Forumul Asociatiei Ro-Trans
Transportul Feroviar (CAILE FERATE ROMANE) => Automotoare DMU/EMU => Subiect creat de: IASMIN SANDU din 25 Septembrie 2009, 10:12:43
-
Automotoarele VT 624 -> Clasa 76
Automotoarele VT624 au fost produse de MAN în colaborare cu Waggonfabrik Uerdingen, cele patru prototipuri fiind produse în anul 1961, iar producţia de serie desfăşurându-se între anii 1964 şi 1968. Au fost livrate către DB un număr total de 80 de vagoane motoare şi 55 de remorci, fiind formate 40 de garnituri, cu câte una sau două remorci. Boghiurile acestor automotoare sunt echipate cu suspensie primară şi secundară cu arcuri elicoidale.
Fiecare vagon motor este echipat cu câte două saloane de clasa a doua (total 66 locuri) şi două compartimente de clasa întâi (total 12 locuri), iar vagonul remorcă este alcătuit din trei saloane de clasa a doua (total 80 locuri). Saloanele de clasa a doua sunt echipate cu banchete de două locuri, iar compartimentele de clasa întâi conţin câte 6 fotolii. În total, clătorii au la dispoziţie 24 de locuri la clasa întâi şi 212 la clasa a doua.
Fiecare dintre cele două vagoane motoare este echipat cu câte un motor diesel orizontal D 3650 HM1U-B cu 6 cilindri în linie, care dezvoltă o putere maximă de 331 kW (450 CP), la o turaţie de 1700 rot/min. Transmisia automotorului este hidraulică, Voith T 420r.
Începând cu anul 1968, 13 garnituri au fost echipate experimental cu suspensie secundară cu perne de aer (şi încadrate în seria 634), folosită şi ca sistem de înclinare pasivă, ceea ce a mărit viteza maximă de circulaţie la 140 km/h. Sistemul nu a dat rezultatele aşteptate, astfel că a fost eliminat în anul 1979.
Ultimele autmotoare seria 624 au circulat în Germania în anul 2005, multe fiind apoi achiziţionate de către Căile Ferate Poloneze (PKP - Polskie Koleje Państwowe SA), iar 11 unităţi fiind achiziţionate de Transferoviar Călători. Operatorul Transferoviar Călători (divizie a Transferoviar Grup) foloseşte aceste automotoare pentru trenuri personale şi personale cu mers de accelerat pe rutele Oradea - Cordău, Cluj-Napoca - Oradea, Cluj-Napoca - Bistriţa Nord, Cluj-Napoca - Târgu Mureş, Buzău - Nehoiaşu, Galaţi - Bârlad şi Caransebeş - Bouţari.
Formula osiilor: B'-2 + 2-2 + 2-B'
Ecartamentul căii: 1.435 mm
Lungimea peste tampoane a trenului: 79.420 mm (prototip);79.460 mm (seria)
Lungimea peste tampoane a vagonului motor: 26.650 mm
Lungimea peste tampoane a vagonului intermediar: 26.160 mm
Ampatamentul vagonului motor: 19.000 mm
Ampatamentul vagonului intermediar: 19.000 mm
Ampatamentul unui boghiu: 2.500 mm
Suspensia primară: arcuri elicoidale
Suspensia secundară: arcuri elicoidale duble
Înăltimea maximă peste NSS: 4.000 mm
Lătimea maximă: 2.800 mm
Număr motoare diesel: 2
Tip motor diesel: MAN D3560 HM1U-B
Puterea totală: 662 kW / 900 CP
Transmisia hidraulică: Voith T 320r / T 420r
Compresor: VV/110/200
Raza minimă de înscriere în curbe: 125 m
Viteza maximă: 120 km/h
Viteza maximă în regim de durată: 25 km/h
Masa vagonului motor / remorcă / totală: 44 t / 32 t / 120 t
Frâna automată: KE-R-A
Masa frânată vagon motor / remorcă: P 68 t / P 55 t
Masa frânată cu frâna de mână: 37 t
Capacitatea rezervoarelor de combustibil: 2 x 650 l
Locuri vagon motor: 66 (clasa a IIa) + 12 (clasa I)
Locuri vagon remorcă: 80 (clasa a IIa)
Total locuri: 212 (clasa a IIa) + 24 (clasa I) = 236
Automotoare în circulaţie:
Vagon motor 1..............Remorcă................Vagon motor 2..........Operator.............Baza
Nr. TFG....Nr. DB......Nr. TFG....Nr. DB....Nr. TFG....Nr. DB....
