Forumul Asociatiei Ro-Trans
TRANSPORTUL IN COMUN DIN MUNICIPIUL BUCURESTI si JUDETUL ILFOV => Troleibuze RATB => Subiect creat de: B 06 DAN din 13 Octombrie 2008, 22:24:28
-
RATB beneficiaza de doua troleibuze marca Rocar tip E(A)412 - Rocar de Simon, numerotate ca fiind #7454 si #7459. Primul sta la Vatra Luminoasa, iar celalalt, la Bujoreni.
Cateva poze cu interiorul si exteriorul lui #7454 (E 412 - Dep. Vatra Luminoasa):
-
Datele tehnice ale unui troleibuz Rocar E-412 (Rocar de Simon):
Motor de tractiune: TN 96 R, 150 kW - 750 V c.c.
Echipament de tractiune: chopper in tehnologie IGBT, comandat de o unitate de control echipata cu microprocesor pentru diagnoza
Servicii auxiliare:
- converzitor static in tehnologie IGBT, 750 V c.c. / 3 x 380 V c.a. - 24 V c.c.
- compresor de aer WABCO, actionat de motor asincron 3 x 380 V c.a. - 4 kW
- pompa servodirectie actionata de motor asincron 3 x 380 V c.c. - 3 kW
Caroserie: autoportanta, invelis exterior, tabla de aluminiu si tabla de inox
Viteza maxima: limitata de unitatea de comanda la 60 km/h
Numar de locuri:
- pe scaune: 25 + 1
- in picioare: 68
Optional:
- motoare TN 76 (125 kW) si MCT 38 (125 kW)
- instalatie adaptata la tensiunea nominala de 600 V c.c.
-
Troleibuzul RATB Rocar E(A)412, #7459 pe linia 93.
-
A venit de 1 lună de la URAC...a avut RK...2 săptămâni a fost titular pe 96...îl vedeam zilnic când plecam la şcoală.
-
Ce ma bucura este ca acest troleibuz si-a pastrat culoarea originala si nu i-a fost schimabata in nu stiu ce culoare inventie a URACUlui!
-
Culoarea barelor din interior este galbena identica ca la primele 10 Irisbus Citelis si Mertanul 4100.
-
Aceste troleibuze pot fi inca vazute pe linia 96, chiar azi am fost cu unul.
-
Aceste troleibuze pot fi inca vazute pe linia 96, chiar azi am fost cu unul.
7459 este titular pe 96. Bujoreniul nu prea are pe ce lini sa il trimita.
-
Sa-l trimita la Berceni ca nu ma supar :).Ma plimb si eu cu el doua statii :x.
-
#7454 a fost retras din circulatie, iar momentan o sa fie dezmembrat prin Garaj, pana o sa il trimita in URAC.
-
Informatie:
#7454: E 412
#7459: EA 412 - fiind actionat cu curentul alternativ
-
7459 a ramas singurul troleibuz de tipul Rocar de Simon din dotarea RATB-ului. El a stat pe bara aproape 2 ani, el fiind modernizat de catre Electroputere Craiova. La ora actuala se afla intr-o stare buna de functionare, efectuandu-si kilometri ceruti pentru casare. Momentan vreo 2-3 ani inca va circula.
-
In sfarsit, #7459 si-a gasit un titular care il va intretine pana la sfarsitul vietii, el circuland titular prin linia 96.
-
In sfarsit, #7459 si-a gasit un titular care il va intretine pana la sfarsitul vietii, el circuland titular prin linia 96.
Fata de fratiorul lui, 7454, Rocarul De Simon 7459 mai traieste din lipsa de KM nerealizati pentru casare, plus de asta, el a avut un mic Rk prin anul 2005-2006.
7454 a fost taiat in luna Mai 2009.
-
Pacat de aceasta bijuteria care a fost #7454 unul dintre cele mai bune troleibuze de la depoul Vatra Luminoasa.
-
Ce se mai aude de 7459?
-
Ce se mai aude de 7459?
Ieri l-am vazut parcat in depoul Bujoreni.
-
Ce se mai aude de 7459?
Azi l-am prins pe linia 93:
-
Calatorie cu troleibuzul Rocar de Simon #7459 pe linia 93
-
Cele mai recente fotografii cu troleibuzul Rocar de Simon 7459 pe linia 93 realizate azi 11 ianuarie 2010 la Favorit, apoi pregatindu-se de retragere la Depoul Bujoreni.
-
Si o scurta calatorie cu troleibuzul 7459 pe linia 93, de la Piata Drumul Taberei (Moghioros) pana la terminalul Valea Ialomitei.
