Forumul Asociatiei Ro-Trans
Transportul Feroviar (CAILE FERATE ROMANE) => Locomotive => Subiect creat de: Tibi din 27 August 2009, 15:47:17
-
Am auzit ca din 2010 in Romania o sa circule faimosul TAURUS (BR 182) pe tronsonule Bucuresti - Constanta, dupa ce se vor termina lucrarile la acel tronson.
Este foarte posibil, pentru ca deja am vazut cateva locomotive cu inscriptia DB .
O sa fie un vis devenit realitate pentru multi dintre noi sa vedem Taurusul :).
-
Probabil ca o sa circule....dar la marfare...Rail Cargo Austria (CFR Marfa a austriecilor) si-a deschis de curind o filiala in Romania...
-
Am vazut ca au aparut date despre modernizari.
Degeaba se modernizeaza dpdv tehnologic daca la aspect nu se face nimic. Chiar daca sunt ultimul racnet, lumea tot vede un harb prosapat vopsit.
-
EA = clasa 40 (120 km/h), exceptie de la regula facand locomotivele 40-2003-2 si 40-2004-6 (200 km/h).
EA1= clasa 41 (160 km/h)
EA2= clasa 41 (200 km/h) care din pacate este doar una singura (42-0302-2)
-
40-0873-6, 41-0810-6 si 91-53-0-476-692-5 aliniate in Gara Bucuresti Nord, 02 Februarie 2010.
-
40-0873-8 si 41-810-6 prin Gara Bucuresti Nord, 02 Februarie 2010.
-
Domne, nu stiu, dar eu tare mi-as dori ca sa nu vad niciodata un Taurus sau vreun Hercules in culorile CFR-ului ;D Prefer de 1000 de ori o electrica de-a noastra :P clasica sau chiar modernizata :) multi le vad ca vai de capul lor si depasite si asa mai departe, dar nu aveti idee cu cata invidie se uita strainii la noi. Foarte putine locomotive Co-Co electrice exista in lume la ora actuala de puterea acestora. A, da, exista Bo-Bo-Bo care poate parea Co-Co, dar nu au aceeasi putere, nu sunt asa de fiabile. Co-Co uri mai au polonezii, cehii si nemtii. Toti tin de ele cu dintii, doar noi le-am da si degeaba :( este trist....
-
O mica afirmatie, locomotivele Taurus cu 4 osii nu cred ca pot fi adaptate pentru ce linii avem in Romania, si anume in unele curbe sau pante + ca eu consider ca electricele noastre ne repezinta asa cum sunt ele bune, rele.
-
De regula, la sosirea R347 (Dacia) se folosesc pentru manevrarea vagoanelor OBB locomotive LDH. Austriecii nu cred ca ar fi prea incantati daca observa cu ce se manevreaza bijuteriile acestora. Pe tot parcusul calatoriei dintre Viena - Bucuresti au parte de la locomotivele Siemens Taurus pana la LDH-aurile noastre. :D
-
Bijuterii Iasmin tata? Bijuterii? :D permiteti sa rectific un pic, vagonul cu striuri pe el gen BM este mai vechi decat varsta mea, plus a ta plus inca vreo 10 ani puse toate la un loc...si sincer nu ti-as dori nici dusman sa imi fii sa mergi cu asa ceva :).
-
Bijuterii Iasmin tata? Bijuterii? :D permiteti sa rectific un pic, vagonul cu striuri pe el gen BM este mai vechi decat varsta mea, plus a ta plus inca vreo 10 ani puse toate la un loc...si sincer nu ti-as dori nici dusman sa imi fii sa mergi cu asa ceva :).
