru le lipseşte celor cinci tramvaie Bucur LF - aerul condiţionat. Noroc însă cu acoperişul din material termoizolant care nu atrage căldura. „Sperăm ca noile modele să aibă altă soartă şi să le putem echipa şi cu aer condiţionat. A fost o problemă de finanţare, nu de tehnică", spune inginerul George Cazan.

Nu stiu daca este asa cu acel acoperis dar in mod sigur caldura nu intra doar de sus si de pe parti.Tin minte odata ca ma aflam intr-o lacusta intr-o zi de vara fierbinte a acestui an si curgeau apele de pe calatori,vagonul fiind si foarte aglomerat.Deci trebuie sa se puna pret pe AC pentru a fi un confort ...
memorat
11 Noiembrie 2012, 13:49:10
Răspuns #1127

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
12 Noiembrie 2012, 21:30:47
Răspuns #1128

Andrei

  • Mesaje postate: 4403
  • Gen: Bărbat
Astazi am vazut un LF lacusta cu firma: PROBE. Ar fii putut fii #406 ? L-a mine la liceu l-am vazut. Venind dinspre City Mall. Nu i-am descifrat nr-ul de parc. N-am vederea asa buna sa bat pana acolo.
memorat
13 Noiembrie 2012, 00:08:03
Răspuns #1129

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
Sincer, mi-ar fi placut ca fiecare LF sa fie vopsit in alta culoare, daca era posibil, in culori vii, pastelate..., asa cum sunt tramvaiele ALSTOM Citadis din Reims. Si asa este Bucurestiul asta destul de "cenusiu"... macar mijloacele de transport sa fie vopsite in culori diverse.

Uitati ce frumos ar fi aratat o simfonie de culori a RATB-ului.

                   

   

Scuzati-mi interventia, dar imi spun si eu oful...
memorat
13 Noiembrie 2012, 01:45:01
Răspuns #1130

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Astazi am vazut un LF lacusta cu firma: PROBE. Ar fii putut fii #406 ? L-a mine la liceu l-am vazut. Venind dinspre City Mall. Nu i-am descifrat nr-ul de parc. N-am vederea asa buna sa bat pana acolo.
Tot ce este posibil ? Pe la ce ora a fost? Spre seara...?!
memorat
13 Noiembrie 2012, 07:59:45
Răspuns #1131

Andrei

  • Mesaje postate: 4403
  • Gen: Bărbat
Tot ce este posibil ? Pe la ce ora a fost? Spre seara...?!


Pe la ora 18:30 cand am iesit din liceu.
memorat
13 Noiembrie 2012, 10:50:39
Răspuns #1132

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
13 Noiembrie 2012, 14:23:02
Răspuns #1133

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
#404 a fost chituit, vopsit si reparat.
Este apt de traseu sa intelegem?

P.S: Azi a fost si Obama in traseu pe langa #406.
memorat
13 Noiembrie 2012, 15:18:15
Răspuns #1134

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
13 Noiembrie 2012, 15:42:54
Răspuns #1135

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Este apt de traseu sa intelegem?

P.S: Azi a fost si Obama in traseu pe langa #406.
Prezidentu' "OBAMA" in traseu dupa obtinereaunui nou mandat::o ;D :-X
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
13 Noiembrie 2012, 22:57:33
Răspuns #1136

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
O schema a tramvaiului gasita pe google:
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
15 Noiembrie 2012, 13:43:44
Răspuns #1137

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
#404 a revenit de astazi la trasue pe linia 1 inelul exterior turul 12...  ;D
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
15 Noiembrie 2012, 15:16:34
Răspuns #1138

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
#404 a revenit de astazi la trasue pe linia 1 inelul exterior turul 12...  ;D
O veste foarte buna ! A mai ramas cu probleme #402...Pe cand si el in traseu?
memorat
15 Noiembrie 2012, 16:09:39
Răspuns #1139

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
O veste foarte buna ! A mai ramas cu probleme #402...Pe cand si el in traseu?
Nu am idee! :D
In traseu azi doar "Obama" & #404.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat