Forumul Asociatiei Ro-Trans

Transportul subteran din Bucuresti - METROUL => Dezvoltarea metroului in bucuresti => Subiect creat de: Gabriel Ilie din 16 Octombrie 2008, 19:42:03

Titlu: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: Gabriel Ilie din 16 Octombrie 2008, 19:42:03
In cati ani credeti ca vor termina cei de la Metrorex lucararile incepute?Cu totii stim cat de util este metroul in Bucuresti dar si cat de limitat este.
Ni se promite marea cu sarea, de fiecare data cei care sunt la putere fac promisiuni solemne cum ca metroul va fi gata in x-y ani.Ce crede lumea despre aceste lucrari va reiesi din chestionarul urmator
Titlu: Raspuns: Terminarea lucrarilor
Scris de: IASMIN SANDU din 16 Octombrie 2008, 19:43:09
Parerea mea:  La M 4 se vor termina lucrerile in vreo maxim 2 ani.

La M 5  nu cred ca o sa apuc toata magistrala....
Titlu: Raspuns: Terminarea lucrarilor
Scris de: flo din 16 Octombrie 2008, 19:43:39
1 Mai - Laromet - peste 3-4 ani
Nicolae Grigorescu - Linia de centura - 3-4 ani
M5 - niciodata
1 Mai - Aeroport Otopeni - Niciodata 

PS: variantele B si C sunt acelasi lucru: jumatate de munca in 5 ani = toata munca in 10
Titlu: Raspuns: Terminarea lucrarilor
Scris de: Stakee din 16 Octombrie 2008, 19:44:05
10-15 ani la cum merg lucrarile in general.
Titlu: Raspuns: Terminarea lucrarilor
Scris de: Corsar din 16 Octombrie 2008, 19:44:31
Precum s-au vazut imbunatatiri ale transportului bucurestean ( multe noi ) cred ca vor urma si investitorii sau creditele se vor aproba mai usor. dar daca dorel nu se duce in spania la capsuni, s-ar putea sa dureze mai mult, sau poate angajam un sat, doua din china si atunci lucrarile vor decurge normal
Titlu: Raspuns: Terminarea lucrarilor
Scris de: Gabriel Ilie din 16 Octombrie 2008, 19:45:06
Pai Dorel se va duce in continuare in Spania la capsuni pentru ca aia de acolo ii ofera mai mult, de ce sa lucreze el in Romania pe 200 de euro cand poate in Spania sa faca 1000
Titlu: Raspuns: Terminarea lucrarilor
Scris de: Corsar din 16 Octombrie 2008, 19:45:38
Eu ma referam la Dorel care confunda sapa cu picamarul si care e specialist in toate si munceste precum cei care ne repara stazile acum, adica cu viteza melcului.
Titlu: Raspuns: Terminarea lucrarilor
Scris de: Gabriel Ilie din 16 Octombrie 2008, 19:46:13
Eu ma referam la Dorel care confunda sapa cu picamarul si care e specialist in toate si munceste precum cei care ne repara stazile acum, adica cu viteza melcului.


Pai orice "specialist" e bun la zidarie/capsuni in Spania/Italia
Titlu: Raspuns: Terminarea lucrarilor
Scris de: IASMIN SANDU din 16 Octombrie 2008, 19:47:15
Am primit cateva pliante Electorare de la Partidul PD-L  Blaga-primar general , Bodu-Primar Sector 5, vise taica, si priviti ce promisiune ne fac:


(http://i292.photobucket.com/albums/mm8/Radu_CFR/Diverse/P1000224.jpg)
(http://i292.photobucket.com/albums/mm8/Radu_CFR/Diverse/P1000225.jpg)
(http://i292.photobucket.com/albums/mm8/Radu_CFR/Diverse/P1000227.jpg)
(http://i292.photobucket.com/albums/mm8/Radu_CFR/Diverse/P1000228.jpg)
(http://i292.photobucket.com/albums/mm8/Radu_CFR/Diverse/P1000229.jpg)
(http://i292.photobucket.com/albums/mm8/Radu_CFR/Diverse/P1000230.jpg)
Titlu: Raspuns: Terminarea lucrarilor
Scris de: zumulik din 16 Octombrie 2008, 19:48:01
cand o zbura porcul :-j

stima,
respect
zoom !
Titlu: Raspuns: Terminarea lucrarilor
Scris de: Gabriel Ilie din 16 Octombrie 2008, 19:48:29
Sigur Iasmin si tu chiar crezi toate astea ?
Titlu: Raspuns: Terminarea lucrarilor
Scris de: IASMIN SANDU din 16 Octombrie 2008, 19:48:52
Pai nu  am zis ca o sa cred ce scrie acolo, eu doar v-am prezentat viitoarele proiecte ale lui Blaga
Titlu: Raspuns: Terminarea lucrarilor
Scris de: Matei Voineag din 16 Octombrie 2008, 19:49:59
Promisiuni...
Titlu: Raspuns: Terminarea lucrarilor
Scris de: flo din 16 Octombrie 2008, 19:50:24
Ca sa aflam in cat timp vor fi terminate lucrarile asta, aplicam metoda inductiei matematice astfel:
18 ani = 5 statii...
In constructie sunt inca 3 + 4 (1Mai - Laromet + N. Grigorescu 2 - Linia de Centura)
In plan sunt inca alte vreo 20 de statii (celebrul M5)
Dupa matematica mea asta inseamna 5 * 18 ani in cel mai bun caz 

Ne vedem in 2098
Titlu: Raspuns: Terminarea lucrarilor
Scris de: Stakee din 16 Octombrie 2008, 19:51:08
Daca apuc eu 109 ani(anul 2100)
Titlu: Raspuns: Terminarea lucrarilor
Scris de: IASMIN SANDU din 16 Octombrie 2008, 19:51:46
Oricum M4 se va mai amana, deoarece o portiune de tunel era inundata. Ei vor sa faca metrou, dar prevad un submarin. Eheee "Delfiniule".
Titlu: Raspuns: Terminarea lucrarilor
Scris de: IASMIN SANDU din 16 Octombrie 2008, 19:52:01
Astazi 2 iulie 2008 a fost facuta predarea statiei Nicolae Grigorescu 2 de la constructori catre Metrorex. Statia este gata in proportie de 99%. Mai trebuie adaugatem taxatoarele. Cablajele acestora sunt deja prezente.
Titlu: Raspuns: Terminarea lucrarilor
Scris de: flo din 16 Octombrie 2008, 19:52:30
Si celelalte statii?
Titlu: Raspuns: Terminarea lucrarilor
Scris de: Alex din 16 Octombrie 2008, 19:53:06
Si celelalte statii?


Am auzit ca statia 1 Decembrie 1918 va fi predata spre sfarsitul lunii iar statiile Policolor si Linia de Centura vor fi predate Metrorexului in august respectiv septembrie.Deci se pare ca pana la sfarsitul anului s-ar putea sa ne putem plimba cu Ivele pe Nicolae Grigorescu 2 - Linia de Centura.
Titlu: Raspuns: Terminarea lucrarilor
Scris de: zumulik din 16 Octombrie 2008, 19:53:40
Eu stau exact langa statia de metrou "1 Decembrie" si pot spune ca la suprafata arata mai degraba a santier .. decat  sa fie pe punctul de predare deci eu nu cred ca pana la sfarsitul lunii  va fii predata mai degraba in 2009 la sfarsitul lunii iulie ))   

:-j
Titlu: Raspuns: Terminarea lucrarilor
Scris de: Gabriel Ilie din 16 Octombrie 2008, 19:54:32
Eu am fost la Linia De Centura si nici nu are iesire e un santier acolo, nu cred ca i se va da drumul anul acesta
Titlu: Raspuns: Terminarea lucrarilor
Scris de: zumulik din 16 Octombrie 2008, 19:55:12
by2tza   Ai spus ca ai fost la Linia de Centura dar io am o intrebare.

Unde se afla aceasta ?  Posibil langa Liceul 19 adica R.A.T.B ?