76-2401-8 624 635-9 59-2401-4 924 413-8 76-2402-6 624 649-0 Transferoviar Călători Oţelu Roşu
76-2403-4 624 650-8 59-2402-2 924 411-2 76-2404-2 624 646-6 Transferoviar Călători Nehoiaşu
76-2405-9 624 647-4 59-2403-0 924 409-6 76-2406-7 624 506-2 Transferoviar Călători Cluj-Napoca
76-2407-5 624 620-1 59-2404-8 924 423-7 76-2408-3 624 623-5 Transferoviar Călători Oţelu Roşu
76-2409-1 624 638-3 59-2405-5 924 424-5 76-2410-5 624 632-6 Transferoviar Călători Galaţi
76-2411-7 624 631-8 59-2406-3 924 438-5 76-2412-5 624 639-1 Transferoviar Călători Galaţi
76-2413-3 624 677-1 59-2407-1 924 431-0 76-2414-1 624 616-9 Transferoviar Călători Galaţi
76-2415-8 624 615-1 59-2408-9 924 405-0 76-2416-6 624 625-0 Transferoviar Călători Galaţi
76-2417-4 624 643-3 59-2409-7 924 425-2 76-2418-2 624 338-0 Transferoviar Călători Nehoiaşu
76-2419-0 624 606-0 59-2410-5 924 426-0 76-2420-8 624 634-2 Transferoviar Călători Nehoiaşu
76-2421-6 624 622-7 59-2411-3 924 415-3 76-2422-4 624 628-3 Transferoviar Călători Cluj-Napoca
-
Salutari.
Ieri, 13 august, a sosit la Oradea primul motor tip VT624, mai exact 76-2401-8.
Prezentare VT624, 76-2401
(http://i755.photobucket.com/albums/xx195/sulzerul1175/Trenuri/P1180943.jpg)
Clasa a 2-a
(http://i755.photobucket.com/albums/xx195/sulzerul1175/Trenuri/P1180946.jpg)
(http://i755.photobucket.com/albums/xx195/sulzerul1175/Trenuri/P1180949.jpg)
Clasa 1 cu compartiment
(http://i755.photobucket.com/albums/xx195/sulzerul1175/Trenuri/P1180950.jpg)
(http://i755.photobucket.com/albums/xx195/sulzerul1175/Trenuri/P1180951.jpg)
Bord
(http://i755.photobucket.com/albums/xx195/sulzerul1175/Trenuri/P1180957.jpg)
Alte fotografii:
(http://i755.photobucket.com/albums/xx195/sulzerul1175/Trenuri/P1180961.jpg)
(http://i755.photobucket.com/albums/xx195/sulzerul1175/Trenuri/P1180970.jpg)
(http://i755.photobucket.com/albums/xx195/sulzerul1175/Trenuri/P1180978.jpg)
(http://i755.photobucket.com/albums/xx195/sulzerul1175/Trenuri/P1180986.jpg)
(http://i755.photobucket.com/albums/xx195/sulzerul1175/Trenuri/P1190021.jpg)
-
Cat sunt de tari :D Second hand, dar de 100% de ori mai bune decat "noile" sageti albastre!! :P
Superbe... ;)
Oricum, inca o dovada ca CFR (in special Calatori) pierde teren... DIE IN HELL BERCEANU & BASEXU'!!! >:(
-
Cat sunt de tari :D Second hand, dar de 100% de ori mai bune decat "noile" sageti albastre!! :P
Superbe... ;)
Oricum, inca o dovada ca CFR (in special Calatori) pierde teren... DIE IN HELL BERCEANU & BASEXU'!!! >:(
Uite cum dau necunoscatorii din tastatura. Rama automotoare de mai sus a fost modernizata de catre Remaru 16 Februarie, de aceea arata atat de bine trenul.
-
Nu mai folosi termenul de "rama automotoare" ca asa ceva nu exista. "Rama" se foloseste la ramele electrice. Spune doar automotor.
-
@ ByOnu, amice mai citeste o carte! Cum poti spune o prostie cat tine de mare. Tu ai calatorit vreodata cu un automotor Siemens Desiro a.k.a Sageata Albastra? Dupa ce afirmi cred ca nu, nu mai vorbi aiurea ca te faci de ras!