-
O alta poza cu #7459 facuta duminica 10.01.2010.
-
Singurul Rocar de Simon din parcul RATB-ului supravietuieste cu brio vremurilor schimbatoare ale secolului 21. De cateva luni este titular in linia 93, iar de putin timp circula in aceeasi linie alaturi de "vecinul" depoului, Rocarul Autodromo #7460. Astazi au circulat unul dupa celalat in linia 93; acest lucru il puteti observa din ultimele fotografii!
-
#7459 la datorie astazi pe linia 93.
-
#7459 la datorie astazi pe linia 93.
A revenit la traseu. Il dadusei disparut pt. moment!
-
#7459 la datorie astazi pe linia 93.
Tremura si "zbiara" din toate incheieturile atunci cand e in miscare, insa rabluta asta se tine in continuare nemaipomenit de bine. Sa vedem cat va mai rezista.
-
Si astazi circula fara probleme pe linia 93, de asemenea este printre cele mai curate si ingrijite troleibuze ale Depoului Bujoreni. :)
-
Si astazi circula fara probleme pe linia 93, de asemenea este printre cele mai curate si ingrijite troleibuze ale Depoului Bujoreni. :)
Deasemenea afisajele functioneaza ireprosabil!
-
#7459 pe linia 93 in data de 19 octombrie 2010:
-
#7459 supravietuieste in continuare, circuland aproape zilnic pe linia 93 din cauza kilometrilor nefacuti. :)
-
Astazi la schimbul 1 a circulat pe linia 62.
-
Am o sugestie, as zice sa schimbam numele topicului din "Troleibuzele Rocar 412E/A De Simon" in "Troleibuzul Rocar 412E/A De Simon" pentru ca mai este decat unul in Bucuresti. Parerea mea. :)
-
Am o sugestie, as zice sa schimbam numele topicului din "Troleibuzele Rocar 412E/A De Simon" in "Troleibuzul Rocar 412E/A De Simon" pentru ca mai este decat unul in Bucuresti. Parerea mea. :)
Doua au fost, doua lasam, chiar daca acuma nu mai circula decat unul singur.
-
Mai se stie ceva de el? Ca nu l-am mai vazut de ceva timp (cei drept,nici nu prea l-am cautat :-[ ).
-
Mai se stie ceva de el? Ca nu l-am mai vazut de ceva timp (cei drept,nici nu prea l-am cautat :-[ ).
Parca era defect cu pompa de la compresor! ;D
-
Sa speram ca va fi reparat si ca nu va avea soarta fratelui sau taiat de mult.
-
Sa speram ca va fi reparat si ca nu va avea soarta fratelui sau taiat de mult.
Va fi reparat. Nu a indeplinit KM de casare! 8)
-
La cate manarii se pot face, nu mar mira sa faca km ca Holecurile care pe hartie circula de zor.
-
#7459 - Depoul Bujoreni - linia 93 - 09.07.2011
-
#7459 - Depoul Bujoreni - linia 93 - 09.07.2011
Probabil ca pe data de 9 iulie 2011 va fi tot pe linia 93. ;)
#7459 va fi casat cand se vor mai achizitiona troleibuze noi, nu ?
-
Cam asta e ideea,sa se scape de el,ca de...nu e LF.Sigur,dupa ce se vor achizitiona cele 150 troleibuze promise inca de acum un an se va trimite pe ultimul drum la URAC.
-
Vin cu o veste proasta:#7459 este defect cu diferentialul si din cate am inteles,in momentul in care se pune frana electrica,acesta caraie,existand riscul de a se bloca.Soarta lui #7459 o puteti ghici singur... :'( :'(
-
Vin cu o veste proasta:#7459 este defect cu diferentialul si din cate am inteles,in momentul in care se pune frana electrica,acesta caraie,existand riscul de a se bloca.Soarta lui #7459 o puteti ghici singur... :'( :'(
Nasol de tot. Oricum nu mai era la traseu de aproape o luna. Imi pare rau pentru titularul de la sch1 care chiar avea grija de el. Acum va trebui sa treaca in fiecare zi de pe un Ikarus/Irisbus pe altul ( l-am vazut o saptamana pe 5292,ba una pe 5288, 5281 etc ) .
-
Titularul de la sch 2 este pe #7460. ;)
-
Poate il vor repara si va face din nou istorie pe linia 93, se mai intampla si minuni !
-
Astazi, #7459 se afla la intrarea in Depoul Berceni.
-
Astazi, #7459 se afla la intrarea in Depoul Berceni.
