M-am interesat si eu, deoarece ... WOW, noi romanii sa facem locomotive pentru Marea Britanie?! - tara mama a trenului (
)
Din pacate istoria este trista... British Rail a semnat contract cu Electroputere pentru toata seria. Insa dupa ce primele 30 au fost construite s-a tras linie si a rezultat ca locomotivele facute de noi au avut o multime de probleme tehnice, ca au fost facute de mantuiala, etc. Asa ca compania "Doncaster Workshops" a continuat constructia, iar apoi ultimele 20 au fost construite de Crewe Works.
Cele facute de noi sunt criticate de fanii englezi, de fapt nu ele sunt criticate, ci noi pt. ca ne-am fi batut joc - din ce-am citit pe net.
Eu m-am tot gandit, in acea perioada noi chiar faceam locomotive bune, care inca circula si azi ... oare sa fi fost cu adevarat "lucru de mantuiala" sau interese ale companiilor britanice care erau deja mult mai specializate si aveau nevoie de contracte. Adica de ce sa ne dea banii noua, in loc sa le faca ei, eu as clasifica toata aceasta problema ca fiind o mare "
razgandeala" a englezilor. Eu cred ca noi am fost testerii lor, si dupa ce le-am oferit "matritele" ei si-au continuat in continuare seria. Poate ca n-au vrut sa riste sau ceva.
Ori poate chiar am fost asa de prosti si am facut lucru de mantuiala (ceva ce pe timpul acela nu se prea facea, mai ales cand venea vorba pt. alte tari). Sau poate locomotivele erau bune, insa nu se ridicau la standardele foarte "high" ale britanicilor...
Voi ce credeti?
Cateva poze -doar cele mai interesante- cu romancele noastre (FOTO:
www.class56group.co.uk) - primele doua poze sunt din curtea Electroputere.