Locomotiva 2016 "Hercules" in Romania
26 Iunie 2019, 19:55:27

Autor Subiect: Locomotiva 2016 "Hercules" in Romania  (Citit de 1438 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

05 Decembrie 2009, 03:40:52

zofei.2006

  • Vizitator
Locomotiva 2016 "Hercules" in Romania:

un experiment care a intrecut asteptarile!



  In perioada 05.10 - 25.10.2002, locomotiva Diesel-electrica cu actionare integrala in curent alternativ seria 2016 "Hercules", construita de Siemens, cea mai moderna locomotiva Diesel-electrica realizata pana in prezent, s-a aflat in Romania, pentru prezentare la ''TIB 2002'' si pentru probe pe Caile Ferate Romane.

Conform propunerii formulate dupa incheierea celei de a 28-a editii a "Targului Tehnic International Bucuresti" - unde "Hercules" a starnit admiratia specialistilor, obtinand Diploma si Medalia de Onoare ''TIB 2002'' - locomotiva 2016-021-4 a fost supusa timp de doua saptamani la probe foarte dure de parcurs si la teste functionale, in remorcarea trenurilor de marfa si de calatori, pentru verificarea performantelor de tractiune si a comportarii in exploatare pe infrastructura feroviara romana.

Inceputul s-a facut in data de 14.10.2002, cu remorcarea unor trenuri de calatori pe relatia Bucuresti - Constanta si retur, cu trenul Intercity 501/504, caracterizat prin timpi de mers critici si o viteza de circulatie de 140 km/h. Trenul, in greutate de 420 tone (format din sase vagoane si o locomotiva electrica inactiva), a fost remorcat in regim automat de preselectie, cu mentinerea vitezei constanta, cu respectarea timpilor de mers prescrisi pentru o locomotiva electrica de 5100 kW.



Locomotiva a dat insa adevaratul examen la remorcarea trenurilor de marfa pe unele dintre cele mai dificile sectii de remorcare existente in reteaua CFR, cu rezistente caracteristice mari, pe distante lungi, urmarindu-se in special comportarea acesteia comparativ cu locomotiva LDE 2100 CP din parcul CFR si anume:
» consumul de combustibil si de lubrifianti;
» modul de deservire de catre personalul de locomotiva, functionalitatea dotarilor suplimentare existente;
» respectarea timpilor de mers prevazuti, in conditiile remorcarii de trenuri cu tonaje sporite;
» demaraje in rampa cu declivitate mare;
» posibilitatea evitarii folosirii locomotivelor impingatoare pe anumite sectii de remorcare, cu trenuri cu tonaje sporite;
» siguranta in exploatare, modul de interventie a personalului de locomotiva in cazul aparitiei unui deranjament in functionarea acesteia etc.

Trenurile remorcate din acest program au fost supratonate fata de remorcarea cu LDE 2100 CP, cu circa 30-50 %, la unele probe ajungandu-se chiar pana la un supratonaj de peste 100 % (locomotiva CFR a circulat inactiva).
Programul probelor a fost urmatorul:
16.10.2002 - Bucuresti Triaj - Golesti - Piatra Olt, 206 km, tonaj maxim 2740 t;
17.10.2002 - Piatra Olt - Sibiu, 186 km, tonaj maxim 2010 t;
18.10.2002 - Sibiu - Vintu de Jos - Coslariu 111 km, tonaj maxim 1910 t;
21.10.2002 - Coslariu - Dej, 142 km, tonaj maxim 2970 t;
22.10.2002 - Dej - Jibou - Zalau - Sarmasag - Marghita - Carei - Satu Mare, 296 km, tonaj maxim 2250 t;
23.10.2002 - Satu Mare - Busag - Jibou - Dej, 193 km, tonaj maxim 3100 t;
24.10.2002 - Dej - Cluj-Napoca Est - Oradea -Episcopia Bihor, 218 km, tonaj maxim 3300t;
25.10.2002 - Oradea - Arad, 121 km, locomotiva izolata.
In urma testelor realizate, s-au putut verifica o serie de caracteristici tehnice, rezultatele reconfirmand inaltele performante date de cea mai noua tehnologie in materie de locomotive Diesel-electrice cu actionare integrala in curent alternativ. Dintre concluziile desprinse cu ocazia probelor, enumeram doar cateva:
» locomotiva Rh 2016 are un disponibil de putere superior cu circa 30 % locomotivei Diesel- electrice de 2100 CP din dotarea CFR Marfa, fapt ce ii permite remorcarea de trenuri de marfa cu tonaj sporit, in conditii de respectare a actualilor timpi de mers prevazuti in livrete;



» pe anumite sectii de remorcare este posibila evitarea utilizarii locomotivelor impingatoare, chiar la trenuri cu tonaje sporite fata de cele uzuale;Rh 2016 cu o naveta de cisterne
» locomotiva Rh 2016 este echipata cu un sistem eficient de gestionare a efortului de tractiune, care controleaza in timp real acceleratia la alunecare a rotilor, evitand aparitia patinarilor;
» consumurile de combustibil si lubrifianti sunt inferioare cu 20-25 % celor de la LDE 2100 CP pentru tonaj normal, in conditiile remorcarii de trenuri cu tonaj sporit in medie cu 20-25 %;
» dotarile suplimentare ale locomotivei permit o deservire facila de catre personalul de locomotiva si un confort mult imbunatatit pentru acesta;
» sistemul de supraveghere si control al echipamentelor locomotivei Rh 2016 asigura pentru personalul de locomotiva accesul rapid la principalii parametri functionali si confera o inalta siguranta in exploatare;



» solutiile tehnice utilizate sunt practic fara intretinere in exploatare sau cu o intretinere redusa. Deci, locomotiva nu trebuie retrasa din circulatie pentru efectuarea programelor de intretinere curenta, decat la intervale mari de timp. Imobilizarea pentru aceste revizii tehnice si reparatii programate este redusa, ca urmare a volumului mai mic de lucrari. Ca urmare, disponibilitatea in exploatare a locomotivei este mare (95%). De mentionat faptul ca in toata perioada efectuarii probelor in Romania nu a fost necesara efectuarea de revizii zilnice sau planificate. Intretinerea este preventiva si nu corectiva, efectuandu-se pe baza diagnozei tehnice automate, avand ca baza tehnica timpul de functionare a agregatelor si, eventual, problemele semnalate in exploatare (memorate in computerul de bord);
» motorul Diesel este superior normelor UIC-ERRI-3, avand emisii poluante reduse si fiind bine izolat fonic, deci foarte silentios.
» locomotiva poate asigura interoperabilitatea cu alti operatori externi, intrucat corespunde tuturor normelor internationale de interoperabilitate.

Multumim pe aceasta cale tuturor celor care au contribuit si au participat la acest program, incununat de succes prin performantele demonstrate de locomotiva Siemens, care a intrecut asteptarile, chiar si pe cele ale specialistilor austrieci si germani care au insotit-o.

                                                            SIEMENS SISTEME DE TRANSPORT

memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":