Forumul Asociatiei Ro-Trans
Transportul subteran din Bucuresti - METROUL => Infrastructura Metroului => Subiect creat de: IASMIN SANDU din 24 Octombrie 2008, 16:12:35
-
S-a montat semnalul in statia Timpuri Noi. Pana in statia Mihai Bravu Atc este functional.
Semnal din statia Timpuri Noi.
-
S-au montat semnalele intre statiile Timpuri Noi si Eroilor. Ele indica Culoarea Rosie si prezinta cele 2 sipci de lemn. Mecanici se ghideaza tot prin statie.
In statia Piata Unirii 1 am stationat 3 mintue cu metroul si in Izvor 4 minute. din start 7 minute. Am coborat in Eroilor, si dupa acest tren a intrat tot un Bm de Gara. Dupa el a intrat o Iva de Militari.
-
In Piata Unirii, pe la ora 14.20, la ~45 de secunde de la plecarea Bombardierului spre Pipera a tranzitat Magnolia (1013-2013) toata statia, neoprind, ea fiind goala si claxonand toti pasagerii aflati in statie. La 1 minut a sosit si Craita (1009-2109) in statie. S-a umplut tot Bm cu calatori si a plecat linistit spre Pipera. In urmatorea Movie m-am urcat si eu (Sofia 2126-1126). Intre ROmana si Victoria, trenul a pus o frana brusca si am stationat aproximativ 2 minute. Ce s-a intamplat? Fluxul de calatorie era foarte mic, Magnolia incurcand tot traficul. A avut cumva o defectiune? Sau era trenul Rezerva. De ce se deplasa spre Pipera, deoarece rezervele stau de obicei in IMGB.
-
ATP = AUTOMATIC TRAIN PROTECTION, iar ATO = AUTOMATIC TRAIN OPERATIONAL.
-
Stiri noi din Metroul Bucurestean! :!:
- Primele 2 linii din remiza de la Gara de Nord sunt luminate non stop de catre aplice cu neoane care au fost montate de curand.
- Pe linia 4, in aceasi remiza, se odihnea un BM, ora 20.15. El era pazit de circa 2 agenti Scorseze.
- Ora 20.15. O Iva apartinand M4 a sosit dinspre directia Basarab 1 si a fost garata pe linia 1 din statia Gara de Nord 1. Ea s-a intors pe cealalta linie spre Basarab 1. Presupunere!!! Cred ca a fost garata prin tunelul dintre M1 si M4, completand rezervele acestei linii. Mentionez ca M4 este deservita de cel putin 4 garnituri, dar circuland in cel mai fericit caz, 3 Temuri.
- In statia Grozavesti s-au montat lemne pe semnale.
- In Izvor trenul a survolat toata statia la o viteza maxima de 15 KM.
- L-a plecarea trenului din statia Piata Unirii 2 spre Timpuri noi, Movia a intrat pe culoarea rosie a semanforului, dar ATC era aprins.
(http://i292.photobucket.com/albums/mm8/Radu_CFR/Infrastructura%20metrou/DSC0000000008.jpg)
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/GVERHESJiS8&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/GVERHESJiS8&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
-
Si ieri am observat la depoul IMGB cam toate trec pe rosu (Cand pleaca) cu ATP on.
-
FOTOGRAFIA 1: PrImul semnal la iesirea din statia Timpuri Noi spre Mihai Bravu.
FOTOGRAFIA 2: Al 2 semnal, iesirea din statia Mihai Bravu spre Dristor 1.
-
S-au montat semnalele in Basarab 1, iar in Gara de Nord 1 inca functioneaza cele vechi.
De la statia Semanatoarea Functioneaza ATC in sensul spre Pantelimon.
-
Pe M4 au terminat de vopsit in verde toate acoperisurile iesirilor din subteran.
In legatura cu LCD, in Gara de Nord la ora 13.55 functionau doar 4 LCD din 18. O cifra alarmanta. In 1 Mai din 2 in 3 LCD erau aprinse. CUm poti sa aprinzi un Televizor daca n-ai telecomanda? ??? Am apasat pe butonul frontal de jos si nu s-a intampalt nimica. Trebuie sa ti 5 secunde apasat?
-
S-au montat semnalele in Basarab 1, iar in Gara de Nord 1 inca functioneaza cele vechi.
De la statia Semanatoarea Functioneaza ATC in sensul spre Pantelimon.
-
De Marti s-au pus in functiunea semnalele in statia Basarab 1. Modul de functionare e cam ciudat: trenul pleaca pe culoarea verde, imediat se pune rosu + alb, iar peste 2-3 minute se schimba iar in verde reluandu-se ciclul.
