Sa incepem asa.Metroul Bucurestean a fost dat in folosinta pe data de 15.noiembrie.1979 .Ramele IVA(INTREPRINDEREA DE VAGOANE ARAD)/ASTRA ,au fost fabricate chiar cu un an inainte adica in 1978(aici vorbesc de primele epocale),si sunt din otel.Ramele IVA/ASTRA pot atinge vitaza de 100km/h fara probleme, dar sunt limitate la 80km/h.
Multi au spus pe forumuri in nestiinta de cauza,ca multi mecanici sunt nemultumiti de ramele IVA/ASTRA, din cauza ca pot lua foc ,produc zgomot si tot felu de porcarii dastea.In urmatoarele randuri o sa contrazic acesti tipi.Eu cunosc mecanici de metrou care sunt mult mai multumiti de ramele IVA/ASTRA,deci va contrazic pe cei care vorbesc de rau respectivele rame.O luam logic.Pana la sosirea ramelor BM(Bombardier), mecanici erau incantati de ramele autohtone pana peste limite.Acum nu le mai plac ramele autohtone.Motivul este comoditatea.La ramele BM mecanici trebuie sa apese cateva butoane si atata.La cele vechi este pe trepte, si deci , ce este mai simplu?In plus ramele IVA,pentru ca nu le pot zice "vechi"din moment ce sunt mai rezistente si unele la fel de performante ca BM-urile,pe maneta de acceleratie trebuie sa tina man ape acel butonas din varf,pentru ca rama sa poata fii urnita.Acel buton este acolo pentru siguranta.Daca mecanicul nu mai apasa butonul,(lesina Doamne Fereste s-au mai stiu eu ce
) metroul se opreste.Ba mai mult am vorbit cu mecanici care sunt mai multumiti de ramele IVA chiar si dupa aducerea BM-urilor,si chiar si ei au confirmat ca diferenta dintre cele doua tipuri de rame ar fi comoditatea ridicata la ramele tip BM, si faptul ca ramele tip IVA sunt lasate in "paragina".De ce?!?,pentru a se defecta ,si sa isi continue paguboasa afacere numita "Bombardier".Daca ne gandim bine observam ca atunci cand o rama IVA se strica ,reprezentanti Metrorex o arata cu degetul, si o data cu ea toate ramele asemenea,pentru ca lumea sa creada ca ei, cu ramele BM chiar se gandesc la calatorul de rand si ii doresc siguranta.De fapt nu e asa.Articolul publicat de presa,care l-am postat la sectiunea Bombardiera forumului TRAM CLUB ROMANIA.si care poate fii gasit si pe internet,contrazice toti mecanici care spun ca ramele IVA/ASTRA sunt pericolele Metroului Bucurestean.Acolo se specifica foarte clar ca inca de la lansare , din ramele BM se desprindeau bucati,si se specifica iar foarte grav ca pot lua foc in orice moment.Doar o minune a facut ca ramele tip BM si implicit directorii inconstinti ai Metrorex, sa nu produca o catastrofa cu zeci ,poate chiar sute de victime.Daca nu credeti ca ramele BM se incalzesc si pot lua foc,va invite sa stati cu un picior in statie,si unul in metrou,si veti observa cum iese caldura.Repetati experimental si la ramele IVA si faceti comparatia.Insa chiar si neingrijite ramele IVA/ASTRA, fac fata mai bine decat cele BM care nu numai ca sunt defectuase de cand au fost achizitionate,dar nici din punc devedere artistic nu sunt prea reusite
Nu se potriveste botul cu lateralul, culorile sunt monotone,si multe alte chesti de gen.Deasemenea cand o rama tip BM a ramas fara frane si cazul se cunoaste cazul a fost pe cat posibil musamalizatacesta nefiind singurul caz
Sa pus problema faptului ca ramele IVA sunt mai zgomotoase fata de BM-uri.Nu e asa.Ramele BM sunt izolate fonic.Acelasi lucru se poate face cu efort si ramelor IVA , se poate face iarasi si trecerea dintr-un vagon in altul dupa modelul ramelor din New York, Londra ,dar doar intre ramele ***A-***B.
Sa speram ca cei de la Metrorex vor avea mustrari de constiinta si o vor lasa mai moale cu cazaturile de BM-uri.
Sa ne gandim ce se va intampla cu ramele BM peste 30 de ani ,cat au mers fara probleme ivele
si ivele inca mai pot circula inca o gramada de timp...Faptul ca ramele IVA au mers cu usile deschise,este o dovada a interesului crescut al celor de la Metrorex sa se descotoroseasca de ramele IVA.De asemenea cea mai mare porcarie a fost concesionarea depourilor Alstomului , si in special Depoului Militari un depou foarte important.Eu unu as rezilia contractul cu ei ca prea sunt figuranti...Metrorex a disponibilizat muncitori cand a venit Alstom si ceea ce faceau muncitorii Metrorex pentru IVA nu fac astea de la Alstom...Se vede din modernizarea ramelor de pe M4.Cred ca ii intereseaza si pe ei cumpararea de BM-uri.
Am intrebat si niste mecanici pe care ii cunosc si au spus multe lucruri redate mai sus
restul sunt din presa
asa ca in concluzie IVA e baza!...