Forumul Asociatiei Ro-Trans
Transportul Feroviar (CAILE FERATE ROMANE) => Reteaua cailor ferate din Romania => Infrastructura feroviara => Subiect creat de: Donvilly din 04 Octombrie 2008, 00:26:57
-
Despre semnale, semnalizari si indicatoare feroviare.
-
Tipuri de semnale:
TMV - Trepte Multiple de Viteza;
BLA - Bloc de Linie Automat;
Mecanice.
-
T.M.V. este un tip de semnalizare, si B.L.A. este un tip de semnal de linie curenta. Langa B.L.A. intra si semnal de iesire din statie, semnal prevestitor, semnal de intrare si semnalele de manevra (de regula pitici).
-
Aici gasiti o mare parte din semnalizarea ce se foloseste in Romania
http://www.railwayfan.ro/index.php?ml=17
-
Piticul era pt macazul 3 dupa placuta cu M3 presupun :)
Iar semnalul repetitor din cate stiu eu este pus inaintea semnalului de iesire fiind un avertizor ca este verde rosu sau galben, pozitiile luminilor acestuia sunt formate din 2 lini la care numai una singura isi schimba pozitia; exista 3 pozitii si anume:
- orizonta inseamna rosu
- oblic sus poate sa plece
- oblic jos poate sa plece
Nu sunt sigur doar la care dintre oblice sau chiar daca la ambele pleaca cu viteza redusa adica pe galben
-
Piticul era pt macazul 3 dupa placuta cu M3 presupun :)
Iar semnalul repetitor din cate stiu eu este pus inaintea semnalului de iesire fiind un avertizor ca este verde rosu sau galben, pozitiile luminilor acestuia sunt formate din 2 lini la care numai una singura isi schimba pozitia; exista 3 pozitii si anume:
- orizonta inseamna rosu
- oblic sus poate sa plece
- oblic jos poate sa plece
Nu sunt sigur doar la care dintre oblice sau chiar daca la ambele pleaca cu viteza redusa adica pe galben
Deci,pt semnale se tine evidenta printr-un numar...in cazul de fata este 3 si "M" de la "manevra"->M3
La repetitoare treaba sta altfel.Acestea se pun daca nu este asigurata vizbilitatea pentru semnalele de iesire/intrare,deobicei in curbe(daca imi amintesc,repetitoaree se aseaza la 300 m inaintea semnalelor de intrare/iesire).
Atunci cand semnalul arata o linie verticala si una orizontala semnalul de intrare/iesire este ROSU(trecere nepermisa).
Atunci cand semnalul arata o linie verticala si una oblica orientata in sus semnalul de intrare/iesire este VERDE(trecere cu viteza stabilita).
Iar atunci cand semnalul arata o linie verticala si una oblica orientata in jos semnalul de intrare/iesire este VERDE si GALBEN.( trecere cu viteza redusa).
-
Semnalul repetitor este montat acolo unde semnalul nu se poate vedea dela distanta (de regula pe curbe). Astfel pentru a sti la ce sa te astepti cand va fi vizibil semnalul, se monteaza acest semnal repetitor care are aceeasi indicatie cu semnalul pe care il precede.
-
Semnalul repetitor este montat acolo unde semnalul nu se poate vedea dela distanta (de regula pe curbe). Astfel pentru a sti la ce sa te astepti cand va fi vizibil semnalul, se monteaza acest semnal repetitor care are aceeasi indicatie cu semnalul pe care il precede.
Si eu ce-am zis?
-
O intrebare cam prosteasca cred ca o sa pun. Becul semnalelor este unu obisnuit sau este special? Cand se arde cine il inlocuieste? Daca este ars si mecanicul nu vede nici o culoare la semafor, cum va reactiona?
-
Daca este ars si mecanicul nu vede nici o culoare la semafor, cum va reactiona?
Pai cred ca i se comunica prin statie daca este vreo problema banuiesc...
-
Daca este ars si mecanicul nu vede nici o culoare la semafor, cum va reactiona?