Veste tare naspa...nu cred ca era acolo pentru ITP...
-
Veste tare naspa...nu cred ca era acolo pentru ITP...
Aflam acest lucru luni! ;D
-
Aflam acest lucru luni! ;D
Care luni Iasmine, ca e deja vineri :))
-
Ieri, 13 mai 2011, #7459 a circulat la schimbul 1 pe linia 69, pe la ora 18 nu mai era in traseu !
-
Minune!!!! L-au reparat! Matei, ai avut gura aurita. Sa mai dai si alte pronosticuri ca te pricepi. ;D :D
-
Ieri, 13 mai, #7459 a circulat la schimbul 1 pe linia 69, pe la ora 18 nu mai era in traseu !
Minune!!!! L-au reparat! Matei, ai avut gura aurita. Sa mai dai si alte pronosticuri ca te pricepi. ;D :D
Luni, 09 MAI 2011 a plecat de la ITP-ul avut in Depoul Berceni, iar ieri a circulat tur mic in linia 69 - prezenta "ILEGALA". LA SCH 2 n-a circulat.
#7459 are interdictie de la PMB sa circule prin linia 69 din pricina zgomotului produs si nu numai.
Dar in lipsa de treoleibuze, pentru a crea un parc complet prin 69, Depoul Bujoreni a fost nevoit sa il scoata la strada.
DREPT URMARE:
In Bujoreni sunt "cazute" peste 25 troleibe (unele tamponate, altele defecte si/sau au motoarele la RK-uri).
Daca nu ai troleibuze, nu va mirati daca apar la traseu si cele de scoala. :P :P (slabe sanse, pentru ca ele sunt cam "dezmembrate", parti din caroserie, componente (geamuri, scaune, bare) fiind montate pe troleibuzele defecte/tamponate).
-
Dupa cum am zis si acum ceva timp, #7459 este defect cu diferentialul puntii spate. Cei de la Bujoreni lucreaza la repararea acestuia. Sa speram ca se va reusi ceva.
-
Duminica asta l-am vazut pe #7459 la treaba pe linia 93. Mi-a luminat ziua :D, dar din pacate nu am avut timpul necesar sa scot ''tembefonu'' sa ii trag o poza..:(
-
Duminica asta l-am vazut pe #7459 la treaba pe linia 93. Mi-a luminat ziua :D, dar din pacate nu am avut timpul necesar sa scot ''tembefonu'' sa ii trag o poza..:(
Astazi la munca tot in 93. 8) ::)
-
Astazi la munca tot in 93. 8) ::)
Ieri si azi a fost turul 1. Sunt aceeasi soferi pe el !
-
Ieri si azi a fost turul 1. Sunt aceeasi soferi pe el !
Multumim de informatie. Maine o sa il vanez in fotografi.
-
Duminica asta l-am vazut pe #7459 la treaba pe linia 93. Mi-a luminat ziua :D, dar din pacate nu am avut timpul necesar sa scot ''tembefonu'' sa ii trag o poza..:(
Astazi la munca tot in 93. 8) ::)
Cei de la Bujoreni fac minuni! ;D ;D
FELICITARI!
-
Astazi la munca tot in 93. 8) ::)
Duminica asta l-am vazut pe #7459 la treaba pe linia 93. Mi-a luminat ziua :D, dar din pacate nu am avut timpul necesar sa scot ''tembefonu'' sa ii trag o poza..:(
La munca si sambata, 8 octombrie.
Scuzati poza, nu am apucat sa-i fac una mai buna.
-
;D ;D
-
Pe ce linie se mai afla acest trolebuz?
-
E titular pe linia 93. ;)
-
Multumesc Mult de raspuns
-
Multumesc Mult de raspuns
Cu placere si o sa te mai ajut si cu alte informatii, daca ai nevoie ! ;)
-
De dimineata muncea cu drag si spor in linia 93. ;D
-
De dimineata muncea cu drag si spor in linia 93. ;D
Si o poza captat de pe un webcam cu el
-
Si la ora asta este pe traseul liniei 93.
-
Azi era pe traseu pe linia 93.
-
Azi era pe traseu pe linia 93.
Sau pe linia 69 / 71 / 91 / 96...
-
Sau pe linia 69 / 71 / 91 / 96...
Face doar 93...
-
E titular pe 93, dar il putem vedea oricand si pe alta linie a Depoului Bujoreni !
-
E titular pe 93, dar il putem vedea oricand si pe alta linie a Depoului Bujoreni !
Pe liniile 69 si 91 mai circula
-
Azi era pe traseu,ceva mai devreme.