-
Montarea sistemului ATC a ajuns pana la iesirea din statia Basarab spre Dara de Nord. Bombardierele tranziteaza statia in amandoua sensuri cu viteaza limitata.
-
Sistemul ATO+ATP (ATC), semaforizarea, semne de circulatie
-
Semnalizarea din statia Basarab, sens Gara de Bord.
-
Republica.
-
Acum o saptamana au fost demontate semafoarele din statia Gara de Nord 1.
-
Acum o saptamana au fost demontate semafoarele din statia Gara de Nord 1.
Pe 27-01-2009 s-au montat Semnalele.
S-a blocat macazul de intrare in remiza, punand o bucata de metal prinsa in juruburi pe traversa. Peste semnale au pus niste bucati de lemn. Au aparut si aceste balize in statie.
-
Asta inseamna ca Bm-urile nu se vor mai gara in remiza de la Gara de Nord?
-
Asta inseamna ca Bm-urile nu se vor mai gara in remiza de la Gara de Nord?
Nici macar Ivele nu se mai gareaza pana nu se termina lucrarea la semanale+macaze.
-
S-au montat noile semnale in 4 focuri din statia Gara de Nord. Momentan nu functioneaza.
-
- daca e in zona Gara de Nord sa nu fie vorba de restrictii de viteza
-
- daca e in zona Gara de Nord sa nu fie vorba de restrictii de viteza
Acest indicator este situat la iesirea din statia Gara de Nord 1, sens Basarab.
-
Din cate tin minte din 2004-2006 cand se lucra la LDC - NG2, pe tronsonul Titan - Dristor se folosea semnul asta in statia Nicolae Grigorescu si am si aveam impresia la vremea respectiva ca marca dublu sens pe acea linie specifica (Cand se circula pe un singur fir intre dristor si titan cu transbordare in dristor pentru Eroilor, Gara de Nord - Dristor 2 si transbordare in statia Titan pentru Republica - Pantelimon)
Chestia cu blocarea macazelor mi se pare ciudata, probabil pentru ca se lucreaza la sistemul de macaz si semaforizare automata la nivelul liniei in zona respectiva (e doar o presupunere).
Iar legat de indicatorul L20.. in statia Nicolae Grigorescu pe sensul Nicolae Grigorescu > Titan la semafor, inainte sa se bifurce linia (Una spre titan si cealalta spre LDC), avem 2 indicatoare de genul acestuia (care nu mi le amintesc exact) fiecare avand valori diferite, probabil ca fac referire la viteza cum mai spunea bygy007.
;D pace ;D
-
De luni s-a deschis circulatia prin sistemul ATC intre Gara de nord si Victoria 2. Deasemenea ramele BM si Astra pot fi garate in aceasta remiza.
-
De luni s-a deschis circulatia prin sistemul ATC intre Gara de nord si Victoria 2. Deasemenea ramele BM si Astra pot fi garate in aceasta remiza.
Arata cam subrede semafoarele.. cele de dinainte erau mult mai "solide". Din ce am vazut sau montat si in statia Obor, unde inca nu sunt date in folosinta (banuiesc ca de asemenea sunt montate si in statia Stefan cel Mare nu m-am uitat atent sa vad, ma grabeam spre liceu).
-
Am vazut la Obor, Iancului, si parca si la Muncii (nu sunt sigur Muncii), ca au pus cate un X de lemn, pe fiecare semafor din orce directie, si ca au inceput sa monteze sistem ATP, din alte informatii, la Statia Iancului, sa adus Impegat la biroul de miscare, si tot odata in cele 3 statii mentionate mai sus, se schimba si aparatura invechita (dar functionala, si eficienta), cu noi sisteme, computerizate, performante,
Mai multe nu stiu, pt ca nu ma pricep, dar nici angajatii, nu sunt prea bucurosi de noiile aparaturii, pentru ca majoritatea nu au cunostinte de pc-u.
-
S-a ajuns cu modernizarea magistralei M1(M3) pana in statia Piata Muncii. Mai ramane o singura statie de modernizat (Dristor 2) si sistemul va fi gata, pe toata magistrala in maxim 2 luni.
-
Cred ca multi v-ati intrebat ce indica acest "F"? ??? ???
El se monteaza in locurile unde exista fir de tensiune. Cand el este aprins trenurile se pot alimenta si cu pantograful ridicat (adica este curent in fir) si de asemenea, cand e stins se taie tensiunea din fir.
-
Da, practic indica prezenta tensiunii de 750V in firul aerian sau in sina a-III-a.
-
Da, practic indica prezenta tensiunii de 750V in firul aerian sau in sina a-III-a.
