Forumul Asociatiei Ro-Trans
TRANSPORTUL IN COMUN DIN ROMANIA structurat pe urmatoarele regiuni geografice: => Judetul Braila => M U N T E N I A => Tramvaiele Braicar S.A. => Subiect creat de: stefan_br din 31 August 2010, 11:06:54
-
Braicar S.A. are in dotarea parcului de tramvaie actual 20 de tramvaie Tatra KT-4D aduse in perioada anilor 1997/1998 din Berlin.In anul 1997 au sosit in Braila: 9050, 9141, 9146, 9149, 9150, 9152, 9156, 9158, 9159, 9160. , iar in anul 1998 au sosit si ultimele 10 exemplare: 9052, 9060, 9062, 9069, 9078, 9080, 9086, 9103, 9111, 9121.In primii ani aceste tramvaie s-au comportat destul de bine iar vatmanii care lucrau cu ele erau foarte incantati de conditiile de lucru care in comapartie cu vechile Timis-uri si V3A-uri erau de lux.Anii au trecut si iata ca in prezent din cele 20 de unitati inca mai sunt active 17 iar celalalte 3 sunt fie retrase definitiv fie urmeaza sa primeasca RK!
Primul tramvai pe care il voi prezenta in cadrul acestui topic este #9050! Acest tramvai este unul mai special deoarece este un tramvai puzzle compus inca de pe vremea cand era in dotarea BVG din 9050A si 9160B.Ar mai fi de spus ca la venirea in Braila avea pantograf bidirectional (mai tarziu a fost schimbat) iar pana in prezent a beneficiat de doua revopsiri, cea mai recenta fiind cea din iunie 2009 cand a primit o noua nuanta !
-
Urmatorul KT4D este #9052, din pacate acest tramvai nu mai are vatman titular si este folosit atunci cand un vatman nu are tramvai.
-
#9060
A fost revopsit in anul 2005 (total) si in noiembrie 2009 (partial) iar din luna aprilie (2010) a primit si bandaje noi.
-
#9062
Revopsit in 2005 si martie/arpilie 2010.
-
#9069
Despre #9069 pot spune ca este un din tramvaiele ce au renascut la batranete!Pana in luna mai (2009) acest KT4D nu a avut parte de nicio revopsire totala sau RK, insa situatia a luat o turnura neasteptata, #9069 fiind dus la Depoul Vidin de unde a iesit cu un nou aspect! Tot despre el as mai putea spune ca are una din cele mai ingrijite cabine, fiind unul dintre nijuteriile Depoului Radu Negru, dre[pt docada la un an si cateva luni de la RK arata impecabil!
-
#9078
Este un tramvai care pe mine nu ma impresionat dar pe care l-am vazut prezent mai mereu la datorie.Ultima s-a revopsire a primit-o in luna iulie, recent fiind scos si pe traseu!
-
#9080
-a avut RK la inceputul anului 2010, din pacate nu a primit si o noua mana de vopsea.
-in acest moment este doar o umbra a ceea ce a fost candva, in vremurile bune fiind unul din cele mai bune KT4D-uri.
-
#9086
-despre 9086 nu pot spune decat cuvinte de lauda, in acest moment este unul din cele mai aspectuase tramvaie din Depoul Radu Negru.
-a trecut prin doua revopsiri ( in 2005 si martie 2010).
-in tinerete era rasfatat de vatmani cu porecla "Regele" deoarece era foarte ingrijit!
-
#9103
In ultimul timp #9103 s-a "stins" incet dar sigur astfel ca la sfarsitul anului 2009 a fost tras pe dreapta!Primavara lui 2010 a venit cu o veste buna, pentru el facandu-se planuri pentru un RK care a si inceput in luna mai dar care s-a stopat in mod necunoscut in luna iunie!Acum #9103 sta langa halele Depoului Radu Negru si asteapta sa-i fie continuate reparatiile.
-
#9111
#9111 este cu siguranta unul din tramvaiele cu cea mai interesanta istorie.Cand a fost adus in Braila a fost dat pe mana unui vatman de nota 10 care l-a intretinut ca la carte!In perioada anilor de glorie #9111 era singurul tramvai care avea rotile vopsite in alb rosu iar defectiuni majore nu a prea avut!Filmul s-a rupt pentru tramvaiul poreclit pe vremuri "Printul" cand vatmanul ce a avut grija de el atatia ani a plecat pe alt tramvai, imediat s-a degradat iar in 2006 a fost retras din circulatie.In anul 2008 se pare ca unul din responsabilii depoului s-a gandit sa-l readuca pe strada iar in decembrie 2008 "Printul" a revenit...insa a revenit aratatand ca o "fantoma".
-
Dupa #9111 va prezint un alt KT4D cu un trecut interesant...#9121!
#9121 a luat foc in anul 2004, fiind avariat in proportie de 40%, dar spre uimirea tuturor Depoul Radu Negru l-a refecut iar din 2005 circula fara probleme pe toate traseele din Braila.Anul acest am avut o perioada in care credeam ca va fi retras din circulatie dar in iunie a fost revopsit, semn ca va mai lucra cel putin doi ani.
-
#9141
-este un tramvai care si-a inceput cariera in Braila ne fiind vreo vedete insa in 2006 schimbarile au inceput sa apara pentru el datorita unui vatman care l-a intretinut pana in 2008.Dupa pierderea titularului a inceput sa capaete un aspect mai uracios asta pana in vara anului trecut cand a fost revopsit complet.Din pacate doar aspectul exterior s-a schimbat , in rest arata la fel.
-
#9146
-a avut o revopsire totala in anul 2005
-a avut pantograf bidirectional pana in noiembrie 2009 cand i s-a pus unul de Timis.
-a fost revopsit partial in decembrie 2009.
-
#9149
-este retras definitiv din anul 2008.
-in momentul de fata este donator de piese iar recent a fost bagat in hala , 99% sunt sanse sa fie casat intr-un viitor apropiat.
-ultima s-a revopsire a fost in anul 2005 cand arata destul de binisor, insa acum este scos din functiune!
-
#9150
-a avut parte de reparatii ample in 2009 si de atunci datorita vatmanitei ce il are in grija este destul de ingrijit.
-
#9152
-pana in 2006 era destul de impodobit (ma refer la cabina) iar in 2008 a fost vopsit partial, in prezent se descurca destul de binisor pe trasee.
-
#9156
-ultima revopsire o are din anul 2006, in rest nu prea am vesti de rau despre el!
-
#9158
-a mers foarte bine pana anul acesta (mai exact pana pe 3 februarie) cand s-a defectat iar de atunci nu a mai iesit! Despre el am vesti proaste....se pare ca nu se doreste repararea lui!
-
#9159
-are doua revopsiri pana acum, ultima fiind in luna iulie (2010)
-
#9160
-starea acestui tramvai nu este prea roz iar un RK este necesar!