Forumul Asociatiei Ro-Trans
TRANSPORTUL IN COMUN DIN MUNICIPIUL BUCURESTI si JUDETUL ILFOV => Autobuze RATB => Subiect creat de: daf bus din 24 Noiembrie 2008, 15:03:41
-
Poate unul dintre cele mai bune si fiabile autobuze care au apartinut ITB/RATBului ele au circulat pe liniile ITB/RATB din 1972 pana aproape la sfarsitul anului 1997.La inceput autobuzele apartineau de doua autobaze Serban Voda(actualul garaj REBU DIN SECT.4) si Nordului.Dupa desfiintarea garajului Serban Voda autobuzele de aici au fost transferate la Ferentari si o mica parte la Militari.Ele au fost fabricate de sarbi sub licenta Ikarus Hungaria si la un moment dat se facuse un troc intre guverenele celor doua tari Romania si R.F Iugoslavia prin care romani le dadeau autocamioane Roman si sarbii la schimb autobuze.O poza cu un IK umplut pana la refuz in acea perioada.Foto Andrei Pandele
-
Ce erau acele 2 rezervoare mari de pe acoperis?
-
Mi se pare ca erau rezervoarele pt GPL.
-
Hai ca vin si eu cu 2 autobuze Ik4, #611 (B 66 RTB) si #2451 (B 25 DKF).
-
Din cauza restrictiilor din perioada comunista autobuzele aveau montate pe acoperis "rachete" alimentate cu gaz,adevarate bombe pe rotii au existat astfel de instalatii si pe autobuzele DAC si Roman,dar in 1985 s-a hotarat demontarea lor.Super poza cu ultimul Ik4 functionabil #611 care a fost retras in 1997 din traseu si daca nu ma insel a circulat pe linia 261 in ultimii ani din viata.
-
Vreau sa observati in prima poza a lui Iasmin cea in care apare autobuzul #611 cat de bine a rezistat tabla dupa nu mai putin de 12 in care autobuzul nu a mai circulat!Chiar daca tabla este mancata de rugina pe anumite partii ale autobuzului este de inteles acest autobuz a stat in ploii,vant si zapezi atat timp.
-
Vreau sa observati in prima poza a lui Iasmin cea in care apare autobuzul #611 cat de bine a rezistat tabla dupa nu mai putin de 12 in care autobuzul nu a mai circulat!Chiar daca tabla este mancata de rugina pe anumite partii ale autobuzului este de inteles acest autobuz a stat in ploii,vant si zapezi atat timp.
Imi pare rau ca nu am realizat si fotografii din interior, dar Seful parcului Rece al Alexandriei era foarte ciufut si nu am putut sa intram in acea curte. Nici cu aprobarea pe care am avut-o nu ni s-a permis. Traim in Romania....
-
In a doua poza a lui Iasmin este un autobuz de interventii al autobazei Alexandria,aceste autobuze insa au fost modificate si transformate in autobuze de interventie.Dar si ele au circulat ca autobuze de calatori,pana si numarul de parc nu este al lor,in Bucuresti mai exista si IK4 particulare dar si autobuze de interventie pe la diferite autobaze si depouri bucurestene.
-
Autoritatile comuniste ale acelor vremurii au renuntat la achizitiile acestor autobuze pe care le-au vazut ulterior ca un competitor destul de bun al DACului autohton.Ik4 a fost importat in Romania din cauza faptului ca productia fabricii "Autobuzul" nu mai facea fata productiei.Liniile pe care circulau aceste Ik4 erau unele centrale deci aceste autobuze erau considerate atunci ca niste Citaro actuale ;).
-
Ik4 ,aceste bijuteri de pe timpuri de mult apuse ,se pare ca erau facute si ele dupa licent MAN si in Bucuresti au fost numai autobuze scurte nu a existat o varianta articulata!In bucuresti a mai existat si un autobuz Ik105(IK5) care era de culoare albastra si apartine autobazei Serban Voda.
-
In afara de Bucuresti aceste autobuze au mai circulat si in orase precum Iasi si Constanta,la malul marii inca mai exista Ik 4 de interventie.
