28 Martie 2024, 12:03:01

Autor Subiect: Sistemului Automat de Taxare  (Citit de 3556 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

11 Iunie 2009, 16:36:32

zofei.2006

  • Vizitator
memorat
Advertisement

11 Iunie 2009, 16:54:01
Răspuns #1

zofei.2006

  • Vizitator
Noul sistem de ticketing se  bazeaza pe carduri contactless. Spre deosebire de cardurile bancare, acestea nu au banda magnetica, iar conexiunea cu terminalele din vehicul (validatoare) si cu cele de incarcare din centrele comerciale se realizeaza fara contact, prin proximitate. Datorita microprocesorului incorporat, cardurile  permit lansarea unei oferte tarifare mult imbunatatite: la elementele actuale se vor adauga conturile de calatorii pre-platite si taxarea in functie de distanta parcursa. De asemenea, unele date personale  stocate, permit atat identificarea corecta a persoanelor care beneficiaza de facilitati de transport, cat si recuperarea contului in cazul pierderii sau distugerii cardului. Incarcarea prin sistemul bancar (POS-uri si e-banking), ca si utilizarea in alte servicii publice locale - de exemplu, pentru plata parcarii pot fi implementate ulterior.

 Oferta tarifara a RATT va pastra actualele bilete ca optiune de plata a calatoriei. Ele vor fi validate la bordul vehiculelor in aceleasi noi terminale (validatoare), care  tiparesc data, ora si linia, fiind destinate cu precadere calatorilor ocazionali, in majoritate nerezidenti in Timisoara

RATT va pastra oferta actuala de abonamente si a transpus-o pe noul suport - cardul. In general, abonamentele sunt nominale si au pret integral, pret redus cu 20% si pret redus cu 50%. Cele nenominale vor avea exclusiv pret integral. Eliberarea abonamentelor nominale se  face cu prezentarea setului actual de documente justificative, care vor fi scanate pentru a constitui o baza de date. Eliberarea "on-line" va elimina posibilitatea onorarii unor cereri gresite sau abuzive. Pentru o elasticitate cat mai mare in utilizarea cardului, abonamentelor pe o linie si pe doua linii li se va putea adauga optiunea contului de unitati pre-platite. In acest mod, cardul va putea fi utilizat atat ca abonament, cat si ca titlu de transport nenominal pe alte liinii decat cele din abonament

Noul sistem de ticketing poate fi considerat, alaturi de noul sistem de management al vehiculelor, ca un al treilea pilon al eforturilor de modernizare pe care le fac de cativa ani Primaria Municipiului Timisoara si RATT pentru imbunatatirea radicala a calitatii transportului public. Primul este realizat la nivelul infrastructurii de transport, prin reabilitarea liniilor de tramvai. Al doilea este la nivelul materialului rulant, prin innoirea parcului de autobuze si troleibuze. Principala motivatie a achizitionarii unui sistem automat de taxare, la Timisoara ca si oriunde in lume, este imbunatatirea managementului companiei de transport public. RATT nu vrea sa castige mai mult, pentru ca, de fapt, nu se pune problema castigului. Acest serviciu public esential este partial sustinut prin eforturi foarte mari ale bugetului local. Investitiile si acoperirea diferentei dintre costul real al calatoriei si cel acceptabil social sunt asigurate din banii comunitatii. In aceste conditii, eficientizarea activitatii devine obligatorie, iar rezultatele bune se intorc la comunitate. Cunoasterea completa si exacta a sarcinii de transport, diminuarea fraudei, proceduri comerciale perfect controlate si o oferta tarifara mai atractiva, toate acestea vor sta la baza unei alocari mai eficiente a resurselor, cu efectul direct al cresterii calitatii serviciului de transport public.

Nu trebuie să ascundem �nsă faptul că acest sistem aduce şi responsabilităti călătorului. Dacă inainte era suficient să achiziţioneze un abonament şi să il aibă �n posesie pentru a fi �n legalitate, cu noul sistem călătorul va fi obligat să valideze cardul pentru fiecare nouă călătorie. De asemenea, va trebui să aibă grijă să nu piardă cardul, pentru că la o nouă emitere a acestuia va plăti şi suportul - cardul, şi personalizarea. Numai la prima emitere cardurile şi personalizările vor fi gratuite. Dacă calatorul are grijă de card, il poate păstra pană la 5 ani. Dacă ii este furat, trebuie să aibă grijă să-l declare şi �n acest fel işi poate recupera restul de bani de pe card. O dată declarat pierdut sau furat, cardul intră pe o listă neagră şi nu va mai putea fi utilizat �n sistem de noul posesor.

 
memorat
11 Iunie 2009, 16:56:41
Răspuns #2

zofei.2006

  • Vizitator
Contact:
B-dul Take Ionescu nr.56

  Telefon 0256-277720 (7-15)

  Tel.verde 0800800146

  (7-15, dupa ora 15 apelurile sunt inregistrate)

  Fax 0256-433354

  Email card@ratt.ro
memorat
11 Iunie 2009, 17:44:20
Răspuns #3

Vali R.A.T.T

  • Mesaje postate: 80
  • Gen: Bărbat
Va prezint poza cu cardu meu, doar angajati au cu poza, cardul pe post de abonament pentru calatori contine doar numele, prenumele si data nasteri.
A 2 poza este cardul Portofel electronic care eu si mai cativa membri ai forumului RATT am primit pentru a face teste. Doar pe trolebuz putem face teste cu el, cardu este incarcat cu 50 Ron si la fiecare urcare te taxeaza 10, 20 de bani pe statie si la coborare neaparat validezi din nou ca altfel iti manca bani pana la capat de linie.
memorat
14 Iunie 2009, 20:56:50
Răspuns #4

CRAZY BOY

  • Vizitator
Acestea seamana mult cu Activul nostru.
memorat
14 Iunie 2009, 21:31:21
Răspuns #5

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Acestea seamana mult cu Activul nostru.
Instalatia a fost montata de UTI. :-[ :-[ :-[
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
15 Iunie 2009, 12:16:53
Răspuns #6

zofei.2006

  • Vizitator
Pai stiti si voi ce face o regie hai sa faca si restu la fel sau ceva asemanator .
memorat
15 Iunie 2009, 15:30:57
Răspuns #7

Viktor

  • Mesaje postate: 110
  • Gen: Bărbat
Ne e neaparat. Vorba aceea seamana dar nu rasare. Costul lor trebuia sa fie cat mai mic si culorile folosite cat mai limitate.

Viktor
memorat
15 Iunie 2009, 16:34:19
Răspuns #8

zofei.2006

  • Vizitator
Eu ma refeream la firma producatoare ca este acceasi, ca si la Bucuresti .
memorat
17 Iunie 2009, 22:36:48
Răspuns #9

CRAZY BOY

  • Vizitator
Inseamna ca sunt diferite decat ca aspec al aparatelor.
memorat
21 Iunie 2009, 21:43:42
Răspuns #10

Viktor

  • Mesaje postate: 110
  • Gen: Bărbat
In prima poza validatorul valideaza si cardurile si biletele, iar cel din a 2 poza este un validator care valideaza numai cardurile.
In troleibuze se regasesc 2 validatoare pentru bilete si unul pentru carduri, la autobuze si tramvaie se gasesc 2 validatoare care valideaza numai  carduri si unul care valideaza si cardurile si biletele.

Viktor
memorat
Advertisement