Forumul Asociatiei Ro-Trans

Siemens IMPERIO => Siemens IMPERIO => Subiect creat de: OLECO din 08 Februarie 2010, 12:30:25

Titlu: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: OLECO din 08 Februarie 2010, 12:30:25
Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie

Conducerea Astra Vagoane Calatori Arad a semnat in dupa-amiaza zilei de 27 ianuarie 2010, un contract cu Siemens pentru productia de tramvaie in Romania.
Protocolul privind parteneriatul intre cele doua companii a fost semnat din partea SC Astra Vagoane Calatori SA Arad, de catre Valer Blidar, presedinte al grupului de firme si Alexandru Truta, director general al companiei aradene, respectiv Franz Proksch, director al Diviziei Sisteme de Transport Siemens - Austria si Cristian Secosan, director general al Siemens SRL.

Modelul se va numi SIEMENS Imperio
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: ByOnu din 08 Februarie 2010, 13:12:50
Parerea mea este ca nu s-ar descurca prea bine la curbele astea stranse din Buc.; de ex. la capatul Sf. Gheorge ar zgaria bordura cu botul; uitati-va si voi ce distanta este intre rotile din fatza si bot.  :D
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: CRAZY BOY din 08 Februarie 2010, 13:32:04
Pai tu chiar crezi ca se poate sa fie si in realitate distata aia?Daca ar fi asa ar da cu botul de pamant cand va fi mai plin.
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: OLECO din 08 Februarie 2010, 13:42:39
Intai sa-l vedem construit si pe urma vedem noi ce facem cu infrastructura. Probabil ca va rula intai in Arad unde am inteles ca s-ar descurca destul de bine.
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: CRAZY BOY din 08 Februarie 2010, 13:56:01
Din cate stiu eu Adradul are ecartament de 1000mm.
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: OLECO din 08 Februarie 2010, 14:02:28
Mda, asa stiam si eu.
Nu cred ca asa va arata in final desi designul actual, e belea si seamana putin cu ALSTOM Citadis (in fatza).
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: Tibi din 09 Februarie 2010, 00:14:41
In primul rand, cred ca nu se vor face 100% pentru Romania .
Presupun ca se vor face mai multe modele, pentru fiecare ecartament .
Arata destul de bine :D.
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: IASMIN SANDU din 09 Februarie 2010, 00:36:17
In primul rand, cred ca nu se vor face 100% pentru Romania .
Presupun ca se vor face mai multe modele, pentru fiecare ecartament .
Arata destul de bine :D.

Observ ca este format din 4 randuri de boghie. Arata frumusel in schite.
Veste buna: Bucurul LF va intra in productie de serie, de anul acesta!
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: OLECO din 09 Februarie 2010, 08:25:01
In primul rand, cred ca nu se vor face 100% pentru Romania .
Presupun ca se vor face mai multe modele, pentru fiecare ecartament .
Arata destul de bine :D.

La Arad se vor construi pentru Romania si alte posibile destinatii din "afara".
Vestea proasta este ca nu-l vom "pupa" si-n Bucuresti (decat daca-i fac eu macheta  :D :D :D )
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: OLECO din 09 Februarie 2010, 08:31:19
Felicitari Oleco, ai reusit in sfarsit sa atasezi fotografii direct pe site. A fost greu?

Taticu, am mai pus poze atasate aici, dar ma enerveaza ca nu au toate aceleasi dimensiuni si de aceea le pun cu photobucket. Pricipisi?
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: CRAZY BOY din 09 Februarie 2010, 11:11:37
Iasmine vezi ca are doar 3 boghiuri.Restu sunt umbre.
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: OLECO din 09 Februarie 2010, 11:40:06
Eeeee, las' ca la el "IE MAI MULTE" de 3  :D :D :D :D :D
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: IASMIN SANDU din 09 Februarie 2010, 23:13:35
Astra Arad are linie de probe si nu va fi problema o problema probele efectuate de acest vagon. Sunt sigur ca va ajunge un prototip si in Bucuresti pentru propaganda.
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: OLECO din 09 Februarie 2010, 23:25:29
Sa dea Domnul sa il vedem si in Bucuresti.  :P
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: ByOnu din 13 Februarie 2010, 21:44:18
...Bucurul LF va intra in productie de serie, de anul acesta!...

Vorbesti serios!?  :o ???

WoW, grozav ... ai niste informatii mai exacte, surse.. ? :)
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: costi din 26 August 2011, 01:24:19
"Un tramvai care sa le ia ochii aradenilor a iesit, joi, pe poarta uzinei Astra din oras. E realizat cu componente Siemens, se numeste Imperio si este cel mai economic din lume, dupa cum il lauda producatorii.

Dar pana sa ajunga localnicii sa se plimbe cu el, primaria ar trebui sa-l cumpere la pretul de 1,7 milioane de euro. Aerul conditionat, camerele de supraveghere video si controloarele electrice de bilete sunt doar cateva dintre atuurile tramvaiului Imperio. Este cel mai modern mijloc de transport in comun produs vreodata la noi in tara, unde avem un deficit de 2.000 de tramvaie. Localnicii s-au inghesuit sa-l imortalizeze cand a aparut pe sine.

Toti cei care au lucrat la acest proiect si-au vazut acum visele implinite, dupa mai bine de o jumatate de an de truda. Modelul este unul foarte silentios si are o capacitate de 200 de locuri. Dar chiar si asa nu e pe placul tuturor: unii spun ca scaunele nu ar fi confortabile.

Oricum, in 15 minute tramvaiul a fost tras la depou pentru a face cale libera modelelor deja cunoscute in oras. Pretul tramvaiului poate parea mare, dar producatorii spun ca este mai ieftin decat alte modele produse in Europa, unde cel mai ieftin costa 2,5 milioane euro."

Video aici (http://stirileprotv.ro/stiri/social/asa-arata-tramvaiul-imperio-cel-mai-modern-din-romania-costa-1-7-milioane-de-euro-video.html)

Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: Matei din 30 August 2011, 23:09:38
RATB e interesata sa cumpere astfel de tramvaie ?
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: Upz din 31 August 2011, 01:14:42
RATB e interesata sa cumpere astfel de tramvaie ?

 Da. Iar tramvaiele IMPERIO pt Bucuresti vor fi produse la URAC.. scria intr-un articol.
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: Matei din 01 Septembrie 2011, 02:52:59
URAC va produce tramvaie Siemens Imperio si pentru Bucuresti sau numai pentru Viena ?
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: lusica din 13 Februarie 2012, 18:44:05
Astra Vagoane Călători ar putea livra 12 tramvaie oraşului Cluj-Napoca după ce a contestat licitaţia

Compania Astra Vagoane Călători Arad ar putea livra 12 tramvaie "Imperio" Primăriei Cluj-Napoca, după ce i-a fost admisă contestaţia depusă la rezultatul licitaţiei care fusese organizată în acest scop şi la care iniţial fusese declarat câştigător un producător polonez de tramvaie.