-
Ceva mai devreme era pe traseu.
-
Azi era la datorie ca deobicei,ceva mai devreme pe traseu.
-
Ceva mai devreme era pe traseu.
-
Troleibuzul 7459 La datorie pe linia 93 pe Bl Vasile Milea si la terminalul Valea Ialomitei
-
Ceva mai devreme era pe traseu.
-
Azi era datorie ca deobicei in linia 93...
-
La datorie pe aceeasi linie de cateva luni si isi face treaba bine ca oricand.
-
La datorie pe aceeasi linie de cateva luni si isi face treaba bine ca oricand.
Interesant este faptul ca nu l-au retras din circulatie,dar cred ca ii va bate sfarsitul la usa si acestuia cat de curand !
-
Speranta mea este ca poate celor din RATB ,cei din capul conducerii,sa le dea prin cap sa pastreze aceste serii unice in viata.Dar cine mai stie
-
La datorie si ieri in linia 93.
-
Va ramane titular de 93.
-
Azi in 61. ;D
-
#7459 pe 93 -- 29.05.2012
-
Rocar 412EA De Simon #7459 la fostul terminal Valea Ialomitei, 22 septembrie 2011:
-
Gara de Nord, 7 iunie 2010:
-
A circulat si pe 20 Martie 2012:
-
A circulat pana in 20 Martie 2012:
L-ai prins pe 29 mai a.c. ! Dovada:
#7459 pe 93 -- 29.05.2012
-
L-ai prins pe 29 mai a.c. ! Dovada:
Ma scuzi.
-
A revenit de aproximativ o saptamana ! ;)
-
A revenit de aproximativ o saptamana ! ;)
Te contrazic: a revenit in circulatie de DUMINICA, 21 Oct. 2012 si circula doar la SCH 1.
-
#7459 -- Date: September 10, 2007
Foto: www.transphoto.ru (http://www.transphoto.ru)
-
Te contrazic: a revenit in circulatie de DUMINICA, 21 Oct. 2012 si circula doar la SCH 1.
A revenit de aproximativ o saptamana, dar primele zile a fost rezerva !
-
Ceva mai devreme era in traseu,inca ne mai bucuram de el...
-
Linia 93. ;)
-
Ceva mai devreme era in traseu,inca ne mai bucuram de el...
Wow. Circula si la SCH 2. :O
-
Il gasiti in linia 93 toata ziua:
-
A renascut:
-
astazi era pe linia 61 :)
-
#7459 pe o ceata densa la AFI PALACE:
-
Astazi #7459 a circulat bine-mersi pe linia 93, doar ca facea niste figuri la aceeleratie. :'(
-
17.03.2013
#7459.
-
Astazi #7459 a circulat bine-mersi pe linia 93, doar ca facea niste figuri la aceeleratie. :'(
Adriane, vezi ca te molipsesti de la ANDREI:
PS: Ce figuri facea la acceleratie?
-
Adriane, vezi ca te molipsesti de la ANDREI:
PS: Ce figuri facea la acceleratie?
Oo Doamne... acceleratie...
Cand pleca, parca pleca in reluare, ca si cum ar fi fost tractat. Daca faci o cursa cu Rocarul, o sa ma intelegi.
La schimbul doi este un sofer mai batran, care poarta ochelari! ;D
LE: fratele lui #7459, adica #7454 a stat la dep. Vatra Luminoasa, fiind casat in aprilie 2009 (mai batran, casat la 11 ani de la fabricatie).
-
Adriane, vezi ca te molipsesti de la ANDREI:
PS: Ce figuri facea la acceleratie?
Adica, cu ce sa se molipseasca? Sunt nebun psihic? Ce-am? >:(
-
#7459 astazi la: Valea Argesului, Liceul Eugen Lovinescu si Bd.IULIU MANIU:
PS: ca fapti-vers, un sofer de pe un Irisbus mi-a propus sa fac cu 'asa da' si 'asa nu'. Eu am propus ca cele doua tipuri de troleibuze (Irisbus si Rocar) sa fie 'asa da', dar dansul a propus ca Irisbusul sa fie 'asa da' si Rocarul 'asa nu'... la intrebarea mea, mi-a spus ca trebuie imbunatatit parcul... ;)
Incercand sa ma i-au si la discutie cu domnul sofer de pe acest RDS, nu prea era incantat de masina pe care era turat...
