Forumul Asociatiei Ro-Trans
Transport rutier => Automobilism => Subiect creat de: V2A din 30 Ianuarie 2010, 15:24:35
-
Propun ca aici sa se discute despre putinele masini Wartburg ramase.
-
Extrem de putine. Am vazut unul la Brasov asta vara, nu m-am gandit sa-l fotografiez. In rosiori nu cred ca mai e vreunul in circulatie.
-
B-04-VWC
Et voila!
Prima poza care ilustreaza topicul, undeva pe Grivita, aproape de Gara de Nord.
-
B-24-NUR
Cara in spate un echipament de parapantist, la manifestarea de la Giurgiu.
-
TR-02-WOJ
Aproape incredibil, un W. la Rosiori. S-a cam uita nenea ala la mine cand l-am pozat, dar n-a indraznit sa ma bata.
-
TR-02-WOJ
Aproape incredibil, un W. la Rosiori. S-a cam uita nenea ala la mine cand l-am pozat, dar n-a indraznit sa ma bata.
Foarte ingrijita aceasta masina. :)
-
Un prieten al meu a avut un Wartburg foarte vechi, la care tinea pentru ca, din cate spunea el, tabla era extraordinar de buna, groasa si bine pregatita, spre deosebire de tabla Daciei, de exemplu. Motorul in trei cilindri, 1100 cmc, daca nu gresesc, in doi timpi, era destul de slab, turatie mare si ungere deficitara, fara baie de ulei (ca la motocicletele antice sau ca la Trobont) nu prea ducea mult. Prietenul meu, un excelent inginer, a transformat masina, adaptand un motor de Dacie si o transmisie de Ford Carpi, recuperata nu stiu de unde, astfel incat W avea transmisia pe spate. A folosit masina asta pana prin 204, cred, cand a fost nevoit sa renunte la ea datorita pretului multy prea mare al omologarii individuale la RAR. Acum conduce Octavia, dar inca mai vorbeste frumos despre masina aia.
De aceea cred ca si WOJ asta arata binisor. Probabil ca, daca nu-i ceri prea multe, ar putea rezista mult fara petice, dar nu fara cateva randuri suplimentare de segmenti, daca s-or mai gasi.
-
B-14-LUW
(cat a mai ramas din el) Pe Calea Grivitei
-
BV-05-BHB
In centrul Fagarasului. Se auzea destul de fain motorul ala in 2 timpi
-
B-04-VWC fotografiata ieri pe Grivitei colt cu Nicolae Titulescu:
-
Mai apare o data mai sus masina asta, pozata in aceeasi zona geografica.
-
Mai apare o data mai sus masina asta, pozata in aceeasi zona geografica.
Ma scuzati.
-
Nu m-am suparat, doar voiam sa subliniez coincidenta, poate ca omul ala sta pe-acolo. Ce, parca era monopolul meu?
-
B-06-SWU
Langa benzinaria veche din Alexandria
-
TR-01-ABN
Pe Marasesti, Rosiorii de Vede
-
B-04-VWC
Et voila!
Prima poza care ilustreaza topicul, undeva pe Grivita, aproape de Gara de Nord.
B-04-VWC fotografiata ieri pe Grivitei colt cu Nicolae Titulescu:
B-04-VWC -> plina de zapada, fotografiata pe 03 Ianuarie 2010 dar dupa ce i-am facut o inima in zapada: ;)
-
La mine in fata blocului au mai fost 2 Wartburg-uri... Unul care era tras pe dreapta si unul in stare de funtionare (arata chiar foarte bine !) Im amintesc ca prin 2008... Au inpins acel Wartburg, vechi iar o roata mergea infranata... Iar prin 2010, acel Wartburg mai nou, l-am gasit la I.M.G.B. Vulcan, la un centru de casare.
-
Poza nu-mi apartine, este luata de pe internet, dar eu ACEST MODEL l-am prins pe soselele romanesti si nu cel prezentat de voi. Era destul de raspandit si auzisem ca era o masina buna ( DDR - ul erau nemti si ei...)
-
Poza nu-mi apartine, este luata de pe internet, dar eu ACEST MODEL l-am prins pe soselele romanesti si nu cel prezentat de voi. Era destul de raspandit si auzisem ca era o masina buna ( DDR - ul erau nemti si ei...)
Zici ca este noua ! :D
-
Erau cel putin doua variante, Ro era plina de asa ceva in anii '60. Motoare de 1200 cmc, in doi timpi, trei cilindri, prima varianta avea doar 3 viteze, apoi avea 4 viteze. Paraia ca Trobontul si fumega tot asa. Motoarele erau foarte putin fiabile (amestec benzina+ulei in rezervor, ca la Mobre). Imi aduc bine aminte, mai multi priteni ai lui taticu aveau asa ceva.