Ca ieu stiu decat de pPolicolor care nici ea nu sta mai bine la capitolul terminarea lucrarilor !
Titlu: Raspuns: Terminarea lucrarilor
Scris de: Gabriel Ilie din 16 Octombrie 2008, 19:55:47
E un fel de institutie langa dar nu stiu daca e liceul respectiv eu nu sunt familiarizat cu tot Bucurestiul avand in vedere ca nu sunt get beget bucurestean :-S
Titlu: Rute noi de metrou in Bucuresti. Propuneri
Scris de: V3nt0R din 18 Octombrie 2008, 00:08:56
Astept...sa vedem cine are cele mai bune idei, pe baza proiectelor deja dezvaluite si dezvoltate, dar cu imbunatatirile si prelungirile voastre.Sper sa lucram si la ideea ca statiile sa devina mai dese, lucru improbabil si destul de urat.
Titlu: Raspuns: Rute noi de metrou in Bucuresti.Propuneri
Scris de: stefanul2004 din 18 Octombrie 2008, 00:12:49
Eu imi doresc tare de tot continuarea la M4 - 1 mai - Pajura - Parc Bazilescu - laromet... Sper sa apara macar pentru trainz, ca in realitate nu cred ca am zile suficiente sa apuc inaugurarea )
Titlu: Raspuns: Terminarea lucrarilor
Scris de: Gabriel Ilie din 05 Noiembrie 2008, 21:11:39
Uraaaaa, pe 15 Noiembrie bucatica din M3 e gata, sa speram ca asa se va intampla si pentru celelalte magistrale aflate in constructie.Cu cat e mai repede cu atat e mai bine. ;D
Titlu: Raspuns: Rute noi de metrou in Bucuresti.Propuneri
Scris de: AlexYo din 18 Aprilie 2009, 15:06:13
Cel mai important tronson care trebuie construit este cel spre cartierul Drumul Taberei... Este cel mai mare cartier fara acces la metrou
Titlu: Raspuns: Rute noi de metrou in Bucuresti.Propuneri
Scris de: Cristian din 21 Aprilie 2009, 20:42:39
Aici bine ai spus-o. Dar la viteza cu care a fost deschis mini-tronsonul NG2 - LDC iti dai seama viteza cu care se va lucra la acest tronson...???
Titlu: Raspuns: Rute noi de metrou in Bucuresti.Propuneri
Scris de: bygy007 din 22 Aprilie 2009, 01:48:48
Sigur nu mai apucam sa vedem finalizarea  ;D
Titlu: Raspuns: Rute noi de metrou in Bucuresti.Propuneri
Scris de: flayy27 din 22 Aprilie 2009, 14:43:02
Sigur nu mai apucam sa vedem finalizarea  ;D
Noi speram sa o apucam ;D  ;D
Titlu: Raspuns: Rute noi de metrou in Bucuresti.Propuneri
Scris de: IASMIN SANDU din 22 Aprilie 2009, 14:58:12
Eu deja cred ca nu voi apuca nici lansarea tronsonului 1 Mai - Laromet. Pana ii da drumu mai schimba numele statiilor de 2 ori.
Titlu: Raspuns: Rute noi de metrou in Bucuresti.Propuneri
Scris de: V3nt0R din 24 Aprilie 2009, 21:35:27
Initial pe acest tronson al magistralei 4 de metrou, lucrarile s-au desfasurat atat de greu, deoarece panza freatica se afla la mica adancime, iar sapaturile trebuiau facute cu grija, deoarece puteau fi inundatii.In al doilea rand, interesul a fost din prima scazut, singurul motiv pentru care acest tronson a fost executat si dupa revolutie, a fost pentru ca pe vremea comunismului deja se sapase o parte din tunel si mai ales incepuse lucrarea la Pasajul Constantei(lucrare care se executa si astazi... Shocked.Initial tronsonul a avut o importanta maxima, insa dupa ce zona industriala Laromet, si fabricile de pe langa Pajura s-au desfiintat, practic acest tronson nu mai are de cine sa fie folosit.Linia 97 merge semi-plina pe tot parcursul traseului, tramvaiele merg goale(20 vine ceva mai plin), iar 300 se umple cu oamenii din Clabucet si mult prea putin cu oamenii din Bucurestii Noi.Oricum tind sa cred ca lucrarile se executa lent, tocmai din cauza ca lucrarea nu necesita prea multa atentie, nu este ceva de genul:"Hai mai repede ca arde", cum AR TREBUI sa fie proiectul Drumul Taberei - Universitate, sau Piata Victoriei - Aeroport Otopeni.Si pentru ca suntem aici, in topicul cu pricina o sa va spun si parerea despre cel din urma tronson:Piata Victoriei - Bulevardul Ion Mihalache - Zona Clabucet(chiar ma intreb cum vor face tunel pe sub acele case, alte demolari, alte scandaluri, Pasajul Basarab partea a 2-a...) - Bulevardul Expozitiei - Piata Presei Libere - Soseaua Bucuresti Ploiesti - Oras Otopeni - Calea Bucurestilor - Aeroport Otopeni.Ok.Haideti sa analizam statiile ce vor fi construite pe acest tronson.In primul rand:
1.PIATA VICTORIEI 3
Imi este imposibil sa ma gandesc unde va fi construita aceasta statie, probabil undeva cu o iesire pe Titulescu spre Piata Victoriei, si alta spre strada Dr.Felix...Oricum, la ce aglomeratie este acum la statiile Piata Victoriei 1 si 2, nu vreau sa ma gandesc la ce va fi pe tunelul de corespondenta intre aceste doua statii comune, si viitoarea Piata Victoriei 3...
-------------------------------------------------------------
2.Piata Ion Mihalache
Aici se dau jos multi.Din 205, 282, 300, sau in viitor, din metroul ce tocmai a sosit plin cu oameni de pe M2, din centru(caci in 300 sunt masini nearticulate si este imposibil sa te urci), sau cu oamenii de la Gara de Nord).Este o statie extrem de rentabila, la fel ca si Piata Victoriei 3.
-------------------------------------------------------------
3.Maresal Averescu
Aceasta statie o gandesc a semana exact cu Crangasi.Crangasi se va mai elibera, linia 41 la fel(sens spre Piata Presei), iar statii pe peroanele liniei 41 si pe cele doua trotuare ale bulevardului, cred ca patru iesiri vor fi de ajuns.Una dintre statiile unde se vor urca multi calatori, si vor cobora mai multi(saracele tramvaie de pe 41...)
-------------------------------------------------------------
4.Piata Domenii
Mda...oamenii coboara in aceasta statie si din 205 si din 282 dar mai ales din 300.Totusi, masinile se mentin full si dupa aceasta statie, ceea ce inseamna ca nu coboara un numar foarte mare de oameni.Statia dinspre centru, rar o vad aglomerata, oamenii se urca 90% in 300.Totusi, un autobuz este un autobuz, iar un metrou este un metrou.Sa nu le comparam capacitatile...Sunt sceptic in privinta traficului din aceasta statie, totusi cred ca as indrazni sa o compar cu statia Aparatorii Patriei sau Costin Georgian, statii destul de pline, insa nu intr-atat cat sa stea in topul aglomeratiei.
-------------------------------------------------------------
5.Clabucet
O prima dorinta ar fi sa nu se numeasca tot 1 Mai si atunci(poate si 1 Mai actual se va numi tot Clabucet...)In al doilea rand, din nou, mijloacele RATB ar avantaja din nou utilitatea acestei statii, oamenii care vin de la Gara cu 65 ori 97, ori Magistrala 4, s-ar transborda pentru destinatia Piata Presei Libere, sau Aeroport Baneasa/Otopeni.
In al doilea rand, oamenii care vor veni din Bucurestii Noi cu metroul, vor putea lua aceasta magistrala in eventualitatea ca 300 va veni mai greu(logic ca asa va fi, din moment ce va dubla o magistrala de metrou), iar astfel, RATB si Metrorex s-ar completa reciproc.
-------------------------------------------------------------
6.Piata Presei Libere
Ecuatia acestei statii ar fi:Piata Romana x Piata Unirii + Gara de Nord radical din Eroilor.Aceasta statie va fi arhiplina, parc, linia 41, liniile RATB dinspre Piata Charles de Gaulle sau oamenii care lucreaza in Casa Presei Libere.Va fi probabil(fara exagerari), cea mai aglomerata statie de metrou.Ziceam eu ca trebuia sa circule metrou pe-aici demult.Se vehicula o statie si pe Bd.Expozitiei, insa ma indoiesc ca aceea ar fi generat ceva trafic, acum ideea a cazut, s-a ramas la varianta Clabucet --> Piata Presei Libere direct.
-------------------------------------------------------------
7.Gara Baneasa
Va spun din start.Aceasta statie va semana la gradul de umplere cu Semanatoarea.Sunt ceva Bussines Park-uri prin zona, si pentru a nu-si scoate masina la fiecare ora, angajatii ar putea merge cu metroul pana in centru.Insa de la cativa angajati, si pana la o statie de metrou utilizata mai este mult.Nu incetez si fac comparatii si cu RATB.De multe ori, dupa scaparea din infernul numit Aeroport Baneasa, soferii RATB pur si simplu nu mai opresc in aceasta statie, pentru ca nimeni nu coboara(intreaba in microfon), si nici nu urca.Nu de multe ori am vazut statia RATB Gara Baneasa stinghera(in ambele sensuri), dar totusi cred ca metroul va avea pentru cine sa opreasca.Oricum aceasta statie este in proiect, zona este libera(nu sunt constructii mari deasupra), iar pentru doua iesiri, trotuarul este extrem de larg...
-------------------------------------------------------------
8.Pod Baneasa
Aceasta statie va fi de genul statiei de cartier...Blocurile din zona Pod Baneasa genereaza destui calatori, si cu siguranta RATB-ul(care tot greu se va misca si atunci), va fi imediat exteriorizat, pentru o buna legatura cu centrul orasului, oamenii preferand metroul.As indrazni sa o compar cu Piata Ion Mihalache, iar dintre statiile existente pe magistralele din zilele noastre, as compara-o cam cu Stefan cel Mare...Oricum, va fi o statie rentabila.
-------------------------------------------------------------
9.Aeroport Baneasa
Aeroportul, studiourile unui post de televiziune(sa nu fac reclama...), aceleasi blocuri prezente si in zona Pod Baneasa, desi va fi una din cele mai aglomerate statii, va fi extrem de apropriata de Pod Baneasa, insa din cauza aeroportului, statia va genera o gramada de calatori.
-------------------------------------------------------------
10.Complex Baneasa
Perfect.Daca aceasta statie va fi asezata unde trebuie(undeva mai spre parcari), va fi poate mai aglomerata ca Aeroport Baneasa.Nu stiu daca peronul spre Aeroport Otopeni va fi plin, insa oamenii si angajatii vor umple peronul spre centru, deoarece acolo se afla multe centre comerciale si cel mai mare Mall din Romania.
-------------------------------------------------------------
11.Institutul Meteorologic
Este mai aproape de magazinul Metro, oamenii de acolo pot genera trafic, si dealtfel, oamenii care vin din Cartierul Vatra Noua cu linia 261 vor utiliza aceasta statie.Incepand de la aceasta statie, peroanele spre Aeroport Otopeni vor fi extrem de goale, dar si metroul spre aceeasi destinatie va fi plin...
-------------------------------------------------------------
12.Privighetorilor
Simplu.Stiti cum este statia Depoul IMGB?Exact asa va fi, toti oamenii de la Zoo vor folosi 301, iar in apropiere nu exista nici un punct de interes major.Poate doar daca va fi deschis un camping undeva in zona Padurii Baneasa, sau daca cineva din cartierul rezidential va folosi metroul.Totusi nu uitati ca, de cateva ori pe zi, si statia Depoul IMGB este plina, deci si aceasta statie va avea totusi utilitatea ei, nu mare, dar totusi va avea o utilitate.Din nou, sensul mai utilizat va fi spre centru.
-------------------------------------------------------------
13.Padina
Situata in dreptul statiei RATB Soseaua Bucuresti - Ploiesti 107 va fi ceva de genul Gara de Nord 2, insa pentru a nu fi distanta exagerata intre doua statii, aceasta statie va fi construita, trotuarele sunt largi si de o parte si de alta.Aceasta statie se va numi Padina din pricina faptului ca singura strada se numeste astfel, si merge pana undeva spre zona Pipera, paralel cu Aleea Privighetorilor.Totusi as regreta mult sa se distruga si acea mica padure care a mai ramas in zona de nord Baneasa - Otopeni, insa cred destul de mult ca prin zona ar mai putea aparea niste Bussines - Park care sa dea calatori.
-------------------------------------------------------------
14.Pasaj Otopeni
Va avea un trafic enorm de mare din cauza numarului de firme, depozite, fabrici, santiere, oamenii din satul Odai(zona apropiata de centura), din cauza bussines park-urilor care exista si se vor mai infiinta, din cauza ca in zona se afla reprezentantele multor fabrici, firme auto etc. ai caror angajati sau chiar patroni vor folosi metroul, deoarece sunt ferm convins ca atunci(peste 8-9 ani sper...) va fi aceeasi aglomeratie, si o populatie probabil dubla a Bucurestiului.Inca ma gandesc la ce a mai ramas din Padurea Baneasa, sper sa nu se distruga de tot, desi protectia mediului o protejeaza temeinic.Oricum, va fi o statie extrem de aglomerata, chiar si acum ar fi o statie aglomerata...
-------------------------------------------------------------
15.Metro Otopeni
Situata in zona statiei RATB Amco S.A.(nu chiar in vecinatate), aceasta statie este in apropierea orasului Otopeni, acolo deja se afla un Metro, se vor mai deschide cu siguranta alte firme(Bucuresti - Otopeni va deveni un oras al afacerilor, in mod sigur...), plus ca in aceeasi zona se va deschide si un Carrefour, drept pentru care clientii acestor magazine, oamenii care muncesc si vor munci la firmele din zona, vor asigura si pentru aceasta statie un trafic decent, as indrazni pe viitor sa o compar cu statia Obor a zilelor noastre, este o zona cu mult potential de marketing si cu posibilitati de dezvoltare multiple.
-------------------------------------------------------------
16.Primaria Otopeni
Nu gasesc alt nume mai potrivit pentru aceasta statie situata in mijlocul orasului Otopeni.Blocurile de aici seamana cu cele din zona Baneasa, sunt insa mai multe, sunt ca de obicei in aceasta zona ceva Bussines Park-uri, amestecate cu traficul blocurilor, aceasta statie se va compara cu Piata Sudului din zilele de astazi(exceptand orele de varf), adica toti oamenii din statie ar cam putea ocupa 80 % din scaunele ramei de metrou.Desigur, va fi o statie rentabila si destul de aglomerata...
-------------------------------------------------------------
17.Otopeni Nord
In dreptul statiei Icsitmua, se aude ca aici ar fi de fapt depoul facut special pentru aceasta magistrala, si ca statia va fi construita ca "element de rezistenta" din nou pentru a nu fi distanta prea mare intre statii.Este o zona unde culmea, nu prea sunt firme sau celebrele bussines park-uri, insa nu va fi nici asa de goala ca Padina, dar nici asa de plina ca Metro Otopeni sa spunem.Calatori vor fi, dar nu tot timpul zilei si nu in numar prea mare.Nu imi amintesc prea bine zona, insa estimez ca nu va fi o statie chiar nerentabila...
-------------------------------------------------------------
18.AEROPORT INTERNATIONAL HENRI COANDA
Toti oamenii pe care i-am adunat de pe traseu vor cobori aici, pentru a merge la munca, pentru a se deplasa in alta tara sau pentru a isi astepta rudele.Datorita dezvoltarii prin care acest aeroport va trece, aceasta presupun ca va fi o statie ultramoderna cu terminal in aeroport(se are in vedere constructia unei noi cladiri, unita cu aceasta, ce sa spun ar iesi ceva frumos, si desigur, potentialul de umplere, mai ales in sezon estival(turistii si oamenii ce vin din Europa in vacante la familii), va fi probabil una din cele mai utilizate statii din reteaua Metrorex.
-------------------------------------------------------------
Cam asta ar fi parerea mea despre situatia M4, la al carui final ne gandim cu atata patos, dar si cum va arata in viziunea mea viitoarea magistrala PIATA VICTORIEI 3 - AEROPORT INTERNATIONAL HENRI COANDA.La fel ca orice magistrala sau ca orice traseu RATB, va avea si ea 3-4 statii ceva mai nerentabile, insa daca avem vointa, daca stim ce sa facem cu banii, daca gasim un constructor bun, si daca alti oameni vor veni la conducerea tarii, oameni care ar stii sa tina in frau un asemenea proiect, eu cred ca vom avea de ce sa fim mandri ca suntem Bucuresteni si Romani.Deocamdata tot ce ne ramane de facut este sa asteptam si sa speram intr-un transport cu metroul si RATB-ul mai bun, sa ne gandin la o viata mai buna...
Va multumesc pentru atentie, la revedere !
Titlu: Raspuns: Rute noi de metrou in Bucuresti.Propuneri
Scris de: V3nt0R din 25 Aprilie 2009, 17:46:08
Topicul in care am postat amandoi se asemana cu acesta asa ca am mutat subiectul aici.Oricum, sunt de acord cu ceea ce ai zis, si cred ca statiile sunt extrem de apropriate, si unele dintre ele, foarte neprofitabile.
Titlu: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: CRAZY BOY din 10 Noiembrie 2009, 21:39:59
Planuri de viitor.
Extinderea retelei de metrou pe directiile prioritare ale orasului si catre zonele suburbane incluse in zona Metropolitana.
- Linia 5: Drumul Taberei – Pantelimon
- Linia 6: Reteaua de metrou – Aeroportul Otopeni
- Linia 4 : Laminorului – Gara Progresul
- Linia 7 : Colentina – Alexandriei
- Linia semiinelara de Sud


