ARON.
Ce e cu el ?Fostul director RATB.
Fostul director RATB.
Viitorul director RATB.
Fostul director RATB.
Viitorul director RATB.
Viorel Popescu va fi viitorul director.Scrie tot articolul.
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/bucuresti-ratb-adrian_crit-demis-pdl_0_587341676.html
"Bucuresti Capitala Romaniei" era singura capitala Europeana care nu avea tranport pe timp de noapte.
Domnul ing. Viorel Popescu este noul Director General al RATBwww.ratb.ro
Astăzi, 10.11.2011, la sediul Regiei Autonome de Transport Bucureşti, a avut loc o şedinţă extraordinară la care au participat toţi membrii Consiliului de Administraţie.
Ordinea de zi a fost următoarea:
1. Revocarea Contractului de Mandat încheiat între RATB şi domnul Adrian Criţ;
2. Alegerea preşedintelui Consiliului de Administraţiei al RATB;
3. ÃŽncheierea noului Contract de Mandat cu noul Director General al RATB.
Precizăm că, toţi membrii Consiliului de Administraţie au votat în unanimitate revocarea Contracului de Mandat încheiat între RATB şi domnul Adrian Criţ, precum şi alegerea domnului inginer Viorel Popescu în funcţia de preşedinte al Consiliului de Administraţie şi Director General al Regiei Autonome de Transport Bucureşti.
Eu sper ca Domnul Adrian Crit sa mai salveze o parte din daf si sa desfinteze linia 1 si sa se reinfinteze linia 34Tu ai citit macar mesajul de mai sus?? Scrie mare de tot ca CRIT NU MAI E DIRECTOR!
Tu ai citit macar mesajul de mai sus?? Scrie mare de tot ca CRIT NU MAI E DIRECTOR!Poate domnul Director RADU VIOREL JIANU salveaza DAF-URILE si scoate linia 1 si reinfiinteaza linia 34
Poate domnul Director RADU VIOREL JIANU salveaza DAF-URILE si scoate linia 1 si reinfiinteaza linia 34DECI:
Domnul ing. Viorel Popescu este noul Director General al RATBClar?!
[...]
Deci Crita o sa fie sigur director la AMTB ? >:( >:( >:(
Pozele din articolul de presa de ce nu le-ai atasat?
Conteaza stirea,pentru poze se ajunge cu un singur click.Daca tii neaparat,data viitoare voi posta si fotografiile !De-a lungul timpului am folosit un mesaj standard... incluzand pozele din stiri.
EXCLUSIV !Asta e mai nebun decat Crit pentru ca atunci cum se mai imbigateste Ratb?
Controlorii RATB ar putea să nu mai dea amenzi
Noul director al Regiei, Viorel Popescu, vrea să-i determine pe bucureşteni să-şi cumpere bilet, dacă fac blatul, dându-i jos din autobuz. Şi, culmea, fără să-i sancţioneze.
Proaspătul şef al tramvaielor bucureştene a explicat, într-un interviu acordat pentru "Evenimentul zilei", că nu a circulat 12 ani cu mijloacele de transport în comun, însă de când este director general merge cu autobuzul, pentru a cunoaşte problemele.
Vrea să fie prieten cu sindicali ştii, dar i-a avertizat, de la prima întâlnire, că nu are bani pentru a mări salariile şi nici să ducă şoferii acasă la scară pe fiecare.
Totuşi, pentru a nu se trezi cu proteste, la fel ca foştii şefi ai Regiei, când zeci de mijloace de transport au fost blocate de către şoferii grevişti, acesta încearcă să găsească o soluţie pentru ca angajaţii RATB să ajungă acasă, dar şi să plătească şoferii care stau la volan noaptea.
Pâna una alta, Regia este pe pierdere, tariful nu se majorează, pentru că la nivel politic nu se ia o asemenea decizie, iar salvarea ar putea veni din partea tramvaiul Imperio.
Evenimentul zilei: Aţi făcut o radiografie a instiuţiei, pentru a vedea dacă sunt prea mulţi angajaţi sau prea puţini?
Viorel Popescu: Organigrama este extraordinar de stufoasă. În ultimii ani, aceasta s-a schimbat foarte des, au fost debusolaţi angajaţii. Există totuşi şi mentalităţi vechi, personal îmbătrânit.
