Forumul Asociatiei Ro-Trans
Transportul subteran din Bucuresti - METROUL => Infrastructura Metroului => Subiect creat de: AlexYo din 16 Octombrie 2008, 19:38:09
-
In general, la metroul din Bucuresti sunt doua tipuri de tuneluri : Tunelul inelar, sapat cu TBM ( tunnel boring machine), care lasa un tunel rotund, care este captusit apoi cu beton, si tunelul sapat dupa sistemul " Cut and Cover", adica saparea la nivelul solului si acoperirea spatiului, pentru a creea un tunel.
-
S-a montat catenara la Depoul IMGB pana la intrarea in subteran!!! S-au folosit brate asemanatoare cu cele din Gara de Nord 1.
-
[...] din anuimite motive se circula dupa un amumit program spre PANTELIMON ( tunelul pe firul 1 intre Pantelimon si Republica din cite stiu este sapat dar s-a oprirt la citiva metri de REMIZA Republica). [...]
Intre Pantelimon (sau Antilopa) si Republica nu s-a facut decat un singur tunel din cauza faptului ca tunelul se afla prea aproape de suprafata, astfel ca, daca ar trece, in subsol, cam o garnitura la fiecare 10 minute, solul deasupra tunelului s-ar putea ceda. De aceea s-a facut numai un singur tunel.
Inca ceva: intervalul dintre 2 garnituri catre Pantelimon este de aproximativ 25-30 de minute (de obicei, intre doua garnituri spre Pantelimon se afla doua cu destinatia Republica).
-
Pai au si program : la si jumate vine metroul de la Pantelimon 5:30, 6:30, 7:30 pana la 23:00 ca la 23:30 se retrag si nu cred ca la 23:00 mai e cineva la Pantelimon, statia aia mereu e goala, in weekend poate mai vezi mai multi pe acolo.
-
Speram sa avem de acum in colo tuneluri adevarate si rezistente in adancime...si poate si ceva suspendat dupa modelul NY :)
-
Viseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee................... :-\
-
Speram sa avem de acum in colo tuneluri adevarate si rezistente in adancime...si poate si ceva suspendat dupa modelul NY :)
Si tu acum... let`s wake up ;D HERE is ROMANIA >:(
-
Adevarat...aici Romania :D. Chiar ca vise daca nu le sarim in cap ;)
-
Infrastructura Metroului Bucurestean
-
Modele de macaze, linii si traverse
-
Sunt curios ce tunele o sa foloseasca pe tronsonul catre Drumul Taberei.
-
Dupa Depoul Berceni (fost IMGB) se afla o linie de probe de circa 1,5 km, pe care viteza maxima este de 80 km pe ora.
-
Macar are LDT pe acolo ?
-
Da, are.
-
In general, la metroul din Bucuresti sunt doua tipuri de tuneluri : Tunelul inelar, sapat cu TBM (tunnel boring machine), care lasa un tunel rotund, care este captusit apoi cu beton...
Fals, la metroul bucurestean nu s-a folosit TBM. :'( Tunelurile au fost sapate cu tarnacopul ;D si apoi se venea cu un fel de utilaj care fixa inelele. A fost folosita metoda saparii galeriilor de mina, unde nu se foloseste TBM. De aici au rezultat niste inconveniente, printre care faptul ca apareau vibratii destul de pronuntate cand se trecea cu galeria pe sub strada.
Sper ca de acum incolo sa foloseasca un TBM adevarat
-
Ganditi-va ca daca foloseste TBM la un momendat trebuie sa-l ingropi, nu mai merge scos.
Nu se merita la cat de putin se va construi.
-
Este o chestiune falsa. Cine ti-a spus treaba asta ? Numai unele TBM - uri unicat s-au ingropat, cum ar fi cele de la Canalul Manecii cu care nu mai aveau ce face. Si in Bucuresti s-a folosit un TBM pentru circa 150 metri la metrou si nu s-a ingropat, si la tunelele de cale ferata se folosesc TBM - uri si nu se ingroapa. Apropo de metrou, stiti unde s-a folosit un TBM ? ( Repet, pentru circa 150 metri)
-
Momentan nu stim. Daca ne puteti spune ne-ar fi de folos.
