Forumul Asociatiei Ro-Trans

Transportul Feroviar (CAILE FERATE ROMANE) => Reteaua cailor ferate din Romania => Infrastructura feroviara => Subiect creat de: Donvilly din 04 Octombrie 2008, 00:26:57

Titlu: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: Donvilly din 04 Octombrie 2008, 00:26:57
Despre semnale, semnalizari si indicatoare feroviare.
Titlu: Raspuns: Semnale
Scris de: MihalceaCristian din 04 Octombrie 2008, 00:27:31
Tipuri de semnale:

TMV - Trepte Multiple de Viteza;
BLA - Bloc de Linie Automat;
Mecanice.
Titlu: Raspuns: Semnale
Scris de: heppea2003 din 04 Octombrie 2008, 00:28:04
T.M.V. este un tip de semnalizare, si B.L.A. este un tip de semnal de linie curenta. Langa B.L.A. intra si semnal de iesire din statie, semnal prevestitor, semnal de intrare si semnalele de manevra (de regula pitici).
Titlu: Raspuns: Semnale
Scris de: cortexedge din 04 Octombrie 2008, 00:31:08
Aici gasiti o mare parte din semnalizarea ce se foloseste in Romania

http://www.railwayfan.ro/index.php?ml=17
Titlu: Raspuns: Semnale
Scris de: Stakee din 04 Octombrie 2008, 00:32:05
Piticul era pt macazul 3 dupa placuta cu M3 presupun :)
Iar semnalul repetitor din cate stiu eu este pus inaintea semnalului de iesire fiind un avertizor ca este verde rosu sau galben, pozitiile luminilor acestuia sunt formate din 2 lini la care numai una singura isi schimba pozitia; exista 3 pozitii si anume:

- orizonta inseamna rosu
- oblic sus poate sa plece
- oblic jos poate sa plece

Nu sunt sigur doar la care dintre oblice sau chiar daca la ambele pleaca cu viteza redusa adica pe galben
Titlu: Raspuns: Semnale
Scris de: cortexedge din 04 Octombrie 2008, 00:32:50
Citat din: Stakee
Piticul era pt macazul 3 dupa placuta cu M3 presupun :)
Iar semnalul repetitor din cate stiu eu este pus inaintea semnalului de iesire fiind un avertizor ca este verde rosu sau galben, pozitiile luminilor acestuia sunt formate din 2 lini la care numai una singura isi schimba pozitia; exista 3 pozitii si anume:

- orizonta inseamna rosu
- oblic sus poate sa plece
- oblic jos poate sa plece

Nu sunt sigur doar la care dintre oblice sau chiar daca la ambele pleaca cu viteza redusa adica pe galben

Deci,pt semnale se tine evidenta printr-un numar...in cazul de fata este 3 si "M" de la "manevra"->M3
La repetitoare treaba sta altfel.Acestea se pun daca nu  este asigurata vizbilitatea pentru semnalele de iesire/intrare,deobicei in curbe(daca imi amintesc,repetitoaree se aseaza la 300 m inaintea semnalelor de intrare/iesire).
Atunci cand semnalul arata o linie verticala si una orizontala semnalul de intrare/iesire este ROSU(trecere nepermisa).
Atunci cand semnalul arata o linie verticala si una oblica orientata in sus semnalul de intrare/iesire este VERDE(trecere cu viteza stabilita).
Iar atunci cand semnalul arata o linie verticala si una oblica orientata in jos semnalul de intrare/iesire este VERDE si GALBEN.( trecere cu viteza redusa).
Titlu: Raspuns: Semnale
Scris de: heppea2003 din 04 Octombrie 2008, 00:33:28
Semnalul repetitor este montat acolo unde semnalul nu se poate vedea dela distanta (de regula pe curbe). Astfel pentru a sti la ce sa te astepti cand va fi vizibil semnalul, se monteaza acest semnal repetitor care are aceeasi indicatie cu semnalul pe care il precede.
Titlu: Raspuns: Semnale
Scris de: cortexedge din 04 Octombrie 2008, 00:33:57
Citat din: heppea2003
Semnalul repetitor este montat acolo unde semnalul nu se poate vedea dela distanta (de regula pe curbe). Astfel pentru a sti la ce sa te astepti cand va fi vizibil semnalul, se monteaza acest semnal repetitor care are aceeasi indicatie cu semnalul pe care il precede.

Si eu ce-am zis?
Titlu: Raspuns: Semnale
Scris de: IASMIN SANDU din 04 Octombrie 2008, 00:34:30
O intrebare cam prosteasca cred ca o sa pun. Becul semnalelor este unu obisnuit sau este special? Cand se arde cine il inlocuieste? Daca este ars si mecanicul nu vede nici o culoare la semafor, cum va reactiona?
Titlu: Raspuns: Semnale
Scris de: zumulik din 04 Octombrie 2008, 00:35:26
Citat din: Iasmin
Daca este ars si mecanicul nu vede nici o culoare la semafor, cum va reactiona?


Pai cred ca i se comunica prin statie daca este vreo problema banuiesc...
Titlu: Raspuns: Semnale
Scris de: Donvilly din 04 Octombrie 2008, 00:36:02
Citat din: zumulik
Citat din: Iasmin
Daca este ars si mecanicul nu vede nici o culoare la semafor, cum va reactiona?


Pei cred ca i se comunica prin statie daca este vreo problema banuiesc...

Pai are si semnalul Repetitor (vezi poza mai sus  facuta de Cortexedge) si oricum i se comunica prin statie
Iasmin: becurile le schimba angajatii CFR iar becurile da sunt obisnuite  am sa iti arat odata poze cu un asemenea bec
Titlu: Raspuns: Semnale
Scris de: cortexedge din 04 Octombrie 2008, 00:36:47
Citat
Iasmin: becurile le schimba angajatii CFR iar becurile da sunt obisnuite  am sa iti arat odata poze cu un asemenea bec


Sa vezi pe langa semnale ce de becuri sunt pe jos.
Titlu: Raspuns: Semnale
Scris de: heppea2003 din 20 Aprilie 2009, 22:32:00
Instructia spune ca daca un semnal luminos nu are nici o indicatie (bec ars sau avarie) nu are voie sa depaseasca semnalul. Daca este vorba de BLA acestea au sistem de automatizare astfel: daca un semnal nu are consumator (bec ars) semnalul precedent va fi galben astfel incat mecanicul sa se astepte ca urmatorul semnal  este posibil sa nu permita trecerea. In cazul in care intalneste un astfel de semnal, poate depasi semnalul doar daca i se comunica prin statie ca se poate depasi semnalul. Daca nu functioneaza statia emisie receptie, trebuie sa astepte 2 min si poate depasi doar BLA-ul care nu indica nimic cu viteza redusa. Si de aici o intreaga alta serie de manevre ce trebuiesc facute.
Titlu: Raspuns: Semnale
Scris de: zofei.2006 din 06 Noiembrie 2009, 12:15:50
Indicator feroviar, 02.11.2009
Indicator feroviar, 02.11.2009 (00)
Titlu: Raspuns: Semnale
Scris de: IASMIN SANDU din 06 Noiembrie 2009, 20:28:28
Indicator feroviar, 02.11.2009
Indicator feroviar, 02.11.2009 (00)
Stii cumva din ce material erau confectionate cele doua limitatoare de viteza?
Titlu: Raspuns: Semnale
Scris de: zofei.2006 din 06 Noiembrie 2009, 20:30:16
Tabla  :D :D :D .
Titlu: Raspuns: Semnale
Scris de: IASMIN SANDU din 06 Noiembrie 2009, 20:32:32
Tabla  :D :D :D .
Si cred ca au fost scrisa cu stanga la ce drepte sunt cifrele. :D
Titlu: Raspuns: Semnale
Scris de: zofei.2006 din 06 Noiembrie 2009, 20:36:00
Improvizatie facuta in toiul noptii pe care poti sa o  modifici usor. Daca vreau in loc de 30 trec 70 si sa vedeti cum ajunge trenul in sosea, din cate am remarcat nu e ceva bine stabilit pentru acea portiune.
Intr-o zi mi-am batut joc si in loc de 70 am scris 30 si pe bune ca au mers cu 30  :D :D :D :D :D .
Titlu: Raspuns: Semnale
Scris de: flayy27 din 09 Noiembrie 2009, 16:24:41
Joacate tu asa, poate doamne fereste se intampla ceva si te vad si pe tine la televizor.
Titlu: Raspuns: Semnale
Scris de: Alex din 09 Noiembrie 2009, 21:41:22
Il vedem cu catuse la maini si in camasa in dungi.
Titlu: Raspuns: Semnale
Scris de: heppea2003 din 11 Noiembrie 2009, 10:03:59
Nu cred ca chiar au mers cu 30 doar ca le-ai schimbat tu placuta. Ei au toate restrictiile de viteza si toate limitarile scrise si foarte clare. Li se da limitarea de viteza, locul de incepere al limitari, daca functioneaza sau nu indusul din dreptul placutei galbene... etc... Daca chiar ai schimbat placuta de la 70 la 30, mecanicii s-ar fi prins ca e ceva putred si ar fi intrebat prin statie. Deci nu cred ca chiar mergeau cu 30 doar ca ai schimbat placuta...
Titlu: Raspuns: Semnale
Scris de: zofei.2006 din 02 Decembrie 2009, 02:53:08
Semnale din zona Garii Mogosoaia .
Titlu: Raspuns: Sisteme de semnalizat (semnale) si indusi (inductori)
Scris de: IASMIN SANDU din 16 Februarie 2010, 01:22:44
Un inductor fotografiat in Gara Bucuresti Baneasa, Magistrala 800.
Titlu: Raspuns: Sisteme de semnalizat (semnale) si indusi (inductori)
Scris de: Silviu88 din 21 Februarie 2010, 19:34:16
Semnale Gara de Nord.
Titlu: Raspuns: Semnale
Scris de: zofei.2006 din 01 Martie 2010, 17:50:08
Indicator feroviar, 02.11.2009
Indicator feroviar, 02.11.2009 (00)

Chiar nu te-ai intrebat Iasmine de ce exista acea limitare de 30 km/h pe acea portiune?

In acea zona este un pod peste DN1A care din cauza celor cu tiruri agabaritice lovesc podul si l-au deplasat.
Din cauza acesta, CFR infrastructura a fost nevoit sa-l schimbe 2 ori, plus limitatori de inaltime ce nu mai exista din cauza ca o data pe saptamana sunt doborati de vreun tir.
Mai nou a fost distrus unu dintre stalpii care tin limitatorul dinspre Bucuresti.
Iar linia de tren e cam serpuita in zona dintre pod si patul de balast din cauza loviturilor primite de la incarcaturile ale autocaminioanelor care depasesc 3.50 m.
Sa speram ca nu va junge vreun tren pe DN1A din cauza unui nebun. :-[ :-[.
Titlu: Raspuns: Sisteme de semnalizat (semnale) si indusi (inductori)
Scris de: IASMIN SANDU din 02 Martie 2010, 22:32:51
Doamne ajuta se treaca "un camionagiu" si sa rupa de tot podul. Macar CFR Calatori nu va mai pierde sute de mi de Euro linar pe Trenul de Aeroport!
Titlu: Raspuns: Sisteme de semnalizat (semnale) si indusi (inductori)
Scris de: zofei.2006 din 02 Martie 2010, 22:45:28
Doamne ajuta se treaca "un camionagiu" si sa rupa de tot podul. Macar CFR Calatori nu va mai pierde sute de mi de Euro linar pe Trenul de Aeroport!

Nu-l rupe tata doar il agata si il ia dupa el .

Titlu: Raspuns: Sisteme de semnalizat (semnale) si indusi (inductori)
Scris de: zofei.2006 din 04 Martie 2010, 13:47:11
Ce sistem de prindere are acel limitator de viteza  :D :D :D.

Mie mila de mecanicii de locomotiva daca pot sa citeasca ceva de pe acel limitator de viteza  :'( :'( :'(.
Titlu: Raspuns: Sisteme de semnalizat (semnale) si indusi (inductori)
Scris de: Silviu88 din 04 Martie 2010, 17:12:27
Semnale de parcurs ultimele inainte de cele de intrare in Gara de Nord
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: Silviu88 din 26 Martie 2010, 17:26:07
Semnal (pitic) de manevra Gara Baneasa, 25.03.2010.
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: Trainspotter Europe din 26 Martie 2010, 18:25:28
Semnal de la iesirea din Bucuresti Nord, 26 Martie 2010.
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: Trainspotter Europe din 27 Martie 2010, 19:09:49
Semnale electrice la iesirea din statia Bucuresti Nord, 27.03.2010.
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: Silviu88 din 31 Martie 2010, 09:18:53
Semnale de iesire din Gara de Nord la ceas de seara, 28.03.2010 .
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: Silviu88 din 31 Martie 2010, 09:21:22
Indicatoare de declivitate pe M800, 30.03.2010 .
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: Silviu88 din 31 Martie 2010, 09:44:28
Semnale de manevra, M800, 30.03.2010 .
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: Silviu88 din 31 Martie 2010, 09:49:07
Semnale TMV pe M800, 30.03.2010 .
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: Silviu88 din 08 Aprilie 2010, 13:41:02
Semnal de intrare in gara Golesti, 07.04.2010.
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: Silviu88 din 08 Aprilie 2010, 13:42:43
Semnale de iesire din gara Golesti, 07.04.2010.
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: mihaiatanasie din 29 Aprilie 2010, 17:18:02
Cum ziceti ca se cheama obiectul asta?
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: Silviu88 din 10 Mai 2010, 11:31:12
Semnale TMV, pitici de manevra si indicatoare feroviare in zona Baneasa, Pajura, Chibrit, 07.05.2010.
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: IASMIN SANDU din 26 Mai 2010, 19:30:12
Cum ziceti ca se cheama obiectul asta?