Preşedintele grupului de firme Astra, Valer Blidar, care este acţionarul majoritar al Astra Vagoane Călători Arad, a declarat, luni, corespondentului MEDIAFAX, că a participat la licitaţia electronică din luna noiembrie a anului trecut pentru livrarea a 12 tramvaie către Primăria Cluj-Napoca, alături de un producător polonez.
Rezultatele licitaţiei au fost anunţate la finele anului trecut, compania din Polonia fiind declarată câştigătoare, însă firma din Arad a contestat acest rezultat, iar Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) a decis că oferta desemnată câştigătoare de către comisia de licitaţie a Primăriei nu este conformă cu prevederile caietului de sarcini.

Valer Blidar a afirmat că tramvaiul polonez nu respectă cerinţele din caietul de sarcini, pentru că podeaua nu este complet coborâtă şi uşile nu sunt conforme, nefiind toate duble.

"În plus, tramvaiul polonez consumă cu 50 la sută mai multă energie decât cel fabricat de noi în parteneriat cu Siemens. Consider că a plăti timp de 30 de ani, cât este durata de viaţă a unui tramvai, un consum cu 50 la sută mai mare este un lucru care nu trebuie tratat cu indiferenţă de Primăria Cluj-Napoca", a spus Valer Blidar.

Acţionarul majoritar al Astra Vagoane Călători Arad a afirmat că preţul oferit de polonezi este cu doar 3,9 la sută mai mic decât cel al tramvaiului românesc "Imperio", care costă 1.528.000 de euro.

"Un lucru care îmi crează mari suspiciuni este faptul ca polonezii au vândut acest tramvai în Varşovia cu 1.820.000 de euro, iar în Ungaria, la Szeged, cu 1.780.000 de euro, pentru ca acum să vină în România, mai departe şi mai costisitor, cu preţul de 1.470.000 de euro, cu foate puţin sub preţul nostru", a afirmat Blidar.

El a adăugat că "de neexplicat este de ce Comisia de evaluare de la Cluj-Napoca nu a fost interesată să verifice criticile aduse de Astra Vagoane Călători".

"Comisia s-a limitat la a transmite câteva solicitări către CNSC de a respinge contestaţia noastră", a susţinut Valer Blidar.

Preşedintele grupului de firme Astra a declarat că, după ce i-a fost admisă contestaţia, Primăria Cluj-Napoca ar trebui să cumpere tramvaiele "Imperio", a căror livrare ar putea avea loc anul acesta.

La rândul său, primarul interimar al municipiului Cluj-Napoca, Radu Moisin, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, că municipalitatea a analizat răspunsul primit de la CNSC în urma contestaţiei Astra Vagoane Arad, urmând să fie dat un răspuns.

"Problema a fost faptul că uşa din faţă din oferta de tramvai a firmei poloneze care s-a clasat pe locul întâi nu era dublă, ci simplă, iar CNSC a considerat că nu este conformă specificaţiilor din caietul de sarcini. Noi avem acum de ales între a oferi contractul firmei de pe locul doi, Astra Vagoane Arad, deşi preţul pe un tramvai oferit de aceasta este cu 429.000 de euro mai mare decât cel al firmei poloneze, să anulăm licitaţia sau să atacăm decizia CNSC la Curtea de Apel Cluj. Urmează să luăm o decizie", a spus Moisin.

Potrivit acestuia, răspunsul primit de la CNSC la contestaţia Astra Vagoane Arad va întârzia achiziţia tramvaielor cu circa 30 de zile.

Tramvaiul românesc "Imperio", fabricat de Astra Vagoane Călători Arad în parteneriat cu Siemens, a fost prezentat în premieră publicului, în 25 august 2011, când a fost scos pe şinele din centrul municipiului Arad.


http://www.gandul.info/news/astra-vagoane-calatori-ar-putea-livra-12-tramvaie-orasului-cluj-napoca-dupa-ce-a-contestat-licitatia-9231678
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: lusica din 20 Februarie 2012, 13:25:43
În ce oraş va circula Imperio, primul tramvai românesc

Primele tramvaie ‘Imperio' fabricate la Arad în colaborare cu compania 'Siemens' vor circula cel mai probabil în Cluj- Napoca.
Potrivit preşedintelui grupului de firme ‘Astra', Valer Blidar, acţionar majoritar al SC 'Astra Vagoane Călători' SA Arad, firma arădeană a participat în luna noiembrie a anului trecut la o licitaţie organizată de Consiliul Local al Municipiului Cluj- Napoca, în vederea achiziţionării a 12 vagoane de tramvai, licitaţie la care s-au prezentat trei ofertanţi.

 

Potrivit sursei citate, unul dintre ofertanţi, o companie din Franţa, a fost descalificat la data organizării licitaţiei, în competiţie rămânând firma 'Pojajzdy Szynowe Pesa Bydgoszcz' (PESA) din Polonia şi 'Astra Vagoane Călători', compania arădeană propunând administraţiei clujene tramvaiul 'Imperio' realizat la Arad în colaborare cu 'Siemens, lider mondial în domeniu.

 

Rezultatul licitaţiei a fost făcut cunoscut la sfârşitul anului trecut, câştigător fiind declarată firma PESA din Polonia, pe motiv ca ar fi oferit preţul cel mai mic, adică cu 3,9 la sută mai puţin decât competitorul său român, cu toate că producătorul polonez nu a respectat caietul de sarcini.

 

'Însă nu numai nerespectarea caietului de sarcini de către cei de la PESA ar fi trebuit, zic eu, să dea de gândit Comisiei de licitaţie de la CLM Cluj- Napoca. Iar când spun asta mă gândesc şi la faptul că producătorul polonez a venit la Cluj- Napoca cu o ofertă de 1.470.000 de euro pentru un tramvai, cu foarte puţin sub preţul nostru, în condiţiile au vândut acelaşi tramvai, cu 1.820.000 de euro în Varşovia şi respectiv cu 1.780.000 de euro, în Ungaria', a declarat pentru Agerpres, Valer Blidar, preşedintele grupului de firme ‘Astra'.

 

Potrivit acestuia, nemulţumiţi de rezultatul licitaţiei, firma arădeană a sesizat Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) care, după ce a analizat documentele licitaţiei, a dispus descalificarea firmei PESA, confirmând faptul că aceasta nu a respectat cele mai elementare condiţii impuse de caietul de sarcini - tramvaiul propus nu are toate uşile duble şi, de asemenea, nu are podeaua complet coborâtă.

 

'Chiar dacă decizia Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor este cât se poate de clară, cei de la CLM Cluj Napoca au atacat-o la Curtea de Apel din Cluj Napoca, dorind probabil să impună cu orice preţ tramvaiul polonez. Avem însă încredere că magistraţii Curţii de Apel vor confirma decizia CNSC privind descalificarea firmei poloneze şi declararea drept câştigător al licitaţiei a tramvaiului 'Imperio', produs la Arad, tramvai care ar putea circula în curând, pe străzile din Cluj - Napoca', a mai adăugat Valer Blidar, preşedintele grupului de firme ‘Astra'.

