Forumul Asociatiei Ro-Trans

TRANSPORTUL IN COMUN DIN MUNICIPIUL BUCURESTI si JUDETUL ILFOV => Infrastructura rutiera, lucrari de modernizare si extindere a infrastructurii => Subiect creat de: lusica din 28 Octombrie 2011, 15:50:26

Titlu: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: lusica din 28 Octombrie 2011, 15:50:26
Mi-am permis sa deschid topic despre acest pasaj deoarece am vazut ca nu exista.Va astept cu placere la discutii.
Puteti atasa poze daca faceti.

http://b365.realitatea.net/news/pasajul-subteran-de-la-piata-sudului-se-face-cu-fonduri-europene-proiectul-a-primit-primul-aviz/.
Se zvoneste ca si aici vor incepe lucrarile din primavara,acum ramane de vazut.
Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: andrei11 din 12 Noiembrie 2011, 10:06:08
Nu a inceput nici o lucrare si nici nu va incepe prea curand, nici in primavara si nici in vara si nici in toamna, nici in iarna. Daca se va face ceva in primavara va fi de ochii lumii ca vin alegerile. O intentie de pasaj dateaza din anii 1987 dar nu s-au facut nici atunci pasi concreti, a aparut numai o diorama la o expozitie cu valoare de simbol, nimic calculat. Ceea ce a facut Ceausescu la vremea respectiva este adancimea metroului la Piata Sudului, suficienta pentru a '"strecura" un pasaj acolo. Pe vremea Republicii Socialiste se intentiona ca pasajul sa fie pe axa Vacaresti - Nitu Vasile. Eu nu stiu ce poze vreti voi sa puneti pe forum, dar evident ca nu vor fi poze cu pasajul pentru ca acesta nu exista, nici macar santierul.
Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: lusica din 12 Noiembrie 2011, 10:11:19
Ramane de vazut in ce vor consta pozele.Dar daca are noutati,e foarte bine sa fie postate.
Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: andrei11 din 12 Noiembrie 2011, 10:42:15
Uite un reportaj. Sursa o gasiti aici (http://www.ziare.com/social/primaria/primaria-construieste-un-pasaj-subteran-in-berceni-la-piata-sudului-1056429). Asadar, precum se observa, se reia ideea celor din anul 1987, Vacaresti - Nitu Vasile. :

  Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat in sedinta de miercuri un proiect de construire a unui nou pasaj subteran, la Piata Sudului. Construirea pasajului costa 128.563.163 de lei (30 de milioane de euro).

 Primaria va suporta doar cheltuielile neeligibile si valoarea TVA si va cere finantare nerambursabila prin Programul Operational Regional 2007-2013, Axa prioritara 2 "Imbunatatirea infrastructurii de transport regionale si locale", potrivit hotararii Consiliului general al Municipiului Bucuresti.

 "Intersectia Sos. Oltenitei, Calea Vacaresti si str. Nitu Vasile constituie un punct nodal de penetrare auto spre centrul Bucurestiului si dinspre centru spre cartierele Berceni si Metalurgiei aflate In sudul orasului. Datorita disfunctionalitatilor circulatiei rutiere in intersectia mai sus mentionata se impune continuarea programului de optimizare cu reconfigurarea acestei zone si realizarea unui pasaj rutier denivelat subteran pe directia Str. Nitu Vasile - Calea Vacaresti, realizand astfel fluidizarea traficului in partea de sud a capitalei", se arata in raportul de specialitate al Primariei.

 Pasajul subteran se va realiza pe directia Calea Vacaresti - Str. Nitu Vasile si va avea o lungime de 356 de metri, din care 111 metri pentru rampa spre Vacaresti, 160 de metri pentru rampa spre Nitu Vasile si 85 de metri in subteran. Inaltimea libera a pasajului va fi de 5 metri.

 Rampa Nitu Vasile va fi o rampa unica avand cate doua benzi de circulatie pe sens, cu deschidere de 15,8 metri, in care se include o parte carosabila in latime de 14 metri (4 benzi de circulatie: cate doua pe fiecare sens), un separator de trafic de 0,8 metri si doua trotuare de garda pe margini, cu latimea de 0,5 metri fiecare, se mai arata in documentul aprobat de CGMB.

 Rampa Calea Vacaresti va fi formata din doua rampe independente, cate una pe fiecare sens de circulatie in parte, cu deschiderea de 8 metri, fiecare rampa avand partea carosabila de 7 metri (2 benzi de circulatie) si cate doua trotuare de garda avand latimea de 0,5 metri fiecare.

 Primaria estimeaza ca lucrarea va dura aproximativ 24 de luni de la data semnarii contractului de finantare. Se estimeaza ca implmentarea proiectului va incepe in iulie 2011 si se va termina in iunie 2013.

 A.T.

Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: lusica din 19 Noiembrie 2011, 11:42:31
Din cate am inteles de la cineva mi s-a spus ca acum se intampla ceva pe acolo in sensul de organizare de santier.Cel care a intrebat la un moment dat sa puna poze de ce nu o mai face?
Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: IASMIN SANDU din 23 Noiembrie 2011, 16:27:00
La Piata Sudului nu se observa nici o miscare pentru crearea unui santier care va desfasura prezetarea inceperii lucrarilor de constructie a pasajului subteran Piata Sudului.
Gresesc cumva?
Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: andrei11 din 23 Noiembrie 2011, 19:00:06
Nu, nu gresesti. Colegii nostri de forum nu stiu la ce s-au uitat, sau au confundat "Piata Sudului" cu alta piata. Precum ai observat nici fotografiile lamuritoare nu au sosit pentru ca nu aveau ce santier sa surprinda  :D
Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: lusica din 23 Decembrie 2011, 12:56:08
S-a dat startul la pasajul subteran de la Piața Sudului. VEZI PROIECTUL

Au început pregătirile pentru construcția unui nou pasaj subteran în București. Primăria Capitalei a demarat procedurile de achiziție a serviciilor de proiectare și asistență tehnică pentru pasajul subteran de la Piața Sudului. De această dată, lucrarea va fi realizată cu fonduri europene. Costul investiției se ridică la 30 milioane euro.
Primul pas pentru realizarea pasajului subteran de la Piața Sudului a fost făcut. Primăria Capitalei a demarat procedurile pentru achiziția serviciilor de proiectare și asistență tehnică pentru lucrări de modernizare a infrastructurii rutiere la Piața Sudului. Contractul va avea o durată de 19,5 luni, iar municipalitatea este dispusă să plătească pentru aceste servicii 5,08 milioane lei (aprox. 1,16 milioane euro). La această sumă s-ar putea adăuga alte 4,96 milioane lei pentru servicii similare celor conținute în contract.

Proiectul va avea mai multe surse de finanțare, respectiv fonduri UE nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, buget de stat și bugetul local. Reprezentanții UE au avizat deja studiul de fezabilitate al proiectului.

Un pasaj subteran rutier și trei pasaje pietonale

Pasajul subteran se va realiza pe direcția Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile și va avea o lungime de 356 de metri, din care rampa spre Văcărești, 111 metri, iar rampa spre Nițu Vasile 85 de metri. Lungimea în subteran va fi de 85 de metri, iar înălțimea de 5 metri. Rampa spre Niţu Vasile va fi o rampă unică având câte două benzi de circulaţie pe sens. Rampa spre Calea Văcăreşti va fi formată de fapt din două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie, fiecare având câte două benzi.

Pe direcția strada Nițu Vasile-Calea Văcărești de o parte și de alta a pasajului rutier vor fi realizate și pasaje pietonale. În plus, va fi construit și un pasaj subteran pietonal care va face legătura între stația de metrou Piața Sudului și peroanele stației de tramvai de pe Șos. Olteniței.

Pe lângă pasajele pietonale subterane, proiectul mai cuprinde și lucrări de deviere a canalizării. De asemenea, vor fi asigurate patru benzi pe sens în giratoriul Calea Văcăreşti – Şoseaua Olteniţei -Niţu
Confom indicatorilor tehnico-economici, aprobați de Consiliul General al Municipiului București, valoarea totală a investiției este de 128.563.163 lei (30 milioane euro), din care Primăria Capitalei va plăti 1.968.219 lei, reprezentând 2% din costul eligibil al proiectului. Tot de la bugetul local se vor asigura și cheltuielile neeligibile ale proiectului, în valoare de 5.269.035 lei, dar și TVA-ul în valoare de 24.883.193 lei.

Odată începute, lucrările de construcție a pasajului ar trebui să dureze doi ani.


http://b365.realitatea.net/news/s-a-dat-startul-pentru-pasajul-subteran-de-la-piata-sudului/
Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: andrei11 din 23 Decembrie 2011, 20:36:59
OK, toate bune si frumoase, dar nu inteleg de ce ai pus o poza cu Pasajul Bascov ( Pitesti ) ? Ce legatura este intre poza si text ? Mai degraba puneai si tu o poza cu pasajul Victoria / Muncii, erai mai aproape de adevar. Sau gaseai o simulare chiar de la Sudului.
Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: lusica din 23 Decembrie 2011, 21:07:31
E poza de la articol.Deci nu am pus eu ce am vrut !
Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: lusica din 24 Decembrie 2011, 02:49:52
Pasajul Piaţa Sudului, mai aproape de începerea lucrărilor. Câţi ANI stau BLOCAŢI ÎN TRAFIC şoferii şi călătorii în această piaţă

Primăria Municipiului Bucureşti a demarat recent procedurile de achiziţie publică a serviciilor de proiectare şi asistenţă tehnică pentru pasajul subteran de la Piaţa Sudului, conform anunţului de pe site-ul de licitaţii publice www.e-licitaţie.ro. Proiectul a fost aprobat de către Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) încă din toamna anului trecut.

Valoarea contractului este estimată la circa 1,9 milioane de euro iar durata este de 19,5 luni, dintre care 1,5 luni (44 de zile), reprezintă proiectarea şi 18 luni asistenţa tehnică pe durata execuţiei proiectului. Documentaţia pentru participarea la licitaţie poate fi depusă până pe 27 ianuarie anul viitor.
Pasajul subteran de la Piaţa Sudului va avea o lungime de 356 de metri, dintre care 111 metri va fi rampa spre Calea Văcăreşti, 160 rampa spre Niţu Vasile şi 85 de metri lungimea efectivă în subteran. Durata de execuţie este de 24 de luni.

Valoarea totală a investiţiei este estimată la 30,4 milioane de euro, dintre care construcţia şi montajul reprezintă suma de 20 de milioane de euro. Principala sursă de finanţare va fi Programul Operaţional Regional, gestionat de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT), Primăria Capitalei urmând să acopere cofinanţarea de 2% şi cheltuielile neeligibile, printre care se numără şi TVA-ul.

Conform proiectului iniţial, rata internă de rentabilitate a proiectului este de -8%, în condiţiile în care o rată de sub 5% înseamnă că proiectul nu este rentabil financiar, conform analizei cost-beneficiu, în care se precizează că singura soluţie în acest caz este apelarea la Fondul European de Dezvoltare Regională, prin POR.

