Forumul Asociatiei Ro-Trans
Transportul Feroviar (CAILE FERATE ROMANE) => Locomotive => Locomotive diesel electrice (LDE) => Subiect creat de: vlaicuandrei din 11 Februarie 2010, 15:55:58
-
Cu putin inainte de Al Doilea Razboi Mondial, CFR-ul a achizitionat o locomotiva dubla articulata cu configuratia rotilor 2-Do-1 + 1-Do2 si cu o putere de 4.400 CP. Avea viteza maxima de 100 de km/h si o greutate de 228 tone. Motorul (12LDA31) de 2.200CP (x2) are doua banci verticale de cilindri si doi arbori cotiti, care conduc la un generator de la un capat, prin trepte de viteza step-up. Doisprezece cilindri sunt 310mm de 390mm (12.2in de 15.4in), la 700 rpm productia maxima este de 2500 CP, productia normala la 700 rpm este de 2200 CP. Contractantul principal a fost Sulzer Brothers, din Winterthur, piesele mecanice erau facute de Henschel (b / n 23549 din 1938), piesele de asamblare ale motoarelor electrice de Brown Boveri & Co. Dupa construire locomotivele sunt testate pe distanta dintre Winterthur si St Gallen in mai 1938, în luna urmatoare acestea au fost testate între Bucaresti si Brasov. În timpul celui de al doilea razboi mondial locomotive erau stationate la Grivita pentru utilizarea ca generatoare electrice de stationare. Din 1946 - 1963 au fost alocate la Brasov, fiind retrase de acolo în 1963.
Date tehnice:
Putere: 4.400 CP (2x2.200Cp)
Viteza maxima: 100 km/h
Greutate: 228 tone
Transmisie: DE (diesel-electrica)
-
Cu putin inainte de Al Doilea Razboi Mondial, CFR-ul a achizitionat o locomotiva dubla articulata cu configuratia rotilor 2-Do-1 + 1-Do2 si cu o putere de 4.400 CP. Avea viteza maxima de 100 de km/h si o greutate de 228 tone. Motorul (12LDA31) de 2.200CP (x2) are doua banci verticale de cilindri si doi arbori cotiti, care conduc la un generator de la un capat, prin trepte de viteza step-up. Doisprezece cilindri sunt 310mm de 390mm (12.2in de 15.4in), la 700 rpm productia maxima este de 2500 CP, productia normala la 700 rpm este de 2200 CP. Contractantul principal a fost Sulzer Brothers, din Winterthur, piesele mecanice erau facute de Henschel (b / n 23549 din 1938), piesele de asamblare ale motoarelor electrice de Brown Boveri & Co. Dupa construire locomotivele sunt testate pe distanta dintre Winterthur si St Gallen in mai 1938, în luna urmatoare acestea au fost testate între Bucaresti si Brasov. În timpul celui de al doilea razboi mondial locomotive erau stationate la Grivita pentru utilizarea ca generatoare electrice de stationare. Din 1946 - 1963 au fost alocate la Brasov, fiind retrase de acolo în 1963.
Date tehnice:
Putere: 4.400 CP (2x2.200Cp)
Viteza maxima: 100 km/h
Greutate: 228 tone
Transmisie: DE (diesel-electrica)
Tata Sulzerelor!
-
M-ar batea gandul sa ma duc odata pana la Dej sa vad cum arata in realitate si mai ales la bord...este totusi unicata in lume :).
-
M-ar batea gandul sa ma duc odata pana la Dej sa vad cum arata in realitate si mai ales la bord...este totusi unicata in lume :).
Si pe mine ma bate gandul. Acum ca am facut rost de taloanele de reducere CFR (multimiri CFR Calatori si numai ;)) cred ca mai lasam o luna jumatate as dorii sa mergem acolo.
-
Deci sa-nteleg ca facem un drum pana la Dej ??:D Mie-mi convine :).
-
Deci sa-nteleg ca facem un drum pana la Dej ??:D Mie-mi convine :).
Prin Martie, daca se poate.
-
Mergem cand vreti voi baieti, ca abia am invatat drumul :D doar sa mai fie acolo saraca :(.
-
Poze noi 8)
-
Partea a 2-a :)
-
Vin si eu cu niste poze cu acesta locomotiva care a facut istorie.