Forumul Asociatiei Ro-Trans
TRANSPORTUL IN COMUN DIN ROMANIA structurat pe urmatoarele regiuni geografice: => T R A N S I L V A N I A => Judetul BraÅŸov => Subiect creat de: daf bus din 06 Decembrie 2008, 21:11:04
-
Stiri din orasul si judetul Brasov.
-
Oră de lectură în autobuzul de Noua
Se spune că cine are carte are parte, însă ce valoare mai au oare aceste cuvinte într-o lume tot mai dominată de calculatoare şi televizoare? Câţiva elevi de la Şcoala Generală 9 din cartierul Noua au vrut să le dovedească braşovenilor că putem redescoperi farmecul cărţilor chiar şi acolo unde ne aşteptăm mai puţin. În mijloacele de transport în comun, de exemplu. Cu ocazia Zilei Internaţionale a Cărţii, copiii le-au citit călătorilor şi le-au adus aminte ce înseamnă să te pierzi printre rândurile poveştilor. De pe feţele multora dintre aceştia s-au şters tristeţea şi morocăneala, imediat cum micuţii au început să citească din Prinţ şi Cerşetor, 20.000 de Leghe sub Mări sau Robinson Crusoe.
Sursa >> http://www.brasovultau.ro/Ora-de-lectura-In-autobuzul-de-Noua-32491.html (http://www.brasovultau.ro/Ora-de-lectura-In-autobuzul-de-Noua-32491.html)
-
Strada Sforii, brand de BraÅŸov
Una dintre curiozităţile Braşovului o reprezintă strada Sforii, despre care se spune că este cea mai îngustă din Europa de Est, iar după alţii, chiar din Europa. Turiştii care vin în Braşov şi care au la îndemână un ghid cu locuri de vizitat în oraşul nostru vor să ajungă pe cea mai strâmtă uliţă din cetate.
Nici străinii nu ocolesc acest punct turistic. După cum recomandă cei de la publicaţia online Tonic din Marea Britanie : „În caz că eşti în trecere prin România, prin Transilvania, mai exact în Braşov şi dacă îţi vine chef să stabileşti un nou record într-ale sărutului, sună-i pe cei de la Guinness Book înainte să încercaţi să aveţi loc doi, faţă în faţă, pe strada Sforii, locul unde îndrăgostiţii Europei iubesc să "rămână" blocaţi! Şi spuneaţi că România este bună doar de Halloween?!", se întreabă subtil autorul în finalul articolului. Strada Sforii are o lăţime ce variază între 111 şi 135 cm şi 80 m lungime şi este situată în inima cetăţii Braşovului.
Restaurată în 2003. Dacă odinioară era folosită pe post de cale de acces pentru pompieri, astăzi face legătura între străzile Porta Schei şi Cerbului. Strada Sforii este atestată documentar în secolul XVII şi reflectă tendinţele de urbanizare ale Braşovului medieval. Din iniţiativa Consiliului judeţean, ulicioara a fost restaurată, marcată şi iluminată, în 2003, pentru a fi redată cu se cuvine circuitului turistic. A fost schimbat pavajul şi s-au refăcut pereţii clădirilor. Strada şi-a recăpătat farmecul de odinioară şi datorită felinarelor care arată exact ca cele de acum 100 de ani. Au fost comandate lămpaşe după modelul celor existente la muzeu, singura diferenţă fiind aceea că azi nu mai funcţionează cu gaz.
Brand local. Poziţionarea străzii Sforii ca fiind cea mai îngustă stradă din Europa este considerată un foarte bun exemplu de marketing şi branding în turism. Astfel, turiştii au un motiv să caute acest gang şi să povestească acasă că au trecut prin cea mai strâmtă stradă. Ar mai fi ceva de rezolvat pentru ca brandul să să întărească. Trebuie amplasate mai multe indicatoare către acest punct turistic. Sunt mulţi braşoveni care bâjbâie prin centrul vechi atunci când îşi propun să ajungă acolo, cât despre cei străini de oraş ce să mai vorbim. Un ajutor pentru cei interesaţi- coborâţi din Poarta Schei, pe strada cu acelaşi nume, şi după ce treceţi de Sinagogă, după câţiva metri o să observaţi marcajul de deasupra micuţei uliţe .
