Forumul Asociatiei Ro-Trans
TRANSPORTUL IN COMUN DIN ROMANIA structurat pe urmatoarele regiuni geografice: => T R A N S I L V A N I A => Judetul Cluj => Subiect creat de: daf bus din 06 Decembrie 2008, 21:17:26
-
Tot ce inseamna stiri din judetul Cluj.
-
Am aflat de la cineva ca la Cluj ar fii ajuns inca 6 autobuze noi MJT :D
-
Microbuzele private ravnesc la portia RATLului
Autor: Andi DAISZLER
Citeva zeci de soferi de maxi-taxi din Turda au protestat ieri in fata Primariei si au cerut autoritatilor locale sa le acorde licente de transport in oras.
Foto Andrei Gadalean
Dovada concurentei neloiale: un autobuz al Alis iese din refugiul unei statii RATL, desi nu are voie sa efectueze curse "locale
Soferii de maxi-taxi din Turda se pling ca sint impinsi in afara legii chiar de autoritatile locale, care mai apoi le aplica amenzi usturatoare.
Marul discordiei il reprezinta, spun ei, faptul ca autoritatile locale nu le acorda celor 10-13 actionari ai firmei Maxi-Taxi SRL licente de transport in oras; astfel ca, desi au toate celelalte aprobari, fara cea data de Primarie nu au dreptul legal sa transporte calatori in oras. Motivul il constituie - reclama ei - faptul ca Regia Autonoma de Transport Local (RATL) Turda ar fi beneficiat de contractul pentru transportul local prin incredintare in mod direct si fara nici un fel de licitatie. Toti actionarii firmei Maxi-Taxi SRL, infiintata anul trecut pentru a putea participa la licitatia pentru concesionarea serviciului de transport local, sustin ca Politia Comunitara actioneaza "dupa modelul Gestapo-ului", urmarindu-i si amendindu-i chiar si cind au masinile in parcari.
Amenzi "dupa ureche"
Soferii de maxi-taxi se pling ca amenzile Politiei Comunitare se aplica fara nici un fel de notificare, dovada fiind Ion Moldovan, care a incasat intr-o singura zi patru amenzi diferite, toate la aceeasi ora. "Ne pomenim cu amenzile lipite pe usa de la casa si noi nici macar nu stim pentru ce", spune Ion Moldovan, unul dintre participantii la protest. O atitudine mult mai categorica a adoptat ieri Buta Ovidiu, un alt protestatar, care promite sa ceara azil politic in SUA pe motiv de persecutare daca autoritatile nu revizuiesc hotaririle de Consiliu Local si nu le permit sa functioneze legal la fel ca anul trecut.
Alis face legea
Dupa ce a obtinut anul trecut contractele de transport extraurban intre Cluj, Turda si Cimpia Turzii, consortiul de firme Alis Grup, compus din patru societati comerciale, printre care Tours Claus SRL, Auto Trust Corporation SRL si MV Trans SRL, a inceput sa opereze si in afara legii, acuza aceiasi protestatari nemultumiti. Astfel, autobuzele inscriptionate Alis Grup stationeaza si in statiile de calatori ale RATL-ului, singurul operator de transport public local din Turda. Dovada o reprezinta fotografiile efectuate ieri de fotoreporterul monitorul, care infatiseaza mai multe autobuze ale Alis Grup oprind in statiile RATL-ului.
Primaria da vina pe politica
Viceprimarul Mircea Irimie, care s-a intilnit ieri cu protestarii, le-a promis oamenilor ca le va analiza situatia si i-a indemnat la calm pina "mai tirziu anul acesta, cind se va organiza licitatia publica pentru transport local". Printr-un comunicat, edilul turdean Tudor Stefanie i-a acuzat pe participantii la protest de "interese politice, pe fondul campaniei electorale in desfasurare", mai ales ca acestia au scandat lozinci la adresa sa.
