Forumul Asociatiei Ro-Trans

Transportul Feroviar (CAILE FERATE ROMANE) => Locomotive => Subiect creat de: Tibi din 27 August 2009, 15:47:17

Titlu: Discutii generale si informatii despre locomotive
Scris de: Tibi din 27 August 2009, 15:47:17
Am auzit ca din 2010 in Romania o sa circule faimosul TAURUS (BR 182) pe tronsonule Bucuresti - Constanta, dupa ce se vor termina lucrarile la acel tronson.
Este foarte posibil, pentru ca deja am vazut cateva locomotive cu inscriptia DB .
O sa fie un vis devenit realitate pentru multi dintre noi sa vedem Taurusul :).
Titlu: Re: Discutii libere
Scris de: florin.lifticariu din 28 August 2009, 19:26:32
Probabil ca o sa circule....dar la marfare...Rail Cargo Austria (CFR Marfa a austriecilor) si-a deschis de curind o filiala in Romania...
Titlu: Raspuns: Discutii libere
Scris de: AlexYo din 30 Noiembrie 2009, 21:01:10
Am vazut ca au aparut date despre modernizari.
Degeaba se modernizeaza dpdv tehnologic daca la aspect nu se face nimic. Chiar daca sunt ultimul racnet, lumea tot vede un harb prosapat vopsit.
Titlu: Raspuns: Clasa EA, EA1
Scris de: vlaicuandrei din 30 Ianuarie 2010, 12:08:51
EA = clasa 40 (120 km/h), exceptie de la regula facand locomotivele 40-2003-2 si 40-2004-6 (200 km/h).

EA1= clasa 41 (160 km/h)

EA2= clasa 41 (200 km/h) care din pacate este doar una singura (42-0302-2)
Titlu: 40-0873-6, 41-0810-6, 91-53-0-476-692-5
Scris de: IASMIN SANDU din 03 Februarie 2010, 22:26:06
40-0873-6, 41-0810-6 si 91-53-0-476-692-5 aliniate in Gara Bucuresti Nord, 02 Februarie 2010.
Titlu: 40-0873-8, 41-810-6
Scris de: IASMIN SANDU din 03 Februarie 2010, 22:27:32
40-0873-8 si 41-810-6 prin Gara Bucuresti Nord, 02 Februarie 2010.
Titlu: Raspuns: Discutii libere locomotive
Scris de: vlaicuandrei din 03 Februarie 2010, 22:35:46
Domne, nu stiu, dar eu tare mi-as dori ca sa nu vad niciodata un Taurus sau vreun Hercules in culorile CFR-ului ;D Prefer de 1000 de ori o electrica de-a noastra :P clasica sau chiar modernizata :) multi le vad ca vai de capul lor si depasite si asa mai departe, dar nu aveti idee cu cata invidie se uita strainii la noi. Foarte putine locomotive Co-Co electrice exista in lume la ora actuala de puterea acestora. A, da, exista Bo-Bo-Bo care poate parea Co-Co, dar nu au aceeasi putere, nu sunt asa de fiabile. Co-Co uri mai au polonezii, cehii si nemtii. Toti tin de ele cu dintii, doar noi le-am da si degeaba :( este trist....
Titlu: Raspuns: Discutii libere locomotive
Scris de: Trainspotter Europe din 03 Februarie 2010, 22:41:27
O mica afirmatie, locomotivele Taurus cu 4 osii nu cred ca pot fi adaptate pentru ce linii avem in Romania, si anume in unele curbe sau pante + ca eu consider ca electricele noastre ne repezinta asa cum sunt ele bune, rele.
Titlu: Raspuns: Discutii libere locomotive
Scris de: IASMIN SANDU din 03 Februarie 2010, 22:54:18
De regula, la sosirea R347 (Dacia) se folosesc pentru manevrarea vagoanelor OBB locomotive LDH. Austriecii nu cred ca ar fi prea incantati daca observa cu ce se manevreaza bijuteriile acestora. Pe tot parcusul calatoriei dintre Viena - Bucuresti au parte de la locomotivele Siemens Taurus pana la LDH-aurile noastre.  :D

