Forumul Asociatiei Ro-Trans

TRANSPORTUL DIN RESTUL LUMII => Europa => Franta => Subiect creat de: Trainspotter Europe din 08 Octombrie 2008, 21:34:02

Titlu: Paris
Scris de: Trainspotter Europe din 08 Octombrie 2008, 21:34:02
Am resusit sa prind metroul parizian pregatiti sa plece din statie [ Magistrala M13]

(http://i517.photobucket.com/albums/u335/ranger2009/03082008210.jpg)


Statie de metrou frantuzeasca [Paris]

(http://i517.photobucket.com/albums/u335/ranger2009/03082008217.jpg)


O alta statie frantuzeasca de mterou [ Paris, Magistrala M13]

(http://i517.photobucket.com/albums/u335/ranger2009/03082008214.jpg)
Titlu: Raspuns: Paris
Scris de: AlexYo din 08 Octombrie 2008, 21:34:44
A 2-a poza este realizata intr-o statie de RER ( reseau Express Regional), nu de metrou. La Paris, trenurile regionale circula tot pe sub pamant pana la iesirea din oras, unde ies la lumina.
Titlu: Raspuns: Paris
Scris de: flayy27 din 19 Aprilie 2009, 10:12:24
Poze TRamvai Paris.http://www.trampicturebook.de/tram/europ_sw/frankreich/paris/index.htm
Titlu: Raspuns: Paris
Scris de: Ikarus 5229 din 28 August 2009, 01:51:27
De curand, am fost plecat in vacanta la Paris, capitala Frantei. O aglomeratie urbana de dimensiuni impresionante cu o foarte buna organizare: municipiul Paris, structurat pe 20 de sectoare (arrondisements) si suburbiile (banlieu). Ca sa trec direct la subiect, in Paris transportul public de persoane se efectueaza cu autobuzul, metroul, tramvaiul si trenul suburban (RER - Reseau de l'Expres Regional). Operatorul de transport se numeste RATP (Regie Autonome des Transports Parisiens) si detine toate cele 4 mijloace de transport. Mai multe detalii pe www.ratp.fr (http://www.ratp.fr). Sistemul de tarifare al RATP cuprinde 6 zone tarifare si este valabil pentru toate cele 4 mijloace de transport. Principalul mijloc de transport in Paris este autobuzul.

Voi incepe cu autobuzele. Traseele autobuzelor sunt numerotate astfel: in Paris liniile au numere de doua cifre: 20 - 96, iar in suburbii circula linii cu numere de trei cifre.


Irisbus Citelis Line , linia 70 , aflat in statia Primarie (capat de linie)
In ultima poza autobuzul pleaca pe traseu in directia Casa Radio France
Titlu: Raspuns: Paris
Scris de: Ikarus 5229 din 28 August 2009, 02:26:37
2 autobuze MAN NL 223 , linia 21
Titlu: Raspuns: Paris
Scris de: Ikarus 5229 din 03 Septembrie 2009, 23:23:40
Tot un MAN NL 223 , linia 21 , vazut de sus, dintr-o sala a Muzeului Luvru.
Titlu: Raspuns: Paris
Scris de: Ikarus 5229 din 03 Septembrie 2009, 23:44:53
Irisbus Agora Line , linia 69
Vazut din spate, in statia Champ de Mars (capat de linie) in apropiere de Turnul Eiffel, linia 69
Pe cheiul Senei, in statia Musee d'Orsay, linia 69

Titlu: Raspuns: Paris
Scris de: Ikarus 5229 din 04 Septembrie 2009, 00:24:17
Renault Agora S , linia 96 , in statia Gara Montparnasse (capat de linie)
Titlu: Raspuns: Paris
Scris de: Ikarus 5229 din 04 Septembrie 2009, 00:47:52
Un Renault Agora S , linia 82 , si un MAN NL 223 , linia 28 , pe Bulevardul Montparnasse
Titlu: Raspuns: Paris
Scris de: Ikarus 5229 din 04 Septembrie 2009, 00:58:26
Renault Agora L pe cheiul Senei, in statia Musee d'Orsay, linia naveta C (in acel timp linia de autobuz inlocuia RER-ul C , intre statiile Musee d'Orsay si Invalides)
Titlu: Raspuns: Paris
Scris de: Ikarus 5229 din 06 Septembrie 2009, 21:13:10
Cateva poze din interiorul unui Irisbus Citelis Line

