28 Aprilie 2024, 23:28:44

Autor Subiect: Linia 1 (SURA MARE <-> PASAJ BASARAB <-> BUCUR OBOR <-> SURA MARE)  (Citit de 25730 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

05 Iulie 2011, 07:31:52

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Linia 1 / 10 (inelara -> Piata Vitan - Pod Timpuri Noi - Piata Eroii Revolutiei - Piata Danny Huwe (Razoare) - Pod Grozavesti - Pasaj Basarab - Pasaj Victoria - Bucur Obor - Sos. Mihai Bravu - Calea Vitan - Piata Vitan)

Este deservita de Depourile Victoria si Dudesti, cu toate turele din fostele 34 si 19 + turele pe care le avea Victoria in 46. Pe aceasta linie circula urmatoarele tipuri de tramvaie: V3A-93, V3A-93M EPC, V3A-93-CH-PPC si Bucur LF.

Citat
Linia 34 va deveni Linia 1 ÅŸi va fi prima linie de tramvai cu traseu inelar



În vederea executării lucrărilor de reabilitare a sistemului rutier de pe Strada Liviu Rebreanu, pe tronsonul cuprins între B-dul Camil Ressu şi B-dul Nicolae Grigorescu, începând cu data de 05.07.2011, liniile de transport RATB din zonă vor fi modificate astfel:

Linia de tramvaie 19 se suspendă. Călătorii nu vor fi afectaţi de această măsură, întrucât vor putea folosi tramvaiele liniilor 23, 34 (viitoarea linie1), precum şi autobuzele liniei 330.

Linia de tramvaie 23 va funcţiona pe traseul de bază între „Zeţari” şi intersecţia B-dul Camil Ressu / Str. Liviu Rebreanu, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, prin B-dul Camil Ressu, B-dul Theodor Pallady, până la „Complex RATB Titan”.

Linia de autobuze 330 va funcţiona pe traseul de bază între Piaţa Presei şi intersecţia Şoseaua Mihai Bravu / Şoseaua Iancului, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Şoseaua Mihai Bravu, B-dul Camil Ressu, Str. Liviu Rebreanu, B-dul 1 Decembrie 1918, „FAUR Poarta 4”.

Autobuzele vor efectua opriri pe B-dul 1 Decembrie 1918 (în staţiile liniilor 101 şi 311), pe Str. Liviu Rebreanu (în staţiile liniilor 311 şi 335 şi în staţiile nou înfiinţate, amplasate în apropierea staţiilor de tramvai), precum şi pe Şoseaua Mihai Bravu (în staţiile liniei 135).

Cu această ocazie, din data de 05.07.2011, linia 34 va deveni linia 1 şi va fi prima linie de tramvaie cu un traseu inelar, având un singur terminal, „Poşta Vitan”.

Tramvaiele vor circula de la „Poşta Vitan”, pe Calea Vitan, Şoseaua Mihai Bravu, Şoseaua Ştefan cel Mare, B-dul Iancu de Hunedoara, Şoseaua Nicolae Titulescu, Pasaj Basarab, Şoseaua Orhideelor, B-dul Vasile Milea, B-dul Timişoara, Şoseaua Progresului, Str. Dr. Constantin Istrate, Şoseaua Viilor, Calea Şerban Vodă, B-dul Gheorghe Şincai, Str. Nerva Traian, B-dul Octavian Goga, revenind la „Poşta Vitan”.

Abonamentele eliberate pentru fosta linie 34 vor fi valabile pe noua linie 1.

De asemenea, abonamentele eliberate pentru liniile 19 ÅŸi 23 vor fi valabile ÅŸi pe liniile 1 ÅŸi 330, pe tronsoanele comune.
Sursa comunicatului - RATB
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":

            

05 Iulie 2011, 11:19:47
Răspuns #1

Doctorusat

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 612
  • Gen: Bărbat
  • Just Mee...
Pentru cine s-a nascut dupa 1990:
Pe timpul lui Ceausescu, au existat linii de tramvaie inelare, una parca era 26 si habar nu am pe unde mergea (1 nu este prima inelara).

Doua alte linii asa zise inelare, intr-un fel sau altul, au circulat si dupa revolutie, pana prin 1996.
Mai exact - 47 si 48.

Traseu 47: CET Vest Militari - Bd. Timisoara - Razoare - Sos. Progresului - Cal. 13 Septembrie - Bd. Ghencea - Strada Brasov - Bd. Timisoara - CET Vest Militari.

Traseu 48: CET Vest Militari - Bd. Timisoara - Strada Brasov - Bd. Ghencea - Cal. 13 Septembrie - Sos. Progresului - Razoare - Bd. Timisoara - CET Vest Militari.

Erau deservite de tramvaie Tatra, de la Dep. Militari.
memorat
05 Iulie 2011, 12:50:42
Răspuns #2

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Pe timpul lui Ceausescu, au existat linii de tramvaie inelare, una parca era 26 si habar nu am pe unde mergea.