Extensii
- Extinderea Liniei 2 catre zona suburbana pe traseul statia Pipera - Tunari
- Extinderea Liniei 2 catre zona suburbana pe traseul statia Berceni – localitatea Berceni
- Extinderea Liniei 4 catre zona suburbana pe traseul statia Laminorului –Straulesti – Mogosoaia – Buftea
- Extinderea Liniei 3 catre zona suburbana pe traseul statia Pacii – Bolintin
- Extinderea Liniei 5 catre zona suburbana pe traseul Drumul Taberei – Domnesti
- Extinderea Liniei 5 catre zona suburbana pe traseul statia Pantelimon – Pantelimon – Branesti
- Extinderea Liniei 3 catre zona suburbana pe traseul statia Anghel Saligny – Glina
- Extinderea Liniei 3 catre zona suburbana pe traseul Gara Progresul – Jilava – 30 Decembrie
- Extinderea Liniei 7 catre zona suburbana pe traseul statia Alexandriei – Mihailesti
Sursa: http://www.metrorex.ro/despre-perspective.html#extensii
Titlu: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: AlexYo din 30 Noiembrie 2009, 20:23:34
Viseeeeeeee..... Welcome to Romania, the Land of Choice. >:(
Titlu: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: CRAZY BOY din 30 Noiembrie 2009, 20:46:32
Eu stiu ca sunt vise. Dar aici am prezentat viziunea celor de le Metrorex. Cred ca este pe vreo 100-200 de ani.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: vlaicuandrei din 25 Februarie 2010, 18:12:42
Mare mirare sa faca asa ceva. Tot pe internet am mai gasit o harta in care legau metroul cu un gen de S-Bahn cum e in Berlin pentru zonele limitrofe :o fara suparare, dar mi-se pare ceva de domeniul SF pentru Romania, fara o mana de fier la conducere.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: ByOnu din 17 Martie 2010, 23:43:12
:) Ia cineva parte la... http://www.metrorex.ro/comunicate.html#com11 ?
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: IASMIN SANDU din 19 Martie 2010, 23:28:09
Care stire?
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: ByOnu din 20 Martie 2010, 13:14:08
Hmm... era ceva legat de transportul bicicleteor in trenurile de metrou - o discutie publica cred.
Au sters-o cred. ;)
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: ByOnu din 23 Martie 2010, 21:19:13
Mai crede cineva - inafara de mine - ca M5-ul ar fi singura solutie de salvare temporara a IVElor albastre?  :-X Spun asta deoarece cand o sa fie gata (10 ani cel putin), o sa necesite trenuri care sa o populeze - logic - si, cum se pare ca nu prea sunt planuri pt. a cumpara garnituri noi; le raman ivele nefolosite  :D

Totusi, se tot vorbeste despre M5, si Udriste se tot lauda, etc, dar s-a inceput ceva concret?  8)
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: vlaicuandrei din 23 Martie 2010, 21:22:50
Eu unu sincer nu cred. Ii vad in stare sa rareasca mersul garniturilor pe celelalte tronsoane decat sa le dea pe alea in uz, pentru ca s-ar putea sa ajunga la concluzia ca sunt mai bune :D plus ca tot ei sunt cu gura mare ca vor mai cumpara inca 20 de BM-uri, asadar si prin urmare...pa si pusi din pacate :(
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: bygy007 din 23 Martie 2010, 23:25:34
Parerea mea este ca intii sa vedem constructia realizata , ca trenurile nu sint o problema :D
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: ByOnu din 23 Aprilie 2010, 22:00:49
Ma gandeam si eu...

Daca distanta aproximativa dintre statii va fi de doar 500m. Cred ca trenul nici nu pleaca bine si intra in statia urmatoare. Cred ca ar trebuii sa fie de minim 1km; altfel n-ar mai fi metrou. Aceasta imbaxsire inutila va face doar ca metroul sa incetineasca. Vorba lor "statiile vor fi la aceeasi distanta precum cele de troleu" - pai mai bine iau troleul.
Imi cer scuze, poate este numai parerea mea, insa sper sa se mai gandeasca. ;)
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: IASMIN SANDU din 24 Aprilie 2010, 09:03:03
Romania este printre singurele tari din lume cu cea mai mare distanta medie dintre statiile de metrou. La ora actuala, in tarile din Ue distanta medie dintre statiile de metrou este de aproximativ 500-600 de metrii. Ar trebuii sa ne axam si noi pe acest curent si sa nu mai facem mofturi ca statiile respective sunt apropriare!


Scan Iasmin Sandu. Preluare "Metroul Romanesc si Metrourile Terrei", autor Ilie Tanasache.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: ByOnu din 26 Aprilie 2010, 23:24:14
Eu cred ca cerand statii mai apropiate este un moft.

Ai dreptate, insa uiti un amanunt foarte important, traim in Romania. Sa incercam sa gandim chestia asta realistic; in caz de 3-5 statii s-au facut in peste 10 ani (20), pai nici nepotii nostri nu le mai prind. Avem o multime de exemple din anii trecuti, nu trebuie sa mai cersim inca unu'.
Fiecare statie o sa aiba cate 1 an intarziere, cel putin (dupa modelul romanesc). Asta inseamna aprox. 20 ani de acum in colo'.
Acum trebuie sa ne punem intrebarea, chiar merita sa intarziem cu M5-ul doar pt. a face niste statii inutile. Putem sa mergem 200-300m pe jos pt. a urca in metrou, cat de mult mai inseamna acum?
Mai avem putin si o sa cerem si metrou sub bloc.