Sursa http://www.monitorulcj.ro//cms/site/m_cj/news/microbuzele_private_ataca_ratl_turda_64154.html
-
Autocar Mercedes - Isuzu Turquoise cu blestem :
http://www.ziar15minute.net/?p=598
-
O stire cei drept cam vechiuta http://www.adevarul.ro/locale/cluj-napoca/RATUC_Cluj-Napoca_deviaza_curse_si_muta_unele_statii_0_668333489.html
-
Pensionar batut intr-un mijloc de transport al RATUC http://www.click.ro/news/national/Pensionar-batut-troleibuz-Cluj-VIDEO_0_1369663134.html#
-
Atenţie la hoţii de buzunare: se fură în autobuze
Peste 200 de clujeni au reclamat, în primele nouă luni ale acestui an, la Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Cluj furturi din buzunare sau din poşete
Cele mai recente două cazuri de furt din poşete au avut loc, joi, după-amiaza între orele 16 şi 18.30. Două clujence au reclamat, vineri, la IPJ Cluj faptul că, în timp ce mergeau cu troleibuzul către cartierul Mănăştur, li s-au furat sumele de 600 de euro şi 200 de lei, respectiv 800 de lei, dar şi documentele de identitate şi cardurile bancare. Conform reprezentanţilor IPJ Cluj, în primele nouă luni ale acestui an, au fost reclamate peste 200 de furturi din buzunare sau poşete. Regia Autonomă de Transport Urban Călători (RATUC) şi IPJ Cluj au un protocol prin care, prin intermediul unor afişe, îi sfătuiesc pe clujeni să se ferească de hoţii de buzunare.
Alinei M. i s-a furat, joi după amiaza, portofelul cu toate documentele de identitate în care avea 600 de euro şi 200 de lei. „Mi-am cumpărat un bilet de autobuz din staţia Piaţa Mărăşti şi m-am urcat în troleibuzul cu numărul şase care mergea spre Mănăştur. Era foarte aglomerat şi toţi oamenii erau lipiţi unii de ceilalţi. Nu am simţit nimic, hoţul mi-a deschis geanta şi mi-a luat portofelul", a spus tânăra, de 27 de ani, care a depus, ieri, plângere la poliţie.
Şi clujeancei Corina D., de 35 de ani, i s-a portofelul joi. „ Eram cu copilaşul şi mi-am cumpărat un bilet de autobuz, am scos portofelul şi apoi l-am băgat în geantă. În moemntul când am urcat în autobuz am simţit îmbulzează în spatele meu, dar eram atentă la copil. Totul s-a întâmplat în câteva secunde, cât am ajutat copilul să se urce în autobuz. Hoţii, probabil, că stau în apropierea casei de bilete şi se uită la persoanele care au sume mai mari. Probabil că sunt mai mulţi cei care operează. Eu am luat autobuzul cu numărul 9 către Mănăştur", a declarat femeia, care speră, totuşi, să îşi recupereze documentele de identitate. „Nu am prea multe şanse să recuperez actele. Din câte am înţeles, hoţii aruncă portofelele sau le dau foc. Nu am şanse ca să recuperez nimic pentru că nu am putut să îi identific. Cei de la poliţie mi-au arătat un album cu poze, dar nu am putut să spun dacă vreuna dintre acele persoane mi-a furat portofelul", a spus Corina D. „Hoţii se uită la ce ai în portofel, ei nu se bagă să îi fure pe cei care au 20 sau 50 de lei la ei", a precizat clujeanca.
Sute de clujeni au sesizat astfel de furturi în acest an la IPJ Cluj. „În primele nouă luni ale anului, au avut loc 242 de infracţiuni de furt din buzunare sau din poşete la nivelul judeţului Cluj", a declarat Anca Bolba, purtător de cuvânt al IPJ Cluj.