Este un semnal mecanic!
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: IASMIN SANDU din 26 Mai 2010, 19:32:04
Doua indicatoare de "VS" fotografiate in zona statiei Depoul Bucuresti Triaj pe Magistrala 1000. Dupa acest indicativ se va termina limita de viteza trenul putand circula cu viteza maxima inscrisa pe livret.
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: mihaiatanasie din 26 Mai 2010, 23:55:06
Doua indicatoare de "VS" fotografiate in zona statiei Depoul Bucuresti Triaj pe Magistrala 1000. Dupa acest indicativ se va termina limita de viteza trenul putand circula cu viteza maxima inscrisa pe livret.

Mai exista asa ceva (viteza maxima) in zilele noastre?
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: IASMIN SANDU din 28 Mai 2010, 13:59:58
Mai exista asa ceva (viteza maxima) in zilele noastre?
Da. Poti circula cu o viteza maxima de 30 sau 50 daca atat ai inscris pe livret. La polul opus poti circula cu 140 daca viteza de pe foaia de parcurs este respectiva. Poza respectiva indica o "VS" de 140.
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: mihaiatanasie din 30 Mai 2010, 11:50:47
Imi cer iertare pentru incompetenta in domeniul asta, pe care o recunosc, n-am ce sa fac.
Daca eu nu ma pricep la transport feroviar, poate nu am inteles corect notiunea "viteza maxima inscrisa pe livret". Eu am tradus "livret" cu "carte tehnica a vehiculului feroviar", adica, cum ar fi la masini, cat poate masina sa mearga de tare.
E drept ca printre masinariile care circula pe calea ferata ar putea exista si unele foarte lente, poate utilaje, sau ceva de genul asta...
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: IASMIN SANDU din 30 Mai 2010, 11:56:51
Imi cer iertare pentru incompetenta in domeniul asta, pe care o recunosc, n-am ce sa fac.
Daca eu nu ma pricep la transport feroviar, poate nu am inteles corect notiunea "viteza maxima inscrisa pe livret". Eu am tradus "livret" cu "carte tehnica a vehiculului feroviar", adica, cum ar fi la masini, cat poate masina sa mearga de tare.
E drept ca printre masinariile care circula pe calea ferata ar putea exista si unele foarte lente, poate utilaje, sau ceva de genul asta...
Cuvantul "livret" nu se refera la "cartea tehnica a vehiculului feroviar". Livrete sunt niste acte oficiale pe care le are mecanicul va conduce trenul (referitoare la vitezele de transport cat si ora de sosire a trenului).
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: mihaiatanasie din 30 Mai 2010, 12:04:24
Multumesc, acum am inteles perfect despre ce e vorba.
Cer permisiunea sa intreb mereu cand sunt in incurcatura, ca in cazul asta, (si nu trebuie sa imi fie rusine, nu e meseria mea) cu speranta sa fiu luat in serios si sa primesc lamuriri. Multumesc.
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: EA-895 din 02 Iunie 2010, 15:57:47
Pai....daca locomotiva e limitata la 100 km/h,iar viteza pe acea portiune de drum este de 140 km/h....mecanicul cu ce viteza circula??
Sunt niste factori de luat in calcul...cand se sporeste viteza dupa o restrictie sau limitare...
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: Silviu88 din 02 Iunie 2010, 19:56:46
Chiar daca viteza maxima pe acea portiune este de 140km/h in functie de rangul trenului si de posibilitatile locomotivei viteza maxima este variabila. In consecinta trenurile pe M1000 Bucuresti-Ploiesti au urmatoarele viteze maxime in functie de rangul trenului: InterCity si Rapid 140 km/h si ACC,  Personale 120 km/h. In functie de posibilitatile de tractiune care exista in acel moment chiar daca viteza maxima a EN 472 care circula cu rang de rapid deci viteza maxima 140 km/h de cele mai multe ori depoul CJ trimite la tractiune locomotive clasa 40 si automat trenul ajunge cu o intarziere de 5 minute in Ploiesti Vest. Dar aceste 5 minute palesc in comparatie cu intarzierea trenului la Curtici de vreo 65 de minute deci problema nu este la viteza maxima , ea se gaseste in restrictiile de pe traseu.
Atasat gasiti un livret al unui tren ACC.
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: Silviu88 din 02 Iunie 2010, 20:14:58
Acum sa lamurin diferenta dintre VN si VS.
VN- adica revenirea la viteza maxima inscrisa pe livret.
VS- adica portiunea de cale care urmeaza este supusa unei restrictii de viteza inscrisa in BAR(Buletin de Avizare a Restrictiilor).
Asa cred eu dar o sa verific pentru mai multe informatii.
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: Alex din 03 Iunie 2010, 23:28:40
Semnal (pitic) de manevra in apropierea Garii Baneasa, 03.06.2010.
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: Ionutz72 din 16 Iulie 2010, 16:08:44
...La polul opus poti circula cu 140 daca viteza de pe foaia de parcurs este respectiva. Poza respectiva indica o "VS" de 140.
Si unde oare se scrie viteza in foaia de parcurs?
Acum sa lamurin diferenta dintre VN si VS.
VN- adica revenirea la viteza maxima inscrisa pe livret.
VS- adica portiunea de cale care urmeaza este supusa unei restrictii de viteza inscrisa in BAR(Buletin de Avizare a Restrictiilor).
Asa cred eu dar o sa verific pentru mai multe informatii.
VN eu unul nu am vazut acest termen prin nici o instructie.
Iar VS este viteza stabilita care este viteza maximă de circulaţie admisă şi prevăzută în livretul de mers sau prin ordin de circulaţie, pentru trenul şi porţiunea de linie respectivă(conform R004),si este diferita in functie de rangul trenului. Cu alte cuvinte, din dreptul semnului VS se termina limitarea de viteza.
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: Elful din 11 August 2010, 23:28:08
Semnal de intrare in Chiajna, tip BLA; pitici de manevra pe M900 si starea caii ferate.
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: Elful din 25 Octombrie 2010, 21:17:59
Pitici de manevra M8 pe M900 in zona km 9+800.
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: Adrian Dorofte din 25 Octombrie 2010, 21:29:01
Semnal de intrare in Chiajna, tip BLA; pitici de manevra pe M900 si starea caii ferate.