 

Tramvaiul 'Imperio', produs la Fabrica de Tramvaie a Companiei SC 'Astra Vagoane Călători' SA Arad, în parteneriat cu compania Siemens, cea care furnizează echipamentele de tracţiune şi comandă, este considerat la acest moment cel mai economic tramvai din lume. Vagonul de tramvai 'Imperio' este cu podeaua foarte coborâtă, configuraţia sa fiind adaptată pentru a satisface toate cerinţele pieţei în domeniul transportului urban de călători şi pentru a garanta cel mai bun raport pentru preţ, operare şi mentenanţă. În funcţie de solicitări, vagonul poate avea trei sau patru module, fiind echipat 30% din lungimea acestuia cu uşi la solicitarea beneficiarului. Este dotat cu rampe de acces pentru persoane cu dizabilităţi, cărucioare pentru copii şi zonă de acces fără bare.

 

Culoarul pentru pasagerii din interiorul tramvaiului este fără diferenţă de înălţime, nu are trepte şi asigură accesul uşor al călătorului. Vagonul are un sistem de aer condiţionat atât în salonul pasagerilor, cât şi în cabina vatmanului.

 

Vagonul are 168 sau 240 de locuri în funcţie de numărul de module din care este format, din care 45 sau 60 locuri sunt pe scaune.

 

Valoarea comercială a vagonului de tramvai se situează între 1,8 şi 2 milioane de euro pe unitate.


http://www.money.ro/in-ce-oras-va-circula-imperio--primul-tramvai-romanesc_1215674.html


Sa inteleg ca pentru Bucuresti nici gand...s-a facut atata publicitate,ca vor fi luate nu stiu cate bucati,etc !
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: lusica din 08 Martie 2012, 21:30:40
DNA anchetează contractul „Tramvaiul Imperio”

Direcția Națională Anticorupție a trimis, recent, o solicitare Regiei de Transport București prin care a cerut documente legate de acest contract. Potrivit unor surse municipale, procurorii verifică modalitatea prin care a fost încheiat contractul privind construirea tramvaiului Imperio, proiect realizat de către RATB în parteneriat cu Astra Vagoane și Siemens.
„S-a primit o hârtie de la DNA prin care s-au solicitat documente”, au declarat, pentru EVZ, surse din cadrul Regiei.

Oprescu a dispus anchetă acum un an

Primarul-general Sorin Oprescu a dispus, pe data de 2 martie 2011, o anchetă privind încheierea contractului, după ce directorul de la acea vreme al RATB-ului, Adrian Criț, a anunțat că a încheiat înțelegerea fără a avea acordul Consiliului General al Capitalei sau al edilului-șef. „Având în vedere contractul încheiat de directorul general Adrian Criţ, cu Astra Vagoane Arad şi Siemens, primarul general a dispus formarea unei comisii de analiză şi anchetă.
Precizăm că, încă din data de 21 februarie 2011, primarul Sorin Oprescu i-a pus in vedere directorului că pentru a încheia un astfel de contract este necesară aprobarera Consiliului General”, se precizează într-un comunicat al Primăriei Capitalei emis în luna martie 2011.

Fostul director a explicat, pentru EVZ, că este bine că se verifică acest contract. „Totul s-a făcut conform legii”, a spus Criț.

Rezultatele anchetei nu au fost făcute publice nici până în prezent. RATB a încheiat acest contract pe 21 februarie 2011, urmând ca firma să vină cu banii necesari investiţiilor, iar Regia cu mâna de lucru şi cu spaţiul destinat producţiei.

Blidar: Vom investi 6-8 milioane de euro

Valer Blidar, proprietarul Astra Vagoane Călători din Arad, a precizat că a cerut acordul Autorității Naționale pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice atunci când s-a încheiat contractul de asociere în participațiune.

„Noi am cerut acordul atunci când am încheiat contractul. A zis că nu este nevoie de licitație. Am întrebat și la Primăria Capitalei și ne-au spus că atâta timp cât noi venim cu banii, ei nu au nimic înpotrivă”, a declarat Blidar.

Acesta a mai precizat firma va investi 6-8 milioane de euro pentru finanțarea realizării prototipului. „Sunt banii dați de firmă. După, vom participa la licitații. Dacă vom vinde, vom vinde, dacă nu este pierderea firmei”, a mai spus proprietarul Astra Vagoane.
CALCUL
Cât câștigă Regia

Regia câştigă 30% din banii încasaţi din vânzarea tramvaielor care vor fi produse în cadrul acestui parteneriat. Deocamdată se lucrează la prototipul tramvaiului.

Totodată, o comisie de specialitate analizează derularea contractului şi încearcă să identifice disfuncţionalităţile şi să stabilească măsurile ce trebuie luate pentru accelerarea procesului de fabricaţie.



http://www.evz.ro/detalii/stiri/dna-ancheteaza-contractul-imperio-969998.html

(http://www.evz.ro/uploads/RTEmagicC_1e10a05b94.jpg.jpg) (http://www.evz.ro/typo3temp/pics/ratb_imperio_d73e59e445.jpg)
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: IASMIN SANDU din 08 Martie 2012, 22:54:20
DNA anchetează contractul „Tramvaiul Imperio”

[...]

(http://www.evz.ro/uploads/RTEmagicC_1e10a05b94.jpg.jpg)
Nu vi se pare ceva ciudat?

Poza este realizata in URAC, sectia SIEMENS. Deja tramvaiul este gata?! Masca si tamponul este copiata dupa tramvaiele CH-PPC.
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: lusica din 09 Martie 2012, 00:02:22
Nu vi se pare ceva ciudat?

Poza este realizata in URAC, sectia SIEMENS. Deja tramvaiul este gata?! Masca si tamponul este copiata dupa tramvaiele CH-PPC.

Ni se pregateste o surpriza...placuta?
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: IASMIN SANDU din 09 Martie 2012, 00:07:16
IAR VERDE?!  ;D
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: lusica din 09 Martie 2012, 00:13:33
IAR VERDE?!  ;D

Modelul "lacusta" ...
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: Shinkasen din 25 Martie 2012, 22:48:08
Ni se pregateste o surpriza...placuta?
mi se pare cam naspa ... "surpriza", garnitura aia de la geam e vizibila si alte mici aspecte, da un aer de model invechit, oare pentru cine produce URAC-ul, modelul acesta de Imperio?
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: OLECO din 26 Martie 2012, 06:37:39
Varianta asta nu-mi place. Sper sa nu fie facut pentru Bucuresti...
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: lusica din 26 Martie 2012, 23:00:58
Varianta asta nu-mi place. Sper sa nu fie facut pentru Bucuresti...

