Forumul Asociatiei Ro-Trans

TRANSPORTUL IN COMUN DIN MUNICIPIUL BUCURESTI si JUDETUL ILFOV => Regia Autonoma de Transport Bucuresti => Evenimentele Regiei Autonome de Transport Bucuresti => Subiect creat de: IASMIN SANDU din 19 Septembrie 2009, 00:41:37

Titlu: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 19 Septembrie 2009, 00:41:37
Ziua 1 - 18 Septembrie 2009


Festivitatea de aniversare a 100 de ani de atestare a transportului in Bucuresti a inceput la sediul RATB cu o conferita a Domnului Director Aron. Aceasta a inceput in jurul orei 9:00. Acolo au participat si cativa pensionari, fosti angajati ai STB-ului (RATB).



Haideti sa urmarim discursul:

            In acest an se implinesc 100 de ani de la actul oficial de nastere a transportului public bucurestean, prin constituirea, in anul 1909, a "Societatii comunale de tramvaiuri Bucuresti-STB".
             Pentru a fi mai exacti, istoria transportului pentru toti (in comun) are venerabila varsta de 161 ani: in anul 1848, Rozenthal Solomon oferea servicii de transport din centrul orasului pana la Baneasa.              
             In anul 1872, belgianul Slade Memee aduce in capitala tramvaiul cu cai ce se deplaseaza pe "drumul de fier american". Prima linie pleca din Piata Sfantul Gheorghe (Podul Targului din Afara) pana pe Calea Grivitei, la Podul Targovistei. Fiecare dintre vagoane dispunea de 10 locuri. Cand erau ocupate, la scara aparea tablita "COMPLECT" si nimeni nu putea sa mai urce pentru ca era interzisa cu desavarsire calatoria in picioare.
             Tramvaiul cu cai a fost o prezenta insolita in peisajul capitalei aproape 60 de ani, ultimul exponent fiind retras din traseu in anul 1929.
             Dar minunea minunilor s-a produs pe 9 decembrie 1894, cand acei gura-casca nimeriti pe traseul de la Piata Obor la Cotroceni descopereau cu stupoare "o masina umblatoare fara cai si fara foc". Inventia apartinea unor tehnici de varf la acea vreme, Bucurestiul fiind al XI-lea oras din lume ce dispunea de serviciile tramvaiului electric. Pentru a veni in sprijinul cetateanului, spre deosebire de tramvaiul cu cai ce avea statii fixe, tramvaiul electric oprea ori de cate ori cineva dorea sa urce sau sa coboare. Abia la inceputul sec. XX s-au constituit statii obligatorii pentru fluidizarea transportului si cresterea eficientei.

             Anii care au urmat au condus la dezvoltarea fireasca a societatii:
-1924 - ia fiinta primul laborator de psihologie experimentala aplicata Romania pentru selectia conducatorilor de vehicule -1935-societatea obtine exclusivitatea transportului cu tramvaie si autobuze
-1949 - se experimenteaza prima linie de troleibuze din Bucuresti
-1950-se schimba denumirea societatii, care devine Intreprinderea de Transport Bucuresti - ITB
-1955 - Se realizeaza, la Atelierele Centrale, primul model de autobuz si primul model de troleibuz de conceptie romaneasca
-1970 - Se construieste la Atelierele Centrale- ITB primul tramvai dublu articulat, cu o capacitate de 285 calatori, denumit V3A
-1983-Incepe actiunea de montaj pe autobuze a instalatiilor de alimentare cu
gaze
-1985 -Incepe constructia de vagoane V3A modernizate pentru intreprinderile de transport din tara: Constanta (75 buc.), Ploiesti (23), Brasov (24), Cluj (22), Oradea (6), Braila (9), Botosani (9).
-1990-ITB se transforma in regie autonoma si devine RATB
-1998-RATB devine membra a Uniunii Internationale de Transport Public
-2004-Se realizeaza la RATB-Atelierele Centrale vagonul Bucur 1 pnn
modernizarea vagonului T4R
-2009 -Se omologheaza tramvaiul BUCUR LF, proiectat si executat la RATB - URAC.
             In acest an STB-ITB-RATB implineste 100 de ani de existenta. Acest centenar, pe care generatia de astazi are privilejul sa-l sarbatoreasca, impune
numeroase fapte si realizari deosebite. El evidentiaza munca a zeci de mii de oameni in slujba populatiei din cel mai mare si important oras din Romania.
             Membrii acestui colectiv STB-ITB-RATB au fost mereu la dispozitia publicului calator, in slujba acestuia, asigurand zilnic deplasarea populatiei in
conditii de siguranta si, pe cat posibil, de confort. Ne mandrim ca de-a lungul timpului, personalitati incontestabile si-au adus contributia la promovarea noului in intreprindere si la aplicarea strategiei impuse de nevoia de transport a populatiei. Amintim cateva nume:
-Ing. Anghel Saligny - membru in Consiliul de Administratie -Prof Ing. Gh. Filipescu-membru corespondent al Academiei Romane (director
general)
-Dr, Ing. Ion Mincu (director general)
-Prof.Univ.M.T.Djuvara (deputat, ministru, membru in Consiliul de Administratie)
-Prof Univ.C.D Busila, Prof. Univ. I.S. Budeanu, Prof. Univ. G. Titeica-membri
in Consiliul de Administratie -Academician Prof. Ing. Ion Balan (director general).
             De asemenea, acest eveniment constituie si un prilej de a privi inainte, in vederea imbunatatirii performantelor globale-capacitatea de transport, durata deplasarii, gradul de aglomerare, ritmicitatea, reducerea costurilor de exploatare etc.
             Pentru realizarea acestui deziderat, RA TB a elaborat o strategie bazata pe proiecte orientate in cateva directii principale, toate avand ca scop cresterea calitatii serviciului public de transport. Aceste proiecte s-au bucurat de sprijinul si aprobarea Primariei Municipiului Bucuresti si al Consiliului General al Municipiului Bucuresti, iar implementarea lor a condus la cresterea calitatii serviciilor de transport oferite, precum si la fluidizarea traficului din Capitala.

             Strategia de dezvoltare aRA TB prevede urmatoarele:
I. Modernizarea parcului de autobuze, troleibuze si tramvaie
II. Modernizarea infrastructurii caii de rulare
III. Cresterea calitatii si atractivitatii transportului public, asigurandu-se o imbunatatire a conditiilor de transport, siguranta in exploatare, reducerea duratei deplasarilor, imbunatatirea ritmicitatii mijloacelor de transport

I. Incepand cu anul 2005 au fost achizitionate 1000 autobuze Mercedes si 100 troleibuze ASTRA-IKARUS-CITELIS. De asemenea, la Uzina de Reparatii-Ateliere Centrale se incheie, in acest an, modernizarea a 290 tramvaie V3A care s-a derulat pe parcursul ultimilor ani. In 2009 s-a omologat tramvaiul BUCUR LF, proiectat si produs Ia. RATB - URAC, cu podea 60% coborata. In prezent se pregateste documentatia de atribuire pentru licitatia
internationala privind achizitia a 150 troleibuze.

II. In anul 2002 a demarat proiectul de modernizare a infrastructurii caii de rulare pentru 110 km in partea de sud-vest a orasului Bucuresti, proiect finantat in proportie de 50% de Banca Europeana de Investitii si Consiliul General al Municipiului Bucuresti.Tot prin acest proiect s-au modernizat 4 depouri:Alexandria, Militari, Giurgiului si Dudesti.
In anii urmatori, din fondurile de investitii alocate de Consiliul General al Municipiului Bucuresti a continuat procesul de modernizare, astfel incat, in
prezent, 60% din infrastructura liniilor de tramvai este modernizata si procesul continua.