Presupun ca sunt intretinute daca le cupleaza la trenuri internationare. Trebuie sa recunoastem ca sunt parolisti decat romanii. :-X
-
Nu vrei sa stii ce discutii se dau intre reprezentantii companiilor pentru a scapa de acest vagon, dar austriecii, dragutzii de ei ne vad ca o tara din lumea a 4-a nici macar a 3-a si pun cam ce au ei mai prost sa vina aici.... :(
-
Stiti, nu vreau ca sa se simta cineva jignit, dar noi romanii (unii dintre noi) suntem cam batuti in cap :) un Bo-Bo era optim pentru trafic de calatori la un tren de pana la 9-10 vagoane. Pe vremea lui Ceausescu se foloseau din greu pe Constanta si fara nici o problema (doar atunci cand venea ordinul de la partid ii mai prajeau un motor la cum dadeau in ele, in rest...OPTIM) iar acum pentru orice tartareata de tren apare un Co-Co...care initial erau concepute doar pentru trenuri de marfa sau linii de munte cu rampe si pante mari....si inca ceva...dupa vorba unui mecanic din Bucuresti Calatori : "dom'le, daca avea Co-Co-ul pe el ce are Bo-Bo-ul nu ii statea nimic in cale, dar asa un 40 sau 41 pare un elefant mare si al dracu de sensibil pe langa un 43 sau un 44" 8) cred ca este mai mult decat clara afirmatia
-
Adevarat graiesti amice ;)
-
Rareori vezi un Bo-Bo prin Gara de Nord tragand un tren. Numai amaratele de 41 si 40.
-
Diesele de 120 km/h...saracele...nu stiu daca a apucat macar una din ele sa prinda viteza asta :( iar acum sunt casate sau transformate in GM-uri de maxim 100 km/h
Haideti sa mutam discutia aici.
In Romania gandeste cineva cu acel obiect rotund denumit cap? Casezi locomotive de 120 km si fabrici de 100?
-
Poate ca gandit ca nu avem infrastructura pentru 120km/h :D :D :D .
-
45-0348-8 si 40-1001-3 Depoul Bucuresti Calatori
-
82-0599-9 in Depoul Bucuresti Calatori.
(http://www.ro-trans.org/index.php?action=dlattach;topic=2496.0;attach=32497;image) (http://www.ro-trans.org/index.php?action=dlattach;topic=2496.0;attach=32496;image)
Locomotivei Siemens din spate nu ii lipseste pantograful? ??? E cumva donatoare de "organe" (piese).
-
Probabil asteapta plecarea la Craiova pe urmele lui 397 si 363.
-
Rareori vezi un Bo-Bo prin Gara de Nord tragand un tren. Numai amaratele de 41 si 40.
Nu-s amarate deloc. Mie imi plac mult mai mult decat cutiile de Bo-Bo. :)
Abia astept sa le faca pe alea Co-Co, si in miniatura la scara TT. 8)
-
41-0219-0 si 40-0527-8 prin Gara Bucuresti Nord, 12 Februarie 2010.
-
45-0311-6
(http://www.ro-trans.org/index.php?action=dlattach;topic=129.0;attach=34150;image) (http://www.ro-trans.org/index.php?action=dlattach;topic=129.0;attach=34149;image)
Tractiune Electrica si Diesel :o :o. Ce tren o fi fost de a avut nevoie de doua locomotive de tractiune!
-
Tractiune Electrica si Diesel :o :o. Ce tren o fi fost de a avut nevoie de doua locomotive de tractiune!
E mai mult ca sigur R681"Marea Neagra" si nu-i ceva neobisnuit zilele astea de iarna. Si zilele trecute am vazut mai multe trenuri care au fost asa in compunere. Chiar si acesta l-am vauzt in aceasta compunere dar cu electrica langa vagoane si GM conducatoare.
-
E mai mult ca sigur R681"Marea Neagra" si nu-i ceva neobisnuit zilele astea de iarna. Si zilele trecute am vazut mai multe trenuri care au fost asa in compunere. Chiar si acesta l-am vauzt in aceasta compunere dar cu electrica langa vagoane si GM conducatoare.
Daca intrerupe alimentarea cu energie electrica se trepe la locomotiva Diesel.
-
Na culmea ineficientei :D 2x5100 kW pentru o rama de TE-uri in gara Dej Calatori. Trenul circula de la Bistrita la Cluj.
-
Al doilea EA, cel clasic, cred ca era defect pentru ca din ce vad nu are pantograful ridicat. Da n-ar fi exclus, nu mai stiu unde vazusem poza cu 2 vagoane cisterna la care erau atasate 2 EA-uri in fata si unul in spate :D.