Aţi avut vreo întâlnire cu sindicatele, cu angajaţii, de când aţi fost numit în funcţie?
Da, cu sindicatul, cu depoul, cu garajele. Sindicatele s-au plâns că au avut probleme şi s-au referit mult la greva de anult trecut, că au fost probleme de comunicare cu oamenii din conducerea instituţiei. Am stabilt că prime de Crăciun nu se dau, transportul de noapte va fi cumva reconfigurat să vedem unde putem prelungi cu o staţie-două, pentru ca angajaţii Regiei să ajungă seara acasă.
Au mai fost nişte probleme pe care le-am cerut eu, legate de plata în Regie. Muncesc, nu muncesc, eu le dau banii. E vorba de cei care lucrează la Regie, la reparaţii. Le dau, nu le dau de lucru, eu trebuie să le dau salariul. Negociem mai multe lucruri cu sindicatele, nu este nimic bătut în cuie.
Cât de eficienţi sunt controlorii?
Vom face un proiect pilot în care angajatul RATB, care cere biletele la control, îl va invita pe cel care nu a plătit tariful călătoriei să coboare la următoarea staţie şi să meargă pe jos, fără să îi dea amendă. Nu sunt adeptul amenzilor. Totodată, controlorii vor avea asupra lor bilete pe care să le vândă celor care nu au. Vrem să îl facem conştient pe bucureştean de faptul că plata călătoriei îi asigură un serviciu de calitate.
DESPRE PARCUL RATB ŞI DOTAREA AUTOBUZELOR
"Preţul corect al unui bilet este de 2 lei"
Proiecul Imperio, în ce stadiu este?
Este un contract de asociere între primărie şi investiorii privaţi. Regia va câştiga atunci când se va câşiga o licitaţie privind livrarea de noi tramvaie. Contractul dintre RATB şi investitor este confidenţial. RATB-ul a venit cu hala şi cu forţa de muncă, avem ingineri şi proiectanţi foarte buni. Suntem parte într-o afacere şi se vrea ca să se construiască un tramvai mai ieftin şi bun.
Cât câştigă RATB-ul din această afacere?
Regia câştigă 30% din banii încasaţi din vânzarea tramvaielor. Am numit acum doi oameni vechi din instiuţie, pentru că în cadrul acestei asocieri deţinem funcţia de vicepreşedine şi de membru. Deocamdată, se lucrează la prototipul tramvaiului. Totodată, o comisie de specialitate analizează derularea contractului şi încearcă să identifice disfuncţionalităţile şi să stabilească măsurile ce trebuiesc luate pentru accelerarea procesului de fabricaţie.
Primăria Capitalei va cumpăra tramvaie Imperio?
Nu am bugetat niciun tramvai Imperio pentru la anul, am bugetat 15 tramvaie Bucur, pe care le producem noi.
Nu credeţi că autobuzele ar trebui dotate cu aer condiţionat sau cu insalaţie de climatizare?
Vara nu ai aer în mijloacele de transport în comun. În prezent, există în exploatare 487 de autobuze Mercedes fără aer condiţionat şi 513 autobuze cu instalaţie de aer în salonul călătorilor. Se vor monta instalaţii de climatizare şi pe autobuzele Mercedes Citaro Euro 3. Nu ştiu de ce nu au fost cumpărate cu tot cu instalaţii.
Cât de vechi este parcul rulant al RATB-ului? Autobuzele Mercedes mai sunt în garanţie?
Tramvaiele şi troleibuzele sunt foarte vechi. Şi autobuzele Mercedes au început să iasă din garanţie. În ianuarie, februarie 2012, va ieşi primul lot de 500, şi, peste aproximativ şase luni, vor ieşi şi celelate. Adică va trebui să asigurăm bani de reparaţii dacă se strică ceva.
Şi sper să nu fie ca maşinile noi, când ies din garanţie încep să se strice. Ele au fost întreţinute bine. Însă eu bănuiesc că au fost proiectate la un trafic din Germania. Cu gropile s-a mai rezolvat problema la noi, dar, din ce am văzut, eu nu ştiu un autobuz în Germania atât de plin ca în România.
