Transportul subteran din Bucuresti - METROUL => METROREX => Subiect creat de: ADMINISTRATOR FORUM din 04 Ianuarie 2009, 09:56:51
Titlu: Intoarcere in timp, trecutul si prezentul in subteranele Bucurestiului
Scris de: ADMINISTRATOR FORUM din 04 Ianuarie 2009, 09:56:51
Intoarcere in timp, trecutul si prezentul in subteranele Bucurestiului
Titlu: Raspuns: Intoarcere in timp, trecutul si prezent in subteranele Bucurestiului
Scris de: IASMIN SANDU din 23 Iulie 2009, 14:56:54
Cateva fotografii din constructia Metroului Bucurestean.
Postez cateva fotografii gasite pe un site comunist (http://www.comunismulinromania.ro).
Iva efectuand probe.
Titlu: Raspuns: Intoarcere in timp, trecutul si prezent in subteranele Bucurestiului
Scris de: IASMIN SANDU din 23 Iulie 2009, 18:12:04
Inaugurarea metroului.
Titlu: Raspuns: Intoarcere in timp, trecutul si prezent in subteranele Bucurestiului
Scris de: IASMIN SANDU din 23 Iulie 2009, 18:12:46
O rama Iva Astra de metrou in anul 1979.
Titlu: Raspuns: Intoarcere in timp, trecutul si prezent in subteranele Bucurestiului
Scris de: IASMIN SANDU din 23 Iulie 2009, 18:16:32
Metroul Bucurestean in anul 1984: - Statia Dristor 1 - Statia Leontin Salajan (actuala Nicolae Grigorescu) - Statia Mihai Bravu - MUNCII in constructie - Titan - in timpul constructiei unei galerii de metrou.
Titlu: Raspuns: Intoarcere in timp, trecutul si prezent in subteranele Bucurestiului
Scris de: AlexYo din 29 Iulie 2009, 00:47:23
Este fosta statie " MUNCII " , actuala "COSTIN GEORGIAN"
Titlu: Raspuns: Intoarcere in timp, trecutul si prezent in subteranele Bucurestiului
Scris de: Trainspotter Europe din 07 Februarie 2010, 11:56:34
Iasmine, foarte frumoase pozele, de colectie as putea spune :).
Titlu: Raspuns: Intoarcere in timp, trecutul si prezent in subteranele Bucurestiului
Scris de: ByOnu din 12 Noiembrie 2010, 22:36:56
Un timbru din anii 90, cand IVA inca mai era simbolul institutiei metroului bucurestean, ci nu doar o asa zisa "povara" pusa la colt pentru a fi inlocuit cu un tren din plastic... :(
Titlu: Raspuns: Intoarcere in timp, trecutul si prezentul in subteranele Bucurestiului
Scris de: Doctorusat din 12 Noiembrie 2010, 22:49:19
Facand un mic search pe google, am dat si eu de.. http://bukresh.blogspot.com/2007_08_01_archive.html Un mic blog, nu stiu cui ai apartine, dar au doua timbre minunate... la o rezolutie buna :) Multumin, ca s-a mai gasit cineva, care sa pastreze acceste bijuteri de timbre.
Titlu: Raspuns: Intoarcere in timp, trecutul si prezentul in subteranele Bucurestiului
Scris de: costi din 06 Aprilie 2011, 10:21:53
Cateva de la mine ;D :D O sa fac si niste scan-uri cand o sa am timp.
Titlu: Raspuns: Intoarcere in timp, trecutul si prezentul in subteranele Bucurestiului
Scris de: IASMIN SANDU din 04 Noiembrie 2012, 23:16:21
Cateva de la mine ;D :D O sa fac si niste scan-uri cand o sa am timp.
REATASEAZA FOTOGRAFIA.
Titlu: Raspuns: Intoarcere in timp, trecutul si prezentul in subteranele Bucurestiului
Scris de: OLECO din 04 Noiembrie 2012, 23:36:01
Frumoase amintiri. M-am intors in timp privinde pozele de mai sus.
Titlu: Re: Intoarcere in timp, trecutul si prezentul in subteranele Bucurestiului
Scris de: IASMIN SANDU din 27 Ianuarie 2013, 11:29:43
Cu metroul de la Unirii la IMGB Posted: 2013/01/24 in Istoria pe gaura cheii, By Mihaita Enache.