Aproximativ pe unde merge actuala linie 1, numai ca avea capatul de linie la 'Leu'. Interesant era ca la 'Leu', 26 avea cap de traseu cu stationare, iar celalalte linii care mai circulau pe acolo tranzitau fara sa se incurce de 26.
memorat
05 Iulie 2011, 14:08:58
Răspuns #3

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Aproximativ pe unde merge actuala linie 1, numai ca avea capatul de linie la 'Leu'. Interesant era ca la 'Leu', 26 avea cap de traseu cu stationare, iar celalalte linii care mai circulau pe acolo tranzitau fara sa se incurce de 26.

Normal ca nu incurcau linia 26, deoarece exista linie de stationare, adica diagonala.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
05 Iulie 2011, 15:01:52
Răspuns #4

V2A

  • Mesaje postate: 139
  • Gen: Bărbat
Capatul liniei 1 este Piata Vitan, deoarece acolo au stationare tramvaiele.
memorat
05 Iulie 2011, 23:50:02
Răspuns #5

Matei

  • Vizitator
Capatul liniei 1 este Piata Vitan, deoarece acolo au stationare tramvaiele.

Asa este (am trecut azi pe acolo si am vazut ca se stationeaza la statia Piata Vitan) ! ;) Cei de la RATB au zis ca este Posta Vitan, dar nu este o greseala prea mare, deoarece Piata Vitan este foarte aproape de Posta Vitan.
Poze cu cateva tramvaie ale liniei 1, in curand...
memorat
06 Iulie 2011, 00:54:46
Răspuns #6

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Pe un inel este linia 1 (spre Bucur Obor - Pasaj Basarab - Viilor - Sincai - Piata Vitan), iar pe celalalt inel este linia 10 (spre Sincai - Viilor - Pasaj Basarab - Bucur Obor - Piata Vitan).
Pentru mine 1 inseamna tot 34. 1 a derivat din 3-4=-1; avand in vedere ca la RATB nu exista linii negative, a rezultat 1. Din fosta 19 a iesit 10 (1+9=10).

Last edit: In cel mai scurt timp, capatul de linie se va muta la Sura Mare !
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
06 Iulie 2011, 09:25:28
Răspuns #7

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Pe la capatul Piata Vitan (nu Posta Vitan, cum au scris cei de la RATB in comunicat) circula numai 1, deci poate stationa cat vrea. Cu ce va avantaja capatul de la Sura Mare ? Ar incurca calatorul, pentru ca la Sura Mare vor pleca tramvaie in ambele sensuri ! Este o informatie sau o dorinta ?
memorat
06 Iulie 2011, 10:34:55
Răspuns #8

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Pe la capatul Piata Vitan (nu Posta Vitan, cum au scris cei de la RATB in comunicat) circula numai 1, deci poate stationa cat vrea. Cu ce va avantaja capatul de la Sura Mare ? Ar incurca calatorul, pentru ca la Sura Mare vor pleca tramvaie in ambele sensuri ! Este o informatie sau o dorinta ?

Informatie sigura si o dorinta a conducerii RATB ETE.
La Piata Vitan unde te 'pisi' ? N-ai nici macar o toaleta ! Ce sa zic de vreo chiuveta...
La Sura Mare ai conditii decente + cabina pentru controlorul de trafic RATB.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
06 Iulie 2011, 18:51:00
Răspuns #9

Matei

  • Vizitator
Pe un inel este linia 1 (spre Bucur Obor - Pasaj Basarab - Viilor - Sincai - Piata Vitan), iar pe celalalt inel este linia 10 (spre Sincai - Viilor - Pasaj Basarab - Bucur Obor - Piata Vitan).

Pe la capatul Piata Vitan (nu Posta Vitan, cum au scris cei de la RATB in comunicat) circula numai 1, deci poate stationa cat vrea. Cu ce va avantaja capatul de la Sura Mare ? Ar incurca calatorul, pentru ca la Sura Mare vor pleca tramvaie in ambele sensuri !

Ar fi bine daca celalalt inel s-ar numi 10 sau 1B, dar, deocamdata, ambele inele se numesc 1 !
Andrei, ai dreptate, dar aceasta problema n-ar aparea daca un inel ar fi 1, iar celalalt - 10 (sau 1B); ideea cu mutarea capatului la Sura Mare mi se pare foarte buna (multi se iau la cearta cu vatmanul, deoarece 1 stationeaza la capat, adica la Piata Vitan, unde 19 si 34 nu stationau) !
Ieri nu am vazut niciun CH-PPC pe inelul Piata Vitan - Sincai - Viilor - Pasaj Basarab - Bucur Obor - Piata Vitan, stie cineva de ce nu au voie sa circule, deocamdata, pe acest inel ?
De asemenea, ieri nu am vazut niciun Bucur LF pe aceasta linie, deoarece, momentan, nu pot circula pe 1, din cauza unor borduri (tot ieri am vazut cativa muncitori care scoteau bordurile din curba de la Piata Eroii Revolutiei).
memorat
06 Iulie 2011, 19:32:53
Răspuns #10