Pei cred ca i se comunica prin statie daca este vreo problema banuiesc...
Pai are si semnalul Repetitor (vezi poza mai sus facuta de Cortexedge) si oricum i se comunica prin statie
Iasmin: becurile le schimba angajatii CFR iar becurile da sunt obisnuite am sa iti arat odata poze cu un asemenea bec
-
Iasmin: becurile le schimba angajatii CFR iar becurile da sunt obisnuite am sa iti arat odata poze cu un asemenea bec
Sa vezi pe langa semnale ce de becuri sunt pe jos.
-
Instructia spune ca daca un semnal luminos nu are nici o indicatie (bec ars sau avarie) nu are voie sa depaseasca semnalul. Daca este vorba de BLA acestea au sistem de automatizare astfel: daca un semnal nu are consumator (bec ars) semnalul precedent va fi galben astfel incat mecanicul sa se astepte ca urmatorul semnal este posibil sa nu permita trecerea. In cazul in care intalneste un astfel de semnal, poate depasi semnalul doar daca i se comunica prin statie ca se poate depasi semnalul. Daca nu functioneaza statia emisie receptie, trebuie sa astepte 2 min si poate depasi doar BLA-ul care nu indica nimic cu viteza redusa. Si de aici o intreaga alta serie de manevre ce trebuiesc facute.
-
Indicator feroviar, 02.11.2009
Indicator feroviar, 02.11.2009 (00)
-
Indicator feroviar, 02.11.2009
Indicator feroviar, 02.11.2009 (00)
Stii cumva din ce material erau confectionate cele doua limitatoare de viteza?
-
Tabla :D :D :D .
-
Tabla :D :D :D .
Si cred ca au fost scrisa cu stanga la ce drepte sunt cifrele. :D
-
Improvizatie facuta in toiul noptii pe care poti sa o modifici usor. Daca vreau in loc de 30 trec 70 si sa vedeti cum ajunge trenul in sosea, din cate am remarcat nu e ceva bine stabilit pentru acea portiune.
Intr-o zi mi-am batut joc si in loc de 70 am scris 30 si pe bune ca au mers cu 30 :D :D :D :D :D .
-
Joacate tu asa, poate doamne fereste se intampla ceva si te vad si pe tine la televizor.
-
Il vedem cu catuse la maini si in camasa in dungi.
-
Nu cred ca chiar au mers cu 30 doar ca le-ai schimbat tu placuta. Ei au toate restrictiile de viteza si toate limitarile scrise si foarte clare. Li se da limitarea de viteza, locul de incepere al limitari, daca functioneaza sau nu indusul din dreptul placutei galbene... etc... Daca chiar ai schimbat placuta de la 70 la 30, mecanicii s-ar fi prins ca e ceva putred si ar fi intrebat prin statie. Deci nu cred ca chiar mergeau cu 30 doar ca ai schimbat placuta...
-
Semnale din zona Garii Mogosoaia .
-
Un inductor fotografiat in Gara Bucuresti Baneasa, Magistrala 800.
-
Semnale Gara de Nord.
-
Indicator feroviar, 02.11.2009
Indicator feroviar, 02.11.2009 (00)
Chiar nu te-ai intrebat Iasmine de ce exista acea limitare de 30 km/h pe acea portiune?
In acea zona este un pod peste DN1A care din cauza celor cu tiruri agabaritice lovesc podul si l-au deplasat.
Din cauza acesta, CFR infrastructura a fost nevoit sa-l schimbe 2 ori, plus limitatori de inaltime ce nu mai exista din cauza ca o data pe saptamana sunt doborati de vreun tir.
Mai nou a fost distrus unu dintre stalpii care tin limitatorul dinspre Bucuresti.
Iar linia de tren e cam serpuita in zona dintre pod si patul de balast din cauza loviturilor primite de la incarcaturile ale autocaminioanelor care depasesc 3.50 m.
Sa speram ca nu va junge vreun tren pe DN1A din cauza unui nebun. :-[ :-[.