Lucrările la pasaj vor include realizarea de pasaje pietonale în intersecţie, pe direcţia str. Niţu Vasile - Calea Văcăreşti de o parte şi de alta a pasajului, realizarea de legături pietonale prin pasaju între staţia de metrou Piaţa Sudului şi staţia de tramvai de pe şoseaua Olteniţei precum şi modernizarea carosabilului şi trotuarelor în intersecţia Calea Văcăreşti - Şos. Olteniţei - Str. Niţu Vasile prin asigurarea în sensul giratoriu a patru benzi de circulaţie.
De ce este necesar pasajul

După finalizarea acestui pasaj viteza medie de deplasare a vehiculelor în această zonă ar urma să crească de la 20 de km/h la 35 de km/h. În bani, beneficiul adus costului mediu de întreţinere al unui vehicul ar urma să fie de 0,05 euro pe fiecare vehicul/km în zona acestei intersecţii, conform estimărilor din analiza de cost-beneficiu.

Beneficiul total al posesorilor de vehicule şi pasageri ar urma să fie astfel de 765.000 de euro pe an, calculat pentru anul 2010, de 817.000 de euro la nivelul lui 2015 şi de 533.000 de euro în 2025.

Câţi ani pierd călătorii aflaţi în trafic în zona intersecţiei de la Piaţa Sudului

Un alt beneficiu, măsurat de asemenea în bani, va fi şi cel legat efectiv de valoarea timpului salvat în trafic. "Valoarea timpului", după cum reiese din documentul oficial, este de 1,492 euro/oră/pasager, aceasta fiind valoarea medie, calculată ca o medie ponderată în funcţie de ponderea şi numărul diverselor mijloace de transport.

La beneficii se adaugă astfel sumele de 1,53 milioane de euro pe an, în perioada 2010-2014, de 1,87 milioane de euro pe an în perioada 2015-2025 şi de 2,5 milioane de euro pe an în perioada 2025-2030. Sumele sunt calculate la un curs de 4,2 milioane de euro.
Cât valorează timpul bucureştenilor blocaţi în trafic

Sursă: Analiza cost-beneficiu

La nivelul anului 2010, durata medie de staţionare la coadă era de 10,6 minute pe vehicul pe calea Văcăreşti înspre Piaţa Sudului, în timp ce 68% dintre vehicule se opreau la semafor. Deschiderea circulaţiei prin pasaj ar urma să reducă aceste cifre la 2,73 minute de aşteptare la coadă, în timp ce doar 46% dintre vehicule vor mai fi oprite la semafor.

La nivelul anului 2010, durata medie de staţionare la coadă era de 10,6 minute pe vehicul pe calea Văcăreşti înspre Piaţa Sudului, în timp ce 68% dintre vehicule se opreau la semafor. Deschiderea circulaţiei prin pasaj ar urma să reducă aceste cifre la 2,73 minute de aşteptare la coadă, în timp ce doar 46% dintre vehicule vor mai fi oprite la semafor.

În zona Pieţei Sudului, prin cele trei mari artere: Niţu Vasile, Olteniţei (Romprim) şi Olteniţei (Constantin Brâncoveanu) trec, în medie, circa 6.800 de vehicule pe oră, conform cifrelor din studiul de fezabilitate. Înmulţind timpii medii de aşteptare de pe fiecare arteră în parte în zona Pieţei cu traficul mediu orar rezultă că, într-o singură oră, la Piaţa Sudului, se aşteaptă la coadă (în total, respectiv adunând toţi timpii de aşteptare pentru fiecare vehicul) timp de 185.686.342 de secunde, respectiv aproape 6 ani (71 de luni).
Construirea pasajului ar urma să reducă această durată de aşteptare la doar un an şi jumătate, în fiecare oră. În calcul s-a ţinut cont şi de procentul de maşini care staţionează, conform documentului oficial.

Cât va costa întreţinerea pasajului subteran de la Piaţa Sudului

Întreţinerea anuală a pasajului va costa circa 242.000 de euro. Cea mai mare cheltuială, de peste 148.000 de euro pe an este legată de exploatarea propriu-zisă a pasajului. Cheltuielile administrative sunt estimate la aproape 7.500 de euro pe an, în timp ce acelea legate de întreţinerea şi salubrizare vor fi de peste 86.000 de euro pe an, conform studiului de fezabilitate.


http://www.gandul.info/financiar/pasajul-piata-sudului-mai-aproape-de-inceperea-lucrarilor-cati-ani-stau-blocati-in-trafic-soferii-si-calatorii-in-aceasta-piata-9091008
Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: lusica din 15 Februarie 2012, 18:51:50
Povestea primului mare proiect al Capitalei pe bani europeni. De ce a fost întârziat cu anii

Deşi a fost aprobat încă din februarie 2008, proiectul pasajului de la Piaţa Sudului nu a fost realizat nici acum, după aproape patru ani. Mai mult, nu există nici măcar proiectul tehnic, însă edilii susţin că nu sunt întârzieri şi că sunt în grafic cu procedurile pentru a obţine finanţare europeană.

Abia la sfârÅŸitul anului trecut, municipalitatea a demarat licitaÅ£ia pentru achiziÅ£ia serviciilor de proiectare ÅŸi asistenţă tehnică pentru pasajul de la PiaÅ£a Sudului. Până la sfârÅŸitul lunii ianuarie, aÅŸteaptă ofertele din partea celor interesaÅ£i, valoarea estimată a investiÅ£iei fiind de patru milioane de lei fără TVA. Proiectul ar trebui realizat în cel mult o lună ÅŸi jumătate, după care firma câştigătoare va acorda asistenţă tehnică la execuÅ£ia acestuia care va dura 18 luni. 

Aprobat încă din 2008

Proiectul pasajului nu este nou, el fiind aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti încă din februarie 2008, iar la momentul respectiv edilii au promis că până în 2010 va fi gata. La vremea respectivă, proiectul costa aproape 20 de milioane de euro, iar doi ani mai târziu, valoarea lui a crescut la 30 de milioane de euro.

ÃŽn noiembrie 2010, autorităţile locale au aprobat cofinanÅ£area proiectului din fonduri europene pentru a scuti bugetul local de o mare cheltuială. Astfel, conform Hotărârii nr. 315/2010, municipalitatea ar urma să suporte numai 7,2 milioane de euro din valoarea totală a investiÅ£iei. Restul se va plăti din fonduri europene, prin Programul OperaÅ£ional Regional 2007-2013 ÅŸi de la bugetul de stat. Studiul de fezabilitate al proiectuluia  fost deja aprobat la nivel de UE, care aÅŸteaptă acum proiectul tehnic.

Procedurile de realizare a proiectului şi de avizare vor mai dura, însă edilii spun că nu e nicio problemă, chiar dacă investiţia ar fi trebuit finalizată încă din 2010.

"Proiectul a fost supus aprobării în vederea obÅ£inerii finanţării din fonduri europene. ÃŽn momentul de faţă s-a avizat finanÅ£area acestuia din fondurile menÅ£ionate, aflându-se în desfăşurare procedura de contractare a sumei de realizare a proiectului tehnic, în conformitate cu cerinÅ£ele specifice. După finalizarea acestei etape, care va dura circa ÅŸase luni, documentaÅ£ia va fi supusă spre avizare AgenÅ£iei de Dezvoltare Regională BucureÅŸti-Ilfov. Doar după ce acest aviz va fi obÅ£inut, va putea fi demarată licitaÅ£ia pentru execuÅ£ia proiectului. MenÅ£ionăm ca proiectul este în graficul stabilit pentru a se obÅ£ine aprobarea finanţării din fonduri europene", au precizat reprezentanÅ£ii primăriei. 
Puţine fonduri europene

Edilii nu stau prea bine la contractarea de fonduri europene pentru dezvoltarea de proiecte, pasajul de la Piaţa Sudului fiind prima mare investiţie care implică un asemenea tip de finanţare.

"Proiecte europene nu sunt în Bucureşti, pentru că Oprescu nici nu vrea şi nici nu este capabil să iniţieze proiecte. Nu vrea, pentru că banii aceia sunt urmăriţi de instituţiile europene şi nu poate, pentru că instituţia condusă de echipa lui Sorin Oprescu nu are capacitatea de a iniţia şi implementa proiecte cu bani europeni. Ca să vă faceţi o idee, în 2010, din toate veniturile municipalităţii, doar 0,05% proveneau din fonduri europene. Există localităţi în România unde ponderea depăşeşte 70-80%", a declarat viceprimarul general Mircea Raicu.

Cum va arăta viitorul pasaj

Pasajul de la Piaţa Sudului va avea o lungime totală de 356 de metri şi două rampe, pe Calea Văcăreşti (111 metri) şi strada Niţu Vasile (85 de metri), cu câte două benzi de circulaţie pe sens. Lungimea părţii realizate în subteran va fi de 85 de metri.

În afară de lucrările la pasaj, constructorii vor mai face devieri la unele reţele edilitare din zonă. Vor fi mutate conducte de apă şi canalizare, cabluri electrice, de telefonie, iluminat public şi va fi modificată configuraţia transportului în comun.
Lucrările ar trebui să dureze un an şi jumătate, dar deocamdată nimeni nu ştie când vor începe.

Avantajele proiectului

Principalul avantaj al acestui proiect este fludizarea circulaÅ£iei în zona PieÅ£ei Sudului, unde la orele de trafic intens se produce aglomeraÅ£ie, iar ÅŸoferii pierd mult timp în trafic. După realizarea pasajului, vor creÅŸte viteza de deplasare ÅŸi numărul de maÅŸini care vor tranzita zona, iar ÅŸoferii vor petrece mai puÅ£in timp în trafic. 


http://www.romanialibera.ro/actualitate/bucuresti/povestea-primului-mare-proiect-al-capitalei-pe-bani-europeni-de-ce-a-fost-intarziat-cu-anii-251078.html
Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: mtomescu din 08 Mai 2012, 17:00:50
Din poza de la PUZ se vad doua cladiri pe coltul dintre Oltenitei si Nitu Vasile, de 15 si 21 de etaje (+6 nivele in subsol).
Au inceput deja sa faca loc pentru ele, in sensul ca au daramat dughenele de pe colt, beraria-terasa si scoala pentru handicapati.
Acum am inteles ce voiau sa faca ...
Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: lusica din 08 Mai 2012, 17:20:55
Din poza de la PUZ se vad doua cladiri pe coltul dintre Oltenitei si Nitu Vasile, de 15 si 21 de etaje (+6 nivele in subsol).
Au inceput deja sa faca loc pentru ele, in sensul ca au daramat dughenele de pe colt, beraria-terasa si scoala pentru handicapati.
Acum am inteles ce voiau sa faca ...