Parca ii si vad prin vara-toamna, mama ce o sa se mai laude, si ce interviuri o sa dea; care mai de care. Insa dupa ce o sa intarzie lucrarea cu 3-4 ani, o sa dea vina de la unu' la altu'.  :'(
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: bygy007 din 27 Aprilie 2010, 01:10:32
Eu am votat D sint optimist  :D
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: Alex din 27 Aprilie 2010, 10:46:58
Cred ca sondajul ar cam trebui schimbat.Linia dintre Grigorescu - Anghel Saligny e cam terminata de un an jumate. :)
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: MTROE din 05 Mai 2010, 19:40:09
Mie mi se pare ca la metrou statiile trebuie sa fie mai rare. Hai sa fim seriosi, cu statii dupa media ue (nu trebuie sa facem tot ca ue, ca ajungem sa fim papagali), distantele lungi vor fii parcurse intr-un timp mai indelungat, garnitura de metrou oprind foarte des, pe o distanta scurta. Eu personal sunt adeptul distantelor lungi intre statii.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: Silviu88 din 05 Mai 2010, 20:16:01
Distanta rezonabila ar fi 1200 de metri plus minus 200 de metri, mai scurte nu se merita. E o prostie cu statii de metrou multe si dese nu au logica in Bucuresti poate ca in Londra si Paris au ele rostul lor dar la noi nu. Si fara magistrale serpuitoare linie dreapta frate traseul liniei de metrou Dr. Taberei-Eroilor e complet gresit.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: andrei11 din 20 Iulie 2010, 15:02:11
 Fii mai explicit, adica cum sa fie linia de metrou fara serpuiri ? Nu inteleg... Daca te referi la "urechea" din cartier ( Romancierilor, Brancusi, Raul Doamnei ) nu ai ce face, asa e construit cartierul. Urechea a fost special proiectata asa, pe acolo nu ai cum sa circuli decat daca esti localnic. Iar linia de metrou nu are cum sa ignore "urechea".
 In alta ordine de idei mie mi-e frica de "Nodul Intermodal Razoare". Nu stiu daca ai nostri mai au capacitatea / vointa sa faca 2 pasaje rutiere si o statie de metrou. Ma gandesc la ultima realizare, "Pasajul Baneasa" - practic o groapa acoperita pe 50 metri, s-au chinuit cam mult pentru ea.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: andrei11 din 20 Iulie 2010, 20:53:29
De ce “Inelara – o noua viziune" ?
 Din mai multe motive :
- Bucurestiul este nod pentru multe directii. O caracteristica proprie Bucurestiului si care nu se mai intalneste in alte localitati este ca acesta s-a dezvoltat pe niste artere care in final arata ca spitele unei (vechi) roti de bicicleta.
 Magistralele metroului Bucurestean – asa cum sunt gandite ele la ora actuala – se dezvolta de-a lungul acestor “spite”.
 Pentru a putea ajunge in orice statie a metroului – dupa ce constructia spitelor se va fi incheiat – cu minimul de transbordari posibile ( si suportabile) apare necesitatea unei inelare.
 M 1 nu a fost gandita ca o inelara, de aceea eu consider ca M 1 trebuie sa ramana M 1 – adevarat, cu o forma curioasa, dar asta este, ar fi total neeconomic sa schimbam acum magistrala M 1, e o mostenire si o preluam ca atare. Oricum in ciuda unor critici si actuala M 1 isi face treaba, desi nu se poate spune ca este o magistrala “unitara”, ci clar este rupta in doua tronsoane “naturale” – distincte.
 O noua statie de metrou pe M 1 ( si cu pasaj rutier si tramvai ) la Dorobanti ar fi mai mult decat utila, dar acest subiect inca nu ne intereseaza.
 Asadar pe baza acestor considerente si tinand cont de perspectivele actuale de dezvoltare a Bucurestiului am gandit o noua inelara. Poate ca este o utopie, dar cum “studiul de fezabilitate” pentru aceasta inelara nu izvoraste decat din pasiune pentru metrou a subsemnatului, merita o incercare.
  Observatii
 Fiind o gandire “vizionara”(am pus ghilimelele de rigoare) nu o sa insist pe amanunte, gen statii de traseu sau de transbordare cu celalalte magistrale, acestea sunt amanunte. In prezentarea mea voi insista numai pe acele elemente care mi se par mie semificative.
 La schita de fata sunt cateva, si anume :
 Capul Inelarei eu il vad pe (actualul) camp viran intre B-dul Ghencea si sos Alexandriei. O statie suprapusa cu peron dreapta si rebrusment “clasic” pentru cele 2 capete rezolva cele 2 probleme majore ale capatului de linie :
1)   In cazul in care se vrea continuarea calatoriei se urca / coboara direct pe peronul de corespondenta. Peroanele fiind “dreapta” nu se intersecteaza fluxurile de calatori
2)   Rebrusmentul fiind clasic (gen “Pipera”) se rezolva si reglarea intervalului intre trenuri. Am mai discutat treaba asta cum un rebrusment clasic regleaza intervalul de succedare, nu mai pornesc odata discutia pe acest subiect.
  Alaturat statiei se poate construi si depoul pentru inelara, eventual si pentru M 7. Ma gandesc ca daca strang 2 magistrale intr - un singur depou se poate organiza mai bine intretinerea, reviziile, etc, inclusiv se poate face economie de personal TESA. E de discutat acest aspect.
  Al doilea aspect interesant al shitei este statia “CRÂNGAÅžI”.
 Crangasiul inelarei va fi o statie complet diferita fata de actualul Crangasi, oarecum paralela cu aceasta. Loc este de constructie.
 Trebuie abandonata ideea unei statii comune si folosirea liniei III. Linia III va ramane ( in viziunea mea, desigur) o linie de stocare pana la sfarsitul ( fizic) al statiei. (poate peste 200 de ani conceptul de metrou va fi depasit de mult) 
 Evident ca cele 2 statii Crangasi pot fi legate si printr-o linie de legatura, cioturi avem destule si pot fi exploatate in acest sens.
 Pentru azi destul.
 Critici evident ca vor fi din partea voastra, le astept.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: andrei11 din 24 Iulie 2010, 14:31:38
Mergem mai departe cu Inelara - o noua viziune, partea a II a. Cateva mici comentarii : Asa cum am mai spus, statia Crangasi pentru M 1 si Inelară eu o vad separată in 2 statii distincte. Si acum exista loc pentru asa ceva acolo.
Cred ca exista si o solutie tehnica pentru a strecura cele 2 linii ( Inelara + M 1) pe sub Calea Crangasi. Nu este rolul acestei prezentari pentru asa ceva.
Sectiunea aceasta a inelarei se opreste la statia Aviatorilor unde va avea legatura evident cu M 2.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: andrei11 din 31 Iulie 2010, 16:35:32
 Continuam cu Inelara - o noua viziune - partea a III - a. In aceasta sectiune traseul face legatura intre Piata Aviatorilor si sos Fundeni colt cu sos Colentina. Aceasta portiune de traseu are 2 puncte sensibile - in cartierul de case a Cartierului Tei si cartierul de case din zona Plumbuita. Daca in primul caz se poate gasi un traseu acceptabil pe sub o stada ( de exemplu pe sub str Turnul Eiffel ) si o rezolvare "in interesul ambelor parti" a cladirii din detaliu, in cartierul Plumbuita ( detaliul B ) va trebui subtraversat cartierul pe un traseu aleator fata de schema stradala. Sunt convins ca la nivelul anilor 20_ _ se va gasi o formula fericita si in acest caz.
 Actuala sectiune se termina la intersectia strazilor Gherghitei / Fundeni / Colentina cu o statie care evident va face legatura cu statia echivalenta de pe magistrala M 7.
 Astept in continuare critici la traseul propus de mine.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: andrei11 din 08 August 2010, 18:48:20
Fiind week - end, asa cum v-am obisnuit, o sa pun pe forum urmatoarea etapa a Inelarei - asa cum o vad eu. Aceasta etapa face legatura intre M 7 ( Colentina ) si M 1 la Republica.
 Mai multe remarci : Intre Colentina si Pantelimon mai exista un traseu pe sub d-na Ghica, si acela ar fi o varianta destul de realista. Am avut de ales intre 2 "rele" si am ales varianta Fundeni, gandindu - ma poate si la spital - care este de interes national, eventual si la comuna Dobroiesti care astfel ar avea o legatura facila cu Bucurestiul.
 De remarcat ca la str Vergului / B-dul Burebista inelara si M 1 nu au cum sa se intersecteze, ele fiind tot timpul la o distanta apreciabila.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: ByOnu din 25 August 2010, 22:50:05
Uitati cum o sa arate o statie de pe M4 ... imi place foarte mult!! :D

Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: IASMIN SANDU din 26 August 2010, 00:08:25
Ce ne-am face noi fara TRANSIRA!!!

Citat din: rosetti61
Proiect pentru statia Bazilescu http://www.anuala.ro/proiecte/2010/studii/s31/panou1.jpg
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: andrei11 din 02 Septembrie 2010, 17:06:58
Pe cuvant de onoare ca nu stiu ce-ti place asa de mult la statie... Detaliaza, te rog. Mi-am batut capul si nu am identificat nimic deosebit. Daca in loc de tavan de beton avea un acoperis de sticla mai spuneam, dar asa, arata-mi te rog elementul de "originalitate". Sa nu-mi spui de turnicheti, ca si cei de la Piata Hurmuzachi ( Muncii ) sunt tot in exterior.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: andrei11 din 02 Septembrie 2010, 17:57:21
Fiind ( aproape ) week - end postez episodul V din Inelara. Schita este clara, nu necesita alte comentarii. Evident ca la intersectia cu M 3 va exista o statie 1 Decembrie - pentru inelara.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: andrei11 din 11 Septembrie 2010, 09:21:13
 Partea a VI - a a inelarei face legatura intre cartierele Balta Alba si Ferentari trecand evident prin Berceni. Cum se observa sunt 2 variante destul de viabile. Dar cum aceasta inelara este numai in inchipuirea mea nu a fost nici o problema sa le shitez pe amandoua, si asa daca va fi construita vreodata va avea cu totul alt traseu, nici prin gand nu ne poate trece care vor fi cerintele de trafic in anul 2100 ( aproximativ ).
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: andrei11 din 18 Septembrie 2010, 15:05:40
Si am ajuns la final - "Inelara - o noua viziune - episodul VII". Asa cum am promis, postez si traseul integral al "inelarei" asta ca sa aveti si o viziune de asamblu asupra intregului traseu.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: Tibi din 18 Septembrie 2010, 18:04:44
Cam ce aveau in gand "nenicii".
Daca acest plan inca mai exista si se doreste a fi realizat, acela va fi traseul cu statiile aferente. 8)
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: andrei11 din 18 Septembrie 2010, 23:03:08
Acest plan este un plan de dupa Revolutie. Mai interesant este un plan de dinainte de 1989. De exemplu cum ar fi trebuit sa arate M 5. Pentru ca a existat si asa ceva. Evident nu oficial, dar a existat.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: andrei11 din 21 Octombrie 2010, 16:23:25
 De tot rasul :  Eu am citit in "GANDUL" de azi ( 21 Octombrie 2010 ) dar nu am gasit anuntul in editia electronica a ziarului,  se agita apele pentru studiul de fezabilitate a  Magistralei M 7 ( Rahova - Colentina ) - culmea vor s-o duca pana in Voluntari !
 Ei nu au bani sa finalizeze M 4 pana la Laminorului, n-au dat nici macar o sapa pentru M 5, M 6 habar nu au ce traseu sa urmeze si au bani pentru studiul de fezabilitate pentru M 7 - este culmea tupeului !
 Cand se vor apuca de M 7 - intr-un viitor foarte indepartat, acest studiu de fezabilitate nu va mai valora nici 2 bani - poate ca si document istoric. Vezi cele 2 tunele lasate de ing. Dumitru Leonida la reamenajarea cursului Dambovitei in anii 1930 in zona Unirii pentru viitorul metrou bucurestean care au valorat exact cat o ceapa degerata in momentul construirii efective a metroului in anii 1970.
 Asa se va intampla si cu acest studiou de fezabilitate. Nu e rau sa ne interesam si cine incaseaza banii pentru ceva care nici nu va mai conta ! ;D
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: Adrian Dorofte din 21 Octombrie 2010, 20:29:27
Suntem de rasul curcilor. Ca sa-i prosteasca pe prosti, vin cu tot soiul de idei care mai de care mai nastrusnice. Prostii vor zice "Uite, dom'le, au initiativa, fac, dreg, bla, bla" in binecunoscuta nota de optimism tembel frate cu schizofrenia.