Cât de eficent este RATB-ul? Va creşte preţul unei călătorii?
Regia este pe pierdere în acest moment. Dar asta pentru că, în continuare, preţul unui bilet e subvenţionat. Un tarif de doi lei pe călătorie ar fi unul corect. Numai că, nu se poate pune o asemenea presiune pe bucureşteni. E cam aceeaşi situaţie ca şi la RADET. În ambele cazuri, creşterea tarifului este o decizie politică.
"Pâna una alta, Regia este pe pierdere, tariful nu se majorează, pentru că la nivel politic nu se ia o asemenea decizie, iar salvarea ar putea veni din partea tramvaiul Imperio"
VIOREL POPESCU, Directorul RATB
http://www.evz.ro/detalii/stiri/controlorii-ratb-ar-putea-sa-nu-mai-dea-amenzi-958057.html
Deci ca un scurt comentariu anul viitor nu vom avea Imperio,doar 15 Bucur LF asta daca se va realiza in cel mai fericit caz.Prostia e urmatoarea daca nu se mai dau amenzi ratb-ul de unde castiga,ca acolo mult putin cat castigau din amenzi tot se aduna ceva,asa de unde?
Vreti parerea mea personala.Este o mare aberatie, daca se va intampla asa.Dar ne-am obisnuit!Acum vine 2012 si scapam draq de ei,ca ne-am saturat.Nu pe toate liniile vor face asa intai fac pe cateva linii si daca merge se va extinde pe toate liniile
Anca Boagiu aduna rebuturile in minister
Ce nu este bun la RATB, este bun la AMTB! Dupa acest principiu se ghideaza ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, care aduna rebuturile in minister, in speranta ca va avea pana la urma un angajat competent.
Fostul director al RATB, Adrian Crit, a fost numit in functia de director general a Autoritatii Metropolitane de Transport Bucuresti (AMTB) si va detine si functia de presedinte al consiliului de conducere al AMTB.
Adrian Crit a tinut prima pagina a ziarelor in urma cu o luna, cand consilierii municipali l-au revocat din functia de presedinte al Consiliului de Administratie RATB, deoarece nu a reusit sa duca la bun sfarsit proiectele incepute, iar managementul a avut de suferit in perioada in care Crit a condus regia.
Crit a fost initial director tehnic la Registrul Auto Roman, iar in 2010 a fost numit la conducerea RATB.
Se pare ca Adrian Crit a refuzat sa le arate consilierilor contractele semnate pe bani publici si a incheiat un contract de aisgurare cu Omniasig, nefavorabil regiei, iar ca urmare peste 100 de vehicule afectate nu mai pot fi reparate si folosite.
http://www.ghimpele.ro/2011/12/anca-boagiu-aduna-rebuturile-in-minister/
foarte bine ca se introduce chestia ori platesti biletul ori te da jos , si asa m-am saturat de controlori care isi baga bani in buzunar de amezi si nu taie deloc chitanta
Eu daca merg cu linia 253 si se urca controlul ma intreaba daca am bilet si ii zic ca sunt elev (ceea ce este adevarat clasa a7-a)
Adevarat, mi-e mi-sa intamplat sa fiu chiar amenintat de un controlor in 77 ca nu aveam bilet ma intrebat da ca am bilet, si eu am spus nu, si a trecut la amenintari "da ca nu cobori la urmatoarea statie te duc la politie", si am ramas putin pe "interzis" cum s-ar spune.
Ce a facut Adrian Crit cat a stat la ratb? :
Eu sincer raman uimit pe zi ce trece la ce se intampla ......
Ce a facut Adrian Crit cat a stat la ratb? :
1) A REFUZAT PRODUCTIA A INCA 5 LF-URI TRAMVAIE, DAR A SI REFUZAT CUMPARAREA, DACA NU SE POT FACE LA URAC !
2) A DAT AFARA FEMEILE DE SERVICIU CARE CURATAU AUTOBUZELE.