Valeu, ce "sexy" arata crevasele acelea din sine...
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: Elful din 31 Octombrie 2010, 10:02:37
Repetitoare pe M900 in zona km 11+6.
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: Elful din 31 Octombrie 2010, 10:04:03
Semnale de sectie tip BLA, opreste fara depasirea semnalului pe fals, liber cu viteza stabilita pe directa.
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: Elful din 07 Noiembrie 2010, 17:40:49
Vechi si nou.
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: Elful din 07 Noiembrie 2010, 17:41:40
Sina de pe M900 in zona km 10+100.
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: Elful din 07 Noiembrie 2010, 17:42:10
Semnal de intrare de tip BLA, liber cu viteza redusa urmatorul indica oprire pe fals, opreste fara depasirea semnalului pe directa
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: Elful din 20 Noiembrie 2010, 14:30:40
Semnale de tip TMV puse in functiune de aproximativ doua saptamani in gara din Chiajna, intare si iesire cap Y.
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: mariustrs din 15 Ianuarie 2011, 12:33:08
Tot ceea ce trebuie sa facem este sa ne zicem tatal nostru! :-[
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: Cristian din 15 Ianuarie 2011, 13:57:40
Da care e legatura omule? Ca nu am inteles :|. Sunt niste semnale nu un tren de mare viteza care circula pe infrastructura noastra proasta.
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: Elful din 17 Iulie 2011, 18:38:11
Prevestitoare de tip BLA pentru statia Gradinari cap X.
Titlu: Raspuns: Semnale electrice, Semnale TVM si Indicatoare feroviare
Scris de: Elful din 17 Iulie 2011, 18:39:25
Semnal BLA de trecere pe M900.