-
Doamne ajuta se treaca "un camionagiu" si sa rupa de tot podul. Macar CFR Calatori nu va mai pierde sute de mi de Euro linar pe Trenul de Aeroport!
-
Doamne ajuta se treaca "un camionagiu" si sa rupa de tot podul. Macar CFR Calatori nu va mai pierde sute de mi de Euro linar pe Trenul de Aeroport!
Nu-l rupe tata doar il agata si il ia dupa el .
-
Ce sistem de prindere are acel limitator de viteza :D :D :D.
Mie mila de mecanicii de locomotiva daca pot sa citeasca ceva de pe acel limitator de viteza :'( :'( :'(.
-
Semnale de parcurs ultimele inainte de cele de intrare in Gara de Nord
-
Semnal (pitic) de manevra Gara Baneasa, 25.03.2010.
-
Semnal de la iesirea din Bucuresti Nord, 26 Martie 2010.
-
Semnale electrice la iesirea din statia Bucuresti Nord, 27.03.2010.
-
Semnale de iesire din Gara de Nord la ceas de seara, 28.03.2010 .
-
Indicatoare de declivitate pe M800, 30.03.2010 .
-
Semnale de manevra, M800, 30.03.2010 .
-
Semnale TMV pe M800, 30.03.2010 .
-
Semnal de intrare in gara Golesti, 07.04.2010.
-
Semnale de iesire din gara Golesti, 07.04.2010.
-
Cum ziceti ca se cheama obiectul asta?
-
Semnale TMV, pitici de manevra si indicatoare feroviare in zona Baneasa, Pajura, Chibrit, 07.05.2010.
-
Cum ziceti ca se cheama obiectul asta?
Este un semnal mecanic!
-
Doua indicatoare de "VS" fotografiate in zona statiei Depoul Bucuresti Triaj pe Magistrala 1000. Dupa acest indicativ se va termina limita de viteza trenul putand circula cu viteza maxima inscrisa pe livret.
-
Doua indicatoare de "VS" fotografiate in zona statiei Depoul Bucuresti Triaj pe Magistrala 1000. Dupa acest indicativ se va termina limita de viteza trenul putand circula cu viteza maxima inscrisa pe livret.
Mai exista asa ceva (viteza maxima) in zilele noastre?
-
Mai exista asa ceva (viteza maxima) in zilele noastre?
Da. Poti circula cu o viteza maxima de 30 sau 50 daca atat ai inscris pe livret. La polul opus poti circula cu 140 daca viteza de pe foaia de parcurs este respectiva. Poza respectiva indica o "VS" de 140.
-
Imi cer iertare pentru incompetenta in domeniul asta, pe care o recunosc, n-am ce sa fac.
Daca eu nu ma pricep la transport feroviar, poate nu am inteles corect notiunea "viteza maxima inscrisa pe livret". Eu am tradus "livret" cu "carte tehnica a vehiculului feroviar", adica, cum ar fi la masini, cat poate masina sa mearga de tare.
E drept ca printre masinariile care circula pe calea ferata ar putea exista si unele foarte lente, poate utilaje, sau ceva de genul asta...
-
Imi cer iertare pentru incompetenta in domeniul asta, pe care o recunosc, n-am ce sa fac.
Daca eu nu ma pricep la transport feroviar, poate nu am inteles corect notiunea "viteza maxima inscrisa pe livret". Eu am tradus "livret" cu "carte tehnica a vehiculului feroviar", adica, cum ar fi la masini, cat poate masina sa mearga de tare.
E drept ca printre masinariile care circula pe calea ferata ar putea exista si unele foarte lente, poate utilaje, sau ceva de genul asta...
Cuvantul "livret" nu se refera la "cartea tehnica a vehiculului feroviar". Livrete sunt niste acte oficiale pe care le are mecanicul va conduce trenul (referitoare la vitezele de transport cat si ora de sosire a trenului).
-
Multumesc, acum am inteles perfect despre ce e vorba.
Cer permisiunea sa intreb mereu cand sunt in incurcatura, ca in cazul asta, (si nu trebuie sa imi fie rusine, nu e meseria mea) cu speranta sa fiu luat in serios si sa primesc lamuriri. Multumesc.