-
??? Motoarele erau chiar foarte fiabile, cred ca ai vrut sa spui ca erau poluante, etc, orice dar nu ca nu erau fiabile... Iti amintesc ca pana in '89 Romania era plina de trabanturi DDR care veneau la mare hat de departe, strabateau jumatate de Europa. Si nu prea am vazut Trabante in pana de motor... Motorul de Trabant nici nu prea avea unde sa se strice. Motorul de Wartburg era mai complicat decat cel de Trabant, avea pompa de apa, de benzina, cred ca si de ulei.
Motorul de Trabant a fost o inventie geniala a nemtilor, bine, repet, era poluant, neperformant, dar nu te trada, nu te lasa in drum.
Motorul mai simplu decat al Trabantului - si care sa duca in spat o masina - nu cred ca exista.
-
Nu te contrazic, pentru ca eu nu am avut Trabant sau Wartburg. Dar, in privinta masinilor de marcile astea care stateau pe amrginea drumului cu capota saltata sau pur si simplu nu mai ieseau din curtea omului, aici pot povesti multe.
Mai spun o data: motoarele sunt in doi timpi, de turatie destul de mare, alimentate cu benzina, si ulei in amestec. Ungerea e deficitara. Ca motorul se da jos si se repara cu usurinta, asa este, dar segmentii aia rezista doar cateva mii de kilometri. Pompa de ulei la W? Poate la tipurile recente, dar la 1200 si 1300, cele din anii '50 si '60 nici vorba, uleiul era in benzina, ca la mobra.
A, fiabilitate da, in privinta caroseriei; am vazut un W de 50 de ani absolut intact, proprietarul ii schimbase motorul cu unul de Dacie si transmisia cu una de Ford Capri, pe spate, pentru ca i se parea mai sanatos decat sa isi ia o Dacie noua.
-
In principiu daca un mecanism oarecare nu se defecteaza in durata lui normata de functionare totul e ok. Ori cu Trabantul / Wartburgul tocmai asta se intampla, nu te prea lasa in perioada asta normata de functionare. Si ca sa-l repari nu te costa o caruta de bani...
Nimeni nu compara cele 2 masini cu ceea ce iesea de pe banda in Germania Federala sau alte state, dar repet, Trabantistii aveau curaj sa strabata cu masinuta lor - dotata si cu remorca - jumatate de Europa. Si nu erau 2 Trabanturi din DDR ci cu sutele / miile venite in Romania.
Deci masina era sigura in exploatare, in limita duratei normale a ei de exploatare. Asta am vrut sa spun si nu sa o compari cu un W sau Opel sau BMW sau ce masina vrei tu.
-
:D
B-51-VIE
-
Unde l-ai pescuit?
-
Unde l-ai pescuit?
In cartierul Colentina. Am in fata blocului o casa locuita de o fosta cantareata de opera si are in curte un Wartburg ingrijit. Dar nu prea o prind acasa :D Am incercat sa o prind cand pleca dar.. copacul nu mi-a dat voie:
-
In principiu daca un mecanism oarecare nu se defecteaza in durata lui normata de functionare totul e ok. Ori cu Trabantul / Wartburgul tocmai asta se intampla, nu te prea lasa in perioada asta normata de functionare. Si ca sa-l repari nu te costa o caruta de bani...
Nimeni nu compara cele 2 masini cu ceea ce iesea de pe banda in Germania Federala sau alte state, dar repet, Trabantistii aveau curaj sa strabata cu masinuta lor - dotata si cu remorca - jumatate de Europa. Si nu erau 2 Trabanturi din DDR ci cu sutele / miile venite in Romania.
Deci masina era sigura in exploatare, in limita duratei normale a ei de exploatare. Asta am vrut sa spun si nu sa o compari cu un W sau Opel sau BMW sau ce masina vrei tu.
Intr-adevar, imi amintesc de invaziile estivale de nemti dederisti. Imi amintesc si de faptul ca as fi vrut si eu sa-mi cumpar un Trabant in anii 80, dar cand am vazut ca cerea bani ca pe o masina, am preferat Oltcitul luat nou, nu costa decat vreo 10000 lei in plus. Si mai stiu ca m-am plimbat cu Wartburguri si Trabanti in vremurile de demult, un prieten al lui taticu avea un Wartburg 1300, mie imi placea foarte mult. Dar fumega la fel ca Trabi. Clar era uns cu fum.
BV-01-FGE
Un Wartburg gasit printre bloacele din Steagu
-
FÄ‚RÄ‚ NUMÄ‚R
Wartburg 1000 - din pacate e o epava, gasita in curtea unui fost inginer din Bocşa Română.
-
CS 02 SWF
Wartburg 353 tourist
-
B-04-VWC
Masina mai apare de vreo trei ori pe forum, totusi, fiind asa frumoasa, de ce sa nu?