Sa inteleg ca au inceput pregatirile pentru santier?
Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: lusica din 14 Iunie 2012, 17:42:39
Primaria Capitalei plateste 1,76 milioane de lei pentru proiectarea pasajului subteran de la Piata Sudului

Primaria Capitalei a atribuit lucrarile de proiectare si asistenta tehnica pentru pasajul subteran de la Piata Sudului, potrivit unui anunt publicat, joi, pe site-ul de licitatii publice. Castigatorul licitatiei este firma TECNIC Consulting Engineering, iar valoarea proiectului este de 1,76 milioane de lei. Atat lucrarile de proiectare cat si executia pasajului vor fi platite din fonduri europene, fiind prima lucrare mare de infrastructura care nu se va plati din bugetul local.

"Atat lucrarile de proiectare cat si executia pasajului vor fi platite din fonduri europene, prin Programul Operational Regional 2007-2013, Axa prioritara 2 "Imbunatatirea infrastructurii de transport regionale si locale". Pana in prezent am putut face licitatia doar pentru lucrarile de proiectare. Pentru lucrarile la pasaj, am obtinut acordul preabalibil de finantare de la Ministerul Dezvoltarii si speram ca intr-o luna se va semna contractul. Dupa asta vom putea face licitatia si pentru desemnarea constructorului", a declarat pentru HotNews.ro, Madalin Dumitru, seful Directiei de Infrastructura din cadrul Primariei Capitalei.

Acesta sustine ca, cel putin pana acum, procedurile de accesare a fondurilor europene pentru proiecte publice au fost foarte greoaie: "Am depus dosarul pentru finantare in 2010 si inca nu am terminat. Cea mai mare problema a fost ca cei de la Ministerul Dezvoltarii au pus aceleasi cerinte pentru firmele private si pentru institutii si ne-au cerut sa facem dovada ca terenul pe care se va construi pasajul este domeniu public. Asa ca a fost nevoie sa facem cadastru si intabulare ceea ce a durat foarte mult. Acesta este unul dintre motivele pentru care rata de absortie a fondurilor europene a fost atat de mica".

Pasajul subteran de la Piata Sudului va fi realizat pe directia Calea Vacarest i- Nitu Vasile si va avea circa 400 de metri lungime. In paralel cu pasjul rutier, in subteran, vor fi construite si pasaje pietonale. "Cu aceasta lucrare se va inchide inelul median. Pasajul Basarab a fost realizat, iar bd. Tudor Vladimirescu reabilitat", a declarat Madalin Dumitru. Lucrarea de infrastructura se estimeaza ca va costa 25 milioane de euro.


http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-12522123-primaria-capitalei-plateste-1-76-milioane-lei-pentru-proiectarea-pasajului-subteran-piata-sudului.htm
Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: lusica din 19 Iunie 2012, 14:34:54
Piața Sudului se transformă: Pasaje rutiere subterane și pasaje pietonale. VEZI CUM VA ARĂTA

Primăria Capitalei va construi la Piața Sudului un pasaj rutier subteran, dar și pasaje pietonale și un pasaj de transfer între stațiile de tramvai și cele de metrou. Lucrarea va fi realizată din fonduri europene nerambursabile și costă 30 milioane de euro.
Un nou pasaj subteran va fi construit în Capitală. De această dată, zona vizată este Piața Sudului. Pasajul subteran se va realiza pe direcția Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile și va avea o lungime de 356 de metri, din care rampa spre Văcărești, 111 metri, iar rampa spre Nițu Vasile 85 de metri. Lungimea în subteran va fi de 85 de metri, iar înălțimea de 5 metri. Rampa spre Niţu Vasile va fi o rampă unică având câte două benzi de circulaţie pe sens. Rampa spre Calea Văcăreşti va fi formată de fapt din două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie, fiecare având câte două benzi.

Pe direcția strada Nițu Vasile-Calea Văcărești de o parte și de alta a pasajului rutier vor fi realizate și pasaje pietonale. În plus, va fi construit și un pasaj subteran pietonal care va face legătura între stația de metrou Piața Sudului și peroanele stației de tramvai de pe Șos. Olteniței. Un alt pasaj pietonal subteran va fi construit la capătul dinspre str. Niţu Vasile a pasajului rutier (intersecţie str. Niţu Vasile cu str. Secuilor). VEZI CUM VA ARĂTA

De asemenea, la suprafață, în intersecția Calea Văcăreşti – Sos. Olteniţei – Str. Niţu Vasile va fi amenajat un sens giratoriu cu patru benzi de circulaţie. Localele, adiacente rampelor pasajului rutier, vor fi prevăzute cu câte două benzi pe sens atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe str. Niţu Vasile. VEZI PLANUL LUCRĂRII

Pasajele se fac cu fonduri europene

Primul pas pentru realizarea pasajului subteran de la Piața Sudului a fost făcut. Primăria Capitalei a atribuit contractul pentru proiectare și asistență tehnică pe perioada derulării lucrării. Licitația a fost câștigată de S.C. TECNIC CONSULTING ENGINEERING S.R.L, iar valoarea contractului este de 2,1 milioane lei (aproape 500.000 euro).

Proiectul va avea mai multe surse de finanțare, respectiv fonduri UE nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, buget de stat și bugetul local. Reprezentanții UE au avizat deja studiul de fezabilitate al proiectului.

Confom indicatorilor tehnico-economici, aprobați de Consiliul General al Municipiului București, valoarea totală a investiției este de 128.563.163 lei (30 milioane euro), din care Primăria Capitalei va plăti 1.968.219 lei, reprezentând 2% din costul eligibil al proiectului. Tot de la bugetul local se vor asigura și cheltuielile neeligibile ale proiectului, în valoare de 5.269.035 lei, dar și TVA-ul în valoare de 24.883.193 lei.

Odată începute, lucrările de construcție a pasajului ar trebui să dureze doi ani.


http://b365.realitatea.net/news/piata-sudului-se-transforma-pasaj-rutier-subteran-si-pasaje-pietonale-vezi-cum-va-arata/
Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: lusica din 05 Octombrie 2012, 13:20:03
Pasajul Piaţa Sudului, cel mai mare proiect cu bani europeni din Capitală - undă verde la finanţare


Valoarea totală a proiectului se ridică la suma de aproximativ 30 milioane de euro, acesta fiind cel mai mare proiect cu fonduri UE din Bucureşti. Contractul de finanţare urmează să fie semnat în două-trei săptămâni.
Cel mai mare proiect cu fonduri europene din Capitală, respectiv pasajul subteran de la Piaţa Sudului, se află în curs de avizare la Agenţia de Dezvoltare Regională Bucureşti-Ilfov (ADRBI).

"În două-trei săptămâni semnăm contractul de finanţare cu Primăria Municipiului Bucureşti. Proiectul este verificat şi, în acest moment, mai aşteptăm un singur document de la PMB, dar nu vor fi probleme", a declarat pentru B365.ro directorul general al ADRBI, Dan Nicula.

Conform sursei citate, lucrările la pasaj urmează să fie finalizate în termen de 30 de luni, adică în 2015.

Pasajul subteran de la Piaţa Sudului se va realiza pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile şi va avea o lungime de 356 de metri, din care rampa spre Văcăreşti, 111 metri, iar rampa spre Niţu Vasile 85 de metri. Lungimea în subteran va fi de 85 de metri, iar înălţimea de 5 metri. Rampa spre Niţu Vasile va fi o rampă unică având câte două benzi de circulaţie pe sens. Rampa spre Calea Văcăreşti va fi formată de fapt din două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie, fiecare având câte două benzi.

Pe direcţia strada Niţu Vasile - Calea Văcăreşti, de o parte şi de alta a pasajului rutier, vor fi realizate şi pasaje pietonale. În plus, va fi construit şi un pasaj subteran pietonal care va face legătura între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai de pe Șos. Olteniţei. Un alt pasaj pietonal subteran va fi construit la capătul dinspre str. Niţu Vasile a pasajului rutier (intersecţie str. Niţu Vasile cu str. Secuilor). VEZI CUM VA ARĂTA

De asemenea, la suprafaţă, în intersecţia Calea Văcăreşti – Şos. Olteniţei – Str. Niţu Vasile va fi amenajat un sens giratoriu cu patru benzi de circulaţie. Localele, adiacente rampelor pasajului rutier, vor fi prevăzute cu câte două benzi pe sens atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe str. Niţu Vasile. VEZI PLANUL LUCRĂRII

Valoarea totală a proiectului este de 127,14 milioane de lei (aprox. 30 milioane euro) din care finanţarea nerambursabilă se ridică la 96,42 milioane lei.

Potrivit şefului ADRBI, Bucureştiul a contractat până în prezent 260 de milioane de euro din cele 360 milioane euro fonduri alocate de Uniunea Europeană. "Mai avem contracte de 40 milioane de euro aflate în diferite stadii de verificare la MDRT (n.r. - Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului), cele mai mari fiind pe dezvoltare urbană", a menţionat Nicula.


http://b365.realitatea.net/pasajul-subteran-de-la-piata-sudului-are-unda-verde-la-bani-europeni-vezi-cum-va-arata_183360.html


Sa vedeti haos din primavara,linia 11 va intoarce la Sura Mare !
Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: lusica din 08 Octombrie 2012, 13:17:00
București, capitala proiectelor de infrastructură întârziate

Un alt proiect de infrastructură le va face viaţa grea şoferilor din Bucureşti. În curând urmează să fie semnat contractul pentru construcţia pasajului subteran de la Piaţa Sudului. E cel mai mare proiect finanţat din bani europeni. Însă, la câteva sute de metri distanţă, stă abandonat un şantier pentru un alt pasaj, cel de pe Calea Văcăreşti.
În cursul săptămânii, la orele de vârf, șoferii pierd zeci de minute la semafor în Piața Sudului din București, în coloane interminabile de mașini.

 Este una dintre cele mai aglomerate intersecÈ›ii ale Capitalei. ÃŽntr-o parte este un mall, în cealaltă, piaÈ›a unde vin mii de oameni zilnic, la câteva sute de metri în spate sunt trei spitale, iar aceasta este una dintre cele mai importante intrări È™i ieÈ™iri din oraÈ™.

 Tocmai de aceea, autoritățile s-au gândit să aici ar fi nevoie de un pasaj subteran. Au obÈ›inut È™i finanÈ›area. AÈ™a se face că la PiaÈ›a Sudului va apărea pasajul subteran care va lega străzile NiÈ›u Vasile de Calea VăcăreÈ™ti. Va avea peste 350 de metri lungime, fiind prevăzut cu câte două benzi de circulaÈ›ie pe fiecare sens. Va costa peste 120 de milioane de lei È™i ar trebui să fie gata în 2015.
 Critici din interiorul comisiei de urbanism

 ÃŽn câteva săptămâni va fi semnat contractul de finanÈ›are din fonduri europene, dar deja au apărut criticile. Dan Trifu, membru în comisia de urbanism a Primăriei Capitalei, spune că pasajul va fi construit total greÈ™it.

