27 Aprilie 2024, 05:46:45

Autor Subiect: SUCCESUL MATERIALULUI RULANT PE PIATA COMERCIALA  (Citit de 681 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

03 Decembrie 2009, 18:27:04

zofei.2006

  • Vizitator
                                                      SUCCESUL MATERIALULUI RULANT
                                                                  PE PIATA COMERCIALA




Documentele istorice ale Caii Ferate atesta faptul ca unitatile specializate pentru intretinerea si repararea materialului rulant au aparut o data cu construirea si darea in exploatare a primelor linii feroviare.
Cunoscute sub diferite denumiri – Inspectia atelierelor, ateliere CFR, uzine mecanice, intreprinderi mecanice –, acestea functionau sub directa coordonare a compartimentului de specialitate, "Serviciul A", din cadrul Directiei Generale CFR.
O data cu trecerea timpului, preocuparile de modernizare a retelei feroviare deveneau din ce in ce mai certe, ceea ce a impus si o crestere a capacitatilor de intretinere si reparare. Tractiunea cu abur a fost inlocuita cu tractiunea Diesel si, apoi, cu cea electrica, vagoanele de calatori cu confort sporit le-au inlocuit pe cele vechi, iar vagoanele de marfa au devenit de mare capacitate si strict specializate. Astfel, putem spune ca modul de utilizare a parcului de material rulant era impus de cerintele traficului si de siguranta circulatiei. Schimbari propice care au facut ca aceste importante sectoare de intretinere si reparare a materialului rulant sa treaca printr-o perioada de dezvoltare masiva: reutilare, modernizare, specializarea pe tipuri de vagoane, de locomotive si de utilaj feroviar.



Incepand din anul 1991, unitatile amintite au fost transformate in societati comerciale pe actiuni. A fost necesar ca intr-un timp scurt sa invete sa se mentina pe piata comerciala, fiind cunoscut faptul ca pentru a supravietui trebuie sa invadezi piata cu oferte tentante, ceea ce a presupus aplicarea cu profesionalism a politicii de marketing, concomitent cu schimbarea mentalitatii si demararea studiului de piata in vederea cresterii eficientei si a performantei. Astfel, s-a acordat o importanta deosebita faptului ca aprecierea performantei societatii comerciale se face exclusiv dupa succesul pe piata, cu alte cuvinte, dupa rata profitului realizat. In acest scop, toate societatile comerciale de reparat material rulant au fost nevoite sa elaboreze un amplu si sever program de restructurare, personalul existent fiind redus cu circa 50% fata de anul 1990. In vederea optimizarii gradului de utilizare a capacitatilor de productie s-a adoptat singura solutie benefica, si anume, largirea gamei de comenzi pentru alti beneficiari, dezvoltand sectoarele de constructii metalice si industriale, concomitent cu reparatiile de locomotive si de vagoane. Rezultatele bune inregistrate o data cu livrarea produselor pentru export au adus un anume prestigiu, un castig de competenta, exigenta si, in final, o calitate ireprosabila in domeniu.
Colaborarea dintre societatile comerciale de intretinere si reparare a materialului rulant si OPREMAR s-a dovedit a fi punctul de sustinere la un nivel ridicat a calitatii serviciilor de intretinere si reparare a materialului rulant.



Organizatia Patronala de Reparat Material Rulant (OPREMAR) a fost infiintata in anul 1992 si reprezinta interesele comune ale tuturor agentilor economici asociati in relatia lor cu organele administratiei publice, cu justitia, cu alte organizatii similare, precum si cu sindicatele. Societatile de transport feroviar reprezinta principalul partener si beneficiar al reparatorilor de material rulant. Cunoscand faptul ca repararea materialului rulant constituie un capitol important pentru economia feroviara romaneasca, OPREMAR va acorda o atentie deosebita procesului de privatizare a acestor unitati si spera in continuarea colaborarii cu celelalte societati comerciale feroviare, astfel incat activitatea de reparatii sa nu fie rupta de CFR.
In ceea ce priveste activitatea acestei organizatii, se incearca, intr-o prima etapa, definitivarea programului tehnic de reparatii la locomotive si vagoane de marfa si de calatori care sa satisfaca nevoile de perspectiva ale Caii Ferate. De asemenea, se pune accent pe imbunatatirea fiabilitatii materialului rulant reparat, prin introducerea unor dotari tehnice noi (osii, frane, suspensie, instalatii electrice etc.). Alta prioritate din planul de actiuni o constituie aplicarea programului de modernizare a materialului rulant, cu finantari atat din fondurile externe, cat si din fonduri proprii ale CFR Marfa si CFR Calatori. In prezent, se afla in curs de modernizare mai multe tipuri de vagoane si locomotive de calatori, iar pentru viitor sunt preconizate lucrari de reparatii periodice si capitale la o serie de vagoane de marfa, precum si lucrari de reparatii generale si capitale la materialul rulant de tractiune.
Prin toate aceste proiecte si lucrari se urmaresc obiective precum: marirea fiabilitatii produselor, reducerea numarului de defectari si a cheltuielilor de intretinere, cresterea vitezei de circulatie si, bineinteles, sporirea sigurantei circulatiei pe calea ferata.
memorat
Advertisement