Pana la urma se vor face pentru Bucuresti sau pentru Cluj cum se auzea odata ca iei ar fi primii pe lista?!
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: IASMIN SANDU din 01 Aprilie 2012, 20:05:40
Este o marca de tramvai..........
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: OLECO din 04 Iunie 2012, 16:53:35
Cui ai raspuns Iasmin?
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: IASMIN SANDU din 04 Iunie 2012, 20:46:47
Cui ai raspuns Iasmin?
Adica?
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: OLECO din 07 Iunie 2012, 02:21:13
Este o marca de tramvai..........
Adica aici-sha...  ;)
Titlu: Raspuns: Urmarile introducerii in circulatie a vagoanelor Siemens Imperio la RATB
Scris de: lusica din 31 Iulie 2012, 13:58:31
Cum arată super-tramvaiul Imperio Eco, produs la Bucureşti GALERIE FOTO ŞI VIDEO
   

Imperio Eco, cel mai ieftin tramvai de ultimă generaţie, produs de Astra Vagoane Arad în colaborare cu Regia Autonomă de Transport Bucureşti, a fost prezentat marţi la fabrica Astra - RATB din Capitală.
Imperio Eco asigură toate standardele de confort necesare călătorilor, fiind dotat cu instalaţie de climatizare, podea joasă, care facilitează accesul persoanelor cu mobilitate redusă, scaune tapiţate şi echipamente care asigură costuri reduse de exploatare şi întreţinere. De asemenea, tramvaiul este dotat cu un sistem de recuperare a energiei, care asigură funcţionarea aerului condiţionat fără costuri suplimentare.

"Imperio Eco răspunde politicilor Uniunii Europene de dezvoltare a transportului urban pe şine, satisfăcând dezideratele ecologice, de protecţia mediului, de eficienţă economică, prin randamentul crescut faţă de alte mijloace de transport în comun, şi cele de siguranţă a transportului călătorilor. În marile centre urbane, care se confruntă cu o capacitate depăşită a şoselelor şi cu creşterea peste măsură a numărului de autovehicule, tramvaiul este principalul mijloc de transport cu rol în decongestionarea traficului în orele de vârf. În anumite perioade ale anului, mai ales vara, cetăţenii evită transportul cu tramvaiul din cauza condiţiilor inumane. În România circulă 1.500 de tramvaie, dintre care doar 10 la Oradea şi două la Cluj sunt dotate cu aer condiţionat", a declarat, marţi, Valer Blidar, omul de afaceri care controlează Astra Vagoane Arad.

Tramvaiul Imperio Eco produs la Bucureşti costă circa 2 milioane de euro şi poate fi realizat în funcţie de cerinţele autorităţilor.

Imperio Eco poate avea două până la şase module (vagoane), potrivit directorului de marketing al companiei, Cornel Negret. Capacitatea de transport a mijlocului de transport în comun este de 228 călători şi poate ajunge la 360 de persoane, pentru un metrou uşor cu trei sau patru module. Uşile de acces pot fi dispuse pe ambele părţi, iar tramvaiul poate fi uni sau bidirecţional, în funcţie de cerinţe.

"Bucureştiul, o aglomerare urbană cu peste 2 milioane locuitori, trebuie să îşi găsească propriile soluţii pentru rezolvarea problemelor de trafic cu care se confruntă. Aici, din cele circa 500 de tramvaie, niciunul nu este dotat cu aer condiţionat. Bucureştiul este singura capitală europeană în această situaţie. În toate oraşele din România cu reţea de tramvaie, aceste mijloace de transport au o vechime de minimum 40 - 50 de ani, fiind uzate complet, iar aşa-zisele modernizări nu reprezintă decât soluţii de moment, cu costuri foarte mari şi nu pe termen lung", a mai spus Valer Blidar.

Fabrica de la Bucureşti poate produce până la trei tramvaie pe lună, potrivit lui Cornel Negret.

http://b365.realitatea.net/cum-arata-primul-tramvai-imperio-eco-fabricat-in-capitala-galerie-foto-si-video_181645.html
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: lusica din 31 Iulie 2012, 15:19:57
Ramane de vazut cate bucati vor fi achizitionate pentru Bucuresti !
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: OLECO din 31 Iulie 2012, 17:30:04
Acum parca-mi place! ;) ;)
Titlu: Cel mai eco tramvai din România a fost lansat în Capitală. Noul mijloc de transp
Scris de: Tibi din 01 August 2012, 12:38:27

Astra Arad şi Atelierele Centrale RATB au lansat ieri un prototip al tramvaiului Imperio, sub licenţă Siemens. Preţul unui astfel mijloc de transport de ultimă generaţie variază în 1,6 milioane şi 2,8 milioane de euro.

Oficiali din două companii de stat - Astra Vagoane Călători Arad ÅŸi RATB - au inaugurat ieri prima fabrică de tramvaie moderne din Capitală. Contractul semnat cu acest prilej prevede fabricarea de astfel de mijloace de transport în BucureÅŸti, pe baza licenÅ£ei obÅ£inută de Astra Arad de la firma germană Siemens. 

La inaugurarea la care au fost de faţă ÅŸi reprezentanÅ£i ai Municipalităţii, Ministerului Economiei, ambasadorii Germaniei, Austriei ÅŸi Braziliei a fost prezentat primul tramvai numit Imperio Eco, construit la BucureÅŸti. 

Modelul de tramvai este conceput în două variante: cu un burduf şi cu două, este prevăzut cu podea joasă, camere de supraveghere video, aer condiţionat şi controloare electronice de bilete. Constructorii acestui mijloc de transport public l-au dotat cu boghiuri special concepute, care sunt concepute să reziste până la viteze de 200 de kilometri pe oră, ceea ce permite folosirea lui ca metrou de suprafaţă.

În funcţie de dotările pe care le alege cumărătorul, fabrica din Bucureşti poate furniza modelul Imperio Eco cu două, trei sau patru module, configuraţie ce permite folosirea tramvaiului pentru transportul a maximum 340 de pasageri. Preţul de pornire al acestui tramvai românesc porneşte de la 1,6 milioane de euro şi poate ajunge până la 2,8 milioane de euro, în funcţie de dotările cerute.

Dezvoltatorii acestui proiect consideră că aduc pe piaţa românească un produs revoluţionar, deoarece tramvaiul Imperio Eco are, spun ei, cel mai scăzut consum de energie. Pe lângă această caracteristică, mijlocul de transport beneficiază de un sistem revoluţionar de înmagazinare a energiei de la frânare pe care o foloseşte exclusiv la alimentarea cu aer condiţionat.

Valer Blidar, managerul companiei Astra Vagoane Arad este de părere succesul acestui tramvai este cu atât mai sigur cu cât astăzi, principala condiţie a fiabilităţii unui mijloc de transport public o reprezintă cheltuielile cât mai scăzute de exploatare şi întreţinere. "Imperio Eco răspunde politicilor UE de dezvoltare a transportului urban pe şine, este ecologic, este eficient economic, are un randament crescut faţă de alte mijloace de transport în comun şi este sigur pentru transportul călătorilor", a explicat Blidar.