RATUC Cluj a încheiat un parteneriat cu IPJ Cluj prin care se încearcă atenţionarea clujenilor cu privire la hoţi. „Împreună cu Poliţia am promovat nişte materiale publicitare prin care am încercat să prevenim populaţia. Controlorii dacă sesizează un furt sună la urgenţe la noi şi la 112. Nu e un lucru simplu. Am avut controlori care au fost pe fază şi au reuşit să imobilizeze hoţii", a explicat Liviu Neag, directorul RATUC. Hoţii care acţionează în autobuze sunt bine organizaţi.
„Noi avem camere de luat vederi şi le vizionăm împreună cu poliţia. Sunt unii hoţi care nu ştiu de ele, dar sunt şi alţii care se poziţionează în aşa fel încât să nu fie filmaţi de camere", a explicat Neag. RATUC are un dispecerat (0264 - 436874), unde clujenii pot suna 24 din 24 de ore, pentru a-şi recupera obiecte pierdute sau, eventual, documente de identitate, în cazul în care acestea se găsesc de către şoferi în autobuze.
sursa www.ziuadecj.realitatea.net
-
“Suplimente†de două milioane de lei pentru linia de tramvai
Modernizarea căii de rulare pentru tramvai Gară – B-dul Muncii costă peste 64 de milioane de lei fără TVA.
Şantierul de la linia de tramvai pe tronsonul II Gară - B-dul Muncii este în grafic. Graficul este pe un calculator al biroului mass media, dar nimeni nu poate scotoci după el. Angajaţii responsabili cu proiectul sunt pe teren şi nu pot răspunde în cifre: cât l-a sută din cei 14,2 kilometri de cale de tramvai au fost modernizaţi sau câţi bani s-au achitat constructorilor.
Lucrările la tronsonul II al liniei de tramvai, proiect finanţat din bani europeni, au debutat în 26 iunie şi au ca termen luna iunie 2013. În luna septembrie şi noiembrie, administraţia locală a încheiat două contracte cu liderul asocierii care se ocupă de modernizarea traverselor, şi a câştigat licitaţia din cadrul proiectului European, Swietelsky Baugesellschaft pentru lucrări suplimentare aferente proiectului. Valoarea acestora este de peste 433.000 de lei, potrit datelor de pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. Biroul mass media al Primăriei a menţionat, prin purtătorul de cuvânt, că este vorba despre lucrări neprevăzute, însă că nu poate preciza despre ce lucrări este vorba.
Şi pe tronsonul I al linie de tramvai, Bucium-Gară finalizat vara aceasta s-au încheiat două contracte pentru lucrări suplimentare de peste 1,7 milioane de lei, cu aceeaşi societatea care s-a ocupat şi de modernizare. Primăria nu a putut comunica de ce a fost nevoie de intervenţiile respective, după cum a motivat biroul mass media, pentru că angajaţii care se ocupă de proiect din cadrul Primăriei sunt pe teren şi nu pot fi "prinşi" pentru a furniza informaţiile cu pricina. "Lucrările sunt în grafic pe tronsonul doi", a asigurat purtătorul de cuvânt al Primăriei, Oana Buzatu, adăugând că se lucrează după graficul pe tronsoane stabilit cu constructorul în momentul lansării lucrărilor. Acest grafic este însă pe un calculator şi nu se poate scotoci după el, susţine structura de comunicare a Primăriei (deşi nimeni nu i-a cerut un astfel de grafic). Despre stadiul lucrărilor şi a plăţilor, cine doreşte să afle aceste informaţii are de aşteptat, pentru că, momentan sunt la fel de greu de adus la cunoştinţa clujenilor fiind ascunse într-un calculator, iar nici unul dintre cei peste 700 de angajaţi pe care Primăria îi are nu poate să scotocească după ele. Potrivit informaţiilor furnizate de instituţie în momentul demarării lucrărilor pe tronsonul II, graficul de lucrări prevede pentru segmentul Horea - Caragiale - Căii Ferate un termen maximal de execuţie de 10 luni. Aceasta nu înseamnă că vor trece 10 luni până la finalizarea segementului gară - Căii Ferate deoarece s-a lucrat deja câteva luni în cadrul respectivului grafic. Celelalte segmente au termene mai scurte: Căii Ferate - str. Gării - 2 luni, Gării - Maramureşului - 2 luni, Maramureşului - B-dul Muncii - 2 luni şi Bd. Muncii - Cpt. Grigore Ignat - 6 luni. Modernizarea liniei de tramvai este unul dintre cele mai scumpe proiecte cu finanţare europeană din Cluj: lucrările de reabilitare a ambelor tronsoane de tramvai din Cluj-Napoca ar urma să coste aproximativ 130 de milioane de lei plus taxa pe valoarea adăugată (TVA). Valoarea lucrărilor pe tronsonul I este de aproximativ 76 de milioane de lei cu TVA, iar restul sumei va fi plătită de primărie asocierii conduse de Swietelsky Baugesellschaft mbH pentru lucrările de pe tronsonul II.