In sina a treia sunt indicatoarele in forma de "M". Se gasesc intre NG2 si A. Saligny.
-
Statia Berceni si semnalizarea din aceasta. (sens Dimitrie Leonida).
-
Dep. Berceni, semnal tip BLA.
-
Dep. Berceni, semnal tip BLA.
De tip BLA care a ajuns semnal de manevra "mai special" avand trei focuri. Ciudat semnal, chiar sunt curios de indicatiile acestuia pentru ca din cunostiintele mele semnalul de manevra are doar doua focuri si trei indicatii (ROSU, ALB, ALB-CLIPITOR).
-
De tip BLA care a ajuns semnal de manevra "mai special" avand trei focuri. Ciudat semnal, chiar sunt curios de indicatiile acestuia pentru ca din cunostiintele mele semnalul de manevra are doar doua focuri si trei indicatii (ROSU, ALB, ALB-CLIPITOR).
Asemanator ca la CFR, adica picitii de manevre: albastru si alb.
-
Iasmin, una spun eu, alta intelegi tu.
Acel semnal, cu inscriptia "M29" este in sinea lui un semnal de MANEVRA. DAR, are TREI FOCURI, pe cand un semnal de manevra de oriunde vrei tu CFR, METROREX are DOUA FOCURI.
Dupa cum spuneam, conform 4M, la Metrorex avem:
- ROSU - Manevra interzisa dincolo de semnal.
- ALB - Manevra permisa, cel mult 15 km/h.
- ALB CLIPITOR - Manevra permisa, cel mult 10 km/h, ATENTIE linia este ocupata.
Dar la Metrorex, asa cum spuneam mai sus, indicatiile de ALB si ALB CLIPITOR pornesc din acelasi FOC. Asadar, eu m-am intrebat de indicatiile semnalului M29, vazand ca are TREI FOCURI. PRICEPUSI?!
-
Iasmin, una spun eu, alta intelegi tu.
Acel semnal, cu inscriptia "M29" este in sinea lui un semnal de MANEVRA. DAR, are TREI FOCURI, pe cand un semnal de manevra de oriunde vrei tu CFR, METROREX are DOUA FOCURI.
Dupa cum spuneam, conform 4M, la Metrorex avem:
- ROSU - Manevra interzisa dincolo de semnal.
- ALB - Manevra permisa, cel mult 15 km/h.
- ALB CLIPITOR - Manevra permisa, cel mult 10 km/h, ATENTIE linia este ocupata.
Dar la Metrorex, asa cum spuneam mai sus, indicatiile de ALB si ALB CLIPITOR pornesc din acelasi FOC. Asadar, eu m-am intrebat de indicatiile semnalului M29, vazand ca are TREI FOCURI. PRICEPUSI?!
Al treilea foc poate o fi in plus. Poate s-au inlocuit semnalele cu fostele semnale de pe M2, iar un "foc" nu functioneaza!
-
In statia Piata Unirii 2, sens Depoul Berceni (IMGB) o echipa formata din doi ingineri (tineri, el si ea, varsta fiind maxim 24-25 ani) dotati cu o ruleta, o foarfeca, un tub de "grafiti" masurau distanta dintre punctul fix de oprire a trenurilor BM conduse in modul ATO si zona unde se oprea. Practic semnul inscris pe peron trebuie sa ajunga in zona primei usi deschise. Priviti fotografia 1: in acel cadran se afla punctul fix inscris de oprire insemnat pe peron; putem spune ca trenul BM a oprit la punct fix in statia Piata Sudului. Masuritoarea de la Piata Unirii 2 a fost urmatoarea: trenul a oprit cu 28 CM inainte de punctul fix. (dupa mine o distanta neinsemnata, dar de la dansii am inteles ca sistemul nu trebuie sa dea erori mai mari de 1-2 cm).
-
In statia Piata Unirii 2, sens Depoul Berceni (IMGB) o echipa formata din doi ingineri (tineri, el si ea, varsta fiind maxim 24-25 ani) dotati cu o ruleta, o foarfeca, un tub de "grafiti" masurau distanta dintre punctul fix de oprire a trenurilor BM conduse in modul ATO si zona unde se oprea. Practic semnul inscris pe peron trebuie sa ajunga in zona primei usi deschise. Priviti fotografia 1: in acel cadran se afla punctul fix inscris de oprire insemnat pe peron; putem spune ca trenul BM a oprit la punct fix in statia Piata Sudului. Masuritoarea de la Piata Unirii 2 a fost urmatoarea: trenul a oprit cu 28 CM inainte de punctul fix. (dupa mine o distanta neinsemnata, dar de la dansii am inteles ca sistemul nu trebuie sa dea erori mai mari de 1-2 cm).