El a adăugat că, în marile centre urbane tramvaiul este principalul mijloc de transport cu rol în decongestionarea traficului în orele de vârf. "Bucureştiul, o aglomerare urbană cu peste 2 milioane locuitori, trebuie să îşi găsească propriile soluţii pentru rezolvarea problemelor de trafic cu care se confruntă. Aici, din cele circa 500 de tramvaie, niciunul nu este dotat cu aer condiţionat. Bucureştiul este singura capitală europeană în această situaţie. În toate oraşele din România tramvaiele au o vechime de minimum 40 - 50 de ani, fiind uzate complet, iar aşa-zisele modernizări nu reprezintă decât soluţii de moment, cu costuri foarte mari" a adăugat el.

În ciuda acestor avantaje, locuitorii Capitalei nu vor avea şanse să circule prea curând cu tramvaiul în cauză întrucât reprezentanţii Primăriei Generale consider preţul de achiziţie prea mare. Constructorii au declarat că vor participa cu acest model de tramvai la licitaţiile din Europa, unde modelul va fi prezentat sub brandul Siemens.

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/bucuresti-stiri_din_bucuresti-imperio-tramvai-astra_arad-atelierele_centrale_ratb-ratb-mijloc_de_tansport_0_747525284.html
Not a valid youtube URL
Titlu: Raspuns: Cel mai eco tramvai din România a fost lansat în Capitală. Noul mijloc de transp
Scris de: lusica din 01 August 2012, 13:50:23
Citat
În ciuda acestor avantaje, locuitorii Capitalei nu vor avea şanse să circule prea curând cu tramvaiul în cauză întrucât reprezentanţii Primăriei Generale consider preţul de achiziţie prea mare. Constructorii au declarat că vor participa cu acest model de tramvai la licitaţiile din Europa, unde modelul va fi prezentat sub brandul Siemens.


Intr-un fel e logic deoarece se cumparau pana acum tramvaiele Bombardier care au cam acelasi pret,oricum pentru moment se va merge pe productia vagoanelor LF si ramane de vazut daca se vor achizitiona macar 5-10 bucati de tramvaie noi.


Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: lusica din 06 August 2012, 13:17:15
Tramvaiul Imperio, afacerea cu iz penal


Contractul dintre RATB şi Astra Vagoane Arad este plin de ilegalităţi şi de minciuni
Săptămâna trecută a fost prezentat, cu mare fast, noul tramvai Imperio Eco, care costă în jur de 1,7 milioane de euro. Lipsa primarului general Sorin Oprescu de la un asemenea eveniment a ridicat semne de întrebare. Lucrurile s-au lămurit în următoarele zile, iar explicaţia este simplă.

Acest tramvai este produs de Astra Vagoane Arad în colaborare cu RATB, în spaţiile de producţie aparţinând Uzinei de Reparaţii. Şeful de la Astra, Valer Blidar, s-a lădat că tramvaiul a fost construit în Capitală, însă şefii RATB spun că muncitorii lor nu au participat la aşa ceva. Dacă ar fi construit în Capitală, un astfel de tramvai ar costa în jur de un milion de euro.
Adus pe furiÅŸ

Liderul sindical de la Uzina de Reparaţii a RATBului, Alexandru Mihalache, dar şi surse din conducerea Regiei au povestit, pentru EVZ, că tramvaiul Imperio nu a fost construit în hala de la Bucureşti, ci a fost adus noaptea de la Arad şi montat pe şine în curtea Uzinei. "Maşinile care îl transportau au fost oprite la poartă. A venit domnul Blidar şi a început să ameninţe că va lua Uzina cu totul şi ne va da afară", a povestit Mihalache.

De altfel, parteneriatul prevede clar ca RATB să pună la dispoziţie una dintre halele sale din complexul Uzinei de Reparaţii, iar cei de la Astra să o modernizeze complet şi să folosească între 120-150 de muncitori ai regiei, plătindu- le salariile.

"Hala a fost pusă la dispoziţie, iar multe lucrări de amenajare au fost făcute de angajaţii RATB, care au fost plătiţi din bani publici", a mai spus Mihalache. Potrivit acestuia, în tot acest timp, proiectele de construire a tramvaielor cu podea parţial coborâtă şi total coborâtă ale Uzinei merg greu pentru că nu sunt materiale.

Oprescu a cerut încă un raport

Potrivit surselor municipale, când a aflat că va fi prezentat noul tramvai, primarul general Sorin Oprescu a cerut un raport ÅŸefilor RATB. De altfel, pe 2 martie 2012, edilul a dispus o anchetă privind încheierea contractului cu Astra Arad, după ce directorul RATB de la acea vreme, Adrian CriÅ£, a anunÅ£at că a încheiat înÅ£elegerea fără a avea acordul Consiliului General sau al edilului ÅŸef. 

Blidar, împotriva tuturor

Contactat ieri de EVZ, omul de afaceri Valer Blidar susţine că a construit tramvaiul Imperio la Bucureşti. În ceea ce priveşte contractul încheiat cu RATB, acesta declara pentru EVZ, în martie, că a cerut acordul Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice atunci când s-a încheiat contractul de asociere în participaţiune.

"Am întrebat şi la Primăria Capitalei şi ne-au spus că atâta timp cât noi venim cu banii, ei nu au nimic înpotrivă", a declarat Blidar. Pe de altă parte, DNA a început să ancheteze cum s-a încheiat acest contract.


http://www.evz.ro/detalii/stiri/tramvaiul-imperio-afacerea-cu-iz-penal-995217.html
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: OLECO din 07 August 2012, 21:26:10
Un model care incepuse sa-mi placa. Sper sa ma plimb totusi cu un astfel de vagon...
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: Corsar din 07 August 2012, 21:44:16
Cumpara intii bilet si apoi te plimbi ;D ;D
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: OLECO din 07 August 2012, 21:50:52
platesc in makete... n-am nevoie de bilet :P

... sau fac BLATU'... ca tot sunt RAPIDIST...!!!
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: IASMIN SANDU din 21 Septembrie 2012, 15:29:20

Tramvaiul a parasit Romania pe 11 Sept. 2012:
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: lusica din 21 Septembrie 2012, 18:16:42
Prezentarea de la Berlin

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?5,6076357,6076397
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: IASMIN SANDU din 21 Septembrie 2012, 18:26:38
Prezentarea de la Berlin

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?5,6076357,6076397

Ataseaza tu pozele...
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: lusica din 21 Septembrie 2012, 18:41:41
Ataseaza tu pozele...

Banuiesc ca doar cu vagonul Imperio,ca altfel sunt prea multe de atasat...
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: OLECO din 15 Octombrie 2012, 13:45:36
Hai sa ma "risc" eu.

