Forumul Asociatiei Ro-Trans
Atelier - modelism si diorame => Atelier - modelism si diorame => Subiect creat de: FBW58 din 06 Martie 2012, 12:47:37
-
http://www.deagostini.it/prodotti/bus-collection
Cand or aparea si la noi acesta frumoasa colectie de autobuze la scara 1:72. Abia astept.
-
Prima in colectia personala. Un Borgward BO 4000 din 1952. E produs de chinezi pentru Atlas Collection-DeAgostini.
Cumparata de pe Ebay DE.
Contine si un pliant cu descriere a autobuzului.
-
Ce curios sunt ce autobuze vor fi...
O sa mai fac o gaura in buget pentru astea, dar nu pentru toate, doar pentru cele care-mi plac mai mult.
Oare o sa fie si ceva autobuze romanesti ? Vrun RC Montana, RD 111...? Un Robur ar mai fi frumos...dinala din anii '70-'80. ;D
-
Am vazut ca sunt Setra, Mercedes, MAN. Leyland chiar si ceva double deckere. De autobuze romanesti nu se specifica nimic.
Nu stiu cand o sa apara in Romania sau daca vor aparea deloc. Sunt destul de scumpe pe piata.
Eu am avut noroc sa il iau la un pret rezonabil.
-
Autobuze noi in colectie:
IFA, Skoda, Henschel
-
Skoda 706 RTO
-
Mercedes Benz O3500 :o
-
Ikarus 66 1955
-
Frumoasa si vad ca este destul de detaliata pentru scara sa.
-
Da e super modelul...
Un altul...
Setra S8 1951
-
Saurer L4C 1959
-
Superbe, nici nu zici ca sunt la 1/72...
-
Da, sunt super bine realizate, la fel și camioanele, mașinile prezidențiale și microbuzele la 1/43 și motocicletele la 1/24.
Eu m-am apucat serios să strâng autobuzele.
-
Daca erau la 1/43, ma riscam sa cumpar aceste autobuze.
-
Din ce sunt facute? Din metal?
-
Zamac
-
Un nou venit în parcul auto KingDesign
Jelcz Berilet PR110 DeAgostini Polonia
Cum e DeAgostini, are micile probleme dar nu sunt vizibile la prima vedere. Doar după o analiză mai amănunțită se văd aceste probleme.
-
Macheta unui model dupa care zic unii, s-a "nascut" DAC 117 UD/UDM. In general arata bine, dar pacat ca vopsitul e facut aiurea...
-
Ikarus 66 1955
Nu era unul in Brasov de curand, al Teatrului Dramatic sau al celui Muzical? Ai idee ce a devenit? Cand il stiam eu, era in spatele Teatrului Dramatic.
-
Nu. Acela era Ikarbus. Varianta iugoslavă a Ikarusului.
Macheta unui model dupa care zic unii, s-a "nascut" DAC 117 UD/UDM. In general arata bine, dar pacat ca vopsitul e facut aiurea...
Tipic DeAgostini.
-
Nu. Acela era Ikarbus. Varianta iugoslavă a Ikarusului.
IKARBUS a nu se confunda cu IKARUS-ul maghiar!!!
Scurta istorie din aduceri aminte:
Din cate tin minte, IKARUS (maghiar) a fost fondat in 1895 si producea autovehicule, iar in 1923 a aparut IKARUS (iugoslav), dar care producea avioane, nu autovehicule.
Dupa aceea (199... nu mai retin anul) a avut loc un proces intre partea maghiara si cea iugoslava, privind numele IKARUS, proces castigat evident de maghiari, deoarece brevetase inca din '895 numele de IKARUS. Astfel, iugoslavii au fost nevoiti sa schimbe numele, si asa a aparut IKARBUS. Autobuzele/autocarele iugoslave, nu au nimic in comun cu cele maghiare, iar singurul lucru care le leaga cat de cat este numele de RABA (dar nu intru in detalii). Mai mult, datorita faptului ca si iugoslavii incepuse pe la sfarsitul anilor '60 sa fabrice autobuze/autocare, au diferentiat numele/numerele de cele maghiare prin indicativul IK.
Este adevarat, pentru o perioada de timp au existat doua firme diferite cu acelasi nume (IKARUS), una in Iugoslavia (actuala Serbia) si una in Ungaria, dar nu era acelasi producator cu doua fabrici in tari diferite.
O confuzie se face asupra autobuzului IK-4, pe care multi il considera ca fiind unguresc.
