Forumul Asociatiei Ro-Trans
Transportul Feroviar (CAILE FERATE ROMANE) => Locomotive => Caracteristici tehnice ale LOCOMOTIVELOR => Subiect creat de: MihalceaCristian din 02 Octombrie 2008, 08:44:40
-
CARCATERISTICI:
Ecartament: 1435mm;
Raza curbei minime : 90m;
Tensiune de alimentare: 25kV;
Tensiune maxim?: 27,5kV;
Tensiune minim?: 19kV;
Tensiune minim? de scurt? durat?: 17,5kV;
Frecven?? de alimentare: 50Hz;
Putere: 5100kW;
Efort de trac?iune continuu: 265kN;
Vitez? continu?: 69,5km/h;
Vitez? maxim?: 120,160,200km/h;
Efort maxim de trac?iune la demaraj: 420kN;
Greutate total? (cu balast): 126t;
Greutate total? (f?r? balast): 120t;
Formula osiilor: Co-Co;
Diametrul ro?ilor: 1250mm;
Lungime total?: 19800mm;
L??ime: 3000mm;
In?l?ime cu pantograf coborât: 4620mm;
In?l?ime cu pantograf ridicat: 4900-6700mm.
DOTARI:
frân? pneumatic? direct? si indirect?;
frân? reostatic?;
frân? de mân?;
dispozitiv antipatinare;
dispozitiv automat de oprire a trenului;
unitate de testare a vitezei;
(http://www.postimage.org/aVbsvv9.jpg) (http://www.postimage.org/image.php?v=aVbsvv9)
-
Pentru ca nu toti au posibilitatea sa achizitioneze o carte de specialitate legata de locomotive m-am gandit ca v-ar fi de folos niste informatii mai amanuntite despre Locomotivele electrice 5100 060EA. Mentionez ca informatiile sunt luate din "LE 060 EA 5100KW, Indrumator de exploatare" aparut la editura ASAB. Deci sa incepem:
A. DATE GENERALE
1. Date de gabarit:
- Lungimea intre fetele tampoanelor - 19.800 mm
- lungimea cutiei - 18.500 mm
- Latimea cutiei - 3.000 mm
- Inaltimea locomotivei cu pantograful coborat - 4.500 mm
- Domeniul admisibil de lucru al pantografelor masurat de la ciuperca sinei - 4.850 ~ 6.580 mm
- Zigzagul maximal al liniei de contact - plus/minus 400 mm
- Distanta dintre centrele boghiurilor - 10.300 mm
- Ampatamentul boghiului - 4.350 mm
- Ampatamentul locomotivei - 14.800 mm
- Diametrul rotilor cu bandaje in stare noua - 1.250 mm
- Diametrul rotilor cu bandaje in stare semiuzata - 1.210
- Formula osiilor- co-Co
2. Date de greutate
- Greutate totala:
- cu balast - 126 t plus/minus 2%
- fara balast - 120 t plus.minus 2%
- Sarcina pe osie:
- cu balast - 21 t plus/minus 2%
- fara balast - 20 t plus/minus 2%
3. Conditii de circulatie in curbe si rampe - Consider ca este un capitol prea amanuntit ca sa il scriem asa ca trecem la urmatorul:
4. Parametri electrici de lucru
Pentru locomotiva
- Felul curentului - alternativ monofazat
- Tensiunea maxima in linia de contact - 25kV
- Tensiunea minima in linia de contact - 19.5 kV
- Tensiunea maxima in linia e contact - 27kV
- Tensiunea minina de scurta durata in linia de contact - 17.5 kV
- Frecventa nominala- 50Hz
- Curent uniorar - 1.250 A
- Curent de durata - 1.180 A
- Puterea nominala a transformatorului la tensiunea de 25 kV - 5.790 kvA
- Sistem de reglare pe inalta tensiune
- Numarul treptelor la selector (graduator) - 40
- Numarul treptelor la slabire a campului M.T. - 3
11. Pantografele
- Tip - simetric/asimetric
- Tensiune nominala 25 kV
- Viteza maxima de circulatie admisa la care lucreaza, la captarea energiei electrice se fac in mod corespunzator - 160 km/h
- Domeniul inaltimii de lucru deasupra tampoanelor de amortizare - 350 ~ 2.200 mm
- Forta activa la ridicare si coborare in domeniul de lucru - 5.0 ~ 6.0 kg
- Presiunea nominala a aerului de comanda:
- maxima: 5.0 at
- minima: 3.75 at
- Timpul de ridicare al pantografului - 5.0 ~ 8.0 s
- Timpul de coborare al pantografului - 4.0 ~ 7.0 s
- Lungimea portiunii liniare a saniei, respectiv a periei - 1.020 mm
- Lungimea totala a saniei (se iau in calcul si coarnele) - 1.800 mm
Cam acestea ar fi detaliile mai importante... In carte sunt oferite mult mai multe informatii utile asa ca daca aveti ocazia nu strica sa o achizitionati. Daca doriti informatii mai amanuntite despre ceva anume referitor la aceasta clasa de locomotive va ajut cu cea mai mare placere!
Numai bine!
-
Salut, mă interesează și pe mine forța de tracțiune la demaraj, atât pentru 120km/h cât și pentru 160km/h!
Toate Cele Bune!