 â€žDirecÈ›ia pe care trebuia să se facă un pasaj subteran era Șoseaua OlteniÈ›ei, din această cauza se blochează circulaÈ›ia. Mai mult decât atât, ieÈ™irea din pasaj se opreÈ™te într-un semafor”, explică Dan Trifu, membru în comisia de urbanism.
 PreÈ›ul este deja dublat

 Pentru È™oferi vin vremuri grele. Mai ales că la câteva sute de metri distanță, tot pe Calea VăcăreÈ™ti, este un alt proiect neterminat. Iarba a început să crească la baza pilonilor de beton, iar fierul rugineÈ™te pe zi ce trece. Pe acest pasaj trebuiau să circule deja maÈ™ini, însă lucrările sunt oprite din proiectului care a fost întocmit greÈ™it. ÃŽn plus, nota de plată pentru bucureÈ™teni a crescut.

 â€žDin calculele noastre rezultă că am dublat preÈ›ul pasajului È™i, mai mult, vom continua È™i cu celălalt care își va dubla suma”, spune Trifu.

 PreÈ›ul de pornire a fost de 96 de milioane de lei. Ultimul termen avansat pentru finalizare a fost octombrie anul acesta. Acum nimeni nu se mai hazardează să spună când va fi gata. Pasajul Mihai Bravu - Calea VăcăreÈ™ti este format din două pasaje rutiere paralele cu două benzi pe sens, cu o lungime de circa 700 de metri.


http://www.digi24.ro/stire/Bucuresti-capitala-proiectelor-de-infrastructura-intarziate_48867

In circa 2-3 saptamani se aude ca ar incepe lucrarile si la acest pasaj,deci nu ne prinde primavara ...
Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: Andrei din 19 Octombrie 2012, 17:49:30
La Piata Sudului, de 1 saptamana s-au apucat de niste sapaturi. Au demolat tot ce era magazine tot. Prea multe detalii nu stiu nici eu. sunt vreo 6 basculante, 5 betoniere dalea, 2 excavatoare, si 4 buldozere, dintr-acelea mari.
Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: lusica din 19 Octombrie 2012, 19:23:32
La Piata Sudului, de 1 saptamana s-au apucat de niste sapaturi. Au demolat tot ce era magazine tot. Prea multe detalii nu stiu nici eu. sunt vreo 6 basculante, 5 betoniere dalea, 2 excavatoare, si 4 buldozere, dintr-acelea mari.

Multumim de informatii ! Ceva poze? Se si spunea in diverse articole referitoare la acest proiect ca vor incepe lucrul in 2-3 saptamani,deci in perioada imediat urmatoare sa ne asteptam la niste devieri pe acolo si inceperea lucrarilor intr-un mod mai serios.
Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: andrei11 din 21 Octombrie 2012, 19:59:42
Stimate Andrey #4509.
Esti intr-o eroare totala. De dragul Ro - Trans- ului ( ;)) am trecut si astazi pe acolo. Sper sa ma crezi pe cuvant ca stiu sa recunosc un santier inclusiv duminica.
Te rog eu frumos nu mai dezinforma cititorii acestui forum.
La Piata Sudului nu s-au apucat si nici nu se vor apuca de vreun pasaj anul acesta, probabil ca nici la anul.
Am impresia ca tu nu ai trecut pe acolo in ultima perioada de timp.
Singurul santier din zona este cel pe care ti l-am semnalat eu, s-au apucat sa construiasca cladiri, dar care nu au nici o legatura cu pasajul.
Si vizavi se  lucreaza la o miniparcare de vreo 7 - 8 masini.
Atata tot.
Ai curajul sa ma contrazici ? ( Colegial, evident )
Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: Doctorusat din 22 Octombrie 2012, 17:05:22
Desi locuiesc in apropiere, si rare ori trec prin zona cu pricina, pot spune ca se lucreaza (mai pe Romaneste, unu munceste si restul sta degeaba) la orce altceva, numai la pasaj subteran NU.
Era pe coltul de vizavi de benzinarie niste magazine, care le-au ras de pe fata pamantului, unde nu stiu ce vor sa faca.
In rest, nu vad nici cea mai mica diferenta a zonei, de trei ani in coace, ma refer ca nu s-a schimbat de loc.
Nu au aparut buldozere si excavatoare, care sa sape peste noapte vre-un pasaj subteran.

Proiectul o exista pe undeva, dar poate nu au fonduri, sau nu au facut exproprierile necesare, cine stie.
Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: IASMIN SANDU din 22 Octombrie 2012, 17:39:19
Drept urmare complexul proaspa daramat era un complex comercial?
Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: andrei11 din 22 Octombrie 2012, 18:38:47
Nu s-a daramat nici un complex comercial.
S-a daramat "Scoala ajutatoare nr 4 " ( care nici nu cred ca mai functiona ) plus niste buticuri jegoase de 2 lei.
Ceea ce se construieste acolo sunt 2 blocuri, acum nu stiu ce inaltime au, dar sigur de un bloc e vorba ( sau doua ). Nici o legatura cu pasajul.
Chiar astept cu nerabdare sa iasa la rampa colegul  #  Andrey #4509. si sa ma ( ne ) contrazica.
Si mai ales unde a vazut el sirul acela neintrerupt de basculante, escavatoare, buldozere, etc. Cine citeste chiar crede ca acolo este o concentrare masiva de forte. Nici pe departe.
Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: IASMIN SANDU din 22 Octombrie 2012, 23:32:47
De ce ati pus poza intr-o arhiva?
Este vorba de coltul situat in sensul Autobaza Alex. Obregia?
Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: andrei11 din 23 Octombrie 2012, 09:59:05
Am pus poza in arhiva pentru ca are dimensiuni peste cea admisa de forum.
Este vorba de pct 1, aici este santierul.
Se mai lucreaza "local" in imediata apropiere a BIG - ului dar este vorba de amenajarea unei parcari de 7 - 8 autovehicule.
Nici vorba de vreun santier ce sa fie in legatura cu Pasajul Subteran.
Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: Doctorusat din 24 Octombrie 2012, 11:23:41
Daca nu ma insel, poza este destul de veche, de cand se construia Sun Plaza, si se moderniza liniile de tramvai din zona.

Eu ma refeream la Zona 1, unde este incercuit in poza, ca s-au daramat acele chioscuri de 2 lei.
In rest, nimic, totul este intact.
Aleea Castanilor este intacta, Sun Plaza este intacta, Benzinaria Agip este intacta, Piata Sudului este intacta, iar pe bulevard, nu este nici un santier, care sa dea de banuit vre-un pasaj subteran.

Proiectul o exista el pe undeva, dar poate momentan nu sunt bani pentru un pasaj subteran.
Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: Andrei din 24 Octombrie 2012, 14:16:23
Daca nu ma insel, poza este destul de veche, de cand se construia Sun Plaza, si se moderniza liniile de tramvai din zona.

Eu ma refeream la Zona 1, unde este incercuit in poza, ca s-au daramat acele chioscuri de 2 lei.
In rest, nimic, totul este intact.
Aleea Castanilor este intacta, Sun Plaza este intacta, Benzinaria Agip este intacta, Piata Sudului este intacta, iar pe bulevard, nu este nici un santier, care sa dea de banuit vre-un pasaj subteran.

Proiectul o exista el pe undeva, dar poate momentan nu sunt bani pentru un pasaj subteran.

Si daca nu sunt bani, pentru pasajul MB cum de au avut bani sa-l faca? Bine ca nici pana in ziua de azi nu au mai facut nimic la el. Au ramas decat pilonii. In rest am vazut ca s-a curatat aceea zona la '' urcare '' .
Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: andrei11 din 24 Octombrie 2012, 14:34:49
Pai nici pentru pasajul MB nu sunt bani ! Pilonii pe care i-ai vazut nici nu sunt toti si sunt numai pentru jumatate din pasaj. Cealalta jumatate nici macar n-a iesit din pamant.
Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: lusica din 26 Octombrie 2012, 12:15:50
Se semnează contractul pentru cel mai mare proiect din bani europeni din Capitală: Piața Sudului


Infrastructura rutieră de la Piața Sudului va fi modernizată cu bani europeni.
Contractul de finanțare prin Programul Operațional Regional va fi semnat astăzi de primarul general Sorin Oprescu și de ministrul Dezvoltării Regionale, Eduard Hellvig, vineri, la orele 14:30.

Valoarea totală a proiectului se ridică la suma de aproximativ 30 milioane de euro, acesta fiind cel mai mare proiect cu fonduri UE din Bucureşti.

Lucrările la pasaj urmează să fie finalizate în termen de 30 de luni, adică în 2015, a declarat pentru B365.ro directorul general al ADRBI, Dan Nicula.

Pasajul subteran de la Piaţa Sudului se va realiza pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile şi va avea o lungime de 356 de metri, din care rampa spre Văcăreşti, 111 metri, iar rampa spre Niţu Vasile 85 de metri. Lungimea în subteran va fi de 85 de metri, iar înălţimea de 5 metri. Rampa spre Niţu Vasile va fi o rampă unică având câte două benzi de circulaţie pe sens. Rampa spre Calea Văcăreşti va fi formată de fapt din două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie, fiecare având câte două benzi.

Pe direcţia strada Niţu Vasile - Calea Văcăreşti, de o parte şi de alta a pasajului rutier, vor fi realizate şi pasaje pietonale. În plus, va fi construit şi un pasaj subteran pietonal care va face legătura între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai de pe Șos. Olteniţei. Un alt pasaj pietonal subteran va fi construit la capătul dinspre str. Niţu Vasile a pasajului rutier (intersecţie str. Niţu Vasile cu str. Secuilor). VEZI CUM VA ARĂTA

De asemenea, la suprafaţă, în intersecţia Calea Văcăreşti – Şos. Olteniţei – Str. Niţu Vasile va fi amenajat un sens giratoriu cu patru benzi de circulaţie. Localele, adiacente rampelor pasajului rutier, vor fi prevăzute cu câte două benzi pe sens atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe str. Niţu Vasile. VEZI PLANUL LUCRĂRII

Valoarea totală a proiectului este de 127,14 milioane de lei (aprox. 30 milioane euro) din care finanţarea nerambursabilă se ridică la 96,42 milioane lei.

Potrivit şefului ADRBI, Bucureştiul a contractat până în prezent 260 de milioane de euro din cele 360 milioane euro fonduri alocate de Uniunea Europeană. "Mai avem contracte de 40 milioane de euro aflate în diferite stadii de verificare la MDRT (n.r. - Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului), cele mai mari fiind pe dezvoltare urbană", a menţionat Nicula.


http://b365.realitatea.net/se-semneaza-contractul-pentru-cel-mai-mare-proiect-din-bani-europeni-din-capitala-pia-a-sudului_184124.html


Lucrarile vor incepe in maxim 2-3 saptamani,sa vedeti haos in zona plus ca aici mai intra si pasajul Vacaresti care nu este gata. Linia 11 va intoarce la Sura Mare,cel putin asa stiu de ultima data cand am fost informat dar sincer nu stiu cum se va intampla asta deoarece capatul cu pricina este si asa aglomerat cu vagoanele liniei 1,inelara.
Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: lusica din 26 Octombrie 2012, 17:38:49
S-a semnat contractul pentru cel mai mare proiect din bani europeni din Capitală: Piața Sudului


Infrastructura rutieră de la Piața Sudului va fi modernizată cu bani europeni. Traversarea se va face, de la Văcărești la Nițu Vasile, cu 74% mai rapid decât acum, susțin autoritățile.
Contractul de finanțare prin Programul Operațional Regional a fost semnat astăzi de Primarul General Sorin Oprescu și de ministrul Dezvoltării Regionale, Eduard Hellvig.