Uite exemplu:
http://www.youtube.com/watch?v=YhYyy95pvOw
Accesand linkul de mai sus, o sa vezi comentariul unui individ care stie ca IKARUS este firma ungureasca si pentru el orice autobuz IKARUS este unguresc (asa stie el...) ;)
CITEZ: "Nu stiu despre motor sau suspensie, dar stiu sigur ca tara de origine este UNGARIA. Ikarus este marca ungureasca! ;D
ninosu22 in reply to alfred963 (Show the comment) 3 years ago"
Ce nu stie respectivul individ, este ca la proiectarea si constructia autobuzului IK-4, au contribuit 4 state (Austria, Italia, Ungaria si Yugoslavia), de aici rezultand cifra 4. Pe masca motorului scrie de fapt IK4... NU IKARUS.
Deci IKARUS IK-4 este un autobuz fabricat de IKARUS Iugoslavia (actuala Serbia), prin colaborarea a 4 state si nu este un autobuz unguresc, deoarece nu este fabricat de IKARUS Ungaria.
Sper ca am fost destul de explicit. Daca doresti mai multe informatii, o sa gasesti pe net.
-
IKARBUS a nu se confunda cu IKARUS-ul maghiar!!!
Scurta istorie din aduceri aminte:
Din cate tin minte, IKARUS (maghiar) a fost fondat in 1895 si producea autovehicule, iar in 1923 a aparut IKARUS (iugoslav), dar care producea avioane, nu autovehicule.
Dupa aceea (199... nu mai retin anul) a avut loc un proces intre partea maghiara si cea iugoslava, privind numele IKARUS, proces castigat evident de maghiari, deoarece brevetase inca din '895 numele de IKARUS. Astfel, iugoslavii au fost nevoiti sa schimbe numele, si asa a aparut IKARBUS. Autobuzele/autocarele iugoslave, nu au nimic in comun cu cele maghiare, iar singurul lucru care le leaga cat de cat este numele de RABA (dar nu intru in detalii). Mai mult, datorita faptului ca si iugoslavii incepuse pe la sfarsitul anilor '60 sa fabrice autobuze/autocare, au diferentiat numele/numerele de cele maghiare prin indicativul IK.
Este adevarat, pentru o perioada de timp au existat doua firme diferite cu acelasi nume (IKARUS), una in Iugoslavia (actuala Serbia) si una in Ungaria, dar nu era acelasi producator cu doua fabrici in tari diferite.
O confuzie se face asupra autobuzului IK-4, pe care multi il considera ca fiind unguresc.
Uite exemplu:
http://www.youtube.com/watch?v=YhYyy95pvOw
Accesand linkul de mai sus, o sa vezi comentariul unui individ care stie ca IKARUS este firma ungureasca si pentru el orice autobuz IKARUS este unguresc (asa stie el...) ;)
CITEZ: "Nu stiu despre motor sau suspensie, dar stiu sigur ca tara de origine este UNGARIA. Ikarus este marca ungureasca! ;D
ninosu22 in reply to alfred963 (Show the comment) 3 years ago"
Ce nu stie respectivul individ, este ca la proiectarea si constructia autobuzului IK-4, au contribuit 4 state (Austria, Italia, Ungaria si Yugoslavia), de aici rezultand cifra 4. Pe masca motorului scrie de fapt IK4... NU IKARUS.
Deci IKARUS IK-4 este un autobuz fabricat de IKARUS Iugoslavia (actuala Serbia), prin colaborarea a 4 state si nu este un autobuz unguresc, deoarece nu este fabricat de IKARUS Ungaria.
Sper ca am fost destul de explicit. Daca doresti mai multe informatii, o sa gasesti pe net.
Ikarbus nu este tot una cu Ikarus chiar daca seamana denumirea.
Cat despre IK4 e un Ikarus modificat.
Un nou venit în parcul auto KingDesign
Jelcz Berilet PR110 DeAgostini Polonia
Cum e DeAgostini, are micile probleme dar nu sunt vizibile la prima vedere. Doar după o analiză mai amănunțită se văd aceste probleme.
Exista si in OMSI un astfel de autobuz.
-
Ikarbus nu este tot una cu Ikarus chiar daca seamana denumirea.
Merci ca m-ai aprobat! Exact asta scrisesem mai sus.. ;D
Cat despre IK4 e un Ikarus modificat.