Vorba ta, nu suntem in stare sa terminam o pardalnica de magistrala (cred sincer ca pot sa flegmez pe distanta mai mare decat ce-a mai ramas de finalizat din M4), dar ne-apuca sa visam metrou prin Voluntari.

De M5 se mai aude ceva (mai degraba, se vede ceva)? Ca se lauda ca o vor termina pana in 2013.

Acum aproape 2 ani, reuseam sa inauguram cu fast primii 4 km de magistrala de metrou dupa 1989. Nu mai ramane nimic de spus...

P.S.: Altii, de pe la Guvern si MT, viseaza autostrazi pe intreg cuprinsul patriei pana la sfarsitul lui 2012. Mda, cum sa nu...
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: IASMIN SANDU din 21 Octombrie 2010, 20:49:33
Pentur doua statii pe M4 stam pana ni se "maroneste" dosul, aproximativ, circa  un an jumatate, doar pentru amenajarea statiilor! De constructii... cam 20 de ani! WOW ce mult, nu?!
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: andrei11 din 21 Octombrie 2010, 21:16:32
Si atentie, nea Ceasca in toata nebunia lui sapase integral tunelele de la GdN 2 la Zarea ( deci dupa Parc Bazilescu spre Laromet)  iar statiile erau construite in proportie de 50 - 70 % !
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: Adrian Dorofte din 21 Octombrie 2010, 21:30:31
Si atentie, nea Ceasca in toata nebunia lui sapase integral tunelele de la GdN 2 la Zarea ( deci dupa Parc Bazilescu spre Laromet)  iar statiile erau construite in proportie de 50 - 70 % !


Astea sunt amanunte date uitarii. In mod voluntar.

Cand ma gandesc insa cati bani va papa studiul de fezabilitate a lu' peste, imi vine sa ma urc pe pereti. Bani aruncati pe fereastra, nu ca as fi avut convingerea ca ar fi putut fi cheltuiti in mod chibzuit. Nu de administratia actuala, in orice caz.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: IASMIN SANDU din 21 Octombrie 2010, 21:44:20
Astea sunt amanunte date uitarii. In mod voluntar.

Cand ma gandesc insa cati bani va papa studiul de fezabilitate a lu' peste, imi vine sa ma urc pe pereti. Bani aruncati pe fereastra, nu ca as fi avut convingerea ca ar fi putut fi cheltuiti in mod chibzuit. Nu de administratia actuala, in orice caz.
In acest calcul intra si matrialele achizitionate la supra-pret i timpul licitatiei la care a participat doar o singura persoana (nu dam nume), dar poarta tricou portocaliu!
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: andrei11 din 01 Noiembrie 2010, 19:28:08
Voi ati mai auzit ceva de "megamagistrala" M 6 - Otopeni - Bucuresti ? Incepand de la denumire este ceva curios, si anume stim ca un cap este ... in Bucuresti, dar nu se stie unde  :'(.
 In curand voi "iesi" cu o schita - o propunere de-a mea privind capatul magistralei M 6 in Bucuresti. Daca sunt propuneri, le astept cu interes !
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: Adrian Dorofte din 01 Noiembrie 2010, 19:51:04
Pai, din cate stiu, se vehicula ca statia terminus din Bucuresti sa fie la Gara de Nord.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: IASMIN SANDU din 01 Noiembrie 2010, 20:50:24
O mica corectie: Gara de Nord 2, acelasi cap de linie cu M4.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: andrei11 din 01 Noiembrie 2010, 21:14:31
Aici e toata smecheria, si cum vedeti voi GdN 2 cap de linie pentru M 6 ( Otopeni - Bucuresti ) si tranzit pentru M 4 (Mogosoaia - Giurgiului ) ? Nu prea tine !
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: IASMIN SANDU din 01 Noiembrie 2010, 21:31:46
Ar putea reorganiza traficul de metrou la Gara de Nord 1 metroul rebusand in remiza prin adaugarea liniei a treia pt. micsorarea intervalului de manevre si sporirea vitezei!


Ce parere aveti de Gara de Nord 3?
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: andrei11 din 02 Noiembrie 2010, 00:20:50
 Deci tu vezi Otopeniul ajugand la GdN 1 ? Pe unde ? Cum se observa in fig.1 eu vad 2 magistrale de metrou avand la un moment dat o sectiune comuna, si anume M 4 si M 6. Cele 2 magistrale au capete complet separate, servind interese total diferite. Nu e cazul sa insist pe desen, este destul de clar.
 In fig. 2 am schitat traseul lui M 4 / M 6 de la GdN 2 spre sudul Bucurestiului. Cum se observa, M 6 prin traseul propus de mine satisface mai multe cerinte, si anume :
 1) Leaga aeroportul atat de gara cat si de centru - Ce centru mai de centru vreti voi ca Piata Unirii via Parlament ? aceasta este o cerinta expresa a U.E.
 2) Are legaturi directe atat cu M 5 la statia Hasdeu cat si cu M 1 / M 2 / M 3 / M 7 la Piata Unirii.
 Cu M 1 mai are o legatura si la Basarab.
 Cu M 7 am notat viitoarea Magistrala Rahova - Colentina, a carui studiu de fezabilitate a fost recent comandat.
       Astept critici.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: Tibi din 02 Noiembrie 2010, 17:00:05
Linia spre Otopeni se va ramifica imediat dupa Podul Constanta.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: andrei11 din 02 Noiembrie 2010, 18:08:28
 Da, asa am notat si eu pe schita de mai sus. Intrebare : Ce facem cu linia care vine de la Otopeni ? Dupa cum se stie linia care se indreapta spre Otopeni are deja amorsa facuta ( ciotul ). Problema este cu cealalta directie.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: ByOnu din 15 Noiembrie 2010, 20:23:37
Nici M5-ul nu-i gata si noi avem deja M6 in 2020!

http://www.a1.ro/news/social/o-noua-linie-de-metrou-in-capitala-1-mai-otopeni-133835.html (are si un video-reportaj!)

In Bucuresti, centrul orasului va fi legat de aeroporturile de la periferie printr-o linie de metrou. Dar peste vreo opt-noua ani. Daca santierul pentru construirea tunelului incepe asa cum este prevazut, in 2013.
Linia de Metrou 1 Mai - Otopeni se dezvolta acum pe hartie. La anul facem primul pas concret. Metrorex cauta consultantul care sa termine proiectul.
1 Mai e statia de unde pleaca metroul spre Otopeni. Nu ajunge pana la capatul liniei, care este in cartierul Bucurestii Noi, ci de aici strabate nordul orasului.
De la 1 mai la Pajura 2, Piata Presei Libere, Gara Baneasa, Cartier Baneasa, Aeroport Baneasa, Baneasa Institut, Baneasa Meteo, Privighetorilor, Padina, Otopeni Centura, Otopeni Sud, Centru Otopeni, Otopeni Nord pana la Aeroportul Henri Coanda.
40 de minute ar dura calatoria cu metroul de la Otopeni la Universitate. Cu masina, durata ar fi dubla, mai ales la orele de varf.
50 de mii de persoane care lucreaza sau locuiesc in afara orasului l-ar folosi. Aparitia acestei linii ar reduce cu un sfert numarul autoturismelor si cu 70% pe cel al autobuzelor care trec zilnic pe DN1.
Proiectul despre care se vorbeste de multi ani s-a si modificat inainte sa inceapa. Initial linia pornea de la Piata Victoriei, dar i s-au redus cateva statii si s-a facut si o economie de 200 de milioane de euro. Cu totul ar costa 900 de milioane de euro. Metrorex are deja 300 de milioane de euro, imprumutati de la guvernul japonez si-i cauta pe restul.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: Ilie Alexandru din 15 Noiembrie 2010, 22:35:59
[...] Metrorex are deja 300 de milioane de euro, imprumutati de la guvernul japonez si-i cauta pe restul.

Ma intreb cu ce ii cauta hmmm? ::) Cu lupa, lanterna hmmm? :D ::)
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: andrei11 din 16 Noiembrie 2010, 23:29:43
 A aparut o varianta plauzibila pentru M 6 de cand se va desparti de M 4 la statia 1 Mai. O prezint mai jos
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: Tibi din 17 Noiembrie 2010, 15:06:23
La varianta asta ma gandeam cu mult inainte sa o prezinte ei. ::)
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: andrei11 din 17 Noiembrie 2010, 16:18:28
 Si o schita pentru cum va arata statia 1 Mai ?. Eu deja lucrez la o schita, dar mai dureaza pana ce o fac publica.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: andrei11 din 18 Noiembrie 2010, 11:21:40
 Varianta pe care o vad eu la 1 Mai este cea expusa in desenele de mai jos. In figura 1 am prezentat statia actuala – asta pornind de la ideea ca poate avem cititori care nu stiu exact reteaua metroului bucurestean.
   In figura 2 prezint propunerea mea de a construi un nou peron pentru linia care va veni de la Otopeni in statia 1 Mai.  Ruta cea mai probabila a acestei linii este aproximativ pe langa actuala linie CFR Constanta (evident ingropata in pamant).  In principiu aceasta linie cand intersecteaza actuala magistrala M 4 ar trebui sa vina pe sub actualele linii ale lui M 4, asadar dupa parerea mea aceasta nu are cum sa urce la nivel pana ajunge in statie.
 Evident este o propunere de-a mea, specialistii care vor construi M 6 vor alege varianta corecta si care se va putea concretiza in teren.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: IASMIN SANDU din 20 Noiembrie 2010, 12:45:40
Un fel de NG1/2?
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: andrei11 din 20 Noiembrie 2010, 12:50:42
Cam asa ceva, desi se pare ca statia nu va suferi modificari, o sa ramana numai cu 2 linii ( economie la sange, asta e ! ). Pana la urma sper sa se adauge si linia a 3 -a. In varianta "economica" M 6 va intersecta M 4 intre Pod Constanta si statia 1 Mai. Cu alte cuvinte o sa se astepte in tunel eliberarea liniei.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: ByOnu din 11 Ianuarie 2011, 16:28:07
http://www.ziarulring.ro/stiri/23519/metroul-spre-drumul-taberei-amanat-un-an-de-judecatori
Metroul spre Drumul Taberei, amanat un an de judecatori
CONTESTATIE. Metrorex va incerca sa reprogrameze termenul fixat de instanta


O nouă linie de metrou în Drumul Taberei pare să fie doar o glumă pentru unii judecători din Capitală, care ignoră cu desăvârşire gravele probleme pe care le întâmpină bucureştenii în trafic. Magistraţii au dat, în cazul a două procese de contestare a licitaţiei de lucrări, primul termen de judecată în ianuarie 2012.