Reabilitarea în cifre
În total, după ce vor fi încheiate lucrările şi pe tronsonul II, ar urma să fie reabilitaţi peste 24 de kilometri de cale de rulare, dar lucrările prevăd şi refacerea a 2.000 de metri pătraţi de carosabil, refacerea a 26.000 de metri pătraţi de strat de uzură, construirea a 12 peroane de refugiu pentru pietoni şi amenajarea a 3.600 mp spaţiu verde.
Sursa www.iuadecj.realitatea.net
-
Am aflat de la cineva ca la Cluj ar fii ajuns inca 6 autobuze noi MJT :D
Sunt doar 2 (800 si 801).
-
http://www.citynews.ro/eveniment/ratuc-se-transforma-societate-pe-actiuni-cum-va-fi-denumita-1255874
Consiliul Local Cluj-Napoca va analiza în 14 noiembrie proiectul privind reorganizarea Regiei Autonome de Transport Urban de Călători Cluj-Napoca prin transformarea acesteia în societate pe acţiuni sub numele de Compania de Transport Public Cluj-Napoca.
Capitalul social subscris ÅŸi vărsat de acÅ£ionarul Municipiul Cluj-Napoca, reprezentat de Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca este divizat în 159.000 acÅ£iuni nominative, cu o valoare nominală de 1000 lei/acÅ£iune. Patrimoniul propriu al RATUC Cluj-Napoca, în valoare de 159.000.000 lei va fi preluat de „COMPANIA DE TRANSPORT PUBLIC CLUJ NAPOCA S.A.â€.
Acţionarul unic al societăţii este unitatea administrativ-teritorială Municipiul Cluj Napoca, reprezentată prin Consiliul Local în calitate de Adunarea Generală a Acţionarilor. Consiliul de Administraţie este compus din 7 membri care sunt numiţi prin Actul Constitutiv.
Personalul RATUC Cluj-Napoca, existent la data reorganizării, va fi preluat în totalitate de către „COMPANIA DE TRANSPORT PUBLIC CLUJ-NAPOCA S.A.†şi îşi va păstra toate drepturile şi obligaţiile stabilite prin Contractul Individual de Muncă şi Contractul Colectiv de Muncă la nivelul regiei, în vigoare la data reorganizării.
Începând cu data înregistrării la Oficiul Registrului Comerţului „COMPANIA DE TRANSPORT PUBLIC CLUJ-NAPOCA S.A.†se subrogă în drepturile şi obligaţiile RATUC Cluj Napoca.
-
http://www.stiridecluj.ro/social/un-troleibuz-antic-a-luat-foc-pe-strada-motilor-foto
Un troleibuz numărul 25 a luat foc pe strada Moților. Incendiul a izbucnit la motor, iar pasagerii au fost coborâți din mijlocul de transport.
Șoferul a folosit un extinctor pentru a stinge flăcările, fără a mai aștepta să vină pompierii.