Primarul general Sorin Oprescu a dat asigurări că lucrările la Pasajul Sudului nu vor începe, însă, până ce nu va fi terminat măcar un sens la podul de la Mihai Bravu, deoarece altfel s-ar crea haos în traficul din întreaga zonă. Primarul a avansat drept termen de începere a lucrărilor data de 1 martie 2013. "Undeva spre începutul lui martie, de mărţişor, suntem cu lopeţile pe acolo" a declarat Primarul General Sorin Oprescu cu prilejul semnării contractului de finanţare.

În ceea ce privește lucrările de la Mihai Bravu, primarul general a declarat că acestea nu au fost întârziate doar din cauza constructorului, ci și a Primăriei, care a ales acest constructor. Sorin Oprescu a dat asigurări că, dacă nu vor fi respectate următoarele termene, contractul pentru pasajul de la Mihai Bravu va fi reziliat. Detalii despre podul de la Mihai Bravu, aici.

Valoarea totală a proiectului de modernizare a traficului de la Piața Sudului se ridică la suma de aproximativ 30 milioane de euro, acesta fiind cel mai mare proiect cu fonduri UE din Bucureşti.

Lucrările la pasaj urmează să fie finalizate în termen de 30 de luni, adică în 2015, a declarat pentru B365.ro directorul general al ADRBI, Dan Nicula.

Pasajul subteran de la Piaţa Sudului se va realiza pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile şi va avea o lungime de 356 de metri, din care rampa spre Văcăreşti, 111 metri, iar rampa spre Niţu Vasile 85 de metri. Lungimea în subteran va fi de 85 de metri, iar înălţimea de 5 metri. Rampa spre Niţu Vasile va fi o rampă unică având câte două benzi de circulaţie pe sens. Rampa spre Calea Văcăreşti va fi formată de fapt din două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie, fiecare având câte două benzi.

Pe direcţia strada Niţu Vasile - Calea Văcăreşti, de o parte şi de alta a pasajului rutier, vor fi realizate şi pasaje pietonale. În plus, va fi construit şi un pasaj subteran pietonal care va face legătura între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai de pe Șos. Olteniţei. Un alt pasaj pietonal subteran va fi construit la capătul dinspre str. Niţu Vasile a pasajului rutier (intersecţie str. Niţu Vasile cu str. Secuilor). VEZI CUM VA ARĂTA

De asemenea, la suprafaţă, în intersecţia Calea Văcăreşti – Şos. Olteniţei – Str. Niţu Vasile va fi amenajat un sens giratoriu cu patru benzi de circulaţie. Localele, adiacente rampelor pasajului rutier, vor fi prevăzute cu câte două benzi pe sens atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe str. Niţu Vasile. VEZI PLANUL LUCRĂRII

Valoarea totală a proiectului este de 127,14 milioane de lei (aprox. 30 milioane euro) din care finanţarea nerambursabilă se ridică la 96,42 milioane lei.

Potrivit şefului ADRBI, Bucureştiul a contractat până în prezent 260 de milioane de euro din cele 360 milioane euro fonduri alocate de Uniunea Europeană. "Mai avem contracte de 40 milioane de euro aflate în diferite stadii de verificare la MDRT (n.r. - Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului), cele mai mari fiind pe dezvoltare urbană", a menţionat Nicula.


http://b365.realitatea.net/se-semneaza-contractul-pentru-cel-mai-mare-proiect-din-bani-europeni-din-capitala-pia-a-sudului_184124.html


Ufff...este bine daca vor incepe din primavara.Un lucru o sa fie interesant si anume ca acest pasaj va fi facut si cu bani europeni si aici o sa fie marea distractie si anume sa gaseasca europenii nereguli la contract,etc sa vedem noi atunci cum termina acest pasaj in 10 ani !!!
Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: andrei11 din 26 Octombrie 2012, 23:57:01
Stati linistiti la locurile voastre, astea sunt aberatii de presa.
Ei vorbesc de "Sudului" dar nu sunt in stare sa termine ce au inceput, respectiv  Strapungerea Buzesti - Berzei - Uranus / Penetratie Ciurel - A1 / Mihai Bravu / Nicolae Grigorescu / Razoare. ( Pe asta, Razoare, recunosc ca nici nu au sapat macar un cm cub de pamant ).
Titlu: Raspuns: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: IASMIN SANDU din 27 Octombrie 2012, 09:14:42
Stati linistiti la locurile voastre, astea sunt aberatii de presa.
Ei vorbesc de "Sudului" dar nu sunt in stare sa termine ce au inceput, respectiv  Strapungerea Buzesti - Berzei - Uranus / Penetratie Ciurel - A1 / Mihai Bravu / Nicolae Grigorescu / Razoare. ( Pe asta, Razoare, recunosc ca nici nu au sapat macar un cm cub de pamant ).
Se apropie campania electorala.
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: lusica din 18 Februarie 2013, 17:06:27
Se pare ca nu se asteapta sa se termine lucrarile la pasajul Mihai Bravu.Vor incepe curand lucrarile si aici...Se pregateste devierea lui 11...
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: lusica din 12 Aprilie 2013, 20:04:00
...Piaţa Sudului, la care ar urma să înceapă lucrările în luna septembrie şi să fie finalizate în 2015, costul fiind de 30 de milioane de euro, bani din fonduri europene.

Sursa:http://www.rtv.net/bucurestiul-se-transforma-in-santier-ce-planuri-are-oprescu-pentru-urmatorii-ani_75371.html

Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: Tibi din 12 Aprilie 2013, 20:13:11
Pana nu se termina lucrarile la pasajul peste Dambovita, nu se va incepe nimic la Piata Sudului!
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: lusica din 12 Aprilie 2013, 20:26:39
Pana nu se termina lucrarile la pasajul peste Dambovita, nu se va incepe nimic la Piata Sudului!
Ba da, se vorbeste chiar ca ar incepe mai devreme lucrarile acolo si anume mai-iunie.Cred ca nu se apuca aia bine de reluat lucrarile la pasajul de la Mihai Bravu si se apuca si de asta.
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: Andrei din 20 Aprilie 2013, 08:20:57
Ba da, se vorbeste chiar ca ar incepe mai devreme lucrarile acolo si anume mai-iunie.Cred ca nu se apuca aia bine de reluat lucrarile la pasajul de la Mihai Bravu si se apuca si de asta.

Pai si cum sa mearga in paralel cu 2 lucrari? Si din cate am vazut ca scrie mai sus ar fii trebuit sa se apuce din Septembrie. Stai ca abia astept sa vad navetele 673, 674, 677. :))
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: georgica2704 din 20 Aprilie 2013, 20:35:00
Nu cred ca o sa avem 673,674,677 ci mai degraba un 77 intre Piata Resita - Bd Alex. Obregia via Emil Racovita . Probabil si vreo 3-4 ture in plus pe 313 ca sa suplineasca lipsa lui 73.  :-X
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: Tibi din 20 Aprilie 2013, 22:36:24
La Piata Sudului o sa se scoata reteaua, dar ce a zis Georgica nu are legatura cu Piata Sudului.
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: lusica din 06 Septembrie 2013, 09:24:48
Când încep lucrările la cel mai mare proiect de infrastructură pe bani europeni din București
   

Primăria Capitalei a demarat a doua licitație pentru amenajarea Pasajului Subteran de la Piața Sudului, cel mai scump proiect de infrastructură pe bani europeni dMunicipalitatea caută un constructor sau o asociere de constructori pentru "Servicii de asistenta tehnica - Dirigentie de santier" pentru proiectul pasajului rutier subteran de la Piața Sudului , conform anunțului de participare publicat marți de Primăria Capitalei. Valoarea totală a lucrărilor ce urmează a fi contractate este de 2,45 de milioane de lei, fără TVA, iar termenul limită de depunere a ofertelor este 25 septembrie 2013. Ofertele de participare vor fi apoi deschise în data de 21 octombrie 2013, iar termenul pentru finalizarea lucrărilor este de 15 luni de la atribuirea contractului.

Pasajul rutier de la Piața Sudului, care va fi realizat pe direcţia Calea Văcăreşti – strada Niţu Vasile, va închide inelul principal de circulaţie al Capitalei şi va duce la descongestionarea traficului rutier în intersecţia de la Piaţa Sudului. Pentru acest proiect Primăria Capitalei a mai demarat deja, din luna iunie, o procedura pentru desemnarea firmei constructoare, după cum informa B365.ro aici.

Primarul general Sorin Oprescu spunea, la finele lunii iulie, că pentru pasajul de la Sudului fost organizată procedura de atribuire, în prezent fiind analizate ofertele primite pentru atribuirea contractului de execuţie. Cu același prilej, edilul-șef al Capitalei declara că lucrările la noul pasaj vor începe nu mai târziu de luna septembrie a acestui an.

Valoarea totală estimată a proiectului este de 111,34 milioane de lei, adică în jur de 25,5 milioane euro, cu TVA. FinanÅ£area nerambursabilă pentru acest proiect se ridică la 96,42 milioane lei. Perioada de execuÅ£ie a  lucrărilor va fi de maxim 18 luni de la data transmiterii ordinului de începere. Contractul se înscrie într-un proiect finanÅ£at prin Programul OperaÅ£ional Regional 2007-2013, Axa prioritară 2 "ÃŽmbunătăţirea infrastructurii de transport regionale ÅŸi locale".

Pasajul subteran de la Piaţa Sudului se va realiza pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile şi va avea o lungime de 356 de metri, din care rampa spre Văcăreşti, 111 metri, iar rampa spre Niţu Vasile 85 de metri. Lungimea în subteran va fi de 85 de metri, iar înălţimea de 5 metri. Rampa spre Niţu Vasile va fi o rampă unică având câte două benzi de circulaţie pe sens. Rampa spre Calea Văcăreşti va fi formată de fapt din două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie, fiecare având câte două benzi. Pasajele vor fi executate după metoda "de sus în jos", iar excavarea pentru realizarea structurii casetelor va fi realizat după metoda Berlineză (Hamburgheză).

De asemenea, vor fi realizate lucrări de modernizare a carosabilului şi trotuarelor în intersecţia dintre Calea Văcăresti, Şoseaua Olteniţei şi strada Niţu Vasile, prin asigurarea în sensul giratoriu a patru benzi de circulaţie, precum şi realizarea localelor adiacente rampelor pasajului rutier, cu câte două benzi pe sens, atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe strada Niţu Vasile.

