19 Martie 2024, 13:19:17

Autor Subiect: Datele Tehnice si Informatii despre Mercedes-Benz Citaro - Versiunea Euro 4  (Citit de 7110 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

02 Septembrie 2009, 02:39:29

zofei.2006

  • Vizitator
Capacitate transport pasageri

- Scaune (standard) : 1/32 (cu 2 uÅŸi)
- Pasageri în picioare (standard)  : Aprox. 74
- Total (standard) : 1/106
- Scaune (opţional) : 1/28 (cu 3 uşi)
- Pasageri în picioare (opţional) : Aprox. 77
- Total (opţional) : 1/105

Dimensiuni

- Lungime [mm] : 11950
- Lăţime [mm] : 2550
- Înălţime [mm] inclusiv aerul condiţionat : 3076
- Ampatament, punte faţă - punte motoare [mm] : 5845
- Dimensiuni anvelope : 275/70 R 22.5
- Consolă faţă [mm] : 2705
- Consolă spate [mm] : 3400
- Unghi de atac [°] : 7    
- Unghi de degajare [°] : 7
- Diametru de bracaj [mm] : 21030

Motor & performanţe

- Motor (standard) : Mercedes-Benz OM 906 hLA
- Clasă de emisii : Euro 4    
- Sistem : Tehnologie diesel BlueTec® SCR    
- Putere [kW (cp)] max. : 210 (285)
- Cilindree [cm3]    : 6370    
- Nr. cilindri/dispunere : 6 în linie, orizontal    
- Moment max. [Nm] la turaÅ£ia motorului : 1120 / 1600 rpm     
- Transmisie (standard) : Transmisie automată Voith cu 4 trepte
- Motor 2 (opÅ£ional) : Mercedes-Benz OM 457 hLA    
- Clasă de emisii : Euro 4/Euro 5/EEV    
- Putere [kW (cp)] max. : 220 (299)    
- Cilindree [cm3]    -    -    -
- Nr. cilindri/dispunere : 6 în linie, orizontal    
- Moment max. [Nm] la turaÅ£ia motorului : 1250 / 1100    
- Transmisie (opţional) : Transmisie automată Voith cu 4 trepte sau transmisie automată ZF cu 6 trepte

Suspensie          

- Direcţie : Casetă de direcţie ZF cu bile recirculante
- Punte faţă, model : ZF RL 75 EC, suspensie independentă    
- Punte motoare : Punte motoare, punte cu transmisie finală

Sistem de frâne

- Sistem de frânare de serviciu : 4 discuri
- Sistem de frânare de încetinire suplimentar (retarder) : Sistem de frânare
- Sistem de frânare electropneumatic (EBS) : EBS

Sisteme de asistare ÅŸofer

- Sistem ABS : x
- Acceleration skid control (ASR) : Dotare opţională
- Asistenţă pentru mersul înapoi : Dotare opţională

Mase

- Capacitate rezervor, motorină [l] : 280
- Capacitate rezervor, aditiv AdBlue [l] : 38
- Masă proprie [kg] [1]    : ~10770
- Masă maximă admisă [kg] [2] : 19000
- Punte faţă [kg]    : până la 7245
- Punte motoare [kg] : 12000

Sistem de aer condiţionat

- Putere sistem de răcire, compartiment pasageri [kW] : 32
- Putere sistem de încălzire, compartiment pasageri [kW] : 38
- Putere sistem de răcire, cabină [kW] : 7
- Putere sistem de încălzire, cabină [kW] : 22

UÅŸi

- ÃŽnălÅ£ime intrare, uşă faţă [mm] : 320    
- ÃŽnălÅ£ime intrare, uşă spate [mm] : 340    
- Lăţime intrare, uşa 1 [mm] : 1250
- Lăţime intrare, uşa 2 [mm] : 1250
- Înălţime podea culoar central faţă de carosabil [mm] : 370
- Gardă la sol în staţionare, faţă/spate [mm] : 2313 / 2082 .
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":

            

02 Septembrie 2009, 03:04:33
Răspuns #1

zofei.2006

  • Vizitator
- Confort

  * Zonă de lucru ÅŸofer

Tot ce este mai bun. Cabina autobuzului Citaro

Şoferul va aprecia imediat parbrizul Solarplus şi cabina ce cuprinde panoul de instrumente îmbunătăţit şi spaţiul de depozitare.