Troleibuzul care a luat foc este din generaÈ›ie veche, având peste 20 de ani de activitate. â€S-a simÈ›it un miros puternic de fum în maÈ™ină. Pasagerii s-au impacientat È™i i-au strigat È™oferului să oprească. Acesta a coborât, a deschis panourile din zona motoarelor È™i a luat un extinctor cu care a stins foculâ€, a spus un martor.
Pasagerii au fost preluați de un alt mijloc de transport RATUC.
Este vorba despre troleibuzul 051.
-
Interviu luat primarului comunei Apahida in care vorbeste despre preturile transportului in comun intre Cluj-Napoca si comuna Apahida, dar si intre satele comunei Apahida: http://www.youtube.com/watch?v=A5PkQsfeRJY
-
http://www.stiridecluj.ro/politic/benzi-unice-de-transport-in-comun-vor-aparea-in-centrul-clujului-si-pe-sensul-marasti-manastur
Primarul Emil Boc a anunțat că în Cluj-Napoca vor apărea benzi unice pentru transportul în comun și pe ruta Mărăști - Mănăștur.
Edilul a explicat că această măsură are ca scop decongestionarea traficului în zona centrală, acum sufocat de numărul tot mai mare de autoturisme. Emil Boc a spus că a â€dat în lucru†această temă comisiei de sistematizare a circulaÈ›iei din cadrul Primăriei Cluj-Napoca.
â€ÃŽn acest moment avem o bandă unică pentru transportul în comun pe ruta Mănăștur - Mărăști, dar o soluÈ›ie pentru decongestionarea traficului ar fi o astfel de bandă È™i în sens invers. Cu un transport în comun mai fluent, foarte mulÈ›i își vor lăsa maÈ™inile acasă È™i vor circula cu autobuzulâ€, a spus primarul Emil Boc.
ÃŽntrebat dacă vor creÈ™te È™i tarifele de parcare pentru zona centrală, primarul a spus că â€nu se pune aÈ™a problema. Nu vom creÈ™te tarifele. Acestea rămân la fel, dar oamenii care vor veni în centru nu vor mai veni cu maÈ™inile. Acum se merge până în uÈ™a magazinului, ceea ce nu este normal. Cu un transport în comun rapid, noi credem că traficul se va amelioraâ€, a mai spus Emil Boc.
Edilul nu a putut spune care ar fi zona prin care să fie trasată noua bandă unică de circulație, dar a spus că așteaptă în prima parte a anului 2014 raportul comisiei de sistematizare a circulației.
-
http://www.stiridecluj.ro/politic/emil-boc-cumparam-50-de-autobuze-noi-in-2014-cat-vor-costa
Primarul Emil Boc a anunțat că, în 2014, vor fi cumpărate 50 de autobuze noi pentru traficul din Cluj-Napoca.
Din cele 50 de autobuze, 40 vor fi cumpărate din fondurile Primăriei Cluj-Napoca, iar 10 de către RATUC. â€InvestiÈ›ia este de 60 de milioane de lei din fondurile locale, iar cele 10 vor costa 15 milioane de lei È™i vor fi plătite de RATUC din taxa specială de 6%. Este taxa pe care a fost scandal, dar care nu a dus la creÈ™terea preÈ›ului biletelor, ci înseamnă că TVA -ul din preÈ›ul biletului este folosit pentru cumpărarea de autobuzeâ€, a spus Emil Boc.
Fondurile alocate de Primăria Cluj-Napoca, 60 de milioane de lei, provin din creditul accesat de municipalitate de la CEC, în valoare de 300 de milioane de lei.
Emil Boc a spus că noua flotă de autobuze noi va putea fi folosită în zona metropolitană, comunele FloreÈ™ti, Apahida, Ciurila, Baciu È™i Chinteni. â€Depindem de sentinÈ›a instanÈ›ei, care poate anula licitaÈ›ia privind traseele judeÈ›ene. Dacă acest lucru se va întâmpla, noi vom intra pe aceste traseeâ€, a spus Emil Boc.
