Forumul Asociatiei Ro-Trans
Transportul Feroviar (CAILE FERATE ROMANE) => Locomotive => Locomotive electrice (LE) => Subiect creat de: Stakee din 01 Octombrie 2008, 09:21:57
-
Clasa 42(LE 5100)
-
Constructor: Electroputere Craiova.
Puterea: 5100 kW.
Formula osiilor: Co'Co'.
Un singur exemplar a fost construit si folosit pentru teste de vitez?, pe poligonul de la Faurei.
Viteza maxima: 200 km/h.
Produsa in: 1977.
-
Este poreclita: Regina 8)
-
Eu o stiam de "Generalul".
-
Pai nu are doar un boghiu..
-
Pai nu are doar un boghiu..
Are 2 boghiuri a cate 3 osii fiecare. La randul lor acele 6 osii au cate 2 roti. Adica are 12 roti. Situatia se schimba la clasele 43, 44, 46 acolo sunt 4 roti (2osii) pe boghiu deci: 8 roti.
-
Pai nu are doar un boghiu..
Are ambele locomotive electrice si clasicele LE 5100 si 3400 au 2 boghiuri, diferenta intre ele la boghiuri este ca 5100 are 3 osii per boghiu deci 6 in total iar 3400 2 per boghiu deci 4 in total.
-
Au fost 2 lomomotive. 42-302-2 (preferata mea) 8) care are inca pe ea totul original cum a iesit pe poarta fabricii, si 41-122, cunoscuta si sub numele de "generalul". Special la aceasta locomotiva era la vremea aceea dunga portocalie de pe ea si era mandria depoului Bucuresti Calatori, dupa "regina" 41-364 (cred, nu mai stiu, imi cer scuze). 42.302 e cea care a facut testele la Faurei si inca merge cu boghiele de 200 la ora pe ea, dar e intr-o stare mai proasta (grafuri shi rugina) :'( . 41-122 are boghiele de 160, cele originale fiind donate pentru studiu, nu stiu daca nu cumva la Politehnica. "regina" din cate stiu, a fost modernizata cu Softronic si acum este alb-visinie.
-
Inca nu avem fotografii cu aceasta locomotiva? ;D ???
42-0302-2
Gara Bucuresti Nord, 03 Ianuarie 2010.
-
42-0302-2
Gara Bucuresti Obor (mai bine zis in Depoul Bucuresti Obor), 11 Ianuarie 2010.
Va atasez o galerie variata cu fotografii cu locomotiva respectiva pozata din unghiuri diferite!
-
42-0302-2 in Gara De Nord tragand IC 575 Bucuresti Nord - Galati., 19 Martie 2010.
-
42-0302-2 in Gara De Nord tragand IC 575 Bucuresti Nord - Galati., 19 Martie 2010.
Saptamana trecuta am prins-o in Depoul Bucuresti Calatori dar am pierdut poza. ;D :-[ :'(
-
Saptamana trecuta am prins-o in Depoul Bucuresti Calatori dar am pierdut poza. ;D :-[ :'(
Eh lasa colegu ca mai apare ea si data viitoare il prinzi :D iti garantez eu :D.
-
Eh lasa colegu ca mai apare ea si data viitoare il prinzi :D iti garantez eu :D.
Da, astazi, dupa cateva zile de cautare am reusit sa o prind, cuplata la un tren de Timisoara. A fost tras trenul intre Craiova si Bucuresti.
42-0302-2 in Gara Bucuresti Nord si Depoul Bucuresti Calatori, 24 Martie 2010.
-
Da, astazi, dupa cateva zile de cautare am reusit sa o prind, cuplata la un tren de Timisoara. A fost tras trenul intre Craiova si Bucuresti.
42-0302-2 in Gara Bucuresti Nord si Depoul Bucuresti Calatori, 24 Martie 2010.
Poftiti in cabina.
-
Pacat de ea..eeee jalnica la interior..
-
Pacat de ea..eeee jalnica la interior..
Nu conteaza aspectul interiorului conteaza puterea si cum merge ;) e o vorba de a mea :D daca vrei o iei in vigoare daca nu e problema ta :D
ti-o zic in nume de bine :D FRUMOASE POZE IASMINE TOT ASA ;D 8).
-
Locomotiva 42-0302-2 mai are montate pe ea boghiurile de 200 km pe ora sau va mai prinde aceasta viteza doar in cadere libera in prapastie? :D :D
-
@ ratb_4866 sincer nu stiu cate cunostiinte ai tu despre calea ferata ..dar dupa cate observ,nu prea ai..in fine..du-te in depou la Brasov sa vezi locomotive..sa vezi cei de acolo cum le intretin..nu ca in BC..apopo daca ai fost in BC vreodata..
-
@ Iasmin, "Generalul" nu va mai putea atinge niciodata viteza maxim de 200 km/h daca nu intra in reparatii serioase...ca stii prea bine cu o galeata de chit si una de vopsea in depou nu se pot face RK-uri.
-
@ Iasmin, "Generalul" nu va mai putea atinge niciodata viteza maxim de 200 km/h daca nu intra in reparatii serioase...ca stii prea bine cu o galeata de chit si una de vopsea in depou nu se pot face RK-uri.
Ai dreptate.
-
@ Iasmin, "Generalul" nu va mai putea atinge niciodata viteza maxim de 200 km/h daca nu intra in reparatii serioase...ca stii prea bine cu o galeata de chit si una de vopsea in depou nu se pot face RK-uri.
"GENERALUL" este 41-122-2 ... si despre partea mecanica a 42-302-2 stii bine ce ni s-a spus in depoul BC, cand a fost adusa sa inaugureze poligonul de la Faurei acum un an, asa ca probabil inca ar fi in stare sa prinda 200, dar ar fi ultimul drum, sau cel putin pe acolo :(.
-
"GENERALUL" este 41-122-2 ... si la despre partea mecanica a 42-302-2 stii bine ce ni s-a spus in depoul BC, cand a fost adusa sa inaugureze poligonul de la Faurei acum un an, asa ca probabil inca ar fi in stare sa prinda 200, dar ar fi ultimul drum, sau cel putin pe acolo :(.
Sa speram ca boghiurile nu vor parasi carcasa locomotivei la o viteza de aproape 200 km pe ora. Tare mi-e frica ca daca intra la RK poate o vedem clasa 478-302-2. ;D
-
Daca e tot de 200 la ora, e ok. Dar pentru numele celui de sus, sa lase schema asta de culori, macar la acest reprezentant unic al seriei :(.
-
Adevarat :).
-
42-0302-2 se pregateste sa plece alaturi de 40-2003-2 spre Faurei in inelul de incercare unde vor efectua cateva probe.
-
"Nenorocita" ultima poza :).
-
"Nenorocita" ultima poza :).
Adica este bestiala sau...?
-
Da, e superba poza :) I like it :P.
-
42-0302-2 va lipsi momentan cateva saptamani de la tractiunea oricarei tren avand cateva defectiuni mecanice la o osie. Dupa ce defectiunea se va remedia va pleca la teste de viteza si tractiune care vor incepe din luna Mai 2010. Se va alatura si noua achizitie a CFR-ului 40-2003-2.
-
42-0302-2 repartizata la A 1676 Galati - Bucuresti Nord, Gara Bucuresti Nord, 25.04.2010.
-
AA vedeti ca Regina(42-0302-2) e reparata deja.Sambata a plecat parca la Craiova.
-
AA vedeti ca Regina(42-0302-2) e reparata deja.Sambata a plecat parca la Craiova.
Bun...este ultima oara cand scriu asta in subiectul asta. 42-0302-2 NU ESTE REGINA!!!!!! Regina este un actual Siemens 45-0364 daca nu ma insel, iar "Generalul" este 41-0122-6.
-
AA vedeti ca Regina(42-0302-2) e reparata deja.Sambata a plecat parca la Craiova.
42-0302-2 a stat trasa pe dreapta doar 24 de ore. Lunea trecuta plecase spre Galati. Martea trecuta a venit dinspre Galati cu un accelerat in jurul orei 11.00.