Elena Cristian
Sursa >> http://www.brasovultau.ro/Strada-Sforii-brand-de-Brasov-32484.html (http://www.brasovultau.ro/Strada-Sforii-brand-de-Brasov-32484.html)
-
Ce brasovean e ala care nu gaseste strada Sforii? Mie imi e rusine cu un astfel de brasoven. Sa nu-si cunoasca orasul?
-
PROIECT-PILOT. În vederea fluidizării circulaţiei, Primăria introduce un nou sistem de management al traficului rutier în municipiu
Municipalitatea doreÅŸte să implementeze un nou sistem de management al traficului rutier în toate intersecÅ£iile din oraÅŸ. ÃŽn vederea realizării acestui nou sistem a fost iniÅ£iat un proiect-pilot care vizează intersecÅ£iile „Patria†şi Ceasul Răuâ€.
Lucrările s-au finalizat la sfârşitul lunii aprilie şi au durat aproximativ 14 zile. Acest sistem are mai multe componente: senzori montaţi în asfalt, pe fiecare bandă de circulaţie şi din fiecare sens, care asigură detecţia şi numărarea autovehiculelor care pătrund în intersecţie, un soft de modificarea a timpilor de semaforizare şi de sincronizare a celor două intersecţii, în funcţie de datele transmise de senzorii din asfalt, camere video montate în intersecţii care asigură supravegherea şi monitorizarea semafoarelor. Datele din trafic sunt vizualizate la un dispecerat al Primăriei, unde sunt semnalate inclusiv defecţiunile apărute în semaforizare.
În urma monitorizărilor de trafic au fost comparate datele înainte şi după instalarea sistemului, iar rezultatele au fost pozitive, numărul de autovehicule care au pătruns în intersecţie după punerea în funcţiune a sistemului este cu mult mai mare decât înainte.
În cele două intersecţii au fost montaţi 16 senzori, două camere video, iar în dispeceratul Primăriei unul din monitoare este dedicat funcţionării acestui sistem, iar un altul preia imaginile video.
Sursa >> LINK (http://www.mytex.ro/prima-pagina/proiect-pilot-in-vederea-fluidizarii-circulatiei-primaria-introduce-un-nou-sistem-de-management-al-traficului-rutier-in-municipiu_254301.php)
-
Un nou giratoriu
Comisia de circulaţie a Primăriei Braşov a aprobat în ultima şedinţă amenajarea unui sens giratoriu la intersecţia dintre strada Plevnei-Bulevardul Griviţei-strada Aurel Vlaicu. În cursul zilei de ieri, angajaţii firmei desemnate de municipalitate să execute lucrările de execuţie a obiectivului au procedat la trasarea sensului giratoriu. Zilele următoare vor demara lucrările de deviere a reţelelor de utilităţi din apropierea amplasamentului, urmând să fie amenajată, efectiv, giraţia. Potrivit afirmaţiilor reprezentanţilor Primăriei, scopul acestei noi sistematizări este de a fluidiza traficul rutier în intersecţia menţionată, de a scădea timpul de aşteptare şi, implicit, de a reducere poluarea fonică şi cu noxe în zonă, generate de staţionarea la semafoare.
Sursa >> Brasovul Tau (http://www.brasovultau.ro/Un-nou-giratoriu-33153.html)
Pe principiul "Ne umplem de giratorii", Scripcaru da inca o data dovada maretului sau caracter managerial, ca atat stie el. Daca ar putea, cred ca ar tranti un giratoriu si pe Postavaru... >:(
George. Scripcaru. Un idiot incurabil...
-
Am observat si eu ca au aparut destule sensuri giratori anul cand am fost in Zarnesti.Mai ales in zona de iesire spre Rasnov.
-
Nu sunt un fan al lui Scripcaru, dar sa stiti ca mi s-a parut ca prin giratoriile astea se trece mai repede decat printre semafoare. Poate am avut eu noroc cand am trecut pe-acolo. Exemplu, giratoriul din Bartolomeu, la fosta bariera. Inainte de a exista, cand voiam sa ies din Bartolomeu eram nevoit sa merg pana la pasarela sau sa ma scurg pe stradute pana la semaforul de la strade De Mijloc, unde stateam 3-4 minute, daca erau cel mult trei masini in semafor. Daca erau 4, nu mai reuseam sa trec.
Pe de alta parte, sunt destule giratorii pe care le-as elimina: pe Mihai Viteazu, langa pompieri, nu are nici o logica, iar daca nu-l stii (ceea ce e logic...) risti o neacordare de prioritate.