(http://i891.photobucket.com/albums/ac113/OLECO/OLECO%20R2/astravagonetramimperiof1.jpg)

(http://i891.photobucket.com/albums/ac113/OLECO/OLECO%20R2/astravagonetramimperiof6.jpg)

(http://i891.photobucket.com/albums/ac113/OLECO/OLECO%20R2/astravagonetramimperiof7.jpg)
sursa NET
Titlu: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: OLECO din 15 Octombrie 2012, 13:46:40
interior:

(http://i891.photobucket.com/albums/ac113/OLECO/OLECO%20R2/astravagonetramimperiof2.jpg)

(http://i891.photobucket.com/albums/ac113/OLECO/OLECO%20R2/astravagonetramimperiof3.jpg)

(http://i891.photobucket.com/albums/ac113/OLECO/OLECO%20R2/astravagonetramimperiof4.jpg)

(http://i891.photobucket.com/albums/ac113/OLECO/OLECO%20R2/astravagonetramimperiof5.jpg)
Titlu: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: OLECO din 15 Octombrie 2012, 16:48:29
Am urmarit cu placere pozele de la targul din Berlin si am constat ca desi avem un vagon modern, suntem depaaaarte de "lumea buna" a constructorilor de tramvaie.

M-au impresionat multe modele, dar am ramas socat (si sper sa-mi revin) cand am vazut ce au putut sa faca turcii de la DURMAZLAR. Impresionant model... fata de tramvai ultra modern si spate de autocar... ultramodern. O combinatie super reusita.

(http://i891.photobucket.com/albums/ac113/OLECO/OLECO%20R2/durmazlartramsilkwormg42.jpg)

(http://i891.photobucket.com/albums/ac113/OLECO/OLECO%20R2/durmazlartramsilkwormg45.jpg)

(http://i891.photobucket.com/albums/ac113/OLECO/OLECO%20R2/durmazlartramsilkwormg41.jpg)

(http://i891.photobucket.com/albums/ac113/OLECO/OLECO%20R2/durmazlartramsilkwormg43.jpg)
Titlu: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: OLECO din 15 Octombrie 2012, 16:53:42
interior:

(http://i891.photobucket.com/albums/ac113/OLECO/OLECO%20R2/durmazlartramsilkwormg4A.jpg)

(http://i891.photobucket.com/albums/ac113/OLECO/OLECO%20R2/durmazlartramsilkwormg4B.jpg)
Titlu: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: OLECO din 15 Octombrie 2012, 17:01:59
Vad ca si polonezii (PESA si SOLARIS) au avansat mult in constructia de tramvaie. Mi-a placut mult PESA Twist, un model destul de aerodinamic, cu un design placut ochiului.

(http://i891.photobucket.com/albums/ac113/OLECO/OLECO%20R2/pesatramtwistg3302012092.jpg)

(http://i891.photobucket.com/albums/ac113/OLECO/OLECO%20R2/pesatramtwistg3302012091.jpg)

(http://i891.photobucket.com/albums/ac113/OLECO/OLECO%20R2/pesatramtwistg3302012093.jpg)
Titlu: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: OLECO din 15 Octombrie 2012, 17:05:50
interior:

(http://i891.photobucket.com/albums/ac113/OLECO/OLECO%20R2/pesatramtwistg330201209B.jpg)

(http://i891.photobucket.com/albums/ac113/OLECO/OLECO%20R2/pesatramtwistg330201209A.jpg)

Hai sa revenim la Imperio al nostru caci modele prezentate mai sus, nu sunt pentru tarisoara asta.
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: Doctorusat din 16 Octombrie 2012, 11:54:00
Relaxeaza-te Oleco, ca nu v-om avea noi cat de curand, sau mai bine spus nici o data, asa ceva.
Cat despre Imperio, nici la ala nu avem sanse mari, ca-i scump.
Si la cat este de scump, v-a avea acceias soarta ca LF-uriile.
Tag-uri pe exterior + interior, matuirea geamuriilor cu o substanta necunoscuta, care face din geam transpartent il face mat, si scrie un idiot HUST.
Ca sa nu mai punem la socoteala costuriile de intretinere (dupa ce iese din garantie)
R.A.T.B-ul nu este in stare sa mentina 5 amarate de LF in functiune, toate in acelas timp, si noi visam la Imperio.

Macar daca s-ar gasi un cumparator, sa cumpere sute de bucati, logic, produse la noi, ca sa facem un ban, sa ne construim si pentru noi.
Ma refer din profit vanzari, sa facem pentru noi.
Ca daca ar fi sa scoatem bani din buzunare...
Primaria nu are, R.A.T.B nu are...
Si pana la urma urmei, lasa ca si astea vechi sunt bune, mai facem cate 5 LF la 2 - 3 ani, mai furam schema tehnica de la alti, ne riscam, mai facem si cate un prototip.
Logic, sa fie cat mai ieftin, gen LF2, furaciune de la PESA SWING.

Si ca sa inchei cu offtopicurile, cred ca o sa imbatranim in V3A-uri, pana fac astia Imperio de Bucuresti.
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: OLECO din 16 Octombrie 2012, 16:58:48
Relaxeaza-te Oleco,
Sunt foarte relaxat. Barem am posibilitatea sa-mi construiesc machete ale acelor tramvaie, asa... de necaz ca nu vom avea unele reale la scara 1/1. :(

Azi am vorbit cu o prietena care intamplator se afla la Berlin si a prins deschiderea Targului si imi spunea ca mai bine ca n-am fost cu ea acolo... pt ca ma imbolnaveam. Daca le vedeam cum arata in realitate, cedam psihic.
In schimb, in privinta machetelor era dezamagita, pt ca in afara de SOLARIS Tramino, SKODA si BOMBARDIER (machete care aratau cat de cat ok), alti producatori prezentau machete destul de slab redate.

Daca ma nasteam prin Germania, poate aveam o alta "fatza" in lumea modelistilor, dar asa... sunt "made in Rumanes"... si cam atat...