Pe direcţia strada Niţu Vasile - Calea Văcăreşti, de o parte şi de alta a pasajului rutier, vor fi realizate şi pasaje pietonale. În plus, va fi construit şi un pasaj subteran pietonal care va face legătura între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai de pe Șos. Olteniţei. Un alt pasaj pietonal subteran va fi construit la capătul dinspre str. Niţu Vasile a pasajului rutier (intersecţie str. Niţu Vasile cu str. Secuilor). VEZI CUM VA ARĂTA

De asemenea, la suprafaţă, în intersecţia Calea Văcăreşti – Şos. Olteniţei – Str. Niţu Vasile va fi amenajat un sens giratoriu cu patru benzi de circulaţie. Localele, adiacente rampelor pasajului rutier, vor fi prevăzute cu câte două benzi pe sens atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe str. Niţu Vasile. VEZI PLANUL LUCRĂRII

Contractul de finanțare prin Programul Operațional Regional a fost semnat pe 26 octombrie 2012. "Undeva spre începutul lui martie, de mărţişor, suntem cu lopeţile pe acolo", spunea la vremea respectivă Primarul Sorin Oprescu, referitor la data de începere a lucrărilor.


http://www.b365.ro/incep-lucrarile-la-cel-mai-mare-proiect-de-infrastructura-pe-bani-europeni-din-bucure-ti_193529.html




Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: Andrei din 24 Septembrie 2013, 22:28:34
...Piaţa Sudului, la care ar urma să înceapă lucrările în luna septembrie şi să fie finalizate în 2015, costul fiind de 30 de milioane de euro, bani din fonduri europene.

Sursa:http://www.rtv.net/bucurestiul-se-transforma-in-santier-ce-planuri-are-oprescu-pentru-urmatorii-ani_75371.html



Luna septembrie aproape ca s-a dus, eu n-am vazut pana acum nici tipenie de om prin zona, inafara de acel complex comercial da il ridica acolo pe colt.
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: andrei11 din 04 Octombrie 2013, 23:55:32
La ora actuala nu este planificata nici o lucrare la Piata Sudului.
Ce apare prin presa sunt numai bazaconii.
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: David din 05 Octombrie 2013, 00:39:11
La ora actuala nu este planificata nici o lucrare la Piata Sudului.
Ce apare prin presa sunt numai bazaconii.

Nici macar o urma de santier?
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: andrei11 din 05 Octombrie 2013, 08:21:14
Daca nu e planificata nici o lucrare acolo ce urma de santier sa fie ?
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: David din 05 Octombrie 2013, 09:53:20
Daca nu e planificata nici o lucrare acolo ce urma de santier sa fie ?

De fapt e planuit santierul,doar ca nu au fonduri pentru santier.
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: andrei11 din 05 Octombrie 2013, 10:23:02
"Planuitul" santierului dateaza din Epoca Socialista a Romaniei, prin 1988 trebuia sa se construiasca pasajul . Metroul la Piata Sudului a fost construit la adancimea si pe ruta prestabilita ca sa se poata face  pasajul peste tunele. Asa a fost proiectat.
Dar  lipseau banii. Si atunci ca si acum.
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: lusica din 05 Octombrie 2013, 12:23:04
Cred ca vor incepe lucrarile aici in primavara...Ar fi de tot sa inceapa acum in prag de iarna lucrarile si acolo si sa paralizeze zona de tot...E destul ca vacarestiul-mihai bravu e dat peste cap...
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: andrei11 din 05 Octombrie 2013, 15:12:41
Cred ca vor incepe lucrarile aici in primavara.
Pe ce te bazezi ?
Pasajul acesta tot incepe luna viitoare de vreo 4 ani incoace. >:(
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: lusica din 05 Octombrie 2013, 15:59:33
Pe ce te bazezi ?
Pasajul acesta tot incepe luna viitoare de vreo 4 ani incoace. >:(
Pai prea mult inceperea lucrarilor nu vor mai putea fi amanate...sunt cu bani europeni deci prea mult de coada de tras nu se va mai putea...oricum din ce stiu eu primarul spunea ca cel tarziu pana in primavara ar incepe si aici lucrarile...de aceea nu-mi doresc  personal, ca lucrarile sa inceapa si aici in plin iarna...
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: Adrian RATB din 05 Octombrie 2013, 19:10:31
Acest pasaj nu va fi oricum inceput pana nu se termina cel de pe Mihai Bravu, va rog sa terminati cu toate tampeniile!!!
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: lusica din 05 Octombrie 2013, 20:05:24
Acest pasaj nu va fi oricum inceput pana nu se termina cel de pe Mihai Bravu, va rog sa terminati cu toate tampeniile!!!
Adrian,cu tot respectul meu,stiu ca de multe ori vii cu informatii concrete si din surse sigure(cred) dar da-mi voie ca de data sa nu te cred.Te auzi ce spui,crezi ca nu vor deschide lucrarile la Sudului pana in toamna lui 2015 cand se vor termina lucrarile la pasajul de la Mihai Bravu-Vacaresti?
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: David din 05 Octombrie 2013, 20:08:22
Acest pasaj nu va fi oricum inceput pana nu se termina cel de pe Mihai Bravu, va rog sa terminati cu toate tampeniile!!!

Fii serios >:(,ca pana la urma vor fi si fonduri pentru acel pasaj.
Daca stiau ca va fi asa,nu il mai planuiau. >:(
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: lusica din 05 Octombrie 2013, 20:58:12
Fii serios >:(,ca pana la urma vor fi si fonduri pentru acel pasaj.
Daca stiau ca va fi asa,nu il mai planuiau. >:(
Fonduri sunt...e primul pasaj facut cu bani europeni(la cat mai multe)...Aici nu e chestiune de bani,ci de timp si de acordul dat de catre cei de sus cand sa inceapa lucrarile...
Titlu: Nu se mai construieste !
Scris de: andrei11 din 09 Octombrie 2013, 10:09:30
Lusica mama draga, ai dato-n bara de nenumarate ori, ba cu tramvaiul 41 ca se deviaza  -  si nu se mai deviaza, ba cu macaze la Brasov - nu se mai face nici un macaz acolo, ba in fiecare luna se incepe Sudului.
Ai vreo sursa credibila in a ne anunta ca incepe constructia pasajului Sudului sau ne aflam in treaba ?
Parerea mea e ca bagi fumigene la greu bazandu-te pe reportajele cretinoide - mai ales de la b 365. Este o parere proprie.
Nu exista nici un fond european pentru Pasaj Sudului, toate fondurile europene se duc pentru  M 5. Si acolo au inceput cu economiile la greu, precum cunosti.
Vreau hotararea de guvern in care scrie limpede ca Sudului se face pe fonduri europene. Hotararea, nu texte cretinoide de la b 365.
Titlu: Re: Nu se mai construieste !
Scris de: lusica din 09 Octombrie 2013, 13:24:36
Lusica mama draga, ai dato-n bara de nenumarate ori, ba cu tramvaiul 41 ca se deviaza  -  si nu se mai deviaza, ba cu macaze la Brasov - nu se mai face nici un macaz acolo, ba in fiecare luna se incepe Sudului.
Ai vreo sursa credibila in a ne anunta ca incepe constructia pasajului Sudului sau ne aflam in treaba ?
Parerea mea e ca bagi fumigene la greu bazandu-te pe reportajele cretinoide - mai ales de la b 365. Este o parere proprie.
Nu exista nici un fond european pentru Pasaj Sudului, toate fondurile europene se duc pentru  M 5. Si acolo au inceput cu economiile la greu, precum cunosti.
Vreau hotararea de guvern in care scrie limpede ca Sudului se face pe fonduri europene. Hotararea, nu texte cretinoide de la b 365.

Andrei 11, aparuse primarul general la tv si nu spusese el ca e primul proiect de infrastructura care se face cu bani europeni? Te iei  de mine de parca as face eu vreun proiect? Nu se lauda primarul cu asa ceva? Nu lucrez la primarie sau guvern pentru a ma intreba de hotarari de guvern,sau ceva de genul,dar daca mai citesti presa si tv-ul il mai urmaresti se spunea alb pe negru ca e primul astfel de proiect din bucuresti cu bani europeni !
Titlu: Re: Nu se mai construieste !
Scris de: David din 09 Octombrie 2013, 14:07:36
Andrei 11, aparuse primarul general la tv si nu spusese el ca e primul proiect de infrastructura care se face cu bani europeni? Te iei  de mine de parca as face eu vreun proiect? Nu se lauda primarul cu asa ceva? Nu lucrez la primarie sau guvern pentru a ma intreba de hotarari de guvern,sau ceva de genul,dar daca mai citesti presa si tv-ul il mai urmaresti se spunea alb pe negru ca e primul astfel de proiect din bucuresti cu bani europeni !
Andrei 11, aparuse primarul general la tv si nu spusese el ca e primul proiect de infrastructura care se face cu bani europeni? Te iei  de mine de parca as face eu vreun proiect? Nu se lauda primarul cu asa ceva? Nu lucrez la primarie sau guvern pentru a ma intreba de hotarari de guvern,sau ceva de genul,dar daca mai citesti presa si tv-ul il mai urmaresti se spunea alb pe negru ca e primul astfel de proiect din bucuresti cu bani europeni !

Nu va mai certati!! >:(
Daca inca nu sunt fonduri,avem rabdare.
Nu degeaba se spune ca rabdarea e ovirtute.
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: andrei11 din 09 Octombrie 2013, 14:51:19
Oprescu debiteaza prostii incontinuu.
Si ceilalti politicieni deasemenea.
Nu se face nici un pasaj la Sudului. Deocamdata.
Lusica, vezi toate proiectele abandonate din capitala. Abandonate in stadiu de santier sau de proiect.
Lusica, cand dai ca sigura o informatie citezi hotararea de guvern, nu toate cretinatatile debitate de politicieni schizofrenici.
Bine ca mi-ai amintit, trotuarele rulante din gara.
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: Adrian RATB din 09 Octombrie 2013, 17:13:32
Pentru am ramane lamuriti, si a se face liniste va spun ca acest proiect nu este asa de important precum pare, el mai mult inca este un plan, si se vor apuca de el dupa ce pasajul de la Mihai Bravu va fi finalizat. Nustiu daca si partea cu tramvaiele si troleibuzele (daca se vor apuca la P-ta Sudului de el pana nu vor reface si reteaua ETE).
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: IASMIN SANDU din 09 Octombrie 2013, 22:38:11
Lusica te sustin. Am urmarit la ANTENA 3 in noaptea montarii primelor grinzi ce a declarat OPRESCU, el spunand ca Pasajul Sudului se va face cu bani EUROPENI si va incepe in curand...
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: andrei11 din 10 Octombrie 2013, 00:14:18
Oprescu spune de vreo 5 ani ca se incepe Pasajul Piata Sudului. In fiecare saptamana.
Baieti, nu ne jucam asa, HG - ul prin care se specifica acest lucru. Ca daca nu vorbim vorbe.
Mai stie cineva, trotuarul mergator de la gara se mai da in  functiune sau direct la fier vechi ?
Asta apropo de proiecte incepute si nefinalizate.  :-\
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: IASMIN SANDU din 10 Octombrie 2013, 00:59:15
Oprescu spune de vreo 5 ani ca se incepe Pasajul Piata Sudului. In fiecare saptamana.
Baieti, nu ne jucam asa, HG - ul prin care se specifica acest lucru. Ca daca nu vorbim vorbe.
Mai stie cineva, trotuarul mergator de la gara se mai da in  functiune sau direct la fier vechi ?
Asta apropo de proiecte incepute si nefinalizate.  :-\
Pasajul RULANT de la Gara de Nord este finalziat, dar nu a fost inaugurat!?
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: Adrian RATB din 10 Octombrie 2013, 07:21:06
Finalizat. Dar nu (cred) ca ii s-a dat drumul. :-[
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: lusica din 26 Decembrie 2013, 15:16:09
Inceperea lucrarilor la acest pasaj este data ca sigur, din primavara se va intampla acest lucru.Amanarea inceperii lucrarilor la acest pasaj mai poate fi din cauza vremii,fie din cate am inteles ca s-ar dori sa se termine primul pod din pasajul de la Mihai Bravu,pentru a nu se da peste cap,total traficul in zona.
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: georgica2704 din 09 Mai 2014, 00:27:03
Încep lucrările la pasajul subteran de la Piața Sudului.