-
Cu scuzele de rigoare, pentru ca citesc destul de rar presa brasoveana online, un accident al lui 20 la Poiana Mica.
http://www.mytex.ro/comunitare/brasov-autobuz-cu-calatori-rasturnat-intr-o-rapa_259253.php
http://www.adevarul.ro/locale/brasov/Brasov-_Un_autobuz_s-a_rasturnat_pe_drumul_spre_Poiana_Brasov_0_290371365.html
Bine ca n-a fost mai rau. Cu multi ani in urma a fost un accident mortal cu un un midibuz al ITB, e drept, in alt loc pe Drumul Poienii.
-
Cu scuzele de rigoare, pentru ca citesc destul de rar presa brasoveana online, un accident al lui 20 la Poiana Mica.
http://www.mytex.ro/comunitare/brasov-autobuz-cu-calatori-rasturnat-intr-o-rapa_259253.php
http://www.adevarul.ro/locale/brasov/Brasov-_Un_autobuz_s-a_rasturnat_pe_drumul_spre_Poiana_Brasov_0_290371365.html
Bine ca n-a fost mai rau. Cu multi ani in urma a fost un accident mortal cu un un midibuz al ITB, e drept, in alt loc pe Drumul Poienii.
Autobuzul care s-a rasturnat, adica #611, a patit-o si in 2006. Atunci s-a rasturnat in poienita(sens spre Poiana) de dinaintea Poienii Mici.
-
Da, am vazut si in articol. Dar o fi fost alt nenea soferu?
Si probabil ca atunci s-a stricat mai putin rau. In articole zice ca acum arata cam rau. O fi asigurat?
-
Cum era de asteptat, RAT Brasov nu da doi bani vechi si ruginiti pe parerea calatorilor, avand in vedere ca ultimul studiu de satisfactie a publicului a fost realizat in 2007. Este revoltator si jalnic in acelasi timp. Tare ma tem ca ne umplem de dube, pana la urma. >:(
RAT Bv nu a mai cerut părerea braşovenilor de 3 ani
Ultimul sondaj de opinie realizat de cetăţenii de la o firmă din Braşov pentru Rat Braşov datează încă din anul 2007. Găsiţi documentul aici. Părerea braşovenilor în 2007 era că RAT are servicii jalnice (vezi foto alăturat). De atunci nu ne-a mai întrebat nimeni nimic. În principiu dacă prima problemă care îţi reiese dintr-un sondaj e aceea că lumea consideră serviciile tale jalnice, încerci să o rezolvi cât mai repede. RAT a avut 3 ani până acu…vă vin în minte alte probleme pe care le are acum regia?
Sursa >> Prin Brasov (http://prinbrasov.com/2010/07/rat-bv-nu-a-mai-cerut-parerea-brasovenilor-de-3-ani/)
-
Socant! Un barbat si-a injunghiat mortal sotia intr-un autobuz din Brasov.
Barbatul si-a injunghiat mortal sotia, de fata cu pasagerii, care, ingroziti, au inceput sa tipe. Soferul a pus imediat frana, a deschis usile, iar oamenii au fugit.
Procurorii si criminalistii au ajuns la autobuzul in care femeia in varsta de 32 de ani a fost injunghiata. Dupa ce a fost atacata de sotul ei, tanara s-a prabusit intre scaunele din spate. Nimeni nu a putut interveni, pentru ca atacul a fost fulgerator.
Se pare ca barbatul, cu care are patru copii, s-a razbunat pentru ca a fost parasit in urma cu trei saptamani. Ea a plecat si l-a lasat cu cei mici.
Luni seara a urmarit-o, dupa ce a plecat de la serviciu, s-a urcat cu ea in autobuz si a lovit-o. Soferul a fost cel care a sunat rapid la 112 dupa ajutoare.
Tanara pierduse insa prea mult sange si nu a mai putut fi salvata. Barbatul raspunde acum la intrebarile politiei.
www.stirileprotv.ro
-
Stirea pe Transilvania Expres. Era pe linia 28
http://www.mytex.ro/prima-pagina/crima-pe-linia-28_269724.php
-
INGROZITOR. Femeie injunghiata mortal de sot, intr-un autobuz plin de calatori!