3)NUMAI 60 - 70% DIN CITARO IESDIN GARAJ SI RESTU DE 30% AU PROBLEME
foarte bine ca se introduce chestia ori platesti biletul ori te da jos , si asa m-am saturat de controlori care isi baga bani in buzunar de amezi si nu taie deloc chitantaPrietene,trezestete tata.Eu am fost in postura de controlor,si stiu cum este.Sa ai parte de acum inainte de cati bani fac controlorii ,prin spaga.Vremurile acestea au apus demult.Sa faci puscarie,pentru 10 lei?Nu cred ca se risca nimeni.Si acum pe vremurile acestea cand nu poti sa te scarpini in nas,ca si primesti reclamatie de la calatori.Hai sa fim seriosi.Vorbim lucruri serioase ori vorbim ca sa ne aflam in treaba.Si legat de amenzi.Ce ar fi sa ma prinda politia cu 65 la ora in localitate,sa ma opreasca si surpriza sa nu imi dea amenda doar sa ma atentioneze.Nu ar fi aberant?Asa si treaba noastra cu biletele.Ce sa arucat pe piata este numai praf in ochi.Gresesti,platesti este o regula in viata.
Viorel Popescu, dir. gen. RATB: Contabilizam fiecare picatura de combustibil
Viorel Popescu este director general al Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB) din noiembrie 2011, iar prima sa decizie, extrem de importanta in economia institutiei pe care o conduce, a fost eliminarea sustragerilor de combustibil, intens mediatizata. Despre cum a reusit acest lucru, dar si despre investitiile pe care le doreste in imbunatatirea activitatii Regiei ne-a oferit detalii intr-un interviu.
ZIUA CARGO: Cum solutionati problema sustragerilor de motorina din Regie? Ati implementat sistemul de monitorizare in trafic a mijloacelor de transport ale RATB? Cat costa si ce imbunatatiri va aduce?
Viorel Popescu: Problema sustragerilor de combustibil la RATB este de domeniul trecutului. Sistemul actual de alimentare cu carburant a vehiculelor RATB se inlocuieste in prezent cu unul nou, capabil sa monitorizeze si sa gestioneze traseul carburantului de la furnizor pana la consumul efectiv al acestuia. Vehiculele sunt dotate cu senzori care vor semnala orice scurgere de combustibil si orice deschidere a capacului de la rezervor, iar in statiile de alimentare se instaleaza camere de supraveghere si sistem de identificare a fiecarui sofer.
In acest moment avem combustibil Rompetrol si se instaleaza pompe de la aceasta companie in toate autobazele Regiei. Costul investitiei este suportat in totalitate de SC Rompetrol Downstream SRL, care a fost desemnata castigatoare in urma licitatiei electronice desfasurate prin SEAP.
ZIUA CARGO: Ce noutati aduce pentru RATB infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucuresti? (biletul unic, trasee preorasenesti etc.)?
Viorel Popescu: Infiintarea Autoritatii este benefica pentru functionarea transportului public din Capitala si din zona metropolitana. Integrarea este deosebit de importanta operatorilor de transport public, inclusiv CFR, pentru ca se creeaza, astfel, un singur mediu de exploatare, care poate fi mai bine gestionat, prin integrarea retelelor, traseelor, orarelor, realizarea de statii si terminale multimodale, precum si aplicarea unui sistem unic de taxare.
Noi, impreuna cu Metrorex, am realizat deja primul pas in ceea ce priveste integrarea, prin utilizarea cardului ACTIV, care asigura accesul in ambele retele. Infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport va facilita continuarea procesului, pana la integrarea tarifara completa si, speram, afilierea altor operatori de transport public, in viitor.
ZIUA CARGO: Exista intentia de a cere CGMB majorarea pretului calatoriei, sau asteptati introducerea biletului unic?
Viorel Popescu: In prezent, actualizarea tarifelor de calatorie se face in conformitate cu prevederile Legii nr. 92/2007 si este de competenta Consiliul General al Municipiului Bucuresti. In luna noiembrie 2011, RATB a transmis Primariei Municipiului Bucuresti si Consiliului General al Municipiului Bucuresti o noua propunere de majorare a tarifului de calatorie, de la 1,3 lei la 2 lei. Mentionam ca tariful de 1,3 lei/calatorie este operabil din februarie 2008.