Imi zicea ca al nostru (Imperio) arata bine in realitate, dar nu crede ca acele scaune ar rezista mai mult de 2-3 luni in Bucuresti fara a fi vandalizate.
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: Corsar din 16 Octombrie 2012, 21:50:38
Tramvaiul turcesc mi-a placut foarte mult la design si la combinatia culorilor.Cel mai bine i s-ar potrivi traseul prin Ferentexas. SIC ;D
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: IASMIN SANDU din 16 Octombrie 2012, 21:55:08
Tramvaiul turcesc mi-a placut foarte mult la design si la combinatia culorilor.Cel mai bine i s-ar potrivi traseul prin Ferentexas. SIC ;D
Care este tramvaiul TURCESC?!?!?! :P
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: OLECO din 20 Octombrie 2012, 21:51:54
DURMAZLAR

(http://i891.photobucket.com/albums/ac113/OLECO/OLECO%20R2/durmazlartramsilkwormg42.jpg)

(http://i891.photobucket.com/albums/ac113/OLECO/OLECO%20R2/durmazlartramsilkwormg45.jpg)

(http://i891.photobucket.com/albums/ac113/OLECO/OLECO%20R2/durmazlartramsilkwormg41.jpg)

(http://i891.photobucket.com/albums/ac113/OLECO/OLECO%20R2/durmazlartramsilkwormg43.jpg)

Acesta este.
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: OLECO din 29 Octombrie 2012, 10:44:44
Macar daca s-ar gasi un cumparator, sa cumpere sute de bucati, logic, produse la noi, ca sa facem un ban, sa ne construim si pentru noi.

lasa ca si astea vechi sunt bune, mai facem cate 5 LF la 2 - 3 ani, mai furam schema tehnica de la alti, ne riscam, mai facem si cate un prototip.
Logic, sa fie cat mai ieftin, gen LF2, furaciune de la PESA SWING.
Intrasem din curiozitate pe pagina celor de la ALSTOM si mare mi-a fost mirarea cand am citit ca rețeaua TCL găzduiește al 1000-lea tramvai Alstom. Posesorul cifrei magice era un "delfin" Citadis

(http://i891.photobucket.com/albums/ac113/OLECO/OLECO%20R2/ACD1.jpg)

(http://i891.photobucket.com/albums/ac113/OLECO/OLECO%20R2/ACD4.jpg)

sursa NET

Daca ALSTOM s-ar fi cacait cum facem noi cu LF-urile... nu ajungeau unde sunt acum si fara teama sa gresesc, cred ca sunt liderii in domeniul constructiei de tramvaie, atat ca numar de bucati cat si al designului... ca sa nu mai vorbesc de confortul interior.
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: IASMIN SANDU din 06 Ianuarie 2013, 10:43:35
Astra arad doreste sa doneze un tramvai IMPERIO ECO catre Regia Bucuresteana de Transport pentru a putea fi "incercat" de Bucuresteni.'
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: IASMIN SANDU din 06 Ianuarie 2013, 10:50:23
Tramvai nou, dar pe platforma la Oradea
27. septembrie 2012 20:27


Scris de Călin Corpaş - Astra Vagoane Călători şi OTL au promovat noul tramvai produs la Arad. Însă Oradea nu mai cumpără tramvaie.
Tramvaiul cu podea joasă produs la Arad a ajuns şi la Oradea. Însă nu pe şine, ci pe o platformă rutieră. Produs de febrica Astra Vagoane Călători SA, tramvaiul a ajuns la Oradea direct de la expoziţia InnoTrans din Berlin. În prealabil, mai fusese prezentat doar la Arad şi Bucureşti.
Tramvaiul a fost expus ieri în parcarea din Era Shopping Park, iar directorul OTL, Csuzi Istvan, s-a dorit a fi o bună gazdă pentru oaspeţii de la Arad. Chiar dacă Oradea nu are de gând să mai cumpere alte tramvaie prea curând. Tramvaiul de la Arad e făcut în colaborare cu Siemens, în baza unei licenţe achiziţionate de la acest mare producător de către fabrica din Arad. Comanda şi sistemul de rulare e realizat de Siemens, iar celelalte componente, inclusiv designul, sunt româneşti, au transmis reprezentanţii societăţii arădene.
 Mai ieftin
Tramvaiul ce a ajuns la Oradea e al treilea ieşit pe poarta fabricii din Arad. Modelul adus în Oradea costă circa 1,5 milioane de euro+TVA, ne-a informat directorul general Astra, Gheorghe Sîrbu. Reamintim că în 2008 Primăria Oradea achiziţiona zece tramvaie Siemens, la preţul de 2,7 milioane de euro bucata. Plus TVA. Vehiculul produs la Arad este însă mai economic decât Siemens-urile ULF ce rulează azi în Oradea. Directorul de marketing al Astra Vagoane Călători, Corneliu Negreţ, ne-a declarat că tramvaiul lor e cu 50% mai economic „decât tot ce există pe piaţă, în Europa”. Garanţia tramvaiului este de doi ani.
Directorul OTL, Csuzi Istvan, spune că peste două săptămâni în Oradea ar putea ajunge şi un tramvai polonez al firmei PESA, de la care a cumpărat municipiul Cluj-Napoca.
În ciuda evenimentului de promovare a tramvaiului arădean, de ieri, la care şi-a dat concursul şi directorul OTL, primarul Ilie Bolojan ne-a declarat că Oradea nu are în plan achiziţia de noi tramvaie. Această poziţie a edilului-şef nu e de natură să mire, dat fiind faptul că nici cele zece tramvaie Siemens nu au fost încă plătite de municipalitatea orădeană.
Not a valid youtube URL
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: IASMIN SANDU din 06 Ianuarie 2013, 10:55:40
Primul tramvai Imperio Eco produs la BucureÅŸti. De ce au lipsit Ponta ÅŸi Oprescu
July 31, 2012
Scris de Adrian Bărbulescu
Publicat în Administrație


   Prilej de miting populist, de genul "nu ne vindem Å£ara", cu ocazia prezentării primului tramvai modern, cu podea joasă, fabricat la BucureÅŸti de Astra Vagoane Călători Arad în colaborare cu Regia Autonomă de Transport BucureÅŸti (RATB).

În loc să se bucure că pe străzile Bucureştilor ar putea să circule tramvaie la standarde occidentale, fabricate sub licenţă Siemens, câţiva angajaţi de la Uzina de Reparaţii Atelierele Centrale (URAC) din cadrul RATB au ieşit în curtea fabricii, strigând că vor să facă ei tramvaie, nu "capitaliştii".


Ponta s-a speriat de proteste

Chiar dacă era invitat la eveniment, când a auzit că e rost de scandal, premierul Victor Ponta a anunţat că nu mai vine. N-a venit nici primarul general Sorin Oprescu, chiar dacă evenimentul de marţi reprezenta o premieră pentru Bucureşti.

Evident, scandalul "proletarilor" de la URAC n-a fost pe placul acţionarului majoritar al Astra Vagoane Călători, Valer Blidar, care a spus doar că "este păcat că un grup de compatrioţi manifestează împotriva acestei realizări".


Aer condiţionat şi podea joasă

Dar să revenim la evenimentul de marţi, când a fost prezentat primul tramvai modern fabricat la Bucureşti, denumit Imperio Eco. Acesta are podea joasă pe toată lungimea sa şi dispune de aer condiţionat, sistem de informare a pasagerilor şi un design futurist.

Consumul energetic este şi el redus. Ba, mai mult, energia recuperată este utilizată pentru alimentarea instalaţiei de aer condiţionat. Cu toate că vara, în România, temperaturile ating şi 40 de grade Celsius, din cele aproximativ 2.500 de tramvaie care circulă pe străzile oraşelor româneşti, doar 12 – 10 la Oradea şi două la Cluj Napoca – sunt dotate cu aer condiţionat. În Bucureşti, la toate cele aproximativ 500 de tramvaie, ventilaţia este asigurată exclusiv pe geam.