Autor: Stirile ProTV | 8 noiembrie 2010, http://www.crimetime.ro/politie/crima-ingrozitoare-femeie-injunghiata-mortal-de-sot-intr-un-autobuz-plin-de-calatori.html
Scene terifiante la Brasov, intr-un autobuz plin cu calatori. Un barbat si-a injunghiat mortal sotia, sub ochii ingroziti ai pasagerilor. Soferul a pus imediat frana, a deschis usile, iar oamenii au fugit, de teama sa nu fie si ei loviti cu cutitul.
Barbatul si-a urmarit sotia si cand a vazut-o ca pleaca de la serviciu, a urcat cu ea in autobuz. Calatorii spun ca atacul a fost fulgerator si nimeni nu a putut sa intervina.
Ranile provocate de agresor au fost prea adanci, iar medicii nu i-au mai putut salva femeii viata. Calatorii au fugit imediat ce soferul a oprit autobuzul. Politistii sositi la fata locului i-au adunat pe toti martorii, ca sa le ia declaratii.
Apropiatii spun ca barbatul si-ar fi pierdut mintile dupa ce sotia l-a parasit. L-a lasat acasa cu patru copii, cu varste cuprinse intre 5 si 12 ani.
Suspectul a fost dus la sediul politiei, pentru audieri. El este acuzat de omor calificat si risca pana la 25 de ani de inchisoare.
Barbatul de 33 de ani nu a opus rezistenta la arestare si si-a recunoscut cu seninatate fapta. Martorii spun ca parca a ales sa comita crima intr-un loc public, pentru a fi sigur ca nu scapa nepedepsit.
In urma tragediei, raman orfani patru copii - doi baieti si doua fetite. Ei urmeaza sa fie preluati de Protectia Copilului, iar psihologii vor avea o sarcina extrem de dificila - vor trebui sa le spuna ce s-a intamplat cu parintii lor.
Condoleante familiei, bestia de sot a lasat 4 copii pe drumuri!
-
Era in 721.
-
O stire menita sa aduca liniste in sufletul romanilor care nu stiu ca invatamantul romanesc e pe calea cea buna. Iata, avem masini noi, copiii vor invata mult mai bine.
Sa speram ca le face si caldura in clasa ...
http://www.mytex.ro/eveniment/cinci-scoli-comunale-au-primit-microbuze-pentru-elevi_305389.php
-
Troleibuzele ÅŸi tramvaiele ruginite din BraÅŸov, vedete de film VIDEO
Doi englezi pasionaţi de domeniul transporturilor au filmat de-a lungul mai multor decenii autobuze, camioane, tramvaie şi troleibuze din jurul lumii. Acum, au creat câteva pelicule, pe care le vând celor care doresc să vadă cum a evoluat transportul sau sunt pasionaţi de acest domeniu.
Pentru Dave şi Mandy Spencer, originari din Cheshire, Marea Britanie, filmatul şi pozatul autovehiculelor, în special a mijloacelor de transport în comun, a devenit un hobby încă din anii ’80.
Ei au făcut înconjurul lumii şi în 1996 au ajuns şi în Braşov, unde au surprins o parte din activitatea RAT Braşov. Acest filmuleţ a fost pus cap la cap cu alte cadre surprinse în România şi poate fi cumpărat de pe internet, în schimbul sumei de 12 lire sterline. „Nu suntem o casă de producţie Hollywood-iană. Filmele produse de noi sunt în stare pură, adică sunetul este cek surprins pe peliculă, fără a avea adăugate comentarii sau muzică“, se precizează pe site-ul PMP Film Production.
Recent, pe site-ul youtube a fost postat şi un promo de prezentare a mijloacelor de transport în comun din Braşov. Imaginile au fost surprinse în 1996, când mai exista linia de tramvai 101 şi când circulau doar tramvaie, autobuze şi troleibuze din producţia autohtonă. Majoritatea mijloacelor de transport în comun care circulau atunci erau produse înainte de 1989, fiind ruginite şi scârţâind din toate încheieturile.
Click pe video pentru a vedea cum se desfăşura transportul în comun, în Braşov, în 1996
http://www.adevarul.ro/locale/brasov/Troleibuzele_si_tramvaiele_ruginite_din_Brasov-vedete_de_film_VIDEO_0_632336954.html
-
La Brasov se pot inchiria biciclete. Daca s-ar putea si curcula cu ele prin traficul ala infernal ...