-
@ ByOnu, amice mai citeste o carte! Cum poti spune o prostie cat tine de mare. Tu ai calatorit vreodata cu un automotor Siemens Desiro a.k.a Sageata Albastra? Dupa ce afirmi cred ca nu, nu mai vorbi aiurea ca te faci de ras!
Ii dau dreptate. Din imagini, observ ca detine niste scaune mai comode decat "lemnele" din Desirourile CFR-ului calatori.
Confort nemtesc si nu ROMANESC, aka Astra Arad.
-
Ambele sunt fabricate in Germania inteligentule nu stiu de ce bati campii cu Astra Arad, stii vorba aia daca taceai....ramaneai..:)))
-
Ambele sunt fabricate in Germania inteligentule nu stiu de ce bati campii cu Astra Arad, stii vorba aia daca taceai....ramaneai..:)))
O parte din ramele DESIRO au fost asamblate si la ASTRA ARAD. Gata cu off-urile.
-
76-2419-0 - 59-2410-5 - 76-2420-8 in gara Crivina -- 01 Iulie 2012
foto Zm!Le
-
76-2417-4 + 59-2409-7 + 76-2418-2 IN Gara Bucuresti Nord cu un REGIO sosit de la Buzau.
-
2401 - 2402 la manevre in Gara Oltenita.
Not a valid youtube URL
-
Postul de conducere a unei AUTOMOTOR VT 624 (2401 - 2402)
-
Automotorul VT 624 -> 76-2401-9 + 57-2401-4 + 76-2402-6 in Gara Titan Sud -- 18 Iulie 2012
-
Interiorul Ramei Automotor VT 624 -> 76-2401-9 + 57-2401-4 + 76-2402-6 in Gara Titan Sud -- 18 Iulie 2012
Multumim TFC pentru sprijinul acordat!
-
Interiorul Ramei Automotor VT 624 -> 76-2401-9 + 57-2401-4 + 76-2402-6 in Gara Titan Sud -- 18 Iulie 2012
Multumim TFC pentru sprijinul acordat!
-
Motorul + rezervorul de carburant...
-
Automotorul VT -> 76-2407-5 + 59-2404-8 + 76-2408-3
-
Automotorul VT -> 76-2419-0 + 59-2410-5 + 76-2420-8 in Gara de Nord:
-
Automotor VT 614 pe ruta Tg. Mures - Cluj Napoca
Statia: Tg. Mures
76-1403-5
-
76-1403-5
Statia: Tg. Mures
P.S ultima poza este in Cluj Napoca.
-
In WEKEEND trenurile 15208/15209 sunt formate din doua automotoare VT:
[...]
In Gara de NORD -- 07 Oct. 2012:
76-2403-4 + 59-2402-2 + 76-2404-2
-
In WEKEEND trenurile 15208/15209 sunt formate din doua automotoare VT:
[...]
In Gara de NORD -- 07 Oct. 2012:
76-2417-4 + 59-2409-7 + 76-2418-2
-
76-2421-6 + 76-2419-0 in Oradea Est.
-
-
VT 2409 + 2410 la cuce cu VT 2407 + 2408 in BUDESTI pe SECTIA 801
-
VT 2419 - 2420 IN BUCURESTI NORD:
-
VT 2401+2402 la revizie in OLTENITA:
-
VT624 76-2403-4 + 76-2404-2 in Ploiesti Sud cu R15053 -- 19/07/2013:
-
VT 2403+2404 cu R15051:
-
VT 2419-2420 cu R15051 plecand din Buftea spre Ploiesti S-Buzau + camera de supraveghere in cabina!!!!
-
76-2408-3
-
76-24-22-4RO-TFC ducandu-se spre Titan Sud/Republica:
@Daniel: deja liniile de la Progresul cu cal. Rahovei si spre CFR Cotroceni, eu va spun ca deja acele linii sunt mancate de rugina si numai sunt circulare de prin 2007-2008.
-
2 poze si de la mine.
-
VT 2417+2418 pe asteptare in Bucuresti Nord:
-
VT 1401-1402 apartinand sectiei TFC Targu Bujor remizat in Gara de Nord cu Regio de Galati:
-
VT 2405-2406 cu R15054 de la Buzau, pozat in Chitila 24.08.2014: