Forumul Asociatiei Ro-Trans
Transportul Feroviar (CAILE FERATE ROMANE) => Locomotive electrice (LE) => Locomotive => Clasa 45 => Subiect creat de: Stakee din 02 Octombrie 2008, 08:21:53
-
Clasa 45 (LE 5100).
Locomotivele incadrate in clasa 45 au fost modernizate de Electroputere Craiova in colaborare cu Siemens intre anii 1999-2000. Au o putere de 5100 KW si o viteza maxima de 160 km/h. In prezent exista 24 de masini care apartin Depoului Bucuresti Calatori. Incepand cu anul 2006 o parte din ele au avut parte de RK-uri. Cele 24 de LE sunt urmatoarele: 311, 318, 320, 321, 322, 324, 328, 333, 335, 336, 340, 343, 348, 349, 351, 362, 363, 364, 365, 366, 374, 379, 395, 397.
-
Salut!
Elementele de modernizare constructiva a locomotivelor modernizate de Siemens sunt:
- convertizor static tip HBU LE 5100/DU 56012740, care inlocuieste sistemul monofazat cu condensatori pentru alimentarea serviciilor auxiliare;
- automatul programabil cu unitate centrala de procesare tip CER 6096T.Acest subansamblu impreuna cu perifericele aferente are rolul de a asigura functia de conducere, supraveghere, protectie si diagnoza;
- compresorul cu surub tip ATLAS-GAR51A-D300, care inlocuieste cele doua compresoare cu piston, de tipul 3E2CM;
- disjunctorul cu vacuum tip BVAC25.10.110.0-00, care inlocuieste disjunctorul cu aer comprimat tip IAC;
- instalatia pentru siguranta, vigilenta si control punctual al vitezei cu microprocesor tip I60R, care inlocuieste vechea instalatie INDUSI;
- automatul programabil pentru push-pull (Gateway) ZSG3 tip SIBAS 32/6FH4657/A;
- instalatia de masurare si inregistrare a vitezei tip TEL 1000 care are incorporata si instalatia de siguranta si vigilenta tip SIFA;
- contorul de kilometraj;
- dispozitivul de masura a energiei tip AEM500;
- instalatii de aer conditionat tip 108340000, cu care au fost dotate ambele posturi de conducere;
- pupitru din material de plastic ABS termodeformant, cu armatura de fibra de sticla pe spatele acestuia;
- pantograful de viteza tip 8WL0129-6YH53;
- instalatie de uns buza bandajului eficienta cu injectie de ulei;
- roti monobloc tip R8T conform fisei UIC 812-3/93.
Prima locomotiva modernizata de Siemens a fost EA 397, 5 fiind modernizate in 1999, iar restul de 19 in 2000.In prezent, o parte din ele au efectuat deja RK-ul cu Softronic Craiova (311, 321, 322, 324, 333, 335, 336, 343, 348, 351, 364, 379), iar celelalte (318, 320, 328, 340, 349, 362, 363, 365, 366, 374, 395, 397) urmeaza sa-l efectueze. De mentionat ca la unele masini (311, 322, 335, 348, 364) s-a pastrat disjunctorul cu vacuum tip BVAC25.10.110.0-00, in timp ce la celelalte care au efectuat RK-ul, acesta a fost inlocuit de disjunctorul cu aer comprimat de tip IAC.Toate locomotivele din seria 45 apartin depoului Bucuresti Calatori.
-
O mica mentiune. S-a folosit ca sistem de siguranta tot instalatie de indusi, dar sistemul de lucru cu indusi a fost cel electronic mentionat, care l-a inlocuit pe cel electro-mecanic de pe 060EA vechi. Diferenta consta in felul de utilizare a limitarilor de viteza. De mentionat ca in Romania, sunt acceptate sa cricule pe calea ferata doar vehiculele care au sistem de control si vigilenta doar pe baza de indusi
-
Locomotiva seria 45 modernizata Siemens in atelierul de reparatii din cadrul depoului Bucuresti Calatori.
-
Pt. a posta pozele de la miting.
-
Cele modernizate cu Siemens (capetele albe si visiniu restul) au probleme deja :(...(nu se mai gasesc si nici nu mai aduc piese si sunt tinute cateva pe post de donatoare) de asta se prefera cealalta modernizare cu Softronic (capelete visinii si restul alb) desi mecanicii nu prea se plang, pentru ca am auzit de la ei ca Siemensul ar fi mai dificil de condus si mai problematic :D
-
Interior de locomotiva clasa 45 Siemens originala (45-0362-9).
-
Interior de locomotiva clasa 45 Siemens originala.
De fapt ce a mai ramas din acesta. Am tinut cu tot adinsul ca sa ma pot urca la bordul unei locomotive Siemens (45-0362-9), dar dupa ce l-am vazut mi-am zis... "mai bine nu ma urcam". Paretii cabinei nu au fost inlocuiti la modernizare, cert este faptul ca numai postul de conducere a fost modernizat (adica locul mecanicului) si partea de tractiune si electrica. Blocul de franare a fost scos, si deasemenea la ora actuala nu cred ca mai exista vreun Siemens apt de traseu!
Ultima data am fotografiat masina 45-0362-9 in luna Aprilie 2009.
45-0362-9
Gara de Nord, 17 Aprilie 2009.
-
Si imi zici tu mie ca asta asa cum arata e inca folosita?? >:( ca am vazut si eu cu ranger una Siemens originala in aceeasi stare, dar la reparatii, nu pe traseu.
-
45-0343-9, Bucuresti Nord, 26 Martie 2010.
Ne lipsea din colectie locomotiva respectiva.
-
45-0336-3 pe M800 tragand o "soparla" ;D
Poza e facuta la Pod Baneasa acolo :D nu`i asa? :) frumoasa poza.
-
Poza e facuta la Pod Baneasa acolo :D nu`i asa? :) frumoasa poza.
Da.
-
Nici o data nu am prins locomotiva asta pe acolo :| am prins numai marfar da l-am prins tarziu cand el deja trecuse si nu mai aveam cum sa-i fac poza :)) aiurea :))
-
Siemensul 45-0366 la tractiune
(http://www.ro-trans.org/index.php?action=dlattach;topic=2918.0;attach=53750;image)
Mai functioneaza un Siemens-urile, epavele alea? ??? ??? ??? ??? :o :o
-
Mai functioneaza un Siemens, epavele alea? ??? ??? ??? ??? :o :o
Ai grija cum vorbesti despre ele, si acuma sunt foarte bune dat CFR-ul vrea sa scape de ele.
Asa ca nu le mai face epave Smile si veziti de ale tale.
-
aceste locomotive cu capetele albe le ador sunt foarte faine miau ramas in minte de cand aveam 6ani si treceau cu 120km/h spre bucuresti sunt faine rau :D
-
Iasmine, daca 45-0366-0 a plecat cu 40-2003-2 la Craiova inseamna ca va intra la RG sau RK, si va deveni Softronizata cu botul rosu? Ca in afara de 45-0318-1 nu stiu alta cu botul alb care sa fie in circulatie. Mai sunt vreo 5 astfel cu botul alb, dar de 318 stiu ca circula.
-
Iasmine, daca 45-0366-0 a plecat cu 40-2003-2 la Craiova inseamna ca va intra la RG sau RK, si va deveni Softronizata cu botul rosu? Ca in afara de 45-0318-1 nu stiu alta cu botul alb care sa fie in circulatie. Mai sunt vreo 5 astfel cu botul alb, dar de 318 stiu ca circula.
Raspunsul va fi negativ:45-0366-0 nu va fi avea prea curand RG sau RK.
Dau un citat dintr-un mesaj scris de mine in subiectul 40-2003-2:
40-2003-2 s-a reintors astazi in Bucuresti, probele finalizandu-se ieri. A stationat cateva ore in Depoul Bucuresti Calatori plecand alaturi de Siemensull 45-0366 la tractiune R795 pana la Craiova unde va avea parte de o mica revizie descarcandu-se si analizandu-se datele din timpul probelor. Va reveni in cateva zile in Bucuresti.
Va tin la curent cu informatiile.
45-0366-0 a fost repartizata la tren, iar 40-2003-2 a fost cuplata la tren pentru a fi transportata la CRAIOVA.
-
Patina de la indusi de la locomotivele Siemens este diferita fata de cele montate pe EA-uri si EC-uri. Fabricata si asamblata la Siemens.