   
Titlu: Raspuns: Discutii libere locomotive
Scris de: vlaicuandrei din 03 Februarie 2010, 22:56:04
Bijuterii Iasmin tata? Bijuterii? :D permiteti sa rectific un pic, vagonul cu striuri pe el gen BM este mai vechi decat varsta mea, plus a ta plus inca vreo 10 ani puse toate la un loc...si sincer nu ti-as dori nici dusman sa imi fii sa mergi cu asa ceva :).
Titlu: Raspuns: Discutii libere locomotive
Scris de: IASMIN SANDU din 03 Februarie 2010, 23:00:20
Bijuterii Iasmin tata? Bijuterii? :D permiteti sa rectific un pic, vagonul cu striuri pe el gen BM este mai vechi decat varsta mea, plus a ta plus inca vreo 10 ani puse toate la un loc...si sincer nu ti-as dori nici dusman sa imi fii sa mergi cu asa ceva :).

Presupun ca sunt intretinute daca le cupleaza la trenuri internationare. Trebuie sa recunoastem ca sunt parolisti decat romanii. :-X
Titlu: Raspuns: Discutii libere locomotive
Scris de: vlaicuandrei din 03 Februarie 2010, 23:02:47
Nu vrei sa stii ce discutii se dau intre reprezentantii companiilor pentru a scapa de acest vagon, dar austriecii, dragutzii de ei ne vad ca o tara din lumea a 4-a nici macar a 3-a si pun cam ce au ei mai prost sa vina aici.... :(
Titlu: Raspuns: Clasa 44
Scris de: vlaicuandrei din 05 Februarie 2010, 21:15:55
Stiti, nu vreau ca sa se simta cineva jignit, dar noi romanii (unii dintre noi) suntem cam batuti in cap :) un Bo-Bo era optim pentru trafic de calatori la un tren de pana la 9-10 vagoane. Pe vremea lui Ceausescu se foloseau din greu pe Constanta si fara nici o problema (doar atunci cand venea ordinul de la partid ii mai prajeau un motor la cum dadeau in ele, in rest...OPTIM) iar acum pentru orice tartareata de tren apare un Co-Co...care initial erau concepute doar pentru trenuri de marfa sau linii de munte cu rampe si pante mari....si inca ceva...dupa vorba unui mecanic din Bucuresti Calatori : "dom'le, daca avea Co-Co-ul pe el ce are Bo-Bo-ul nu ii statea nimic in cale, dar asa un 40 sau 41 pare un elefant mare si al dracu de sensibil pe langa un 43 sau un 44" 8) cred ca este mai mult decat clara afirmatia
Titlu: Raspuns: Clasa 44
Scris de: Trainspotter Europe din 05 Februarie 2010, 21:18:28
Adevarat graiesti amice ;)
Titlu: Raspuns: Clasa 44
Scris de: IASMIN SANDU din 05 Februarie 2010, 22:33:04
Rareori vezi un Bo-Bo prin Gara de Nord tragand un tren. Numai amaratele de 41 si 40.
Titlu: Raspuns: Discutii libere locomotive
Scris de: IASMIN SANDU din 05 Februarie 2010, 22:58:08
Diesele de 120 km/h...saracele...nu stiu daca a apucat macar una din ele sa prinda viteza asta :( iar acum sunt casate sau transformate in GM-uri de maxim 100 km/h

Haideti sa mutam discutia aici.