III. In vederea imbunatatirii confortului calatoriei, in principal prin reducerea duratei deplasarilor suntem preocupati de cresterea vitezei de
exploatare a vehiculele de transport public, prin realizarea cailor proprii pentru tramvaie si a benzilor dedicate pentru troleibuze si autobuze, simultan cu semaforizarea preferentiala pentru vehiculele de transport public.
             Toate acestea fac parte din Proiectul de Management al Traficului, care este in curs de implementare de catre Primaria Municipiului Bucuresti.
             Un alt proiect implementat este Sistemul Automat de Taxare (SAT). Acest proiect a fost finantat in proportie de 50% de catre Consiliul General al Municipiului Bucuresti si Banca Europeana de Investitii si integreaza, din punct de vedere comercial, transportul urban de suprafata (RA TB) cu cel subteran (METROREX). Sistemul permite culegerea informatiilor referitoare la gradul de retelei de transport.
             In viitorul apropiat, incarcarea cardurilor se va putea face si prin ATM-uri bancare si internet. De asemenea, in etapa urmatoare vor aparea si primele automate de eliberare bilete si abonamente.              
             RATB va avea in vedere modernizarea si dezvoltarea retelei de transport public si conectarea ei la reteaua metropolitana de transport public, inclusiv prin utilizarea parcarilor de tip Park&Ride, care vor exista in punctele de acces in
Bucuresti.
             Se acorda o importanta deosebita cresterii sigurantei calatorilor in vehicule si statii:
-protocol de colaborare RATB-Directia Generala de Jandarmi a municipiului Bucuresti
-camere de supraveghere in vehicule
-modernizarea infrastructurii, a statiilor, in special a celor de tramvaie
-perfectionarea continua a conducatorilor de vehicule.
             Transportul public are multe avantaje fata de mijloacele individuale de transport: costuri reduse, spatiu urban redus (un tramvai ocupa spatiul a 30 autoturisme), este mai putin poluant si mai sigur. In acest context, suntem constienti ca un serviciu de transport bine organizat si atractiv reprezinta o componenta importanta a bunastarii populatiei si un factor de civilizatie, educatie si progres in procesul de crestere a calitatii vietii social-economice a orasului Bucuresti.Astfel, in conditiile in care orasul Bucuresti se confrunta tot mai acut cu problemele traficului urban ca urmare a dezvoltarii economice si social-administrative, a cresterii numarului de locuitori din Bucuresti si cel al posesorilor de autoturisme, RA TB isi propune sa ofere servicii de transport public care sa reprezinte o alternativa viabila si convenabila pentru deplasarile urbane.


Domnul Gheorghe Aron, Directorul Regiei Autonome de Transport Bucuresti.

Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 19 Septembrie 2009, 01:12:52
Dupa conferinta am fost invitati sa luam parte la un mic bufet.
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 19 Septembrie 2009, 01:20:13
Imediat dupa bufet ne-am suit in autobuzele puse la dispozitie de RATB, indrumati de Controlorii RATB si am plecat spre Sala CROWN BALLROOM - Hotel CROWNE PLAZA, unde am participat la intalnire aniversara, la care participa specialisti din transportul public din tara si strainatate, invitati din ministere, organe locale, colaboratori, angajati si pensionari din RATB .

Inainte de a pleca spre hotel, am efectuat cateva fotografii cu autobuzele care ne-au transportat (4607, 4930 si 6272). Reporterii au continuat sa obtina interviuri si de asemenea va rog sa urmariti pe internet telejurnalele posturilor TVR 1, Prima TV si nu in ultimul rand Antena 1 si 3.

Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 19 Septembrie 2009, 01:40:29
Ajuns la Sala CROWN BALLROOM - Hotel CROWNE PLAZA ne-am intalnit cu fosti angajati ai ITB-ului (RATB), majoritatea fiind persoane de varsta a treia. Au fost niste momente emotionante.  :( :'( :'(
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 19 Septembrie 2009, 01:42:55
Sala de festivitati.
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 19 Septembrie 2009, 01:48:04
Festivitatea a inceput dupa sosirea Primarului General al Bucurestiului, domnul Sorin Oprescu.
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 19 Septembrie 2009, 01:56:50
Domnul Primar Sorin Oprescu a tinut aproximativ 15 minute un discurs.