Interesanta treaba, dar o singura obiectie un necunoscator nu prea poate sa-si dea seama din pozele puse pe forum.
Trebuie sa fie mai explicite, daca ma intelegi.
-
In statia Piata Unirii 2, sens Depoul Berceni (IMGB) o echipa formata din doi ingineri (tineri, el si ea, varsta fiind maxim 24-25 ani) dotati cu o ruleta, o foarfeca, un tub de "grafiti" masurau distanta dintre punctul fix de oprire a trenurilor BM conduse in modul ATO si zona unde se oprea. Practic semnul inscris pe peron trebuie sa ajunga in zona primei usi deschise. Priviti fotografia 1: in acel cadran se afla punctul fix inscris de oprire insemnat pe peron; putem spune ca trenul BM a oprit la punct fix in statia Piata Sudului. Masuritoarea de la Piata Unirii 2 a fost urmatoarea: trenul a oprit cu 28 CM inainte de punctul fix. (dupa mine o distanta neinsemnata, dar de la dansii am inteles ca sistemul nu trebuie sa dea erori mai mari de 1-2 cm).
Cautand fotografii din arhiva proprie am gasit un indicator BM fotografiat in luna Ianuarie 2010 in statia terminus Anghel Saligny:
-
Haideti sa mutam discutia aici:
[...]
Si inca ceva tot cu ATO pe M2. intradevar cred ca sunt defectiuni. Acum cateva zile s-a blocat un BM la Romana -> Universitate. Inchidea usile, se deblocau iar ... si tot asa de vreo 3 ori. In cele din urma trenul a plecat incet (cred ca pe manual), nu a mai anuntat statia urmatoare. Iar la Universitate a plecat foarte incet din statie (again, tot pe manual banuiesc). Si inca ceva, in ultimele zile cand am mers la Universitate, trenurile opreau mai in fatza, lasand un loc liber in spatele statiei destul de mare - credeam ca ATC-ul opreste la punct fix. >:(
Cred ca s-au modificat punctul fix de oprire al trenurilor in modul ATO pe Magistrala doua.
Ce va pot spune este faptul ca trenurile de metrou BM opresc la un punct fix mai in spate decat cel cu care ne-am obisnuit noi (este vorba doar de stata Piata Victoriei 1, M2).
-
- Bombardier MOVIA 346 in Bucharest Metro - ATO System Error
-
Sau poate a apasat vre-un animal pe butonul ala rosu.
-
Sau poate a apasat vre-un animal pe butonul ala rosu.
Trenul nu se opreste daca apesi semnalul de alarma. El stiam ca stationeaza numai daca este la peron. :-\
-
Sau poate a apasat vre-un animal pe butonul ala rosu.
Si s-a intamplat la mai multe trenuri, nu doar la unul singur.
-
Pai si nu a fost la peron?
Intreaba si tu sa vezi ce se intampla daca se apasa pe buton si trenul la oprire mai are un vagon la peron
-
Pai si nu a fost la peron?
Intreaba si tu sa vezi ce se intampla daca se apasa pe buton si trenul la oprire mai are un vagon la peron.
Treaba e ca pleaca si nu trece de 5-10 km/h pana la jumatatea distantei dintre statie si macazurile acelea.
-
Daca se poate opri in siguranta cu un vagon la peron se opreste daca nu continua pina la urmatoarea statie.
-
Pur si simplu nu e vorba de niciun semnal de alarma !
E problema a sistemului ATO. S-a mai intamplat si de la statia Tineretului spre Eroii Revolutiei, aceeasi poveste.
-
Da, e posibil sa mai dea si rateuri.
-
Baliza al sistemului ATO Dimatronic care se afla in dotarea M4. ;D :D
-
Din ce cauza nu se poate introduce BM pe M4?
-
Din ce cauza nu se poate introduce BM pe M4?
Sistemul nu este compatibil. BM are un sistem de menangement produs de ei, balizele sunt plasate intre sine. Sistemul ATO are balizele in exteriorul sinelor. Priviti imaginea exterioara. (foto je).
-
Multumesc Iasmin pentru raspuns
-
De luni intra in vigoare noul soft ATO produs de VIETNAMEZI. Speram ca n-o sa mai dea atatea rateuri!!!
Este in probe pana in FEBR. 2013.
-
Salut si La multi ani!
O simpla intrebare am si eu. Poate cineva sa-mi explice ce inseamna "X1, X2. XP1, Y2, YF, XM,YP1....." etc. de pe tablitele atasate semnalelor luminoase? Si mai mult, poate cineva sa explice care este schema logica dupa care se pun aceste denumiri semnalelor?
Multumesc anticipat.