-
FÄ‚RÄ‚ NUMÄ‚R
Wartburg 1000 - din pacate e o epava, gasita in curtea unui fost inginer din Bocşa Română.
Cum este interiorul masini ? roti mai are ca nu prea se vede asa bine , asta reconditionat arata super ;)
-
Interiorul e sarac, foarte sarac, inafara de volan, nu mai are nimic. Si rotile le are, bagate in pamant dar le are.. :(
Si acum un Wartburg 353 care a fugit de acasa.
PH 03 COL
-
TM 01 NWZ
Un Wartburg 353 care nu a mai facut miscare...
-
TM 03 YIH
Am mai gasit pe la Timisoara un Wartburg 353, doar ca acesta e Tourist. E al 3-lea Warby 353 gasit de mine la Timisoara.. 8)
-
TM 49 MTM
In aceeasi zi si acelasi oras am mai gasit un Wartburg 353 tourist, doar ca acesta pare mai neglijat.
-
Un Wartburg 312 din '65 gasit la Doclin. Este de vanzare.
Pe la sate gasesti multe masini interesante...
-
Un Wartburg 312 din '65 gasit la Doclin. Este de vanzare.
Pe la sate gasesti multe masini interesante...
Arata inca foarte bine acest Warby aproape ca nici nu iti dai seama ca a trecut timpul peste el!!!!!!
-
Cat cere pe el ? ;)
-
Caroseria, daca nu e lovita, s-ar putea sa mai tina, desi are peste 50 de ani, cred, dar motorul va fi greu de facut. Ca si mecanica. Unde mai gasesti piese de schimb pentru asa ceva?
-
@cci_alex: 1000 de euro.
@mihaiatanasie: Tabla nu era lovita, putin bara din fata avea o lovitura mica.
-
1000 de euro?! Pai, pe banii astia ti-ai putea cumpara chiar si o masina !...
-
1000 de euro?! Pai, pe banii astia ti-ai putea cumpara chiar si o masina !...
Pai aia ce e ? Coaja de banana ? Nu e tot masina ?
Cunosc persoane care au dat si mai mult pentru o masina veche...nu ma mira pretul, am inceput sa cunosc care este valoare lor de pe alte forumuri cu tema masinile clasice.
-
Pai aia ce e ? Coaja de banana ? Nu e tot masina ?
Cunosc persoane care au dat si mai mult pentru o masina veche...nu ma mira pretul, am inceput sa cunosc care este valoare lor de pe alte forumuri cu tema masinile clasice.
ISI MERITA BANII SINCER ;)
-
ISI MERITA BANI SINCER ;)
Ca masina de colectie, da, isi merita bani(i), dar pe sosele nu prea mai face fata traficului. Deci, 1000 de euro daca vrei colectie de masini, daca nu, mai bine iti iei masina. Si toata lumea intelege ce vreau sa spun.
-
Ca masina de colectie, da, isi merita bani(i), dar pe sosele nu prea mai face fata traficului. Deci, 1000 de euro daca vrei colectie de masini, daca nu, mai bine iti iei masina. Si toata lumea intelege ce vreau sa spun.
Va dau dreaptate, daca vrei o masina ca sa circuli cu ea zilnic, ia-ti ceva din '90 pana azi.
Pentru colectie sa ia cineva Wartburgul asta, care are bani pentru asemenea investitii.
-
TM 02 DVH
Wartburg 353, modelul cu motor de VW daca nu ma insel, gasit in zona Soarelui din Timisoara.
-
Motorul nu stiu, dar capacul de roata e sigur de Dacie.
-
TM 04 AAI
Wartburg 353 modelul mai nou cu schimbator la podea si motor de VW. Nu mai avea emblemele de Wartburg, le-a inlocuit cu unele de Volkswagen. :) Da' oare ce ma intreaba daca am ?
L-am gasit la Timisoara.
-
B-05-SUS
353, vis-a-vis de Mall Vitan
-
B-05-SUS
353, vis-a-vis de Mall Vitan
Este de la mine de la bloc mai este unu ros in spate pe col
-
Este de la mine de la bloc mai este unu ros in spate pe col
col?
-
Azi am vazut un Wartburg pick-up(!) la LIDL (eu eram inaintru cand el rula afara). Mergea foarte bine! nu conteaza marca masinii, daca-i si Gaz sau Ford, primele tipuri aparute in 1940, intrece si Loganul!
-
CJ 75 PAL
312 foarte frumos la intalnirea trabantistilor.
-
MH 01 JED
353 gasit prin Severin.
-
DJ 02 WZA
Unu tras pe linie moarta gasit prin Filiasi.
-
DJ 95 TOM
Wartburg cu motor de VW, gasit prin Filiasi.
-
DJ 02 TWA
Unu vazut prin Craiova.
-
MH 01 EZA
Wartburg 353 gasit la Orsova.
-
- B 57 CWA
Fotografiat langa parcul Titan din Bucuresti.