19 Aprilie 2024, 08:29:37

Autor Subiect: Noile autobuze Mercedes-Benz Conecto G pentru Timisoara ~ Prezentare Generala  (Citit de 6837 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

28 Octombrie 2010, 17:32:23

Adrian Dorofte

  • Vizitator
Noile autobuze Mercedes-Benz Conecto G pentru Timisoara ~ Prezentare Generala - Evobus Romania, 28.10.2010

Mai multe autobuze Mercedes-Benz in exploatare in Romania: A inceput livrarea celor 30 de modele Conecto G pentru Timisoara

Evobus Romania a inceput procedura de livrare a unui lot de 30 de autobuze Mercedes-Benz Conecto G articulate, cu podea complet coborata, pentru RATT, Regia Autonoma de Transport Timisoara. Procedura de licitatie a debutat in anul 2008 si a luat sfarsit in 2009, Mercedes-Benz fiind declarat castigator. In afara de noile autobuze, RATT detine si alte 55 de exemplare solo Conecto din prima generatie, care au fost achizitionate in 2005 si 2006 si care sunt echipate cu instalatie de aer conditionat.

Autobuzele Conecto G au fost produse la uzinele Mercedes-Benz Türk A.S. Hosdere - Istanbul din Turcia si sunt echipate cu motoare OM 457 de 6 cilindri in linie, BlueTEC 5, cu capacitatea cilindrica de 12,0 litri, care produc o putere maxima de 354 CP (260 kW). Cuplul motor maxim are valoarea de 1600 Nm si se atinge la 1100 rpm. Puterea este transmisa axelor spate prin intermediul unei transmisii automate cu 6 trepte produsa de ZF. Printre punctele forte in domeniul sigurantei, sunt lesne de mentionat sisteme precum: frane pe discuri pentru toate cele 6 roti, ABS si EBS (Sistem Electronic de Reglare a Fortei de Franare) - toate fiind disponibile in configuratia standard. Inginerii Mercedes-Benz au dotat noile Conecto G cu ingeniosul FPS (Unitate de Comanda Flexibil Programabila), care cuprinde 5 module electronice insarcinate cu gestionarea tuturor sistemelor din dotarea autobuzelor: de la incalzire, ventilatie si ceasuri de bord pana la sistemul dedicat informarii pasagerilor - Issue-Based Information System sau IBIS.

Accesul in salonul calatorilor este facilitat de suspensia pneumatica inteligenta cu reglaj al inaltimii, care lucreaza astfel in conjuctie cu arhitectura cu podea 100% plata.

Metoda de vopsire KTL (imersie in baie de vopsea si cataforeza) previne coroziunea pe intreaga durata de viata a autobuzului. La fel ca si in cazul celorlalte 55 de autobuze Mercedes-Benz ale RATT, si noile articulate Conecto prezinta o schema exterioara de culoare distinctiva: alb si mov deschis.

Modelele Conecto G care vor intra in circulatie la Timisoara sunt echipate cu instalatie de aer conditionat Konvecta, cutie neagra ce poate inregistra accidente - contribuind astfel la elucidarea completa a circumstantelor acestora si remedierea rapida a avariilor-, sistem de numarare a calatorilor cu senzor 3D, sistem de supraveghere in timp real printr-un set de 7 camere video (montate in exterior si interior), dar si 2 ecrane cu tehnologie LCD, pe care pasagerii vor putea urmari date referitoare la ruta pe care circula. Antenele GPS, GSM, Wi-Fi si GPRS montate pe plafonul autobuzelor asigura un transfer rapid de date catre dispeceratul de control si permit localizarea exacta a exemplarelor Conecto G aflate in circulatie.

Avand in vedere faptul ca pana acum, de la lansarea noii generatii in 2007, modelul Conecto a fost comercializat in 2500 de exemplare (dintre care, 10% articulate), se poate afirma fara echivoc faptul ca aceasta solutie de transport oferita de Mercedes-Benz special pentru zona central-europeana este de departe cea mai atractiva, accesibila ca pret si versatila, dispunand de o calitate imbatabila a asamblarii si de servicii integrate de service si asistenta la standarde cu adevarat germane oferite de Evobus prin reteaua extinsa de service-uri de pe intreg teritoriul Europei.

<< Informatiile oficiale au fost puse la dispozitia noastra de catre D-l Deniz Kuluhan, Director de Vanzari Evobus Romania, si D-na Dorina Barac, Marketing/PR Officer Evobus Romania. >>

Nota: Republicarea acestor fotografii, pe alte site-uri, fara acordul prealabil al detinatorului de drept este strict interzisa.
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":

28 Octombrie 2010, 18:18:35
Răspuns #1

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
memorat
28 Octombrie 2010, 18:30:10
Răspuns #2

Adrian Dorofte

  • Vizitator
Ce aiurea-i cu dungile alea galbene pe el. :'(

Sper ca ti-ai dat seama ca dungile alea galbene fac parte din mesurile care sunt lipite pe caroserie ca sa nu se impregneze praf in vopsea pana cand ajung autobuzele la beneficiar.
memorat
28 Octombrie 2010, 19:50:21
Răspuns #3

Morok

  • Mesaje postate: 27
  • Gen: Bărbat
Vad ca tot netapitate sunt si astea, ca la ultimii oameni de pe planeta....trist
memorat
28 Octombrie 2010, 21:05:37
Răspuns #4

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
The English version of the report:: http://mercedes-benz-blog.blogspot.com/2010/10/more-mercedes-benz-buses-in-use-in.html





Vad ca tot netapitate sunt si astea, ca la ultimii oameni de pe planeta....trist

Asa a fost caietul de sarcini! Felicitari pentru reportaj!




Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
28 Octombrie 2010, 21:14:45
Răspuns #5

p1tz1man

  • Mesaje postate: 79
  • Gen: Bărbat
Timişorenii circulă la standarde europene cu autobuze Mercedes "high-tech" FOTOGALERIE

Transportul din Timişoara se adaptează la ultimele standarde europene. Primele zece autobuze Mercedes Conecto G cu burduf au sosit deja în oraş, urmând ca până în luna decembrie să mai ajungă din Germania încă 20.


Având o lungime de 18 metri, autobuzul are o capacitate de transport de 143 de persoane dintre care 41 de locuri pe scaun. Vehiculul nu are scări, ci se înclină cu zece cm pe o parte când se află în staţie, pentru a facilita accesul persoanelor în vârstă sau cu dizabilităţi. Are şi o trapă manuală pentru cărucioare. De asemenea, la bord are echivalentul “cutiei negre” la avioane, unde se stochează întreg traseul parcurs de autobuz.

De 100 de ani construim autobuze. Pasagerii pot fi siguri că sunt confortabile, sigure şi au funcţiune economică. Au rampă pentru persoane cu handicap, aer condiţionat, caldură şi capacitate de 140 de persoane”, a spus Johannes Lehmann, director general Evo Bus.

Investiţie de 9 milioane de euro

Autobuzele vor intra în circulaţie la începutul lunii viitoare, după ce vor fi inmatriculate. Acestea vor circula pe traseul 33, 40 şi 43. Investiţia se ridică la aproape 9 milioane de euro. Autobuzele au o garanţie de cinci ani sau 250.000 de kilometri.

“Este un prim lot de autobuze Mercedes cu burduf. Următoarele 20 vor veni până pe 30 decembrie. Acestea respectă toate normele europene de transport public, iar pasagerii vor avea parte de siguranţă şi confort. Urmează dezvoltarea transportului public pe Bega, până în 2012 şi pe urmă procesul de reînnoire a tramvaielor”, a spus primarul Gheorghe Ciuhandu.

Dotări premium high-tech

Cele 30 de autubuze articulate Mercedes Conecto G, sunt dotate cu cele mai noi sisteme de monitorizare şi informare călători. Informaţiile despre rute sunt transmite în interior cu ajutorul a două ecrane LCD. Autobuzele sunt dotate cu cemere de supraveghere interioară şi exterioară. Toate autobuzele sunt dotate cu sisteme ultra-moderne de localizare şi transmitere a datelor cu conexiuni GPS, GSM, GPRS şi WiFi.

http://www.adevarul.ro/locale/timisoara/Timisorenii_circula_la_standarde_europene_cu_autobuze_Mercedes_-high-tech_0_358164504.html

30 de astfel de autobuze nu e de neglijat.... felicitari Jud. Tmis...sunt marpha ;)

memorat
28 Octombrie 2010, 22:19:59
Răspuns #6

ByOnu

  • Vizitator
Nu comentez acum despre autobuzele in sine, ci despre inmatricularea lor. De ce n-au fost inmatriculate direct in Timis?   ::)
memorat
28 Octombrie 2010, 22:32:52
Răspuns #7

Adrian Dorofte

  • Vizitator
Nu comentez acum despre autobuzele in sine, ci despre inmatricularea lor. De ce n-au fost inmatriculate direct in Timis?   ::)

Pai, cum sa le inmatriculeze direct in Timis? Pana una alta, autobuzele acestea au fost produse in Turcia si de acolo au plecat catre Romania. Asadar, prima tara de domiciliu, in acte, a fost Turcia, astfel ca nu aveau cum sa le inmatriculeze altfel. Inmatricularea definitiva se va produce cand se vor intocmi actele de Romania ale fiecarui autobuz in parte. Atunci sunt date jos placutele actuale (care, by the way, sunt temporare) si instalate noile numere. Care s-ar putea sa nu fie TM XX YYY, ci B XXXXX, B XXXXXX sau B XX YYY sau B XXX YYY, avand in vedere modalitatea de achizitie prin leasing a autobuzelor. Si cum sediul central al bancii prin intermediul careia se realizeaza leasing-ul e in Bucuresti, este clar ca nu prea pot fi altfel inmatriculate. Si inca ceva: numerele astea rosii sunt provizorii si sunt de Bucuresti tocmai pentru faptul ca au stationat la sediul Evobus si pentru ca, pana cand vin numerele definitive, dureaza cel putin cateva saptamani.
memorat
28 Octombrie 2010, 22:34:14
Răspuns #8

Vali R.A.T.T

  • Mesaje postate: 80
  • Gen: Bărbat
Sper ca ti-ai dat seama ca dungile alea galbene fac parte din mesurile care sunt lipite pe caroserie ca sa nu se impregneze praf in vopsea pana cand ajung autobuzele la beneficiar.
Nu neaparat este pentru protectia impotriva zgaraieturilor de pe drum.
memorat
28 Octombrie 2010, 22:36:37
Răspuns #9

Adrian Dorofte

  • Vizitator
memorat
29 Octombrie 2010, 00:30:59
Răspuns #10

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
Sper ca ti-ai dat seama ca dungile alea galbene fac parte din mesurile care sunt lipite pe caroserie ca sa nu se impregneze praf in vopsea pana cand ajung autobuzele la beneficiar.
Mi-am dat seama, dar ma refeream la culoarea-n sine, pentru ca puteau pune folii de alta culoare, in raport cu "vopsirea" caroseriei.
memorat
Advertisement