  * Interior

Bine aţi venit la bord

Citaro oferă fiecărui pasager experieţa unei călătorii confortabile. Scările mici şi lungimea podelei fac ca numărul pasagerilor aflaţi la bord şi aranjarea acestora în interior să fie mai uşoară şi face ca fluxul pasagerilor să fie mai rapid.

Cu o lărgime de 2,55 m interiorul vehiculului Citaro îţi lasă impresia de largheţe, aerisire şi spaţiu. Distenţa dintre plafon şi capul pasagerululi este este confortabilă în orice parte a vehiculului. Datorită uşilor mari, interiorul este luminos şi primitor. Geamul izolator este fumuriu şi fără ramă, iar geamurile rabatabile au un aspect extrem de armonios.

  * Mobilitate

Confort pentru oricine

Persoanele cu dizabilităţi sau cu o mobilitate redusă se pot îmbarca la bordul Citaro cu uşurinţă şi pot călători în confort maxim. Funcţia de corelare în combinaţie cu rampa sau liftul uşurează îmbarcarea şi alinierea în interiorul maşinii.

Nu mai este nevoie să menţionăm faptul că că Citaro este echipat pentru a răspunde nevoilor persoanelor cu dizabilităţi în conformitate cu Directiva UE din 2001/85 CE. Locul standard este completat cu locuri mai spaţioase pentru pasagerii a căror mobilitate este redusă. Un cărucior cu rotile special prevăzut cu un sistem de reţinere este oferit în timp ce culorile contrastante sunt utilizate pentru butoanele pentru stop cerere care pot fi acţionate cu degetul.

  * Scaune

Confort pentru pasageri

Călătoria la bordul lui Citaro este o experienţă plăcută, deoarece locurile au fost reconceptute pentru a respecta cerinţele necesare călătoriei cu autobuzul.

Oferă un înalt standard de comfort şi totuşi, în ciuda designului optimizat rămân extrem de robuste şi rezistente. În cazul unui accident, acestea sunt uşor de reparat. Înlocuirea tapiţeriei este de asemenea o sarcină facilă.

  * Plafon

Citaro are un plafon reproiectat ale cărui panouri laterale se îmbină aproape perfect în secţiunea centrală cu ornamente din aluminiu.

Noile carcase ale liniilor iluminatoare şi ale difuzoarelor accentuează caracteristicile de înaltă clasă şi contribuie la crearea unui ambient plăcut.

  * Climatizare

O atmosferă plăcută în Citaro

Pasagerii se vor simţi confortabil în Citaro indiferent de sezon. Radiatoarele aflate pe pereţii laterali sunt controlate termostatic şi asigură o temperatură plăcută chiar şi în timpul iernilor geroase.

Acest sistem poate fi completat de un radiator montat pe plafon (opţional) pentru o şi mai bună încălzire. Mai mult, puteţi îmbunătăţi confortul termic prin înlocuirea radiatoarelor afltate pe pereţii laterali cu convectori de încălzire. Trapele operate electric şi sistemul puternic de ventilaţie ajută la asigurarea unei aerisiri optime în compartimentul pasagerilor.

Sistemul de aer condiţionat cu radiator încorporat (opţional) vă permite să le oferiţi pasagerilor şi mai mult confort. În acest sistem, două conducte de mare capacitate transportă aerul către ieşire în centrul vehiculului şi deasupra geamurilor.

