27 Aprilie 2024, 14:19:30

Autor Subiect: Vagoane AVA 200 pentru anul 2001  (Citit de 835 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

03 Decembrie 2009, 18:55:21

zofei.2006

  • Vizitator
                                           Vagoane AVA 200 pentru anul 2001

Un important rol in dezvoltarea Societatii Astra Vagoane Calatori SA Arad au avut-o in ultimii ani atat initierea programului de retehnologizare a fabricatiei in vederea constructiei de vagoane de calatori pentru traficul international care sa corespunda prescriptiilor in vigoare si de perspectiva ale UIC, cat si achizitionarea unei licente de fabricatie in acest scop de la firma DeDietrich Ferroviare pentru vagonul de tip Corail (AVA 200 - CFR). Prin Hotararea nr. 7 din 12 octombrie 1992 a Comitetului Interministerial de Garantii si Credite de Comert Exterior, s-a aprobat acordarea unei garantii pentru realizarea proiectului de retehnologizare si modernizare a vagoanelor de calatori - pe baza licentei acordate de firma DeDietrich Ferroviare - si pentru importurile de completare pentru un numar de 50 de vagoane.
Astfel, in perioada octombrie-noiembrie 1993 s-au definitivat conditiile tehnice pentru vagoanele ce urmau sa fie construite incepand cu trimestrul I al anului 1994. Prezentarea oficiala a prototipului a avut loc la 3 iulie 1996 si pana la sfarsitul anului s-au realizat primele sase vagoane. Alte 19 exemplare au fost livrate intre anii 1997-1998, in prezent parcul SNTFC "CFR Calatori" dispunand de 25 de astfel de vagoane.



Anul trecut s-a semnat un contract-cadru valabil pentru perioada 2000-2002 privind achizitia a 120 de vagoane de acest tip.
Vagonul AVA 200 CFR - cod 2613, seria 2190 este conceput si realizat conform Fisei UIC 567-2 pentru trafic international clasa a II-a, B 11 tip Z 1. Dintre carcateristicile tehnice ale vagonului se pot mentiona: boghiu tip Y 32 R, viteza de circulatie - 200 km/h, 11 compartimente cu sase locuri individuale, 18 strapontine pe culoar, cabina WC etansa, cu rezervor de retentie, instalatie de aer conditionat.
Asimilarea in fabricatie si executarea de catre Societatea Astra Vagoane Calatori SA Arad a unui numar de 28 de vagoane de tip AVA 200 - CFR, dintre care 25 aflate deja in exploatare la SNTFC atat pentru rute interne, cat si pentru rute internationale, au avut un impact considerabil asupra programului dezvoltat de societatea noastra referitor la reparatiile cu modernizare a vagoanelor de calatori aflate in dotare si asupra industriei romanesti de componente. Pentru a sustine aceasta afirmatie trebuie sa precizez ca toate programele de reconstructie initiate de SNTFC pentru diferitele tipuri de vagoane aflate in dotare au avut ca punct de pornire, dupa realizarea vagonului AVA 200 - CFR, conceptia si solutiile alese pentru acest vagon, dar in diferite variante. Astfel, au fost reconstruite vagoanele din seria 20-47, 20-57 si 19-57, prin implicarea industriei romanesti de componente, preluandu-se de la vagonul AVA 200 - CFR urmatoarele solutii:



• modul de executie si designul interiorului (tavane, pereti despartitori, banci etc.) - SC VRG SRL Bistrita;
• introducerea la usile pliante a unui sistem de inchidere-deschidere automata actionat pneumatic - SC Aerofina SA Bucuresti;
• modernizarea cabinelor WC prin executia lor in varianta tip monobloc, din rasini poliesterice armate cu fibra de sticla (PAFS) - SC VRG SRL Bistrita;
• amplasarea si montarea in dulapuri speciale a aparaturii pentru frana de mana - SC Astra Vagoane Calatori SA Arad;
• echiparea vagoanelor cu usi de intercomunicatie - SC Aerofina SA Bucuresti;
• dotarea vagoanelor cu dulapuri de aparataj - SC Astra Vagoane Calatori SA Arad;
• schimbarea tipului de ferestre si a modului de prindere - SC Astra Vagoane Calatori SA Arad, SC Aerofina SA Bucuresti;
• introducerea unor materiale pentru izolatia termica si fonica, ceea ce conduce la obtinerea unui nivel de zgomot de pana la 68 dB - SC Macon SA Deva;
• utilizarea unui covor antiderapant cu o garantie in exploatare de pana la 15 ani;
• adoptarea sistemului de vopsire poliuretanic al carcasei vagoanelor;
• echiparea vagoanelor seria 20-57 cu boghiuri tip Y 32 RS, varianta cu pivot central, derivata din boghiul Y 32. Aceste vagoane pot circula cu o viteza de 160 km/h, dar exista posibilitatea echiparii in orice moment cu frana electromagnetica pentru a putea circula cu o viteza de 200 km/h - SC Astra Vagoane Calatori SA Arad;
• echiparea cu convertizor static CVS - SC Icpe Saerp SA Bucuresti.
Pentru realizarea Programului de integrare europeana, pentru perioada 2000-2002 erau prevazute vagoane AVA 200 clasa a II-a compartimentate, clasa I compartimentate, dormitor, cuseta, clasa a II-a salon, clasa I salon, clasa I salon cu cabina de conducere. Insa, datorita rearanjarii mijlocelor financiare ale SNTFC "CFR Calatori", s-a propus o alta structura de achizitionare a vagoanelor AVA 200, pe o perioada mai mare, 2001-2010, dupa cum urmeaza: 20 de vagoane AVA 200 clasa I compartimentate (10 vagoane, in 2001 si alte 10 exemplare, in 2002); 100 de vagoane AVA 200 clasa a II-a compartimentate (cate 20 de bucati in fiecare an, intre 2001-2004, iar ultimele 20, esalonat, intre 2005-2010).
Anul trecut, in semestrul al doilea, SNTFC "CFR Calatori" a reluat demersurile catre Ministerul de Finante pentru obtinerea fondurilor necesare pentru plata vagoanelor AVA 200 executate la SC Astra Vagoane Calatori SA Arad, neplatite inca. Intrucat aceste fonduri nu au fost aprobate, SNTFC "CFR Calatori" va reactualiza lista cu dotari independente pentru anul 2001.
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":