-
Cele 10 autobuze nearticulate surprinse acum aproximativ 3 saptamani in Lagny Thorigny (France) sunt deja in garajul Plevnei din Cluj-Napoca: https://www.youtube.com/watch?v=svhsRpT-g4A
__________________________________________________________________________________________________
http://www.stiridecluj.ro/economic/mercedes-sau-solaris-vor-vinde-50-de-autobuze-la-cluj-sunt-singurele-firme-inscrise-la-licitatia-de-11-5-milioane-de-euro
Firmele Mercedes și Solaris au depus oferte la licitația pentru achiziția a 50 de autobuze noi în Cluj-Napoca.
Directorul Companiei de Transport Public (CTP) Cluj, Liviu Neag, a declarat că ambele firme sunt serioase, având la bază tehnologie germană.
â€Mercedes este o firmă cu renume, iar polonezii de la Solaris folosesc tehnologie germană. Autobuzul Solaris este produs la Poznan, în Polonia, È™i cred că este o fabrică cu capital german.
Aceste autobuze sunt produse cu semifabrcate importate din Germania. AÈ™adar, este o tehnologie germană, asamblată la Poznan, la graniÈ›a dintre Polonia È™i Germaniaâ€, a spus Liviu Neag.
Oferele au fost deschise, iar acum comisia de licitație va analiza care sunt cele mai bune prețuri.
Primarul Emil Boc a anunțat în 5 martie 2014 că municipalitatea va lansa licitația pentru cumpărarea celor 40 de autobuze noi, conform proiectului avizat de Consiliul Local.
Investiția va fi de 11,5 milioane de euro.
â€Am validat caietul de sarcini pentru cumpărarea de autobuze. De azi vom demara procedurile legale pentru cumpărarea celor 40 de autobuze, pe care Primăria le va cumpăra pentru RATUC.
De azi o trimitem la ANRMAP pentru validare, va sta acolo 10 zile, și apoi se va face licitația. În toamnă sperăm ca primele autobuze să poată sosi în municipiu.
Dorim să cumpărăm cele mai bune autobuze existente pe piață pentru transportul din Cluj-Napoca. Sunt condiÈ›ii care să ne asigure că vom avea cele mai moderne autobuze din Europaâ€, a declarat primarul Emil Boc.
â€Vom impune, potrivit directivei europene, condiÈ›ii de EURO 6. Există o directivă europeană ca în cazul achiziÈ›ionării de autobuze noi trebuie să aibă standardul EURO 6. GaranÈ›ia va fi de minim 3 ani, o durată de funcÈ›ionare de 15 ani.
Vor fi dotate cu aer condiționat, la fel ca și cele existente, camere video, pentru a împiedica violențele din mijloacele de transport, podea joasă, rampă pentru persoane cu dizabilități, loc pentru fotoliu rulant, și o lungime cerută de 18 metri.
Sistemul de informare a călătorilor, sistem de numărare a călătorilor la uÈ™i. Autobuzele vor avea sistem de transmisie a datelor radio, sistem de urmărire prin GPS, validatoare electronice duale a cardurilor de călătorieâ€, a mai spus Emil Boc.
Autobuzele vor avea 150 de locuri È™i vor costa 280.000 de euro. â€Ne aÈ™teptăm să vină cele mai importante firme de profil din lume. PreÈ›urile pe piață sunt de 250.000 de euro - 300.000 de euro, dar sperăm ca în urma licitaÈ›iei să reducem din preÈ›â€, a mai spus Emil Boc.
-
cand le-au cumparAT si daca sunt sh?
-
Pentru cele 10 autobuze nearticulate second hand licitatia a avut loc prin februarie-martie.
Pentru celelalte 40 de autobuze articulate noi licitatia este la inceput. Ofertantii sunt Mercedes si Solaris. Primele autobuze din cele 40 vor sosi la toamna.
-
Pentru cele 10 autobuze nearticulate second hand licitatia a avut loc prin februarie-martie.
