PROGRAMUL DE REPARARE A DREZINELOR PANTOGRAF
26 Iunie 2019, 19:48:42

Autor Subiect: PROGRAMUL DE REPARARE A DREZINELOR PANTOGRAF  (Citit de 1486 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

05 Decembrie 2009, 21:58:19

zofei.2006

  • Vizitator
                                                                         PROGRAMUL DE REPARARE A DREZINELOR PANTOGRAF


    CFR – SA detine 99 de drezine pantograf care se afla in dotarea zonelor de electrificare din toate regionalele tarii. Aceste utilaje sunt specializate pentru lucrari de interventii la linia de contact. Ele trebuie sa asigure deplasarea in timpul cel mai scurt la locul deranjamentului, sa aiba dispozitive specializate pentru o productivitate ridicata, sa asigure lucrul la inaltime, sa poata permite verificarea pozitiei firului de contact sub tensiune, sa asigure spatii de depozitare a pieselor si materialelor si conditii normale de lucru. Aceste utilaje sunt folosite de catre personalul CT (Centralizare Telecomanda) si L (Linii), la interventii.
    Drezinele pantograf folosite de regionalele CF sunt de cinci tipuri:
    • tip DS fabricate in URSS in anii ’60 (16 bucati);
    • tip 66-UD-316 si 86-UD-316 fabricate la MARUB Brasov pana in anul 1984 (58 bucati);
    • tip DC-68-E, de capacitate mica, fabricate de CIRA Grivita in perioada 1984 – 1991 (12 bucati);
    • tip UAM-215-E, fabricate la MARUB Brasov in perioada 1986 – 1997 (7 bucati);
    • tip DP-215-E, reproiectate si modernizate la MARUB Brasov (6 bucati), dar neomologate.



 Prin reparatia capitala care trebuie executata la drezinele pantograf, este imperios sa se realizeze si o imbunatatire a parametrilor lor deoarece, deocamdata, nu sunt prevazute fonduri in vederea dotarii cu utilaje noi.
    La drezinele de tipul DP 215-E si DS se vor realiza urmatoarele imbunatatiri:
- pe sasiu, la ambele capete, va fi montata cate o cabina, fiecare cu un post de conducere. Cabina va asigura o vizibilitate panoramica. In aceasta cabina se va amplasa toata aparatura de conducere si de masura. Cele doua posturi de conducere vor fi astfel concepute si dispuse incat conducatorul DP sa se afle totdeauna cu fata spre sensul de mers, iar pozitia principalelor aparate de comanda (robinet de frana, maneta schimbatorului de viteze, maneta de acceleratie a motorului, valva de descarcare a franei), precum si prizele pentru cele doua statii radio sa fie amplasate in fata conducatorului DP. Ferestrele cabinei vor fi ergonomice. Cabina, izolata termic si acustic, va fi prevazuta cu un agregat de climatizare care va asigura aer cald sau rece, dupa necesitate. In cabina se vor amplasa carlige pentru haine, un dulap pentru documentatie, o masa rabatabila si una fixa, si dulapul de scule. Toate geamurile vor fi din sticla securizata. Ferestrele frontale vor fi prevazute cu parasolar, cu stergatoare de parbriz si cu pompe pentru spalarea parbrizului, actionate electric. Partile metalice interioare se vor acoperi cu un strat de chit antifonic de circa 3 mm grosime. Plafonul si peretii laterali se vor izola termic si fonic si se vor acoperi cu materiale ignifuge si usor de intretinut;
- pe suporti, realizati deasupra plafonului constructiei metalice a uneia dintre cabine, se monteaza platforma de acces spre cea ridicatoare. Scheletul platformei de acces va fi confectionat din profile sudate, iar podeaua, din lemn. Pe scheletul platformei de acces se monteaza, pe izolatoare, un pantograf tip EP2, necesar verificarii pozitiei firului de contact sub tensiune, cilindrul pneumatic de actionare a pantografului si antena statiei de emisie-receptie;
-accesul personalului de intretinere pe platforma de acces se va face cu ajutorul unor scari rabatabile. Pe aceasta platforma se va prevedea o cutie pentru depozitarea aparatului de tractat. Platforma de acces va fi prevazuta cu balustrade care nu vor depasi gabaritul CFR pentru locomotive;