-
Imi pare extrem de rau ca RATBul nu vrea sa conserve nici un astfel de autobuz pentru vreun eventual muzeu.Este pacat ca o parte din istoria Bucurestiului se pierde si nimeni nu face nimic ca cei ce vor veni sa cunoasca o parte din istoria din oras.Oricum Ik4 va face parte din inimile celor care le-au prins in viata si ma bucur ca am prins aceste autobuze in viata :)
-
Din pacate Ik4 nu au existat ca si autobuze articulate.Ele au fost decat autobuze scurte.
-
Reiau si aici discutia privin pastrarea acestor autobuze pentru un eventual muzeu,chiar ma doare sufletul cand vad ca ele au fost transformate in autobuze utilitare si aceasta bijuterie numita #611 zace in agonie in parcul rece de la Alexandria.Deh astea's mintiile luminate din RATB >:(
-
Daca RATBul va vrea sa faca vreun asa zis muzeu fac apel pe aceasta cale ca sa se salveze Ik4 care se afla in autobaza Alexandria,cel din parcul rece.Poate vom face ceva in acest sens ce zice-ti?Sa strangem ceva semnaturi sa salvam autobuzul Ik4 #611 chiar daca acesta va presupune munca titanica deoarece acesta se afla in starea in care se afla!
-
Acum cateva zile aflandu-ma cu ceva traba prin Magurele am vazut parcat un autobuz IK4 gen depanare ceva cam cel pe care Iasmin la postat mai sus,din pacate nu am avut timp sa-i fac o poza si nici sa vorbesc cu soferul autobuzului care se afla in el.Stau si ma intreb oare ce-o fi cautat acolo acel IK4?Era al RATBului sau era al unui privat care l-a cumparat de la RATB ?Sun asta deoarece nu am vazut pe el nici o emblema a RATBului si nici un numar de parc.
-
Atasez o poza cu un IK 4 gasita pe net,vreau sa vedeti aglomeratia acelor ani si mai vreau sa aveti in vedere un aspect acela ca IK4 au fost niste autobuze omorate atat la propriu cat si la figurat dupa ce ca erau arhipline au mai avut montate pe ele si acele rachete cu GPL.Poza este luata de aici http://picasaweb.google.com/melandlenasphotos2/TomS8485WorldTravelPics2#5335291653456726818
-
Din cauza restrictiilor din perioada comunista autobuzele aveau montate pe acoperis "rachete" alimentate cu gaz,adevarate bombe pe rotii au existat astfel de instalatii si pe autobuzele DAC si Roman,dar in 1985 s-a hotarat demontarea lor.Super poza cu ultimul Ik4 functionabil #611 care a fost retras in 1997 din traseu si daca nu ma insel a circulat pe linia 261 in ultimii ani din viata.
Autobuzul IK4 cu nr de parc 611, condus de D-l Vali, a circulat pana in anul 1999 cu calatori, si pana in anul 2000 fiind Cursa Speciala. In ultimii 5 ani, nu a circulat niciodata pe linia 261. Linia pe care a circulat acest autobuz a fost numai 475 . Aceste autobuze Ik4 au circulat pana in anul 1993. Atunci au fost toate taiate, iar acoperisurile lor au fost folosite ca acoperis la o hala din Autobaza Nordului. Conducerea Regiei de atunci, a hotarat totusi sa mai ramana in circulatie 5 astfel de autobuze, din ultima serie de autobuze fabricate in anul 1981. Aceste autobuze au circulat pana in anul 1999, cu exceptia lui 611 care datorita starii lui impecabile, si asta datorita soferului D-L Vali care din surse proprii intretinea acest autobuz la care tinea foarte mult, a circulat pana la inceputul anului 2000. In afara de cabina care era inchisa si de inca un rand de stopuri atasate , acest autobuz nu a fost cu nimic schimbat, ci a fost pastrat in forma originala pana a fost scos din circulatie. Iata si celelalte 4 autobuze IK4 ramase in circulatie pana in anul 1999. Este vorba de #263 care a circulat numai pe linia 261, cu acesta cred ca l-ai confundat,daf bus, apoi #1625 , un harb care a circulat pe linia 233 pana la sfarsitul vietii lui. Usa din spate s-a defectat si nu a mai fost reparata deloc. Circula numai cu celelalte 2 usi. Cat se chinuia soferul si ambala motorul, nu prindea mai mult de 25-30 km/h. Alt autobuz #1626, avea scaunele tapitate, si circula cursa speciala, ducand si aducand soferii si manipulantii la depouri. Mai rar circula si pe linia 233. Si ultimul #1628, a circulat numai pe linia 304. Era un harb si acesta , nu se mai nchidea nici capacul din fata.Iata o poza din arhiva mea, poza facuta de mine personal, in primavara anului 1994, cu #611 pe linia 475 (ex245.)