-
Pai....daca locomotiva e limitata la 100 km/h,iar viteza pe acea portiune de drum este de 140 km/h....mecanicul cu ce viteza circula??
Sunt niste factori de luat in calcul...cand se sporeste viteza dupa o restrictie sau limitare...
-
Chiar daca viteza maxima pe acea portiune este de 140km/h in functie de rangul trenului si de posibilitatile locomotivei viteza maxima este variabila. In consecinta trenurile pe M1000 Bucuresti-Ploiesti au urmatoarele viteze maxime in functie de rangul trenului: InterCity si Rapid 140 km/h si ACC, Personale 120 km/h. In functie de posibilitatile de tractiune care exista in acel moment chiar daca viteza maxima a EN 472 care circula cu rang de rapid deci viteza maxima 140 km/h de cele mai multe ori depoul CJ trimite la tractiune locomotive clasa 40 si automat trenul ajunge cu o intarziere de 5 minute in Ploiesti Vest. Dar aceste 5 minute palesc in comparatie cu intarzierea trenului la Curtici de vreo 65 de minute deci problema nu este la viteza maxima , ea se gaseste in restrictiile de pe traseu.
Atasat gasiti un livret al unui tren ACC.
-
Acum sa lamurin diferenta dintre VN si VS.
VN- adica revenirea la viteza maxima inscrisa pe livret.
VS- adica portiunea de cale care urmeaza este supusa unei restrictii de viteza inscrisa in BAR(Buletin de Avizare a Restrictiilor).
Asa cred eu dar o sa verific pentru mai multe informatii.
-
Semnal (pitic) de manevra in apropierea Garii Baneasa, 03.06.2010.
-
...La polul opus poti circula cu 140 daca viteza de pe foaia de parcurs este respectiva. Poza respectiva indica o "VS" de 140.
Si unde oare se scrie viteza in foaia de parcurs?
Acum sa lamurin diferenta dintre VN si VS.
VN- adica revenirea la viteza maxima inscrisa pe livret.
VS- adica portiunea de cale care urmeaza este supusa unei restrictii de viteza inscrisa in BAR(Buletin de Avizare a Restrictiilor).
Asa cred eu dar o sa verific pentru mai multe informatii.
VN eu unul nu am vazut acest termen prin nici o instructie.
Iar VS este viteza stabilita care este viteza maximă de circulaţie admisă şi prevăzută în livretul de mers sau prin ordin de circulaţie, pentru trenul şi porţiunea de linie respectivă(conform R004),si este diferita in functie de rangul trenului. Cu alte cuvinte, din dreptul semnului VS se termina limitarea de viteza.
-
Semnal de intrare in Chiajna, tip BLA; pitici de manevra pe M900 si starea caii ferate.
-
Pitici de manevra M8 pe M900 in zona km 9+800.
-
Semnal de intrare in Chiajna, tip BLA; pitici de manevra pe M900 si starea caii ferate.
Valeu, ce "sexy" arata crevasele acelea din sine...
-
Repetitoare pe M900 in zona km 11+6.
-
Semnale de sectie tip BLA, opreste fara depasirea semnalului pe fals, liber cu viteza stabilita pe directa.
-
Vechi si nou.
-
Sina de pe M900 in zona km 10+100.
-
Semnal de intrare de tip BLA, liber cu viteza redusa urmatorul indica oprire pe fals, opreste fara depasirea semnalului pe directa
-
Semnale de tip TMV puse in functiune de aproximativ doua saptamani in gara din Chiajna, intare si iesire cap Y.
-
Tot ceea ce trebuie sa facem este sa ne zicem tatal nostru! :-[
-
Da care e legatura omule? Ca nu am inteles :|. Sunt niste semnale nu un tren de mare viteza care circula pe infrastructura noastra proasta.
-
Prevestitoare de tip BLA pentru statia Gradinari cap X.
-
Semnal BLA de trecere pe M900.