-
1) - 3) 42-0302-2 in Depoul Bucuresti Basarab, 18.06.2010. Depoul Bucuresti Basarab.
4) 42-0302-2 repartiza la A 1553 Bucuresti Nord - Buzau via Ploiesti Sud, 18.06.2010. Bucuresti Nord.
-
42-0302-2 stand trista in Depoul Bucuresti Calatori (22 iunie 2010) si admirand locomotiva 40-2003-2 care a batut recordul de 200 km/h. :'(
-
Bun...este ultima oara cand scriu asta in subiectul asta. 42-0302-2 NU ESTE REGINA!!!!!! Regina este un actual Siemens 45-0364 daca nu ma insel, iar "Generalul" este 41-0122-6.
Un mic off-topic: ce-i aia o "regina"? (vorbind de locomotive) ::)
-
Un mic off-topic: ce-i aia o "regina"? (vorbind de locomotive) ::)
Regina este poreclita o locomotiva clasa 45 (nu mai tin minte nr. de parc).
-
42-0302-2 in Gara de Nord, 3.07.2010 gata de drum spre Craiova.
-
42-0302-2 s-a intors in Bucuresti de la Constanta la tractiunea A1632:
-
In sfarsit 42-0302-2 a facut un drum spre MOLDOVA, sosind ieri (06-08-2010) dupa ora 21:00 la tractiunea A1656 Bacau - Bucuresti Nord:
-
CFR - Co'Co' 42-0302-2 in Bucuresti-Nord station, 08/05/1998. This is the only class 42 high speed locomotive of the CFR. It received its 200 km/h geared bogies from the loco nr. 122. In fact, those bogies are only mounted for tests, and it usually runs with 160 km/h gears. In 1998 it was tested with Schunk WBL 85 pantographs (similar to SBB Re 460's ones).
http://www.railfaneurope.net
-
CFR - Co'Co' 42-0302-2 in Bucuresti-Nord station, 08/05/1998. This is the only class 42 high speed locomotive of the CFR. It received its 200 km/h geared bogies from the loco nr. 122. In fact, those bogies are only mounted for tests, and it usually runs with 160 km/h gears. In 1998 it was tested with Schunk WBL 85 pantographs (similar to SBB Re 460's ones).
http://www.railfaneurope.net
Ce bine arata atunci.... :( :o
-
Bonus:
EN: 42-0302-2 has just departed from Constanta for Bucuresti with an InterCity train on 8th June, 2004.
Photo and scan by Mark Gayer (gayermark@freemail.hu)
RO: 42-0302-2 a plecat din Constanta spre Bucuresti cu un tren InterCity pe 08 Iunie 2004.
http://www.railfaneurope.net
-
Ce bine arata atunci.... :( :o
A fost o data ca niciodata...
CFR - Co'Co' 42-0302-2 in Bucuresti-Nord station, 08/05/1998. This is the only class 42 high speed locomotive of the CFR. It received its 200 km/h geared bogies from the loco nr. 122. In fact, those bogies are only mounted for tests, and it usually runs with 160 km/h gears. In 1998 it was tested with Schunk WBL 85 pantographs (similar to SBB Re 460's ones).
http://www.railfaneurope.net
Bonus:
EN: 42-0302-2 has just departed from Constanta for Bucuresti with an InterCity train on 8th June, 2004.
Photo and scan by Mark Gayer (gayermark@freemail.hu)
RO: 42-0302-2 a plecat din Constanta spre Bucuresti cu un tren InterCity pe 08 Iunie 2004.
http://www.railfaneurope.net
Din anul 1998 pana in 2004 - locomotiva a avut parte de cateva schimbari "stilistice" placutele cu nr. de inventar (42-0302-2) si fabricatie devenind ROSII din ALBASTRU. Intre TIMP a fost inscriptionat STEMA DEPOUL BC.
Uitandu-ma mai atent prin fotogaleria cu locomotiva EA 302 am observat niste urme de culoare "originala" (albastru) pe placuta 42-0302-2 din postul A (unde este desenat "ORGANUL lu' ADAM").