-
Peronul de la Basarab (Basarab 2 - GdN 2), cel in curba este facut cu un utilaj special de sapat tuneluri. (tuneluri adevarate, de CFR) ( Tunel cale simpla). Se vede si in statie, se vede si daca va duceti in capul peronului spre Grivitei si va uitati in tunel.
TBM - urile acestea sunt extrem de diverse, functie de capul frezei de sapat, se pot sapa tunele cu freza pentru cale simpla CFR, cale dubla CFR, pentru 3 benzi auto standard - ( diametrul frezei de 10 metri), etc. Chiar si pentru tunelele de metrou se pot folosi TBM - uri, dar cu capul adaptat, evident ( 6 sau 6,5 m diametru, depinde de constructor)
-
De ce se schimba geometria tunelului intre Mihai Bravu si Dristor1? Adica pe undeva prin tunel se face aceasta trecere de la tunelul drept, la cel circular (dupa cum putem vedea in statia Dristor 1.
Mai exact care a fost motivul? Atunci sa fi inceput oare pentru prima oara acea "noua" tehnologie?
-
In prajma statiilor de metrou s-a facut un tunel cu colturi (patratic) urmand ca in vecinatatea statiei, dupa circa cativa metrii sa se intre in tunel circular (inelar). Statia Dristor 1 a fost sapata in tunel INELAR.
Intre Mihai Bravu si Dristor 1 (imediat dupa statia Mihai Bravu) este o zona de gabarit redus.
-
Adica cum o zona de gabarit redus ? Nu inteleg
-
In acel tunel (zona) nu poti cobora calatorii daca ramai in "pana". Dinstanta intre peretele tunelului si perete este mica.
-
Va mai aduceti aminte de reclama aceasta?
OHO. Ce veche este. Cred ca este un BM "floare". Voi observati ca trenul respectiv are manerele vechi?! In ce an a devenit Connex -> Vodafone?
1 iunie 2005
Tin minte ca in perioada 2004-2005, metroul venea dinspre Salajan spre Titan, pe partea stanga si avea peron pe dreapta, deoarece pe partea dreapta a peronului Titan se schimba terasamentul si se circula in sens unic. Deci dinspre Republica spre Salajan, avea peron stanga.
Imi aduc aminte in vremea aceea de o surpare a terenului cumva in zona statiei Titan?
-
Ei spuneau ca schimba terasamentul... :D
Adevarul il stiau tot ei.
-
OHO. Ce veche este. Cred ca este un BM "floare". Voi observati ca trenul respectiv are manerele vechi?! In ce an a devenit Connex -> Vodafone?
La vremea cand reclama aceasta a fost facuta nu erau inca achizitionate BM-urile din a doua serie (capitalele), deci la vremea respectiva BM-urile circulau exclusiv pe M2, si vorba domnului Ovidiu OLECO, tot atunci din cauza lucrarilor la tronsonul M3 Linia de Centura - Nicolae Grigorescu 2, trebuia sa schimbi nu stiu cate metrouri ca sa ajungi de la Piata Unirii (sa zicem) pana la Republica.
-
La vremea cand reclama aceasta a fost facuta nu erau inca achizitionate BM-urile din a doua serie (capitalele), deci la vremea respectiva BM-urile circulau exclusiv pe M2, si vorba domnului Ovidiu OLECO, tot atunci din cauza lucrarilor la tronsonul M3 Linia de Centura - Nicolae Grigorescu 2, trebuia sa schimbi nu stiu cate metrouri ca sa ajungi de la Piata Unirii (sa zicem) pana la Republica.
Ah mea culpa, uitasem asta. Mersi de corectare. ;D
-
Dupa Depoul Berceni (fost IMGB) se afla o linie de probe de circa 1,5 km, pe care viteza maxima este de 80 km pe ora.