Modificat de cine, taticu? ;D de soarta? ;D genetic? ;D
IK-4 nu a fost modificat de niciun Ikarus... CI FABRICAT DE IKARUS!!!
Acum poate ai inteles diferenta...!!!
-
Un nou venit în parcul auto KingDesign
Jelcz Berilet PR110 DeAgostini Polonia
Cum e DeAgostini, are micile probleme dar nu sunt vizibile la prima vedere. Doar după o analiză mai amănunțită se văd aceste probleme.
Cam cat de mare este autobuzul? il puteti atasa va rog langa o tastatura, monitor de calculator sau alt-ceva sa-mi pot da seama? multumesc :D
-
Imparte 120000 (cu aproximatie, lungimea unui autobuz real) la 172 (scara de constructie) si rezulta in jur de 17 cm (lungimea machetei... nuu.... altceva... 8) )
-
Imparte 120000 (cu aproximatie, lungimea unui autobuz real) la 172 (scara de constructie) si rezulta in jur de 17 cm (lungimea machetei... nuu.... altceva... 8) )
:)) desigur ca vorbim de lungimea machetei. Multumesc pentru detalii ;)
-
Daca stiam cu exactitate ce dimensiuni are, iti calculam.
-
Daca stiam cu exactitate ce dimensiuni are, iti calculam.
;D multumesc, dar era de-ajuns macheta pusa langa un obiect cunoscut, stiind dimensiunea acestuia (tastatura de-ex) ;)
-
;D multumesc, dar era de-ajuns macheta pusa langa un obiect cunoscut, stiind dimensiunea acestuia (tastatura de-ex) ;)
Pe viitor, vei stii cum se "traduce" la scara.
-
Cam cat de mare este autobuzul? il puteti atasa va rog langa o tastatura, monitor de calculator sau alt-ceva sa-mi pot da seama? multumesc :D
Este la scara 1:72.
-
Van Hool 306 1958
-
Scania Vabis D11 1964
-
Doamne, de ce nu apar aceste autobuze si la 1/43? Mi-as da tot salariul ca sa le am in colectie. Superbe si o adevarata bucurie pentru "strangatorii" de 1/72.
-
Doamne, de ce nu apar aceste autobuze si la 1/43? Mi-as da tot salariul ca sa le am in colectie. Superbe si o adevarata bucurie pentru "strangatorii" de 1/72.
Cred ca nu apar datorita ca la aceasta scara, este mare pentru un autobuz. Si cineva, pasionat, de machete 1/43, sa-si dea tot salariul, ... numai eu ca am dat 20 de lei pe o macheta frumoasa au facut ai mei panarama :'(
-
numai eu ca am dat 20 de lei pe o macheta frumoasa au facut ai mei panarama :'(
La "inceputurile colectiei", mi se pareau "de lux" machetele BBURAGO sau HONGWELL... dar... eram doar la inceput... ;)
-
Oleco. Nu cred cț vor apărea la scară mai mare pentru că știi cât de mare ar trebui să fie. Pentru autobuze scara asta e bună.
Și mie mi se păreau de lux Bburago până când nu am dat de AA, Norev sau HW Elite. Dar aici nu discutăm de începutul colecției noastre ci de colecția Bus-Collection de la Atlas/DeAgostini. Vă rog frumos gata cu off-topic. Dacă nu aveți ce zice despre colecția în sine mai bine nu ziceți. Ne-am înțeles?
-
Oleco. Nu cred cț vor apărea la scară mai mare pentru că știi cât de mare ar trebui să fie. Pentru autobuze scara asta e bună.
Și mie mi se păreau de lux Bburago până când nu am dat de AA, Norev sau HW Elite. Dar aici nu discutăm de începutul colecției noastre ci de colecția Bus-Collection de la Atlas/DeAgostini. Vă rog frumos gata cu off-topic. Dacă nu aveți ce zice despre colecția în sine mai bine nu ziceți. Ne-am înțeles?
Da. Ne-am inteles.. deci, aceste autobuze le cumparati din Franta?
-
Aceste autobuze sunt luate ori de pe Ebay, de obicei Germania sau mai nou am pe cineva în Ungaria care îmi trimite colecția cum apare, adică o dată pe lună.
-
Aceste autobuze sunt luate ori de pe Ebay, de obicei Germania sau mai nou am pe cineva în Ungaria care îmi trimite colecția cum apare, adică o dată pe lună.
O mica intrebare dl. FBW58: piesele sunt sensibile, (oglinzi, stergatoare) - ca la masini de legenda?
-
Da sunt sensibile, dar cel puțin sunt protejate cu plastic de forma pieselor sensibile. Mai mult au carcasă de plastic transparent care protejează tot vehiculul.
-
Oleco. Nu cred cț vor apărea la scară mai mare pentru că știi cât de mare ar trebui să fie.
Nu ma referam strict la DeA ci asa, in general.
-
Steyr 380 q 1955 (Germany) :D
-
Frumos, da' tot nu-mi schimb "religia" ;D
-
Nu te oblig. Eu doar prezint machetele :P
-
Fiat 306 Interurbano -1972-
-
Cu cat cumparati un autobuz?
-
Fiat 306 Interurbano -1972-
Banuiesc ca te-am suparat cu ceva de ma imbolnavesti cu frumusetile astea... ;D
-
Cu cat cumparati un autobuz?
Pertu, vă rog...
110 lei cu transport din Ungaria...
Banuiesc ca te-am suparat cu ceva de ma imbolnavesti cu frumusetile astea... ;D
Nu m-ai supărat cu nimic. Doar prezint machetele... Pot face rost pentru tine de camioane IFA, Tatra, Csepel, etc. la scara 1:43.
AAA, și ca să te enervez și mai tare :D, o să apară și o serie dedicată Ikarusului tot la această scară. Vor fi incluse TOATE, modelele fabricate de Ikarus de-alungul perioadei de existență a fabricii...
-
Pai cerd ca o sa incep sa iau camioane, dar sa mai treaca ceva timp. Ca pret?
-
Cred da pot rezolva de la 100 lei. Plus transport.
-
Legendele astea au suruburi care tin autobuzele de suport?
-
Cred da pot rezolva de la 100 lei. Plus transport.
Ok, trimite-mi poze si numele machetelor.
-
Legendele astea au suruburi care tin autobuzele de suport?
Da au șuruburi ce țin machetele de suport
@oleco:
IFA W50 L 1:43 Atlas / IXO / IST 130lei
TATRA 148 1:43 (IXO / ATLAS / IST) 120lei
FRAMO (Barkas) V501/2 1:43 Atlas / IXO / IST 130lei
Praga V3S 1:43 (IXO / ATLAS / IST) 160lei
Csepel D-344 1:43 Atlas / IXO / IST 100lei
JELCZ 315 M 1:43 200lei
ROBUR LO 3000 Minibus 1:43 Atlas / IXO / IST (IFA) 200lei
-
TATRA ma intereseaza, dar sper ca nu are defecte sau piese rupte sau lipsa?
Vezi ca in loc de BARKAS, ai pus tot TATRA.
-
Nu are nici un defect.
-
Reo Speedwagon -1946- ÅŸi Holland Coach -1955-
Poze (C) 2013, FBW58. All rights reserved.
(http://s20.postimage.org/5uuxgfhbt/2013_03_13_12_22_12.jpg) (http://postimage.org/image/5uuxgfhbt/) (http://s20.postimage.org/56m2xhim1/2013_03_13_12_22_23.jpg) (http://postimage.org/image/56m2xhim1/) (http://s20.postimage.org/4id8ejjw9/2013_03_13_12_22_29.jpg) (http://postimage.org/image/4id8ejjw9/) (http://s20.postimage.org/rl3rdpldl/2013_03_13_12_22_33.jpg) (http://postimage.org/image/rl3rdpldl/) (http://s20.postimage.org/5zyoq3omx/2013_03_13_12_22_38.jpg) (http://postimage.org/image/5zyoq3omx/) (http://s20.postimage.org/9xqjt90u1/2013_03_13_12_22_46.jpg) (http://postimage.org/image/9xqjt90u1/) (http://s20.postimage.org/pkht6mem1/2013_03_13_12_22_54.jpg) (http://postimage.org/image/pkht6mem1/)
(http://s20.postimage.org/9nj19wm7t/2013_03_13_12_23_34.jpg) (http://postimage.org/image/9nj19wm7t/) (http://s20.postimage.org/7x008f4op/2013_03_13_12_23_39.jpg) (http://postimage.org/image/7x008f4op/) (http://s20.postimage.org/9dbiqk7ll/2013_03_13_12_23_46.jpg) (http://postimage.org/image/9dbiqk7ll/) (http://s20.postimage.org/k1f9pehkp/2013_03_13_12_24_00.jpg) (http://postimage.org/image/k1f9pehkp/)