-
Si totusi prin 1997 l-am vazut pe linia 261 si crede-ma ca parca si acum il vad in fata mea,insa pe #1626 il stiu foarte bine mi-au ramas intiparite in memorie scaunele tapitate .Auzi cumva D-ul Vali statea cumva pe Chitila? Aceste autobuze au apartinut autobazei Nordului deci ultima din Bucuresti care a mai avut Ikarus 4 dar cumva aceste Ik4 au venit de la fosta Autobaza Serban Voda?Pentru ca acolo se aflau cele cu indicativul #16xx.
-
Joi IK4 a facut o vizita pana la Autobaza Nordului ;D, urmeaza ca Iasmin sa puna pozele cu IK4.
-
Joi IK4 a facut o vizita pana la Autobaza Nordului ;D, urmeaza ca Iasmin sa puna pozele cu IK4.
B 98 RTB -> apartine Autobazei Ferentari.
-
Hai ca vin si eu cu 2 autobuze Ik4, #611 (B 66 RTB) si #2451 (B 25 DKF).
Ik4 #2451 ( B 25 DKF) a fost deja casat.
-
Deasemenea si Ik4 B 24 CYE a fost casat. Stiti cumva de ce garaj a apartinut acest autobuz?
-
Si o poza a IK (Interventii): B 25 DKF fara "ochelari".
-
Si ultimul IK4 din parcul actual al RATB-ului, B 24 LUD.
-
CYE la inceputurile lui a fost la Floreasca.
-
Totusi chiar nu se puteau pastra aceste IK4 ca autobuze utilitare? Macar se puteau folosi pe timp de noapte ca sa nu polueze prea mult atmosfera :D,ma bucura totusi starea acestui B-24-LUD care arata din poze foarte bine.
-
Totusi chiar nu se puteau pastra aceste IK4 ca autobuze utilitare? Macar se puteau folosi pe timp de noapte ca sa nu polueze prea mult atmosfera :D,ma bucura totusi starea acestui B-24-LUD care arata din poze foarte bine.
Au mai ramas 2 IK4 functionabile: B 24 LUD si B 98 RTB, dar nu pentru mult timp. Autogenul abia le asteapta. :(
Si ultimul IK4 din parcul actual al RATB-ului, B 24 LUD.
B 98 RTB precum si B 24 LUD se aflau in URAC pentru transport tehnologic de echipamente si nu pentru casare.
-
Stiu sigur ca un model de ik4 era langa liceul rosetti din Floreasca, ramas de pe vremea mineriadei din 91....era ars si mai ramasese doar scheletul din el din cate imi amintesc. Ma mai suiam prin el cand eram mic si eram de-a dreptul fascinat de el, mai ales de marimea lui pe atunci...era si articulat daca nu ma insel 8) acum nu mai este.... nu garantez dar s-ar fi putut sa fie chiar din cele de la universitate.
-
Nu in Romania nu a existat autobuz Ik4 articulat,daca autobuzul de care spui era articulat atunci cu siguranta el era un DAC articulat al armatei daca spui ca este acolo de pe vremea mineriadei din 91.
-
Cateva fotografii facute de mine la I.P.R.S. Baneasa in perioada 1994-1997, cu autobuzul #611 condus de D-l Vali pe linia 475.
-
11 Ianuarie 2010:
#611 inca "supravietuieste" in parcul rece al Autob. Alexandria:
-
Acum cateva zile autobuzul IK 4 "B 37 JAN" era in fata Palatului Copiilor.