- motorul termic si filtrul de aspiratie vor fi acoperite cu o capota metalica cu capace laterale. Pe platforma de jos va fi amplasat un banc de lucru, cu menghina. Pentru a proteja la maximum motorul termic contra uzurilor premature, filtrele de aspiratie vor fi de tipul cu baie de ulei;Drezina pantograf (model nou)
- sistemul de franare va mentine timoneria existenta, dar cu adoptarea unui portsabot pentru saboti de vagon de calatori, iar instalatia pneumatica va trebui sa asigure o actionare moderabila a franei directe.
    Actionarea si deplasarea drezinei vor fi asigurate de:
- un motor termic de tip Diesel, cu agent de racire lichid, de putere corespunzatoare necesitatilor de tractiune ale utilajului;
- un ambreiaj (tip intarit) capabil sa transmita cuplul motor;
- un inversor de sens care sa asigure aceeasi viteza de deplasare in ambele sensuri de mers;
- o cutie de viteze cu trepte sincronizate;
- o cutie de distributie cu mecanism diferential, care sa imparta miscarea si cuplul motor la cele doua atacuri de osie;
- pentru deplasarea pe timp de noapte, utilajul va fi prevazut, conform instructiilor CFR, cu un far central si lampi de capat si fine de tren, pentru ambele sensuri de deplasare. Pentru a asigura si desfasurarea lucrarilor pe timp de noapte, platforma de lucru este prevazuta cu prize pentru alimentarea cu energie electrica a doua faruri proiectoare.
    La drezinele de tipul UAM 215-E si DC se adapteaza un motor Diesel fiabil, ecologic, cu o putere corespunzatoare.
    In acest sens, Consiliul de Administratie al CFR – SA a aprobat un program de masuri pentru fiabilizarea parcului de drezine pantograf. Astfel, s-a intocmit si s-a aprobat documentatia pentru: modificarea capetelor de osii, inlocuirea tipului de saboti, imbunatatirea suspensiei, rebandajarea rotilor, inlocuirea danturii drepte a atacului de osie cu dantura heloidala. AFER a intocmit instructiunile pentru efectuarea CUS (controlului ultrasonic) la osiile cu capete modificate. Consiliul Tehnico-Economic (CTE) din cadrul CFR – SA a aprobat “Instructia pentru exploatarea, intretinerea si repararea drezinelor pantograf”. De asemenea, s-au intocmit si avizat caietele de sarcini pentru reabilitarea acestor drezine.
    Pentru cele de tipul UAM-215-E, la MARUB – Brasov se inlocuieste motorul de 215 CP cu altul de 320 CP. Tot in cadrul acestei societati se realizeaza documentatia pentru drezinele de tipul DP-215-E: scoaterea motorului in afara cabinei, refacerea lantului de transmisie, a suspensiei, a sistemului de franare si realizarea a doua posturi de conducere.
    Parcul de drezine pantograf este format, in procentaj de 75%, din drezine de tipul 66-UD-316, 86-UD-316 si DS-URSS. Acestea vor fi reparate in cadrul Companiei Industriale Grivita (CIG) Bucuresti. Lucrarile care se vor realiza vor fi: inlocuirea motorului SAVIEM cu unul DEUTZ, reamplasat in afara cabinei, inlocuirea platformei cu actionare mecanica cu alta actionata hidraulic, modificarea suspensiei si a sabotilor, doua posturi de conducere, montarea a doi suporti tamburi pentru cablul purtator si firul de contact, si un troliu actionat hidraulic.
    Numarul drezinelor pantograf necesare caii ferate este mai mare decat cel existent in momentul de fata, fapt care impune atat cresterea procentelor de reparatii capitale pe fiecare regionala, cat si, in functie de posibilitati, alocarea de fonduri pentru achizitionarea de utilaje noi, performante.
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":