-
Al doilea EA, cel clasic, cred ca era defect pentru ca din ce vad nu are pantograful ridicat. Da n-ar fi exclus, nu mai stiu unde vazusem poza cu 2 vagoane cisterna la care erau atasate 2 EA-uri in fata si unul in spate :D.
Locomotiva a doua putea fi transportata din Gara X in Y pentru a prelua un tren sau spre depou/triaj.
Era pe post de vagon. Nu tragea trenul, doar era tractata de locomotiva 1. Se practica des acest tip transfer/mutare de locomotive. Chiar am vazut un Softronic tragand un tren CFR Calatori, dar in spatele acesteia se afla si locomotiva CFR-ului CALATORI.
E mai usor si ieftin sa cuplezi o locomotiva la un tren pentru a fi transferata dintr-o zona il alta. Plus de asta nu mai incurci traficul de calatori/marfa pentru ca vei ocupa doar o singura data o portiune de cai ferate si nu de doua ori (daca se transfera locomotiva separat).
-
Tocmai lasase pantrograful jos, deci nu tine treaba ca era defecta :D cu deplasatul la alt depou sunt de accord, dar atunci nu trebuia sa traga, sa fie doar pe post de vagon
-
Pantograful poate fi sus si pentru functionarea sistemelor de pe locomotiva alimentate de la retea...de exemplu incalzirea cabinei...
-
Tractiune DIESEL (60-0863-3) si electrica (41-0891-6).
-
Prima locomotiva electrica a lumii. Fabricata de catre Siemens, fotografiata la Muzeul Tehnicii din Berlin.
-
425-517 - 41-0151-5, 07.02.2010
Bataila Regiotransului alaturi de un 41 al CFR Calatori :D :D .
-
60-1051-2 si 80-0197-6, 16.02.2010 in Basarab Triaj.
-
45-0311-6 si 41-0219-0, 11.02.2010 in Gara de Nord.
-
40-0590-6 si 80-0197-6, 16.02.2010 in Bucuresti Basarab Triaj .
-
40-0639-1 in Gara Predeal, 19 Martie 2010, in fruntea unui 'petrolier':
(http://www.ro-trans.org/index.php?action=dlattach;topic=130.0;attach=38997;image) (http://www.ro-trans.org/index.php?action=dlattach;topic=130.0;attach=38996;image)
Locomotiva respectiva apartine CFR Calatori, si observ cuplata la un tren petroler. In spatele acesteia se afla o locomotiva CFR Marfa Clasa 40.
-
Locomotiva electrica de frecventa industriala si fabricatie germana, de la fosta fabrica de hartie de la Busteni.
-
Locomotiva electrica de frecventa industriala si fabricatie germana, de la fosta fabrica de hartie de la Busteni.
Unde este locomotiva respectiva?
-
Old and New.
45-0347-4 - 91-53-0-477-054-7 Bucuresti Nord, 21.03.2010.
-
40-0873-6 - clasa 96-xxxx-x Bucuresti Nord, 02.04.2010
-
45-0335-5 intrand in Gara de Nord cu un vagon clasa 30-76 care avea afisat pe afisaj Atelierele CFR Grivita 8) 8) .
-
Salut.
Cine stie ce foste masini din seria 860-930 sunt actualele masini 071// 329// 357// 479// 546 ?
-
Sunt unele locomotive care nu sunt originale la numarul de parc, asa cum 242 este fosta 880 si viceversa. Am o banuiala ca aceste masini 071, 329, 357, 479, 546 apartin ultimilor serii fabricate cele dintre 860-930.
-
Sunt unele locomotive care nu sunt originale la numarul de parc, asa cum 242 este fosta 880 si viceversa. Am o banuiala ca aceste masini 071, 329, 357, 479, 546 apartin ultimilor serii fabricate cele dintre 860-930.
Nu am informatii despre locomotivele respective.
Haideti sa urmarim locomotivele 41-0030-1 & 41-0393-3 retragandu-se concomitent din gara Bucuresti Nord spre Grivita.
- 41-0030-1 apartine Depoului Brasov.
- 41-0393-3 aparine de BC.