ByOnu

  • Vizitator
Eu consider ca numerele ar trebui s-arate asa: 1 si 2 sau 1A si 1B. 1 si 10 sunt prea distante.Este ... ???
memorat
06 Iulie 2011, 20:09:40
Răspuns #11

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Discutiile sunt de pomana pentru ca:
1) Linia 1 va disparea cat de curand.
2) Pe portiunea dintre Bellu si Dudesti linia e varza, nu stiu daca LF-urile o sa reziste.
3) Aceeasi problema cu numaratoarea era si la tramvaiul 26, in zona Splai / Mihai Bravu ( fostul depou 'Splai' ), cand pleca in ambele directii de pe bucla, arata vatmanul cu degetul 'inainte' sau 'la dreapta' dupa caz, oricum din zona aceea prea putini luau tramvaiul, ca sa fie o problema asa de mare.
memorat
07 Iulie 2011, 01:11:31
Răspuns #12

Matei

  • Vizitator
1) Linia 1 va disparea cat de curand.

Cum asa ? Reusesc sa modernizeze Str. Liviu Rebreanu intr-un interval scurt de timp ? ;D
memorat
07 Iulie 2011, 07:51:03
Răspuns #13

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
 Ce legatura are linia 1 cu Liviu Rebreanu ? A fost un pretext, nu v-ati prins ? 19 + 34 = mai multe tramvaie decat noua infiintata linie 1. Asa cum am spus intre Bellu si Dudesti linia e varza, nu o sa poata circula cu LF - ul pe acolo. Pe de alta parte, cerinta expresa a conducerii superioare de partid si stat este clara : pe Basarab sa circule LF. In al treilea rand ei au facut o linie de tramvai pe Basarab care acum nu prea au ce sa faca cu ea, nu prea stiu ce tramvaie sa circule - in sensul ca nu sunt in stare sa conceapa un traseu cat de cat logic. Combinand toate 3 aspectele rezulta ca linia 1 nu va avea viata lunga in peisajul transportului in comun bucurestean.
memorat
07 Iulie 2011, 23:13:12
Răspuns #14

Matei

  • Vizitator
Ce legatura are linia 1 cu Liviu Rebreanu ? A fost un pretext, nu v-ati prins ? 19 + 34 = mai multe tramvaie decat noua infiintata linie 1. Asa cum am spus intre Bellu si Dudesti linia e varza, nu o sa poata circula cu LF - ul pe acolo. Pe de alta parte, cerinta expresa a conducerii superioare de partid si stat este clara : pe Basarab sa circule LF. In al treilea rand ei au facut o linie de tramvai pe Basarab care acum nu prea au ce sa faca cu ea, nu prea stiu ce tramvaie sa circule - in sensul ca nu sunt in stare sa conceapa un traseu cat de cat logic. Combinand toate 3 aspectele rezulta ca linia 1 nu va avea viata lunga in peisajul transportului in comun bucurestean.

Normal ca este un pretext modernizarea Strazii Liviu Rebreanu ! Dar eu cred ca Iasmin are dreptate - probabil ca o sa mute 1 la Sura Mare, iar un inel se va numi 10, deci nu se va desfiinta prea curand; de asemenea, cred ca vor trimite LF-urile pe aceasta linie.
memorat
09 Iulie 2011, 00:47:59
Răspuns #15

Matei

  • Vizitator
Primele poze cu linia 1 / 10 (linia 10 se numeste tot 1, chiar daca este inelul opus)

#112, #120, #212, #239, #254, #261, #286, #312, #344 (la Cutitul de Argint) si #4017 (la Lizeanu), 5 iulie 2011:
memorat
09 Iulie 2011, 01:23:51
Răspuns #16

Matei

  • Vizitator
#112, #152, #239, #254, #286, #293, #315, #4027, #4047, #4049 la Bd. Iuliu Maniu, 7 iulie 2011:
memorat
09 Iulie 2011, 15:06:39
Răspuns #17

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
V3A-93-CH-PPC circula numai pe linia 1 -> inelul Piata Vitan - Obor - Pasaj Basarab - Apaca - Eroii Revolutiei - Piata Vitan.
Pe linia 10 (linia 1 -> inelul Piata Vitan - Eroii Revolutiei - Apaca - Pasaj Basarab - Obor - Piata Vitan) circula doar V3A-93 si V3A-93M EPC.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
09 Iulie 2011, 17:07:15
Răspuns #18

Matei

  • Vizitator
Oare cand o sa vedem LF-urile pe aceasta linie ? ::)
memorat
14 Iulie 2011, 19:11:50
Răspuns #19

Matei

  • Vizitator
A(u) inceput sa circule LF-u(rile) pe linia 1, pe inelul exterior, sambata si duminica trecuta l-am vazut pe #401 pe aceasta linie ! ;D
Celelalte LF-uri circula si ele pe 1 sau nu ?
memorat