In Romania gandeste cineva cu acel obiect rotund denumit cap? Casezi locomotive de 120 km si fabrici de 100?
Titlu: Raspuns: Discutii libere locomotive
Scris de: zofei.2006 din 05 Februarie 2010, 23:08:42
Poate ca gandit ca nu avem infrastructura pentru 120km/h :D :D :D .
Titlu: 45-0348-8, 40-1001-3
Scris de: Trainspotter Europe din 08 Februarie 2010, 20:58:01
45-0348-8 si 40-1001-3 Depoul Bucuresti Calatori
Titlu: Raspuns: Discutii libere locomotive
Scris de: IASMIN SANDU din 09 Februarie 2010, 00:02:08
82-0599-9 in Depoul Bucuresti Calatori.
(http://www.ro-trans.org/index.php?action=dlattach;topic=2496.0;attach=32497;image) (http://www.ro-trans.org/index.php?action=dlattach;topic=2496.0;attach=32496;image)

Locomotivei Siemens din spate nu ii lipseste pantograful? ??? E cumva donatoare de "organe" (piese).
Titlu: Raspuns: Discutii libere locomotive
Scris de: florin.lifticariu din 09 Februarie 2010, 17:53:03
Probabil asteapta plecarea la Craiova pe urmele lui 397 si 363.
Titlu: Raspuns: Clasa 44
Scris de: VladV100 din 12 Februarie 2010, 02:32:44
Rareori vezi un Bo-Bo prin Gara de Nord tragand un tren. Numai amaratele de 41 si 40.

Nu-s amarate deloc. Mie imi plac mult mai mult decat cutiile de Bo-Bo. :)
Abia astept sa le faca pe alea Co-Co, si in miniatura la scara TT. 8)

Titlu: 41-0219-0, 40-0527-8
Scris de: IASMIN SANDU din 13 Februarie 2010, 23:25:10
41-0219-0 si 40-0527-8 prin Gara Bucuresti Nord, 12 Februarie 2010.
Titlu: Raspuns: Discutii libere locomotive
Scris de: IASMIN SANDU din 16 Februarie 2010, 20:58:50
45-0311-6

(http://www.ro-trans.org/index.php?action=dlattach;topic=129.0;attach=34150;image) (http://www.ro-trans.org/index.php?action=dlattach;topic=129.0;attach=34149;image)

Tractiune Electrica si Diesel  :o :o. Ce tren o fi fost de a avut nevoie de doua locomotive de tractiune!
Titlu: Raspuns: Discutii libere locomotive
Scris de: Gabi23 din 16 Februarie 2010, 22:04:48
Tractiune Electrica si Diesel  :o :o. Ce tren o fi fost de a avut nevoie de doua locomotive de tractiune!
E mai mult ca sigur R681"Marea Neagra" si nu-i ceva neobisnuit zilele astea de iarna. Si zilele trecute am vazut mai multe trenuri care au fost asa in compunere. Chiar si acesta l-am vauzt in aceasta compunere dar cu electrica langa vagoane si GM conducatoare. 
Titlu: Raspuns: Discutii libere locomotive
Scris de: IASMIN SANDU din 17 Februarie 2010, 00:06:13
E mai mult ca sigur R681"Marea Neagra" si nu-i ceva neobisnuit zilele astea de iarna. Si zilele trecute am vazut mai multe trenuri care au fost asa in compunere. Chiar si acesta l-am vauzt in aceasta compunere dar cu electrica langa vagoane si GM conducatoare. 

Daca intrerupe alimentarea cu energie electrica se trepe la locomotiva Diesel.
Titlu: Raspuns: Discutii libere locomotive
Scris de: vlaicuandrei din 17 Februarie 2010, 19:46:11
Na culmea ineficientei :D 2x5100 kW pentru o rama de TE-uri in gara Dej Calatori. Trenul circula de la Bistrita la Cluj.
Titlu: Raspuns: Discutii libere locomotive
Scris de: Gabi23 din 18 Februarie 2010, 02:46:07
Al doilea EA, cel clasic,  cred ca era defect pentru ca din ce vad nu are pantograful ridicat. Da n-ar fi exclus, nu mai stiu unde vazusem poza cu 2 vagoane cisterna la care erau atasate 2 EA-uri in fata si unul in spate  :D.
Titlu: Raspuns: Discutii libere locomotive
Scris de: IASMIN SANDU din 18 Februarie 2010, 09:22:15
Al doilea EA, cel clasic,  cred ca era defect pentru ca din ce vad nu are pantograful ridicat. Da n-ar fi exclus, nu mai stiu unde vazusem poza cu 2 vagoane cisterna la care erau atasate 2 EA-uri in fata si unul in spate  :D.

Locomotiva a doua putea fi transportata din Gara X in Y pentru a prelua un tren sau spre depou/triaj.
Era pe post de vagon. Nu tragea trenul, doar era tractata de locomotiva 1. Se practica des acest tip transfer/mutare de locomotive. Chiar am vazut un Softronic tragand un tren CFR Calatori, dar in spatele acesteia se afla si locomotiva CFR-ului CALATORI.
E mai usor si ieftin sa cuplezi o locomotiva la un tren pentru a fi transferata dintr-o zona il alta. Plus de asta nu mai incurci traficul de calatori/marfa pentru ca vei ocupa doar o singura data o portiune de cai ferate si nu de doua ori (daca se transfera locomotiva separat).
Titlu: Raspuns: Discutii libere locomotive
Scris de: vlaicuandrei din 18 Februarie 2010, 18:51:32
Tocmai lasase pantrograful jos, deci nu tine treaba ca era defecta :D cu deplasatul la alt depou sunt de accord, dar atunci nu trebuia sa traga, sa fie doar pe post de vagon
Titlu: Raspuns: Discutii libere locomotive
Scris de: florin.lifticariu din 18 Februarie 2010, 19:46:23
Pantograful poate fi sus si pentru functionarea sistemelor de pe locomotiva alimentate de la retea...de exemplu incalzirea cabinei...
Titlu: Tractiune DIESEL (60-0863-3) si electrica (41-0891-6).
Scris de: IASMIN SANDU din 25 Februarie 2010, 09:17:55
Tractiune DIESEL (60-0863-3) si electrica (41-0891-6).
Titlu: Raspuns: Fara clasa cunoscuta
Scris de: vlaicuandrei din 02 Martie 2010, 17:55:08
Prima locomotiva electrica a lumii. Fabricata de catre Siemens, fotografiata la Muzeul Tehnicii din Berlin.
Titlu: 425-517 - 41-0151-5
Scris de: zofei.2006 din 10 Martie 2010, 03:48:58
425-517 - 41-0151-5, 07.02.2010
Bataila Regiotransului alaturi de un 41 al CFR Calatori  :D :D .
Titlu: 60-1051-2, 80-0197-6
Scris de: zofei.2006 din 10 Martie 2010, 03:51:30
60-1051-2 si 80-0197-6, 16.02.2010 in Basarab Triaj.
Titlu: 45-0311-6, 41-0219-0
Scris de: zofei.2006 din 10 Martie 2010, 03:52:43
45-0311-6 si 41-0219-0, 11.02.2010 in Gara de Nord.
Titlu: Tractiune electrica (40-0590-6) si DIESEL (80-0197-6)
Scris de: zofei.2006 din 10 Martie 2010, 03:55:24
40-0590-6 si 80-0197-6, 16.02.2010 in Bucuresti Basarab Triaj .
Titlu: Raspuns: Discutii libere locomotive
Scris de: IASMIN SANDU din 20 Martie 2010, 09:38:23
40-0639-1 in Gara Predeal, 19 Martie 2010, in fruntea unui 'petrolier':

(http://www.ro-trans.org/index.php?action=dlattach;topic=130.0;attach=38997;image) (http://www.ro-trans.org/index.php?action=dlattach;topic=130.0;attach=38996;image)

Locomotiva respectiva apartine CFR Calatori, si observ cuplata la un tren petroler. In spatele acesteia se afla o locomotiva CFR Marfa Clasa 40.
Titlu: Raspuns: Fara clasa cunoscuta
Scris de: vlaicuandrei din 27 Martie 2010, 21:34:30
Locomotiva electrica de frecventa industriala si fabricatie germana, de la fosta fabrica de hartie de la Busteni.
Titlu: Raspuns: Fara clasa cunoscuta
Scris de: IASMIN SANDU din 27 Martie 2010, 23:46:42
Locomotiva electrica de frecventa industriala si fabricatie germana, de la fosta fabrica de hartie de la Busteni.

Unde este locomotiva respectiva?
Titlu: Raspuns: Discutii libere locomotive
Scris de: zofei.2006 din 04 Aprilie 2010, 23:51:39
Old and New.

45-0347-4 - 91-53-0-477-054-7 Bucuresti Nord, 21.03.2010.
Titlu: Raspuns: Discutii libere locomotive
Scris de: zofei.2006 din 04 Aprilie 2010, 23:55:13
40-0873-6 - clasa 96-xxxx-x Bucuresti Nord, 02.04.2010
Titlu: Raspuns: Discutii libere locomotive
Scris de: zofei.2006 din 19 Aprilie 2010, 14:28:37
45-0335-5 intrand in Gara de Nord cu un vagon clasa 30-76 care avea afisat pe afisaj Atelierele CFR Grivita 8) 8) .
Titlu: Raspuns: Discutii libere locomotive
Scris de: Elful din 17 Mai 2010, 22:13:48
Salut.
Cine stie ce foste masini din seria 860-930 sunt actualele masini 071// 329// 357// 479// 546 ?
Titlu: Raspuns: Discutii libere locomotive
Scris de: Elful din 22 Mai 2010, 10:53:39
Sunt unele locomotive care nu sunt originale la numarul de parc, asa cum 242 este fosta 880 si viceversa. Am o banuiala ca aceste masini 071, 329, 357, 479, 546 apartin ultimilor serii fabricate cele dintre 860-930.
Titlu: Raspuns: Discutii libere locomotive
Scris de: IASMIN SANDU din 23 Mai 2010, 13:49:49
Sunt unele locomotive care nu sunt originale la numarul de parc, asa cum 242 este fosta 880 si viceversa. Am o banuiala ca aceste masini 071, 329, 357, 479, 546 apartin ultimilor serii fabricate cele dintre 860-930.
Nu am informatii despre locomotivele respective.



Haideti sa urmarim locomotivele 41-0030-1 & 41-0393-3 retragandu-se concomitent din gara Bucuresti Nord spre Grivita.
Titlu: Discutii libere locomotive
Scris de: Elful din 30 Mai 2010, 21:29:19
Cine stie ce locomotiva se afla mai jos si de ce operator apartine? La link apare undeva pe la secunda 22.

Titlu: Raspuns: Discutii libere locomotive
Scris de: Ilie Alexandru din 30 Mai 2010, 22:18:52
Este cu numarul 006 dar nu mai stiu clasa si aparatine unui operator privat.
Titlu: Raspuns: Fara clasa cunoscuta
Scris de: mihaiatanasie din 12 Iunie 2010, 14:11:57
O imagine a prostiei, desi nu suntem la Caracal,  ci la 50 km la est, la Rosiori. Locomotiva asta se gaseste in curtea fostei fabrici de ulei, dezafectata de noua democratie originala. Linia uzinala pe care circula masina asta a fost dezafectata, bucata cu bucata, mai putin portiunile pe care era trecuta de doua strazi, unde inca mai trebuia sa opresti la Crucea Sf. Andrei. Acum o luna, in cadrul marii asfaltari de primavara, marii meseriasi drumari au acoperit linia cu asfalt, formand niste spinari periculoase pentru masini si soferi. Iar Locomotiva a ramas doar cu bucata de sina de sub ea. Probabil ca in curand va fi transformata in fier vechi, pacat de ea.
Vorba e ca, pe langa poarta aia de puscarie, eu ma tem si de niste vigilenti paznici, care habar n-au ce pazesc acolo, dar fac scandal mare daca incerci sa intri in incinta.
Titlu: Raspuns: Discutii libere locomotive
Scris de: IASMIN SANDU din 26 Iunie 2010, 20:42:21
Din cauza deschiderii sezonului estival la mare, multe GM au fost trimise sa deserveasca pe litoral, Depourile Pitesti, Bucuresti Calatori si Ploiesti ramanand cu putine astfel de locomotive. Au inceput sa fie repartizate la trenurile PERSONAL pe relatia Bucuresti Basarab - Videle - Giurgiu locomotive LDE in loc de GM-uri.
Deasemenea la acceleratul Bucuresti Nord - Piatra Olt s-au introdus la tractiune LDH-uri modernizate de Remaru Cluj fiind un tren deservit cu GM-uri.

Prima poza: LDE 62-1034-8 cuplat la P9345 Bucuresti Nord - Videle - Giurgiu, 25 Iunie 2010.
Poza a doua: LDH-ul 82-0385-3 cuplat la A1795 Bucuresti Nord - Titu - Piatra Olt, 25 Iunie 2010.
Titlu: 45-0397-5 & 461-102-2
Scris de: IASMIN SANDU din 03 Iulie 2010, 13:25:57
CoCo vs BoBo: 45-0397-5 vs 461-102-2.
Softronic vs Promat: 45-0397-5 vs 461-102-2
Titlu: Raspuns: Discutii libere locomotive
Scris de: IASMIN SANDU din 03 Iulie 2010, 22:50:57
Generatia de locomotive electrice:
Titlu: Raspuns: Discutii libere locomotive
Scris de: Elful din 09 Iulie 2010, 02:34:15
Ieri 08.07.2010 R652 Bucuresti Nord - Suceava ( sau 13652 ) a avut intarziere de aproximativ 120 minute. El trebuia sa fie in BN la 14:52 si l-am filmat trecand prin Chitila la 16:38. Iar IC552 Suceava - Bucuresti Nord a sosit cu 15 minute intarziere, cu trei vagoane doar de la Suceava si acest fapt a produs plecarea intarziata a lui A1721 Bucuresti Nord - Sibiu via Rosiori Nord dupa sosirea acestuia.
Titlu: V63 036
Scris de: IASMIN SANDU din 30 Octombrie 2010, 00:18:11
Locomotiva V63 036 la Curtici pe 18 Octombrie 2010:


Titlu: Raspuns: Discutii generale si informatii despre locomotive
Scris de: IASMIN SANDU din 05 Noiembrie 2010, 08:59:59
La Softronic Craiova se afla urmatoarele locomotive la RR (reparatii prin ridicare): EA 303, EA-1 122 (a plecat in weekeend spre Craiova), EA 820 si inca un EA 5XX. (daca detineti mai multe informatii va rog sa le destainuiti).


PS: Au inceput ca GM-urile sa fie scadente la RG sau RR!!!
Titlu: Discutii generale si informatii despre locomotive
Scris de: IASMIN SANDU din 15 Mai 2012, 09:12:25
Locomotive transferate din Dep. Bc spre Medgidia.

Clasa 41
41-0145-7
41-0147-3
41-0241-4
41-0294-3
41-0819-7


Clasa 45 (modernizate Siemens/SOFTRONIC):
45-0318-1
45-0322-3
45-0335-5
45-0336-3
45-0343-9
45-0351-2
45-0364-5
45-0379-3
Titlu: Re: Discutii generale si informatii despre locomotive
Scris de: Adrian RATB din 05 Februarie 2013, 08:39:55
Cam cate tone are o locomotiva? aproximativ..
Titlu: Re: Discutii generale si informatii despre locomotive
Scris de: IASMIN SANDU din 06 Februarie 2013, 00:26:23
depinde? Dami un model, sau poza.
Titlu: Re: Discutii generale si informatii despre locomotive
Scris de: Adrian RATB din 06 Februarie 2013, 09:15:32
depinde? Dami un model, sau poza.
O locomotiva obisnuita:
(http://cfr.stfp.net/Pic/41/41-0008-7Df:1.jpg)
stfp.net
Titlu: Re: Discutii generale si informatii despre locomotive
Scris de: IASMIN SANDU din 07 Februarie 2013, 08:45:35
O locomotiva obisnuita:
(http://cfr.stfp.net/Pic/41/41-0008-7Df:1.jpg)
stfp.net
120 t.