  * Dispozitiv de prindere cu ÅŸine

Opţiune după opţiune

Sistemul flexibil de prindere cu şine vă ajută să îndepliniţi propriile cerinţe pentru gama de echipamente Citaro.

memorat
02 Septembrie 2009, 03:25:41
Răspuns #2

zofei.2006

  • Vizitator
- Tehnologie

  * BlueTec®

Datorită motoarelor BlueTec® economice şi prietenoase cu mediul, Citaro respectă normele de poluare Euro 4, Euro 5 şi EEV
  • , ÅŸi consumă cu până la 6% mai puÅ£in din carburant. După cum vedeÅ£i, noul Citaro reprezintă soluÅ£ia ideală pentru provocările de mâine.
  • în funcÅ£ie de varianta autovehiculului ÅŸi echipamentul acestuia.
* Suspensie

Rafinament încorporat

Citaro îşi primeşte musafirii cu un deosebit confort în timpul călătoriei bazat pe înaltă calitate a şasiului. Suspensia independentă faţă îmbunătăţeşte siguranţa şofatului prin asigurarea unei excelente linii de stabilitate. Caracteristicile direcţiei considerate ca fiind neregularităţi pe traseu au o mai mică influenţă asupra direcţiei. Mai mult, roţile din faţă nu sunt afectate una de cealaltă în situaţia în care aspectul drumului este diferit.

Mai mult, confortul pasagerilor este îmbunătăţit: capacitatea maximă a călătorie creşte cu mai mult de o treime faţă de cea anterioară de 70 mm până la 94 mm, în timp ce volumul aerului creşte cu peste 10% până la 10.5 dm3. Ca rezultat, noul Citaro are o manevrabilitate extrem de uşoară şi confortabilă, lucru ce stabileşte un nou standard pentru autobuzele cu podele joase.

  * Rulare ÅŸi control

Rulare ÅŸi control modul, control pentru o mai mare stabilitate

Rularea şi controlul modulului este disponibil şi pentru Citaro ca dotare opţională. Acest lucru îmbunătăţeşte stabilitatea autovehiculului şi oferă siguranţă şi confort în timpul călătoriei.

Aceast echipament funcţionează prin ajustarea reacţiei amortizorului în conformitate cu situaţia din trafic şi capacitatea de încărcare, acestea două reducând incidenţa şi accelerând atenuarea unei răsturnări nedorite, în timpul unei călătorii în pantă şi pe drum drept a autovehiculului.

Spre exemplu, în timpul frânării sau a virajului în viteză, amortizarea este fermă pentru a asigura o manevrabilitate îmbunătăţită. În alte situaţii, amortizoarele au un răspuns mult mai uşor şi de aceea călătoria cu autovehiculul Citaro oferă un confort deosebit în conformitate cu fiecare situaţie.

  * Diametru de bracaj

Mai manevrabil ca niciodată

Citaro a fost dintotdeauna unul din cele mai manevrabile autovehicule din clasa sa. Diametru de bracaj s-a redus şi mai mult datorită suspensiilor independente.

La 21 de metri, în cazul unui autobuz de 12 metri, de exemplu, este cu o jumătate de metru mai puţin decât diemtrul de bracaj a versiunii anterioare. Pentru dumneavoastră, acest lucru însemană că Citaro oferă o mai mare capacitate de manevrabilitate şi oferă mai multă siguranţă.

memorat
02 Septembrie 2009, 03:39:14
Răspuns #3

zofei.2006

  • Vizitator
- Economie

  * Calitate

Calitate de cel mai înalt nivel

Citaro are la bază un concept de autovehicul mai vechi a cărui calitate a fost dovedită de peste 20.000 unităţi utilizate de acest serviciu de transport în Europa.

Acest succes se bazează pe filozofia calităţii oferită de Merceds-Benz în care înalta calitate, volumul componentelor produse sunt combinate cu procesele de fabricare avansate şi un program riguros de control sistematic al calităţii pentru a crea un produs economic finit pe a cărui valoare te poţi baza.

Pentru a ne asigura că autovehiculul dumneavoastră Citaro îndeplineşte aceste standarde de calitate pe parcursul utilizarii acestuia, carcasa este şlefuită cu vopsea durificată catodic pentru a oferi protecţie împotriva coroziunilor.

  * Service

Un câştig sigur

Reducerea costurilor şi oferirea în acelaşi timp a unui înalt nivel de confort pentru pasageri – este posibil cu Citaro. Tehnologia sa a fost creată pentru a uşura întreţinerea şi pentru a reduce timpul de uzură şi de a spori perioada de funcţionalitate.

Un caz elocvent este filtrul de aer care poate fi uşor accesat din compartimentul motorului. Accesul la compartimetul bateriei şi la rezervorul de aer comprimat din aluminiu pentru sistemul de frânare este la fel de simplu.

Modulele laterale ale bării de protecţie cu farurile şi indicatoarele, pot fi uşor demontate pentru înlocuirea becurilor defecte. Toate aceste caracteristici uşurează timpul de întreţinere şi şi reduce costurile. Segmentul peretelui lateral economiseşte de asemenea timp şi bani: în cazul unei reparaţii, trebuie să înlocuiţi segmentele afectate.

Plăcuţa de înmatriculare, lămpile de semnalizare spate şi lămpile de semnalizare laterale ale lui Citaro au fost înlocuite cu tehnologia LED pentru a se potrivi cu durata de funcţionare a autovehiculului. Tehnologia LED îmbunătăţeşte echilibrul energetic al întregului sistem.

  * Costurile ciclului de viata

Performanţă înaltă, consum scăzut de combustibil

Motoarele diesel BlueTec® economice şi robuste aduc o contribuţie majoră la costurile reduse de întreţinere ale autovehiculului.

Testele clienţilor ce implică autobuzul de transport urban Citaro au arătat că noua generaţie consumă cu aproape 6 procente mai puţin combustibi faţă de versiunea anterioară Euro 3. Acesta reprezintă adevăratul progres care merită apreciat, în special în perioadele în care preţurile carburanţilor sunt în continuă creştere. Mai mult, aceste uzine pe roţi sunt mai prietenoase cu mediul înconjurător!

Cu o putere care începe de la 210 kW (286 cp) până la 260 Kw (354 cp)
  • , precum ÅŸi patru supape pentru fiecare cilindru, un turbocompresor, manevrarea motorului electronic ÅŸi injecÅ£ia precisă bazată pe sistemul duzei de pompare (PLN), motorul de 6 cilindrii dezvoltă o performanţă remarcabilă, chiar ÅŸi la turaÅ£ii scăzute.
  • Moment maxim de 1200 Nm - 1600 Nm
* BlueTec®

Privind spre viitor. Tehnologia diesel BlueTec® SCR

Datorită capacităţilor tenologiei diesel BlueTec® bazată pe SCR (Reducere Catalitică Selectivă), motorul este în conformitate cu standardele Euro de emisie a noxelor.

Comparativ cu motoarele Euro 3, emisiile de oxid de nitrogen au fost reduse cu până la 30% în timp ce emisiile de particule au fost reduse cu până la 80%. Într-adevăr, tehnologia diesel BlueTec® SCR asigură respectarea strictelor norme de poluare Euro 4 , Euro 5 sau EEV.

  * FPS

Sisteme electronice avansate

Sistemul de control flexibil (FPS) al lui Citaro diminuează utilizarea componentelor electronice ce se pot defecta şi face posibilă crearea unor funcţii de control individuale.

Răspunsul la acest succes constă în faptul că FPS conţine “module inteligente” distribuite pe toată suprafaţa autovehiculului şi fiecare dintre acestea controlează un anumit grup de funcţii. Comparativ cu soluţiile electronice convenţionale cu aceeaşi gamă de echipamente, FPS solicită mai puţine linii, elemente de fixare şi conexiuni, adică mai puţine greşeli şi, în consecinţă, o mai mare fiabilitate.

Modulele individuale FPS sunt cuprinse într-o reţea IES-CAN (Sistem Electronic Integrat – Controller Area Network). Pot fi verificate rapid fie prin diagnosticare, utilizând un soft special, fie prin diagnostic off-bord. Acest lucru simplifică şi grăbeşte întreţinerea, în timp ce FPS detectează defecţiunile la un nivel mai puţin avansat şi le indică cu precizie. Iar deoarece personalul angajat în ateliere nu trebuie să mai piardă timpul cu depanările, FPS reduce din costurile de întreţinere şi reduce timpul de lucru la minim.

    * FPS 1: pentru tabloul de bord
    * FPS2: pentru sistemele electronice integrate
    * IES (motor, transmisie, frînă, controlul electronic al nivelului)
    * FPS 3: pentru sistemele de confort (încălzire, ventilaÅ£ie, climat, uşă)
    * FPS 4: pentru IBIS, sistemul integrat de informare de pe bord

* Flexibilitate

O gamă largă de variante şi numeroase echipamente şi opţiuni de rezervare disponibile, Citaro vă uşurează capacitatea de alegere a serviciului de transport urban ideal care să fie conform cerinţelor dumneavoastră. Indiferent dacă este un autobuz de 10 metri sau un autobuz articulat, Citaro vă poate transforma visul în realitate. Pot fi comandate chiar şi autobuze cu sisteme de propulsie alternative,spre exemplu, cu gaz natural.
memorat
02 Septembrie 2009, 04:00:33
Răspuns #4

zofei.2006

  • Vizitator
- Siguranţă

  * Concept de siguranţă

Conceptul de siguranţă integral creat de Mercedes-Benz

Autobuzul este unul din cele mai sigure mijloace de transport din lume, iar acest lucru se datorează în mare parte inovaţiilor Mercedes-Benz. Practic, nici un alt fabricant nu şi-a asumat responsabilitatea pentru garantarea siguranţei propriilor autobuze aşa cum a făcut-o Mercedes-Benz. Multe din îmbunătăţirile aduse autovehiculelor de către Mercedes-Benz sunt acum dotări standard pentru multe autovehicule, de exemplu, Sistemul ABS sau Programul Electronic de Stabilitate ESP®.

Responsabilitatea este o problemă extrem de serioasă. Acesta este motivul pentru care Mecedes-Benz urmăreşte îndeplinirea obiectivului său: un trafic fără accidente. Conceptul de siguranţă integral al Mercede-Benz contribuie în mod substanţial la atingerea acestui scop. Prin implementarea sistematică a filozofiei de siguranţă Mercedes, acest concept acoperă toate măsurile de siguranţă ale autovehiculului: de la conducerea în siguranţă şi protecţie în caz de accident până la minimizarea consecinţelor în cazul producerii unui accident.(citaro_safety_06_715x230_08-2008)

* Condus în siguranţă

Condus în siguranţă

În traficul urban pericolele sunt uneori imprevizibile, ceea ce ne determină să luăm măsurile necesare pentru prevenirea unui accident. Mercedes-Benz a echipat autobuzul pentru transportul urban Citaro cu o serie de elemente de siguranţă care sunt de mare ajutor în depăşirea sitaţiilor critice din timpul şofatului.

Şoferul care este complet concetrat asupra condiţiilor de trafic are capacitatea de a oferi toate condiţiile de siguranţă. De aceea s-a acordat o atenţie specială cabinei ergonomice a şoferului. În Citaro şoferul are acces rapid la toate butoanele de control şi o vedere perfectă a tuturor instrumentelor. Mult mai mult confort este asigurat de transmisia automată şi de camera pentru mersul cu spatele. Parbrizul Opticool şi sistemul de aer condiţionat separat se asigură că puterea de concentrare a şoferului chiar şi atunci când afară este cald.

O situaţie tipică: o minge se rostogoleşte în stradă, iar copiii care se joacă cu ea aleargă în şosea. În acel moment este necesară o frânare bruscă. Prin utilizarea frânei electronice, sistemul previne blocarea permanentă a roţilor. Sprijinul suplimentar este oferit prin intermediul controlului frânei în sistem electronic-pneumatic EBS, datorită căruia distanţa de frânare este redusă substanţial astfel încât frănele sunt activate mult mai rapid şi mai precis.(citaro_gallery_02_715x230_08-2008)

Control derapare la accelerare (ASR)

Există două modalităţi prin care ASR previne deraparea roţilor. În primul rând diminuează deraparea roţilor prin contorizarea forţei de frânare. În al doilea rând reglează cuplajul dintre motor şi pedala de acceleraţie electronică. Chiar şi la turaţie maximă motorul dă la fel de mult randament pe cât roţile pot transfera – un avantaj în plus pentrru siguranţă în mometul pornirii şi pentru manevabilitate.

În mometul pornirii, cuplul şi viteza motorului ce afectează roţile sunt monitoizate. Distribuirea cuplului este contolată în aşa fel încât patinarea roţii este prevenită, iar fluxul optim de energie este garantat în mod constant.

ASR ajută şoferul prin minimizarea riscului patinării roţilor în momentul în care autovehiculul este accelerat. Dacă cuplul motorului este mult prea ridicat, ASR poate oferi mai mult confort şi mai multă siguranţă în momentul pornirii – în mod particular pe drumurile cu capacitate de tracţiune variabilă sau cele care sunt alunecoase.

Sistem ABS

Cum funcţionează ABS-ul: cele patru roţi sunt echipate cu senzori ce identifică viteza de rotaţie a roţilor şi transferă această informaţie la unitatea de control centrală. Dacă este atins un punct critic în timpul frânării şi roţile sunt blocate, roata este menţinută în sistem de blocaj prin varierea presiunii. Presiunea frânei poate fi menţinută sau slăbită de mai multe ori în interval de o secundă.

În timpul frânării, forţa care acţionează asupra roţilor este evidentă pe parcursul utilizării acestora. Puterea de frânare este distribuită astfel încât nicio roată să nu se blocheze, iar autovehiculul să ofere manevrabilitate.

În decembrie 1970 Mercedes-Benz a introdus primul sistem ABS din lume – o revoluţie în domeniul auto şi al siguranţei în trafic.Prin acţionarea frânei electronice, sistemul previne blocarea permanentă a roţilor. Riscul de pierdere a stabilităţii direcţiei este diminuat, iar autovehiculul poate fi readus la direcţia de călătorie dorită chiar şi atunci când frâna este puternic acţionată. Tehnologia ABS oferă o bază pentru îmbunătăţirea sistemului de siguranţă electronic cum ar fi the Electronic Stability Program ESP ® sau Brake Assist (BAS).

  * ÃŽn caz de pericol

ÃŽn caz de pericol

Înaintea unei coliziuni, şoferul trebuie să răspundă prompt pentru evitarea unui accident. Citaro oferă asistenţă împreună cu suspensiile direcţionale stabile şi direcţia precisă, care rezultă din suspensiile independente de pe osia faţă.(citaro_gallery_03_715x230_08-2008)

  * ÃŽn caz de accident

ÃŽn caz de accident

Autobuzul este unul din cele mai sigure autovehicule – chair şi în traficul urban. Totuşi accidentele nu pot fi întotdeauna evitate.

Mercedes-Benz şi-a luat măsuri de siguranţă pentru ca riscul accidentelor să fie diminuat pe cât mai mult posibil. De exemplu, armăturile peretelui lateral al lui Citaro are o contribuţie semnificativă pentru gradul ridicat de siguranţă pasivă oferită.

În plus Citaro are pereţi despărţitori, dispozitive de prindere pe şine şi scaune speciale care diminuează energia în timpul impactului sau dacă vehicului se răstoarnă. Acesta oferă un mijloc de protecţie esenţial pentru pasageri.(citaro_gallery_04_715x230_08-2008)

Caroserie sigură (construcţie bazată pe ECE-R66)

Rezistenţa caroseriei autobuzului reprezintă un factor important pentru siguranţa pasivă a acestuia. Rezistenţa acestuia poate ajuta la prevenirea consecinţelor în urma unui accident. Rezistenţa crescută a autobuzelor Mercedes-Benz este garantată pe de o parte de progres, pe de altă parte de optimizarea masei cu ajutorul membrelor cadrului inelar. Rezistenţa este definită conform reglementărilor ECE-R 66. Este specificat „spaţiul de supravieţuire” exact care ar trebui garantat de structura autovehiculului în caz de accident.

  * După un accident

După un accident

Crearea unor autovehicule sigure este principala prioritate a conceptului integral de siguranţă Mecedes-Benz. Acest lucru include toate măsurile care pot ajuta la minimalizarea consecinţelor unui accident. Un element cheie al muncii noastre este acela de a oferi informaţii de prim ajutor. De aceea, cunoaşterea detaliată a autovehiculelor noastre şi a sistemelor de siguranţă ajută servicile de prim ajutor să ajungă în timp util la persoanele rănite – şi astfel să salveze vieţi.(citaro_safety_07_715x230_08-2008)
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":