(http://www.ro-trans.org/index.php?action=dlattach;topic=126.0;attach=40212;image) (http://www.ro-trans.org/index.php?action=dlattach;topic=126.0;attach=40211;image)
-
CFR - Co'Co' 42-0302-2 in Bucuresti-Nord station, 08/05/1998. This is the only class 42 high speed locomotive of the CFR. It received its 200 km/h geared bogies from the loco nr. 122. In fact, those bogies are only mounted for tests, and it usually runs with 160 km/h gears. In 1998 it was tested with Schunk WBL 85 pantographs (similar to SBB Re 460's ones).
http://www.railfaneurope.net
Traducere si adaptare
CFR - Co'Co' 42-0302-2 in gara Bucuresti Nord, 8 Mai 1998. Aceasta este singura locomotiva de mare viteza din Clasa 42 detinuta de CFR. Boghiurile ce i-au fost montate sunt proiectate sa reziste la viteze de 200 km/h si provin de la locomotiva EA122. In realitate insa, acestea sunt folosite doar in timpul testelor, deoarece in rest, locomotiva circula cu boghiuri adaptate pentru o viteza maxima de 160 km/h. In anul 1998, EA302 a fost dotata, in scopul testarii, cu pantografe Schunk WBL 85 (asemanatoare celor instalate pe locomotiva SBB Re 460).
http://www.railfaneurope.net
-
Ce prostie...e putin luata vopseaua si suferiti atat :D
-
baa ce prostie...e putin luata vopseaua si suferiti atat :D
Putin mai mult...
-
baa ce prostie...e putin luata vopseaua si suferiti atat :D
Masurati-va limbajul de mahala!
-
@ fasching07, As fi vrut sa-ti dau un raspuns precum ai postat tu in forum dar nu ma pot cobora la un asemenea nivel! Daca ai fi stat nu mai mult de 5 minute pe langa aceasta locomotiva si ai fi "inspectat-o" interior+exterior ti-ai fi dat seama de ce vorbim noi in aceasta sectiune a forumului, Mai mult decat atat, sunt atasate si poze, care zic eu sunt mai mult decat relevante cu privire la starea deplorabila a acestei locomotive. In concluzie mai bine taci din gura decat sa vorbesti prostii.
-
@ fasching07, As fi vrut sa-ti dau un raspuns precum ai postat tu in forum dar nu ma pot cobora la un asemenea nivel! Daca ai fi stat nu mai mult de 5 minute pe langa aceasta locomotiva si ai fi "inspectat-o" interior+exterior ti-ai fi dat seama de ce vorbim noi in aceasta sectiune a forumului, Mai mult decat atat, sunt atasate si poze, care zic eu sunt mai mult decat relevante cu privire la starea deplorabila a acestei locomotive. In concluzie mai bine taci din gura decat sa vorbesti prostii.
Multumesc mult Cosmin!
-
N-ai pentru ce! :)
-
42-0302-2 in Gara Petrosani pe 11 Septembrie 2010:
-
Bucurati-va retina 8) Numai eu stiu cat am muncit la ea sa o scot cat mai aproape de realitate.
-
Bucurati-va retina 8) Numai eu stiu cat am muncit la ea sa o scot cat mai aproape de realitate.
Frumoas desen. Bravo.
42-0302-2 a redevenit tampon la Chitila, marti (26-10-2010) a sosit cu R International de la Moskova/Kiev de la Ploiesti unde locomotiva EA 255 a ramas defecta! (trenul a avut o intarziere de o ora jumatate).
-
Batrana Doamna :D.
-
42-0302-2 pe 18 Decembrie 2009 impingand in Gara de Nord R795 Bucuresti Nord - Craiova.
-
Frumoas desen. Bravo.
42-0302-2 a redevenit tampon la Chitila, marti (26-10-2010) a sosit cu R International de la Moskova/Kiev de la Ploiesti unde locomotiva EA 255 a ramas defecta! (trenul a avut o intarziere de o ora jumatate).
In continuare 42-0302-2 va ramane tampon, doar pentru cateva zile; foto in Chitila pe 30 Oct. 2010:
-
42-0302-2 odihnindu-se in Depoul Bucuresti Calatori, 9.12.2010.