-
#7459 pe linia 93 la 'Valea Argesului' + 'Afi Palace' (bineinteles, am fost si intrebat de cineva de ce fac poze, dar raspunsul meu l-a facut sa se simta prost):
-
Ceva tehnic:
Primul troleibuz cu motor asincron de tractiune realizat in Romania
INDA VFI-250K-1700T Sisteme de actionare in c.a. pentru vehicule de tractiune urbana
Generalitati
Troleibuzul EA412 (7459) este primul troleibuz cu actionare cu motor de tractiune asincron, realizat integral in Romania cu echipament electric de tractiune 100 % romanesc.
Troleibuzul este echipat cu un sistem de actionare in c.a. tip VFI-50K-1700T, proiectat si fabricat de INDA Craiova si cu un motor de tracti-
une tip MABT-6, fabricat de ELECTROPUTERE Craiova.
Echipamentul INDA VFI-250K-1700T:
- este destinat actionarii vehiculelor urbane cu motoare de tractiune
asincrone;
- este realizat cu dubla izolare fata de caroseria vehiculului, ceea ce
face posibila utilizarea lui atat pe vehiculele cu circuit de intoarcere
prin sina (tramvaie) cat si pe cele cu linia de alimentare izolata fata
de masa (troleibuze);
- are tensiunea de intrare 600 Vc.c. sau 750 Vc.c. cu abateri admise de -30 % ... +20% ;
- se poate utiliza atat singur pe troleibuze cat si impreuna cu altele similare pe tramvaie si unitati de tren multiple.
Componenta sistemului de actionare:
A. Convertor de tractiune INDA VFI-250K-1700T, alcatuit din invertor trifazat de tensiune si frecventa variabila si chopper de franare, ambele in tehnica IGBT.
B.Calculator de tractiune urbana tip CTU pentru controlul convertorului de tractiune si pentru comanda vehiculului realizat cu microcontrolere.
Convertorul de tractiune asigura controlul de cuplu in regimurile de tractiune si franare electrica.
Calculatorul de tractiune CTU se bazeaza pe utilizarea a doua unitati centrale cu microprocesor pentru realizarea urmatoarelor functiuni:
•controlul circuitelor de forta ale convertorului VFI-250K-1700T;
•interfata cu vehiculul;
•prescrierea marimilor electrice;
•comanda si reglarea;
•achizitia semnalelor numerice si analogice si generarea comenzilor numerice;
•diagnoza si protectia;
•semnalizarea luminoasa si acustica;
•memorarea:
- 30 de semnale digitale;
- peste 3800 de evenimente;
- circulara, continua, evenimentele noi inlocuindu-le pe cele vechi;
- descarcarea datelor prin interfata seriala in PC.
Performante
Sistemul de actionare in curent alternativ tip INDA-VFI-250K-1700T asigura comanda diverselor regimuri specifice in functionarea normala a troleibuzului:
Accelerare - cu pornire lina controlabila si limitata in situatia deplasarii de manevra sau in situatii specifice de trafic
(mers "bara la bara")
Accelerare - cu pornire lina sau rapida in orice situatie de comanda a accelerarii prin pedala;
Franare electrica - de serviciu, cu confort ridicat (fara socuri) in orice situatie de comanda a franarii prin pedala.
Troleibuzul gol prezinta urmatoarele performante:
—Accelerare: 1,3 m/s2, in domeniul de viteza 0-39 km/h;
—Decelerare numai cu frana electrica regenerativa : 1,4 m/s2 de la viteza maxima pana la 5 km/h;
—Franare electrica regenerativa - cu recuperarea energiei in retea pana la viteza de 5 km/h;
ASPECTE ENERGETICE COMPARATIVE INTRE TROLEIBUZUL ACTIONAT CU MOTOR ASINCRON
DE TRACTIUNE SI CEL ACTIONAT CU SOLUTIA CLASICA (MOTOR DE C.C. SI REZISTENTE)
-
7459 in depou - phototrans.de
-
Retras din circulatie cu niste defectiuni... n-a mai circulat din luna mai, pe ultima lui linie 69:
(http://i72.servimg.com/u/f72/18/47/03/42/sam_0055.jpg)
-
Pai trebuie sa ne luam adio de la Rocar,va fi casat la anul.Oricum,nu erau de cat niste copy-paste. >:(
-
Rocar de Simon este productie pur romaneasca, dar bineinteles, ca o mica parte e copiata de la autobuzele din Milano.
-
Mai degraba caroseria.
-
Din doua e una: ori are probleme chiar la motorul asincron, ori titularul de la sch. 1 e in concediu medical si masina nu o da la sch. 2, in cazul autobuzului 98. Iata o poza cu el aproape gata dupa Reparatia Capitala, sursa: transira