28 Aprilie 2024, 02:33:48

Autor Subiect: Locomotiva Diesel - electrica de linie Seria 2016 "HERCULES"  (Citit de 925 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

04 Decembrie 2009, 19:08:30

zofei.2006

  • Vizitator
                                                Locomotiva Diesel - electrica de linie Seria 2016 "HERCULES"
                                                                            solutie moderna si eficienta pentru caile ferate


O data cu prima locomotiva din seria 2016, pentru Caile Ferate Federale Austriece, numita sugestiv "Hercules", Siemens lanseaza cea mai noua tehnologie in materie de locomotive Diesel-electrice.
In acest numar, continuam sa prezentam o serie de aspecte de detaliu, din care rezulta ca aceasta noua locomotiva poate fi utilizata cu succes in remorcarea trenurilor de calatori si a celor de marfa (inclusiv ca impingatoare) si in efectuarea manevrelor pe toate traseele, atat in simpla tractiune, cat si in multipla tractiune. Locomotiva seria 2016 poate fi utilizata, de asemenea, la trenuri de calatori pendulare (push-pull), cu vagoane prevazute cu post de conducere, toate vehiculele fiind dotate cu magistrala (bus) UIC. Este pregatita deja posibilitatea montarii unei instalatii de telecomanda prin radio pentru manevra.


                     Circuitele de comanda si control

Sistemele de comanda ale locomotivei permit executarea tuturor functiunilor de comanda, reglaj si diagnoza, fiind caracterizate printr-o structurare clara si folosire a componentelor standardizate cu fiabilitate ridicata.
          "Inima" instalatiei de comanda este constituita din aparatul central de comanda a  locomotivei, Loksteuergerät (LSG). Acesta cuprinde functiile de comanda si diagnoza centrala, Zentraldiagnosegerät (ZSG), si intreaga comanda a actionarii  locomotivei, Antriebssteuerungsgerät (ASG), care pana acum erau amplasate in aparate separate. Instalatia de comanda a locomotivei este construita cu componentele consacrate, care constituie sistemul Siemens de automatizare pentru cai ferate "SIBAS®32", in tehnologie de 32  de biti.
          Sistemul de magistrala pentru conectarea la reteaua de comunicare a datelor consta dintr-un sistem construit pe baza normelor standard internationale Train Communication Network (TCN), cu cele doua componente: magistrala trenului, Wire Train Bus (WTB), si magistrala vehiculului, Multifunction Vehicle Bus (MVB). Magistrala vehiculului (MVB) preia schimbul de date din interiorul locomotivei. Magistrala trenului (WTB) permite schimbul de date de-a lungul intregului tren; de exemplu, in sistem de tren pendular (push-pull) si in sistem de tractiune multipla. Magistralele de date sunt in executie redundanta, ceea ce inseamna ca si la o intrerupere a conductorului magistralei se poate pastra transferul de date, iar extinderea ulterioara este posibila oricand. O simplificare importanta a cablajului vehiculului, cu cresterea semnificativa a randamentului comenzii vehiculului si a diagnozei, se obtine prin folosirea sistemelor consacrate de intrare/iesire, SIBAS®KLIP si SIBAS®Compact I/O. Prin intrari si iesiri corespunzatoare, acestea permit conectarea descentralizata a unor aparate periferice la aparatul de comanda al locomotivei (LSG).
Deoarece, in viitorul apropiat,  Deutsche Bahn AG va admite pe reteaua  DB AG numai vehicule dotate cu PZB 90, aceasta cerinta a fost luata in considerare si la locomotivele din seria 2016.
          Utilizarea fara restrictii a locomotivelor din seria 2016 in retelele ÖBB, DB AG si SZ  (Slovenia) impune dotarea acestora cu instalatia de radiocomunicatii ZFM 21. Aceasta instalatie de radiocomunicatii permite adaptarea cu usurinta a sistemului la viitorul standard european GSM-R.
          Deoarece aceste locomotive pot fi folosite si la manevra, ele dispun de instalatiile necesare acestui scop, in conformitate cu cerintele ÖBB, adica antene si posturi laterale de conducere - in cabinele mecanicului, si doua console pentru preluarea aparaturii de radio pentru manevra - in cabina mecanicului nr. 2.
          Locomotivele din seria 2016 dispun, de asemenea, de sistemul GPS impus de ÖBB pentru unele linii secundare.
memorat
Advertisement