Pentru celelalte 40 de autobuze articulate noi licitatia este la inceput. Ofertantii sunt Mercedes si Solaris. Primele autobuze din cele 40 vor sosi la toamna.
Nu inteleg de ce inca cumparasm SH. Mia multe informatii despre autobuzele SH noi achizitionate:
-
Nu inteleg de ce inca cumparasm SH.
Aceste 10 autobuze SH au fost cumparate din banii stransi din taxa speciala ce se ia din pretul biletelor si abonamentelor. Spre exemplu la fiecare 4,00 lei, 0,25 lei reprezinta aceasta taxa speciala (6,65%). Acesta taxa a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2014, deci eu cred ca au cumparat autobuze SH, din cauza ca s-au strans putini bani din aceasta taxa speciala
Mia multe informatii despre autobuzele SH noi achizitionate:
Aceste autobuze sunt Renault Agora S cu 2 usi din Paris. Din cele citite de mine pe alt forum aceste autobuze sunt la revopsire (li se va pastra schema de culoare din Paris), dupa care vor fi inmatriculate, iar apoi vor iesi la traseu. Imediat ce le voi prinde, voi posta pozele pe forum
-
Pe un alt forum tocmai am citit ca azi au fost la inmatriculat 4 autobuze Renault Agora S.
Atasez o poza cu unul din aceste autobuz. (poza a fost luata de pe forumul TramClub si apartine lui BusFan)
-
http://www.citynews.ro/eveniment/mercedes-benz-rateaza-licitatia-pentru-cumpararea-celor-40-de-autobuze-noi-care-vor
Primăria Cluj-Napoca a finalizat procedura de atribuire a acordului-cadru pentru 40 autobuze articulate noi.
Firma Solaris Bus&Coach Polonia a fost declarată câştigătoarea acestei licitaţii, având o ofertă financiară de 49.626.600 lei fără TVA (faţă de valoarea estimată de 50.720.000 lei fără TVA). Firma câştigătoare a acumulat 100 de puncte conform punctajului întocmit pe baza criteriilor de atribuire. S-a avut în vedere perioada de garanţie (în acest caz 3 ani/180.000 km), consumul de combustibil (l/100 km) (60, 5 l/100 km), costuri cu poluanţii (41969,12 euro pentru km) şi valoarea raportului masă utilă/masă maxim admisă.
Pentru această licitaţie a mai fost interesată şi Mercedes Benz Romania SRL., dar oferta acesteia a fost respinsă ca inacceptabilă din cauză că firma nu a depus documentele de calificare şi propunerea tehnică în SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice) până la ora şi data stabilită prin fişa de date a achiziţiei şi nici nu a făcut dovada unui motiv tehnic din cauza căruia să fi fost în imposibilitatea obiectivă de depunere a acestor documente, conform HG 1660/2006. Oferta financiară a Mercedes Benz Romania SRL a fost de 50.580.000 lei fără TVA.
Licitaţia deschisă prin mijloace electronice pentru încheierea acordului-cadru pentru 40 autobuze articulate noi a fost publicată în data de 9 aprilie 2014 în SEAP şi JOUE (Jurnalul Oficial al Uniunii Europene). Deschidere ofertelor a avut loc online în 22 mai 2014.
Primăria Cluj-Napoca va finanţa cele 40 autobuze din creditul CEC, iar acestea vor fi utilizate de către Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA.
-
http://clujcapitala.ro/2014/09/cluj-vin ... obuze-noi/
Autoritățile au convenit cu firma poloneză Solaris termenul de livrare a celor 40 de autobuze noi.
Astfel, primele autobuze vor ajunge la Cluj-Napoca în cursul lunii noiembrie. Directorul Companiei de Transport Public (CTP) Cluj, Liviu Neag, a declarat că vor fi livrate săptămânal câte 5 autobuze. â€Vor veni în loturi aceste autobuze È™i până la finele anului vor ajunge la Cluj-Napoca toate cele 40 de autobuze articulateâ€, a spus Neag.