-
Cine stie ce locomotiva se afla mai jos si de ce operator apartine? La link apare undeva pe la secunda 22.
-
Este cu numarul 006 dar nu mai stiu clasa si aparatine unui operator privat.
-
O imagine a prostiei, desi nu suntem la Caracal, ci la 50 km la est, la Rosiori. Locomotiva asta se gaseste in curtea fostei fabrici de ulei, dezafectata de noua democratie originala. Linia uzinala pe care circula masina asta a fost dezafectata, bucata cu bucata, mai putin portiunile pe care era trecuta de doua strazi, unde inca mai trebuia sa opresti la Crucea Sf. Andrei. Acum o luna, in cadrul marii asfaltari de primavara, marii meseriasi drumari au acoperit linia cu asfalt, formand niste spinari periculoase pentru masini si soferi. Iar Locomotiva a ramas doar cu bucata de sina de sub ea. Probabil ca in curand va fi transformata in fier vechi, pacat de ea.
Vorba e ca, pe langa poarta aia de puscarie, eu ma tem si de niste vigilenti paznici, care habar n-au ce pazesc acolo, dar fac scandal mare daca incerci sa intri in incinta.
-
Din cauza deschiderii sezonului estival la mare, multe GM au fost trimise sa deserveasca pe litoral, Depourile Pitesti, Bucuresti Calatori si Ploiesti ramanand cu putine astfel de locomotive. Au inceput sa fie repartizate la trenurile PERSONAL pe relatia Bucuresti Basarab - Videle - Giurgiu locomotive LDE in loc de GM-uri.
Deasemenea la acceleratul Bucuresti Nord - Piatra Olt s-au introdus la tractiune LDH-uri modernizate de Remaru Cluj fiind un tren deservit cu GM-uri.
Prima poza: LDE 62-1034-8 cuplat la P9345 Bucuresti Nord - Videle - Giurgiu, 25 Iunie 2010.
Poza a doua: LDH-ul 82-0385-3 cuplat la A1795 Bucuresti Nord - Titu - Piatra Olt, 25 Iunie 2010.
-
CoCo vs BoBo: 45-0397-5 vs 461-102-2.
Softronic vs Promat: 45-0397-5 vs 461-102-2
-
Generatia de locomotive electrice:
-
Ieri 08.07.2010 R652 Bucuresti Nord - Suceava ( sau 13652 ) a avut intarziere de aproximativ 120 minute. El trebuia sa fie in BN la 14:52 si l-am filmat trecand prin Chitila la 16:38. Iar IC552 Suceava - Bucuresti Nord a sosit cu 15 minute intarziere, cu trei vagoane doar de la Suceava si acest fapt a produs plecarea intarziata a lui A1721 Bucuresti Nord - Sibiu via Rosiori Nord dupa sosirea acestuia.
-
Locomotiva V63 036 la Curtici pe 18 Octombrie 2010:
- Fotograf (http://) radu 024 (http://www.ro-trans.org/index.php?action=profile;u=1141).
-
La Softronic Craiova se afla urmatoarele locomotive la RR (reparatii prin ridicare): EA 303, EA-1 122 (a plecat in weekeend spre Craiova), EA 820 si inca un EA 5XX. (daca detineti mai multe informatii va rog sa le destainuiti).
PS: Au inceput ca GM-urile sa fie scadente la RG sau RR!!!
-
Locomotive transferate din Dep. Bc spre Medgidia.
Clasa 41
41-0145-7
41-0147-3
41-0241-4
41-0294-3
41-0819-7
Clasa 45 (modernizate Siemens/SOFTRONIC):
45-0318-1
45-0322-3
45-0335-5
45-0336-3
45-0343-9
45-0351-2
45-0364-5
45-0379-3
-
Cam cate tone are o locomotiva? aproximativ..
-
depinde? Dami un model, sau poza.
-
depinde? Dami un model, sau poza.
O locomotiva obisnuita:
(http://cfr.stfp.net/Pic/41/41-0008-7Df:1.jpg)
stfp.net
-
O locomotiva obisnuita:
(http://cfr.stfp.net/Pic/41/41-0008-7Df:1.jpg)
stfp.net
120 t.