Primarul general, Sorin Oprescu, a semnat, astăzi, contractul pentru execuția lucrărilor la pasajul subteran de la Piața Sudului. Edilul-șef a anunțat că odată cu semnarea contractului se va face și organizarea de șantier premergătoare începerii lucrărilor. Pasajul Piața Sudului va fi realizat pe direcţia Calea Văcăreşti – strada Niţu Vasile, va închide inelul principal de circulaţie al Capitalei şi va duce la descongestionarea traficului rutier în intersecţia de la Piaţa Sudului. Astfel, se estimează că la finalizarea lucrării timpul de așteptare în trafic se va reduce cu 74%. Lucrarea va fi realizată cu finanțare europeană.
"Obiectivul acestei lucrări vizează fluidizarea traficului și rezolvarea problemelor legate de cozile formate la semafor. După ce vom termina pasajul de la Piața Sudului și pe cel de la Mihai Bravu timpul de așteptare în trafic se va reduce cu 74%. Dacă acum se stă în coloană și 45 de minute, după terminarea acestor lucrări se va sta doar 7 minute", a declarat primarul general, Sorin Oprescu.

Pasajul subteran de la Piaţa Sudului se va realiza pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile şi va avea o lungime de 356 de metri, din care rampa spre Văcăreşti, 111 metri, iar rampa spre Niţu Vasile 85 de metri. Lungimea în subteran va fi de 85 de metri, iar înălţimea de 5 metri.

Rampa spre Niţu Vasile va fi o rampă unică având câte două benzi de circulaţie pe sens. Rampa spre Calea Văcăreşti va fi formată de fapt din două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie, fiecare având câte două benzi.

De asemenea, vor fi realizate lucrări de modernizare a carosabilului şi trotuarelor în intersecţia dintre Calea Văcăresti, Şoseaua Olteniţei şi strada Niţu Vasile, prin asigurarea în sensul giratoriu a patru benzi de circulaţie, precum şi realizarea localelor adiacente rampelor pasajului rutier, cu câte două benzi pe sens, atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe strada Niţu Vasile.
Pe direcţia strada Niţu Vasile - Calea Văcăreşti, de o parte şi de alta a pasajului rutier, vor fi realizate şi pasaje pietonale. În plus, va fi construit şi un pasaj subteran pietonal care va face legătura între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai de pe Șos. Olteniţei. Un alt pasaj pietonal subteran va fi construit la capătul dinspre str. Niţu Vasile a pasajului rutier (intersecţie str. Niţu Vasile cu str. Secuilor).

Valoarea totală a proiectului este de 127,14 milioane de lei, adică în jur de 28 milioane euro. Finanţarea nerambursabilă pentru acest proiect se ridică la 96,44 milioane lei. Perioada de execuţie a lucrărilor va fi de maxim 18 luni de la data transmiterii ordinului de începere. Contractul se înscrie într-un proiect finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 2 "Îmbunătăţirea infrastructurii de transport regionale şi locale".

Contractul pentru execuția lucrărilor a fost atribuit companiei italiene Astaldi, aceeași firmă care realizează acum și lucrările de la Pasajul Mihai Bravu.

- Sursa :http://www.b365.ro/incep-lucrarile-la-pasajul-subteran-de-la-pia-a-sudului-timpul-de-a-teptare-in-trafic-scade-cu-75prc_207569.html (http://www.b365.ro/incep-lucrarile-la-pasajul-subteran-de-la-pia-a-sudului-timpul-de-a-teptare-in-trafic-scade-cu-75prc_207569.html)
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: andrei11 din 09 Mai 2014, 06:38:18
Stai sa fie si bani. Destui. Ca daca iar incepem si o lălăim cu anii mai degraba lipsa. Vezi podul de la Ciurel.
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: georgica2704 din 09 Mai 2014, 13:42:41
Si asta, dar mi se pare o mare inconÈ™tientă sa incepa si alt È™antier in Berceni ,care va gâtui traficul atât timp cât pasajul (de fapt pasajele ) de la Mihai Bravu nu s-a dat in folosință, si sigur mai au de lucru cel puÈ›in un an. VăcăreÈ™ti va deveni la orele de vârf o mare parcare.  :'(
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: lusica din 09 Mai 2014, 15:22:40
Personal cred ca de inceput lucrarile la acest pasaj,vor incepe,primarul a dat ok-ul ca sa inceapa lucrarile. Ca nu va fi gata la timp,e alta poveste...Se aude ca deja au fost trasate lucrurile in sensul ca se stie ce linii vor fi deviate,etc...
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: andrei11 din 09 Mai 2014, 17:50:41
Si daca  se aude ca deja au fost trasate lucrurile in sensul ca se stie ce linii vor fi deviate de ce nu ne spui si noua ?
Eu de exemplu am auzit ca acest pasaj va fi un mare fiasco, va dura ani de zile pana se va termina. De fapt nici nu a inceput inca.
Sunt cel putin 3 pasaje incepute deja si nefinalizate, si anume : Splai cu Mihai Bravu, cel de la Ciurel si cel de la Nicolae Grigorescu cu Splaiul. Plus niste linii de tramvai pe la Rebreanu / Pantelimon. Plus niste linii de tramvai care asteapta, pe la Sincai.
Parerea mea sincera este ca nu ai nici o informatie de ce linii vor fi deviate si cand, si ai blufat de data asta.
Am sau n-am dreptate ?
Ca sa ne intelegem, stii ceva concret sau ti se pare ca vor fi deviate niste linii in zona ?
 Primarul a dat OK - ul de incepere a santierului, dar ca sa inceapa efectiv mai trebuie sa vina cineva cu malaiul. Malai deocamdata nu exista.
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: andrei11 din 10 Mai 2014, 19:34:02
Lusica, vezi ca acum o ora angajatii de la ADP sect 4 plantau panselute in Piata Sudului. Poate cineva sa faca o poza panselutelor ? Cum vine treaba asta, ne apucam de groapa si chiar acolo plantam panselute ?
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: andrei11 din 28 Mai 2014, 00:33:33
Am trecut azi de doua ori pe la BIG Berceni.
Nici urma de santier. Ma asteptam dealtfel. Orice informatie cu inceperea acestei lucrari e un mare bluff. Propun ca pana nu vedem primul excavator in zona sa ne abtinem din a da informatii eronate. Ce spuneti ?
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: georgica2704 din 29 Mai 2014, 22:26:15
Dupa ce pasajele de pe M.Bravu se vor in folosinta se schimba discutia. Insa mai este cale lunga, maine se da drumul la primul pod iar al doilea se va da drumul,realistic vorbind ,undeva cam prin Martie- Aprilie 2015 . Deci cam 10 luni.
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: lusica din 07 Iulie 2014, 17:57:14
Încep lucrările la pasajul de la Piaţa Sudului.Ce RESTRICŢII DE CIRCULAŢIE vor fi introduse de mâine


Primaria Municipiului Bucuresti demareaza lucrarile la cel mai mare proiect de infrastructura realizat cu fonduri UE din Bucuresti, Pasajul subteran Piata Sudului. Odată cu demararea lucrărilor la acest proiect de infrastructură, începând de mâine, se vor introduce restricţii de circulaţie în zonă.
Primăria Capitalei a demarat lucrările la pasajul subteran de la Piaţa Sudului, o lucrare prin care se va asigura fluidizarea traficului in Capitala, atat pe directia inelului principal de circulatie, cat si pe arterele adiacente inelului median. Astfel, incepand cu data de 08 iulie 2014, dupa ora 10.00, se va restricţiona partial circulatia rutieră pe Calea Vacaresti, intre str. Martisor si Sos. Oltenitei. Pentru executia lucrarii, pe Calea Vacaresti, in perimetrul mentionat, se va devia traficul rutier, asigurandu-se trei benzi de circulatie pe sensul catre sos. Oltenitei si doua benzi de circulatie pe sensul spre bd. Tineretului (fata de trei benzi pe sens, existente in prezent).

Totodata, se inchide temporar accesul din Calea Vacaresti la benzinaria Agip, si se instituie restrictia de oprire in zona lucrarilor.

Conducatorii auto sunt rugati sa circule cu maxima atentie in zonele mai sus mentionate si sa respecte cu strictete semnificatia indicatoarelor si a marcajelor rutiere.

De la aceeasi data, 08.07.2014, ora 10:00, statia de autobuze ,,Åžos. Oltenitei'' (linii 312, 313, 381, 634, N103, N105), amplasata pe Cal. Vacaresti dupa intersectia cu Sos. Oltenitei, sens Piata Unirii, respectiv statia ,,Piata Sudului'' (linia 634), amplasata pe Cal. Vacaresti, inainte de intersectia cu Sos. Oltenitei, sens terminal ,,ROMPRIM", se suspenda.

Totodata, autobuzele liniilor 634 si N103 vor efectua opriri pe Sos. Oltenitei in statia ,,Piata Sudului", corespunzatoare liniei 232, sensul spre Cal. Vacaresti, informează Municipalitatea, într-un comunicat de presă remis B365.ro.

Potrivit reprezentanţilor Municipalităţii, acest pasaj va reduce timpul de așteptare în trafic cu 75%.

Vezi aici: Cine va construi Pasajul subteran de la Piața Sudului

"Solicităm conducătorilor de autovehicule să reducă viteza, să circule cu prudenţă în momentul în care se deplasează pe lângă grupurile de pietoni şi să respecte semnalele poliţiştilor rutieri sau ale poliţiei locale.

Pietonii sunt rugaţi să circule numai pe trotuare, să traverseze strada prin locurile special amenajate trecerii, după o temeinică asigurare, la culoarea verde a semaforului electric şi să nu se deplaseze ori să staţioneze pe partea carosabilă.

Problemele din trafic pot fi sesizate la numărul de telefon 021/9544", anunţă Brigada Rutieră a Capitalei, într-un comunicat de presă remis B365.ro.