În paralel, CTP Cluj va termina licitația privind achiziția a încă 10 autobuze, din fondurile Regiei. (sursa: stiridecluj.ro)
Cele 40 de autobuze cumpărate de Primăria Cluj-Napoca vor costa 49,6 milioane de lei. Acestea vor avea aer condiționat, o lungime de 18 metri și motor Euro 6.
-
http://citynews.ro/din-oras/foto-exclus ... ria-pentru
CTP Cluj a intrat în posesia primelor autobuze noi, livrate de firma poloneză Solaris Bus&Coach, din Poznan. Acestea sunt vopsite, ca È™i tramvaiele achiziÈ›ionate în urmă cu doi ani, în culorile mov È™i gri, aÈ™a cum reiese din poza â€spion†trimisă de un cititor citynews.ro.
Potrivit contractului încheiat de Primăria Cluj-Napoca și Solaris, cele 40 de mijloace de transport în comun sunt echipate conform celor mai noi standarde, incluzând aer condiționat, camere video, rampă de acces pentru cărucioare și persoane cu dizabilități sau sistem de numărare a călătorilor. De asemenea, autobuzele vor respecta norma de poluare Euro 6. Durata de funcționare este de 15 ani, iar garanția oferită de producător este de 3 ani/180.000 km.
Municipalitatea va plăti peste 49,6 milioane de lei, fără TVA, pentru 40 de autobuze moderne, ceea ce înseamnă că prețul unuia se ridică la aproximativ 1,25 milioane de lei.
-
http://clujcapitala.ro/2014/12/cluj-autobuzele-mov-pornesc-doar-din-ianuarie-pe-traseele-din-oras/
Conducerea Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca a explicat, pentru ZIUA de CLUJ, cum vor fi utilizate cele 40 de autobuze Solaris cumpărate de municipalitate.
Autobuzele mov, marca Solaris, au ajuns la Cluj aproape în totalitate. Erau 35 luni dimineaÅ£a, iar conducerea CTP avea informaÅ£ii că ultimele cinci maÅŸini sunt pe drum ÅŸi urmează să ajungă marÅ£i. “Sunt toate în garaj. Nu au avut nicio problemă, niciun accident pe drum. Le pregătim să le introducem în circulaÅ£ieâ€, a declarat directorul Liviu Neag.
Dacă săptămâna trecută spunea că, de Crăciun, vom avea o explozie de mov pe străzile Clujului, acum ÅŸi-a revizuit puÅ£in punctul de vedere: “Vor porni abia de la începutul anului, câte trei, câte cinciâ€.
Principalele linii pe care se vor introduce noile autobuze sunt 30, 43, 24, 35, la care s-ar putea adăuga şi linia 9. Practic, primele maşini vor fi trimise în Grigorescu, Zorilor şi Mănăştur. Maşinile – a spus-o şi primarul Emil Boc – nu vor circula decât în interiorul municipiului.
-
Salutare. Doi prieteni militeaza pentru infiintarea unui muzeu al transportului public din Cluj-Napoca. Locatia exista deja, cateva exponate exista pastrate prin garajele si depourile companiei de transport public. Avem nevoie de cat mai multe semnaturi, pentru a atrage atentia autoritatilor ca acest muzeu prezinta interes. Toate acestea cat mai repede, pana cand nu vor disparea vehiculele care si-ar avea locul intr-un muzeu pentru posteritate, expunere si valorificat turistic.
Petitie: https://campaniamea.de-clic.ro/petitions/sustine-infiintarea-muzeului-de-transport-public
Facebook: https://www.facebook.com/MuzeulCTP/?fref=ts
Site: http://troleibuzul.com/muzeu.html
Va multumim!
-
Știai că în lume există un număr impresionant de muzee de transport public?
Și Cluj Napoca ar putea beneficia de un astfel de muzeu.
Susține această inițiativă votând proiectul:
https://bugetareparticipativa.ro/proiecte/muzeul-de-transport-public-cluj-napoca/