Poza 1: "Va rugam avansati spre spatele autobuzului"
Poza 2: "Zambiti! Sunteti filmati!"
Poza 3: Instalatia de aer conditionat
Poza 4: Afisajul interior (se vede si o camera de supraveghere video)
Poza 5: Harta traseului (linia 87 : Champ de Mars - Porte de Reuilly)
Poza 6: Vedere de ansamblu din interior
Titlu: Raspuns: Paris
Scris de: Ikarus 5229 din 06 Septembrie 2009, 22:36:02
O statie RATP, cu refugiu pentru calatori
O statie RATP, fara refugiu
Un GPS (indica timpul de asteptare a urmatorului autobuz ; este prezent in toate statiile RATP)
Titlu: Raspuns: Paris
Scris de: Ikarus 5229 din 25 Septembrie 2009, 15:02:17
Trei masini de interventie ale RATP Paris, in Piata Operei Garnier
Titlu: Raspuns: Paris
Scris de: Ikarus 5229 din 25 Septembrie 2009, 15:15:02
4 autobuze turistice

Poza 1: Autobuz Volvo, supraetajat al companiei "Les Cars Rouges"
Poza 2: Autobuz Volvo, supraetajat al companiei "L'Open Tour"
Poza 3: Autobuz Neoplan, supraetajat ale companiei "L'Open Tour"
Poza 4: Autobuz Neoplan, supraetajat ale companiei "L'Open Tour" (vazut din spate)
Titlu: Raspuns: Paris
Scris de: Ikarus 5229 din 25 Septembrie 2009, 15:47:26
Pentru ca am terminat prezentarea autobuzelor pariziene, voi trece mai departe, la prezentarea metroului parizian. Acest mijloc de transport a fost inaugurat pe 19 Iulie 1900. Astazi, metroul parizian cuprinde o retea formata din 16 magistrale care ajung in toate cartierele Parisului. Practic, nu exista vreo locatie in oras, unde sa nu se poata ajunge cu metroul. Cateva magistrale ajung si in suburbiile Parisului. Pe fiecare magistrala, intervalul de succesiune intre trenuri este de 1 - 2 minute. Pe 5 din cele 16 magistrale, metrourile ruleaza pe sistem pneumatic, tehnologie initiata in anii '50 si implementata pentru prima data in anul 1963 pe magistrala 1. Magistralele cu sistem pneumatic sunt: 1, 4, 6, 11, 14. Magistrala 14, inaugurata in 1998, este cea mai moderna, deoarece metrourile sunt automatizate. Nu au mecanic. Aceasta tehnologie este in curs de implementare si pe magistrala 1. Mai multe pe www.ratp.fr


O rama Alstom MP89, in statia Charles de Gaulle Etoile, magistrala 1
Trenul pleaca in directia Chateau de Vincennes
La momentul fotografierii statia era in renovare
Titlu: Raspuns: Paris
Scris de: Ikarus 5229 din 25 Septembrie 2009, 16:09:05
Interiorul unei rame Alstom MP89:

Poza 1: Traseul magistralei 1: La Defense - Chateau de Vincennes
Poza 2: Emblema producatorului si anul fabricatiei
Poza 3: Semnalul optic de inchidere a usilor
Titlu: Raspuns: Paris
Scris de: Ikarus 5229 din 29 Septembrie 2009, 02:01:59
Poza 1: Boghiul unei rame Alstom MP89, magistrala 1
Poza 2: Sistemul pneumatic de rulare al trenurilor pe magistrala 1. Pe mijloc se poate observa banda de franare. Este prezenta pe toata lungimea caii de rulare. Sinele de otel (cele apropiate de banda de franare) confera stabilitate trenului. Pneurile sunt pozitionate pe benzile exterioare.
Ultima banda care se vede in josul pozei este linia de tensiune.
Titlu: Raspuns: Paris
Scris de: Ikarus 5229 din 29 Septembrie 2009, 02:26:21
O rama MP73, in statia Bir-Hakeim, magistrala 6. Calea de rulare a metrourilor este tot pneumatica (inaugurata in 1974).
Titlu: Raspuns: Paris
Scris de: Trainspotter Europe din 08 Februarie 2010, 22:00:23
Poze din gara Montpelier
Titlu: Raspuns: Paris
Scris de: Trainspotter Europe din 08 Februarie 2010, 22:01:54
net
Titlu: Raspuns: Paris
Scris de: mihaiatanasie din 22 Martie 2010, 08:17:16
Un autobuz Mercedes Nimes Metropole
Titlu: Raspuns: Paris
Scris de: OLECO din 30 Ianuarie 2011, 10:42:42
Interesante poze, mai ales pentru cei ce nu au vizitat Parisul.
Titlu: Re: Paris
Scris de: Trans Andrei din 27 August 2013, 22:59:50
Superb! Mai ales magistrala 14 de metrou care functioneza automat. Autobuze,tramvaie, tot ,ceva de vis! RATB nu o sa faca niciodata cea ce a facut RATP din Paris. Poate in anul 9000, atunci o sa fie Bucurestiul la nivelul RATP.