Lucrarile la obiectivul „Modernizare infrastructură rutieră Piaţa Sudului" presupun :

1. Realizarea unui pasaj subteran pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile ;

2. Realizarea a patru pasaje pietonale in intersectie, pe directia Str. Nitu Vasile-Calea Vacaresti, de o parte si da alta a pasajului rutier si catre statiile de tramvai.
3. Realizarea legaturii pietonale prin pasaj subteran intre statia de metrou Piata Sudului si peroanele statiei de tramvai aflate pe Sos. Oltenitei.
4. Lucrari de modernizare a carosabilului si trotuarelor in intersectia Calea Văcăreşti – Sos. Olteniţei – Str. Niţu Vasile prin asigurarea in sensul giratoriu a patru benzi de circulatie. Realizarea localelor, adiacente rampelor pasajului rutier, cu cate doua benzi pe sens atat pe Calea Vacaresti cat si pe str. Nitu Vasile.
5. Refacerea liniei de tramvai existente atat pe Calea Vacaresti cat si pe Soseaua Oltenitei, precum si lucrari pentru liniile de troleibuz aflate in zona.

· Este cel mai mare proiect de infrastructura cu fonduri UE din Bucuresti, realizat prin Programul Operational Regional 2007-2013.

· Pasajul rutier subteran prezinta avantaje pe multiple planuri:
- sporirea capacitatii de circulatie
- cresterea vitezei de deplasare a autovehiculelor
- micsorarea timpului petrecut in trafic
- siguranta circulatiei etc

· Realizarea pasajelor pietonale subterane reuseste sa elimine "conflictele la suprafata" dintre circulatia pietonala si circulatia auto. Astfel, realizarea acestora, concomitent cu realizarea pasajului, duce la cresterea timpilor de semaforizare pe culoarea verde, contribuind in acelasi timp la cresterea gradului de siguranta a circulatiei pietonale in intersectie.
· Intersectia Piata Sudului, prin pasajele subterane (rutiere si pietonale) care vor fi construite, va reprezenta un nod intermodal caracaterizat de o buna accesibilitate si de un transfer facil intre diversele moduri de transport care acced in acesta.


http://www.b365.ro/incep-lucrarile-la-pasajul-de-la-piata-sudului-ce-restrictii-de-circulatie-vor-fi-introduse-de-maine_211286.html
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: Andrei din 08 Iulie 2014, 15:39:33
De astazi a inceput calvarul.  >:(
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: lusica din 08 Iulie 2014, 15:51:27
Stie cineva concret ce se va intampla cu 11 ?
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: georgica2704 din 16 Iulie 2014, 18:40:35
Momentan se va lucra la rampe. Cand se va ataca centrul va fi deviat. Unde? Vom vedea... :D
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: lusica din 31 August 2015, 18:12:48
Lucrările la Pasajul de la Piața Sudului au întârzieri de 7 luni-Se pierd 60% din fondurile europene

Lucrările la Pasajul Piața Sudului sunt în întârziere cu 6-7 luni față de termenul anunțat inițial. Din această cauză, se vor pierde până la 60% din fondurile europene alocate acestui proiect, a anunțat Sorin Oprescu, primarul general al Capitalei.
Cea mai mare lucrare din fonduri europene din București are întârzieri mari, de șase până la șapte luni, conform unui anunț făcut de Sorin Oprescu, luni. Conform acordului cu autoritățile europene, lucrările ar fi trebuit să se încheie la 31 decembrie 2015, dar vor fi terminate, în cel mai bun caz, vara viitoare. Dacă termenul nu va fi respectat, cheltuielile făcute după 31 decembrie vor fi susținute de la bugetul Primăriei. Aproximativ 60% din fondurile europene alocate proiectului ar urma să fie pierdute. Primarul a anunțat că va încerca renegocierea contractului cu autoritățile europene, deoarece întârzierile au fost provocate de existența unor cabluri electrice subterane ce nu apăreau în planurile primăriei, dar și din cauza dificultății reorganizării traficului în zonă.

Pasajul subteran de la Piaţa Sudului se realizează pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile şi va avea o lungime de 356 de metri, din care rampa spre Văcăreşti, 111 metri, iar rampa spre Niţu Vasile 85 de metri. Lungimea în subteran va fi de 85 de metri, iar înălţimea de 5 metri.
Rampa spre Niţu Vasile va fi o rampă unică având câte două benzi de circulaţie pe sens. Rampa spre Calea Văcăreşti va fi formată de fapt din două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie, fiecare având câte două benzi.

De asemenea, vor fi realizate lucrări de modernizare a carosabilului şi trotuarelor în intersecţia dintre Calea Văcăresti, Şoseaua Olteniţei şi strada Niţu Vasile, prin asigurarea în sensul giratoriu a patru benzi de circulaţie, precum şi realizarea localelor adiacente rampelor pasajului rutier, cu câte două benzi pe sens, atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe strada Niţu Vasile.

Proiectul are o valoare totală de 127,14 milioane de lei, adică în jur de 28 milioane euro. Finanţarea nerambursabilă pentru acest proiect se ridică la 96,44 milioane lei. (Mai multe detalii despre acest proiect AICI).

http://www.b365.ro/lucrarile-la-pasajul-de-la-piata-sudului-au-intarzieri-de-7-luni-se-pierd-60prc-din-fondurile-europene_236133.html
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: lusica din 30 Septembrie 2015, 18:29:46
Cateva cadre de azi,de la pasajul Sudului
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: lusica din 05 Octombrie 2015, 17:37:21
Şantierul pentru Pasajul de la Piaţa Sudului produce haos în sectorul 4. Strada Niţu Vasile se închide!

Pasajul rutier subteran de la Piața Sudului a fost conceput ca parte a soluției pentru fluidizarea traficului pe partea de sud a Capitalei, împreună cu pasajul de la Mihai Bravu.

Lucrari Piata SuduluiDacă acesta din urmă a fost construit pentru a soluționa conflictul de trafic de la intersecția Căii Văcărești cu bulevardul Tineretului și soseaua Mihai Bravu, pasajul de la piața Sudului subtraverseaza soseaua Olteniței făcând legătură între Calea Văcărești și strada Nitu Vasile si mai departe spre bulevardul Alexandru Obregia, scrie bucurestifm.ro.

Pasajul se construiește pe fonduri europene și valoarea totală a investiției este de peste 126 milioane de lei, din care 97 de milioane din finanțarea europeană. De aceea, termenul de finalizare este foarte strict, finalul acestui an, sub sancțiunea pierderii banilor europeni.
nsă, chiar de la debutul lucrărilor, constructorii s-au confruntat cu o problemă cât se poate de serioasă, care a dus la mari întârzieri în realizarea proiectului.
Este vorba despre relocarea rețelelor edilitare, apă, canalizare si curent electric.

Iar partea cea mai grea abia urmează. Pentru lucrările la rampa de pe strada Nitu Vasile a pasajului, traficul va fi oprit în zonă, iar șoferii care vin dinspre centru urmând a fi deviați pe străduțele laterale.

Oamenii din zonă sunt exasperați de ritmul lent al lucrărilor și spun că pasajul nici nu ar fi necesar și că pe șantier nici nu se lucrează în ritm alert.
Primarul General Interimar al Capitalei, Marin Stefanel, spune că întârzierile la lucrările de la pasajul de la Piața Sudului s-ar datora faptului că în proiectul inițial, nu ar fi fost prevăzute lucrările de mutare a rețelelor de utilități. Marin crede că, în ciuda întârzierilor, banii europeni nu vor fi pierduți. Edilul șef a declarat că va anunța partenerii europeni, pe cale oficială, cu privire la dificultățile întâmpinate.

Vestea cea mai proastă pentru bucureșteni este aceea că, dacă, până la 31 decembrie anul acesta, Primăria Capitalei nu va reuși să deconteze toate cheltuielile eligibile, adică să cheltuielile toți banii europeni, riscăm să pierdem finanțarea, adică toți cei 97 de milioane de lei de la Uniunea Europeană.


http://jurnalul.ro/article-697986.html?utm_source=Antena3&utm_medium=FB&utm_campaign=FB-Post
Titlu: Re: Pasajul subteran de la Piața Sudului
Scris de: lusica din 04 Decembrie 2015, 17:26:59
Haosul de la Piaţa Sudului se mai prelungeşte doi ani!

Peste 27 de zile ar trebui dat în funcţiune pasajul rutier Piaţa Sudului. Dar acest lucru nu se va întâmpla, pentru că cei care au săpat pasajul subteran au intrat peste tunelul metroului. Dintr-o eroare.
În luna martie 2015, trenurile de metrou de pe Magistrala 2 au fost murdărite de o substanţă folosită în timpul lucrărilor la pasajul subteran de la Piaţa Sudului, numită “betonită”: constructorii pasajului intraseră peste galeria metroului.
S-au căutat soluţii rapide de remediere, dar nu s-au găsit. Ulterior, adică spre toamnă, pentru a îndulci adevărul şi a da vina pe Municipalitate, s-a anunţat că lucrările la pasaj vor fi întârziate cu un an din cauză că cei ce săpau tunelul au dat peste nişte conducte care nu figurau în planurile cadastrale ale primăriei.
Surse din cadrul Administraţiei Străzilor ne-au dezvăluit că povestea cu reţelele a fost o “barbă” şi că s-a intrat cu adevărat peste tunelul metroului, din greşeală. Cum este posibil aşa ceva?
Trebuie regândit tot proiectul
Din păcate, boacăna nu are o explicaţie raţională. O asemenea lucrare se face pe baza unui proiect bine studiat, realizat nu numai pe baza planurilor cadastrale, ci şi cu aparatură performantă.
Mai pe româneşte, există posibilitatea de a radiografia subteranul pentru a se vedea ce şi unde se poate săpa, prin magnetometrie, de exemplu. Cu alte cuvinte, principala vină este a proiectantului. De asemenea, şantierul are la dispoziţie serviciile unor consultanţi de specialitate din partea Primăriei Capitalei.
Pe scurt: este imposibil să greşeşti în asemenea hal. Ce este de făcut? Trebuie regândit proiectul, apoi reobţinute avizele, relocată infrastructura etc. Iar aceste lucruri nu se pot face mai repede de doi ani, în cel mai optimist scenariu!
Se pierd 18,9 milioane de euro, bani europeni
Pasajul subteran de la Piaţa Sudului se realizează pe direcţia Calea Văcăreşti - str. Niţu Vasile şi va avea o lungime în subteran de 85 de metri, iar înălţimea de 5 metri.
În martie 2015, peste garniturile de metrou a căzut cimentul turnat la pasajul rutier subteran Piaţa Sudului
Proiectul prevede şi construirea mai multor pasaje pietonale. Lucrarea costă 28,3 milioane de euro, din care UE dă 18,9 milioane de euro, dacă lucrarea va fi gata până în iulie 2016 - lucru foarte puţin probabil.

http://www.libertatea.ro/detalii/articol/haos-piata-sudului-prelungeste-2-ani-560165.html