Varianta standard a tramvaiului Imperio Eco are 228 de locuri, dar există şi varianta cu 360 de locuri, formată din patru module. Chiar dacă tramvaiul este fabricat în colaborare cu RATB, regia nu-l poate cumpăra direct, ci numai în urma organizării unei licitaţii – aşa prevăd normele europene.


Åžinele se opresc la poarta uzinei

O altă problemă care trebuie rezolvată este modalitatea în care va fi scos tramvaiul din uzină. Şinele se opresc la poarta fabricii, chiar dacă până la liniile de tramvai de pe strada Lizeanu sunt mai puţin de 100 de metri. Pentru a face racordul, trebuie însă obţinută o autorizaţie din partea RATB. "Proiectul este gata şi aşteptăm autorizaţia de la RATB. Sperăm că ea va veni în câteva zile, apoi tot cei de la RATB trebuie să facă lucrările de construcţie pentru realizarea racordului", a declarat pentru Ziarul de Investigaţii un oficial al Astra Vagoane Călători Arad.

Radu Mazăre, criticat

Prezentarea de marţi i-a dat din nou prilejul lui Valer Blidar de a-i "dojeni" pe primarii care au renunţat la liniile de tramvai. "Tramvaiul este cel mai ecologic mijloc de transport şi este păcat că unele oraşe care au deja linii de tramvai renunţă la ele, în loc să extindă reţeaua", a spus Valer Blidar. Fără a-l numi explicit, spusele lui Blidar făceau evident referire la primarul Constanţei, Radu Mazăre.

https://ziaruldeinvestigatii.ro/blog/posts/primul-tramvai-imperio-eco-produs-la-bucuresti-de-ce-au-lipsit-ponta-si-oprescu
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: Adrian RATB din 06 Ianuarie 2013, 11:01:21
Primul tramvai Imperio Eco produs la BucureÅŸti. De ce au lipsit Ponta ÅŸi Oprescu
July 31, 2012
Scris de Adrian Bărbulescu
Publicat în Administrație


   Prilej de miting populist, de genul "nu ne vindem Å£ara", cu ocazia prezentării primului tramvai modern, cu podea joasă, fabricat la BucureÅŸti de Astra Vagoane Călători Arad în colaborare cu Regia Autonomă de Transport BucureÅŸti (RATB).

În loc să se bucure că pe străzile Bucureştilor ar putea să circule tramvaie la standarde occidentale, fabricate sub licenţă Siemens, câţiva angajaţi de la Uzina de Reparaţii Atelierele Centrale (URAC) din cadrul RATB au ieşit în curtea fabricii, strigând că vor să facă ei tramvaie, nu "capitaliştii".


Ponta s-a speriat de proteste

Chiar dacă era invitat la eveniment, când a auzit că e rost de scandal, premierul Victor Ponta a anunţat că nu mai vine. N-a venit nici primarul general Sorin Oprescu, chiar dacă evenimentul de marţi reprezenta o premieră pentru Bucureşti.

Evident, scandalul "proletarilor" de la URAC n-a fost pe placul acţionarului majoritar al Astra Vagoane Călători, Valer Blidar, care a spus doar că "este păcat că un grup de compatrioţi manifestează împotriva acestei realizări".


Aer condiţionat şi podea joasă

Dar să revenim la evenimentul de marţi, când a fost prezentat primul tramvai modern fabricat la Bucureşti, denumit Imperio Eco. Acesta are podea joasă pe toată lungimea sa şi dispune de aer condiţionat, sistem de informare a pasagerilor şi un design futurist.

Consumul energetic este şi el redus. Ba, mai mult, energia recuperată este utilizată pentru alimentarea instalaţiei de aer condiţionat. Cu toate că vara, în România, temperaturile ating şi 40 de grade Celsius, din cele aproximativ 2.500 de tramvaie care circulă pe străzile oraşelor româneşti, doar 12 – 10 la Oradea şi două la Cluj Napoca – sunt dotate cu aer condiţionat. În Bucureşti, la toate cele aproximativ 500 de tramvaie, ventilaţia este asigurată exclusiv pe geam.

Varianta standard a tramvaiului Imperio Eco are 228 de locuri, dar există şi varianta cu 360 de locuri, formată din patru module. Chiar dacă tramvaiul este fabricat în colaborare cu RATB, regia nu-l poate cumpăra direct, ci numai în urma organizării unei licitaţii – aşa prevăd normele europene.


Åžinele se opresc la poarta uzinei

O altă problemă care trebuie rezolvată este modalitatea în care va fi scos tramvaiul din uzină. Şinele se opresc la poarta fabricii, chiar dacă până la liniile de tramvai de pe strada Lizeanu sunt mai puţin de 100 de metri. Pentru a face racordul, trebuie însă obţinută o autorizaţie din partea RATB. "Proiectul este gata şi aşteptăm autorizaţia de la RATB. Sperăm că ea va veni în câteva zile, apoi tot cei de la RATB trebuie să facă lucrările de construcţie pentru realizarea racordului", a declarat pentru Ziarul de Investigaţii un oficial al Astra Vagoane Călători Arad.

Radu Mazăre, criticat

Prezentarea de marţi i-a dat din nou prilejul lui Valer Blidar de a-i "dojeni" pe primarii care au renunţat la liniile de tramvai. "Tramvaiul este cel mai ecologic mijloc de transport şi este păcat că unele oraşe care au deja linii de tramvai renunţă la ele, în loc să extindă reţeaua", a spus Valer Blidar. Fără a-l numi explicit, spusele lui Blidar făceau evident referire la primarul Constanţei, Radu Mazăre.

https://ziaruldeinvestigatii.ro/blog/posts/primul-tramvai-imperio-eco-produs-la-bucuresti-de-ce-au-lipsit-ponta-si-oprescu
Tramvaiul din imagine este in BUCURESTI? URAC?!
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: OLECO din 06 Ianuarie 2013, 14:16:35
Da, asa se pare... ;)
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: OLECO din 22 Ianuarie 2013, 03:12:05
Astra arad doreste sa doneze un tramvai IMPERIO ECO catre Regia Bucuresteana de Transport pentru a putea fi "incercat" de Bucuresteni.'
Tramvai ECO? :o Pai stiam ca tramvaiele sunt considerate ecologice... ???
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: ByOnu din 23 Ianuarie 2013, 00:00:26
Pai ori are panouri solare ori mananca iarba! :P Sau poate se refera la un consum mai redus al energiei, deci direct la economisirea resurselor naturale si a poluarii. ;)
Titlu: Raspuns: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
Scris de: Matei din 23 Ianuarie 2013, 00:08:38
Pai ori are panouri solare ori mananca iarba! :P Sau poate se refera la un consum mai redus al energiei, deci direct la economisirea resurselor naturale si a poluarii. ;)

Corect !