-
Mai stie cineva ceva de ea? :-\
-
Era remizata aseara la placa in Depoul BC!
-
Si azi era tot in BC. Felicitari celor care au realizat cosmetizarile la ea! ;D ;D
-
42-0302-2 azi, la dubla tractiune a P5013 alaturi de 41-0304-0...
-
42-0302-2 a fost exilata la Galati, timp de 2 zile.Astazi s-a intors la Bucuresti cu A1572 (la mansa ei fiind un mecanic al Depoului CFR Galati).
P.S. Felicitarile mele celor ce au cosmetizat cat de cat aceasta locomotiva!
-
42-0302-2 azi, la dubla tractiune a P5013 alaturi de 41-0304-0...
Si ieri tot la P5013...
-
42-0302-2 - reintoarcere in timp - remizata pe "zgura" in BC - 01 Septembrie 2010:
-
42-0302-2 sosita astazi in Bucuresti Nord cu R652.
-
42-0302-2 sosita astazi in Bucuresti Nord cu R652.
O zi istorica. A inceput sa mai faca tractiune si la "R".
-
Cateva imagini preluate de pe siteul Antena 1.
Locomotiva a fost implicata zilele trecute intr-un incident cam stupid pe M800 principalul vinovat fiind Dumnezeu. ;D :D
Masinaria este destul de avariata: pantografe rupte, izolatori sfaramati, plug fisurat, etc...
-
Unde a fost dusa 42-0302-2 ?
-
Unde a fost dusa 42-0302-2 ?
Momentan este stocata in BC, "ascunsa de ochii ce nu se vad".
-
Cateva imagini preluate de pe siteul Antena 1.
Locomotiva a fost implicata zilele trecute intr-un incident cam stupid pe M800 principalul vinovat fiind Dumnezeu. ;D :D
Masinaria este destul de avariata: pantografe rupte, izolatori sfaramati, plug fisurat, etc...
Principalul vinovat este CFR Infrastructura care si-a tinut plugurile in cur la caldurica in loc sa le scoata pe traseu sa faca treaba cu ele (deh, economie pe timp de criza). Dupa aia vine randul impegatului de la Sarulesti care a lasat trenul sa plece total anapoda, fara sa stie sau macar sa se intereseze ce are pe linie in fata. Urmatorul este CFR Calatori (asta dupa parerea mea) pentru ca pe R si IR-uri baga mecanici de Constanta iar pe IC-uri baga mecanici de Fetesti. Nu am nimic cu oamenii si sper sa gresesc cand zic asta, dar cred ca sunt cam dornici sa arate lumii ce pot ei sa faca si o dau in bara, vezi exemplul de fata..si asta ma duce la ultimul vinovat, care este mecanicul, care pe vremea aia a mers aproape ca pe vreme normala, desi viscolea. Locomotiva a lovit cu plugul un sul de zapada, a trecut peste el, l-a luat si pe al doilea, a trecut iar la al 3-lea din cauza unui bloc de gheata, plugul s-a rupt si a intrat sub locomotiva, astfel ridicand-o de bot si aruncand-o de pe linie. Din cele 4 vagoane ale trenului, doar 1 mai ramasese afara din zapada, acela fiind folosit pentru evacuarea pasagerilor. Pentru a-l scoate pe mecanic din locomotiva a fost nevoie de saparea unui mini-tunel, zapada ajungand pana la nivelul superior al usii de la cabina...acum sa vedem ce concluzii va trage AFER-ul, desi ma indoiesc de faptul ca se va lasa cu taieri de capete cum ar fi normal.
-
Ramane de vazut daca locomotiva va fi reparata sau va intra in stadiul de donare de "organe".
-
Asta ar fii cel mai nosol lucru cel cu donarea de organe si apoi taierea :(
Erea emblema Cfr-ului aceasta locomotiva 42-0302-2.
Chiar asa de grav este avariata?
-
Asta ar fii cel mai nosol lucru cel cu donarea de organe si apoi taierea :(
Erea emblema Cfr-ului aceasta locomotiva 42-0302-2.
Chiar asa de grav este avariata?
:D
-
oricum nu cred ca se stia ca era gheata acolo, fusese lapozita in ziua precedenta dupa care a inghetat bine, in cateva ore temperatura a cazut de la 1 grad cat era la sub -10 grade, si daca intrau cei de la infrastructura cu plug poate fix in zona aceia trebuia sa foloseasca tarnacoape (asta daca nu au o masinarie care sa scoata din gheata dintre sine) ca presupun ca gheata aceia era destul de compacta oricum, (betonlike :) )
-
oricum nu cred ca se stia ca era gheata acolo, fusese lapozita in ziua precedenta dupa care a inghetat bine, in cateva ore temperatura a cazut de la 1 grad cat era la sub -10 grade, si daca intrau cei de la infrastructura cu plug poate fix in zona aceia trebuia sa foloseasca tarnacoape (asta daca nu au o masinarie care sa scoata din gheata dintre sine) ca presupun ca gheata aceia era destul de compacta oricum, (betonlike :) )
Acum asteptam rezultatul anchetei!
-
Cateva poze facute astazi printre gardul del Depoul Bucuresti Calatori cu 42-0302-2.
Mentionez ca se afla alaturi de alte locomotive defecte 40 41 45 si 46 .
Plugul nu am reusit sa il pozez deoarece erea o masina parcata in fata
Am observat pantograful din spate rupt si izolatoare sparte
-
inca 2 poze
-
A avut zile si mai bune :)
Vizionare placuta :)
-
42-0302-2 se odihneste in DEPOUL BC; are plugul smuls in postul 1 (cel cu care a intrat in zapada), izolatori sparti, pantograf dezaxact, nisipar smuls, patina de indusi rupta, etc... O PASTE RK...
POSTUL 2:
(http://i292.photobucket.com/albums/mm8/Radu_CFR/42-0302-2/DSCF0869.jpg)
(http://i292.photobucket.com/albums/mm8/Radu_CFR/42-0302-2/DSCF0872.jpg)
(http://i292.photobucket.com/albums/mm8/Radu_CFR/42-0302-2/DSCF0870.jpg)
POSTUL 1 (cel accidentat):
(http://i292.photobucket.com/albums/mm8/Radu_CFR/42-0302-2/DSCF0867.jpg)
(http://i292.photobucket.com/albums/mm8/Radu_CFR/42-0302-2/DSCF0873.jpg)
(http://i292.photobucket.com/albums/mm8/Radu_CFR/42-0302-2/DSCF0875.jpg)
Alte cadre...
(http://i292.photobucket.com/albums/mm8/Radu_CFR/42-0302-2/DSCF0877.jpg)
(http://i292.photobucket.com/albums/mm8/Radu_CFR/42-0302-2/DSCF0876.jpg)
-
patina de indusi rupta
INDUCTOR ::)
-
-
EA2 302 s-a intors de la reparatiile desfasurate la Brasov.
-
EA2 302 s-a intors de la reparatiile desfasurate la Brasov.
In urma cu cateva zile prin gara :
-
tot e bine ca a revenit! :D totusi nu o lasa sa zaca in BC ca Siemensurile 45 originale! :(
-
42-0302-2 defiland in Gara de Nord
-
Din pacate arata destul de rau masina..:|
-
42-0302-2 remizata "de vale" in BC -- 13 August 2012!
-
Se vede cat de frumos a fost "reparata" la Brasov...pantografele de culori diferite, tabla intreptata cu barosul direct...ulei pe jos prin sala...incepe sa se aleaga praful si mai mult de ea.
-
43-0302-2 in Depoul BC -- 15 Iulie 2012:
-
42-0302-2 cu REGIO 5013 in Gara de Nord -- 26 August 2012:
-
42-0302-2 tampon la CHITILA -- 15 SEPT. 2012:
-
42-0302-2 la tampon in Chitila si in Gara de NORD
-
42-0302-2 plecand spre CRAIOVA cu niste automotoare MALAXA:
-
42-0302-2
Bucuresti Nord
11.10.12
-
In Valea Sadului