Licitaţia pentru lotul al doilea de lucrări la linia de metrou Drumul Taberei, ce cuprinde tronsonul Romancierilor - Valea Ialomiţei, a fost finalizată, iar contractul - atribuit încă de luna trecută, însă patru dintre cei şase participanţi au depus contestaţii în instanţe. Problema este că, potrivit directorului Metrorex, Gheorghe Udrişte, termenele de judecată sunt date pentru… anul viitor. “Două dintre procese au primit primele termene din partea instanţei în ianuarie 2012. Noi am cerut reprogramare şi pentru unul dintre ele am obţinut pentru luna februarie anul acesta. Probabil că ni se va aproba şi pentru celălalt proces pentru că, în alt caz, acest lucru ar însemna amânarea lucrărilor cu un an“, ne-a spus acesta.

Contestaţie cu şmecherie
Firmele contestatare puteau să se plângă la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC), care ar fi dat mai rapid o soluţie, însă au preferat să meargă direct în instanţă: “Firmele au ocolit în mod deliberat CNSC pentru că cine pierde acolo ar trebui să plătească o amendă foarte mare”, ne-a declarat Udrişte. Şeful Metrorex a adăugat că licitaţia pentru primul lot, ce cuprinde tronsonul Râul Doamnei – Hasdeu, va fi finalizată în această lună şi, dacă instanţele vor înţelege importanţa proiectului, lucrările vor putea începe în luna martie.

“Cel care pierde licitaţia are grijă să facă o contestaţie în instanţă, după care intră la negocieri cu câştigătorul: cât să-i dea din lucrare, dacă va lucra, dacă nu va lucra. Ei ştiu că se prelungesc aceste procese şi orice câştigător vrea să deruleze rapid contractul.” , Traian Băsescu, preşedintele României



http://www.click.ro/actualitate/bucuresti/metrou-Drumul-Taberei-Universitate-magistrala-amanata_0_1101489907.html
Metroul spre Drumul Taberei, amânat din cauza birocraţiei

Visul bucureştenilor din cartierul Drumul Taberei de a avea metrou se transformă, pe zi ce trece, în coşmar. Patru din cele şase firme care au participat la licitaţia pentru atribuirea lotului al doilea de lucrări, pe tronsonul Romancierilor – Valea Ialomiţei, au contestat în instanţă procedura.
Nenorocirea şi mai mare este că termenul de judecată ale procesulor de contestare a licitaţiei au fost stabilit de instanţă pentru luna ianuarie a anului 2012. Acest lucru înseamnă că primele săpături pentru cea de-a cincea magistrală de metrou, Universitate-Drumul Taberei, se vor amâna cel puţin un an. Directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, a declarat că reprezentanţii companiei au cerut instanţei reprogramarea proceselor pentru a câştiga timp important. „Pentru unul dintre ele am obţinut reprogramarea pentru luna februarie anul acesta. Probabil că ni se va aproba şi pentru celălalt proces pentru că, în alt caz, acest lucru ar însemna amânarea lucrărilor cu un an“, a declarat Udrişte citat de ziarul Ring.

Licitaţia pentru atribuirea lucrărilor de realizare a primului tronson din magistrala a cincea, Râul Doamnei-Hasdeu, va fi finalizată în această lună.
Magistrala a cincea va avea 24 de staţii şi pentru realizarea ei se va investi peste 1 miliard de lei.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: IASMIN SANDU din 17 Ianuarie 2011, 02:17:15
Metrorex dă 2,8 miliarde lei pentru Magistrala 5 de metrou, tronsonul Eroilor – Piaţa Iancului
16 Jan, 11:44 / B365, http://b365.realitatea.net/news/metrorex-da-28-miliarde-lei-pentru-magistrala-5-de-metrou-tronsonul-eroilor-piata-iancului/


Metrorex a lansat procedura de licitaţie pentru tronsonul Eroilor – Staţia Piata Iancului, de pe magistrala 5. Magistrala 5 ar trebui să unească Drumul Taberei de Pantelimon, până în 2015.

Compania este dispusă, conform anunţului de pe siteul de licitaţii, să plătească 2,8 miliarde lei, cu tot cu TVA, pentru lucrările de construcţie de tuneluri, puţuri şi pasaje subterane, staţie de metrou şi servicii de proiectare tehnică pentru infrastructura de transport. Lucrările ar urma să dureze 30 de luni de la atribuirea contractului, care ar trebui să aibă loc în luna noiembrie a acestui an.
De curând, licitaÅ£ia pentru lotul al doilea de lucrări la linia de metrou Drumul Taberei, ce cuprinde tronsonul Romancierilor – Valea IalomiÅ£ei, a fost finalizată, iar contractul a fost atribuit încă de luna trecută. Patru dintre cei ÅŸase participanÅ£i au depus însă contestaÅ£ii în instanţă., iar instanÅ£a a dat termen de judecare de-abia în 2012, ceea ce ar însemna o amânare a lucrărilor. Metrorex încerca să obÅ£ină o grăbire a termenelor în instanţă.  Metrorex a selectat patru oferte finale depuse de consorÅ£iul turco-rus Dogus-Gulermak-Moscovskii-Metrostroi-Salini, asocierile formate din firmele Strabag (Austria) ÅŸi Straco Grup, respectiv Astaldi (Italia), FCC (Portugalia), Delta ACM (România) ÅŸi AB Construct, precum ÅŸi de firma greacă Aktor. ÃŽn martie ar fi trebuit deja să înceapă lucrările la proiectul estimat de Metrorex la valoarea de 920 de milioane de lei, iar în trei ani cele 10 staÈ›ii de pe tronsonul Râul Doamnei-HaÈ™deu ar trebui să fie terminate. Cu toate acestea, călătorii din Drumul Taberei se vor putea sui în metrou de-abia peste cinci ani, când vor fi date în folosință staÈ›iile.
Metrorex operează în prezent cu patru magistrale de metrou, cea mai mare parte a rețelei de transport fiind construită înainte de Revoluție. În anul 2000 a fost dată în funcţiune ultima porțiune, magistrala IV, care are o lungime de numai 3,6 km şi doar patru staţii. Finalizarea lucrărilor la acest tronson, care vizează extinderea lui până la Laromet (Laminorului). În 2009 a fost inaugurat și tronsonul Nicolae Grigorescu – Linia de Centură (Anghel Saligny), care are tot patru staţii şi o lungime de 4,75 km.
Metroul ar urma să se extindă, până în 2019, şi până la aeroportul Otopeni.



Mult zgomot pentru nimic. Sa vedem intai primul ecavator care va patrunde in santier si dupa aceea sa ne facem planurile de viitor!  :D >:( ;D
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: andrei11 din 28 Ianuarie 2011, 12:20:33
Cand se va pune intr-adevar problema lui M 7 de-adevaratelea - daca se va mai pune vreodata, cei 15 milioane vor fi aruncati la gunoi. repet pana o sa va plictisiti, vedeti planurile ing Leonida din anii ' 930 (secolul trecut) a metroului bucurestean - si partial constructiile de pe Splai care au fost aruncate la gunoi 50 ani mai tarziu. Si ce credeti, ca ing Leonida a facut acele planuri pe gratis / degeaba / pe de-a moca / sa se afle in treaba / de distractie ?
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: ByOnu din 30 Ianuarie 2011, 00:36:54
HAULES BAULES! AU VENIT EXTRATERESTII SA NE FACA METROU!!! :o


Citat
60 de staţii noi de metrou până în 2020

Staţiile Pajura şi Bazilescu vor fi inaugurate anul acesta în luna aprilie
Sună neverosimil, dar conducerea Metrorex le promite bucureştenilor că în următorii 10 ani vor putea circula cu metroul în aproape toate zonele din Capitală şi din împrejurimi. Conform raportului de activitate pe anul 2010, reţeaua de metrou se va extinde cu cinci rute ce se vor întinde pe o distanţă de aproximativ 80 de kilometri.

Metroul din Drumul Taberei costă aproape un miliard de lei
Metrorex a lansat procedura de licitaţie pentru tronsonul Eroilor– Piaţa Iancului. Acesta va costa 2,8 miliarde lei

Cele cinci linii, dintre care unele sunt în construcţie şi altele se află doar în faza de proiect, vor avea 60 de staţii.

Primele staţii inaugurate vor fi Pajura şi Bazilescu, de pe Magistrala 4. Acest tronson a fost început pe vremea lui Ceauşescu, dar abia acum se fac ultimele retuşuri. Reprezentanţii Metrorex spun că cele două staţii vor fi inaugurate anul acesta, în luna aprilie.

Tronsonul urmează să fie extins în următorii patru ani cu doi kilometri, până la staţia Laminorului. „Pentru o bună parte dintre proiecte avem deja surse de finanţare sigure. Pe lângă aceste noi linii avem de gând să continuăm Magistrala 2 până în comuna Pipera", a zis directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte.

Un alt tronson va lega, până în 2018, sudul Bucureştiului de aeroporturi. Linia va porni de la Gara Progresul, va trece pe la Gara de Nord şi va duce spre aeroporturile Băneasa şi Otopeni. Acest tronson se va întinde pe 16 kilometri şi va costa peste un miliard de euro.

O altă linie de metrou va lega, în 2015, Drumul Taberei de Universitate, în timp ce ruta Universitate - Pantelimon va fi dată în folosinţă în 2018. Lucrările vor costa peste un 1,5 miliarde de euro.  Tronsonul Voluntari - Colentina - Åžoseaua Alexandriei - Jilava va fi pus în funcÅ£iune în 2020.

Lucrările vor începe din Voluntari, ruta fiind menită să interconecteze două dintre cele mai populate zone, cu trecere prin centrul Bucureştiului. A cincea linie de metrou, la care vor începe lucrările în 2017, va lega staţia Păcii de vestul oraşului, acolo unde sunt marile centre comerciale. Astfel, linia Păcii - Centura de Vest va avea patru staţii şi va face legătura cu Autostrada A1. Costurile se vor ridica la aproape 190 de milioane de euro.

Ziarul Adevarul


Saracul Ceausescu (Dumnezeu sa-l odihneasca, merita) n-a fost in stare sa faca decat ~40 de statii in 10 ani (in vremurile in care chiar se construia), si acum cand nu se face nimic o sa rasara statiile ca ciupercile dupa ploaie, ci nu una' doua', ci cam 60 asa, ...n-or fi ele prea multe...

Cum comentati oameni buni?!
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: Tibi din 30 Ianuarie 2011, 12:19:40
HAULES BAULES! AU VENIT EXTRATERESTII SA NE FACA METROU!!! :o



Saracul Ceausescu (Dumnezeu sa-l odihneasca, merita) n-a fost in stare sa faca decat ~40 de statii in 10 ani (in vremurile in care chiar se construia), si acum cand nu se face nimic o sa rasara statiile ca ciupercile dupa ploaie, ci nu una' doua', ci cam 60 asa, ...n-or fi ele prea multe...