Vand aveam 14 ani fluieram calare pe Pegasul meu verde pe orice bulevard brasovean, mi se dadea prioritate daca asa trebuia, dadeam prioritate cand eram in situatia de a da, si am scapat cu viata. Sincer, acum nu as incerca o tura cu "tzicalul" prin vechiul meu cartier, la Ceasu Rau ...
http://www.radiobrasov.ro/stire/-Biciclete-de-%C3%AEnchiriat-pentru-bra%C5%9Foveni-56505.html
-
Aceeasi stire dezvoltata de Transilvania Expres
http://www.mytex.ro/eveniment/initiativ-cu-ajutorul-proiectului-ivelo-brasovenii-si-studentii-pot-inchiria-din-centrul-civic-biciclete-la-tarife-reduse_313087.php
-
Programul de Sf. Andrei al autobuzelor si troleelor brasoveni in Transilvania Expres. De admirat cat de actuala este poza folosita pentru ilustrarea articolului:
http://www.mytex.ro/stiri-brasov/brasov-vineri-autobuzele-vor-circula-ca-intr-o-zi-de-weekend_334684.php
-
Programul de Sf. Andrei al autobuzelor si troleelor brasoveni in Transilvania Expres. De admirat cat de actuala este poza folosita pentru ilustrarea articolului:
http://www.mytex.ro/stiri-brasov/brasov-vineri-autobuzele-vor-circula-ca-intr-o-zi-de-weekend_334684.php
Circulatie transportului in comun din Brasov pe 30 noiembrie 2012
Posted on 29 November 2012 by Comunitatea Ro-Trans
Regia Autonoma de Transport (RAT) Brasov aduce la cunostinta calatorilor faptul ca pe parcursul zilei de vineri, 30.11.2012, zi considerata nelucratoare, potrivit legii, circulatia autobuzelor si troleibuzelor se va face dupa orarele corespunzatoare unei zile de sâmbata, între orele 06.30-22.30.
Circulatia mijloacelor de transport în comun în zilele de 1 si 2 decembrie 2012 se vor desfasura conform programelor corespunzatoare unor zile de sâmbata si, respectiv, duminica.
-
Primul AUTOBUZ ELECTRIC circulă în Braşov începând de joi
Autobuzul electric este pus la dispoziţia Regiei Autonome de Transport (RAT) Braşov pentru testare de către reprezentanţii CEFIN Trucks, în baza unui acord de reprezentare în România a producătorului chinez, potrivit unui comunicat al Primăriei Braşov.
"Ne bucurăm că, timp de o lună, avem posibilitatea de a testa acest autobuz electric, mai ales că în Planul de Acţiuni pentru Energie Durabilă al Municipiului Braşov (PAED) am prevăzut introducerea acestui tip de transport public începând cu anul 2016. Municipiul Braşov şi-a asumat încă din 2008, prin semnarea Convenţiei Primarilor, o ţintă foarte grea: atingerea şi chiar depăşirea obiectivului Uniunii Europene de reducere cu 20% a poluării, până în anul 2020. În contextul noului exerciţiu financiar al Uniunii Europene, 2014-2020, şi a angajamentelor asumate prin Convenţia Primarilor, introducerea unor astfel de autobuze, cel puţin pe traseele din centrul istoric, ar putea fi o soluţie nu numai pentru reducerea poluării, ci şi pentru imaginea de oraş european verde a Braşovului", a declarat primarul Braşovului, George Scripcaru.
Pentru început, autobuzul electric va circula pe linia 4, care face legătura între Gara Braşov şi centrul istoric, urmând să circule şi pe alte trasee.
"Acest demers reprezintă o continuare a eforturilor depuse de noi pentru asigurarea unui transport ecologic, un transport care se înscrie pe linia acţiunilor de protecţie a mediului. Practic, exploatarea acestui autobuz asigură o continuitate a transportului electric în municipiul Braşov. Ne aşteptăm ca testele la care urmează să fie supus acest autovehicul să fie utile în vederea unor eventuale dezvoltări ulterioare", a spus directorul general al RAT Braşov, Cristian Radu.
Compania BYD produce baterii reîncărcabile, iar în ultimii ani a devenit producător de autobuze propulsate de motor electric. Autobuzul model K9 este 100% electric şi funcţionează cu baterii reîncărcabile bazate pe o tehnologie de ultimă generaţie. Acestea asigură autobuzului BYD o autonomie de 250 kilometri cu o singură încărcare în condiţii de trafic urban.
Autobuzul BYD a fost testat şi în Timişoara în octombrie 2013, precum şi în Suceava, începând cu 6 februarie 2014.