Pentru al putea asculta va rugam sa il descarcati: (http://www.ro-trans.org/descarca.gif) (http://www.ro-trans.org/_Incarcate_/Festivitatile_de_aniversare_a_100_ani_de_atestare_a_transportului_in_Bucuresti/Discurs Sorin Oprescu, Primarul General al Bucurestiului.mp3)
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 19 Septembrie 2009, 01:57:43
Discurs Gheorghe Aron, directorul General RATB.

(http://www.ro-trans.org/descarca.gif) (http://www.ro-trans.org/_Incarcate_/Festivitatile_de_aniversare_a_100_ani_de_atestare_a_transportului_in_Bucuresti/Discurs Gheorghe Aron, Directorul General al RATB.mp3)
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 19 Septembrie 2009, 02:02:02
Discurs Gheorghe Udristei, directorul General Metrorex.

(http://www.ro-trans.org/descarca.gif) (http://www.ro-trans.org/_Incarcate_/Festivitatile_de_aniversare_a_100_ani_de_atestare_a_transportului_in_Bucuresti/Discurs Gheorghe Udristei, Director General Metrorex.mp3)
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 19 Septembrie 2009, 02:05:21
Primarul General al Bucurestiului a trebuit sa paraseasca sedinta, avand cateva treburi la primarie.

(http://www.ro-trans.org/descarca.gif) (http://www.ro-trans.org/_Incarcate_/Festivitatile_de_aniversare_a_100_ani_de_atestare_a_transportului_in_Bucuresti/Discurs Sorin Oprescu 2, Primarul General al Bucurestiului.mp3.mp3)
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 19 Septembrie 2009, 02:12:13
Discurs al unui fost director al ITB-ului din jurul anului 1970.

(http://www.ro-trans.org/descarca.gif) (http://www.ro-trans.org/_Incarcate_/Festivitatile_de_aniversare_a_100_ani_de_atestare_a_transportului_in_Bucuresti/Fost Director al ITB-ului.mp3)
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 19 Septembrie 2009, 02:16:39
Discursul domnului Radu Dumbraveanu, viceprimar in perioada 2001-2004, membru in Consiliul de Administratie al RATB-ului in perioada 2004-2008.

(http://www.ro-trans.org/descarca.gif) (http://www.ro-trans.org/_Incarcate_/Festivitatile_de_aniversare_a_100_ani_de_atestare_a_transportului_in_Bucuresti/Discursul domnului Radu Dumbraveanu, viceprimar in perioada 2001-2004, membru in Consiliul de Administratie al RATB-ului in perioada 2004-2008.mp3)
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 19 Septembrie 2009, 02:21:58
Discurs Octavian Udristei, director al Metrorexului in perioada 1994-1996, membru in Consiliu de Administratie al RATB-ului intre anii 1991-2001.

(http://www.ro-trans.org/descarca.gif) (http://www.ro-trans.org/_Incarcate_/Festivitatile_de_aniversare_a_100_ani_de_atestare_a_transportului_in_Bucuresti/Discurs Octavian Udristei, director al Metrorexului in perioada 1994-1996, membru in Consiliu de Administratie al RATB-ului intre anii 1991-2001.mp3)
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 19 Septembrie 2009, 02:24:30
In jurul orei 14:30 ne-am imbarcat in cele aproximativ 10 Autobuze Mercedes Citaro Euro 4 care ne-au dus la Cantina Uracului unde am participat la dineu.
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 19 Septembrie 2009, 02:25:46
La restaurant invitatii au inceput sa apara dupa ora 15:15.
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 19 Septembrie 2009, 02:26:57
Dineul...
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 19 Septembrie 2009, 02:34:23
Maine va invitam la "CARAVANA TIMPULUI" -parada tramvaielor (ora 11:00 Depoul Victoria, Ora 11:15 Lizeanu):