-
Acum cateva zile autobuzul IK 4 B 37 JAN era in fata Palatului Copiilor.
Era cumva un IK 4 particular?
-
Nu cred, pentru ca scria INTERVENTII RATB.
-
Acum cateva zile autobuzul IK 4 B 37 JAN era in fata Palatului Copiilor.
Era unul din cele doua foste IK4 modificate de ITB/RATB care apartin Teatrului Mic din Bucuresti.
-
B 24 LUD.
(http://www.ro-trans.org/index.php?action=dlattach;topic=751.0;attach=25017;image) (http://www.ro-trans.org/index.php?action=dlattach;topic=751.0;attach=25016;image)
La 10 Iunie 2010 s-au mai adaugat in lista urmatoarele autobuze:
[...]
- IK (Interventii): B 24 LUD.
IK4 B 24 LUD a fost CASAT.
-
B 98 RTB -> apartine Autobazei Ferentari.
B 98 RTB, a ramas singurul IK4 al RATB-ului. Momentan mai circula pana cand ii expira ITP-ul.
-
Dar ik4 ala de la ferentari mai este? Ala rosu.
-
Dar ik4 ala de la ferentari mai este? Ala rosu.
Momentan mai este!!! :o
-
B-36-JAN a fost al RATB-ului, cand a vrut sa fie casat, adica prin anii '90 un om a vrut sa cumpere autobuzul ca fier vechi. Omul respectiv are 3 Ik4-uri.
Cine vrea sa vada cele 3 Ik4-uri, dar e posibil sa fie doar 1 sau 2 deoarece dl. Jan se plimba peste tot cu ele. Nici numai stiu daca exista. Dar unde este statia ' Rosiori ' la piata-resita inspre Luica, este o strada pana-n fostul capat de 102. Pe strada aceea direct inainte. Si se mai gaseste si mai-ncolo un depou de tramvaie. Numai stiu exact care depou.
-
#611 - B 66 RTB - 18-02-2011 - parcul rece al autobazei Alexandria
-
Traieste cel putin un an de acum inainte.
-
A rezistat si un IK4 cu nr 18xx sau 19xx (de prima serie, cu semi-cabina) pana in 1999, fiind cumparat ca fier vechi. Acest autobuz, s-a dat mai talziu la casare pentru ca numai facea faţă...
-
Mai exista ceva utilitare Ik prin RATB? Ca eu nu am mai vazut nici unul de mult.
-
Mai traieste B-98-RTB de la Ferentari.
-
Mai exista ceva utilitare Ik prin RATB? Ca eu nu am mai vazut nici unul de mult.
http://www.portal.ro-trans.info/b-98-rtb-ultimul-mohican-ik4-de-interventii-al-ratb-ului/ (http://www.portal.ro-trans.info/b-98-rtb-ultimul-mohican-ik4-de-interventii-al-ratb-ului/)
-
Chiar ma bucur ca a mai ramas un asemenea autobuz in curtea RATB.
-
Acum un IK4 in curtea Uracului in anul 1997. :D
-
Acum un IK4 in curtea Uracului in anul 1997. :D
Ce frumos era.
As mai vrea sa fiu in '97 si sa vad pe viu acest autobuz.
-
Se vede ca #255 a fost autobuz urban, poza lui Marian Andrei, poza preluata de pe transira...
-
Ikarus IK4, au fost produse de uzinele Ikarus Zemun din Belgrad (ulterior Ikarbus, din cauza confuziei cu Ikarus Budapesta).
Au fost livrate la sfarsitul aniilor '70. Unicul Ik4 ramas la RATB este #611, care ar exista zvonuri privind o eventuala restaurare a acestui autobuz istoric.
-
Am dorit de foarte mult timp sa le pozez.
- B 37 JEN
- B 37 JAN
-
Noroc ca l-am tinut de vorba pe omul acela si ai putut poza linistit iugoslavele! ;D
-
Noroc ca l-am tinut de vorba pe omul acela si ai putut poza linistit iugoslavele! ;D
Da, dar ai vazut si tu ca a mai vazut '' specimene '' ca le pozeaza. Asa ca nu imi facea nimic. Ba chiar a si spus sa pozez toata strada :))
-
Am si eu o nelamurire... #611 inainte a stat la autob. Nordului in conservare pana in 2007?
Si a fost transferat in autob. rece al Alexandriei, presupun tractat...
-
Tractat, din cate am inteles motor nu mai are inca de pe vremea cand era la Nordului. :-\
-
Tractat, din cate am inteles motor nu mai are inca de pe vremea cand era la Nordului. :-\
Si o data ajuns la Alexandria, a inceput sa fie dezmembrat... as vrea sa stiu istoria despre Roman 112 si Dac 117... dar asta nu face parte din topic.
-
Am si eu o nelamurire... #611 inainte a stat la autob. Nordului in conservare pana in 2007?
Si a fost transferat in autob. rece al Alexandriei, presupun tractat...
Poate a fost impins de oameni... ?
Glumeam, el se afla in aceeasi stare in care se afla din anul 2007, Autobaza Nordului. Cert este faptul ca el a fost descompletat din Nordului si nu in ALexandria.
-
Pe langa pensionarul #611 (defapt, 611 a apartinut de autob. Nordului, ca in autob. Alexandria sta doar in conservare) ar mai fi fost un IK4 in 3 usii, ar fi vorba de #263! Care, cel putin, maxin in anul 2006 inca exista.
Intr-adevar, autobuzul respectiv s-ar fi putut observa langa #611 in urmatoarea fotografie preluata de pe tramclub:
(http://tramclub.org/Static/i47.photobucket.com/albums/f176/Dr2006/Copyofik4__611__mini__1_844.jpg)
Ce parere aveti? poate cineva care a lucrat la autob. Nordului sa ne spuna? ;)
Si o mica statistica a autobuzelor IK4 din fostul garaj Serban Voda:
#879 (care in momentul actual este/a fost autobuz DAF) - casat.
#1134 - casata in urma unui accident care autobuzul a fost rupt in doua.
#1689 - vanduta si complet modificata (posibil sa fie vorba de actualul B 36 JAN).
#1614 - casata.
-
Cum se simte acum 611?
-
L-am vazut azi. Deh, cu timpul se pare ca el.... sa mergi un pic la autob. rece a Alexandriei (Sectia Linii) si sa vezi ce boscheti au crescut pe-acolo. :'(
-
Ieri am vazut cu Andrey97 ca Ikarbusul IK4 611 avea prima jumatatii a usa 1 deschisa. Eu niciodata n-am vazut acest autobuz descuiat, si va spun ca erau numai boscheti in stanga si in dreapta... si deja incepea sa se darame cu totul...
-
611 a fost fabricat in anul 1980, a apartinut de autob. Nordului, a avut mai multe scheme de culori, si in cea mai mare perioada circula doar pe curse speciale, ducand angajatii ce lucrau la I.P.R.S. Baneasa. Din anul 1993, acest autobuz n-a mai circulat pe curse speciale, datorita ca ele s-au desfiintat. De-atuncea si pana cand a fost retras din circulatie, a inceput sa circule pe linia 245 iar dupa ca titular al liniei 475 iar pe 176 doar cand era rezerva. Titularul (care, dupa ce i-a fost retras autobuzul IK4 a inceput sa lucreze pe DAF-ul 876) avea mare grija de autobuz si avea numai piese originale, deasemenena circuland doar cu titularii. Iar pe cand inca circula, pe linia 475 era Ikarbusul si inca un UDM, cu nr. de parc 535 (pe-atunci nustiu de ce autobaza apartinea, posibil tot Nordului). Si-acum o faza amuzanta: dupa ce titularul de la sch. 1 incheiase cursele de pe 475 (aceasta linie nu circula atuncea in weekend), un autobuz se defectasera de pe linia 331, si ne-avand rezerve, el a hotarat sa se duca pe linia aceea pentru a inlocui autobuzul defect. Acea linie mergea tocmai in Damaroaia, si pana a iesit din garaj, a facut ceva distanta, iar cand oprea in statii, lumea nu urca, pentru ca numai recunosteau autobuzul, toti ramasesera masca si se urca in autobuzul care venea din spate, un DAF sau un UDM.
Foto: Dr2005