Propunerea de majorare a tarifului are ca motivatie cresterea cheltuielilor de exploatare ale mijloacelor de transport in comun, avand in vedere ca, din februarie 2008 si pana in prezent, pretul motorinei a crescut cu aproximativ 70%, de asemenea cel al energiei electrice, iar cota TVA a crescut de la 19 la 24%.
Subventii de 60%
ZIUA CARGO: Care este situatia subventionarii pretului calatoriei, avand in vedere ca, in decembrie anul trecut, a fost necesara o suplimentare a bugetului Regiei, prin Hotarare CGMB, pentru a putea fi acoperite aceste costuri?
Viorel Popescu: Activitatea de transport public de persoane desfasurata de Regia Autonoma de Transport Bucuresti este finantata an de an in proportie de 50-60% de la bugetul local al Municipiului Bucuresti, prin diferenta de tarif acordata ca protectie sociala calatorilor.
Pentru anul 2011, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat, initial, alocarea sumei de 489 milioane lei ca subventie (circa 77% din necesarul estimat de regie). Nivelul diferentei de tarif aprobata a fost insuficient pentru desfasurarea in bune conditii a activitatii prestate. Regia a intreprins demersuri repetate de suplimentare a surselor alocate, pentru a putea asigura o prestatie de transport apropiata de nivelul cererii. Municipalitatea a aprobat, in luna decembrie, suplimentarea cu 24 milioane lei a fondurilor alocate in anul 2011.
RATB se va innoi cu 150 de troleibuze si 15 tramvaie Bucur LF
ZIUA CARGO: Ce investitii are programate RATB in anul 2012? (atat obiective in continuare, cat si noi, plus cele care vor fi finalizate - tramvaiele Bucur etc.)? Intentionati sa faceti achizitii in acest an? Exista o Hotarare CGMB din septembrie 2009 prin care se aproba achizitionarea a 150 de troleibuze. Va putea fi pusa in aplicare anul acesta sau a expirat?
Viorel Popescu: Programul de investitii propus de RATB pentru anul 2012 are la baza strategia de dezvoltare a serviciului public de transport de suprafata in Municipiul Bucuresti, strategie care prevede modernizarea si extinderea infrastructurii retelei de tramvaie si troleibuze, inlocuirea si marirea parcului de autobuze, tramvaie si troleibuze.
Dintre obiectivele programului de investitii, amintim:
- modernizarea liniei de tramvai pe Str. Nicolae Teclu, Bd. Camil Ressu, Bd. Gloriei si Str. Piatra Morii;
- modernizarea depoului Titan;
- fabricarea in cadrul Uzinei RATB a 15 tramvaie Bucur LF;
- achizitia a 150 troleibuze;
- achizitia a 50 de automate de vanzare si reincarcare carduri;
- achizitionarea a 100 instalatii de climatizare pentru autobuzele Mercedes Citaro Euro 3.
Mentionam ca programul de investitii este analizat de Primaria Municipiului Bucuresti si Consiliul General al Municipiului Bucuresti si va fi aplicabil numai daca resursele financiare vor permite acest lucru.
Linii turistice in functie de solicitari
ZIUA CARGO: Va fi mentinuta activitatea liniilor turistice la manastirile din jurul Bucurestiului? Dar a liniei turistice din oras? Intentionati sa cumparati autobuze etajate, sau veti inchiria in continuare de la RAT Constanta? Cat costa inchirierea si cat ar costa achizitionarea unor astfel de vehicule?
Viorel Popescu: In prezent, liniile ecumenice RATB functioneaza numai pentru grupuri turistice organizate. In conditiile unor rezervari concrete, RATB organizeaza curse turistice intre Bucuresti si manastirile Caldarusani, Balamuci, Comana, Cernica, Pasarea, Bisericile Adormirea Maicii Domnului din Calugareni, Sf. Ilie din Calugareni, Sf. Voievozi din Hulubesti, precum si Parcul Natural Comana.
Referitor la proiectul Bucharest City Tour, va informam ca acesta va continua si in acest an, odata cu incalzirea vremii. Nu s-a stabilit inca modul de procurare a autobuzelor care vor deservi acest traseu, insa cert este ca vor fi autobuze supraetajate.