Scurta prezentare a tramvaielor care participa la "CARAVANA TIMPULUI":
1. Vagon de tramvai cu cai
             Primul tramvai cu cai, un tramvai galben pe care scria "The Bucharest Tramways", a fost introdus in Bucuresti in anul 1872 si a fost un mare succes. Inauntru, conductorii si inspectorii de traseu aveau haine si sepci rosii, mai frumoase decat ofiterii, iar Calea Mosilor
devenise un fel de artera a promenadei in "imperiala". In timp, oferta de tramcare s-a diversificat, iar concurenta i-a determinat pe
proprietarii de vehicule sa le aduca imbunatatiri, facandu-le mai comode si mai aratoase, vopsite frumos si tractate de cai rapizi si impunatori.
Ultima linie de tramvai cu cai (linia 9 de pe str. Vasile Lascar) s-a desfiintat in anul 1929. Vagonul prezentat este de la inceputul secolului XX si a fost restaurat de RATB in anul 1994. Din anul 1968, el se afla in patrimoniul Muzeului National Tehnic "Prof. ing.
Dimitrie Leonida", fiind unicat in Romania si clasat in categoria Tezaur.


2. Vagon de tramvai cu cai-Societatea de Tramvaie Viena
             Acest vagon se afla in patrimoniul Muzeului de Vagoane de Epoca din Mariazell, Austria si este un vagon de vara, cu 2 cai, construit in 1868 de firma Spiering. In anul 1910 i s-au montat ferestre, pentru a putea fi exploatat atat pe timp de vara cat si pe timp de iarna. In
perioada celor 2 razboaie mondiale, tramvaiul a fost folosit pentru transportul ranitilor pe traseele dintre gari si spitale, datorita dimensiunilor sale reduse si faptului ca permite a adaptari- de exemplu, peretele cu ferestre se putea rabata si ridica.
             In 1949, Societatea de Tramvaie Wiener Stadtwerke l-a transformat in vagon de marfa cu plafon rabatabil. In 1979, vagonul a fost vandut Muzeului de Vagoane de Epoca, iar
in 1985 acesta a fost restaurat si adus la forma originala, cu sprijinul firmei de tamplarie Hohn din Mariazell si al firmei de constructii metalice Maier din Guţiwerk.


3. Vagon Simmering - Vienna
             Primele tramvaie marca Simmering- Vienna au fost introduse in exploatare de STB la finele anului 1912 si au reprezentat un salt calitativ important fata de tramvaiele cu cai si primele vagoane electrice introduse in circulatie in anul 1894. Aparitia lor trebuie sa fi facut
o impresie deosebita pentru ca erau mari, puternice, silentioase si de un rosu "imperial", care nu se uita usor.
             Vagonul prezentat a fost primit de la Muzeul Tramvaielor din Viena si a fost restaurat
a URAC in anul 1999.
             Vagoanele de acest tip au fost realizate incepand cu anul 1927 in Atelierele Centrale ocietatii de Transport Bucuresti. In anul 1948 exista un parc de 335 asemenea tramvaie, a circulat pana in anul 1976. vagonul prezentat a fost restaurat la URAC in 1994.


4. Vagon Thomson V09
             Vagoanele de acest tip au fost realizate incepand cu anul 1927 in Atelierele Centrale ocietatii de Transport Bucuresti. In anul 1948 exista un parc de 335 asemenea tramvaie, ucirculat pana in anul 1976. :agonul prezentat a fost restaurat la URAC in 1994.


5. Vagon Thomson V56
             Vagoanele de acest tip au fost realizate din 1955 in Atelierele Centrale ale Intreprinderii de Transport Bucuresti, prin recarosarea vagoanelor Thomson si Dyle. In 1970 exista un parc de 226 asemenea tramvaie, care au circulat pana in 1981. Vagonul prezentat a fost restaurat la URAC in anul 2008.


6. Vagon platforma amenajat pentru fanfara
             Acest vagon a fost realizat de catre URAC-RATB in anul 1994, prin modificarea unui vagon remorca de tip V12. Vagonul remorca a fost realizat de catre Atelierele Centrale -ITB in anii 1956-1958 si a circulat in Bucuresti pana in anul 1984, fiind atasat la diferite tramvaie:V56, V58 si vagonul .Electroputere'' V3A.


7. Vagon de tramvai amenajat ca vagon-cofetarie
             Tramvaiele de acest tip au fost primite de RA TB de la Stadtwerke MUnchen, in perioada 1998-1999 si au circulat pe linia 34 pana in anul 2001.
             Vagonul prezentat a fost transformat in vagon special de catre URAC in anul 2002 si a fost scos in circulatie cu ocazia sarbatorilor de Paste si Craciun. In perioada 2005-2006, vagonul a servit pentru punerea in scena a piesei de teatru "Un tramvai numit Popescu", spectacol care s-a desfasurat in traseu si s-a bucurat de un mare succes in randul publicului calator. In viitorul apropiat, regia intentioneaza sa inchirieze acest vagon tuturor celor interesati, pentru diverse evenimente culturale, aniversari, precum si in scop turistic.


8. Tramvaiul Bucur-LF
             Tramvaiul BUCUR LF (Low Floor) a fost proiectat si realizat la RA TB-URAC, din necesitatea de a se asigura un confort sporit pentru calatori, a se facilita accesul persoanelor cu dizabilitati si a se atinge o viteza comerciala superioara, in concordanta cu infrastructura modemizata a liniilor de tramvai.
             Tramvaiul BUCUR LF, care a fost omologat de catre AFER, are o capacitate de 250 calatori si podea coborata pe 60% din lungimea vagonului. Unul din avantajele acestui tramvai este ca se diminueaza timpul de urcare-coborare al calatorilor, fapt care duce la realizarea mai rapida a curselor pe traseu. Un alt avantaj este sistemul de tractiune bazat pe chopper si frana recuperativa care ajuta la recuperarea a aproximativ 35% din energia consumata.
             Incepand cu luna august 2009, acest tramvai a fost introdus in exploatare pe linia 21.



RATB.
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 19 Septembrie 2009, 21:42:01
Ziua 2 - 19 Septembrie 2009


In a doua zi de festivitati am vizitat Depoul Dudesti si in jurul orei 11.15 am asteptat parada tramvaielor care participa la "CARAVANA TIMPULUI".
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 19 Septembrie 2009, 22:06:46
In jurul prei 8:45 ne-am imbarcat in autobuze din fata sediului RATB. Au fost 3 autobuze: 4785, 4958 si 6296.
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 19 Septembrie 2009, 22:28:44
La ora 9:00 delegatia a ajuns la Depoul Dudesti. Directorul ETE a tinut un mic discurs despre istoria de modernizare a depoului Dudesti.


FILM:
(http://i629.photobucket.com/albums/uu20/Iasmin_Sandu/RATB%20filme/th_P1060679.jpg) (http://s629.photobucket.com/albums/uu20/Iasmin_Sandu/RATB%20filme/?action=view&current=P1060679.flv)
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 19 Septembrie 2009, 22:34:55
Invitatii impreuna cu presa au vizitat depoul.
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 21 Septembrie 2009, 13:02:06
Pe la 9:20 a sosit si ultimul autobuz cu invitati.
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 21 Septembrie 2009, 13:05:07
Dispeceratul Depoului.

Dreptunghiurile rosii sunt inscriptionate tramvaiele defecte, cele cu verde tramvaiele apte de traseu, visiniu plugurile si frezele, in final tramvaiele utilitare si remorcile cu albastru.
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 21 Septembrie 2009, 19:38:59
In depou am avut pus la dispozitie pentru a efectua fotografii doua tramvaie V3A:
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 21 Septembrie 2009, 19:41:54
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 21 Septembrie 2009, 19:48:50
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 21 Septembrie 2009, 19:53:17
Curtea din fata.
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 21 Septembrie 2009, 19:55:51
Cateva tramvaie, incluzand si plugurile.
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 21 Septembrie 2009, 19:57:23
Pe la 10.30 ne-am imbarcat in autobuze plecand spre Lizeanu.
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 25 Septembrie 2009, 10:13:10
Am ajuns la locul de intalnire al caravenei - "Statia RATB Lizeanu".
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 25 Septembrie 2009, 10:13:13
In cateva minute a sosit "Caravana Timpului":

Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 25 Septembrie 2009, 10:13:16
Reporterii Ro-Trans au calatorit cu majoritatea tramvaielor, eu reusind sa ma urc pentru inceput in "Bucurul LF #401". Cofetaria a rulat in fata "LF":

   
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 25 Septembrie 2009, 10:13:19
Lumea erau uimiti de parada tramvaielor vechi alaturi de cele noi si nu s-au abtinut sa nu captureze momentul minunat:
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 25 Septembrie 2009, 10:13:22
O prima oprire a caravanei a fost pe Calea Mosilor; am parasit tamvaiul Bucur LF indreptandu-ne pentru o mica calatorie cu un tramvai cu cai:
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 25 Septembrie 2009, 10:13:25
"Calatorii" din tramvaiele cu cai purtau haine de epoca:
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 25 Septembrie 2009, 10:13:29
V09:
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 25 Septembrie 2009, 10:13:32
"Vagon de tramvai cu cai-Societatea de Tramvaie Viena", fotografiat din tramvaiul cu cai al STB-ului:
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 25 Septembrie 2009, 10:13:35
Va invitam la o calatorie in tramvaiul cu cai al STB-ului alaturi de Domnul Director GENERAL al RATB-ului, Gheorghe. Aron:

   
   
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 25 Septembrie 2009, 10:13:39
Cateva fotografii de la Sfantul Gheorghe cu tramvaiele participante la "Caravana Timpului":

Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 25 Septembrie 2009, 10:13:43
Cateva fotografii de la Sfantul Gheorghe cu tramvaiele participante la "Caravana Timpului":


Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 25 Septembrie 2009, 10:13:49
Cateva fotografii de la Sfantul Gheorghe cu tramvaiele participante la "Caravana Timpului":


Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 26 Septembrie 2009, 00:02:29
Cateva fotografii de la Sfantul Gheorghe cu tramvaiele participante la "Caravana Timpului":



In acest tramvai o taxatoare RATB vindea calatorilor bilete de "epoca":
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 26 Septembrie 2009, 00:02:35
Cateva fotografii de la Sfantul Gheorghe cu tramvaiele participante la "Caravana Timpului":


Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 28 Septembrie 2009, 02:51:32
Cateva fotografii de la Sfantul Gheorghe cu tramvaiele participante la "Caravana Timpului":


Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 28 Septembrie 2009, 02:51:37
Cateva fotografii de la Sfantul Gheorghe cu tramvaiele participante la "Caravana Timpului":



Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 28 Septembrie 2009, 02:51:42
Bucur LF efectuand statia "BD. CAROL I":
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 28 Septembrie 2009, 02:51:46
"Caravana timpului" intra pe str. Reinvierii:

   
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 28 Septembrie 2009, 02:51:52
Caravana intra pe str. Lizeanu:
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 30 Septembrie 2009, 01:21:03
Tramvaiele intra pe Sos. Stefan cel Mare:
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 30 Septembrie 2009, 01:21:13
"Caravana timpului" s-a retras in Depoul Victoria!
Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 30 Septembrie 2009, 01:21:17
Bucurul LF intrand pe strada Mexic:

Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 03 Octombrie 2009, 00:21:20
Tramvaiul Cofetarie a circulat in continuare pe liniile 34 si 21:

Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 03 Octombrie 2009, 00:21:30
Retragerea tramvaiului Bucur LF in Depoul Victoria:

Titlu: Raspuns: Festivitatile de aniversare a 100 ani de atestare a transportului in Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 03 Octombrie 2009, 00:21:35
Fotografii de grup cu reporterii Ro-Trans: