Forumul Asociatiei Ro-Trans
Atelier - modelism si diorame => Atelier - modelism si diorame => Subiect creat de: mihaiatanasie din 14 Decembrie 2009, 10:58:23
-
Vad ca nimeni nu vine cu asa ceva, deci incep eu.
Prima data o macheta de elicopter BELL-206, unul dintre acele elicoptere aproape omniprezent in filmele americane.
-
Vuia Nr. 1, primul avion din istorie, cel care, la 18 martie 1906 a deschis era zborului aparatelor mai grele decat aerul capabile sa zboare fara ajutor din afara. Kit Modelism International.
-
Il-28
Un avion de recunoastere si bombardament.
-
SAAB J-35 DRAKEN, un vanator suedez din anii 1960.
Macheta mea a ramas fara tubul Pitot.
-
EC 330 Superpuma. O macheta primita cadou.
-
Macheta unui avion scurt curier de fabricatie cehoslovaca:
LET-410 Turbolet
-
IS-29
Un planor primit de la fabrica IAR Ghimbav - Brasov.
-
O macheta de IAR-823, facuta la fabrica IAR Brasov.
-
Primul avion din colectie este un TUPOLEV 134 ale liniilor aeriene est-germane (DDR). Construit de tatal meu si dat mai departe ca mostenire ;)
-
Dupa aceea, vine piesa de rezistenta la care tin ca la ochii din cap :D este o macheta a avionului TUPOLEV 144 (asa zisul Concordsky). Tot de catre tatal meu construit. Din cauza trecerii timpului si-a pierdut trenurile de aterizare si varful "nasului" cu care spargea zidul sonic :(
-
Acum incep avioanele de "fabricatie proprie" :D Acesta este primul facut de mine, pe undeva pe la 11-12 ani. Este un MESSERSCHMIDT Bf-109 G (Gustav) din Al Doilea Razboi Mondial.
-
Acum, tot din Al Doilea Razboi Mondial, avem un bombardier in picaj, un JUNKERS 87 (Stuka) in culorile Africa Korps.
-
Tot din aceeasi perioada mai am un MESSERSCHMIDT 410 (Hornisse) cu emblemele unei unitati detasate in Olanda. Ce este foarte interesant la acest avion sunt mitralierele de aparare pentru spate..care sunt amplasate pe lateralul fuselajului.
-
Si acum la sfarsit cea mai noua macheta, dar din pacate si cea mai proasta din punctul de vedere al autocolantelor :'( un SUHOI (suhoj) S-37 "Berkut", mandria aviatiei ruse. Avionul nu a fost inca produs pe "banda rulanta" datorita unor dificultati intampinate din cauza aripilor cu unghiuri variabile in functie de viteza...
-
Machete facute de tatal tau sunt din aceeasi sursa (fabrica) ca si o parte dintre ale mele, ce bucurie era cand gaseam asa ceva in pravalie, erau destul de rare.
Cele facute de tine sunt foarte faine, felicitari!
Berkut este de fapt Su-47 (sau S-37). Are aripile in unghiu diedru negativ (neobisnuit, dar nu inefectiv), si nu are geometrie variabila (aripile sunt fixe in unghiul dat). Poti verifica informatiile, nu le-am inventat eu.
-
Am eu asa o vorba "stiu, dar nu cunosc" :D multumesc de lamuriri ;D mai am si altele dar nu sunt foarte intregi. Le lipsesc piese de cand ne-am mutat ca am renovat :( mai aveam un Messerschmidt 262 (Schwalbe), un Blohm&Voss Bv141, un Corsair american, 2 Focke Wulf 190, inca un Messerschmidt Bf190 F. Astea doar ale mele :D Ca daca le mai pun si pe ale lui tata.....
-
Un FW-190 am si eu, dar inca nu l-am vopsit si nici nu i-am lipit decaluri. O sa...
-
Macheta 1:1 a avionului "Vuia nr. 1", aflata la <Muzeul Aviatiei. Mai exista machete ale aceluiasi prim avion din istorie la Aeroportul "Henri Coanda", Aeroportul "Traian Vuia" si Muzeul Militar National
-
Tot la muzeul Aviatiei este si singura macheta 1:1 a unui IAR 80 8) superb avion din toate punctele de vedere, afirmatie sustinuta de aproape toti pilotii care au avut placerea de a zbura pe el. Se stie ce frica le-a inspirat americanilor dupa data de 23 august 1943 cand au bombardat Ploiesti-ul si campurile petroliere din zona, cand 80% din bombardierele lor au cazut datorita unui numar signifiant mai mic de IAR-uri si ME-109 care erau oricum cat de cat depasite de situatie ;D
-
Andrei, te contrazic. O alta macheta 1:1 a lui IAR 80 se gaseste la Muzeul Militar National.
Iar evenimentul la care te referi tu (bombardamentul asupra Ploiestiului, adica Operatiunea "Tidal Wave", a avut la,loc a 1 august 1943. Te-a contaminat data de 23 aug 1944, insurectia antifascista, sau s-o mai fi numind in zilele noastre.
In momentul asta, in Muzeu este deschisa o expozitie dedicata capitanului aviator Dan Vizanti, comandant al Grupului 6 Vanatoare (avioane IAR 80 si IAR 81) care a avut o confruntare teribila la 10 iunie 44 cu grupul 1 Vt american, cu avioane P-51 Lightning, doborand multe avioane americane. O zi rusionoasa pentru americani, ca si 1 aug. 43!
-
Asa este, am gresit :) imi era gandul la faptul ca aceasta luna "august" in vreme de 2 ani la rand, a fost o luna decisiva pentru soarta razboiului. Si inca o chestie, cand era muzeul vechi la Otopeni, parca era si acolo o macheta a unui IAR 80, mai dosit, ce e adevarat. Este acelasi din MAv de aici sau acela a ramas acolo?
-
Affirmative! L-au revopsit si bagat in hangar.
-
A ramas inactiv topicul asta de multe luni, il repornesc eu, laudandu-ma cu noua mea creatie. Nu e el chiar perfect, ba chiar ... dar incearca unul dintre elicopterele mele preferate: Dauphin-ul YR-SBS de Special Air Services (frate cu YR-SCS, cel care a evoluat la mitingul de la Otopeni de zilele trecute).
(prima imagine, care reprezinta elicopterul real, nu este facuta de mine, imi cer iertare de la cel care a reusit-o ca o folosesc si ii multumesc daca ma iarta).