ZIUA CARGO: Care este situatia liniilor preorasenesti la inceputul anului 2012 (cate linii mai sunt in contract si daca vor fi mentinute autobuzele Mercedes pe aceste trasee)?
Viorel Popescu: In prezent, RATB are contracte de transport cu primariile din localitatile Chitila, Magurele, Bragadiru, Dragomiresti Vale, Mogosoaia si Otopeni, pentru exploatarea a 7 linii, si anume: 422, 427, 453, 438, 421, 460 si 449.
Autobuze Mercedes sunt programate sa circule numai pe liniile 422, 438, 460 si 449, conform contractelor incheiate cu primariile Chitila, Bragadiru, Mogosoaia si Otopeni.
http://www.ziuacargo.ro/stiri/interviu-stiri/viorel-popescu-dir-gen-ratb-contabilizam-fiecare-picatura-de-combustibil
1.Si vagoanele depoului Titan unde se vor duce pana se va moderniza depoul?
2.Fostele V2A-uri 4032, 4024 etc actualmente CH-PPC, dupa modernizarea depoului se vor duce laTitan?
- modernizarea liniei de tramvai pe Str. Nicolae Teclu, Bd. Camil Ressu, Bd. Gloriei si Str. Piatra Morii;
Pai tronsonul Bd Bucuresti-Noi-Jimbolia-Laromet si Sos Pantelimon cand vor intra in modernizare?
- achizitia a 50 de automate de vanzare si reincarcare carduri;IN SFARSIT!!! ;D
Ce promite RATB în 2012: 150 de troleibuze noi și 15 tramvaie Bucur
Directorul RATB, Viorel Popescu, susține că în 2012 regia va achiziționa 150 de tramvaie noi și va fabrica in cadrul Uzinei RATB și 15 tramvaie Bucur. Cele două investiții nu se regăsesc însă și în proiectul de buget pentru 2012.
“Dintre obiectivele programului de investitii pentru 2012, amintim: modernizarea liniei de tramvai pe Str. Nicolae Teclu, Bd. Camil Ressu, Bd. Gloriei si Str. Piatra Morii, modernizarea depoului Titan, fabricarea in cadrul Uzinei RATB a 15 tramvaie Bucur LF, achizitia a 150 troleibuze, achizitia a 50 de automate de vanzare si reincarcare carduri și achizitionarea a 100 instalatii de climatizare pentru autobuzele Mercedes Citaro Euro 3″, declară directorul RATB, Viorel Popescu, într-un interviu acordat Ziua Cargo.
Investițiile anunțate de conducerea RATB nu se regăsesc și în proiectul de buget pentru 2012 al regiei. Conform acestui document, în 2012 RATB va finaliza doar opt tramvaie Bucur în Uzina proprie și va achiziționa 5 automate de taxare și reîncărcare carduri, 150 de echipamente electronice de control carduri și 150 de echipamente de reîncarcare carduri (cu soft).
De asemenea, în proiectul de buget al RATB nu se regăsesc nici cele 150 de troleibuze anunțate a fi achiziționate în acest an, cu toate că există în acest sens o hotărâre a Consiliului General al Municipiului București din 2009, privind achiziționarea lor.
http://b365.realitatea.net/news/ce-promite-ratb-in-2012-150-de-troleibuze-noi-si-15-tramvaie-bucur/
M-am saturat de minciunile PDL din cadrul regiei cica 150 de echipamente electronice de control carduri sau achizitionarea a 100 de instalatii de A/C la Citaro1 pai nu se puteau lua de la inceput cu A/C? CEL MAI BINE AU GANDIT SA NASCOCEASCA UN CARD CU CALATORI LIMITATE ca si asa bucuresteni calatoreau prea mult >:(
Asa vroiau din cate am inteles sa faca si cu depoul Dudesti. Vroiau sa vanda terenul unde se afla depoul...Ina ceeasi situatie se afla Depoul Giulesti si Sectia 7 URAC TITAN.
Ina ceeasi situatie se afla Depoul Giulesti si Sectia 7 URAC TITAN.
Aceasta este o noutate?Adica...acesta este raspunsul oficial al regiei cu privire la scandalul creat cu privire la cheltuielile facute de regie.