Cum comentati oameni buni?!
Nici gand deoarece sunt atatea si atatea motive bine-cunoscute de noi toti.
Chiar daca Basescu incearca o preluare totala a puterii  :D :D nu o sa faca nici in inca 2 vieti de marinar ce-a facut nea Nicu Ceausescu.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: Doctorusat din 01 Februarie 2011, 12:10:14
Conform ziarului adevarul (de seara), metrorex-u chiar are planuri mari.
Pacat ca nu o sa apuc sa vad si eu vre-o statie noua.
Ma refer la M5, M6, M7 M.... , nu la M4 alea 2 stati.
Au facut oameni astia o harta... asa de lunga, cred ca daca se apuca de azi, termina pana implinesc eu 90 de ani.
O preluare de la Adevarul, de pe net.
http://www.adevarul.ro/actualitate/eveniment/Bucuresti-60_de_statii_noi_de_metrou_pana_in_2020_0_417558564.html

60 de staţii noi de metrou până în 2020
Sună neverosimil, dar conducerea Metrorex le promite bucureştenilor că în următorii 10 ani vor putea circula cu metroul în aproape toate zonele din Capitală şi din împrejurimi. Conform raportului de activitate pe anul 2010, reţeaua de metrou se va extinde cu cinci rute ce se vor întinde pe o distanţă de aproximativ 80 de kilometri.

Metrorex a lansat procedura de licitaţie pentru tronsonul Eroilor- Piaţa Iancului. Acesta va costa 2,8 miliarde lei

Cele cinci linii, dintre care unele sunt în construcţie şi altele se află doar în faza de proiect, vor avea 60 de staţii.

Primele staţii inaugurate vor fi Pajura şi Bazilescu, de pe Magistrala 4. Acest tronson a fost început pe vremea lui Ceauşescu, dar abia acum se fac ultimele retuşuri. Reprezentanţii Metrorex spun că cele două staţii vor fi inaugurate anul acesta, în luna aprilie.

Tronsonul urmează să fie extins în următorii patru ani cu doi kilometri, până la staţia Laminorului. „Pentru o bună parte dintre proiecte avem deja surse de finanţare sigure. Pe lângă aceste noi linii avem de gând să continuăm Magistrala 2 până în comuna Pipera", a zis directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte.

Cu metroul la aeroport

Un alt tronson va lega, până în 2018, sudul Bucureştiului de aeroporturi. Linia va porni de la Gara Progresul, va trece pe la Gara de Nord şi va duce spre aeroporturile Băneasa şi Otopeni. Acest tronson se va întinde pe 16 kilometri şi va costa peste un miliard de euro.

O altă linie de metrou va lega, în 2015, Drumul Taberei de Universitate, în timp ce ruta Universitate - Pantelimon va fi dată în folosinţă în 2018. Lucrările vor costa peste un 1,5 miliarde de euro.  Tronsonul Voluntari - Colentina - Åžoseaua Alexandriei - Jilava va fi pus în funcÅ£iune în 2020.

Lucrările vor începe din Voluntari, ruta fiind menită să interconecteze două dintre cele mai populate zone, cu trecere prin centrul Bucureştiului. A cincea linie de metrou, la care vor începe lucrările în 2017, va lega staţia Păcii de vestul oraşului, acolo unde sunt marile centre comerciale. Astfel, linia Păcii - Centura de Vest va avea patru staţii şi va face legătura cu Autostrada A1. Costurile se vor ridica la aproape 190 de milioane de euro.

Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: andrei11 din 01 Februarie 2011, 12:15:28
Atentie Mare, , a mai stranutat odata Udriste in Money de asta data si i-a iesit ( alt ) porumbel din gura.
 Citez din nebunia unui om cica cu raspundere :
Citat
Primul metrou privat va pleca peste 8 ani. Cum îşi va recupera proprietarul 1,3 miliarde euro
Magistrala Bragadiru - Voluntari va avea 25 de km şi 30 de staţii. Metrorex va ceda unui consorţiu de firme operarea ei pe cel puţin trei decenii.
   Metrorex vrea sa concesioneze pe 30 de ani unui operator privat serviciile de transport de călători pe viitoarea magistrală Bragadiru – Voluntari care va fi gata până în 2020.  Magistrala 7, aÅŸa cum se va numi noul tronson, va reprezenta un parteneriat public - privat în care statul va pune la dispoziÅ£ie terenurile iar investitorul va asigura finanÅ£area lucrărilor de construcÅ£ie ÅŸi achiziÅ£ia trenurilor  - aproximativ 1,25 miliarde de euro. ÃŽn schimb îşi va recupera banii investiÅ£i din contravaloarea biletelor plătite de călători precum ÅŸi din diverse activităţi de retail ori publicitate care se vor desfăşura în incinta staÅ£iilor. PreÅ£ul unei călătorii va fi decis de către operatorul magistralei.
Potrivit acestuia, linia de metrou Bragadiru - Voluntari care ar urma să-şi desemneze, prin licitaţie, constructorul peste un an ar fi primul mare proiect pentru România în parteneriat public-privat.
Sa vedem care concern risca o suma asa de mare pe care sa o recupereze la Sfantul Asteapta.
 Articolul complet AICI (http://www.money.ro/primul-metrou-privat-va-functiona-in-8-ani--pretul-cartelei-va-fi-la-alegerea-proprietarului_839446.html). Lectura placuta pentru cei care adora genul SF.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: andrei11 din 20 Aprilie 2011, 15:34:15
.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: andrei11 din 22 Aprilie 2011, 23:57:31
Va propun o abordare mult mai realista :
1) O inelara 'intraga' avand cap de linie in complexul 'Dristor' ( conform primei figuri przentate ) si
2) O magistrala M 1 corectata in mod radical in partea de West a orasului, cu alte cuvinte avand cap in plin cartier 'Giulesti' sub actualul Bulevard al Constructorilor.( figura a II - a )
 Avantaje
 - M1 nu ar mai fi o 'struto camila' cum este acum, ca o magistrala Est - Vest si avand 'un carlig' de semiinelara
 - Am conecta si un intreg cartier la reteaua de metrou - in mod natural, nefortat / respectiv o legatura directa cu centrul orasului - este vorba evident de cartierul Giulesti.
 Statia 'Crangasi' ar fi asezata 'cu acte in regula' pe inelara, avand evident si o linie tehnologica, de legatura - cu Petrache Poenaru.
 Balta Alba nu ar suferi pentru legatura ( traditionala ) cu Gara de Nord, evident inelara in forma prezentata avand statie de corespondenta cu M 3 la 'Lujerului'.
 Astfel toata lumea ar fi multumita si nu ar mai fi critici cum ca inelara de fapt nu e inelara pentru ca o parte apartine lui M1, si ca statia Dristor II nu ar face fata ca statie terminus pentru 2 magistrale ( M 1 si Inelara ).
 Pozele se adreseaza cunoscatorilor, precum observati in poza nr 2 nu am notat decat M 1 prelungita in Giulesti. Nici macar statia 'Crangasi' nu e prezenta in schita.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: andrei11 din 21 Mai 2011, 22:05:39
Obor – o noua abordare
 De multe ori suntem inchistati in niste rationamente pe care le consideram corecte dar care de fapt pot fi gresite fundamental. In urmatoarele randuri va propun o noua abordare a Magistralei Inelare a metroului bucurestean.
 Ca preambul, datorita specificului magistralelor bucurestene actuale si care vor fi, in principiu o magistrala inelara care sa intersecteze de doua ori fiecare „raza’ se impune, de aici rezultand si faptul ca pentru a ajunge din orice punct al retelei in orice punct nu trebuie decat 2 transbordari ( Magistrala a / Inelara ; Inelara / Magistrala b ). Totodata inelara poate fi considerata o magistrala in sine, legand puncte de interes din interiorul Bucurestiului.
Explicatiile celor 8 schite
Fig. 1 bis  Reprezinta inelara in conceptia mea si modificarea in mod corespunzator  a Magistralei 1 in partea din vest prin prelungirea cu inca o statie din statia Petrache Poenaru spre Cartierul Giulesti, lucru posibil tehnic, chiar daca se trece pe sub Lacul  Morii. Statia din cartierul Giulesti  ar urma sa fie amplasata in zona B-dul Constructorilor intersectie cu Calea Giulesti.( Vezi postul de mai sus ). Beneficiile acestei statii nu mai trebuie subliniate, inclusiv reducerea semificativa a magistralei M 1 care in acest fel nu ar mai fi o „struto – camila” a zilelor noastre. Cum se observa, statia Crangasi devine statie strict pe Inelara, si mai apoi prelungirea spre Dristor 2. Evident ca intre Petrache Poenaru si Crangasi se poate lasa o linie – transformata evident in linie tehnologica, fara a fi tranzitata de trenuri cu calatori.
Fig.1 Reprezinta amplasarea in teren a viitoarelor statii „Obor” ( de pe M Inelara si M 7 )
Fig.2 Reprezinta o particularitate constructiva a actualului pasaj rutier / parcare / statie de metrou, si anume stalpii de rezistenta a pasajului beneficiaza de fundatii proprii, independente, neexistand practic o fundatie de beton continua. Intre fundatiile stalpilor este „pamant virgin”.
Fig.3 Reprezinta o sectiune transversala a actualului pasaj subteran / statie de metrou Obor, asta pentru a va obisnui cu realitatea din teren si pentru cei care nu o cunosc.
Fig. 4 si 5 Reprezinta propunerea mea a noii statii de metrou de pe M 1.
 Cateva considerente : avand in vedere, asa cum am spus, ca intre stalpii actualului pasaj este pamant virgin, se poate construi o noua structura mai adanca fara sa ne incurcam de stalpii actualului pasaj. Totodata noua statie de metrou a lui M 1 beneficiaza de peroane destul de late, de circa 6,5 – 7 metri latime efectiva la dispozitia calatorilor / sens de circulatie, in opinia mea suficiente pentru a face fata tranzitului de calatori cu viitoarea magistrala M 7 Rahova – Colentina.( Actuala statie de metrou Obor are peroane de 4,2 metri latime / sens de circulatie ). Linile actuale de metrou din statia care va fi  dezafectata Obor ( M 1 ) precum vedeti le-am mentinut, dar evident le-am transformat in linii tehnologice de garare a diverselor utilaje ale metrorexului necesare pentru intretinerea Magistralei Inelare. Asa cum am precizat, in viziunea mea, Oborul actual ar trebui sa faca parte din M Inelara.
In Fig.6 am reprezentat schematic culoarele de acces statie, pasajul de corespondenta, precum si vestibulul statie Obor ( M Inelara ) si sa observati cum strctura se poate construi fara sa afecteze cumva actuala constructie subterana.
Fig.7 – Accesul direct din actualul pasaj pietonal spre M 7 si pasajul de corespondenta M 1 ( Inelara ) – M 7.
 Am preferat sa dau niste explicatii minime pentru a nu va obosi cu descrieri lungi si plictisitoare, desenele fiind reprezentative.
 Si o ultima remarca : In conceptia mea mai trebuie sa apara cel putin 2 statii noi de metrou „Circ” si „Dorobanti” – si un pasaj rutier in zona „Dorobanti”  deci pe timpul santierului de 4 – 5 ani circulatia metroului pe acest tronson va fi intrerupta total. Dar cred ca merita, pentru ca dupa 4 – 5 ani de neajunsuri vom avea inca 2 statii noi si o statie „Obor” complet refacuta si care sa faca fata cu brio ca statie de corespondenta cu ( viitoarea ) magistrala M 7.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: andrei11 din 26 Mai 2011, 21:52:32
Asa cum am promis, revin cu cateva aspecte care le consider interesante privind statiile de pe noua magistrala inelara propusa de subsemnatul.
Prima remarca fata de ceea ce stiati din trecuta interventie : capatul inelarei il consider mai potrivit undeva in Westul Bucurestiului intre sos Alexandriei si Dr. Taberei, respectiv str. Brasov. ( fig. 1 si fi.2 ) Totodata, din verificarile efectuate in teren rezulta ca metroul de la statia Dristor 2 se poate incadra fara probleme pe sub str Ramnicu Valcea. Eu vad statia terminus a inelarei ca si o statie suprapusa, cu peroane dedicate, unde transferul calatorilor se face fara a produce confuzii de directie ( ca in cazul peroanelor centrale ) si foarte rapid. Daca am fi mentinut capatul magistralei inelare la Dristor 2 – acest lucru ar fi implicat o noua statie Dristor 3 aflata la o oarecare distanta semificativa fata de statia Dristor 2. In figura 3 si 4 am prezentat schematic statia, asa cum o vad eu. In fig 3 se observa in dreapta un metrou care nu este nici la nivelul  I nici la nivelul II. Din teorie se cunoaste ca un astfel de terminal trebuie sa fie dotat si cu o linie tehnologica care sa faca legatura intre cele 2 capete suprapuse, in situatii exceptionale fiind absurd ca un tren sa parcurga intreaga inelara ptr a ajunge de la un nivel la altul al statiei terminus. Eu cel putin in acel asamblu “vad” si un depou generos pentru magistrala Inelara si pentru M 5 / M Ghencea – Cora Pantelimon, magistrale foarte apropiate de spatiul respectiv.
 Dar sa revenim la inelara in viziune andrei11
De la ( noua ) statie Obor ne deplasam spre gara. Urmatoarea oprire – statia „Circ”. Fiind o schema de principiu, nu o sa intru in amanunte plicticoase de constructie, mai ales ca aceste schite incep sa se repete in anumite cazuri si nu vreau sa devin plicticos.
 De remarcat ca actuala statie „Stefan cel Mare” eu o  vad ca si inchisa, statia fiind evident construita „contra naturii” – asa cum se cunoaste. Statia nu este sacrificata in totalitate, putand fi transformata cu minim efort intr-o parcare destul de generoasa ( minim 3 nivele, daca nu chiar partial si nivelul 4 – nivelul actualei linii )
 Statia Stefan cel Mare inglobeaza de fapt 2 statii Circ si Dorobanti, in perioada in care in Romania se faceau economii la sange si in loc de 2 statii s-a preferat una singura, pusa aiurea ca si trafic de calatori, la intersectie de 2 strazi oarecare ( Tunari si Barbu Vacarescu ) si care nu serveste nici un punct important al traseului.
 Ma opresc aici, in urmatoarea interventie urmeaza statia „Dorobanti” ca facand parte din complexul de pasaje subterane auto & tramvai – Dorobanti.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: andrei11 din 28 Mai 2011, 12:40:01
Complexul “Dorobanti”
 Statia de metrou „Dorobanti” in viziunea mea trebuie integrata pasajului rutier subteran si liniei de tramvai.
 Pasajul auto l-am prelungit pana dupa str Roma / Caderea Bastiliei din simplul motiv ca latimea b-dul Iancu de Hunedoara intre Dorobanti si Roma nu suporta construirea unui pasaj cu 2 benzi / sens si linie de tramvai.Fiind un proiect fara sorti de izbanda imediat, alte amanunte ale complexului nu sunt necesare, dar in mare seamana cam cu ce vedem acum in statia Victoriei ( M 1 ).
 Evident accese din ambele capete ( Dorobanti / Floreasca ) si din cat mai multe trotuare, eventual construite minipasaje pietonale subterane gen „Universitate”.
 Si daca e sa ma intrebati ce facem cu actuala M 1 in timpul santierelor de la „Obor” / „Circ” / „Dorobanti” o sa va spun ca o suspendam, altfel nu se poate. Dar dupa 4 – 5 ani de santier vom avea cu adevarat  un tronson de inelara la standarde, capabila sa serveasca cu adevarat populatia Bucurestiului ( nu ca actuala statie Stefan cel Mare care nu serveste nimic, nici o zona )  si o statie „Obor” la randul sau capabila sa faca fata ca si statie de corespondenta cu viitoarea magistrala M 7.
 Si ca sa va reamintesc, M 1 de la Petrache Poenaru prelungita prin tunelul existent pana la „Lacul Morii” si apoi o statie terminus construita dupa cerintele unui rebrusment rapid sub b-dul Constructorilor colt cu Calea Giulesti.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: andrei11 din 30 Iulie 2011, 11:51:51
Bucuresti / anul 21_ _ / Cartierul Ferentari / Zona Salaj / str Bacau.
In sfarsit se contureaza din ce in ce mai mult Magistrala Inelara a metroului Bucurestean, asta dupa ce s-a modificat capatul vestic al Magistralei 1 care nu mai este o “struto camila” ci o magistrala adevarata, cu un cap in Cartierul Balta Alba / Faur si un cap in cartierul Giulesti.
 Conform schitelor care au mai circulat pe aici, Inelara Sud, ca sa ajunga din Crangasi in Balta Alba ( zona Dristor ) trebuie sa treaca obligatoriu si prin cartierele Militari, Dr. Taberei, Rahova, Ferentari, Giurgiului, Berceni cu statiile aferente, inclusiv de corespondenta cu magistralele M 3, M 7, M 4, M 2. In in fig a este reprezentat un astfel de traseu posibil, cel putin teoretic. fig. b reprezinta un detaliu a fig. a pentru cei care nu sunt familiarizati cu zona “Salaj” a cartierului Ferentari.
 Fig c si d Reprezinta situatia actuala ( din 2011 ) a ocuparii terenului in zona pe care o visez eu din proprie initiativa pentru constructia Statiei “Bacau”. Evident ca in anul 21_ _ cand se va contura aceasta magistrala inelara zona poate suferi modificari, cum cred ca sunt sanse extrem de mari ca inelara sa aiba cu totul alt traseu.
Fig e si f rerezinta deja cunoscutele sectiuni ale statiei, asa cum v-am obisnuit dealungul timpului pe forum. Din cote va dati seama ca m-am gandit la o amprenta la sol cat mai mica si la o adancime suficienta – poate fi si mai mica de 30 metri – pentru a nu deranja constructiile deja existente, avand in vedere ca metroul de la “Alexandriei” la “Giurgiului” nu urmareste o trama stradala existenta – ma indoiesc ca si in viitor se va croi un bulevard pe acolo – ci isi croieste drum “oblic” pe sub case.
 Daca va uitati mai atent la cele 2 sectiuni veti observa niste “linii” trase cu visiniu. Aceste linii sunt  elemente de decor ( vezi fig g ) inspirate din stalpii de sustinere din cadrul Garii de Nord ( gara CFR ) ( fig. h). Ii multumesc pe aceasta cale lui Iasmin Sandu  pentru pozele facute ( fig. h si fig. i)
 Exista si o varianta a statiei cu peron pe partea stanga ( cu peron central ), caz in care “elementul de decor” ar arata putin diferit, aproximativ cam ca in fig.j
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: andrei11 din 07 Septembrie 2011, 22:13:26
Inelara – o noua abordare
Continuam serialul nostru despre Noua Inelara si astazi ne vom ocupa de statia Dristor 2.
 Asa precum se cunoaste, in viziune proprie statia Dristor 2 apartine numai Inelarei, actuala magistrala M 1 subsemnatul vazand-o ca o adevarata magistrala Est – Vest cu un cap in zona “Republica” ( e de discutat ) si un cap in Cartierul Giulesti, cu o linie corespunzatoare Petrache Poenaru – Giulesti. Evident ca actuala statie “Crangasi” urmeaza a apartine exclusiv Inelarei. Lucrurile le-am prezentat in detaliu in cadrul forumului / topicului, nu le mai reiau.
 Asa cum veti  vedea in continuare, statia Dristor 2 poate fi modificata corespunzator pentru a deveni o statie de tranzit ( unica ) pentru Inelara. Asa cum iarasi va este cunoscut, Inelara in zona “Drtistor” nu poate avea decat un singur traseu logic, si anume pe sub strazile Dristor – Ramnicu Valcea. Tot odata, in urma noului proiect propus de mine se va imbunatati in mod corespunzator si vechea legatura Dristor 1 – Dristor 2 prin modificarea corespunzatoare a culoarului de legatura prin largirea lui. Din pacate accesul in statia Dristor 1 nu se poate modifica, cel putin nu in stadiul actual.
 In desenul prezentat astazi am expus situatia existenta, asta ca sa avem un punct de discutie comun si sa fim familiarizati cu situatia din teren, chiar si pentru necunoscatori.
 Trebuie sa precizez ca am masurat ( de 2 ori ) numarul de scari, pe baza calculelor rezultand si inclinatia strazii “Dristorului”.
 De asemenea am presupus ca statiile de metrou sunt paralele cu solul, eventualele inclinatii fiind nesemificative.
 Totodata pe baze perfect verificabile, la sugestia unora care chiar se pricep / sunt de specialitate am considerat ca inaltimea unei trepte de scara este de 17,5 cm.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: andrei11 din 09 Septembrie 2011, 23:47:08
 Va prezint mai jos cum am gandit eu transformarea statiei D 2  dintr-o statie cap de linie intr-o statie de tranzit. Atrag atentia ca in capatul dinspre Baba Novac avem deja vestibulul peste linii, nu trebuie decat sa transformam si capatul celalalt al statiei ( cel dinspre D1) pentru a construi un vestibul peste linii. Poate ceva in genul statiei "Piata Iancului" - iesirea principala. Fiind un proiect de principiu nu insist in amanunte, nici nu le-am desenat, dar consider ca e loc destul si pentru turnicheti si pentru culoarul de corespondenta. Daca se vor isca contraverse o sa vin si cu detaliile respective, daca nu consider ca ceea ce am prezentat pana acum este suficient.
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: lusica din 05 Noiembrie 2011, 10:39:36
Culmea Bucureștiului: locuitorii din Drumul Taberei nu mai vor metrou VIDEO
05 Nov, 09:11 / Catalin Doscas
Cu toate că lucrările la Magistrala 5 de metrou sunt în stadiu incipient, locuitorii din preajma şantierelor deja sunt nemulţumiţi de zgomot, privelişte și problemele de trafic. La o vizită de lucru pe şantierul de la Valea Ialomiţei câţiva locuitori i-au cerut socoteală primarului Sectorului 6, Critian Poteraș, cu privire la modul în care se desfăşoară lucrările.

http://b365.realitatea.net/news/culmea-bucurestiului-locuitorii-din-drumul-taberei-nu-mai-vor-metrou-video/
Titlu: Raspuns: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor
Scris de: Adrian RATB din 21 Ianuarie 2013, 09:13:36
Am votat varianta 'E'...