Cu 27 de ani în urmă, mai exact pe 24 ianuarie 1986, era dată în exploatare prima parte a Magistralei a II-a de metrou. Gândită să lege platformele industriale Pipera È™i IMGB de restul oraÈ™ului, povestea acestei artere a metroului bucureÅŸtean a început în februarie ’82, atunci când s-a aprobat atât investiÅ£ia, cât ÅŸi lucrÇŽrile de construcÅ£ie. Acesta aveau sÇŽ se desfÇŽÅŸoare în mare parte cu ajutorul scuturilor realizate de ÃŽntreprinderea 23 August. ExcepÅ£ie de la aceastÇŽ tehnologie a fÇŽcut porÅ£iunea cuprinsÇŽ între staÅ£iile IMGB ÅŸi PiaÅ£a Sudului, care a fost executatÇŽ în galerie deschisÇŽ, aÅŸa cum s-a lucrat pe malul DâmboviÅ£ei. ÃŽn 1986, primele douÇŽ tronsoane ale Magistralei II erau terminate. Conform ziarelor de atunci, odatÇŽ cu intrarea în exploatare a noii linii de metrou, s-au înfÇŽptuit prevederile stabilite de Congresul al XIII-lea al partidului privind punerea la dispoziÅ£ia cetÇŽÅ£enilor Capitalei, pânÇŽ la începutul acestui an, a 35 km de reÅ£ea a acestui modern ÅŸi eficient sistem de transport în comun. ÃŽn spatele cuvintelor pompoase, mass-media vremii mai prezeciza faptul cÇŽ aceastÇŽ cale a metroului reprezinta un complex funcÅ£ional alcÇŽtuit dintr-un depou ÅŸi 6 staÅ£ii: IMGB, ApÇŽratorii Patriei, PiaÅ£a Sudului, PieptÇŽnari, Tineretului ÅŸi PiaÅ£a Unirii 2. Ceea ce mass-media omitea să menÈ›ioneze era faptul că staÈ›ia Tineretului nu era încă finalizată, aceasta intrând în exploatare abia din aprilie ’86. Remarcăm de asemenea È™i lipsa staÈ›iei Constantin Brâncoveanu. Aceasta avea să fie deschisă abia în decembrie 1988. GânditÇŽ ca o legÇŽturÇŽ directÇŽ între platforma industrialÇŽ Berceni, marele cartier de locuinÅ£e cu acelaÅŸi nume ÅŸi centrul municipiului, noul bulevard subteran al metroului avea o lungime de 10,4 km. ÃŽnaugurarea lui a avut loc la început de an ÅŸi de cincinal, în staÅ£ia IMGB (azi Dimitrie Leonida). Aici, în dimineaÅ£a zilei de 24 ianuarie 1986, tovarÇŽÅŸul Nicolae CeauÅŸescu a tÇŽiat panglica tricolorÇŽ, marcând astfel intrarea în exploatare a acestei noi magistrale a Metroului BucureÅŸtean. O inaugurare „cliÅŸeizatÇŽâ€, marca Nicolae CeauÅŸescu, identicÇŽ cu celelalte tÇŽieri de panglici de la metrou: aplauze ÅŸi ovaÅ£ii, tÇŽierea panglicii tricolore, cÇŽlÇŽtoria cu trenul inaugural ÅŸi semnarea în cartea de onoare a constructorilor metroului, urmând ca traficul de cÇŽlÇŽtori pe noua linie de metrou să fie deschis în ziua urmÇŽtoare. ÃŽn prima zi de exploatare, numai prin staÅ£ia Unirii 2 au intrat peste 60.000 de bucureÅŸteni. Majoritatea celor care au cÇŽlÇŽtorit în primele zile - notau ziarele vremii - au venit mai ales ca sÇŽ vadÇŽ. ÃŽntre aceÅŸtia – Eugenia Dobre ÅŸi Ion Popescu, ambii muncitori la Electromagnetica: Am vrut sÇŽ-l vedem, înainte de a-l folosi, în drumul nostru spre muncÇŽ ÅŸi spre casÇŽ. Este frumos, dar mai înainte de toate este practic: punctual, rapid ÅŸi civilizat. După două decenii È™i jumătate de la inaugurare, Magistrala a II-a, arată precum o doamnă trecută de prima tinereÅ£e. Doar trenurile care opresc în staÈ›iile îmbătrânite par a fi rupte dintr-o altă lume. Albe, bombardierele merg aproape singure, graÈ›ie conducerii simplificate. Și tot la capitolul schimbări putem nota actualizarea numelor staÈ›iilor Depoul IMGB È™i IMGB. Din 2009, acestea se numesc Berceni, respectiv Dimitrie Leonida. Atunci, timpul nu mai avea răbdare…