Oare de ce nu folosesc aceasta sina pentru a extinde M2 cu inca o statie? Doar au totul mura-n gura... :'(
-
Vrei sa se circule in pendula? :D :D :D
-
Ar fi o idee buna, ca pana la urma urmei are tot ce-i trebuie, are sine, are sina a 3-a, trantesc si ei un peron in si 2 aparate de taxare, si baga 1 tren de 4 sau 6 vagoane iva, de preferat Albastru ;D, si poate sa scoata R.A.T.B-u de pe acolo...
Ca acea sina se termina chiar la centura daca nu ma insel... sau mai este pana acolo?
In fine, ideea ar fi buna, macar unu la 30 min... cum era inainte intre Republica si Pantelimon...
Imi aduc aminte ca acolo, intre Republica si Pantelimon, prin ani 94' daca nu ma insel... era o pendula atat de interesanta... 1 rem de iva (rosie).
-
Imi aduc aminte! Nu e o idee REA!
-
Dupa Depoul Berceni (fost IMGB) se afla o linie de probe de circa 1,5 km, pe care viteza maxima este de 80 km pe ora.
Am fost azi prin acea zonă și am observat o plăcuță destul de ruginită a Metrorexului in apropierea P.O. km43+7 pe care scria ceva de genul "LIMITĂ SECTOR METROREX" și incă ceva sub, dar nu am putut să citesc.
Sper să pot ajunge mâine iar pentru a face o poză.
-
Am dat de o poza interesanta facuta in zona macazelor de la Victoriei M2. Uitati-va putin cat de peticiti sunt peretii, peste tot este tabla ca sa dirijeze suvoaiele de apa ... ca un sistem de burlane tiganesc facut de mantuiala. Cam asa e peste tot pe M2, este cea mai "mucegaita" si "imbibata" magistrala. In zilele cu ploaie cand te uiti pe geam in acea zona se vede cum ploua din tavan. Dar, asta este normal? Asa se face "la carte"? Se pune tabla pe unde picura si gata? Oare aceste infiltratii nu vor fi o problema pentru structura de rezistenta a tunelelor? :?
Personal nu prea inteleg cum au facut poza, deoarece in fatza departe se vede un BM care a plecat, cred ca au facut-o in timpul de circulatie dupa trecerea trenului. ::)
-
Uita-te in descrierea fotografiei!!!!
-
Acesta este sapat cu TBM ? :D (pozat in statia Basarab, M4, nu mai stiu sigur in care directie :-\ )
(http://img200.imageshack.us/img200/4844/imag0027vb.jpg)
-
:P Pai ce discutam noi de ceva vreme incoace pe sectiunea aceasta ? La metroul bucurestean NU s-au folosit TBM - uri, cu exceptia unui singur caz, si anume la peronul statiei Basarab ( M 4 ) sensul Grivita - GdN 2. Imaginea de fata reprezinta tunel sapat cu tarnacopul, metoda englezeasca brevetată pe la anul 1900 ( nu am gresit anul ).
-
Pai daca se folosea se sapa mult mai repede , ca la noi este doar pamint si nu roca cum sint prin alte parti
-
De curiozitate, de ce nu s-a folosit peste tot acelasi tip de traverse? De ex in statii precum Tineretului, Unirii sunt traverse de beton iar la Romana sunt de lemn? Stiu ca Romana a fost construita mai tarziu dar in tunelul respectiv de ce nu au folosit de la bun inceput traverse de beton?
-
Alea de beton se mai fisureaza mai ales in curbe
-
La metrorex se folosesc 3 tipuri de traverse!
-
Care sunt alea 3 tipuri?
-
De lemn, de beton tip "CFR" - amandoua pe pat de pietris pe post de fundatie secundara si una mai speciala de beton incastrat in fundatie solidarizat cu o bara de otel. Trebuie sa vin si cu poze ? ( Ultimul tip se vede si la suprafata pe linia lui 41 peste Podul Grant ).